Tekil Mesaj gösterimi
Alt 23 Nisan 2010, 09:52   Mesaj No:22

HALUK GÜMÜŞTABAK

Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Re: Miraç olayına kur'an onay veriyormu?

Değerli arkadaşım ben şu sözü asla söylemedim, hatta ima bile etmedim. (Siz ise kuran bunu virgülüne kadar detayına kadar açıklamalıydı, açıklasın öyle iman edeyim diyorsunuz.) Çünkü kur’an bilmemiz gerektiği kadarını söyler bizlere. Yazımda verdiğim örneğe lütfen dikkat edin. Rabbim İsra 1. ayette peygamberimizi detaya girmeden Mescidi haramdan, Mescidi aksaya götürdüğünü söylüyor bu kadar, hiç detay vermeden, nasıl götürdüğünü izah etmeden. Detayı bizi ilgilendirmiş olsaydı onu da söylerdi. Ben ne demişim? Eğer miraç gerçek olsaydı rabbim İsra 1. ayetin sonunda şu kelimeyi kullanırdı.( oradan da Miraca çıkmıştır) bu bilgi bana yeter. Nasıl çıkmıştır, nereleri görmüştür onları sizin söylediğiniz yoldan öğrenebiliriz ama hiç konusu bile geçmiyor. Ben asla detay istemiyorum, kur’anı bilen insan açıklanandan fazla detay aramaz. Rabbin Musa peygamberimize kurban edilmesini istediği hayvanı düşünün, sorular sordukça, insanlar nazlandıkça, işin vahameti artıyor ve bizim aleyhimize dönüyordu hatırlayın o kıssaları. Ben detay sormam, yalnız kur’andan bilgi alırım ve onun üzerine düşünürüm.

Kur’anın indirilişini ve Cebrail in peygamberimizi yakinen görmesini anlatan ayetlerde geçen (Siz gördüğü (şey) üzerinde onunla hala tartışacak mısınız?) sözlerinden yola çıkararak anlatılan ve hadisler yoluyla gelen tüm detaylara hiç kuşku duymadan inanmak doğrumudur? Burada söylenen söz üzerine ayetin anlattığı yani Cebrail i yakından görmesine karşı çıkanların inanmayanlardan söz edildiği açıkca anlaşılmasına rağmen, gördüğü başka şeylerde vardır diyerek, bunu günümüze kadar gelen hadislerin tamamını bakın işte miraç ta gördüklerini anlattığı için inanmıyorlar, demek kur’ana uyuyor mu?

Yazınızın sonunda söylediğiniz ve ayetin tefsiri olarak yazdığınız cümleye bakalım. (Hadislerini yani görüp te söylediklerini tartışacak mısınız ?) Sizin söylediğinize göre günümüze kadar gelen hadislerin hepsi hiç şüphe götürmeden doğrudur diyorsunuz bu sözünüzle. Eğer hayır öyle demiyorum elbette kur’an ile karşılaştırıp öyle kabul ederim diyorsanız, bu sözleriniz kur’ana uymaz. Çünkü görülenlerin ne olduğu konusunda açıklama yok. Ayetlerden anlaşılan gördüğü yalnız Cebrail in cemalidir zaten buda her şeye değer bir mucizedir. Eğer bu sözden yola çıkarsak bu mantıkla insanlar her sözü ve bilgiyi bu ayetin arkasına saklayarak bu ayete mal eder ki bu tür yaklaşımlar çok yanlış olup, kur’anda buna müsaade etmez. Rahman emin olmadığın sözlerin ardına düşme sorumlu olursunuz derken bundan bahsediyor, lütfen hatırlayınız.

Değerli arkadaşım size yazımda bir soru sorarak samimi düşüncenizi öğrenmek istemiştim, tekrar sormak istiyorum, elbette cevap vermek zorunda değilsiniz.

(Yazımı okuduysanız miracın oluşu konusunda anlattığım olayda, Yüceler yücesi Rabbim sizce elçisine 50 vakit namaz emreder mi? Daha sonrada yine elçisinin Rahmanla pazarlık sonucu beş vakte indirdiğine siz inanıyor musunuz, bunu kalben ve çok samimi olarak soruyorum size. Rabbim namaz vaktinin HÂŞÂ çok olduğunu düşünemedi mi? Kur’anı her gün okuyan insanlarız şükürler olsun. Bu sözleri, bu bilgileri ve Rabbin yemin billâh ederek kur’anı ve dini kolaylaştırdığını söylemesi ve sizlere asla kaldıramayacağınız bir yük yüklemem, teklifte bulunmam dediği halde bu sözleri Kur’anın neresine koyacağız hiç düşünüyor muyuz? Bu bilgiler sizce kur’anın süzgecinden geçiyor mu?)

Sağlık ve esenlik dileklerimle Haluk Gümüştabak
Alıntı ile Cevapla