Konu Başlıkları: ORUÇ HAKKINDA SORU CEVAP KISMI
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 23 Ağustos 2009, 04:15   Mesaj No:5

Yitiksevda

Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:47
Mesaj: 5.078
Konular: 295
Beğenildi:124
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart re: ORUÇ HAKKINDA SORU CEVAP KISMI

Mübaşeret orucu bozar mı?



Bu konudaki hadisler



Mübaşeret bozmaz.

Hz Aişe “Resullah oruçlu iken hanımlarıyla mübaşerette bulunurdu” [5]



Mübaşeret bozar.

Nafi, Abdullah İbn-i Ömer’in oruçluyu öpme ve mübaşeretten men ettiğini haber vermiştir.” [6]



Mübaşeret kişiye göre değişir.

Ebu Hureyre “Resullah’a mübaşeretten soruldu yaşlı olana ruhsat verdi ama genç olana ruhsat vermedi.” [7]



Bu konuda alimlerin ihtilafları



Alimlerimiz öpme konusunda olduğu gibi, mübaşeret konusunda da ihtilaf etmişlerdir.

Bunlardan kimi el sıkışmayı bile mekruh kabul etmiş, bazıları da mübaşeret sırasında gelebilecek olan mezinin bile orucu bozduğunu söylemiştir. Diğer mezheplerdeki ihtilaflar bir yana, bu meselede Hanefiler arasında bile farklılıklar vardır. Örnek olarak, Ebu Hanife’ye fatura edilen bir görüşe göre tenin tene değmesi bile mekruh kabul edilmişken, O’nun talebeleri olan İmameyn’e göre mekruh değil diye kabul edilmiştir.



SONUÇ

Hayır! Mübaşeretle oruç bozulmaz.

Yeter ki, mübaşeret sonucu cinsel ilişki ve bunun dışındaki bilinçli bir meni boşalması olmasın. Bunlardan herhangi biri olduğunda oruç bozulur. [8] Çünkü, cinsel ilişki nefse hakim olunabilmesi için yasaklanmıştır. Bu şekilde bilinçli boşalmalarında nefsin isteklerine boyun eğmek olduğu bilinen bir gerçektir. Biz bu konuda nakledilen rivayetlere de itibar edemeyiz. Çünkü, toplamında on bin hadis rivayet eden üç sahabi ravi ki bunlar Ebu Hureyre, Hz Aişe ve İbn-i Ömer’dir. Bize göre böyle bir konuda kesinlikle ihtilaf etmez. Bize göre bu ihtilaflar sonraki ravilerin ihtilafıdır. Çünkü eğer bu raviler herkesçe bilinmesi gereken böyle ameli bir meseleyi sağlıklı nakledememişse, bu ravilerin binlerce meseleyi naklettikleri rivayetlerine nasıl itibar edilebilir? Bize göre sadece bu örnek bile hadislerin sağlıklı nakledilemediğinin delilidir.

[1] -Buhari, Müslim, Darimi, Ahmet İbn-i Hanbel

[2] -Ebu Davud

[3] -Muvatta

[4] -Alimlerimiz bu konuda bizim gibi düşünmemiş Hz Aişe’ye fatura edilen zayıf bir hadiste belirtilen peygamberin O’nun dilini emdiği rivayetini de bir kenara koyarak, eşlerin tükrük yutmasının cezasını aramışlardır. Tabi buda ihtilaflı, mübarek alimlerimiz, nerdeyse hiçbir şeyde ittifak edememişler. Şafi ve Hanbelilere göre kaza eder, Malikilere göre kasten yutmuşsa kefaret, Hanefilere göre ise sevdiğinin tükürüğünde kefaret, başkalarının tükürüğünde sadece kaza gerekir.

[5] -Buhari, Müslim, Darimi, Ahmet İbn-i Hanbel

[6] -Muvatta

[7] -Ebu Davud, İbni Mace

[8] -Aynı şey kadın içinde geçerlidir. Bu mübaşeretin sonucunda, gerek cinsel ilişkiye girildiğinde gerekse de erkeğin kadınala oynaşması ve bunun sonucunda zevk alması durumunda kadının orucu bozulur.
Alıntı ile Cevapla