Konu Başlıkları: Bazı ayetlerin tasavvufi tefsiri
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 27 Aralık 2009, 23:04   Mesaj No:1

Hazan Mevsimi

Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Hazan Mevsimi isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11236
Üyelik T.: 19 Aralık 2009
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 338
Konular: 71
Beğenildi:4
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Bazı ayetlerin tasavvufi tefsiri

Bazı ayetlerin tasavvufi tefsiri

اَلْحَمْدُ للِّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ

— Hamd için başlangıç ve nihayet vardır. Hamd için baş*langıç, kulun, kendisine verilen nimete karşılık şükretmesidir. Zi*ra bilir ki, hamd, nimeti ziyadeleştirir. Hamdin nihayeti ise, Al*lah´ın, kuluna verdiği kuvvetle ubudiyet vazifesini yerine getirmesindeki mazhariyete teşekkürdür. Ve yine hamdin nihayeti, kulun, kendi mazharında, asıl hamdedici olarak Allah´ı bilmesidir. Kulun mazharında hamdeden Allah´tır, gayri değildir. Kul*luğun kemâli ise odur ki, kendi yokluğunu ve Allah´ın varlığını anlasın... Zat, sıfat ve fiilden kendisinde hiç bir şey bulunmadığı*nı, sadece ilâhî sıfatlara mazhar kılındığını takdir etsin.


------------------------------------------------------


وَكُونُوامَعَ الصَّادِقِينَ


— Sadıklar ile olmanın iki mânası vardır : Biri zahir bakı*mından sadıklar ile olmak... öbürü de mâna bakımından sadıklar ile olmak... Birincisi, doğruluk ehli ile düşüp kalkmayı, ikincisi de bir taifeye gönül verip onların üstünlüğünü kabul etmeği ve izle*rinden gitmeği gerektirir. Birincisinde ülfetin yalnız sureti, ikin*cisinde hem suret ve hem ruhu vardır. Sadıklar şu kimselerdir ki, «Mâsiva - âlem» onların gözünden silinmiştir.

-------------------------------------------------------


لاَاِلَهَ اِلاَّاللَّهُ

— Tevhid Kelimesinin zikrini umumî, yalnız celâl Kelime*siyle zikre ise hususî demişlerdir. Halbuki Tevhid kelimesiyle zi*kir, son mertebede hususînin hususîsidir, zira Allah´ın tecellileri*ne nihayet yoktur. «Allah´tan başka ilâh yoktur» suretinde tekrar*lamak düşünülemez. Her defa bir sıfatı nefyedip başka bir sıfatı ispat etmekse ebediyen devam edebilir ve böylece ebedî «nefy» ve «ispat»tan kurtulunamaz. «Allah» zât ismidir, «İlâh» ise zât ile sıfatları isimlendirici «ulûhiyet» tir. Böylece, bazıları, Tevhid Kelimesini zât ile sıfatları toplayıcı ilâh ancak Allah´tır, şeklinde izah etmişlerdir.


— Tevhid Kelimesi üzerinde belirttiğimiz mânayı, benlikle*ri, kendilikleriyle dolu olan kimseler uzak görmemelidir. Zira kal*bin yabancılardan temizlendiği zaman insanın gördüğü Hakk´ın zâtından başkası değildir. Bu keyfiyet, hoca Abdülhalik Gucdevânî silsilesinin çıraklarına bile nasip olmuştur. Hoca Bahaeddin Nakşibend tarîkatinin çıraklarına yine bu mânadan bir lezzet çeş*nisi verilmiştir.

----------------------------------------------------------------

يَااَيُّهَاالَّذِينَ اَمَنُوا

-Akdin tekrarından ibarettir, iman ki, Allah´a kalb bağla*maktır, belirttiği akit bu âyetle tekrar edilmektedir. «O kadar ça*lışınız ki, bu sıfatın size ait olmadığını anlayasınız!» Murad bu*dur
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi Hazan Mevsimi 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Sevginin Üç Dili Makale ve Köşe Yazıları su damlası 2 2065 16 Mart 2010 17:30
Akıllı anneler medyadan daha güçlüdür Çocuk ve Aile Sağlığı Nesli_Nur 2 1975 16 Mart 2010 17:25
Kur'an Açısından Sömürü ve Sömürgeciler Kur'ân-ı Kerim Genel Hazan Mevsimi 0 2113 15 Mart 2010 23:59
Zor İnsanlarla Diyalog Nasıl Kurulur? Bilgi Dağarcığı GÖKCEN_AZRA 6 3644 06 Mart 2010 17:27
Tüketerek Tükenenlerden Olmamak İçin Kıssalar-Hikayeler-Nasihatler Hazan Mevsimi 0 1385 04 Mart 2010 17:17