Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İLAHİYAT-ÖNLİSANS -AÇIK ÖĞRETİM FAKÜLTESİ.::. > 2.SINIF*Bahar Dönemİ* > Çıkan Ve Denemeler Sınavlar

Konu Kimliği: Konu Sahibi makbergülü,Açılış Tarihi:  17 Mart 2013 (14:41), Konuya Son Cevap : 17 Mayıs 2013 (15:53). Konuya 7 Mesaj yazıldı

Beğeni Aldı1Kez Beğenildi
  • 1 Beğenilen makbergülü
Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 17 Mart 2013, 14:41   Mesaj No:1
Medineweb Emekdarı
makbergülü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:makbergülü isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 17068
Üyelik T.: 03 Mart 2012
Arkadaşları:26
Cinsiyet:anne
Memleket:arz
Yaş:46
Mesaj: 1.078
Konular: 171
Beğenildi:212
Beğendi:27
Takdirleri:246
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
AÖF İlahiyat önlisans 2.sınıf 2010-2011 bahar dönemi ara sınav çıkmış sorular

AÖF İlahiyat önlisans 2.sınıf 2010-2011 bahar dönemi ara sınav çıkmış sorular

2010-2011 BAHAR DÖNEMİ ARA SINAVI - ÜÇÜNCÜ OTURUM


HADIS

1. Aşağıdakilerden hangisi sünnet bilgisinin elde edildiği kaynaklardan biri değildir?
A) Siyer kaynakları
B) Ehl-i Kitâb'ın kutsal metinleri
C) Hadis kitapları
D) Fiilî gelenek
E) Sözlü gelenek


2. Aşağıdakilerden hangisi sünnetin sonraki nesillere intikal vasıtalarından biri değildir?
A) öğretim
B) Sözlü nakil
C) Yazılı nakil
D) Tefekkür
E) Uygulama

3. "Kim Resûl'e itaat ederse muhakkak Allah'a
itaat etmiş olur" ayetindeki "itaat" aşağıdaki
zaman dilimlerinden hangisi için geçerlidir?
A) Resûlullah'ın risâletinden kıyamete kadar kİ tüm zamanlar
B) Onun sözlerini bizzat işiten sahabe neslinin sağ olduğu dönem
C) Resûlullah'ın hayatta olduğu saadet asrı
D) Sünneti sahabeden öğrenen tâbi'în nesli dönemi
E) Mezheplerin sistemleşmesinden önceki dönem

4. Aşağıdakilerden hangisi Hz. Peygamber'in Kur'ân'ı açıklama usullerinden biri değildir?
A) Muhteva uyumu olan bir hadisten sonra ilgili âyete işaret etme
B) Sorulara cevap verirken âyetleri açıklama
C) Vahyolunan âyeti okurken aynı zamanda açıklamasını yapma
D) Ortama uygun düşen âyeti açıklama
E) Ders verir tarzda âyetleri açıklama

5. Aşağıdakilerden hangisi sünnet-hadis arasındaki ilişkiyi açıklayan kavram çiftidir?
A) Mütevatir - âhâd
B) Uygulama - nakil
C) Sözlü nakil - yazılı nakil
D) Toplumsal uygulama - bireysel uygulama
E) Metlüv vahiy - gayr-ı metlüv vahiy

6. Aşağıdakilerden hangisi insanlara elçi olarak bir melek değil, kendi cinslerinden peygamberler gönderilmesinin nedenidir?

a.İnsan peygamberlerin dini yaşayarak hemcinslerine örneklik edebilmeleri
b.meleklerin insanlar arasında yaşamalarının mümkün olmaması
c.İnsanların, elçi olarak melek gönderilmesine karşı çıkmaları
d.İnsanların meleklerden üstün olmamaları
e. İnsan peygamberlerin Allah'a daha itaatkâr olmaları

7. Hz. Ömer'in Hacerü'l-esved için, "Sen sadece bir taşsın, ben Resûlullah'ı seni öperken gördüğüm için öpüyorum" demesi aşağıdakilerden hangisini gösterir?
A) Hz. Ömer'in, Hacerü'l-esved'i öpmeyi doğru bir davranış olarak düşündüğünü
B) Hz. Ömer'in şirk ve bidatlare karşı duyarlı bir halife olduğunu
C) Hz. Ömer'in, Resûlullah'ın sünnetine bağlı bir halife olduğunu
D) Islâm'da Hacerü'l-esved'den başka hiçbir nesnenin değerli olmadığını
E)  Hz. Ömer'in hilafeti boyunca birçok kere hacca gittiğini

8. Hz. Ali "Eğer din akıl ve rey ile olsaydı ben mestin üstünü değil altını mesh ederdim. Ama ben Resûlullah'ı (sav) mestin üstünü mesh ederken gördüm" sözüyle en cok vurgulanmak istenen aşağıdakilerden hangisidir?
A) Hz. Ali döneminde bazıları mestin altına mesh edilmesi gerektiğini savunmuşlardır.
B) Mest üzerine mesh Hz. Peygamber'in uygulamalarından biridir.
C) Abdestin kabul olması için mestin üstüne mesh edilmesi gerekir.
D) Hz. AH, Resûlullah'ın mestin üstüne mesh ettiğini görmüştür.
E) Dini konularda akla aykırı gibi görünse de Hz. Peygamber'e ittiba gerekir.

9. Âlimlerin yaygın kanaatine göre Kur'ân-ı Kerim'de, Kitap ile birlikte kullanılan "hikmet" kelimesinin anlamı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Yazma
B) Uygulama
C) İlim halkalarında öğretme
D) Ezberleme
E) Kitaplarda tedvin etme

10. Muaz b. Cebel'in, "Bir sorunla karşılaşırsam Kur'ân-ı Kerim'le hükmederim. Orada bulamazsam Hz. Peygamber'in sünnetiyle hükmederim. Onda da bulamazsam içtihat ederim" sözünde anlatılmak istenen ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) Delil olma bakımından içtihat dini kaynaklardan biridir.
B) Sahabiler Hz. Peygamber'in sünnetine uyma konusunda titizlik göstermişlerdir.
C) Kur'ân-ı Kerim'de çözüme kavuşturulmayan konularda sünnete müracaat edilir.
D) Kur'ân, sünnet ve içtihattan başka dinde kaynak değeri olan başka bir delil yoktur.
E) Delil olma bakımından Kur'ân-ı Kerim dinde ilk sırada yer alan kaynaktır.

11. I. Hz. Peygamber'in ahlaki özellikleri
II. Hz. Peygamber'in yaratılış özellikleri
III. Hz. Peygamber'in fiilleri
IV. Hz. Peygamber'in sözleri
V. Sahabenin içtihatları

Yukarıdakilerden hangileri sünnet kavramının kapsamına girmez?
A) Yalnız II
B) Yalnız III
C) Yalnız V
D) I ve II
E) III ve IV

12. Aşağıdakilerden hangisi sahabenin hadisleri muhafaza yollarından biri değildir?
A)Yazma
B) Uygulama
C) İlim halkalarında öğretme
D) Ezberleme
E) Kitaplarda tedvin etme

13. Aşağıdakilerden hangisi Muksirûnun ortak özelliklerinden biri değildir?
A) Hz. Peygamber'in yakın çevresinden olmaları
B) Hz. Peygamber'in vefatının ardından uzun süre yaşamaları
C) Hadis öğrenme iştiyakları
D) Hadisleri yazmaları
E) Çok sayıda talebelerinin olması

14. 14. Sahabe arasında bazı fiillerin sünnet kabul
edilmeyeceği yönündeki ihtilafların nedeni
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Sahabe arasındaki meşrep farklılığı
B) Sahabenin sünnetin bir kısmını kabul edip diğer kısmını reddetmeleri
C) Sahabenin Hz. Peygamber'in sadece Kur'ân tebliği ile sorumlu olduğunu kabul etmeleri
D) Sahabenin Hz. Peygamber'in sürekli İlâhî denetim altında olduğunu kabul etmemeleri
E) Sahabenin Hz. Peygamber'in sünnetinin bağlayıcılığını kabul etmemeleri

15. Aşağıdaki sahabileren hangisi
muksirûndandır?
A) Hz. Hafsa
B) Hz. Ömer
C) Hz. Âişe
D) Hz. Ali
E) Hz. Cerir b. Abdullâh

16. Hadislerin mana ve maksadının anlaşılmasını konu edinen ilim dalına ne ad verilir ?
A)fehm
B)fıkhul hadis
C)istinbat
D)rivayetül hadis
E)marifetürrical


17.Aşağıdakilerden hangisi Fıkhü'l-hadîs ilmine yönelik çalışmalardan biri değildir?
A) Sünen
B) Şeıtıu ma'âni'l-âsâr
C) El-Muhallâ
D) Et-Temhîd
E) Huccetullâhi'l-bâliğa

18. I. Hafıza-muhakeme işbirliği
II. Hadisle birlikte fıkıh bilgisi
III. Rivâyet-dirâyet bütünlüğü
IV. Mana ve maksadı kavrama melekesi
Yukarıdakilerden hangileri hadis metinlerinin doğru anlaşılması için gereklidir?
A) Yalnız I
B) Yalnızlll
C) I ve IV
D) 1,11 ve III
E) 1,11,111 ve IV

19. Aşağıdakilerden hangisi hadislerin doğru anlaşılması ve yorumlanmasına ilişkin önerilerden biri değildir?
A) Münazara metodundan uzaklaşmamak
B) Tevakkuf yönteminden kaçınmak
C) Cedel metodunu kullanmak
D) İdeolojik yaklaşımdan kaçınmak
E) İdrak seviyesini göz önünde bulundurmak

20. Hadis metinlerinde ortaya çıkan, anlama zorluğunun ve probleminin aşılmasında acele davranarak onu reddetmevip sükûtu tercih etmeye ne ad verilir?
A) Tefakkuh
B) Münazara
C) Münakaşa
D) Tevakkuf
E) Muhtasar


cevaplar


hadis ilh2006
  1. B
  2. D
  3. A
  4. E
  5. B
  6. A
  7. C
  8. E
  9. B
  10. D
  11. C
  12. E
  13. D
  14. A
  15. C
  16. B
  17. A
  18. E
  19. C
  20. D

zedidem beğendi.
__________________
لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا

"Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez."

|| BAKARA 286. ||


MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! ..

Velhasıl-ı kelâm.
Namaz, duâ, gayret, nâsip. . .
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi makbergülü 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Evde yapılabilecek deterjan ve şampuanlar Pratik / Faydalı Bilgiler Mihrinaz 1 197 14 Ekim 2023 14:09
yeniden merhabalar Serbest Kürsü KardelenGül 12 5199 27 Eylül 2018 19:05
2014 kpss için konu dağılımı KPSS İstişare/Sohbet nurşen35 1 2970 11 Ağustos 2014 14:31
evde tarhana yapmanın püf noktaları (: Pratik / Faydalı Bilgiler Allahın kulu_ 5 4201 11 Ağustos 2014 13:07
KPSS Birde Böyle Hazırlanmayı Deneyin KPSS İstişare/Sohbet Mihrinaz 9 4047 11 Ağustos 2014 12:21

Alt 18 Mart 2013, 18:32   Mesaj No:2
Medineweb Emekdarı
makbergülü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:makbergülü isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 17068
Üyelik T.: 03 Mart 2012
Arkadaşları:26
Cinsiyet:anne
Memleket:arz
Yaş:46
Mesaj: 1.078
Konular: 171
Beğenildi:212
Beğendi:27
Takdirleri:246
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: 2.sınıf bahar dönemi ara sınav soruları. geçmiş iki yıla ait sorular (2011/201

KELAMA GİRİŞ İLH 2007
  1. E
  2. D
  3. A
  4. B
  5. C
  6. D
  7. A
  8. D
  9. E
  10. B
  11. C
  12. D
  13. A
  14. E
  15. B
  16. C
  17. B
  18. A
  19. C
  20. E





KELÂMA GİRİŞ


1. Gazzalî'nin ilim tasnifinde kelâm ilmi hangi grupta yer alır?
A) Riyazî ve mantıkî ilimler
B) Aklî ilimler
C) Fer'î ilimler
D) Felsefî ilimler
E) Küllî ilimler

2. Aşağıdakilerin hangisinde kelâm ilminin üç ana konusu (usûl-i selâse) birlikte ve doğru verilmiştir?
A) llâhiyât - Ahiret - Semiyyât
B) llâhiyât - Tevhîd - Semiyyât
C) llâhiyât - Nübüvvât - ****fizik
D) llâhiyât - Nübüvvât - Semiyyât
E) llâhiyât - Nübüvvât – Muamelât

3. Aşağıdakilerden hangisi gayesine göre kelâm ilminin tarifidir?


A) Aklî ve naklî delillere dayanarak Islâm inançları ile ilgili ortaya çıkabilecek şüpheleri ortadan kaldırmak suretiyle dinî akideyi ispat ve müdafaaya çalışan bir ilimdir.
B) Sırf akli delillere dayanarak ulûhiyet, nübüvvet ve ahiret konularından bahseden ilimdir.
C) Güzel ve etkili söz söylemeye fayda sağlayan ilimdir.
D) İnanç alanıyla ilgili hüküm ve delilleri bilmeyi sağlayan ilimdir.
E) Allah'ın mutlak varlığı ve birliğiyle O'nun varlık âlemiyle ilişkisinden bahseden ilimdir

4. Ebu Hanîfe'nin akaide dair yazdığı eser aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kitâbu't-tevhîd
B) el-Fıkhu'l-Ekber
C) Şertıu'l-Akâid
D) el-lktisâd fi'l-ltikâd
E) Şeıtıu'l-Makâsıd

5. Ana mesele olan itikadın anlaşılmasına ve açılımına yardımcı olan, onları ispat etmede ve demlendirmede kolaylık sağlayan, Islâm düşünce tarihi ve bilimdeki gelişmeye bağlı olarak değişiklik ve gelişme gösteren ikinci derecedeki araç konulardır.
Yukarıda anlatılan kelâm ilminin konusu aşağıdakilerden hangisidir?


A) Dakikü'l-kelam
B) Mesâil
C) Vesail
D) Uluhiyet
E) Makâsıd

6. Aşağıdakilerden hangisi tercüme hareketleri sonucunda felsefî düşünceden en cok etkilenen ve yararlanan kelâm mektebidir?
A) Havârıc
B) Şîa
C) Maturidiyye
D) Mutezile
E) Mürcle

7. Felsefenin sistemli bir şekilde tercümesi ve Daru'l-hikme'nin kuruluşu hangi halife zamanında olmuştur?
A) Halife Memun
B) Halife Vasık
C) Halife Ömer b. Abdulaziz
D) Muaviye b. Ebi Süfyan
E) Harun Reşid

8. Mutezile ekolünün Mk fikir önderi ve imamı kabul edilen şahıs aşağıdakilerden hangisidir?


A) Bişr b. Mutemir
B) Haşan Basri
C) Câhız
D) Vasıl b. Ata
E) Haris el-Muhasibi

9. Aşağıdaki ekollerden hangisine göre, büyük günah işleyen kişi hakkında hüküm vermemek ve sorunu ahirete ertelemek uygundur?
A) Ehl-i sünnet
B) Havârıc
C) Mutezile
D) Şîa
E) Mürcie

10. Aşağıdakilerden hangisi kelâm ilminin doğuşunu hazırlayan Mk ihtilaf sebeplerinden
biri değildir?
A) Kader ve irâde hürriyeti sorunu
B) Kur'an ve Sünnet metinlerinin toplanması
C) Hilâfet meselesi
D) Kırtas hâdisesi
E) Siyâsî anlaşmazlıklar ve iç savaşlar

11. Aşağıdakilerden hangisi Mk dönem
kelâmcılarını tanımanın yararlarından biri
değildir?
A) İslam düşüncesinin gelişim aşamalarını takip etmek
B) Farklı coğrafyalardaki düşünce hareketlerini izleyebilmek
C) İlk kelâmcıların özel hayatlarıyla ilgili bilgilere sahip olmak
D) Dönemin ilim-siyaset ilişkisini çözümlemek
E) İslam düşüncesinin teşekkül devrini tanımak

12. Aşağıdakilerden hangisi Ma'bed el-Cühenî'nin
kaderi yok saymasının sebeplerinden biri
değildir?
A) Emevîlerin, uygulamalarının meşruiyetinde kaderi kullanmaları
B) Haksız uygulamaların sebebi olarak kaderin gösterilemeyeceği
C) Mu'tezile'nin Ma'bed üzerindeki etkisi
D) Ma'bed'in hırçın ve siyasi muhalif karakteri
E) İnsanların yapıp ettiklerinden ancak kendilerinin sorumlu olacağı inancı

13. Aşağıdakilerden hangisi Cehm b. Safvan'ın
Mutezileye tesir ettiği görüşlerinden biri
değildir?
A) Kulların fiilleri ezelde takdir edilmiştir.
B) Kur'an, mahlûktur.
C) Allah, yaratıklara ait sıfatlarla nitelendirilemez.
D) Nasslarda Allah hakkında zikredilen "yed", "vech" ve "nüzul" gibi ifadeler uygun biçimde tevil edilmelidir.
E) Allah, ahirette görülmeyecektir.

14. Ebu Hanife'ye göre aşağıdakilerden hangisi küfre düşme sebebi değildir?
A) İlahi sıfatları inkâr etmek
B) Kadere inanmamak
C) Kur'an'da açıkça belirtilen hükümleri kabullenmemek
D) Günah işlemeyi helal saymak
E) Kur'an'da belirtilen hükümlerle amel etmemek

15. Aşağıdaki ilim adamlarından hangisi Hasan-ı Basri ile aynı dönemde yaşamamıştır?
a) amr b. Ubeyd
b)ebul hasan eşari
c)ebu Hanife
d)malik b.dinar
e)vasıl b.ata

16.Aşağıdaki ilkelerden hangisi Mu'tezile'nin beş esasından biri değildir?
A) Tevhid
B) Adalet
C) İmamet
D) Emir bi'l-manıf nehiy ani'l-münker
E) Va'd-vaid

17. Aşağıdakilerden hangisi Mu'tezile'nin adalet
ilkesini ilgilendiren konulardan biri değildir?
A) Allah'ın fiillerinde mutlaka bir hikmetin olması gerektiği
B) Allah'ın ahirette görülmesinin mümkün olmadığı
C) Allah'ın itaatkâr bir kulu asla cezalandırmayacağı
D) Allah'ın kullar lehine en iyi olanı yapmaya mecbur olması
E) Allah'ın ancak güç yetirilebilen hususları kullarına teklif edebileceği

18. Mu'tezile'nin iyiliği emretmek, kötülükten
alıkoymak ilkesiyle ilgili aşağıdaki
ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) Bu ilkenin Mu'tezile tarafından sıkı takibiyle İslam toplumu en iyi ve huzurlu günlerini yaşamıştır.
B) Tevhid ve adaletin yerleşmesi istenilmiştir.
C) İslâmî çağrının yayılması amaçlanmıştır.
D) Diğer din ve kültür mensuplarına karşı davet yürütülmüştür.
E) Toplum içindeki ahlakî bozuklukların önlenmesi hedeflenmiştir.

19. Aşağıdakilerden hangisi Bağdat
Mutezilesinin en belirgin özelliğidir?
A) Sihri kabul etmeleri
B) Cinlerin varlığını kabul etmeleri
C) Hz. Ali'ye yaklaşımları
D) Akla daha fazla önem vermeleri
E) Ehl-i Sünnet'e yakınlıkları

20. Aşağıdaki ilim adamlarından hangisi Mu'tezile mezhebine mensuptur?
A) Haris b. Esed el-Muhasibi
B) Bakıllanî
C) Kalan isî
D) Cüveynî
E) Cahız
__________________
لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا

"Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez."

|| BAKARA 286. ||


MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! ..

Velhasıl-ı kelâm.
Namaz, duâ, gayret, nâsip. . .
Alıntı ile Cevapla
Alt 21 Mart 2013, 15:52   Mesaj No:3
Medineweb Emekdarı
makbergülü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:makbergülü isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 17068
Üyelik T.: 03 Mart 2012
Arkadaşları:26
Cinsiyet:anne
Memleket:arz
Yaş:46
Mesaj: 1.078
Konular: 171
Beğenildi:212
Beğendi:27
Takdirleri:246
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: 2.sınıf bahar dönemi ara sınav soruları. geçmiş iki yıla ait sorular (2011/201

2010-2011 bahar dönemi ara sınav A grubuna göre cevap anahtarı

DİN EĞİTİMİ VE DİN HİZ. REHBERLİK İLH 2010
  1. B
  2. E
  3. C
  4. A
  5. D
  6. A
  7. E
  8. D
  9. C
  10. B
  11. A
  12. C
  13. D
  14. B
  15. E
  16. D
  17. B
  18. A
  19. E
  20. C



DİN EĞİTİMİ VE DİN HİZMETLERİNDE REHBERLİK

2011 AS 3451-A

1. Eğitimin tarifinde ve uygulamalarında fikir birliği olmayışının en önemli sebebi nedir?
A) Bölge faktörü
B) İnsana bir bütün olarak bakılmayışı
C) Irk faktörü
D) Anne-baba etkisi
E) Kültürel faktörler

2. Eğitim açısından insanı tanımak neden önemlidir?
A) İletişim kurmak için
B) Çevreyi tanımak için
C) İnsanı, diğer varlıklardan ayırt etmek için
D) Hayatı anlamak için
E) Eğitimin tanımını doğru yapmak için

3. İnsanın, yaratılıştan içine iyilik ve kötülük duygusunun birlikte yerleştirilmiş oluğunu bildiren ayet neyi ifade eder?
A) İnsanın doğuştan Müslüman olduğunu
B) İnsanın doğuştan nötr olmadığını
C) Bu duyguların farkında olunması ve dikkate alınması gerektiğini
D) İnsan eğitiminin çok yönlü olması gerektiğini
E) İnsanın kötü varlık olduğunu

4. Dinî duygu ve inancın, hayatın her alanında kendini göstermesi ne anlama gelir?
A) Dinin, her insanın özünde var olan bir
gerçek olduğu
B) Dinin, hayatın iki cephesinden birini
oluşturduğu
C) Hayatla din arasında zıt bir ilişki olduğu
D) Dinin, hayatın bazı alanlarında yoğunlaştığı
E) Dinin, bir vicdan işi olduğu

5. Aşağıdakilerden hangisi, "İnsanlık Dini"nin
temel özelliklerinden biri değildir?
A) İcat ve keşiflerin mucize olarak kabul edilmesi
B) Sadece olay ve olgular üzerinde düşündürtmenin esas olması
C) Tanrısının, İnsanlık olması
D) Manevi unsurlar ihtiva etmesi
E) Bilim adamlarının peygamber yerine konması

6.İnsanın, Yaratıcı ile her zaman bir şekilde irtibatlı oluşu, din eğitimcisi açısından öncelikle ne anlam ifade eder?
A) İnsanlardan umut kesilmemelidir.
B) Yaratıcı ile irtibat olunca, din eğitimcisine bir şey kalmaz.
C) Yaratandan ötürü yaratılan hoş görülmelidir.
D) Anne-baba, irtibatta önem arz eder.
E) Bazı kişiler ne kadar çalışılsa da iflah olmaz.

7. Din eğitimi meselesi halledilmeden, diğer meselelerin halledilmesi neden zordur?
A) Din bir kimlik meselesi olduğu için
B) Ülkede farklı dinler de var olduğu için
C) Herkesin kendini din konusunda yetkili gördüğü için
D) Dayanakları bulunmadığı için
E) Din, bir eğitim meselesi olmaktan çıktığı için

8. İhkak-ı hak ne demektir?
A) İnsanların haklarının yenmemesidir.
B) Herkese hakkının verilmesidir.
C) Hakkın ortaya çıkarılmasıdır.
D) Herkesin, kendi hakkını kendisinin almasıdır.
E) Haklının yanında olmaktır.

9. Ekonomide, "hırsızlık ve rüşvet" nasıl bir "girdi" oluşturmaktadır?
A) Ahlâk dışı
B) İnsanlık dışı
C) Maliyet artırıcı
D) Güven sarsıcı
E) Nitelik eksikliği

10. Fazîlet hissinin, Allah korkusundan oluşu ne anlama gelmektedir?
A) Allah ile korkutmamak
B) Her hususta Allah'ı dikkate almak
C) Allah'ı sevdirmek
D) Yüksek ahlâk sahibi olmak
E) Ahlâkı vicdanlara dayandırmak

11. İslam'ın geldiği dönemde, Arap Yarımadası'nın durumu ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?
A) İnanç ve davranışlardaki ölçüsüzlük ve yanlışlıkların yaygın olması nedeniyle "Cahiliye" dönemi olarak adlandırılmıştır.
B) Şiir ve hitabet sanatları gelişmemiştir.
C) Bilimin geliştiği yakın bölgelerle temas yoktur.
D) Eğitim imkânları gelişmiştir.
E) Okuma-yazma bilen sayısı oldukça fazladır.

12. İslam dünyasında çeşitli kaynaklarda kadınların eğitimi ile ilgili bazı sınırlayıcı bilgi ve yorumlarla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi ileri sürülemez?
A) Bu gibi görüşlerin belirmesinde kültürel nedenler ön plandadır.
B) Bu yorumlar, İslam dünyasında kadınların eğitimi alanında birtakım olumsuzluklara neden olmuştur.
C) Bu yaklaşımlar, İslam'ın temel kaynaklarına dayanmaktadır.
D) Bu yorumlar, İslam dünyasında kadınların eğitimi uygulamalarını etkilemiştir.
E) Bu görüşler, sahiplerinin yorumları ile sınırlıdır ve kişiseldir.

13. Aşağıdakilerden hangisi, Mekke döneminde din eğitiminin yapıldığı bir mekân olmuştur?
A) Küttap
B) Mescid-i Haram
C) Suffa
D) Darü'l-Erkam
E) Medreseler

14. Abbasiler döneminde Bağdat'ta kurulan ve Hint, Yunan ve İran dillerinde yazılan eserlerin Arapça'ya tercüme edildiği kurum aşağıdakilerden hangisidir?
A) Nizamiye Medresesi
B) Beytü'l-Hikme
C) Suffa
D) Medresetü'l-Mütehassısîn
E) Darülfünun

15. Din eğitiminde muhataba kazandırılacak davranışlar yanında bu davranışların kazandırılma biçimi de son derece önemlidir. Çünkü aynı davranışların farklı biçimlerde sunumu, başka bir ifadeyle, dinî bilgi, duygu ve davranışların kazandırılmasında esas alınan ilkeler ve izlenen yöntemler, muhatabın dine karşı olumlu veya olumsuz bir tutum sergilemesinde etkili olacaktır.
Aşağıdaki gelişim dönemlerinin hangisinde bu etkinin daha az olduğu söylenebilir?
A) ilk çocukluk
B) Orta çocukluk
C) ileri çocukluk
D) Gençlik
E) Yaşlılık

16. Aşağıdakilerden hangisi medreselerin kuruluş amaçları arasında ver almaz?
A) Yönetim ve adalet işlerinin düzenli yürütülmesi için nitelikli personel yetiştirmek
B) Eğitim için gerekli altyapıya duyulan ihtiyacı karşılamak
C) Itikadî görüşleri savunmak
D) Yabancı kültürlere ait eserleri Arapça'ya çevirmek
E) Din görevlileri yetiştirmek

17. Aşağıdakilerden hangisi din öğretiminde yöntem seçimini etkileyen başlıca faktörlerden biri değildir?
A) öğrencinin özellikleri
B) Velilerin özellikleri
C) Dersin muhtevası
D) öğretmenin özellikleri
E) Zaman, maliyet ve fiziksel imkânlar

18. Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisinde hiç ihtiyaç duvulmavabilecek veya en az ihtiyaç duyulabilecek öğretim yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Anlatım yöntemi
B) Soru-cevap yöntemi
C) Grup çalışması ve tartışma yöntemi
D) ömek olay incelemesi yöntemi
E) Gözlem gezisi yöntemi

19. Aşağıdakilerden hangisi, soru-cevap yönteminin üstünlüklerinden biri değildir?
A) öğrencinin, derse bir şekilde aktif katılımını sağlaması
B) öğrenciyi düşündürmeye sevk etmesi, kendini ifade etmesine ve sosyalleşmesine imkân vermesi
C) öğrencinin bildikleri ve bilmedikleri hakkında öğretmene dönüt sağlaması
D) Bilişsel olarak üst düzey öğrenmelere zemin hazırlaması
E) Birçok bilginin daha kısa bir süre içinde sunulmasına imkân vermesi

20. Bir olayı ya da sorunu yazılı veya sözlü, görsel veya işitsel araçlarla öğrencilerin dikkatine sunarak, söz konusu olay hakkında değerlendirme yapma, neden-sonuç ilişkisi kurma ve çözüm önerileri sunmaya dayalı öğretim yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Gözlem gezisi yöntemi
B) Problem çözme yöntemi
C) ömek olay incelemesi yöntemi
D) Takrir yöntemi
E) Demonstrasyon yöntemi

__________________
لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا

"Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez."

|| BAKARA 286. ||


MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! ..

Velhasıl-ı kelâm.
Namaz, duâ, gayret, nâsip. . .
Alıntı ile Cevapla
Alt 12 Mayıs 2013, 22:10   Mesaj No:4
Medineweb Emekdarı
Medineweb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medineweb isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13301
Üyelik T.: 04 Şubat 2011
Arkadaşları:5
Cinsiyet:erkek
Yaş:37
Mesaj: 4.833
Konular: 926
Beğenildi:342
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Standart Cevap: AÖF İlahiyat önlisans 2.sınıf 2010-2011 bahar dönemi ara sınav çıkmış sorular

YAŞAYAN DÜNYA DİNLERİ A






1. Büyü ve sihir gücüyle insanlığın doğayı kontrol altına alabileceğinin düşünüldüğü bir zaman diliminin varlığından söz eden bilim insanı kimdir?
A)Malinowski
B)Hegel
C)Ninian Smart
D)Frazer
E)Mircae Eliade


2. Aşağıdakilerin hangisinde, insanlığın temsil
ettiği tüm dinsel gelenekleri kapsayıcı bir din
tarifi yapılmaktadır?
A) Din, insanın yaşadığı ruhsal tecrübenin, manevi yaşama ilişkin tutum ve tavırların ifadesidir.
B) Din, insanın düşünce ve inanca yönelik zihinsel fonksiyonlarını, her türlü tavır ve davranışlarını ve insanın sosyal yapısını belirleyen ve disiplin altına alan bir sistemdir.
C) Din, atalardan miras alınan ve nesilden nesle aktarılan inançların ifadesidir.
D) Din, insanın aşkın bir varlık ya da varlıklara tapınması, onlara ibadet edip tazimde bulunmasıdır.
E) Din, insanın vicdanında yer alan kişi ile Tanrı arasındaki kutsal değerler bütünüdür.


3. Aşağıdakilerden hangisi insanın dini inanç ve tutumlarıyla doğrudan ilgili değildir?
A) İnsanın teleolojik merakları
B) Ölüm ve ölüm sonrasına ilişkin düşünceler
C) İnsanın neden ve nasıl var olduğuna yönelik sorgulama yapması
D) İnsanın içindeki alemi tanıma çabası
E) İnsanın kamını nasıl doyuracağı kaygısı


4.İslam tarihinde Milel ve Nihal başlığını taşıyan ilk eser kime aittir?
A)Ibnu'l-Kelbi
B)Said Feyumi
C)Abdulkahir el-Bağdâdî
D)ibnu'n-Nedim
E)Şehristani




5. Farklı dinler arasında bilinçli ya da bilinçsiz bir etkileşime bağlı olarak ortaya çıkan ve farklı inanç sistemlerinden inanç ve ibadet unsurları taşıyan melez dinsel geleneklere ne ad verilir?
A) Senkretik dinler
B) Heterodoksal dinler
C) Teist dinler
D) Panteist dinler
E) Kabile dinleri



6. Aşağıdakilerden hangisi Hint kökenli dinlerden biri değildir?
A)Sihizm
B)Budizm
C)Cayinizm
D)Hinduzim
E)Konfüçyanizm



7. Aşağıdakilerden hangisi Hinduzim'i diğer dinlerden ayıran temel özelliklerden biri değildir?
A) Ruhun sonsuz kez bu dünyadan gidip gelmesi (samsara)
B) Vahiy alan bir peygambere inanç
C) Karma inancı
D) Kast sistemi ve onunla ilgili kuralların kabulü
E) İneğin kutsal olarak kabul edilmesi




8. Hindu tanrılarından biri, yeryüzünde adaletsizlik çoğaldığında, ahlaki ve tabii düzen bozulduğunda bunları düzeltmek için yeryüzüne iner.
Aşağıdakilerin hangisinde bu tanrının adı, zikredilen iniş için kullanılan kavram ve bu tanrının yeryüzüne inişte tezahür ettiği şahsın ismi doğru olarak birlikte verilmiştir?
A) Şiva-avatar-Krişna
B) Vişnu-avatar-Arcuna
C) Vişnu-avatar-Krişna
D) B ra h ma-mo kşa-Ra ma
E) Şiva-karma-Rama



9. Cayinizm'in kurucuları ile ilgili aşağıdaki
ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) Her bir cina, geçmişteki geleneği yeni bir şekilde yorumlar.
B) Eskiden beri mevcut olan bir geleneği, eskilerin yaptıkları tarzda yayarlar.
C) Yeni bir dinin kurucusu değildirler.
D) Cayin geleneğine göre yirmi dört kişilerdir.
E) Eskiyi canlandırırlar; ona yeni bir şey ilâve etmezler.




10. Cayinler, aşağıdaki kavramlardan hangisine verdikleri anlam açısından diğer Hint kökenli dinlerden ayrılırlar?
A) Samsara
B) Reenkamasyon
C) Mokşa
D) Karma
E) Civa



11. "Buddha her ne kadar aşkın bir tanrıya yönelik herhangi bir atıfta bulunmamış olsa da, ölümünden sonra gelişen Budist anlayış onu, insani yapısını aşan bir şekle dönüştürmüştür."
Aşağıdakilerden hangisi onun bu niteliğini ifade etmek için kullanılan kavramdır?
A) Nirmankaya
B) Sambhogakaya
C) Boddhisatva
D) Arhat
E) Dh arma kaya



12. Aşağıdakilerden hangisi, Buddha'nın kurtuluş yolu olarak ortaya koyduğu ve "dört soylu gerçek" olarak adlandırdığı kavramlardan biri değildir?
A) Acının kaldırılması (Nirodha)
B) Sekiz seçkin yol (Maggha)
C) Nirvana
D) Acı çekme (Dukha)
E) Acının kökeni (Samudya)



13. "Monoteist bir inanca sahiptirler. Tanrı, Nam diye isimlendirilir. O doğrulmamış yaratıcıdır ve aynı zamanda yok edicidir. Zamandan münezzehtir, görünmez ancak hayatın bütün şekillerinin gerisinde o vardır. Bütün kalplerde gizlidir ve bütün kalpler İlahi Varlık tarafından aydınlatılır. Guruların inayetiyle bilinir. Tanrının enkamasyonları yoktur, bu yüzden de Hindu tanrıları Krişna ve Şiva varlıklar olarak kabul edilir."
Yukarıda verilen inanç esasları hangi dini gruba aittir?
A) Şivacılara
B) Sihlere
C) Cayinistlere
D) Hindulara
E) Vişnuculara


14. "Bu öğretiye göre, her şey birbirine bağlı olarak ortaya çıkar, var olur. Nirvana hariç hiçbir şey bağımsız değildir. Her şey başka bir şeyle ilişkilidir ve birbirine bağlı on iki zincir halinde, başka bir şey tarafından belirlenir." Yukarıda tanımlanan Budist öğreti aşağıdakilerden hangisidir?
A)Bağımlı ortaya çıkış
B)Sekiz dilimli yol
C)Karma
D)Dharma
E)Nirvana



15. Aşağıdakilerden hangisi, savaşçı azizler olarak da adlandırılan Sih khalsa'sının şekli olarak diğer insanlardan ayrılmasını
sağlayan özelliklerinden biri değildir?
A) Kesilmemiş saçlar (kesh)
B) Küçük bir tarak (kanga)
C) Portakal renkli, omuzlardan sarkıtılan bir elbise
D) Çelik bilezik (kara)
E) Hançer (kirpan)

16. Taoizm'de iki zıt ilkeyi temsil eden kavram aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kvan-Ti
B) Tao-Te-King
C) Chuang-Tzu
D) Yin-Yang
E) Tao Tsang



17. Taoizm'deki 'vu-vey' (wu wei) prensibinin anlamı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Sahip olunanlara kanaat etmek
B) Kendini bilmek
C) Hayatı engelleri ile birlikte kabul etmek
D) Tabiata saygılı olmak
E) İş yapmadan çok iş yapmak


18/. Konfüçyüs'ün altmış sekiz yaşında Çin'e ait eski metinlerden derleyerek ortaya koyduğu kutsal kitap külliyatına ne ad verilir?
A) Dört Kitap (Se Şu)
B) Beş Klasik (Vu King)
C) Törenler Kitabı (Li King)
D) Tao-Te-King
E) Tarih Kitabı (Şu King)


19. Konfüçyanizm'in, mensuplarına yönelik gerçekleştirmek istediği amaç
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Erdemli ve mükemmel insan olabilmek
B) Düşmanlardan korunmak
C) Törenleri sevdirmek
D) Mensuplarını bir arada tutmak
E) Başka dinlerden korunmak



20. Şintoizm'de, tanrısal varlığın her yerde mevcut olan belirtilerine ne ad verilir?
A) Atago
B) İnari
C) Susanova
D) Kami
E) Nihongi





















cevaplar

YAŞAYAN DÜNYA DİNLERİ İLH 2009
  1. D
  2. B
  3. E
  4. C
  5. A
  6. E
  7. B
  8. C
  9. A
  10. D
  11. E
  12. C
  13. B
  14. A
  15. C
  16. D
  17. E
  18. B
  19. A
  20. D





bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur
alıntı yapanlar kaynak bildirmezlerse kul hakkına girmiş olurlar
Alıntı ile Cevapla
Alt 12 Mayıs 2013, 22:37   Mesaj No:5
Medineweb Emekdarı
Medineweb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medineweb isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13301
Üyelik T.: 04 Şubat 2011
Arkadaşları:5
Cinsiyet:erkek
Yaş:37
Mesaj: 4.833
Konular: 926
Beğenildi:342
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Standart Cevap: AÖF İlahiyat önlisans 2.sınıf 2010-2011 bahar dönemi ara sınav çıkmış sorular

DİN SOSYOLOJİSİ







1. Sosyoloji hangi yüzyılda sistemleşip kurumsallaşmış ve felsefeden konu bakımından ayrılarak bağımsız bir bilim dalı haline gelmiştir?
A) 16.
B) 17.
C) 18.
D) 19.
E) 20.


2. "Sosyoloji" kelimesini ilk kez aşağıdaki bilim adamlarından hangisi kullanmıştır?
A) Max Weber
B) Auguste Comte
C) Emile Durkheim
D) E mest Tnoeltsch
E) Karl Marks




3. Sosyoloji ile ilgili aşağıdaki ifadelerden
hangisi yanlıştır?
A) Sosyolojinin konusu insan toplumlarıdır.
B) Sosyoloji, diğer bilimlerden konusu ve alanı itibariyle farklılık gösterir.
C) Sosyoloji normatif bir bilimdir.
D) Sosyoloji kelimesi, Latince "socio" (toplum) ve Grekçe "logie" (bilim) kelimelerinin birleşmesinden meydana gelmiştir.
E) Sosyoloji, olması gerekeni değil, olanı olduğu gibi inceler.



4. Aşağıdakilerden hangisi sosyolojinin alt dallarından biri değildir?
A) Göç Sosyolojisi
B) Din Sosyolojisi
C) Çevre Sosyolojisi
D) Sağlık Sosyolojisi
E) Bitki Sosyolojisi



5. Din sosyolojisi ile ilgili aşağıdaki ifadelerden
hangisi yanlıştır?
A) Sistematik ve bağımsız din sosyolojisinin kurucusu Auguste Comte'dur.
B) Başlangıçta din sosyolojisi, ilkel diye nitelendirilen dinlerin etnolojik araştın İmasını kendine konu edinmiştir.
C) Din sosyolojisinin konuları hayatın neredeyse tüm alanlarını içine alır.
D) Ülkemize girdiği ilk yıllarda Din Sosyolojisi'ne, "İlm-i İctima-i Dini" veya "Dini İçtimaiyat" gibi isimler verilmiştir.
E) Din sosyolojisinin 20. yüzyılın başlarında kurulduğu söylenebilir.




6. Aşağıdakilerden hangisi Doğulu ve Batılı bazı bilim adamlarınca "sosyoloji" ve "din sosyolojisinin öncüsü ve kurucusu olarak kabul edilir?
A)Naima
B)İbn Haldun
C)Gazali
D)Şehristani
E)Farabi


7. 1940 yılında yayımlanan "İbn Haldun" adlı monografik eserin yazarları aşağıdakilerden hangisinde birlikte ve doğru olarak verilmiştir?
A) Ziya Gökalp -Ziyaeddin F. Fındıkoğlu
B) Ziya Gökalp - Sabri F. Ülgener
C) Ziya Gökalp - Mehmet Taplamacıoğlu
D) Hilmi Ziya Ülken - Ziyaeddin F. Fındıkoğlu
E) Hilmi Ziya Ülken - Hans Freyer



8. "es-Siyasetü'l-Medeniyye" (Site Yönetimi) ve "Arau Ehli'l-Medineti'l-Fadıla" (Erdemli Şehir Halkının Görüşleri) adlı eserleri nedeniyle İslam dünyasında din sosyolojisinin öncüsü ve hazırlayıcılarından biri olarak kabul edilen düşünür kimdir?
A)Farabi
B)Gazali
C)İbn Haldun
D)Şehristani
E)Naima


9. Farabi'ye göre aşağıdakilerden hangisi "erdemsiz toplum" türlerinden biri değildir?
A) Cahil toplum
B) Değişmiş toplum
C) Günahkâr toplum
D) Şaşkın toplum
E) İdeal toplum


10. Farabiye göre aşağıdakilerden hangisi "eksik toplum" türlerinden biri değildir?
A)Kasaba
B)Köy
C)Mahalle
D)Sokak
E)Hane


11. Aşağıdakilerden hangisi Emile Durkheim'a
göre dini ifade eder?
A) Allah tarafından vahiy yoluyla ve peygamberleri aracılığıyla va'z edilen ve bağlılarını dünya ve ahirette mutluluk ve kurtuluşa götüren, inanç ve amellerden oluşmuş bir kurumdur.
B) İnsanlarda, genel bir varlık düzenine ilişkin kavramlar formüle ederek ve bu kavramları bir gerçeklik atmosferiyle kaplayarak, o gerçeklik atmosferi içinde eşsiz derecede gerçekçi görünen güçlü, geniş kapsamlı ve uzun süreli ruhsal durum ve motivasyonlar tesis etmeye çalışan bir semboller sistemidir.
C) Ruhsal variıklara inançtır.
D) İnsanın kutsalla ilişkisidir.
E) Kutsal şeyler, yani ayrı tutulan ve yasak kabul edilen şeylerle ilgili inanç ve pratiklerden ibaret birleşik bir sistemdir.



12. Aşağıdaki ifadelerden hangisi İbn Haldun'a aittir?"
A) Toplum, bireylerin matematiksel toplamından ibaret değildir.
B) İnsan toplumsal bir hayvandır.
C) Din, evrensel sosyal bir fenomendir.
D) İnsan tabiatı gereği sosyal bir varlıktır.
E) Din, kültürel olarak evrenseldir.


13. Edward B. Tylor'ın "ruhsal varlıklara inanç" şeklindeki din tanımı hangi tanım tipine girer?
A) Yapısal-fonksiyonel
B) Rasyonalist
C) Substantif
D) Fonksiyonel
E) Transandantal



14. Din ve toplum ilişkilerinin doğasını en ivi
açıklayan ifade aşağıdakilerden hangisidir?
A) Din - toplum ilişkilerinin doğasında dinin
bağımsız değişken olması vardır.
B) Din ile toplum ilişkilerinde toplumsal değişim
bağımsız değişkendir.
C) Din ile toplum ilişkilerinin doğası,
karşılıklılıktır.
D) Din toplumsal gerçekliğin bir ürünüdür.
E) Din ile toplum ilişkilerinin doğası istikrardır.



15. Aşağıdaki din tanımlarından hangisi R. Otto’ya aittir?
A) Din kutsalın tecrübesidir.
B) Din, aşkın varlıklara iman etmektir..
C) Din, toplumun ürettiği bir fenomendir.
D) Din, kendisiyle kutsal bir kozmozun tesis edildiği beşerî girişimdir.
E) Devlet, dine karşı bir panzehirdir.


16. Tek çizgili bir modernlik olmadığını. Batı dışında toplumların kendilerine özgü modernliklerinin olabileceğini ve dolayısıyla kendi modernleşmelerinin kendi
sosyo-kültürel yapılarına uygun olarak gerçekleşebileceğini savunan yaklaşım aşağıdakilerden hangisidir?
A) Katmanlı dönüşüm
B) Çok çizgili ilerleme
C) Toplumsal gelişim
D) Çoklu yapılanma
E) Çoklu modernleşme



17. Aşağıdakilerden hangisi dinin toplumsal
değişimi takviye eden bir etken olduğu
görüşüne örnektir?
A) Hz. Muhammed'in peygamberlik görevini yerine getirerek önce Medine'de, daha sonra da bütün Arabistan'da gerçekleştirdiği toplumsal değişim
B) Osmanlı Devleti'nde modernleşme yönündeki değişim faaliyetlerinde Ulema'nın önemli roller üstlenerek OsmanlI'da değişim faaliyetlerinin dinsel meşrûlaştırımında çok önemli bir pozisyon üstlenmesi
C) Osmanlı Devleti'nde matbanın kuruluşu aşamasındaki dinin etkileri
D) İslamiyetin Osmanlı devletinin
zayıflamasındaki etkileri
E) Katoliklerin, Fransız Devriminin
gerçekleşmesinde oynadığı rol


18. Aşağıdakilerden hangisi dinin toplumsal
değişimi takviye eden bir etken olduğu
görüşüne örnektir?
A) Hz. Muhammed'in peygamberlik görevini yerine getirerek önce Medine'de, daha sonra da bütün Arabistan'da gerçekleştirdiği toplumsal değişim
B) Osmanlı Devleti'nde modernleşme yönündeki değişim faaliyetlerinde Ulema'nın önemli roller üstlenerek OsmanlI'da değişim faaliyetlerinin dinsel meşrûlaştırımında çok önemli bir pozisyon üstlenmesi
C) Osmanlı Devleti'nde matbanın kuruluşu aşamasındaki dinin etkileri
D) İslamiyetin Osmanlı devletinin
zayıflamasındaki etkileri
E) Katoliklerin, Fransız Devriminin
gerçekleşmesinde oynadığı rol



19. Aşağıdaki sosyologlardan hangisi, Toplumsal Değişim Kuramı olarak Diyalektik Kuramı temel alır?
A) Max Weber
B) Prens Sabahattin
C) Karl Marx
D) Robert K. Metron
E) Emst Troeltsch





20. Sosyolojide, toplum içinde yer alan bireylerin toplumsal eylem ve etkileşim kalıpları ile toplum kurumlan arasındaki ilişkiler, aşağıdakilerden hangisiyle ifade edilir?
A) Toplumsal ilişkiler
B) Toplumsal yapı
C) Dinsel sosyalizasyon
D) Örgüt
E) Toplum







cevaplar

DİN SOSYOLOJİSİ İLH 2008
  1. D
  2. B
  3. C
  4. E
  5. A
  6. B
  7. D
  8. A
  9. E
  10. A
  11. E
  12. D
  13. C
  14. C
  15. A
  16. D
  17. E
  18. B
  19. C
  20. B
bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur
alıntı yapanlar kaynak bildirmezlerse kul hakkına girmiş olurlar
Alıntı ile Cevapla
Alt 12 Mayıs 2013, 22:38   Mesaj No:6
Medineweb Emekdarı
Medineweb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medineweb isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13301
Üyelik T.: 04 Şubat 2011
Arkadaşları:5
Cinsiyet:erkek
Yaş:37
Mesaj: 4.833
Konular: 926
Beğenildi:342
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Standart Cevap: AÖF İlahiyat önlisans 2.sınıf 2010-2011 bahar dönemi ara sınav çıkmış sorular

ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II


2011 AS 4451-A
1. II. Dünya Savaşı sırasında, Amerika ve İngiltere tarafından yayınlanan ve savaş sonrası düzende insan haklarının dikkate alınacağını dünyaya ilan eden belge aşağıdakilerden hangisidir?
A) Atlantik Bildirisi
B) İnsan Hakları Evrensel Bildirisi
C) Avrupa Konseyi Sözleşmesi
D) Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Bildirisi
E) Avrupa İnsan Haklarını Koruma Sözleşmesi



2. Atatürk'ün önderliğinde yapılan Türk Devrimi sırasında değişime uğramayan kültür öğesi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Devlet öğesi
B) Bilim ve sanat öğesi
C) Ekonomi öğesi
D) Hukuk öğesi
E) Ahlak ve din öğesi



3. Kültürün gelişmesinde en önemli etken aşağıdakilerden hangisidir?
A) Toplumun demokratik olması
B) Toplumun gelişme konusunda istekli olması
C) Toplumsal etkileşimin olması
D) Toplumun çağdaşlaşmaya açık olması
E) Ekonominin gelişmiş olması



4. Ulusçuluk akımını dünyada yaygınlaştıran olay aşağıdakilerden hangisidir?
A) Amerikan Bağımsızlık Bildirgesi
B) Rus İhtilali
C) Anadolu İhtilali
D) Fransız İhtilali
E) Rönesans ve Reform



5. Bir devletin oluşabilmesi için gerekli olan üç öğe aşağıdakilerin hangisinde birlikte ve doğru olarak verilmiştir?
A) Ülke, halk, egemenlik
B) Anayasa, ülke, egemenlik
C) Ordu, halk, bayrak
D) Yürütme, ordu, siyasi partiler
E) Anayasa, parlamento, egemenlik



6.Aklın inançtan önce geldiğini, gerçek inanca ancak akıl yoluyla ulaşılabileceğini savunan İslam bilgini aşağıdakilerden hangisidir?
A) İbn-i Sina
B) Farabî
C) İbn-i Rüşt
D) El-Türkî
E) El-Birûni




7. Aşağıdakilerden hangisi Türk Devleti'ni laikliğe götüren adımlardan biri değildir?
A) Türk Medeni Kanununun kabul edilmesi
B) Tevhid-i Tedrisat Kanununun kabul edilmesi
C) Halifeliğin kaldırılması
D) Şeriye ve Evkaf Vekâletinin kaldırılması
E) Yeni bir seçim kanununun yapılması



8. Aşağıdakilerden hangisi devrim yapılırken izlenecek yollar arasında ver almaz?
A) Konulacak yeni öğeleri saptamak
B) Kültür öğeleri içinde gerekli görülenleri
değiştirirken yavaş hareket etmek
C) Toplumun tüm saflarının kazanılması için inandırma yoluna gitmek
D) Devrim ilkelerini yerleştirmek için gereken kültür öğelerini seçmek
E) Değişen ölçülerin ne ölçüde yerleştiğini
saptamak için denetleme yapmak



9. Aşağıdakilerden hangisi Osmanlı Devleti'nde demokratik bir hukuk devleti kurulamamasının nedenlerinden biridir?
A) İslam hukuk kurallarının sistemli bir metin halinde düzenlenmiş olması
B) Kadın-erkek arasında belirgin bir eşitsizlik olmaması
C) Modem ekonomik koşullara uygun ticaret kurumlarının düzenlenmiş olması
D) Kur'an ve Hadis'te saptanmış suç ve cezalara dokunu la ma ması
E) Osmanlı ülkesinde yaşayan halkın aynı hukuk kurallarına bağlı olması



10. Yabancı bilim adamlarının da katkılarıyla Türkiye'de ilk kez tam anlamıyla evrensel bir üniversite yapısı aşağıdakilerin hangisinde oluşturulmuştur?
A) Yüksek Mühendis Mektebi'nde
B) Yüksek Ziraat Enstitüsü'nde
C) İstanbul Üniversitesinde
D) Ankara Hukuk Fakültesi'nde
E) Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi'nde


11. Aşağıdakilerden hangisi Atatürk tarafından uygulamaya konulan temel iktisat politikalarından biri değildir?
A) Denk bütçe politikası
B) Planlı kalkınma politikası
C) Devalüasyonsuz dış ekonomik ilişkiler politikası
D) Anti-enflasyonist para-kredi politikası
E) Özel girişimi sürekli ön plana çıkaran ekonomi politikası



12. Aşağıdakilerden hangisi Kemalizm'in (Atatürkçülük) özelliklerinden biri değildir?
A) Bütün toplumlarda uygulanabilecek esaslar içermesi
B) Sistem haline getirilmemiş olması
C) Gelişmelere açık olması
D) Dogmalara dayanmayan esnek bir ideoloji olması
E) Akla, bilime ve insan sevgisine dayanması



13. Aşağıdakilerden hangisi, yeni Türkiye Devleti'nin sanayileşme konusunda özel sektörü özendirmek için attığı adımlardan biri değildir?
A) Kamu iktisadi teşekküllerinin düşük fiyatla özelleştirilmesi
B) Sanayi ve Maden Bankası'nın kurulması
C) Teşvik-i Sanayi Kanunu'nun çıkarılması
D) Devletin, gerekirse özel kesimle ortak olarak sanayi işletmeleri kurabileceğini belirtmesi
E) Devletin, özel girişimcilere kredi olanakları tanıması



14. Devrime ihtiyaç duyan toplumlarda devrimin yürütülebilmesi için öncelikle değiştirilmesi gereken sistem aşağıdakilerden hangisidir?
A) Ekonomi
B) Kültür
C) Siyaset
D) Hukuk
E) Eğitim



15. Yeni Türkiye Devleti'ndeki bütün okulların Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlanması aşağıdakilerden hangisi ile olmuştur?
A) 1921 Anayasası
B) Tevhid-i Tedrisat Kanunu
C) Maarif Teşkilatı Hakkında Kanun
D) Cumhuriyetin ilanı
E) Harf devrimi



16. Kişinin, hukuk düzeni içinde
belirginleşmesini sağlayan öğe
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kişinin soyadı taşıması
B) Kişinin özadı kullanması
C) Kişinin modem kıyafetler giymesi
D) Kişinin oy kullanabilmesi
E) Kişinin şöhretli olması



17. Atatürkçülük ideolojisinin temelini oluşturan iki üst ilke aşağıdakilerin hangisinde birlikte ve doğru olarak verilmiştir?
A) Cumhuriyetçilik-Ulusçuluk
B) Akı Icı 11 k-Devletçilik
C) Laiklik-Cumhuriyetçilik
D) Akılcılık-Ulusçuluk
E) Halkçılık-Ulusçuluk



18. Aşağıdakilerden hangisi temel insan haklarından biri değildir?
A) İnsanın kişiliğini dilediği gibi geliştirme hakkı
B) Yaşama hakkı
C) Eşitlik
D) İnsan bedeninin dokunulmazlığı
E) Özgürlükleri sınırsız kullanma hakkı



19. Atatürk'ün yaptığı kıyafet devrimi aşağıdakilerden hangisi ile daha cok bağlantılıdır?
A) Devletçilik
B) Laiklik
C) Halkçılık
D) Cumhuriyetçilik
E) Milliyetçilik



20. Latin harflerinin kabul edilmesinin ardından, Türk tarihinde o güne kadar görülmemiş olan okuma-yazma seferberliği aşağıdakilerin hangisi ile sağlanmıştır?
A) Sıbyan ve idadi okullarının kurulmasıyla
B) Tevhid-i Tedrisat Kanunu'nun kabulüyle
C) Millet Mektepleri'nin açılmasıyla
D) Yükseköğretimde çağdaş yöntemlerin kullanılmasıyla
E) Kız çocuklarına eğitim imkânı sağlanmasıyla



cevaplar

İNKİLAP TARİHİ 2 TAR 202U
  1. A
  2. E
  3. C
  4. D
  5. A
  6. C
  7. E
  8. B
  9. D
  10. C
  11. E
  12. B
  13. A
  14. D
  15. B
  16. A
  17. D
  18. E
  19. B
  20. C
bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur
alıntı yapanlar kaynak bildirmezlerse kul hakkına girmiş olurlar
Alıntı ile Cevapla
Alt 12 Mayıs 2013, 23:01   Mesaj No:7
Medineweb Emekdarı
Medineweb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medineweb isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13301
Üyelik T.: 04 Şubat 2011
Arkadaşları:5
Cinsiyet:erkek
Yaş:37
Mesaj: 4.833
Konular: 926
Beğenildi:342
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Standart Cevap: AÖF İlahiyat önlisans 2.sınıf 2010-2011 bahar dönemi ara sınav çıkmış sorular

TÜRK DİLİ II





1. "Benim yükseklerde gözüm yoktur, ama burada başka türlü yaşanmaz, deriz; ben gösterişi sevmem ama toplum öyle istiyor, deriz; öfkeliysem, güvenli bir hayat kuramadıysam suç bende değil, gençlikte deriz. Dışımızda aramayalım kötülüğü, içimizdedir o; ciğerimize işlemiştir. Hasta olduğumuzu bilmemek iyileşmemizi daha da zorlaştırıyor."
Bu parçada asıl vurgulanmak istenen
düşünce aşağıdakilerden hangisidir?
A) İnsanlar yaşamlarını başkalarının yaşamları üzerine kurmamalıdır.
B) İnsanlar özeleştiri yapmaktan kaçındıkları için sebebi hep başka yerde ararlar.
C) İnsanlar yaşamda hep kendilerini
düşünecek kadar bencildirler.
D) İnsanlar istemeyerek de olsa başkalarının yaşamına zarar verebilirler.
E) İnsanlar, başkaları yüzünden bazı
kötülüklerle karşı karşıya kalabilirler.



2. ve 3. sorular aşağıdaki parçaya göre cevaplandırılacaktır.

“Ay göründü göğün derinliklerinden. Saragöl mavi
dumana kesti.bir yel çıktı dağlardan ince yalımlı,. Saragöl ince ince kımıldadı. Önce mayıs çiçekleri başladı sallanmaya. Çayır çayır. Günü uğurlamaya çıkan tarla kuşları ağırdan öte öte indiler yere. Kanteper diplerinde, kuşkonmaz aralarında yuvalar ısındı. Bıldırcınlar daha bir sindi çaşır diplerine.Mavişçiçekleri,kantenerler,
çaşırlar bir türkü oldular, Saragöl’de.”


2. Bu parçada aşağıdaki anlatım yollarından hangisi ağır basmaktadır?
A) Betimleme
B) örnekleme
C) Tanımlama
D) Açıklama
E) Karşılaştırma



3. Bu parçada aşağıdakilerden hangisine yer verilmemiştir?
A) İkilemelere
......... re
C) Devrik cümlelere
D) Tanımlamalara
E) Beli rteçlere



4. "Yorumcular ne yapıyorlarsa sizin de onu yapmanızı istiyorum, ancak kendi bilgilerinizin yetmediği yerde yorumcuların bilgilerinden ve görüşlerinden yararlanın. Onların açıklamaları hiçbir zaman sizin malınız olamaz, kolayca aklınızdan çıkabilir. Buna karşılık, sizin gördükleriniz kendi zihninizden doğmuştur ve sizde kalır. Onları; konuşurken, danışırken, çekişirken, tartışırken aramadan bulursunuz."
Bu parçada, yazarın asıl vurgulamak istediği düşünce aşağıdakilerden hangisidir?
A) İnsanlar, değerlendirme yaparken mecbur kalmadıkça başkalarının görüşüne başvurmamalıdır.
B) Başkalarının yorumları bilgisiz insanları kolay etkiler.
C) Bilginin kalıcı olması için başkalarının yorumlarından yararlanılmalıdır.
D) Değerlendirme yapmak uzmanlık işidir.
E) İnsanlar, yorumcuların bilgilerine tamamen güvenmelidir.



5. "İnsanlar, günlük yaşantılarında durmadan birbirlerini öldürmezler, boyuna kendilerini asmazlar, durmadan âşık olmazlar, hep akıllıca konuşmazlar. Daha çok yerler, içerler, gevezelik ederler, saçma sapan konuştukları da olur. Buna rağmen kurulu bir düzenin içinde yaşamlarını sürdürürler: Çalışırlar, üretirler, evlenirler,
ürerler..."
Bu paragrafta, insanların hangi yönü üzerinde durulmuştur?
A) Eğitim düzeyleri
B) Toplumsal başarıları
C) Sosyal yaşamları
D) Siyasal gelişimleri
E) Duygusal ilişkileri



6. "Bütün servetini yitiren kişi, önemli bir şey yitirmiştir; sağlığını yitiren, çok şey yitirmiştir; onurunu yitiren, pek çok şeyini yitirmiştir; umudunu yitiren kişi ise her şeyini yitirmiştir."
Yukarıdaki paragrafta vurgulanmak istenen düşünce aşağıdakilerden hangisidir?
A) Bazı insanlar için servet onurdan önce gelir.
B) Manevi değerler maddi değerlerden üstündür.
C) Büyük yitikler insanda umutsuzluğa yol açar.
D) Umut, insanın en büyük güç kaynağıdır.
E) Onurunu yitiren, kişiliğini de yitirmiştir.





7. "Köşenin başında durup bakarsanız her pencerede kırmızı toprak saksılar ve kararmış gaz sandıkları görürsünüz. Saksılarda, al, beyaz, mor sardunya, küpe çiçeği, karanfil. Gaz tenekeleri de öbek öbek yeşil fesleğen dolu."
Bu paragrafta aşağıdaki anlatım yollarından hangisi ağır basmaktadır?
A) Nesnel verilerden yararlanma
B) Öyküleme
C) Tanımlama
D) Karşılaştırma
E) Betimleme



8. "Yarbaşına geldi. Oltu Çayı'nın şırıltısına kulak verdi. Sanki ötelerden bir şeyler fısıldıyordu kulağına bu su. Kim bilir kaç kişi bu yarın başından seyretmiştir onu. Zaman gibi ardı arkası kesilmeyen bir akıştı suyun akışı. Tek farkı zamanın akışının gözlenememesiydi. Sonra uzaktan geçen arabalara baktı. Yerleri ve yarları birbirine bağlayan yollar. 'Ne yapıyorsun?' diyen bir sesle irkildi. İnce, yumuşak, dost bir sesti. Hatice'ydi yanına gelen. 'Hiç, dalıp gitmişim şurada.' dedi."
Bu parçada aşağıdaki anlatım yollarından hangisi ağır basmaktadır?
A) Örnekleme
B) Tanımlama
C) Öyküleme
D) Tartışma
E) Karşılaştırma



9. Gençliğin bir mutluluk, yaşlılığın ise bir mutsuzluk dönemi olduğu doğru değildir. Gençliğin mutlu bir dönem olduğuna, gençlerin dışında herkesin inandığı da bir yalandır. Hiçbir genç "Genç olduğum için çok mutluyum." demez; ama yaşlılar, "Gençken ne kadar da mutluydum." derler.
Yukarıdaki parçada, aşağıdaki düşünceyi geliştirme yollarından hangisi kullanılmıştır?
A) Örnekleme
B) Karşılaştırma
C) Betimleme
D) Öyküleme
E) Tanımlama



10. Ağaç bile çiçeklenmiyor gün değmeyince, insanoğlu okumanın dışında kaldığı süre içinde nasıl çiçeklenir? Çocuklarımızın, gençlerimizin özlü kitaplardan gerekli insanlık besinini
almaktan yoksun kalmaları ne büyük bir boşluk... Sanat ve bilim değeri taşıyan kitaplarla dostluk kurmadan kişilik kazanmamız; güzelliklere, inceliklere yönelmemiz mümkün mü?
Bu parçada anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kişilik kazanmanın, mükemmele ulaşmanın tek yolu kitap okumaktır.
B) Yararlı kitaplar olduğu kadar zararlı kitaplar da vardır.
C) İnsan kitap olmadan da yaşayabilir.
D) Teknolojinin ilerlemesi gençlerimizin eğitimine bağlıdır.
E) Sanat değeri olmayan kitapları okumayın.



11. "Komedya güldürmedikçe komedya değildir, kabul; ama "Güldür de nasıl istersen öyle güldür." kuralı ile de komedyaya varılmıyor. Bayağılığa razı olduktan sonra insanları güldürmek hiç de zor bir iş değildir. Oyunla, nükteyle, taklitle her seyirci güİdürülebilir; ama gerçek komedya bu kolay başarıyı küçümsemekle başlar."
Yukarıdaki paragrafta aşağıdakilerin hangisinden söz edilmemiştir?
A) Komedyayı kolay kahkahalar bayağılaştırır.
B) Komedyanın asıl amacı insanları güldürmektir.
C) Komedya güldürmelidir ama bu güldürme seviyeli olmalıdır.
D) Gerçek komedya bütünüyle nükte ve taklit değil, özgün olanın yakalanmasıdır.
E) Seyircinin güldürü tercihine her zaman öncelik verilmelidir.



12. Aşağıdakilerden hangisi, Cumhuriyet dönemi makale yazarlarından biri değildir?
A) Ali Naci Karacan
B) Oktay Ekşi
C) Abdi İpekçi
D) Şinasi
E) Falih Rıfkı Atay


13. Tanzimat edebiyatında yapılan Hk roman çevirisi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Telemak
B) Robenson Cruzoe
C) Monte Cristo
D) Sefiller
E) Ata la



14. İyi olarak bilinen bir kitabı okurken isteksizlik duyarsanız kendinizi zorlayın. Ancak, bu şekilde isteksizliğinizin nedenini anlayabilirsiniz. Çünkü zihnin kendine göre haksızlıkları, taraf tutmaları, içgüdüsel çekinmeleri vardır. On yıl önce çekemediğiniz bir kitabı beğenir, eskiden
hayranı olduğunuzu da yavan bulursunuz.
Yukarıdaki parçada aşağıdakilerin
hangisinden söz edilmemiştir?
A) Önyargılar kitap beğenimizi etkiler.
B) Bir kitap çoğunluk tarafından beğenilse de bazılarına sıkıcı gelebilir.
C) Beğenmediğimiz bir eser ikinci kez
okunmaya değmez.
D) İyi bir kitabı okurken sıkılsak da kendimizi zorlamalıyız.
E) İnsanın kitap beğenisi zamanla değişebilir.



15. ve 16. sorular aşağıdaki parçaya göre cevaplandırılacaktır.

“Güzel sözcüğü nereden gelir, bir düşündün mü? Gözle ilgili, göze ilişen, göze hoş görünene güzel diyoruz. Çoğu diller güzellik kavramını
görme duyusuna bağlarlar; gözle algılanan nesnenin üstünlüğü güzel sıfatı ile nitelenir. Kimi dillerde bu kavram insanın bazı ilkel
eğilimlerinden doğmadır. Latince pulcher, güzel, dinsel bir terim olsa gerek, sürüde en üstünü diye kurbanlık olarak seçilen hayvana veriliyor bu sıfat. Farsça dilber göze değil, gönüle çevriktir. Bir ulusun görüş kaynağına varmak, düşüncesinin özünü kavramak için onun güzellik anlayışını izlemekten daha aydınlatıcı bir yol tutulamaz.”


15. Bu parçada aşağıdaki düşünceyi geliştirme yollarından hangisi ağır basmaktadır?
A) Betimleme
B) Tartışma
C) Gözlemleme
D) Öyküleme
E) Örnekleme


16. Yukarıdaki parçada aşağıdakilerin
hangisinden söz edilmemiştir?
A) Nesnelerin üstünlüğünün güzel sıfatıyla nitelendiğinden
B) Güzel kavramıyla ulusların sanatları arasında bir bağ olduğundan
C) Çoğu dillerin güzellik kavramını görme duyusuna bağladığından
D) Bir ulusun düşüncesinin özünün kavranması için güzellik anlayışının izlenmesi gerektiğinden
E) Latincede güzel kavramının insanların bazı ilkel eğilimlerinden doğduğundan



17. Başlıca teması aşk, ölüm, ayrılık, özlem gibi bireysel veya toplumca yaşanan mutluluk ya da felaketlerin yarattığı ortak duygular olan şiir türü aşağıdakilerden hangisidir?
A) Didaktik
B) Pastoral
C) Lirik
D) Epik
E) Dramatik



18. Türk yazınında destandan öyküye geçişin ilk özgün örneği olan eser, aşağıdakilerden hangisidir?
A) Karabibik
B) Letaif-i Rivayat
C) Küçük Şeyler
D) Dede Korkut Hikâyeleri
E) Ferhat ile Şirin





19. Aşağıdakilerden hangisi, didaktik şiire örnektir?
A) Uygur Destanı
B) Atatürk Kurtuluş Savaşında
C) Üç Şehitler Destanı
D) Sakarya Meydan Savaşı
E) Haluk'un Defteri



20. Türk edebiyatında pastoral şiir türünü başlatan şair aşağıdakilerden hangisidir?
A) Fazıl Hüsnü Dağlarca
B) Abdülhak Hâmit
C) Kemalettin Kamu
D) Behçet Necatigil
E) Yahya Kemal Beyatlı



cevaplar

TÜRK DİLİ 2 TÜR 202U
  1. B
  2. A
  3. D
  4. A
  5. C
  6. D
  7. E
  8. C
  9. B
  10. A
  11. E
  12. D
  13. A
  14. C
  15. E
  16. B
  17. C
  18. D
  19. E
  20. B


bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur
alıntı yapanlar kaynak bildirmezlerse kul hakkına girmiş olurlar
Alıntı ile Cevapla
Alt 17 Mayıs 2013, 15:53   Mesaj No:8
Medineweb Emekdarı
Medineweb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medineweb isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13301
Üyelik T.: 04 Şubat 2011
Arkadaşları:5
Cinsiyet:erkek
Yaş:37
Mesaj: 4.833
Konular: 926
Beğenildi:342
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Standart Cevap: AÖF İlahiyat önlisans 2.sınıf 2010-2011 bahar dönemi ara sınav çıkmış sorular

AÖF 2011 Arapça VI - Bahar Dönemi Ara Sınavı 2. Sınıf
1 ) "Ondört kitap tercüm ettim." cümlesinin Arapça doğru karşılığı aşağıdakilerden hangisidir?
A) تَرْجَمْتُ أَرْبَعَةَ عَشَرَ كِتَابًا
B) تَرْجَمْتُ أَرْبَعَ عَشَرَ كِتَابًا
C) تَرْجَمْتُ أَرْبَعَةَ عَشَرَة كِتَابًا
D) تَرْجَمْتُ أَرْبَعَةَ عَشَرَ كِتَابٍ
E) تَرْجَمْتُ أَرْبَعَةٌ عَشْرَةٌ كِتَابًا

2 ) Aşağıdaki cümlelerin hangisinde mümeyyez, melhuzdur?
A) يَتَكَوَّنُ فَرِيقُ القَدَمِ مِنْ أَحَدَ عَشَرَ لاَعِبًا
B) جَاءَ اِثْنَا عَشَرَ رَجُلاً
C) اِنْتَظَرْتُهُ أَرْبَعَةَ عَشَرَ شَهْرًا
D) فِي القَاعَةِ سِتَّةَ عَشَرَ مُسْتَمِعًا
E) طََبَتِ القَرْيَةُ هَوَاءً

3 ) Aşağıdaki cümlelerin hangisinde temyizi cemi mecrur olamayan bir sayı vardır?
A) زُرْتُ فِي الصَّيْفِ عَشْرَ مُدُنٍ
B) سِنِّي تِسْعَ عَشْرَةَ سَنَةً
C) أَمْضَيْتُ فِي المَدِينَةِ أَرْبَعَ سَاعَاتٍ
D) لِلشَّقَّةِ ثَلاَثُ شُرَفٍ
E) اِشْتَرَيْتُ خَمْسَةَ كُتُبٍ

4 ) وَصَلَ إِلَى الكُلِّيَّةِ مُوَظَّفَانِ اثْنَانِ cümlesinde اثْنَانِ kelimesinin irabtaki durumu aşağıdakilerden hangisidir?
A) Faildir.
B) Temyizdir.
C) Sıfattır.
D) Muzafun ileyhtir.
E) Mefuldür.

5 ) Aşağıdaki temyizlerin hangisi doğrudur?
A) ثَلاَثُمِائَةِ ضَيْفًا
B) أَلْفَا سَائِحٍ
C) مِلْيُونُ سَائِحًا
D) أَلْفُ سَائِحًا
E) اثنتان وثلاثون سنة

6 ) المَوَادُّ الغِذَائِيَّةُ مُتَوَفِّرَةٌ فِي السُّوقِ cümleyi aşağıdakilerden hangisi olumsuz yapar?
A) لما
B) لم
C) لن
D) ليس
E) لات

7 ) Aşağıdaki cümlelerin hangisinin başında cezm eden edat vardır?
A) لاَ تَجْلِسْ مَجْلِسًا إِلاَّ وَمَعَكَ مِنْ أَهْلِ العِلْمِ مَنْ يُحَدِّثُكَ
B) لاَ تَهْتَمُّ العِرَاق بِزِيَادَةِ الإِنْتَاجِ الزِّرَاعِيِّ
C) لَنْ يُمْنَعَ دُخُولُ الكِبَارِ إِلَى القَاعَةِ غَدًا
D) لاَ تُفَتَّحُ لَهُمْ أَبْوَابُ السَّمَاءِ وَلاَ يَدْخُلُونَ الجَنَّةَ
E) مَا يَضُرُّونَكَ مِنْ شَيْءٍ

8 ) لا تُبْرِمْ أمرًا حتى تُفكّرَ فيه cümlede yer alan لا'nın niteliği aşağıdakilerden hangisidir?
A) Cinsini nefyeden لا
B) لا النافية
C) لا الناهية
D) ليس'ye benzeyen لا
E) Dua ve beddua ifade eden لا

9 ) لا'nın ismi aşağıdakilerden hangisinde mebni değil mu'rabtır?
A) لاَ شَيْءَ أَفْضَلُ مِنْ حُسْنِ الخُلُقِ
B) لاَ إِيمَانَ لِمَنْ لاَ أَمَانَةَ لَهُ
C) لاَ عَقْلَ كَالتَّدْبِير
D) لاَ رَاغِبًا فِي الشَّرِّ مُحْتَرَمٌ
E) هَذَا أَمْرٌ لاَ رَيْبَ فِيهِ

10 ) Başına olumsuzluk edatı geldiğinde, i'rab yönünden değişikliğe uğramayan fiil, aşağıdakilerden hangisidir?
A) لَمَّا يَتَوَقَّفِ اللَّعِبُ
B) لَنْ يُمْنَعَ دُخُولُ الكِبَارِ إِلَى القَاعَةِ غَدًا
C) لَمْ يَدْعُ الرَّئِيسُ الصَّحَفِيِّينَ لِحُضُورِ حَفْلِ الاِسْتِقْبَالِ
D) لاَ تَبْكِ الآنَ! لاَتَ سَاعَةَ بُكَاءٍ
E) مَا أَذْهَبُ

11 ) ...... سَافَرَ السُّيَّاحُ إِلاَّ cümlede boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirlemez?
A) سَائِحًا
B) عثمانَ
C) عمرَ
D) جَمِيلاً
E) سَائِحٌ

12 ) ...... بدأ الموظَّفون العملَ إِلاَّ cümlede boş bırakılan yeri aşağıdakilerden hangisi en uygun şekilde tamamlar?
A) المدرِّسينَ
B) الأستاذةُ
C) الأطِبَّاءُ
D) المدرسون
E) المهندسون

13 ) Aşağıdaki cümlelerin hangisinde غير edatı sıfat olarak kullanılmıştır?
A) هذا رجل غيرُ عالمٍ
B) هذا رجل غيرُ عالمٍ
C) ما رأيتُ غيرَ حسنٍ
D) ما جاء غيرُ خليلٍ
E) ما مررتُ بالأصدقاءِ غيرِ حسينٍ

14 ) حضر الأطباءُ ...... طبِيبٍ cümlede boş bırakılan yere aşağıdaki istisna edatlarından hangisi getirilemez?
A) عدا
B) غير
C) إلاَّ
D) خلا
E) حاشا

15 ) Aşağıdaki cümlelerin hangisinde munkat'ı istisnası vardır?
A) ما نصرتُ إلا خالدًا
B) لم يشترك في الرحلة إلا محمود
C) خرج المهندسون غير مهندس
D) عادَ الحجَّاجُ إِلاَّ حَاجًّا
E) نامَ الناسُ إِلاَّ كلبَهم

16 ) Aşağıdaki cümlelerden hangisinde أخذ başlama ifade etmez?
A) أخذ المهندسون يبنون العمارةَ
B) أخذ الطلابُ يَجْرُون فِي الحديقة
C) أخذ الولدُ الكرةَ من أخيه
D) أخذ الإمامُ يَقْرَأُ سورة الفاتحة
E) أخذت الطبيباتُ يُعالِجْنَ المرضى

17 ) Aşağıdaki cümlelerin hangisinde أَنْ harfinin kullanılmasında bir yanlışlık yapılmıştır?
A) يُشِك عَبَّاسُ أنْ يحصل على الجائزة
B) عسى الأستاذُ أنه يحضر
C) حرى المطر أن ينزل
D) شرع المسافرون أنْ يَصِلوا
E) اخلولق الضيوف أن يأتوا

18 ) أمر النعمانُ السَّافَ ...... قتل قُرَادٍ cümlede boş bırakılan yeri aşağıdaki hafi cerlerden hangisi en uygun şekilde tamamlar?
A) على
B) فِي
C) إلى
D) بِـ
E) لِـ

19 ) لَوْ ذَهَبْتَ إِلَى المَلِكِ لأَسَاءَ إِلَيْكَ cümlede لأَسَاءَ kelimenin zıt anlamlısı aşağıdakilerden hangisidir?
A) أحْسَنَ
B) أَجَازَ
C) أَمَاتَ
D) عَذَّبَ
E) أَضَرَّ

20 ) "Yaklaşma, umut ve başlama" fiilleriyle ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? A) İsim cümlesinin başına gelirler.
B) Başlama fiillerinin hem mazisi hem de muzarisi kullanılır ve haberlerinin başında daima أَنَّ bulunur.
C) Haberleri daima muzari fiilden oluşan bir fiil cümlesi olmak zorundadır.
D) كَادَ ve أَوْشَكَ 'nin hem mazi hem de muzari sıygası kullanılır.
E) عَسَى 'nın haberi olan muzari fiilin başına أَنْ bulunur.


bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur
alıntı yapanlar kaynak bildirmezlerse kul hakkına girmiş olurlar
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Konuyu değerlendir
Konuyu değerlendir:

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
AÖF İlahiyat Önlisans 1.Sınıf 2011-2012 Bahar Dönemi Dönem Sonu Çıkmış Sorular Medineweb Dersin Deneme Sınavları 21 13 Eylül 2016 21:16
AÖF İlahiyat Önlisans 2.Sınıf 2010-2011 Bahar Dönemi Dönem Sonu Çıkmış Sorular Medineweb Çıkan Ve Denemeler Sınavlar 8 21 Mayıs 2015 14:00
AÖF İlahiyat Önlisas 1.Sınıf 2010-2011 Bahar Dönemi Dönem Sonu Çıkmış Sorular Medineweb Dersin Deneme Sınavları 7 06 Aralık 2013 20:33
AÖF İlahiyat Önlisans 2.Sınıf 2011-2012 Bahar Dönemi Ara Sınav Çıkmış Sorular Medineweb Çıkan Ve Denemeler Sınavlar 8 02 Kasım 2013 21:52
AÖF Ilahiyat Önlisans 1.Sınıf 2011-2012 bahar dönemi ara sınav çıkmış sorular muuskem Dersin Deneme Sınavları 7 19 Mart 2013 12:38

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.