Tekil Mesaj gösterimi
Alt 04 Ocak 2010, 16:44   Mesaj No:20

medinelii

Medineweb Sadık Üyesi
medinelii - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:medinelii isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 1808
Üyelik T.: 11 Mayıs 2008
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Yaş:42
Mesaj: 657
Konular: 89
Beğenildi:4
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart RE: 53.Haftanın Misafiri ''Medinelii''

saol hacım iyiki bunlar şimdilik soruların yoksa yanmıştık

1-nefsine bir mktup yazsan eleştirdiğin nefsinin en ağırlıklı içeriği ne olurdu?
nefsime bir mektup yazsam ve nefsımın bunları gercekten yapacagını bılsem ilk diyeceğim şey, varlık iddiasında bulunurken nasılda bir hiçmişsin... acınası övgülere kanıp kendini bir miktar zannetmişsin... kimin için varsın kimin için öleceksin? bu bencillik neden, bu diğergamlığı anlamamak neden? çok mu derdin var ? hangısı namazdan alıkoyabılır seni? nedir seni böylesine vurgun yemişcesine öfkelendıren? ekme zamanı bu biçme zamanı değil, ve sana son sözum, o kefeni birgün giyeceksin.

olurdu.

2-müminin ferasetinden neden korkulur sence?
müminin ferasetinden korkunuz zira o Allahın nuruyla bakar.
Allahu teala peygamberlere fetanet, mumın kullarada feraset özelliği vermiştir. bir nevi kalp gözü açıklar bu gruba girer. insan cüzi olarak neye görörse ona inanır. bir güzel binanın ön görüntüsünden onun harkulade yapıldıgını düşünürüz. fakat yandan bakılınca arkasının bir harabeden farksız oldugunu farkederiz. firasette boyle birsey her yonden bakabılmek yanı. Allahın nuruyla bakmakta böyle birşey. sizin ağzınızdan cıkan şeyden değil kalbinizden geçene dıkkat etmeniz gerekir.

3-sana göre mezhep kavramı ve din mezhep ilişkisi nasıl olmalıdır.din gibi algılamanın faydaları zararları nelerdir?
bir kaynak su var, kimi avuc ile içiyor kimi agac kovugundan bardak yapıp içiyor, kimi kovayla. bu kaynak din olsun. çeşitli şekillerde bundan faydalananlarda mezhep sahibi oluyor, kimi bardakla o kaynaktan içiyor, kimi avucla... amaçla aracı karıstırmamak lazım, amaç dindir, ona giden yollarda değişiklikler olabılır yeterki sapma olmasın. mezhep vardır. ve dini yaşamadaki bir araçtır. çünkü bir sofrada bile 3 kişi ekmeği aynı şekilde bölmüyor. kim için yaşandığını, ve ehlı sunnetten uzaklasıp uzaklasmadıgını tartarak ilerlemek mezhep olayını kolaylastırıyor.
4-Euzü billahi mineşşeytani vessiyase denir siyaset için din siyaset ilişkisinin sence bir noktadan sonra sınırlandırılmalımıdır?
din hayattır, din yaşamaktır. çünkü din herşeyi kapsar. şu noktada din olmasın boyle gıtsın gibi bir mantık olamaz. nitekim dinimiz her yönden kendini hissettiren can damarıdır hayatın. o yuzden ne denli bu işin siyaseti yapılmalı bilemem ama din tekse onun yoluda tketır. kaypaklık olmaz. eğer siyasette bu varsa din ile siyaset yapılmaz.
5-din nedir?dinden anladığını bize dillendir bakayım?
Allahu tealanın peygamberler vasıtasıyla insanlara gösterdiği yol demektir. bana göre din gönderilen bir yaşama klavuzudur. ne için var olduğunu bilmektir, nerden gelip nereye ne şekilde gitmen gerektiğini anlatan bir rehberdir. ve din hayattır. su içerkende dini yaşarsınız, ilim ederkende.
6-bir eğitimci olarak yeni nesle bakışın?

7-aşağıdaki kavramlar senin için ne ifade eder;

balıklı göl: manevi iklimin doruğudur orası.. ve benim için çok ozeldır
islam: uğruna canımı verecegım davam
medineweb:saygı değer kardeşlerimin oldugu aıle
ecrin : ya o benım hacımm yaa