Tekil Mesaj gösterimi
Alt 03 Aralık 2009, 19:56   Mesaj No:14

Medine-web

Medineweb Site Yöneticisi
Medine-web - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medine-web isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 1
Üyelik T.: 14Haziran 2007
Arkadaşları:7
Cinsiyet:Erkek
Yaş:49
Mesaj: 2.988
Konular: 339
Beğenildi:1173
Beğendi:346
Takdirleri:7784
Takdir Et:
Standart RE: KADINLARIMIZ HAYIZLI İKEN (AY HALİNDE) İBADET EDEBİLİRMİ?

nisa taifesinin hayız,nifaz,lohusalık dönemlerinde ibadet yapmaları yasaktır.
çünkü hayızlı nifaslı ve lohusa kadın;
1-namazın dışındaki şartlardan hadesten necasetten teharet ile maluldur.necaset yüklü birey ibadet yapamaz.mazurdur kuran deyimiyle eza ile maluldur.
2-bu durumdaki kadının sorunu üreme organlarıyla alakalı olduğundan ve cünüplük hükmündedir..şunu düşünmek lazım neden, istihazeli olan kadın her namaz için abdest almak kaydıyla ibadet yapmak zorundadır.kan görmesi bakımından,hayızlı ile istihazeli farkı yok netice itibariyle.
ama hayızlı-nifazlı kadın cünüp muamelesi görüyorda,istihaze(özürlü) kanı gören cünüp değil ve ibadet etmesi gerekiyor..birincisine ibadet yasak ikincisine farz..burada asıl olan kan değil kanın cinsidir...
3-eğer cünüp değil derseniz,hayızdan çıkan kadın abdestini alıp namaz kılabilmelidir mantığı söz konusudur.ama boy abdesti almak zorundadır ki,namaz kılabilsin.cünüp değilse bile cünüp muamelesi görmektedir..
4-kuran teferuat değildir ki ince meselelere girsin.ince meseleler,teferuatlar,ve kuran ahkamının tatbikatıyla görevli nubuvet makamı işidir..hayır kuran herşeyı detaylı açıklamış,kuran yeterlidir derseniz,nubuveti israf hğkmüne sokmuş olursunuz...nubuvet görevlisi ptt den farkı kalmıyor..bu durumda islamın ikinci ayağı olan nubuvet sakat olur..
Alıntı ile Cevapla