Tekil Mesaj gösterimi
Alt 19 Eylül 2010, 21:37   Mesaj No:43

Medine-web

Medineweb Site Yöneticisi
Medine-web - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medine-web isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 1
Üyelik T.: 14Haziran 2007
Arkadaşları:8
Cinsiyet:Erkek
Yaş:50
Mesaj: 2.990
Konular: 339
Beğenildi:1180
Beğendi:348
Takdirleri:8123
Takdir Et:
Standart

Kanaatimce;
mufessirlerimizin çoğu gelenekçe onaylanmış görüşler gölgesinde tercüme etmişlerdir.
Sanki ;"Allah ve melekler koro halinde Resululaha selavat getirmektedirler,insanlarında bu koroya katılmaları istenmekte" şeklinde bir anlayış hakimdir.
Bu düşüncenin sağlıklı olduğunu düşünmek çok güç.bu ayetten şunu anlamak gerekiyor ki,(islamoğlu ve öztürk isabet tercüme etmişlerdir) ;"Allah ve melekler Resulullahı desteklemektedirler,Onun şanını şerefini onaylamaktadırlar,küfre karşı muzafer olmalarını dilemektedirler,küfre karşı acziyete zillete düşmemesi için bizlerinde destek vermesi,hatemul enbiyayı muzaffer olması için ve şerefine gölge düşürmemek için her anlamda destek vermemiz gerektiği farziyeti dile getirilmektedir."
bu ayetin iki boyutu vardır ;
1-Allah resulu şereflidir,makamı yüksektir,hiç kimseyle kıyaslanmıyacak kadar....Bunu Allah onaylıyor...Melekler onaylıyor ve bizlerinde onaylaması farzul ayndır,iman gereğidir.bu anlamda selavat getirmek bu fiilin tasdikidir.
2-Allah Resulunün "hak geldi batıl zail oldu "ayeti kerimesinin veya "iza cae nesrullahi wel feth" ayeti kerime ile dile getirilen vahyın taraftarı olmak,Allah taraftardır,melekler taraftardır bizlerinde taraftar olmamız farzul ayn ve iman gereğidir..
ben bu ayeti kerimeyı böyle anlıyorum.Alahu a'lem...
Alıntı ile Cevapla