Tekil Mesaj gösterimi
Alt 06 Eylül 2010, 18:19   Mesaj No:9

Abdulhamit 1

Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Abdulhamit 1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11167
Üyelik T.: 09 Aralık 2009
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Mesaj: 329
Konular: 17
Beğenildi:1
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart

Alıntı:
Haluk:
Yaptıklarına karşılık katımızdan kendileri için iyi şeyler yazılmış olanlar, işte onlar cehennemden uzak tutulanlardır(21/Enbiya-101)

Bu ayete baktığınızda sanki cehenneme hiç uğramamış orada konaklamamış gibi nakledilmiş gibi anlaşılıyor
Bu ayete baktığınızda sanki cehenneme hiç uğramamış orada konaklamamış gibi nakledilmiş gibi anlaşılıyor.

DEMİŞSİNİZ

Sizce bu ayete göre muminlerin Cehenemde konaklaması mümkün müdür ?

Münkünse nasıl , hangi adelete ve hangi ayete göre mümkündür ?

Alıntı:
Dikkat ederseniz son iki mealde cehennemden uzaklaştırılmışlardır diyor, demek ki daha önce oradaymış fakat iman etmeleri ve Rabbin takdirleri sonucu uzaklaştırılıyorlar
Peki ya bu sizin yaptığınıza ne denir ? Bizi hep ayetleri yorum yapmakla itham eden siz !

Peki Siz ne yapmaktasınız ? Allahın hiç kesin hüküm vermediği bir konuda aklınıza göre yorum mu yapıyorsunuz..

Halbuki bakın ayetin devamı ne diyor ?

Enbiya 102: Onlar cehennemin hışıltısını ( En hafif sesini-uğultusunu-) bile duymazlar. Canlarının istediği nimetler içinde ebedî olarak kalırlar.

Cehennemin en hafif hışıltısını-ugultusunu dahi duymayacak olanlar kimlerdir ? Önceden cehennemde yanıp çıkanlar mıdır yoksa cehenneme hiç girmeyecek olanlar mıdır ?

Eğer Allah onlar için, Onlar o cehennemin gizli sesini ( Uğultusunu ) bile duymazlar" (Enbiyâ, 102) Diyorsa. Şayet sizin dediğiniz gibi onlar cehenneme girmiş olsalardı, mutlaka onun uğultusunu duymuş olmayacaklar mıydı ?

MERYEM 71. (Ey insanlar!) Sizden cehenneme varmayacak hiç kimse yoktur. Rabbin için bu, kesin olarak hükme bağlanmış bir iştir.

DİKKAT ! BU UĞRAYIŞ BU CEHENNEME VARMA İLE TÜM İNSANLARIN CEHENNEMDE AZAP ÇEKİP ORADA YANMASI ŞEKLİNDE ANLAŞILMAMALIDIR.

MERYEM 72: Sonra takvaya erenleri kurtaracağız. Zalimleri ise, orada diz üstü düşmüş bir halde bırakacağız"

BURADAKİ KURTARMA SÖZCÜĞÜ SİZİN İFADE ETTİĞİNİZ GİBİ BİR TEHLİKE ANINDAN KURTARMA DEĞİLDİR.

Enbiya 101 ayetiyle bağlantılı uzaklaştırma anlamındadır.

Neden mi ? İşte size kanıt ayet

Cenâb-ı Allah, "Onlar o gün korkudan emindirler" (Nem-, 89) buyurmuştur.

Yani onlar için böyle bir tehlike söz konusu değildir. Peki Kimler için ? Takvaya erenler için demiyecek misiniz ?

Alıntı ile Cevapla