Tekil Mesaj gösterimi
Alt 22Haziran 2009, 13:16   Mesaj No:7

Yitiksevda

Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:47
Mesaj: 5.078
Konular: 295
Beğenildi:124
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Standart RE: 11.Hafta : Kurana Dokunma/Okuma Konusu...

Okunup dokunulabileceğine ait delilleri sunacam öncelikle.

1-Allah’ı zikretmek isteyince, buna kuran okumak, sünnetten gelen delillerle zikri dualar okumak, Kabeyi tavaf etmek gibi amellerde girer.

1.Delil : Rasulullah abdest alırken kendinse selam verenin selamını almayıp abdest sonrası şöyle buyurdu :Abdest almam bundan beni sakındırmazdı, fakat ben Allah’ı zikrederken abdestsiz olarak bunu hoş görmem.( Ebu Davud-İbn Mace-Nesai-Darimi-Ahmed bin Hanbel-Albani sahihtir.)

Açıklama : Hadis zikir ederken abdesttin müstehab olduğuna delildir.
Not : Zikir için abdest almak şartı yoktur, ama alınırsa olur. Zira aşağıdaki delil bunu açıkça beyan eder.
1.Delil:Aişe annemiz rivayet eder, Rasulullah her halinde Allah’ı zikrederdi.(Müslim)

2-Kuran okuyabilir, Allah’ı zikredebilir.

Hayızlı ve nefse halinde olan kadınların tercih edilen görüşe göre, kuran okumasında (el sürmeden) bir sakınca yoktur. Bu görüş, Ebu Hanife, Şafi, Ahmed’in görüşüdür. Bu görüşü İbn Hazm’da desteklemiştir. Zira Rasulullah her halinde Allah’ı zikrederdi. Allah’ı zikretme kapsamına kuran okumakta girer.

1.Delil : Aişe annemiz rivayet eder,Rasulullah her halinde Allah’ı zikrederdi.(Buhari-Müslim)

Açıklama : Hadis, kuran okumanın da zikre girdiği için hayızlı bir kadının okuyabileceğine açık delildir.

2.Delil : Aişe annemiz anlatır. Serif ( Mekke yakınlarına yakın bir ) mevkiye geldiğimizde hayız oldum. Peygamber bana şöyle dedi. Hacıların yaptığı her şeyi yap, Sadece temizleninceye kadar Kabe’yi tavaf etme. (Buhari-Müslim)

Açıklama : Hadis hayızlının tavaf dışında her şeyi ( kuran okuma, zikretme, dua etme, istiğfarda bulunma, gezinme, yeme, içme….) yapabileceğine delildir.

3.Delil : İbn Hazm der ki Kuran okumak, secde ayeti duyunca secde etmek, kurana el sürmek, Allah’ı zikretmek, hayırlı amellerdendir. Bu ameller mendup olup yapanlar ecir alır. Kim bunların bazı hallerde olamayacağını söylerse delil getirmesi lazımdır.(İbn Hazm Mahalla 1/77-78)

3-Secde ayetini duyunca secde edebilir.
Secde etmesine gelince, bu konuda bu ameli yasaklayan bir delil bulunmamaktadır. Secde namaz gibi değildir. Buna abdestte gerekmez. Zira Rasulullah Necm suresini okumuş, kendisi, ashabı, müşrikler, cinler ve insanlar secdeye kapanmışlardır. Secdeye kapananların hepsinin abdestli olması, hayızsız olması, cunup olmamaları mümkün değildir. Bu görüşü, Zuhri, Katade doğrulamıştır. (Abdurrezzak Musannaf 1 / 321 )

4-Kurana dokunmak.
Bu konuda hayızlı kurana dokunamaz diye bir açık delil bulunmamaktadır. Alimlerin büyük çoğunluğu dokunmaz demişte olsa açık bir nass yoktur.

Ubeydullah Arslan
Uluslararası İslamabad İslam Üniversitesi Mezunu
Alıntı ile Cevapla