Tekil Mesaj gösterimi
Alt 03Haziran 2010, 00:02   Mesaj No:2

Yitiksevda

Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:47
Mesaj: 5.078
Konular: 295
Beğenildi:124
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Standart

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Soru 1 : Bir şeyin daha sonradan icat edilmesi ; Peygamberin hayatında olmaması o şeyi hayattan dışlamayı gerektirir mi ?

Soru 2 : Bir insan bir ayeti zikrederek , o ayetin etki alanına ruhunu alamaz mı ?

Soru 3: Sana tuhaf gelecek ama canının çok acıdıgı bir an'da, zamanda, mekanda, ısrarla resullaha salavat getir ve bir süre sonra hiç birşeyinin kalmayacağını göreceğini sana iddia ederim dersem ne dersin ?


Ayrıca konu ila alakalı Şahsi Görüşüm : Peygamberimiz (s.a.), "...Her bid'at sapmadır, her sapma da Cehennem demektir" buyuruyorlar.

Örneğiin ; 4444 Tefrîciyye veya 41 Yâsîn gibi belli saylarda okunan dualar, zikirler, salavât, âyetler ve sureler hakkında (namazlardan sonra 33 adet olarak söylenen tesbîh, tahmîd ve tekbîr gibi pek az müstesna tutulursa) emreden, tavsiye eden bir nas yoktur.

Müslüman istediği kadar Tefrîciyye diye anılan salavât veya Yâsîn suresi okuyabilir. "Bunu şu kadar okumak sünnettir, farzdır, dinin emridir..." derse veya böyle inanırsa bid'at gerçekleşir. Böyle bir inanç olmaksızın, şahsî veya başkasının tecrübesine dayanarak "Bu kadar okumanın şuna faydası oluyor, oldu" der, okur ve tavsiye ederse bu bid'at olmaz ve sakıncası da bulunmaz.
__________________
Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır .

-İmam Ali- (a.s)
Alıntı ile Cevapla