Tekil Mesaj gösterimi
Alt 20 Ekim 2010, 18:28   Mesaj No:20

BEDİİ HAMİT

Medineweb Paylaşımcı Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:BEDİİ HAMİT isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 12750
Üyelik T.: 19 Eylül 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Memleket:HATAY
Yaş:67
Mesaj: 395
Konular: 20
Beğenildi:4
Beğendi:0
Takdirleri:60
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Ali imran-81 ayetine de bakalım. Ki farklı görüş sahipleri bu ayetten çıkardıkları yorum ile Resul ve Nebi kavramlarını nasıl anlamışlardır.

Ali imran-81.Ve unutma ki Allah, nebilerden misaklarını almış, şöyle demişti: “Size Kitap ve hikmet verdim.Sonra size elinizdekini doğrulayıcı bir resul geldiğinde, ona mutlaka inanacak ve ona muhakkak yardım edeceksiniz. “O halde tanık olun, sizinle beraber ben de tanıklardanım.” dedi.

AKSİ GÖRÜŞTEN İKİ FARKLI YORUM

O halde resul, Nebilere verilen ve insanların elinde olan kitabı doğrulayan demektir. Rahman ve rahim olan Allahın yaptığı tanım budur.

Diyenlere soralım.Rahman ve rahim olan Allahın yaptığı tanım gerçekten bu mudur ? Allahüalem

Ali imran 81 ayetinde Allahın yaptığı tanım bu değildir diyenler ayeti daha değişik Ali imran 39 ayeti ile şöyle açıklarlar.

Ali imran 39 ayeti: Zekeriya mabedde namaz kılarken melekler ona, “Allah sana, kendisinden gelen bir kelimeyi (İsa’yı) doğrulayıcı, efendi, nefsine hâkim ve salihlerden bir nebi-peygamber olarak Yahya’yı müjdeler” diye seslendiler.

Dikkat ayet ne diyor ? Gelen nebi ne amaçla ve niçin geliyor ? Ayet isayı doğrulayıcı olarak geliyor diyor. O halde Nebi önceki resulun veya aynı anda yaşayan resulun doğrulayıcısı tasdikcisi ve yardımcısıdır.

Ali imran-81 ayetine göre iki şahsiyeti (Hem Resul ve nebiliği ) bünyesinde barındıran Resullere, Nebiler yardım edecek..Bir taraftan Resul+ Nebi öbür tarafta sadece nebi var...Ve bunlar bir nevi muavin/yardımcı....

Ayette belirtilen ona yardım edeceksiniz ifadesinden Nebi rasüle yardım eder onu doğrular, anlamı çıkmaktadır.
DERLER

Bu ayetin yorumuna katılmayıp aksini savunanlar da derler ki resul yeni şeriat getirmez ancak önce gelen nebinin kitabını doğrulamak için gelir. Yani nebiyi doğrulayan ve vahiy alan kişi resuldür

Ayette tasdik edenin, onlara, onların şeratine uyanların resul olduğu söyleniyor.

Nebilere kitap verildiği açık ve resulünde bu kitapları doğrulayıcı olduğu açıktır. Farklı şekillerde kullanıldığı da açıktır. Nebi ve Reslun eş anlamlı olmadığı açıktır.

Nebilere şahit olun diyor .Nebilerin şahit oldukları Allahın da sizinle beraber şahit olanlardanım dediği nedir?

Nebilerin şahit olduğu İnsanların, sonra size elinizdekini doğrulayıcı bir resul geldiğinde ona mutlaka inanacak ve ona muhakkak yardım edeceksiniz.Bunu ikrar ettiniz ve bu ağır yükümü aldınız mı?» «İkrar ettik» sözleridir. Nebilerde bu olaya şahit tutulmuştur Allah ta bende sizinle beraber şahidim diyerek misakı almıştır.Tüm insanlar nebilerin ellerindekini tasdik eden resul gelince inanacaklarına ve yardım edeceklerine dair söz vermiştir ve hepimiz de bu sözü verdik.
O halde nebiler muavin değiller yoksa nebilerin elindekini destekleyen resul geldiğinde nebiler nasıl gelip inanıp yardım edecekler .Bu olmayacak bir durum olur,bir resul geldiğinde tüm nebilerin inanmak ve yardım etmek için bulunması gerekir

DERLER.

Neden böyle bir yargı sahibidirler ?

Taha (29-32 ) Ayetlerini yorumlayanlar nebinin görevi resule yardımcı olarak destek vermek ve onun şeriatı ile amel etmektir demişlerdir ve bu ayeti delil getirmişlerdir. Madem ki hz harun hz musanın yardımcısı ,destekleyecisi ve doğrulayıcı ise. Nebinin görevi ve özelliği bu olmalı . Ayrıca Hz Harun Resul değildi. Çünkü kitap sadece resule verilir.Kitap Haruna değil musaya verilmişti. Haruna kitap verilmediği için o bir nebi. Hz musaya kitap verildiği için Hz musa Resul ve aynı zamanda nebidir.
DEMİŞLERDİR.

KENDİ GÖRÜŞÜM OLARAK Böyle bir yorum hakikate ters düşmektedir. Çünkü aynı ifadeler hz zekeriya ve hz yahya için de var. Enam 89 ayetine göre de her ikisi nebi idi ve her ikisine de kitap verilmiş nebilerdi. Hz haruna da kitap verilidiğini Saffat 117 ayeti söylemektedir

Meryem 5: Doğrusu ben, arkamdan gelecek yakınlarım adına korkuya kapıldım, benim karım da bir kısır (kadın) dır. Artık bana kendi katından bir yardımcı armağan et.»

Meryem 5 ayetinin bildirimi ile Hz Zekeriya da Yahyayı Allahtan kendisine yardımcı kılmasını istiyor. Musa da harunu yardımcı olarak istemişti.

Kendisine yardımcı istemek veya resula yardımcı olmak nebi olmanın vasfı mıdır ? Zekeriya da Yahya da nebi peygamberler idi. Ve aynı zamanda Kavimlerine gönderilen birer elçi vasfıyla hem resuller hem de nebi idiler.

ENAM 83-89 SAYMIŞ KİMLERE HANGİ NEBİLERE KİTAP VERDİĞİNİ. Hz süleyman hz davut eyyüp, Zekeriyya, Yahya, İsa ve İlyas...........

ENAM-85.Zekeriyya, Yahya, İsa ve İlyas..

BUNA GÖRE

ZEKERİYA ,YAHYA ,İLYAS RESUL MU, NEBİ Mİ ?

RESUL İSE RESULUN KİTAPLARI VARDIR (RESULUN KENDİLERİNE VERİLMİŞ KİTAPLARI VARDIR DİYENLERE)

ŞAYET RESUL DEĞİL NEBİ İSELER NEBİLERE KİTAP VERİLMEZ AMA BUNLARA VERİLMİŞ.


Sadece bazı Resullere değil bazı Nebilere de kitap verildiği açıktır.
EN'AM 89.İşte bunlardır kendilerine kitap, hükmetme gücü ve NÜBÜVVET verdiklerimiz.

ENAM 83-89 Ayetlerine göre sayılan isimlere kitap veya suhuf verilmesi gerekiyor ve bu ayete göre Harun'a da verilmiştir ve Harun da Nebidir. Zekeriyaya da ,Yahyaya da kitap veya suhuf veya sahifeler verilmiş.Ve bunlar aynı zamanda Kavimlerine gönderilen birer elçi sıfatıyla Resuldürler.

Ali imran-81 ayetinden anladığım Hem nebiyi doğrulayıcı olarak, hem de nebinin elindeki kitabı doğrulayan bir Rasül gelirse ona inanın ve ona yardım edin denmektedir ayette..

SORU:Nebilere verilen kitabı doğrulayan, onaylayan resul yeni bir kitap sahibi midir ? Yeni bir kitap sahibi olabilir mi ?
Olabilir de peygamberimiz gibi kuran öncekileri onaylar ve doğrular da

Ali imran 81 ayeti de net ve açık olarak nebilere de kitap verildiğini söylemektedir. Kendinden önceki nebiyi ve nebinin kitabını tasdik eden Resul ya kendisine verilmiş yeni bir kitapla da gelebilir .Böylece Elindeki kitap önceki kitapları da tasdik eder.Elinizdekini doğrulayıcı olarak Ya da yeni bir kitapla gelmez nebinin elindeki kitabı tasdik edip doğrular.

Allah resullere olduğu gibi ( Hadid 25 ) Nebilere de açıkça kitap verdiğini Ali İmran 81 ayetiyle söylemektedir. Ve yanlız Ali imran ayetiyle değil, diğer ayetlerde de ( Bakara 213, Enam 83-89 ) söylemektedir.

DİKKAT RESUL VE NEBİ AYRIMINI KURAN YAPMIYOR .

Peygamber olan Her resul aynı zamanda bir nebi ve peygamber olan her nebi de aynı zamanda bir Resuldur. Bunlar Et tırnak gibi içiçedir. Birbirini bütünler. Ayrılmaz bütünlerdir.
__________________
EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE
Alıntı ile Cevapla