Tekil Mesaj gösterimi
Alt 03Haziran 2010, 00:04   Mesaj No:5

Emekdar Üye

Medineweb Emekdarı
Emekdar Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Emekdar Üye isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 16627
Üyelik T.: 11 Şubat 2012
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Yaş:47
Mesaj: 4.081
Konular: 315
Beğenildi:48
Beğendi:0
Takdirleri:149
Takdir Et:
Standart

Soru 2 : Bir insan bir ayeti zikrederek , o ayetin etki alanına ruhunu alamaz mı ?

Zaten bize emredilen de Allah'ın zikrini yani kuranı anlayıp idrak etmek.
Akletmezmisin hitapları Bizlere Ayetleri Zikretmek içindir Zikirde anlayıp yaşamadır.Yoksa saatlerce Ha hu çekmeler değildir.Cezbeye girerek Şuurunu kaybetme değildir.Saatlerce allah allah demek değildir.Kuranı anlayıp Eyleme dökmektir.Yok bin tane la ila he illalah çek cenneti garantile varmı böyle bir mantık o zaman Allah yolunda ömürlerini vermiş insanlar neden o kadar zahmete katlansınki bu kadar kolay yol varken.Bu tür yaklaşımlar İslamı dejenere etmektir.

Soru 3: Sana tuhaf gelecek ama canının çok acıdıgı bir an'da, zamanda, mekanda, ısrarla resullaha salavat getir ve bir süre sonra hiç birşeyinin kalmayacağını göreceğini sana iddia ederim dersem ne dersin ?

Allah'ın lütfudur derim Allah isterse hesapsız verir derim.

Ayrıca konu ila alakalı Şahsi Görüşüm : Peygamberimiz (s.a.), "...Her bid'at sapmadır, her sapma da Cehennem demektir" buyuruyorlar.

Örneğiin ; 4444 Tefrîciyye veya 41 Yâsîn gibi belli saylarda okunan dualar, zikirler, salavât, âyetler ve sureler hakkında (namazlardan sonra 33 adet olarak söylenen tesbîh, tahmîd ve tekbîr gibi pek az müstesna tutulursa) emreden, tavsiye eden bir nas yoktur.

Müslüman istediği kadar Tefrîciyye diye anılan salavât veya Yâsîn suresi okuyabilir. "Bunu şu kadar okumak sünnettir, farzdır, dinin emridir..." derse veya böyle inanırsa bid'at gerçekleşir. Böyle bir inanç olmaksızın, şahsî veya başkasının tecrübesine dayanarak "Bu kadar okumanın şuna faydası oluyor, oldu" der, okur ve tavsiye ederse bu bid'at olmaz ve sakıncası da bulunmaz.

Yağmur kardeşim bizlerin ana gayesi öncelikle Kuran ve Peygamber'den olanları almak ama bu saydığın şeyleri Menfaatsiz sırf Rabbine ulaşma vesilesi adı altında bir yaklaşım ile yapılırsa zararsızdır yani,Neticede güzel bir şekilde dua etmedir.Sorun şurda bu tür şeyleri Dini bir vecibe imiş gibi algılayarak bazı kesimlerde dayatıldığı gibi bunları terk eden belaya musibete düçar olur gibi yaklaşımlar ile yanaşılması faydasından çok zarara sebebiyet verir.Bunları mal mülk kişisel istek ve arzuları kazanma gayesi ile yapmak ZİKRİN ruhuna terstir Çünkü ZİKİR kul ile Allah arasındaki bağları kuvvetlendirmek içindir.Salavat getirmek hususunda değineceğim benim bilidiğim Kurana göre salavat Allah'ın dinine yardımcı olmaktır.
Alıntı ile Cevapla