Tekil Mesaj gösterimi
Alt 20Haziran 2010, 11:51   Mesaj No:43

HALUK GÜMÜŞTABAK

Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Standart


Değerli Abdulhamit kardeşimin verdiği cevaba karşı birkaç düşüncemi nakletmek isterim. İmam sözcüğünün tarifini şöyle yapmışsınız.

(En basit tabiri ile İmam: Önder, öne düşen, yol gösteren, kendisine uyulan, öncül kimse demektir.)

Doğru bir tarif bana göre de. Bu sözlerden yola çıkarak kadının imamlık yapamadığını düşünürsek, önderlik yapamayan, yol gösteremeyen, kendisine uyulmaması gereken bir insan olarak mı düşünmeliyiz kadını? Doğrusu bizleri bebek halimizden geçliğimize kadar şevkatiyle büyüten bir insana ben bunları yakıştıramam. Yol gösteren, kendisine uyulması gereken öncül bir insan olmasa bizleri nasıl yetiştirsin. Eğer evet bu özellilikler kadında yok diyorsanız siz haklısınız demektir. Devam edelim. Bir benzetme yapmışsınız ona bakalım şimdide.

(Peki dinen kadın erkeğin önderi olabilir mi? Eğer kadın imam varsa, kadın peygamberde olmalı.)

Kur’ana baktığımızda kadın peygamber göndermediğini zaten söyler ama yönetici Melikeden bahseder kur’an ve bunu hiçte kötü bir şey olarak anlatmaz. Onu yola getirmek ve iman etmesini sağlamak adına çalışılır ve toplumu da çok güzel bir şekilde iman etmesini kadın yönetici, sağlar. Bunun tersi erkek kıralların çoğu da kabul etmemiştir tarihte. Bu durumda neden kadın önder olmasın? Yine bu doğrultuda ki sözlerinize bakalım.

(Kuran’ı kerimde sizden olan emir sahiplerini uyunuz emri gereği emir sahiplerinden kasıt kadın olabilir mi? Kadın vali, kadın halife olabilir mi? Eğer kadın halife olabiliyorsa imam olması çok hafif kalır.)

Bizden olan emir sahipleri yani seçtiğimiz yöneticilerdir. Allah bizleri yönetenleri seçmemizi emreder. Lütfen düşünelim Allah kendinize kadın yönetici seçmeyin demiş midir? Her şeyden nice örnekleri değişik ifadelerle verdim ki anlayasınız diyen Yüce Rabbim, acaba seçeceğimiz yöneticiler konusunda neden cinsiyet ayrımı yapmamış ve bu konuda kadını devre dışı bırakmamıştır hiç düşündük mü? Çok güzel örneklerde vermişsiniz kadın vali olabilir mi diye. Günümüzdeki kadın valilerimizi hatırlayınız lütfen o kadar güzel görev yapıyorlar ki, erkek valiler kıskanıyor onları. Çünkü onlar topluma bir ana şefkati ile yaklaşıyorlar onların sorunlarına kendi evlatlarının, ailesinin sorunu gibi bakıyoırlar da ondan. Erkek fıtratı gereği daha sert ve acımasızdır. Kadın ise tam tersine yumuşak ve sevecendir. Halife konusuna gelince. Halifelik peygamberimizin ölümünden sonra insanların ihdas ettiği bir makamdır daha sonra insanların menfaat ve çekişmelerinden dolayı zaten ortadan kalkmıştır. Erkekler bile bu konuda anlaşamayıp bu makamı devam ettiremediyse bunu çok ayrı tutmalıyız. Bugün yönetici olarak kadın yerini almıştır. Ülkemizi yöneten kadın başbakanlar gördük. Dünyada onca kadın lideri unutmayalım. Halen Almanları yöneten bir kadın. Bence erkekten daha iyi yönettiğini de söyleyebilirim. Çevremize bakalım kadın nerede yönetici değil ki günümüzde? Büyük işveren patronları düşünün, birçok kadın erkeklere nispetle nasıl güzel ve başarılı yöneticilik, görevlerini yapıyor. Binlerce işçiye ekmek kapısı açan ve yöneten kadın, erkekleri Rabbin huzuruna durmasını mı beceremesin.

Allah kadının ihtiyacını karşılamak adına erkeğe görev vermiştir ama erkeğin ve kadının birbirilerine karşı aynı oranda hakkı ve sorumluluğu olduğunu söyler. Hiçbir zaman erkeğin söz sahibi olduğunu kadının emir kulu olduğunu söylemez. Birbirlerine karşı haklarının eşit olduğu örneğini verir. Bakın bazı ayet örneklerini hatırlayalım acaba Allah kadın ve erkek arasında bir ayrım yapıyor mu her iki cinse de aynı suçtan nasıl aynı cezalar veriyor. Aynı cezayı veren Allaha neden aynı hakları vermesin? Bazı ayetlerde de nasıl aynı oranda eşit zikrediyor kadını ve erkeği. Bunu nefsimizde değerlendirelim.

Nisa 32: Allah'ın, bir kısmınıza bir kısmınızdan farklı olarak lütfettiği şeyleri isteyip durmayın. Erkeklere kendi kazandıklarından bir pay var; kadınlara da kendi kazandıklarından bir pay var. Allah'tan, O'nun lütfunu isteyin! Allah, her şeyi iyice bilmektedir


Nisa 124: Erkek veya kadın, inanmış olarak hayra ve barışa yönelik işler yapanlar cennete gireceklerdir. Ve zerre kadar zulme uğratılmayacaklardır.

Maide 38: Hırsızlık yapan erkek ve kadının, yaptıklarına karşılık Allah'tan bir ceza olarak ellerini kesin. Allah Azîz'dir, Hakîm'dir.

Tevbe 71: Mümin erkeklerle mümin kadınlar birbirlerinin dostlarıdır. İyilik ve güzelliği belirlenene özendirirler, kötülük ve çirkinliği belirlenenden sakındırırlar. Namazı kılarlar, zekâtı verirler. Allah'a ve resulüne itaat ederler. Allah bunlara rahmet edecektir. Allah Azîz'dir, Hakîm'dir

Nahl 97: Erkek yahut kadın, her kim inanmış olarak hayra ve barışa yönelik bir iş yaparsa, onu tertemiz bir hayatla yaşatırız. Ve böylelerinin ücretlerini, işleyip ürettiklerinin en güzelleriyle karşılarız

Nur 2: Zina eden kadınla zina eden erkek... Yüz vuruş vurun her birinin ciltlerine... Allah'a ve âhi ret gününe inanıyorsanız, Allah'ın dini konusunda bunlara acıma duygusu sizi yakalamasın. Müminlerden bir grup da bunların cezalarına tanık olsun.

İsra suresi 71. ayete gelince. Acaba bu ayetten ne anlamalıyız burası çok önemli. Rabbim velilerin ardına düşmeyin sakın din ve iman adına, güvenilecek veliniz yalnız benim deyip, daha sonra herkes kendine önder veli seçsin der mi? Aşağıda geçen önder şahit olarak kim olabilir? İşte eğer inançlarımıza delil aramak için bakarsak, buluruz belki ama oyalanırız gerçeklerden uzaklaşarak. Allah bizlere gönderdiği resulleri, elçileri yani liderleri hesap günü şahit olarak çağıracağını kur’anda apaçık söylüyordu birçok ayetinde. Burada da gönderdiği elçileri şahit olarak çağırıp ben sana neyi tebliğ ettim, sen topluma neleri tebliğ ettin diyerek şahit gösterecek. Bu ayetler öne sürülüp kadınlarımız ikinci plana itilirse sanırım bunun hesabını Rabbim e veremeyiz. SAYGILARIMLA Haluk GÜMÜŞTABAK

İSRA- 71: Her insan topluluğunu İMAMLARI ( Önderleri ) ile birlikte çağıracağımız o günde kimlerin amel defteri sağından verilirse, onlar, en küçük bir haksızlığa uğramamış olarak amel defterlerini okuyacaklar."
Alıntı ile Cevapla