Tekil Mesaj gösterimi
Alt 05 Ekim 2010, 02:07   Mesaj No:25

BEDİİ HAMİT

Medineweb Paylaşımcı Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:BEDİİ HAMİT isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 12750
Üyelik T.: 19 Eylül 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Memleket:HATAY
Yaş:67
Mesaj: 395
Konular: 20
Beğenildi:4
Beğendi:0
Takdirleri:60
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Adem (as ) çocuklarının birbirleriyle evlenmelerini ve nesillerin bu şekilde sürdürmelerini zaruretten olduğunu bir derece anlarım da İbrahim dininde erkeğin aynı kız kardeşle aynı anda evlenmesini anlayamam ,anlayamıyorum .

İslam göre haram olan o zaman Neden haram değildi. Böyle bir zaruret mi vardı. Diye de sorusunu sormak icab eder. İslamda haram olan bir eylem o zamanlar neden haram değildi. Şimdi ise neden haram ? Bir izahı olabilir mi.

Ne zaman haram kılındı ? Son din ve ve son kitap kuran gelene kadar helal miydi ? Hz İbrahimden Hz Musa ve Hz İsa kadar gelen nesil için de helal miydi ? Son din ve son kitap kuran mı yasakladı iki kız kardeşle aynı anda evlenemeyi ?

Bir şeyin helal veya haram olması, Allah'ın emrine tabidir. Allah bir şeye "helal" derse helal, "haram" derse haram olur. Yani din bir imtihandır, insanlara yapılan bir tekliftir.

Cenab-ı Hak, cennete layık bir duruma getirmek için, insanları imtihana tabi tutuyor. Bu sebeple, bazı emir ve yasaklar koymuştur. Esas olan da bu emir ve yasaklara uymaktır.

Bu prensiplerin gerek insanın şahsi hayatına, gerekse cemiyet hayatına pek çok faydaları vardır.

"O, pis olan bütün Şeyleri insanlara haram kılar" (el-Â'râf, 7/157)

O temiz olmayan, murdar olan her davranışı da insanlara haram kılar.

İslam erkeklere iki kız kardeşle aynı anda evli olmayı haram kılmıştır.

Deniliyor ki, bu haram kılma önceden yoktu, ibrahim şeriatinde yoktu ve bundan dolayı hz yakup iki kız kardeşle de aynı nikah altında evlenmiştir.

Alıntı:
kızkardeşlerin aynı anda bir kocada kurana göre evliliği elbette merduttur,haramdır.
ama hz yakuba kadar bu neden helal olmasın ?
olamaz mı ?
Neden ve niçin helal olsun.? Allahın apaçık Kuranda yasaklayıp haram kıldığı bir şeyi İbrahim sahifelerinde mi helal edecekti ! Yakup peygamber de haram kılınmayan bir evliliği gerçekleştirecekti. Niye o zamanlar böyle bir zaruret mi vardı. Eğer Vardıysa o zarurete binaen bu evlilik gerçekleşmiş olabilir. Bilindiği gibi pek önemli zaruretten kaynaklanan haramlar mubah olmaktadır.

İslam dininde farklı şeriatler var mıdır ? Evet vardır .

Bu şeriatler birbirine zıt olabilir mi ? Yani önceden haram kılınan bir şey helal veya helal olan bir şey haram olabilir mi ?

Bence olamaz . Neye göre konuşuyorum.

Ali İmran 3: O, sana Kitab’ı hak ve kendisinden öncekileri doğrulayıcı olarak indirdi..............(Benzer ayetler Bakınız Yusuf 111, Fatır 31, Yunus 37 )

ALLAHIN SON KİTABI OLAN KURAN ÖNCEKİ KİTAPLARI TASDİK EDİYOR. YASAKLARI VE HELALLERİYLE BİRLİKTE TASDİK EDİYOR . O kitap veya sahifelerde çirkin ve günah olarak ne var ise kuranda da aynısı vardır.

İşte ayeti

Şura 13: Dîne âit hükümlerden, Nûh'a tavsiye ettiğini ve sana vahyettiklerimizi ve İbrâhîm'e, Mûsâ ve İsâ'ya tavsiye ettiklerimizi, size de gidilecek yol (ŞERİAT ) olarak bildirdi, açıkladı; dîne yapışın ve o hususta hiçbir ayrılığa düşmeyin.... ...

Çünkü Allahın kitabına göre murdar ve çirkin olan herşey ,her eylem insanlara Allahın Nuha, İbrahime , Musaya ve İsaya tavsiye ettikleriyle Yasaklanmış ve bize de haram edilmiştir. (ŞERİAT OLARAK Öncekilere de, hem öncekileriyle ve hem de sonrakileriyle )

Şeriatın farklılığından söz edilerek şöyle örnekler veriliyor.

Alıntı:
yahudilikte hayvanların iç yağ haram iken islamda helal.
yahudilikte deve deve kuşu tavşan haram iken islamda helal.
yahudilikte zinaya recim gerekir iken islamda tazir uygun görülmüştür.
Bu örnekler konunun anlaşılması için yerinde örnekler değildir. Önceden de söylediğim gibi

Yahudilikte hayvanların iç yağ haram iken islamda helal.

Yahudilikte deve deve kuşu tavşan haram iken islamda NEDEN helal ?

Yahudilikte hayvanların iç yağ haram iken islamda NEDEN helal ?

Yahudilik de bir islam dinidir. Böyle bir örnek islam dinindeki şeriatlerin birbirinden farklı , zıt olduğunu göstermez ki !

Yahudilik'te bu konuda getirilen yasakların gerekçesi farklıdır. Kur'an'da taşkınlıkları ve zulümleri sebebiyle İsrâiloğulları'na bazı hayvanların tamamen, bazı hayvanların da belirli kısımlarının haram kılındığı bildirilir. Konuyla ilgili olarak Kur'ân-ı Kerîm'de şöyle buyurulur:

"Yahudilere tırnaklı bütün hayvanları haram kıldık. Sırtlarında yahut bağırsaklarında taşıdıkları ya da kemiğe karışan yağlar hariç olmak üzere sığır ve koyunun iç yağlarını da onlara haram kıldık. Bu, zulümleri yüzünden onlara verdiğimiz cezadır. Biz elbette doğru söyleyeniz" (el-En`âm 6/146).

Ayete dikkat ki, bu haram kılma, cezadır , Onlara verilmiş bir cezadır. Şeriaatla ilgisi yoktur.

Bir kavme münhasır bir durumdur bu . Taşkınlıkları sebebiyle ......

Dikkat ki müslümanlara böyle bir ceza verilmemiştir. Elbette müslümanlara böyle bir ceza verilmezdi ve bu yiyecekler helal olacaktı.

Cumartesi yasağı da bunlardan bir tanesidir.


Bu yasakları veya haramları şeriatın farklılığı ile izah etmek mümkün değildir.

İşte size bir başka örnek, bir kavme münhasır haram bir olayı açıklayan

Şüphesiz Allah sizi bir ırmakla imtihan edecektir

2/249. Tâlût ordu ile hareket edince, "Şüphesiz Allah sizi bir ırmakla imtihan edecektir. Kim ondan içerse benden değildir. Kim onu tatmazsa işte o bendendir. Ancak eliyle bir avuç alan başka." dedi. İçlerinden pek azı hariç, hepsi ırmaktan içtiler. Tâlût ve onunla beraber iman edenler ırmağı geçince, (geride kalanlar) "Bugün bizim Câlût'a ve askerlerine karşı koyacak gücümüz yok." dediler. Allah'a kavuşacaklarını kesin olarak bilenler (ırmağı geçenler) ise şu cevabı verdiler: "Allah'ın izniyle büyük bir topluluğa galip gelen nice küçük topluluklar vardır. Allah sabredenlerle beraberdir".


Bir kavme münhasır haram bir olaydı bu.

Bir kavme münhasır geçiçi bir durumdu.

İslamiyette veya günümüzde böyle bir yasak var mıdır ? Bütün bunlar O günkü şartlar gereği Allahın imtihanı idi.

Alıntı:
Yahudilikte zinaya recim gerekir iken islamda tazir uygun görülmüştür.
İslam dinindeki bu farklı şeriat Ceza şekli ile ilgilidir.


Dikkat ! Ceza şeklinin farklı olması haram olan bir şeyin haramlığını hiçbir şekilde ortadan kaldırmıyor. Ancak ceza şekli değişiyor. Önceden Allahın kanununda zinaya recm cezası var iken bu kaldırılmıştır.

Dikkat ki, Konu ile İlgisi yoktur. Yani Haram ve helallikle ilgisi yok ( Haram kılanan daha önce helal kılınmamış- Haram veya helal olma ile ilgili bir durum değil )
Her iki şeriattede zina haramdır. Ancak ceza şekli değişmiştir. Ceza şekli şeriatlerde farklı olabilir. Ve farklı olmuştur. Ceza şekli farklı olabilir, ancak ceza şekillerinin farklı olması haram olan bir olguyu ortadan kaldırmaz. İslama göre Aynı kardeşle aynı anda evlenmenin ceza hükmü nedir diye sorup önceki şeriatleri kıyaslarsanız belki bu ceza şekillerinde farklılıklar görürsünüz .Ancak Neticede her ikisi de haramdır.

Şöyle bir örnek verilmesi uygun olur kanatindeyim. İslam dininde Hz muhammed ( as ) şeriatinde içki içmenin cezası 40 sopa iken, Musa şeriatinde belki daha farklı olabilir.

Sonuç: Şeriatlerde Ceza şekli farklı olmakla birlikte esas ve asıl olan günahın kendisinin ( haramlığın ) ortadan kalkmayacağıdır.









__________________
EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE
Alıntı ile Cevapla