Tekil Mesaj gösterimi
Alt 21 Eylül 2009, 18:45   Mesaj No:1442

FECR

Kur'ân Kürsüsü

Medineweb Emekdarı
FECR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:FECR isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 6340
Üyelik T.: 19 Ocak 2009
Arkadaşları:20
Cinsiyet:Erkek
Memleket:ANKARA
Yaş:56
Mesaj: 6.107
Konular: 546
Beğenildi:1004
Beğendi:221
Takdirleri:9161
Takdir Et:
Standart re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması

Fatiha suresindeki "dall" ile Duha suresindeki "dall" ifadesi arasındaki ayrıncı şudur:
Fatiha suresinde "dall" ifadesi marife yani "belirlilik takısı" olan " el takısı" ile gelmiştir ki burdaki anlamı;bilinen anlamda sapıklık,sapmışlık,dalalette bulunma halini ifade eder ki vahyiden uzak yaşayan,vayhi tahrif eden,vahye başkaldıran her kişiyi kapsar.
Duha suresinde "dall" ifadesi ise "nekra" yani "belirsiz" olarak yani "el takısız" olarak gelmiş bir ifadedir.Buradaki anlamı da bildiğimiz anlamda "sapıklık,dalalet içinde bulunma,sapkınlık" değildir.Ayette Peygamberimizin vahy gelmeden önceki halini ifade ederken eğer kasıt bilinen anlamdaki" sapıklık" olsa idi marifeli yani "el takılı" olarak yani "ed-dallen" şeklinde olması lazımdı.Ama ayetteki ifade "dallen" diye gelmiştir.Bu yüzden şu anlamı vermek en uygunudur:"Yol yordam bilmemek,iki arada bir derede kalmak,ne yapacağını şaşırmış,toplumu içinde bulunduğu karanlıktan kurtamak için ne yapacağını bilememek"
Bu anlamı verdiğimizde Peygamberimizin siyeri ile uygunluğa dikkat etmiş oluruz.Çünkü Allah Rasulu için hiç kimse;Onun sapık birisi olduğunu ne iddia etmişler ne de buna cüret göstermişlerdir.Eğer böyle bir şey olsaydı Mekkeli Müşrikler bu kozu çok iyi kullanırlar ve Peygamberimiz aleyhinde propaganda etmekten geri durmazlardı.Allah Rasulu a.s Mekkeli Müşrikler nazarında da "El Emin" yani güvenilir olarak anılmakta idi.Hatta Hacerul Esved taşının yerine yerleştirmede onu seve seve hakem kabul etmişlerdi.

Soru sırası sizde Yitik Sevda kardeşim
Alıntı ile Cevapla