Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İLAHİYAT-ÖNLİSANS -AÇIK ÖĞRETİM FAKÜLTESİ.::. > 2.SINIF*Bahar Dönemİ* > Din Sosyolojisi

Konu Kimliği: Konu Sahibi mehmet akif2,Açılış Tarihi:  15 Şubat 2013 (23:47), Konuya Son Cevap : 22 Nisan 2017 (00:25). Konuya 35 Mesaj yazıldı

Beğeni Aldı4Kez Beğenildi
Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 20 Mart 2014, 12:09   Mesaj No:21
Medineweb Emekdarı
Avatar Otomotik
Durumu:EyMeN&TaLhA isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 21422
Üyelik T.: 08 Kasım 2012
Arkadaşları:36
Cinsiyet:
Mesaj: 3.299
Konular: 784
Beğenildi:131
Beğendi:34
Takdirleri:141
Takdir Et:
Standart Cevap: din sosyolojisi notlarımız

5.ünite
(105-106-107-108-109.sayfalar)

1)Modernleşmenin önemli bir sonucu ve etkisi nedir?

a)sosyal proje
b)laiklik


2) Laikliğin kurumsallaşması, eğitim, öğretim ve kamu hizmetlerinin devlet eliyle yürütülmesi ……… ……… …………… … ………… ..……. neden olmuştur.

Yukarıdaki noktalı yere hangi madde getirilmelidir?

a) kilisenin güç, etkinlik ve rol kaybına
b) kilisenin güç, etkinlik ve rol kazanmasına


3) Laiklik (laïcisme) teriminin kökenlerine bakıldığında ilk kez kaçıncı yüzyılda ve nerede kullanıldığı görülmektedir?

a)16.yy ingiltere
b)15.yy Fransa


4) Laiklik teriminin kökenlerine bakıldığında ilk kez hangi düşünce akımını ifade etmek üzere kullanılmıştır?

a)papazların kendi aralarında, halka karşı savunabilecekleri bir düşünce akımını savunmak amacıyla
b)papaz olmayanların da, kiliselerin yönetiminde rol alabileceklerini savunan düşünce akımını


5) Fransa'da kaç yıllarından itibaren laiklik kavramı kullanılmaya başlanmış?

a)1870
b)1879


6) Laliklik Yunancadaki hangi kelimeden türetilmiş olup halktan olan yani ruhban sınıfına mensup olmayan anlamına gelir?

a)laikise
b)laikos


7) Laiklik kavramı Türkçeye hangi dilden geçmiştir?

a)Fransızca
b)İngilizce


8) Siyasi anlamda laiklik tanımı nedir?

a) insanların istediği her şeyi özgürce yapabilmesi
b) devletin dinler karşısında mutlak tarafsızlığı


9) "devletin siyasî varlığı üzerinde dinsel inançların söz konusu olmaması; onun bütün din ve mezhepler karşısında tarafsız tavır alması, vicdan ve inanç özgürlüğüne saygı göstermesi" tanımını karşılayan kavram hangisidir?

a)laiklik
b)özgürlük


10)
I)Laiklik, devlet yönetiminin dini esaslara göre yönetilmemesi
II)Yasaların dini kaynaklar esas alınarak çıkarılmaması
III) Devletin dinler ve dini gruplar arasında ayırım yapmaması,
IV) Bütün inanç gruplarına eşit mesafede bulunması, din ve vicdan özgürlüğünü koruması ilkelerini içerir.

Yukarıdaki maddelerden hangileri Din ve devlet ilişkilerini düzenleyen siyasi bir anlayış ve hukuki bir ilke olarak yorumlandığında, laikliliğin, yaygın ve belirgin özellikleri arasındadır?

a)I-II-III-IV
b)I-III


11) Sekülerleşme Teorileri düşünürler tarafından kaçıncı yüzyılda, sanayi toplumunun gelişimine paralel olarak dinin önem kaybedeceği görüşünü savunuyordu?

a)18.yy
b)19.yy


12) Toplumbilimsel Düşün başlığıyla Türkçeye de çevrilen Sociological Imagination adlı eserin yazarı kimdir?

a) Wright Mills
b) A. Comte


13) "Dünya bir zamanlar düşünce,pratik ve kurumsal form alanlarında kutsal ile doluydu.Reformasyon ve Rönesans'tan sonra modernleşme güçleri bütün dünyayı sardı ve modernleşme ile eşzamanlı tarihsel süreç olan sekülarizasyon kutsalın baskınlığını gevşetti. Özel alan hariç, kutsal, zamanla bütünüyle yok olacaktır." Görüşü kime aittir?

a) M.Weber
b) Wright Mills



14) Dinin Zayıflaması ve Çöküşü Yaklaşımları Sekülerleşme kuramlarına bakıldığında hangi yaklaşımların baskın olduğu görülmektedir?

a)"Rasyonalizm ve inanç kaybı"
"İşlevsel evrim ve amaç kaybı"

b)’’Pozitifizm ve inanma ihtiyacı’’
‘’Donanımsal kuram ve sosyal amaç’’


15) "Sekülerleşme dinin toplumsal öneminin azalmasını ifade eden" bir süreçtir düşüncesi kime aittir?

a) David Martin
b) Brian Wilson



16) Rasyonalizm ve İnanç Kaybı Yaklaşımı Max Weber'in çalışmalarından etkilenen sosyologlar kimlerdir?

a)David Martin,Brian Wilson ve Peter L. Berger
b) Steve Bruce, Thomas Luckmann ve Karel Dobbelaere



17) İşlevsel Evrim ve Amaç Kaybı Yaklaşımı Durkheim'in görüşlerinden etkilenen "İşlevsel evrim ve amaç kaybı" yaklaşımını savunan sosyologlar kimlerdir?

a)Steve Bruce, Thomas Luckmann ve Karel Dobbelaere
b) David Martin,Brian Wilson ve Peter L. Berger


18) sekülarizasyonun tek boyutlu olmadığını, farklı alanları kapsadığını savunarak bir sekülerleşme biçiminden veya sekülerleşme alanından bahseden sosyolog kimdir?

a)M.Weber
b)L. E. Shiner


19) Shiner'e göre sekülarizasyonun son noktası ne olacaktır?

a)dinsiz bir toplum
b)inançlı bi topluluk


20)SHİNER’E GÖRE Sekülarizasyonun üçüncü biçimi nedir?

a) bu dünyanın kutsal karakterini aşamalı biçimde kaybedeceği
b)toplumun dinle olan bağlantısının kesilmesi


21) Modern dünyadaki din algısını köklü biçimde değiştiren bireysellik ve rasyonel düşüncenin Reformasyon'la başladığını ve modernitenin geleneksel dini hayatı zayıflattığını savunmaktadır. Ona göre bireysellik veya bireycilik dini inanç ve hayatın cemaat/grup temelini zedelemiş rasyonalite ise dinin kutsal amaç ve öğretilerine inanmayı ortadan kaldırmıştır.

Bu düşünce hangi sosyoloğa aittir?

a)Steve Bruce
b)Brian Wilson


22) T. Luckmann, toplumsal alandaki sekülarizasyonu nasıl tanımlar?

a) modern ve güncel olayların çözüme kavuşması
b) geleneksel ve kutsal kozmosun çözülüşü olarak


23) toplumsal düzlemdeki sekülarizasyonu "modern Batı tarihinde toplumsal ve kültürel sektörlerin dini kurum ve sembollerin baskısından kurtuluşu'' olarak tanımlayan sosyolog kimdir?

a)P. Berger
b) Jeffry Hadden


24) Dünyeviliğin sosyolojik bir süreç olarak hayata geçmesini ve dinin toplum üzerindeki etkisinin giderek azalmasını aşağıdaki kavramlardan hangisi en, ifade eder?(çıkmış soru)

a)Radikalizm

b)Sekülerleşme



25) Laikliğin, din ve devlet ilişkilerini düzenleyen siyasi bir davranış ve hukuki bir ilke olarak yorumu aşağıdakilerden hangisini içermez?(çıkmış soru)

a)
Devletin dini esaslara göre yönetilmemesi
b)
Dinin toplumdan dışlanması



26) Sekülerleşmenin altı aşaması olduğunu ve sekülerleşme sürecinin son noktasının dinsiz bir toplum olacağını savunan sosyal bilimci aşağıdakilerden hangisidir?(çıkmış soru)

a)
Steve Bruce
b)Lary Shiner



27) Sekülerleşmeyi, cemaat etkisinin çözülüşü ve cemaatten toplum olmaya geçiş olarak gören, sosyal kontrolün artık ahlaki ve dini aktörlerin tekelinden, teknik ve bürokratik aktörlere geçtiğini savunan sosyolog kimdir?

a) Karl Marx
b) Brian Wilson




28) Batı dünyasında laikliğin gelişimi ile ilgili
aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?


a)Laiklik birden değil aşamalı olarak gelişmiş ve yerleşmiştir.
b)Laiklik dış dinamiklerin ve güçlerin etkisiyle gelişmiştir




NİSAREYYAN
tuba_
fathaeytal





Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
Alıntı ile Cevapla
Alt 20 Mart 2014, 15:59   Mesaj No:22
Medineweb Emekdarı
Tuba_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Tuba_ isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 20781
Üyelik T.: 10 Ekim 2012
Arkadaşları:13
Cinsiyet:
Yaş:38
Mesaj: 1.326
Konular: 73
Beğenildi:17
Beğendi:6
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: din sosyolojisi notlarımız

5. ÜNİTE 109-110-111-112-113-114. SAYFALAR
1-yaygın sekülerleşme kuramının, avrupa deneyimini yansıttığını dünyanın diğer bölgelerindeki din toplum ilişkilerini, dini davranış ve dindarlık düzeylerini açıklayamadığını düşünen sosyologlar hangileridir?
a-peter l. berger grace davie
b-t. luckman-wilson

2-aşağıdakilerden hangisi sekülarizasyon kuramının öngörülerinin doğru çıkmadığı coğrafyalardandır?
a-rusya
b-hint yarımadası

3-sekülarizasyon kuramının öne sürdüğü varsayımların iyi sınanmamış titiz önermelerden/kuramdan çok bir doktrin veya ideolojik bir dogmaya dönüştürüldüğünü savunan sosyolog kimdir?
a-rodney stark
b-jeffry hadden

4-sekülarizasyon kuramının tarihe gömülmesi gerektiğini iddia eden sosyologlar kimlerdir?
a-jeffry hadden luckman
b-rodney stark roger finke

5-hangi sosyolog 1967 yılında yayımladığı kitabında sekülerleşme kuramını ve varsayımlarını savunduğu fikirlerinden vazgeçip 1999 yılında yayımlanan makalesinde tam tersi görüşü savunmuştur?
a-roger finke
b-peter l. berger

6-ibadet yapılan kurumların insanlar arasındaki iletişimi arttırdığı ve bununda toplumsal sermayeye katkıda bulunduğunu savunan sosyolog kimdir?
a-robert putnam
b-daniele hervieu-leger

7-herveiu-leger e göre din konusunun merkezine neyi yerleştirmiştir?
a-ibadeti
b-geleneği

8-modern avrupa toplumlarında kolektif hafıza ile din arasındaki zincirin tekrar keşfedilmeye başlandığını savunan sosyolog kimdir?
a-robert putnam
b-hervieu-leger

9-dini kurum ve otoritelerin siyasi ve hukuki kararların alınmasında belirleyici oldğu, dinin başlıca yasama kaynağı olarak görüldüğü yönetim biçimi nedir
a-teokrasi
b-laiklik

10-din ve devletin kesin olarak ayrıldığı bu modeli benimseyen ülkeler anayasalarında açıkça laiklik ilkesini belirtir herhangi din ve mezhebi benimsemezbelli bir din ya da mezhebi koruma altına almaz
aşağıdaikilerden hangisi bu modeli benimseyen ülkelerdendir?
a-ispanya
b-portekiz

11-ABD nin benimsediği model hangisidir?
a-din karşıtı model
b-anayasada laiklik ilkesi açıkça belirtilmeyen (laik) model

12-danimarka finlandiya norveç gibi ülkelerin benimsediği mdoel hangisidir?
a-anayasad bir devlet dininin benimsendiği ama uygulamada laik model
b-anayasada laiklik ilkesi açıkça belirtilmeyen (laik) model


13-aşağıdakilerden hangisi din karşıtı olan modeli benimseyen ülkelerden değildir?
a-japonya
b-vietnam

14-hangi yüzyılda seküler batı değerleri yönetici elit kesim tarafından daha üstün görülmüştür?
a-19
b-20

15-batılıların açtığı okullarda okuyan yeni kuşak hangi yüzyılda kendi toplumları için seküler batı kültürünü modernleşme ve toplumsal dönüşüm projesi olarak benimsemiştir?
a-19. yy. başları
b-20. yy. başları

16-islam ülkelerinde laiklik neyin etkisiyle başlamıştır?
a-dış dinamiklerin etkisi
b-iç dinamiklerin etkisi

17-batıda gelişen laiklik nasıl bir yapıya bürünmüştür?
a-ruhban sınıfı yasamaya el atmıştır
b-dinin ve ruhban sınıfının siyaset ve devlet yönetimi üzerindeki baskı ve otoritesini ortadan kaldıran bir yapı doğurmuştur

18-laiklik kavramı türkçeye geçerken arapçada bu kavramın karşılığı olan hangi kelime kullanılmıştır?
a-ilmaniyye
b-dehri

19-günümüz arapçasında laiklik terimini karşılamak için dünya veya dünyevi işler konular manasına gelen hangi kelime kullanılmaktadır?
a-dehri
b-ilmaniyye

20-sistemsel yapısal ilkesel ve kurumsal bir anlam ifade eden kelime hangisidir?
a-laiklik
b-sekülerlik

21-dini hayattaki bir dönüşüme, dinin toplumsal alandaki rolündeki bir değişimeve bir tür dünyevileşmeye işaret eden kavram hangisidir?
a-laiklik
b-sekülerlik

22-daniele hervieu-leger e göre aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
a-modernlik insan topluluğunun varlığının temelini oluşturur
b-dini bir hafıza zinciri olarak değerlendirir
c-din inanan bireyi gruba cemaate ve topluma bağlar

23-anayasal düzenlemeler açısından bakıldığında aşağıdakilerden hangisi başlıca devlet yapısı ve din-devlet ilişkisi modelleri arasında yer almaz?
a-anayasa karşıtı model
b-anayasada laiklik ilkesinin açıkça kabul edildiği model
c-anayasada laiklik ilkesinin açıkça belirtilmediği (laik) model

24-aşağıdakilerden hangisi anayasada resmi bir devlet dini veya mezhebinin benimsendiği ve dinin kısmen veyatamamen yasama kaynağı olduğu modeli benimseyenülkeler arasında yer almaz?
a-iran
b-kuzey kore
c-afganistan

25-1-laiklik kavramı türkçeye fransızcadan geçmiştir
2-arapçada bu kelimenin karşılığı olarak dehri kelimesi kulanılmıştır
3-günümüz arapçasında laiklik kavramının karşılığı olarak ilmaniyye kelimesi kullanılır
yukarıdakilerden hangileri doğrudur
a-1ve2
b-2ve3
c-1-2-3


FATHAEYTAL
NİSAREYYAN
TUBA_


Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
Alıntı ile Cevapla
Alt 20 Nisan 2014, 01:16   Mesaj No:23
Avatar Otomotik
Durumu:ömürlü isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 36698
Üyelik T.: 21 Aralık 2013
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 8
Konular: 0
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: din sosyolojisi notlarımız

’herşeyin ölçüsü insandır’’ sözü kime aittir?
a-Auguste Comte
b-Eflatun
c-Emile Durkheim
d-Max Weber


Eflatun 'Her şeyin ölçüsü Tanrı'dır' demiştir.
Alıntı ile Cevapla
Alt 20 Nisan 2014, 01:23   Mesaj No:24
Avatar Otomotik
Durumu:ömürlü isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 36698
Üyelik T.: 21 Aralık 2013
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 8
Konular: 0
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: din sosyolojisi notlarımız

din açıklanıp rafa kaldırılacak bir şeydir diyen aklıevveller kimdir
a.weber-karl marks

b.freud-karl marks
c.freud-max weber
d.hepsi

Aklıevveller )
Alıntı ile Cevapla
Alt 04Haziran 2014, 08:47   Mesaj No:25
Avatar Otomotik
Durumu:mukaddeseker isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 41420
Üyelik T.: 14 Nisan 2014
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 1
Konular: 0
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: din sosyolojisi notlarımız

allah gönlündeki hayırlı muratlarını versin
Alıntı ile Cevapla
Alt 03Haziran 2015, 19:57   Mesaj No:26
Medineweb Emekdarı
nurşen35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:nurşen35 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 38944
Üyelik T.: 09 Şubat 2014
Arkadaşları:61
Cinsiyet:Bayan
Mesaj: 9.476
Konular: 1144
Beğenildi:4414
Beğendi:3686
Takdirleri:14203
Takdir Et:
Standart Cevap: din sosyolojisi notlarımız

1. Ünite DİN SOSYOLOJİSİNİN DOĞUŞU ve GELİŞİMİ



1. Sosyoloji dilimizde ilk olarak hangi kelimeyle ifade edilmiştir?


a. Toplum bilim
b. İlmu'l - cemiyyet
c. Fennü'l -içtima
d. Cemiyyat
e. İlm-i- içtima



2. Hangisi modern sosyolojisinin doğuşuna etki eden faktörlerden biri değildir?



a. Coğrafi keşifler
b. Osmanlı İmparatorluğun çöküşü
c. Rönesans
d. Reform
e. Aydınlanma hareketi



3. Din sosyolojisi hangi dönemde kurulmuştur ve bu terimi ilk defa hangi bilim adamı kullanmıştır?


a. 19. yüzyıl - Auguste Comte
b. 20. yüzyıl - Auguste Comte
c. 18. yüzyıl - Emile Durkheim
d. 17. yüzyıl - Karl Marks
e. 20. yüzyıl - Emile Durkheim



4. Araştırmanın kavramsal , kuramsal çerçevesinin oluşturulması , varsayımlarının belirlenmesi ve gözlem planının hazırlanmasına ne ad verilir?



a. Hazırlanma
b. Monografi
c. Saha Araştırması
d. Öğrenme
e. Sezme




5. Herşeyin ölçüsü Tanrıdır , diyen ve bu görüşü üzerine bütün bir felsefe , ahlak ve siyaset sistemini kurduktan sonra bu sistemin temeline dini yerleştiren bilim adamı hangisidir?



a. E. Durkheim
b. Karl Marks
c. İbn-i Haldun
d. Eflatun
e. Saint Augustin



6. Tanrı Sitesi , adlı eserin yazarı olan ve içinde yaşadığımız dünya toplumları gelip geçidirler , buna karşılık görünmeyen ,değişmeyen ve sonsuz olan öbür alemdeki mükemmel site gerçek sitedir diyen bilim adamı kimdir?



a. Saint Augustin
b. Karl Marks
c. Eflatun
d. E. Durkheim
e. Saint Thomas



7. İlahiyat Mecmuası , isimli eserinde skolastik dünya görüşü ve toplum anlayışının esaslarını ortaya koyan bilim adamı kimdir?



a. Farabi
b. Saint Augustin
c. Feuerbach
d. Saint Thomas
e. Max Weber




8. Kendilerine Deist ( Tanrıcı ) adını veren Aydınlanma Dönemi filozoflarının dinle ilgili savları hangisidir?



a. Felsefi bir dinin olamayacağı
b. Kilisenin eleştirilemeyeceği
c. Dinin tarihi rolünü oynadığı ve sonunun geldiği
d. Hıristiyanlığın dünyaya hakim olacağı
e. Aklın ürünü bir din anlayışının olamayacağı



9. Hangisin sosyolojisi sosyal statik ve sosyal dinamik olarak iki bölümden oluşur?


a. Auguste Comte
b. Emile Durkheim
c. Max Weber
d. Joachim Wach
e. Ernest Troelsch



10. Dinin temelde bir toplumsal süreç olduğuna , bilimin gelişmesi , rasyonelleşme ve kalkınma ile birlikte öneminin azalacağına inanan üç bilim admı kimdir?


a. Marks - Durheim - Feuerbach
b. Marks - Durheim - Weber
c. Durkheim - Weber - Thomas
d. Weber - Thomas - Marks
e. Durkheim - Augustin - Weber




11. Hangisi sistematik Din Sosyolojisinin kurucusudur?


a. Max Weber
b. Emile Durkheim
c. Joachim Wach
d. Auguste Comte
e. Ernest Troeltsch



12. Hangisi din sosyolojisi araştırmalarında kullanılan araştırma tekniklerinden biri değildir?


a. Alan araştırması
b. Monografi
c. Anket
d. Mülakat
e. Laboratuvar incelemesi



13. Hangisi din sosyolojisinin konuları arasında yer almaz?


a. Dinin toplumla bağlantı noktaları
b. Dini grupların boyutları , amaçları , yöntemleri
c. İman ve ibadetin sosyal etkileri
d. Toplumun din üzerindeki etkileri
e. Bireyin dindarlık düzeyi



14. Din sosyolojisi açısından iki önemli eser olan Devlet ve Kanunlar hangi bilim adamına aittir?


a. Eflatun
b. Saint Augustin
c. Farabi
d. E. Durkheim
e. Saint Thomas




15. Aydınlanma Dönemi ( 17. ve 18. yy) filozoflarının farklı coğrafyalardaki toplumların dinlerini inceleyip bütün dinlerde benzer ve ortak yönlerin varlığı düşüncesinden hareketle başlatmış oldukları yeni felsefi - dini hareketin adı nedir?



a. Tabii ( doğal) Din
b. Tanrı Dini
c. Evrensel Din
d. Reform Dini
e. Sosyal Din





Alıntı...
__________________
O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR
Alıntı ile Cevapla
Alt 04Haziran 2015, 01:41   Mesaj No:27
Medineweb Emekdarı
nurşen35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:nurşen35 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 38944
Üyelik T.: 09 Şubat 2014
Arkadaşları:61
Cinsiyet:Bayan
Mesaj: 9.476
Konular: 1144
Beğenildi:4414
Beğendi:3686
Takdirleri:14203
Takdir Et:
Standart Cevap: din sosyolojisi notlarımız


2. Ünite İSLAM DÜNYASINDA ve TÜRKİYE'DE DİN SOSYOLOJİSİ




1. İbn Haldun'un Mukaddime eserini Türkçeye kazandıran Osmanlı düşünürü kimdir?



a. Katip Çelebi
b. Ahmet Cevdet Paşa
c. Taşköprülüzade
d.Pirizade M. Sahip Efendi
e. Müneccimbaşı



2. Aristo ve özellikle Eflatun'un etkisinde kalarak bir ideal toplum teorisi geliştiren Ortaçağ İslam düşünürü hangisidir?



a. İbn Haldun
b. Gazali
c. Hilmi Ziya Ülken
d. Farabi
e. İbn Sina



3. Dini merkeze alan bir toplum ve siyaset görüşü ortaya koyan hangisidir?



a. Farabi
b. İbn Haldun
c. Aristo
d. Eflatun
e. Gazali


4. Tanzimat döneminde sosyoloji bilimine en çok hangi amaçla ihtiyaç duyulmuştur?



a. Batıyı taklit etmek
b. Osmanlı'nın bilim ve fende en ileri dönemini yaşaması
c. Osmanlı'yı çöküşten kurtarmak
d. Müslüman toplumları biraraya toplamak
e. Hıristiyanlarla savaşmak



5. Ahmet Cevdet Paşa'nın ekonomik buhran ile ahlaki çöküş arasında paralellik kurduğu önemli eserlerinden birisi hangisidir?



a. Tezakir
b. Mukaddime
c. Mecelle
d. el-Medinetü'l -Fadıla
e. Türkçülüğün Esasları




6. Ziya Gökalp sosyolojik görüşlerinde hangi batılı bilim adamından etkilenmiştir?


a. Karl Marks
b. Auguste Comte
c. Emile Durkheim
d. Max Weber
e. Saint Thomas



7. Türkiye'deki ilk din sosyoloji ders kitabı hangisine aittir?


a. Ahmet Cevdet Paşa
b. Münif Paşa
c. Namık Kemal
d. Ziya Gökalp
e. Prens Sabahattin



8. Fransa'da deneysel sosyoloji anlayışına sahip sosyal bilim ekolünün görüşlerini benimseyen ve bu görüşler doğrultusunda Türkiye'nin sosyal yapı değişikliği ile eski günlerine dönebileceğini savunarak Türkiye Nasıl Kurtarılabilir, isimli eseri yazan düşünür kimdir?


a. Prens Sabahattin
b. Namık Kemal
c. Ziya Gökalp
d. Ahmet Cevdet Paşa
e. Ali Suavi



9. Cumhuriyet döneminde ilk din sosyolojisi öğretimini Ankara Üniversitesi ilahiyat Fakültesinde başlatan akademisyen kimdir?


a. Mehmet Taplamacıoğlu
b. Mehmet Karasan
c. Ziyaeddin Fahri Fındıkoğlu
d. Şerif Mardin
e. Ünver Günay



10. Asıl ilgi alanı ekonomi olan Weber'in ülkemizdeki temsilcisi sayılan ve iktisat zihniyeti adını verdiği bir toplum ahlakından söz eden düşünür kimdir?



a. Erol Güngör
b. Mümtaz Turhan
c. Sabri F. Ülgener
d. Amiran Kurktan Bilgiseven
e. Baykan Sezer




11. el- Medinetü'l - Fadıla isimli eserinde ayrıntılı bir toplum sınıflaması yapan ve erdemli toplum görüşüyle ideal bir toplum teorisi geliştiren ortaçağ Müslüman düşünürü kimdir?



a. İbn Sina
b. Farabi
c. Gazali
d. Şehristanı
e. İbn Haldun


12. Hangisi el- Medinetü'l -Fadıla'da erdemli bir devlet başkanında bulunması gerektiği ifade edilen özelliklerden değildir?


a. Özürsüz bir beden
b. Anlayış ve kavrayış
c. Normal bir hafıza
d. Ilımlılık
e. Güzel hitabet



13. Tarih felsefesi ve sosyolojisi alanındaki görüşleriyle sosyolojinin babası ünvanını almayı hak eden İslam bilgini hangisidir?


a. Farabi
b. Gazali
c. İbn Sina
d. İbn Rüşd
e. İbn Haldun



14. el- İktisat fi'l - itikat adlı eserin yazarı kimdir?


a. İbn Haldun
b. Maverdi
c. Farabi
d. Gazali
e. Zemahşeri



15. Asabiyet kavramıyla grup dayanışmasını kasteden bu nedenle dini güçte desteklenen asabiyet, bir toplumun devamı için en önemli enerji kaynağıdır, fikrini savunan İslam bilgini hangisidir?


a. İbn Haldun
b. Maverdi
c. İbn Rüşd
d. Farabi
e. Gazali



Alıntı...
__________________
O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR
Alıntı ile Cevapla
Alt 04Haziran 2015, 17:55   Mesaj No:28
Medineweb Emekdarı
nurşen35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:nurşen35 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 38944
Üyelik T.: 09 Şubat 2014
Arkadaşları:61
Cinsiyet:Bayan
Mesaj: 9.476
Konular: 1144
Beğenildi:4414
Beğendi:3686
Takdirleri:14203
Takdir Et:
Standart Cevap: din sosyolojisi notlarımız

3. Ünite DİNİN SOSYOLOJİK MANASI



1. Dini Din tabiatın ve beşer hayatının akışına göre yön verdiğine ve onu idare ettiğine inanılan üstün güçlerin insan için elverişli hale getirmesidir, şeklinde tanımlayan hangisidir?



a. M. Yinger
b. J. Frazer
c. E. Durkheim
d. C. Geertz
e. T. Parsons



2. Dini Din insanı varlığının nihai şartlarına bağlayan sembolik bir form ve davranışlar bütünüdür, diye tanımlayan kimdir?


a. W. James
b. E. Durkheim
c. R. Bellah
d. C. Geertz
e. T. Parsons



3. Sosyoloji ne zaman bağımsız bir bilim dalı haline gelmiştir?



a. 17. yüzyılın ikinci yarısı
b. 18. yüzyılın ikinci yarısı
c. 18. yüzyılın birinci yarısı
d. 19. yüzyılın birinci yarısı
e. 19. yüzyılın ikinci yarısı



4. Pozitif Felsefe Dersleri ve Pozitif Politik Sistem adlı kitaplarında sosyoloji sadece bilimlerin kraliçesi olarak değil, yeni pozitivizm dininin de temeli olarak tasavvur eden bilim adamı kimdir?



a. E. Durkheim
b. Auguste Comte
c. E. Norbeck
d. K. Davis
e. Lucretius



5. Hangisi sosyolojik bakışın özelleklerinden biri olamaz?



a. Sosyolojik bakış sağduyulu olmaklabirlikte sağduyunun sınırlılığını da aşar
b. Sosyolojik bakış, problemlere yönelik çözümlere değişebilirlik ilkesiyle yaklaşır
c. Sosyal bakışta çok boyutlu bakış esasdır.
d. Sosyolojik bakışta duyarlı, empatik ve sorumlu yaklaşım oldukça önemlidir
e. Sosyolojik bakış topluma ilşkin sıradan bilgilerle yetinir



6. Din sosyolojisinin gerçek konusunun dini tecrübenin inanç, ibadet ve cemaat boyutu olduğunu söyleyen sosyolog hangisidir?


a. Emile Durkheim
b. Joachim Wach
c. Ernest Troeltsch
d. Auguste Comte
e. Max Weber



7. İnsan tabiatı gereği sosyal bir varlıktır, diyen toplum bilimci kimdir?


a. Aristoles
b. Karl Marks
c. İbn Haldun
d. İbn Sina
e. Emile Durkheim



8. Dini din duygular ve aklın nüfuz edemediği şeylerle ilgili bir takım inanç ve uygulamalardan meydana gelen bir sistemdir, şeklinde tanımlayan kimdir?


M. Yinger
b. Elmalılı Hamdi Yazır
c. E. B. Tylor
d. M. Müller
e. İslam kelamcıları



9. Din kutsal şeylerle ilgili ve kendilerini kabul edenleri kilise denen manevi bir topluluk halinde bir yere toplayan inanç ve eylemlerden meydana gelen dayanışmalı bir sistemdir, diye tanımlayan kimdir?


a. E. Durkheim
b. C. Geertz
c. T . Parsons
d. J. Frazer
e. M. Yinger



10. Dini kutsalın tecrübesi olarak tanımlayan bilim adamı kimdir?


a. Freud
b. M. Yinger
c. W. James
d. R. Otto
e. T. Parsons



11. Hangisi dinin bütünleştirici, kaynaştırıcı güç ve işlevi üzerinde durmuştur?


a. İbn Haldun
b. Gazali
c. Farabi
d. E. Durkheim
e. C. Geertz








Alıntı...
__________________
O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR
Alıntı ile Cevapla
Alt 04Haziran 2015, 18:32   Mesaj No:29
Medineweb Emekdarı
nurşen35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:nurşen35 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 38944
Üyelik T.: 09 Şubat 2014
Arkadaşları:61
Cinsiyet:Bayan
Mesaj: 9.476
Konular: 1144
Beğenildi:4414
Beğendi:3686
Takdirleri:14203
Takdir Et:
Standart Cevap: din sosyolojisi notlarımız

4. Ünite TOPLUMSAL DEĞİŞİM ve DİN





1. Toplumda meydana gelen bir değişimi , toplumsal değişim olarak görebilmeyi sağlayan konulardan değildir?


a. Değişimin bir zaman dilimine endeksli olmaması
b. Değişimin kesintisiz olması
c. Değişimin bir sürekliliğinin bulunması
d. Değişimin kolektif olması
e. Değişimin bir referans noktasıyla belirlenebilir olması



2. İbn Haldun'un tavırlar teorisi ve Arnold Toynbee'nin medeniyetlerin çöküşüyle ilgili teorisi hangi toplumsal değişim kuramına örnek gösterebilir?



a. Küçük boy kuramllar
b. Yükseliş ve çöküş kuramları
c. Evrimci kuramlar
d. Diyalektif kuramlar
e. Yapısal - İşlevselci kuramlar




3. Zamansal olarak bütün insanlık tarihini kapsamına alan evrensel kuramlar hangi kuramlar kapamında değerlendirilir?


a. Orta boy kuramlar
b. İşlevsel kuramlar
c. Küçük boy kuramlar
d. Yapısal kuramlar
e. Büyük boy kuramlar



4. Hangisine göre bütün tarih, diyalektik ilişkiye dayalı üç döneme ayrılır?



a. M. D. Sahlins
b. Marks
c. Levy
d. Moore
e. E. R. Service




5. 1930 - 60 'lar arasında Amerikan sosyolojisine egemen olan yaklaşım hangisidir?



a. Diyalektik Kuram
b. Çatışmacı Yaklaşım
c. Evrimci Kuram
d. Organizmacı Kuram
e. Yapısal İşlevsel Yaklaşım



6. Değişimin kaynağını kişi ve gruplarda arayan hangisidir?


a. Çatışmacı Yaklaşım
b. Orta Boy Kuramlar
c. Küçük Boy Yaklaşım
d. Evrimci Kuramlar
e. Yükseliş ve Çöküş Kuramları



7. Hangisi toplumsal değişimi bireysel düzlemde açıklamaya çalışan modellerin temsilcilerinden değildir?


a. Mc Clelland
b. David Riesman
c. Durkheim
d. Zo Uschan
e. Everett E. Hagen



8. Hangi ikili evrimci kuramın savunucularından değildir?


a. Arnold Toynbee - İbn Haldun
b. Auguste Comte - Herbert Spencer
c. E. Durkheim - Gordon Childe
d. Morgan - Neil Smelser
e. J. Steward - L. White



9. İnsanlık tarihini genellikle kendi içinden meydana gelen birikimler sonucunda ortaya koyduğu gelişmenin bir sonucu olarak görürler, bu kuram hangisidir?


a. Yapısal- İşlevssel Yaklaşım
b. Modernleşmeci Kuramlar
c. Grupsal - Bireysel Kuramlar
d. Diyalektik Kuramlar
e. Evrimci Kuramlar



10. Görünmeyen Din adlı eserinde modern toplumda geleneksel kilise dininin yerini alan herhangi bir şeyin de din olarak adlandırılıp adlandırılamayacağını tartışmaya açan çağdaş yönelimli bilim adamı kimdir?


a. Thomas Luckman
b. Max Weber
c. Robert N. Bellah
d. E. Durkheim
e. Karl Marks



11. Modern Türkiye'de Din ve Siyaset adlı eserin müellifi kimdir?


a. Baykan Sezer
b. Mümtaz Turhan
c. Ünver Günay
d. Şerif Mardin
e. Erol Güngör


12. Ünlü eseri Mukaddime'de ortaya koyduğu teori ve fikirler nedeniyle sosyoloji ve din sosyolojisinin kurucusu olarak kabul edilebilecek olan 14. yüzyıldayaşamış ünlü İslam düşünürü kimdir?


a. İbn Haldun
b. Gazali
c. Farabi
d. Şehristani
e. İbn Sina


13. Sosyoloji kavramını ilk kez kullanan bilim adamı kimdir?


a. E. Durkheim
b. İbn Haldun
c. Auguste Comte
d. Max Weber
e. Karl Marks



14. Hangidi dinin işlevlerinden değildir?


a. Yapılandırma
b. Bir varlık bilinci kazandırma
c. Aidiyet bilinci kazandırma
d. Kabiliyetleri geliştirme
e. Birlikte var ve taraf olma bilinci kazandırma



15. Hangisi 20. yüzyılın ikinci yarısından sonra Pakistan , Mısır ve İran gibi ülkelerde sosyoloji alanında çalışma yapanlardan değildir?


a. Ziya Gökalp
b. Katip Çelebi
c. Ahmet Cevdet Paşa
d. Naima
e. Prens Sabahattin




Alıntı...
__________________
O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR
Alıntı ile Cevapla
Alt 04Haziran 2015, 22:12   Mesaj No:30
Medineweb Emekdarı
nurşen35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:nurşen35 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 38944
Üyelik T.: 09 Şubat 2014
Arkadaşları:61
Cinsiyet:Bayan
Mesaj: 9.476
Konular: 1144
Beğenildi:4414
Beğendi:3686
Takdirleri:14203
Takdir Et:
Standart Cevap: din sosyolojisi notlarımız

5. Ünite DİN ve DEVELET İLİŞKİLERİ




1. Laiklik kavramı Türkçeye hangi dilden geçmiştir?


a. İngilizce
b. Almanca
c. Latince
d. Farsça
e. Fransızca


2. Arapça'da 19. yüzyılda laiklik kavramının karşılığı olarak hangi kelime kullanılmıştır?


a. Maddi
b. Dehri
c. Acili
d. Dünyevi
e. İlmani



3. Tevhid-i Tedrisat Kanunu hangi tarihte çıkarılmıştır?


a. 1919
b. 1926
c. 1924
d. 1933
e. 1934



4. Hangisi laik bir anayasa değildir?


a. 1937 Anayasası
b. 1961 Anayasası
c. 1963 Anayasası
d. 1982 Anayasası
e. 1924 Anayasası



5. Sekülarizasyonu geleneksel ve kutsal kozmosun çözülüşü olarak tanımlayan teorisyen kimdir?


a. T. Luckman
b. Dobbelaere
c. E. Durkheim
d. B. Wilson
e. P. Berger




6. Rasyonalizm ve inanç kaybı argümanını savunanlardan Wilson'a göre sekülerleşme hangisinin ifadesidir?



a. Dinin toplumu etkilemediğinin
b. Toplumun dini etkilemediğinin
c. Dinin toplumsal öneminin azalmasının
d. Dinin toplumsal değerinin artmasının
e. Din ile toplumun bir ilişkisi olmadığının



7. Laiklik kavramının kökleri hangi dile dayanmaktadır?


a. Türkçe
b. İngilizce
c. Latince
d. Yunanca
e. İspanyolca



8. Hangisi sanayi toplumunun gelişimine paralel olarak dinin önem kaybedeceği görüşünü savunanlardan değildir?


a. İ. Kant
b. K. Marks
c. S. Freud
d. E. Durkheim
e. M. Weber



9. İşlevsel evrim ve amaç kaybı yaklaşımını savunan Steve Bruce , Thomas Luckman ve Karel Dobbelaere gibi toplum bilimciler hangi bilim adamının görüşerinden etkilenmiştir?


a. L. E. Shiner
b. M. Weber
c. K. Marks
d. S. Freud
e. E. Durkheim


10. Modernleşmenin yol açtığı sekülerleşmenin toplumsal , kurumsal ve bireysel olarak üç düzlemde anlaşılması gerektiğini savunan bilim adamı kimdir?


a. L. E. Shiner
b. Karel Dobbelaere
c. Steve Bruce
d. E. Durkheim
e. Inglehart




Alıntı..

__________________
O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 5 Kişi okuyor. (0 Üye ve 5 Misafir)
 
Seçenekler
Konuyu değerlendir
Konuyu değerlendir:

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Din Psikolojisi Notlarımız Ravza'm Din psikolojisi 25 05 Aralık 2019 19:56
arapça 2 notlarımız mehmet akif2 Arapça2 41 29 Nisan 2018 17:33
din eğitimi ve din hiz. rehberlik notlarımız mehmet akif2 Din Eğit. Ve Din Hiz. Rehberlik 59 22 Nisan 2017 00:29
TBT 2 notlarımız mehmet akif2 Temel Bilgi Teknolojileri 2 20 28 Mayıs 2013 03:52
tefsir notlarımız mehmet akif2 Tefsir 35 08 Şubat 2013 23:59

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.