Konu Başlıkları: 14.Haftanın Konusu Zikir Mefhumu
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 13 Temmuz 2009, 13:46   Mesaj No:5

Emekdar Üye

Medineweb Emekdarı
Emekdar Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Emekdar Üye isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 16627
Üyelik T.: 11 Şubat 2012
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Yaş:47
Mesaj: 4.081
Konular: 315
Beğenildi:48
Beğendi:0
Takdirleri:149
Takdir Et:
Standart RE: 14.Haftanın Konusu Zikir Mefhumu

DİNE YAMANAN UYDURMA/ HAKKI YILMAZ İŞTE KURAN
Allah “Zikir edin” demis, “zikir çekin” değil. “Tesbih edin” demis “Tesbih çekin”değil. Bu ayrım çok çok önemli. Neden?Zikir etmek (anmak, hatırda tutmak) ve Tesbih etmek (noksanlıktan uzak görmek, yücelmek) düşünsel bir eylemdir. Fakat zikir çekmek (kelime tekrarı, (sallabaşlık) ve Tesbih çekmek (boncuk saymak) şekilciliktir, yüzeyselliktir. iki kavram arasında bütünleyicilik mevcuttur. Kavramlar birbirine akraba.Simdi soralım; Allah “Tesbih edin” diyor mu? Evet. Pekala “bunu kelime tekrarı yaparak icra edin” diyor mu? Hayır. Tesbih gibi düşünsel bir ibadet olan zikir içinde aynı durum geçerli.O halde nasıl oluyor da tarikatçı güruh bazı kelimeleri papağan gibi tekrarlamayı ibadet sayabiliyor? Hem de en büyük ibadet. Velezikrullahi Ekber (!) bu ya...Halkalar kurarak, tepinerek, bağırıp çağırarak yapılan bir ibadet.

Yada bağırıp çağırmadan sessizce ve topluca ama bu sefer taslar yada boncuklarla bir şeyin 1555 kez tekrarlanmasıyla icra edilen bir ibadet. Saçmalığa bakın.iste bu saçmalığın ne Kur’anda yeri vardır, ne hadislerde, ne de siyerde. Bu dandik ve uyduruk ritüeli ne bu dinin peygamberi yapmıştır ne arkadaşları ne de onların takipçileri. Bu yapılan şeyin mezheplerde bile yeri yoktur. Aynen rabıta gibi bu da uydurulmuştur ve dine sonradan sokulmuştur. Yıllarım bu tarikatların içinde geçti. Hangi ayetleri nasıl çarpıttıklarını biliyorum artık.

Çarpıtma yapmaya mecburlar çünkü yaptıkları ile Allah’ın buyrukları arasında uçurumlar var. Sadece bir tanesine değineceğim; Araf 205. Bu ayette Rabbimiz kendisini “yüksek olmayan bir sesle” sabah-aksam zikretmemizi istiyor. Simdi burada üç tane kilit kavram var. Yüksek olmayan ses, sabah-aksam ve zikir etmek. Bu üç kavramın geçtigi diğer ayetlere bakınız. “Yüksek Ses” kabalığı ve aşırılığı ifade etme adına kullanılmış. Sabah-Aksam sıklığı ve devamlılığı ifade etmek için. Zikir ise Rabbimizi hatırda tutma ve buna uygun davranma hali için. Yani bu ayette tarikatçıların iddia ettiği gibi kelime tekrarı yapma basitliği yok. Bu yapılan basitlik Allah ile ve Kur’an ile dalga geçmekle eşdeğerdir.

İSİM TEKRARCILIĞI MAHARET DEĞİL
İnanmıs olanlar ancak o kişilerdir ki, Allah anıldığında yürekleri ürperip titrer ve onlara Allah'ın ayetleri okunduğunda, bu onların imanlarını artırır. Ve onlar yalnız Rablerine güvenip dayanırlar. (Enfal 2)

Namazı dosdoğru kılarlar onlar. Ve kendilerine rızık olarak verdiklerimizden bol bol dağıtırlar. (Enfal 3)

Gerçek anlamda müminler, iste bunlardır. Rableri katında dereceler, bağışlanmave bol bir rızık var onlar için.(Enfal 4)

İnanmıs olanlar ancak o kişilerdir ki; Allah anıldığında yürekleri ürperip titrer,Allah'ın ayetleri okunduğunda, bu onların imanlarını artırır, Yalnız Rablerine güvenip dayanırlar, Namazı dosdoğru kılarlar, kendilerine rızık olarak verdiklerimizden bol bol dağıtırlar, Rabbimizi nasıl analım?Anın beni ki, anayım sizi. Şükredin bana, sakın nankörlük etmeyin! (Bakara 152)

Şükrederek=nankörlük etmeyerek. Aklı ve gönlü isletenler o kişilerdir ki, ayakta, otururken, yan yatarken hep Allah’ı zikrederler; göklerin ve yerin yaratılısı hakkında derin derin düşünürler: “Ey
Rabbimiz!Sen bunu boşuna yaratmadın.Sanın yücedir senin.Ateş azabından koru bizi.”(Ali İmran 191) Derin derin düşünerek ve bu düşünce sonucu Kudret, Yücelik ve ihtişamı sezerek. Evrenin ve kendisinin yaratılısındaki güzelliği ve amacı sezerek ve bu yüzden dua ve Hamd ederek.Zikretmek kolay değil. Bedavacılık yok. Aklı isletmeden yapılan yada aklı işletmeye yaramayan zikir zikir değil. Boncuk saymak maharet değil. Su Dua'yı (....) Kez Okursan...!? Salatı Tefriceyi (4444) kez okursan .....yada Şu Duayı şu kadar kez okursa ..... şu istegin -yada Tüm isteklerin- olur / kabul edilir...!? Böyle bir Düşünce / inanç; Doğrudan ve Düpedüz... "Kuran'ın,Allah'ına iftiradır" Neden...? Uzun uzun yazmaya gerek yok... iki Noktadan kısaca açıklayalım:

1-Dua bir yakarıştır. Ne dediğini ne istediğini "Bileceksin" Tüm Ruhunla "Hissedeceksin" Yaratan'ından istenilen şeyin bir "Anlamı" olacak!Anlamını, Ne istediğini bilmeden, Bir şey duyamadan... Papağan tekrarları...

2- Su Kadar Kez...! haşa- Kumar makinesi gibi: (4444)'ü Tutturdun Paralar önünde / Tüm isteklerin kabul... (4443) yada (4445) oldu... Hesap hatası yada başka bir nedenle... Olmadı...!? Sil Yeni Bastan...?

1.maddede yazılanları -bir an- görmeyelim.
Kuran'ın "Mutlak Adil" Allahı; Hesap hatası yada başka zorunlu bir nedenden;Bir Eksik yada bir fazla oldu diye; Tüm Emeğinizin karşılığını (Sıfır) olarak hesaba geçiyor... "Bir Dua'yı" Bir Kişi "Su Kadar kez" okumuştur... Ruhunda duyamamıştır. Gayesi tam Halis değildir... Benzer Nedenler vardır... Kabul edilmemiştir... Ve Başka bir Kişi: "Bir defa okumuş" Kabul edilmiştir...Tüm iyi Niyeti ile... Tüm benliğinde duyarak... "Neden?" diye soracak, yada Yaratan'ın Adaletine Taktirine "Hata bulacak" durumda mısınız... Eğer Hata yapmak istemiyorsak...?
"Kuran'ın Allah'ını" Kuran'ın Anlattığı gibi anlamak durumundayız...
Alıntı ile Cevapla