![]() |
Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü azranur acele etmeseydin müsait olduğunda gelir cevaplardın şimdi bakıyorum cevaplara |
Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü [QUOTE=azranur;323475] Alıntı:
|
Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü Alıntı:
sonlara bi çalışıp tekrar bakim ayrıca kişi adlarını hiç bilemiyomuşumuzgn |
Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü 4.ÜNİTE 1.Aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? A.Din sosyolojisinin asıl konusu din ile toplum arasındaki karşılıklı ilişki ve etkileşimlerdir B.Din ve sosyal değişimi ele alırken sadece dinin sosyal değişim üzerindeki etkilerini incelemek yeterlidir C.Din toplum tarafından benimsenen ve yaşanan bir fenomendir D.Din sosyolojisi, sosyal değişimin din üzerindeki etkilerini inceler 2.Aşağıdaki ifadelerden hangisi Yunan filozof Herakleitos un tarifidir? A.Mevcut evrendeki başkalaşma kanunu B.Mevcut durumda meydana gelen başkalaşma C.Bir kişinin aynı nehire iki kez giremiyeceği herşeyin herzaman değişime uğradığı 3.Aşağıdakilerden hangisi toplumsal değişime örnektir? A.Okullarda ingilizce dersi verilmesi B.Harf inkılabının getirilmesi (NOT:BU soruyu çıkarım yaparak ekledim doğruluğuna dair yorum eklerseniz sevinirim) 4.Hangisi toplumsal değişimde rol oynayan etkenlerden değildir? A.Demografya B.Muhalefet iktidar ilişkileri C.Göç ve şehirleşme D.Karizmatik şahsiyetler E.Moda 5.Hangisi ekonominin toplumsal değişimdeki yeri konusunda görüş ortaya koymamıştır? A.Karl Marks B.İbn Haldun C.William F. Ogburn D.Max Weber 6.Hangisi icat ve keşifin önemli iradi sosyal değişim etkeni olduğunu ifade etmiştir? A.Franks Baker B.Max Weber C.William Ogburn 7.Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? A.Sosyolojide üzerinde uzlaşılan genel bir toplum değişim kuramının olduğu söylenemez B.Sosyolojide üzerinde uzlaşılan genel bir toplum değişim kuramı vardır C.Büyük boy orta boy ve küçük boy olmak üzere 3 ana toplumsal değişim kuramı vardır 8.Toplumların yükseliş ve çöküşlerinin sürekli dairevbi bir hareket izlediğini ileri süren kuram hangisidir? A.Evrimci Kuram B.Organizmacı Kuramlar C.Çizgisel Kuramlar 9.Evrimci kuramla ilgili hangisi doğrudur? A.Toplumların zorunlu olarak yükselip zorunlu olarak çöktüğünü kabul eder B.Sürekli değişim ve ilerleme gösteren toplumsal değişimde geriye dönüş görülmektedir C.İnsanlık tarihi kendi içinden meydana gelen birikimler sonunda ortaya koyduğu gelişmenin sonucudur 10.Toplumsal değişimfenomeninde Evrimci Kuramı savunanlar hangisinde yanlış verilmiştir? A.GORDON CHILDE B.AUGUSTE COMTE C.HERBERT SPENSER D. EMILE DURKHEIM E.ARNOLD TOYNBER 11.Hangisi diyalektik kuramı savunan Karl Marks ın savunduklarından değildir? A.Mark a göre çatışma olmadan ilerleme olmaz B.Şimdiye kadar ki bütün cemiyet tarihi bir sınıf mücadelesi tarihinden ibarettir C.Üretim güçlerini belirlemede makine, alet, iş konularının belirleyiciliği yoktur D.Benzer hayat tarzını paylaşan insanlar dayanışma içerisine girerek ortak bilinci geliştirir 12.''Grup içindeki insan ilişkilerini canlı iken ölçüye vurmaya çalışan yani, insan ilişkilerini belli gruplar içinde meydana gelişleri esnasında inceleyen birbilim dalıdır'' Bu ifade neyin tanımıdır? A.Sosyo değişim B.Sosyometre 13.Dini insanoğlunun reel acı ve sıkıntıya karşı protesto, ıstırabı hafifletme çabası ve halkın afyonu olarak gören kimdir? A.DURKHEIM B.R.K. METRON C.KARL MARKS 14.Büyük boy kuramların arasında hangisi yoktur? A.Modernleşmeci kuram B.Organizmacı kuram C.Diyalektik kuram D.Evrimci kuram E.Epik kuram 15.Protestanlığın demokrasi ile pozitif ilişkiler kurduğunu söyleyerek dinin ''toplumsal değişimi takviye edici'' rolu olduğunu düşünen sosyolog? A.S. MARTIN LIPSET B.KARL MARKS C.FEVERBACH 16.İnanç için yapılan savaşlar gibi dinin yıkıcı güçlerine işaret eden kimdir? A.FREUD B.R.K.METRON 17.karl marksa göre din alinasyondur alinasyonun kelime anlamı nedir a-yabancılaşma b-bütünleştirme 18..............a göre inançlar insanlık tarihinin en güçlü etkenlerinden biri olup toplumun inançalrında meydana gelen her değişmeyi büyük toplumsal değişim izler. Boşluğa gelecek sosyolog kimdir? A.GUSTAVE LE BON B.THEODOR HERLZ 19.kimin düşüncesinde din cari sosyal düzenlemeleri haklılaştıran, üst sınıfların bir aracı olarak hizmet gören ve istikrarı korumaya çalışan ideolojidir a-max weber b-karl marks 20.karl marksa göre bütün tarih, diyalektik ilişkiye dayalı üç dönem ayrılır *insanın özgür olduğu ...... dönemi *teknolojinin etkili olduğu ve insanın yabancılaştığı ........ dönemi *sınıfsız toplumun ortaya çıkacağı ..... dönemi boşluklara sırasıyla ne gelmelidir a-tez-antitez-sentez b-antiez-sentez-tez 21.büyük boy kuramların arasında hangi kuram yoktur a-organizmacı kuramlar b-evrimci kuramlar c-modernleşmeci kuram d-diyaletik kuram e-sekülerleşme kuramı 22.Dini olumsuz yönde etkileyen bir etken olarak toplumsal değişime örnek olamaz? A.Hz. Osman dönemlerinden itibaren meydana gelen değişimler sonucu çeşitli fırkaların , siyasal hareketlerin, isyanların ve mezhepleşmenin görülmesi B.Rönesans ile birlikte gelen değişimle protestanlığın doğması ve hristiyanlığın farklılaşması ile savaş ve çatışmalar C.Mezhep imamlarının yetiştirdiği talebeler D.Bir toplumda yeni bir dinin ortaya çıkması 23.kim din ile toplumsal bütünleşmenin yan yana var olduklarını ileri sürmesinden ve dinde gevşemenin toplumdaki dayanışma bağlarını da çözerek anomiye(amaçsızlık) yol açtığını işaret etmiştir a-max weber b-e. durkheim 24.hangisi din ile toplumsal değişimi etkileyen faktörler arasında değildir a.ekonomik etken b.kültürel etken c.siyasal etken d.sosyal etken e.anarşik etken 25.toplumsal değişimde güdüsel kompleksin etken olduğunu söyleyen sosyolog hangisidir a.mcclelland b.macellan c.max weber d.freud 26Aşağıdaki din sosyologlarından hangisi modern batı kapitalizminin gelişiminde protestanlığın önemli bir etken olduğu tezini ortaya atmıştır? A.MAX WEBER B.KARL MARKS C.R.K. METRON |
Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü Alıntı:
bitti(: çok güzel sorulardı arkadaşım Rabb im razı olsunnnn:):) |
Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü Alıntı:
ya tam çalışmayınca çok zor oluyo :( |
Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü Alıntı:
Cümlemizden inşallah bi kaç soru makbergülü nün sorusuydu belirtmek isterim:):) |
Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü 5.ünite (105-106-107-108-109.sayfalar) 1)Modernleşmenin önemli bir sonucu ve etkisi nedir? a)sosyal proje b)laiklik 2) Laikliğin kurumsallaşması, eğitim, öğretim ve kamu hizmetlerinin devlet eliyle yürütülmesi ……… ……… …………… … ………… ..……. neden olmuştur. Yukarıdaki noktalı yere hangi madde getirilmelidir? a) kilisenin güç, etkinlik ve rol kaybına b) kilisenin güç, etkinlik ve rol kazanmasına 3) Laiklik (laïcisme) teriminin kökenlerine bakıldığında ilk kez kaçıncı yüzyılda ve nerede kullanıldığı görülmektedir? a)16.yy ingiltere b)15.yy Fransa 4) Laiklik teriminin kökenlerine bakıldığında ilk kez hangi düşünce akımını ifade etmek üzere kullanılmıştır? a)papazların kendi aralarında, halka karşı savunabilecekleri bir düşünce akımını savunmak amacıyla b)papaz olmayanların da, kiliselerin yönetiminde rol alabileceklerini savunan düşünce akımını 5) Fransa'da kaç yıllarından itibaren laiklik kavramı kullanılmaya başlanmış? a)1870 b)1879 6) Laliklik Yunancadaki hangi kelimeden türetilmiş olup halktan olan yani ruhban sınıfına mensup olmayan anlamına gelir? a)laikise b)laikos 7) Laiklik kavramı Türkçeye hangi dilden geçmiştir? a)Fransızca b)İngilizce 8) Siyasi anlamda laiklik tanımı nedir? a) insanların istediği her şeyi özgürce yapabilmesi b) devletin dinler karşısında mutlak tarafsızlığı 9) "devletin siyasî varlığı üzerinde dinsel inançların söz konusu olmaması; onun bütün din ve mezhepler karşısında tarafsız tavır alması, vicdan ve inanç özgürlüğüne saygı göstermesi" tanımını karşılayan kavram hangisidir? a)laiklik b)özgürlük 10) I)Laiklik, devlet yönetiminin dini esaslara göre yönetilmemesi II)Yasaların dini kaynaklar esas alınarak çıkarılmaması III) Devletin dinler ve dini gruplar arasında ayırım yapmaması, IV) Bütün inanç gruplarına eşit mesafede bulunması, din ve vicdan özgürlüğünü koruması ilkelerini içerir. Yukarıdaki maddelerden hangileri Din ve devlet ilişkilerini düzenleyen siyasi bir anlayış ve hukuki bir ilke olarak yorumlandığında, laikliliğin, yaygın ve belirgin özellikleri arasındadır? a)I-II-III-IV b)I-III 11) Sekülerleşme Teorileri düşünürler tarafından kaçıncı yüzyılda, sanayi toplumunun gelişimine paralel olarak dinin önem kaybedeceği görüşünü savunuyordu? a)18.yy b)19.yy 12) Toplumbilimsel Düşün başlığıyla Türkçeye de çevrilen Sociological Imagination adlı eserin yazarı kimdir? a) Wright Mills b) A. Comte 13) "Dünya bir zamanlar düşünce,pratik ve kurumsal form alanlarında kutsal ile doluydu.Reformasyon ve Rönesans'tan sonra modernleşme güçleri bütün dünyayı sardı ve modernleşme ile eşzamanlı tarihsel süreç olan sekülarizasyon kutsalın baskınlığını gevşetti. Özel alan hariç, kutsal, zamanla bütünüyle yok olacaktır." Görüşü kime aittir? a) M.Weber b) Wright Mills 14) Dinin Zayıflaması ve Çöküşü Yaklaşımları Sekülerleşme kuramlarına bakıldığında hangi yaklaşımların baskın olduğu görülmektedir? a)"Rasyonalizm ve inanç kaybı" "İşlevsel evrim ve amaç kaybı" b)’’Pozitifizm ve inanma ihtiyacı’’ ‘’Donanımsal kuram ve sosyal amaç’’ 15) "Sekülerleşme dinin toplumsal öneminin azalmasını ifade eden" bir süreçtir düşüncesi kime aittir? a) David Martin b) Brian Wilson 16) Rasyonalizm ve İnanç Kaybı Yaklaşımı Max Weber'in çalışmalarından etkilenen sosyologlar kimlerdir? a)David Martin,Brian Wilson ve Peter L. Berger b) Steve Bruce, Thomas Luckmann ve Karel Dobbelaere 17) İşlevsel Evrim ve Amaç Kaybı Yaklaşımı Durkheim'in görüşlerinden etkilenen "İşlevsel evrim ve amaç kaybı" yaklaşımını savunan sosyologlar kimlerdir? a)Steve Bruce, Thomas Luckmann ve Karel Dobbelaere b) David Martin,Brian Wilson ve Peter L. Berger 18) sekülarizasyonun tek boyutlu olmadığını, farklı alanları kapsadığını savunarak bir sekülerleşme biçiminden veya sekülerleşme alanından bahseden sosyolog kimdir? a)M.Weber b)L. E. Shiner 20) Shiner'e göre sekülarizasyonun son noktası ne olacaktır? a)dinsiz bir toplum b)inançlı bi topluluk 21)SHİNER’E GÖRE Sekülarizasyonun üçüncü biçimi nedir? a) bu dünyanın kutsal karakterini aşamalı biçimde kaybedeceği b)toplumun dinle olan bağlantısının kesilmesi 22) Modern dünyadaki din algısını köklü biçimde değiştiren bireysellik ve rasyonel düşüncenin Reformasyon'la başladığını ve modernitenin geleneksel dini hayatı zayıflattığını savunmaktadır. Ona göre bireysellik veya bireycilik dini inanç ve hayatın cemaat/grup temelini zedelemiş rasyonalite ise dinin kutsal amaç ve öğretilerine inanmayı ortadan kaldırmıştır. Bu düşünce hangi sosyoloğa aittir? a)Steve Bruce b)Brian Wilson 23) T. Luckmann, toplumsal alandaki sekülarizasyonu nasıl tanımlar? a) modern ve güncel olayların çözüme kavuşması b) geleneksel ve kutsal kozmosun çözülüşü olarak 24) toplumsal düzlemdeki sekülarizasyonu "modern Batı tarihinde toplumsal ve kültürel sektörlerin dini kurum ve sembollerin baskısından kurtuluşu'' olarak tanımlayan sosyolog kimdir? a)P. Berger b)Jeffry Hadden 25) Dünyeviliğin sosyolojik bir süreç olarak hayata geçmesini ve dinin toplum üzerindeki etkisinin giderek azalmasını aşağıdaki kavramlardan hangisi en, ifade eder?(çıkmış soru) a)Radikalizm b)Sekülerleşme 26) Laikliğin, din ve devlet ilişkilerini düzenleyen siyasi bir davranış ve hukuki bir ilke olarak yorumu aşağıdakilerden hangisini içermez?(çıkmış soru) a)Devletin dini esaslara göre yönetilmemesi b)Dinin toplumdan dışlanması 27) Sekülerleşmenin altı aşaması olduğunu ve sekülerleşme sürecinin son noktasının dinsiz bir toplum olacağını savunan sosyal bilimci aşağıdakilerden hangisidir?(çıkmış soru) a)Steve Bruce b)Lary Shiner 28) Sekülerleşmeyi, cemaat etkisinin çözülüşü ve cemaatten toplum olmaya geçiş olarak gören, sosyal kontrolün artık ahlaki ve dini aktörlerin tekelinden, teknik ve bürokratik aktörlere geçtiğini savunan sosyolog kimdir? a) Karl Marx b) Brian Wilson 29) Batı dünyasında laikliğin gelişimi ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? a) Laiklik birden değil aşamalı olarak gelişmiş ve yerleşmiştir. b)Laiklik dış dinamiklerin ve güçlerin etkisiyle gelişmiştir kolay gelsin arkadaşlarım(: |
Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü Alıntı:
bu arada 5 sayfadan bu kadar sorualkış000 |
Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü Alıntı:
böyle karışık oldu hocam soruların yanına yazamadım kusura bakma misafir geliyo sorularımda biraz gecikicek hakkınızı helal edinuzgn |
Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü fatma hocam sen geleneksel sekülerleşme başlığının tamamından soru çıkardınmı |
Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü Alıntı:
yani ben o konuya bakmadımuzgn |
Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü NİSAREYYAN IN SINAV KAĞIDI 100/5 PEKİYİ 5.ünite (105-106-107-108-109.sayfalar) 1)Modernleşmenin önemli bir sonucu ve etkisi nedir? a)sosyal proje b)laiklik bevet000 2) Laikliğin kurumsallaşması, eğitim, öğretim ve kamu hizmetlerinin devlet eliyle yürütülmesi ……… ……… …………… … ………… ..……. neden olmuştur. Yukarıdaki noktalı yere hangi madde getirilmelidir? a) kilisenin güç, etkinlik ve rol kaybına b) kilisenin güç, etkinlik ve rol kazanmasına aevet000 3) Laiklik (laïcisme) teriminin kökenlerine bakıldığında ilk kez kaçıncı yüzyılda ve nerede kullanıldığı görülmektedir? a)16.yy ingiltere b)15.yy Fransa aevet000 4) Laiklik teriminin kökenlerine bakıldığında ilk kez hangi düşünce akımını ifade etmek üzere kullanılmıştır? a)papazların kendi aralarında, halka karşı savunabilecekleri bir düşünce akımını savunmak amacıyla b)papaz olmayanların da, kiliselerin yönetiminde rol alabileceklerini savunan düşünce akımını bevet000 5) Fransa'da kaç yıllarından itibaren laiklik kavramı kullanılmaya başlanmış? a)1870 b)1879 aevet000 6) Laliklik Yunancadaki hangi kelimeden türetilmiş olup halktan olan yani ruhban sınıfına mensup olmayan anlamına gelir? a)laikise b)laikos bevet000 7) Laiklik kavramı Türkçeye hangi dilden geçmiştir? a)Fransızca b)İngilizce a 8) Siyasi anlamda laiklik tanımı nedir? a) insanların istediği her şeyi özgürce yapabilmesi b) devletin dinler karşısında mutlak tarafsızlığı bevet000 9) "devletin siyasî varlığı üzerinde dinsel inançların söz konusu olmaması; onun bütün din ve mezhepler karşısında tarafsız tavır alması, vicdan ve inanç özgürlüğüne saygı göstermesi" tanımını karşılayan kavram hangisidir? a)laiklik b)özgürlük aevet000 10) I)Laiklik, devlet yönetiminin dini esaslara göre yönetilmemesi II)Yasaların dini kaynaklar esas alınarak çıkarılmaması III) Devletin dinler ve dini gruplar arasında ayırım yapmaması, IV) Bütün inanç gruplarına eşit mesafede bulunması, din ve vicdan özgürlüğünü koruması ilkelerini içerir. Yukarıdaki maddelerden hangileri Din ve devlet ilişkilerini düzenleyen siyasi bir anlayış ve hukuki bir ilke olarak yorumlandığında, laikliliğin, yaygın ve belirgin özellikleri arasındadır? a)I-II-III-IV b)I-III aevet000 11) Sekülerleşme Teorileri düşünürler tarafından kaçıncı yüzyılda, sanayi toplumunun gelişimine paralel olarak dinin önem kaybedeceği görüşünü savunuyordu? a)18.yy b)19.yy bevet000 12) Toplumbilimsel Düşün başlığıyla Türkçeye de çevrilen Sociological Imagination adlı eserin yazarı kimdir? a) Wright Mills b) A. Comte aevet000 13) "Dünya bir zamanlar düşünce,pratik ve kurumsal form alanlarında kutsal ile doluydu.Reformasyon ve Rönesans'tan sonra modernleşme güçleri bütün dünyayı sardı ve modernleşme ile eşzamanlı tarihsel süreç olan sekülarizasyon kutsalın baskınlığını gevşetti. Özel alan hariç, kutsal, zamanla bütünüyle yok olacaktır." Görüşü kime aittir? a) M.Weber b) Wright Mills bevet000 14) Dinin Zayıflaması ve Çöküşü Yaklaşımları Sekülerleşme kuramlarına bakıldığında hangi yaklaşımların baskın olduğu görülmektedir? a)"Rasyonalizm ve inanç kaybı" "İşlevsel evrim ve amaç kaybı" b)’’Pozitifizm ve inanma ihtiyacı’’ ‘’Donanımsal kuram ve sosyal amaç’’ aevet000 15) "Sekülerleşme dinin toplumsal öneminin azalmasını ifade eden" bir süreçtir düşüncesi kime aittir? a) David Martin b) Brian Wilson bevet000 16) Rasyonalizm ve İnanç Kaybı Yaklaşımı Max Weber'in çalışmalarından etkilenen sosyologlar kimlerdir? a)David Martin,Brian Wilson ve Peter L. Berger b) Steve Bruce, Thomas Luckmann ve Karel Dobbelaere aevet000 17) İşlevsel Evrim ve Amaç Kaybı Yaklaşımı Durkheim'in görüşlerinden etkilenen "İşlevsel evrim ve amaç kaybı" yaklaşımını savunan sosyologlar kimlerdir? a)Steve Bruce, Thomas Luckmann ve Karel Dobbelaere b) David Martin,Brian Wilson ve Peter L. Berger aevet000 18) sekülarizasyonun tek boyutlu olmadığını, farklı alanları kapsadığını savunarak bir sekülerleşme biçiminden veya sekülerleşme alanından bahseden sosyolog kimdir? a)M.Weber b)L. E. Shiner bevet000 20) Shiner'e göre sekülarizasyonun son noktası ne olacaktır? a)dinsiz bir toplum b)inançlı bi topluluk aevet000 21)SHİNER’E GÖRE Sekülarizasyonun üçüncü biçimi nedir? a) bu dünyanın kutsal karakterini aşamalı biçimde kaybedeceği b)toplumun dinle olan bağlantısının kesilmesi bevet000 22) Modern dünyadaki din algısını köklü biçimde değiştiren bireysellik ve rasyonel düşüncenin Reformasyon'la başladığını ve modernitenin geleneksel dini hayatı zayıflattığını savunmaktadır. Ona göre bireysellik veya bireycilik dini inanç ve hayatın cemaat/grup temelini zedelemiş rasyonalite ise dinin kutsal amaç ve öğretilerine inanmayı ortadan kaldırmıştır. Bu düşünce hangi sosyoloğa aittir? a)Steve Bruce b)Brian Wilson Bruce mu kievet000(: 23) T. Luckmann, toplumsal alandaki sekülarizasyonu nasıl tanımlar? a) modern ve güncel olayların çözüme kavuşması b) geleneksel ve kutsal kozmosun çözülüşü olarak b luckmann kosmoz k lerden belki akılda kalırevet000:):) 24) toplumsal düzlemdeki sekülarizasyonu "modern Batı tarihinde toplumsal ve kültürel sektörlerin dini kurum ve sembollerin baskısından kurtuluşu'' olarak tanımlayan sosyolog kimdir? a)P. Berger b)Jeffry Hadden A mıevet000 25) Dünyeviliğin sosyolojik bir süreç olarak hayata geçmesini ve dinin toplum üzerindeki etkisinin giderek azalmasını aşağıdaki kavramlardan hangisi en, ifade eder?(çıkmış soru) a)Radikalizm b)Sekülerleşme bevet000 26) Laikliğin, din ve devlet ilişkilerini düzenleyen siyasi bir davranış ve hukuki bir ilke olarak yorumu aşağıdakilerden hangisini içermez?(çıkmış soru) a)Devletin dini esaslara göre yönetilmemesi b)Dinin toplumdan dışlanması bevet000 27) Sekülerleşmenin altı aşaması olduğunu ve sekülerleşme sürecinin son noktasının dinsiz bir toplum olacağını savunan sosyal bilimci aşağıdakilerden hangisidir?(çıkmış soru) a)Steve Bruce b)Lary Shiner bevet000 28) Sekülerleşmeyi, cemaat etkisinin çözülüşü ve cemaatten toplum olmaya geçiş olarak gören, sosyal kontrolün artık ahlaki ve dini aktörlerin tekelinden, teknik ve bürokratik aktörlere geçtiğini savunan sosyolog kimdir? a) Karl Marx b) Brian Wilson Wilson evet000 29) Batı dünyasında laikliğin gelişimi ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? a) Laiklik birden değil aşamalı olarak gelişmiş ve yerleşmiştir. b)Laiklik dış dinamiklerin ve güçlerin etkisiyle gelişmiştir B benceevet000 kolay gelsin arkadaşlarım(: Teşekkür ederim :):) bu arada 5 sayfadan bu kadar soru[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ______ alkış000alkış000alkış000alkış0007638jk4___________ _ |
Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü TUBA_NIN SINAV KAĞIDI 100/5 PEKİYİ [QUOTE=Tuba_;323679]1laiklikevet000 2aevet000 3- 16 yy ingiltereevet000 4-bevet000 5- 1870evet000 6-laikosevet000 7-fransızcaevet000 8-bevet000 9-aevet000 10aevet000 11 bevet000 12- aevet000 13-bevet000 14aevet000 15-bevet000 16- aevet000 17-aevet000 18-b evet00019-yoktu (: SİLİNMİŞgülümseyen00020a evet000 21-bevet000 22-aevet000 23-b evet00024-aevet000 25b evet000 26-b evet000 27-b evet000 28-b evet000 29bevet000 alkış000alkış000alkış0007638jk4 |
Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü 15. Soruyu anlamadim wilson demisim nisa da wilson demis cevap a mi b mi |
Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü Alıntı:
a) David Martin b) Brian Wilson nisareyyen da b demiş 15) "Sekülerleşme dinin toplumsal öneminin azalmasını ifade eden" bir süreçtir düşüncesi kime aittir? a) David Martin b) Brian Wilson b[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ikinizin de doğru düzelttim=)) |
Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü 1-yaygın sekülerleşme kuramının, avrupa deneyimini yansıttığını dünyanın diğer bölgelerindeki din toplum ilişkilerini, dini davranış ve dindarlık düzeylerini açıklayamadığını düşünen sosyologlar hangileridir? a-peter l. berger grace davie b-t. luckman-wilson 2-aşağıdakilerden hangisi sekülarizasyon kuramının öngörülerinin doğru çıkmadığı coğrafyalardandır? a-rusya b-hint yarımadası 3-sekülarizasyon kuramının öne sürdüğü varsayımların iyi sınanmamış titiz önermelerden/kuramdan çok bir doktrin veya ideolojik bir dogmaya dönüştürüldüğünü savunan sosyolog kimdir? a-rodney stark b-jeffry hadden 4-sekülarizasyon kuramının tarihe gömülmesi gerektiğini iddia eden sosyologlar kimlerdir? a-jeffry hadden luckman b-rodney stark roger finke 5-hangi sosyolog 1967 yılında yayımladığı kitabında sekülerleşme kuramını ve varsayımlarını savunduğu fikirlerinden vazgeçip 1999 yılında yayımlanan makalesinde tam tersi görüşü savunmuştur? a-roger finke b-peter l. berger 6-ibadet yapılan kurumların insanlar arasındaki iletişimi arttırdığı ve bununda toplumsal sermayeye katkıda bulunduğunu savunan sosyolog kimdir? a-robert putnam b-daniele hervieu-leger 7-herveiu-leger e göre din konusunun merkezine neyi yerleştirmiştir? a-ibadeti b-geleneği 8-modern avrupa toplumlarında kolektif hafıza ile din arasındaki zincirin tekrar keşfedilmeye başlandığını savunan sosyolog kimdir? a-robert putnam b-hervieu-leger 9-dini kurum ve otoritelerin siyasi ve hukuki kararların alınmasında belirleyici oldğu, dinin başlıca yasama kaynağı olarak görüldüğü yönetim biçimi nedir a-teokrasi b-laiklik 10-din ve devletin kesin olarak ayrıldığı bu modeli benimseyen ülkeler anayasalarında açıkça laiklik ilkesini belirtir herhangi din ve mezhebi benimsemezbelli bir din ya da mezhebi koruma altına almaz aşağıdaikilerden hangisi bu modeli benimseyen ülkelerdendir? a-ispanya b-portekiz 11-ABD nin benimsediği model hangisidir? a-din karşıtı model b-anayasada laiklik ilkesi açıkça belirtilmeyen (laik) model 12-danimarka finlandiya norveç gibi ülkelerin benimsediği mdoel hangisidir? a-anayasad bir devlet dininin benimsendiği ama uygulamada laik model b-anayasada laiklik ilkesi açıkça belirtilmeyen (laik) model 13-aşağıdakilerden hangisi din karşıtı olan modeli benimseyen ülkelerden değildir? a-japonya b-vietnam 14-hangi yüzyılda seküler batı değerleri yönetici elit kesim tarafından daha üstün görülmüştür? a-19 b-20 15-batılıların açtığı okullarda okuyan yeni kuşak hangi yüzyılda kendi toplumları için seküler batı kültürünü modernleşme ve toplumsal dönüşüm projesi olarak benimsemiştir? a-19. yy. başları b-20. yy. başları 16-islam ülkelerinde laiklik neyin etkisiyle başlamıştır? a-dış dinamiklerin etkisi b-iç dinamiklerin etkisi 17-batıda gelişen laiklik nasıl bir yapıya bürünmüştür? a-ruhban sınıfı yasamaya el atmıştır b-dinin ve ruhban sınıfının siyaset ve devlet yönetimi üzerindeki baskı ve otoritesini ortadan kaldıran bir yapı doğurmuştur 18-laiklik kavramı türkçeye geçerken arapçada bu kavramın karşılığı olan hangi kelime kullanılmıştır? a-ilmaniyye b-dehri 19-günümüz arapçasında laiklik terimini karşılamak için dünya veya dünyevi işler konular manasına gelen hangi kelime kullanılmaktadır? a-dehri b-ilmaniyye 20-sistemsel yapısal ilkesel ve kurumsal bir anlam ifade eden kelime hangisidir? a-laiklik b-sekülerlik 21-dini hayattaki bir dönüşüme, dinin toplumsal alandaki rolündeki bir değişimeve bir tür dünyevileşmeye işaret eden kavram hangisidir? a-laiklik b-sekülerlik 22-daniele hervieu-leger e göre aşağıdakilerden hangisi söylenemez? a-modernlik insan topluluğunun varlığının temelini oluşturur b-dini bir hafıza zinciri olarak değerlendirir c-din inanan bireyi gruba cemaate ve topluma bağlar 23-anayasal düzenlemeler açısından bakıldığında aşağıdakilerden hangisi başlıca devlet yapısı ve din-devlet ilişkisi modelleri arasında yer almaz? a-anayasa karşıtı model b-anayasada laiklik ilkesinin açıkça kabul edildiği model c-anayasada laiklik ilkesinin açıkça belirtilmediği (laik) model 24-aşağıdakilerden hangisi anayasada resmi bir devlet dini veya mezhebinin benimsendiği ve dinin kısmen veyatamamen yasama kaynağı olduğu modeli benimseyenülkeler arasında yer almaz? a-iran b-kuzey kore c-afganistan 25-1-laiklik kavramı türkçeye fransızcadan geçmiştir 2-arapçada bu kelimenin karşılığı olarak dehri kelimesi kulanılmıştır 3-günümüz arapçasında laiklik kavramının karşılığı olarak ilmaniyye kelimesi kullanılır yukarıdakilerden hangileri doğrudur a-1ve2 b-2ve3 c-1-2-3 aslında 3 sorum daha vardı ama bi talihsizlik yaşadım ve yazdığım bütün sorular siliniverdi sil baştan yazarkende hatırlayamadım.. gecikme için kusura bakmayın arkadaşlar.. kolay gelsin |
Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü Alıntı:
RABB İM RAZI OLSUN SORULAR YİNE GÜZELDİc* ArO* |
Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü Din Sosyolojisi Ünite 5 (sf 115-120) 1.Hangisi laik yapıya geçişin önemli basamakları arasında yer almaz? A.halifelik kurumunun kaldırlması B.1924 tarihli tevhidi tederisat kanunu C.1925 tarihli tekke ve zaviyelerin kapatılmasına ilşkin kanun D.1926 tarihli madeni kanun E.TBMM nin açılması F.1934 tarihli bazı kisvelerin giyilmesini yasaklayan kanun (Not:şıkları çok sayıda verdim tekrar mahiyetinde olsun diye önemli olduğu için :):)) 2.Hangi yılda Türkiye cumhuriyeti devletinin anayasasından devletin dini İslam olduğu ilkesi çıkarıldı? A.1922 B.1924 C.1926 D.1928 3.Hangi yılda TC devletinin laik olduğu ilkesi konulmuştur? A.1937 B.1938 C.1939 4.Hangİ yılda laiklik ilkesi cumhuriyetin temel nitelikleri arasında sayılmıştır? A.1931 B.1941 C.1951 D.1961 5.Hangi tarihte Şer iye ve evkaf vekaleti kaldırılmış ve din işlerinden sorumlu şeyhülislamlık makamı ilga edilmiştir? A.3 Mart 1924 B.3 Nisan 1924 C.3 Nisan 1923 D.3Mart 1923 6.Hangi anayasada Diyanet bir anayasa kurumu olarak düzenlenmiştir? A.1924 ANAYASASI B.1961 ANAYASASI C.1982 ANAYASASI 7.Hangi tarihli kanunla Diyanet işleri Başkanlığı nın görev alanları ‘’islam dini’’ ile sınırlanmıştır? A.22.05.1961 B.22.05.1965 C.22.06.1965 8.Mısırda laik bir devletin inşası kimin desteğiyle ve hangi yy da başlamıştır? A.Hidiv İsmail 18. Yy B.Hidiv İsmail 19 yy C.Ahmed Lütfi el seyyid 18. Yy 9.Yirminci yy ın başlarında Mısır da islamın kişisel inanç konularına indirgenmesini savunan laik adam ve gazete doğru verilmiştir? A.Ahmet Latif –el Cezire B.Ahmet Lütfi el seyyid -el cezire 10.Hangisi Mısır da İhvan ı Müslimin hareketinin ortaya çıkmasına zemin hazırlayanlardan değildir? A.tanınmış alimlerden Ali Abdurrazık ın islamın siyasi ilkelerinin olmadığını savunması B.düşünce ve demokrasi özgürlüğü adı altında sekülerizmin desteklenmesi C.Ezher in bu akımı savunanlara karşı etkin muhalefet izlememesi D.Devletn ve milletin şeriatı savunan partileri desteklemesi 11.Cezayir de hangi yılda çıkarılan anasayada devletin sosyalist,resmi dininin de İslam olduğu ilan edilmiştir? A.1961 B.1963 C.1965 12. I.Ulusal kurtuluş cephesinin sosyalist politikalarının başarısızlığı II.1980 lerdeki siyasi baskılar daha fazla demokrasi talepleri III.hükümetin yetersizliğinden duyulan toplumsal hoşnutsuzluk Hangisi Cezayirde ulusal islami cephe nin ortaya çıkma nedenlerinden sayılabilir? A.yalnız I B. I ve II C.I,II ve III 13.Tunus da batı yanlısı ve laik modernleşme sürecini başlatan 1956 dan 1987 ye kadar tek adam olarak iktidarı yöneten kişi kimdir? A.Hafız Beşir B.Habib Burgiba 14. Hangisi Tunus’taki modernleşme politikalarından biri değildir? A.Şer’i mahkemelerin kaldırılması B.Kadınların başörtüsünün yasaklanması C.Kuzey Afrikanın meşhur eğitim öğretim merkezlerinden Zeytuna Medresesinin kapatılması D.Harf İnkılabının yapılması 15.Hangisi Tunus’daki islami hareketin siyasallaşması nın dönüm noktası olma nedenidir? A.Burgiba yönetiminin silahlı kuvvetlerle göstericileri ezmesi B.ülekenin şeriatle yönetilmesi 16.Burgiba nın batı yanlısı ve laikliği pekiştiren politikalarınıdetekleyen başbaknı kim olmuştur? A.Zeynel Abidin Bin Ali B. Raşit Gannuşi 17. Hangi yılda Hindistan laik bir ülke olduğunu ilan etmiştir? A.1947 B1948 18.Hint alt yarımadasında yaşayan Müslümanlar kimin önderliğinde Pakistan devletini kurmuştur? A.Muhammed Ali Cinnah B.Benazir Butto 19.1956 da Pakistan Anayasasında İslami düşünceden bir rehber olarak bahsedilmesine rağmen devletin dinin…………………….olduğu ifade edilmemiştir Boşluğu doldurunuz A.İslam B.Hinduizm 20.Pakistan anayasası sadece İslami yasalarla sınırlandırılmamış……………..modelini örnek alan parlementer bir demokrasi rejimi kurulması için laik kanunlara da yer verilmiştir. Boşluğu doldurunuz A.Fransa B.İngiltere 21.Askeri bir darbeyle 1958 yılında Pakistan da yönetimi ele geçirerek kendisini modern İslamın savunucusu ilan devlet adamı? A. M.Ali cinnah B. General Eyüp Han 22. 1970 de başbakan olup Pakistan tarihinde bir dönüm noktası oluşturan devlet adamı ? A.Zülfikar Ali Butto B.Zeynel Abidin 23.PAKİSTAN 1977 DE darbe ileiktidarı ele geçiren ve İslamileştirme programı başlatan devlet adamı? A.General Eyüp Han B.General Ziya ül Hak 24. 1906 Anayasa Devriminin ardından İran da iktidarı ele geçirip Türkiyeyi örnek alarak laik bir devlet kurmaya çalışan pehlevi şahı? A.Şah Ali Pehlevi B.Şah Rıza Pehlevi 25.Hangisi Şah Rıza Pehlevi dönemine ait değildir? A.Modern seküler okul sistemi getirilmesi B.Batı kaynaklı hukuki düzenleme yapılması C.dini kurumların sıkı devlet kontrolüne alınması D.Ulemanın gücünün artması 26.Humeyni nin ölümünden sonra devlet başkanı seilen ve sonrasında tedrici bir siyasal liberalleşme ve muhalefet süreci başlatan kimdir? A.Hasan Ruhani B.Haşimi Rafsancani |
Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü a |
Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü arkadaşlar 2012 ve 2013 te dönem sonu sınavda çıkmış ortak sorular 1. "Tanrı Sitesi" adlı eserinde Ortaçağ Hıristiyan dünyasındaki mistik görüşün esaslarını anlatan Hıristiyan düşünür aşağıdakilerden hangisidir? A) Martin Luther B) Jerome C) Saint Augustin D) Akinaslı Saint Thomas E) Nestorius 8. Küreselleşmeyi zaman-mekan sıkışması olarak tanımlayan düşünür aşağıdakilerden hangisidir? A) Immanuel Wallerstein B) David Harvey C) Bryan S. Turner D) lhab Hassan E) AkbarS.Ahmad 17. Hz. İsa'nın tekrar yeryüzüne gelip ilahi bir krallık kuracağına inanan yaklaşıma ne ad verilir? A) Mormonizm B) Protestanlık C) Adventizm D) Ortodoksluk E) Moonculuk 18. Aşağıdaki hareketlerden hangisi öğreti olarak Hıristiyanlık kaynaklı değildir? A) Mormonlar B) Yedinci Gün Adventistleri C) Moonculuk D) Yehova Şahitleri E) Transandantal Meditasyon 19.Aşağıdakilerden hangisi ritüellerin işlevlerinden biri değildir? A) Liderin yakın bağlılar halkasını korumak B) Grup üyelerini bir araya getirmek C) Aidiyet bilinci oluşturmak D) Grubun tarihini hatırlatmak E) Manevi anlamda tatmin sağlamak 26. Fundamentalizm kavramı kökeni itibariyle hangi ülkede ortaya çıkmıştır? A) Kanada B) İtalya C) Amerika Birleşik Devletleri D) İran E) Türkiye |
Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü arkadaşlar 2012 ve 2013 te dönem sonu sınavda çıkmış ortak sorular 1. "Tanrı Sitesi" adlı eserinde Ortaçağ Hıristiyan dünyasındaki mistik görüşün esaslarını anlatan Hıristiyan düşünür aşağıdakilerden hangisidir? A) Martin Luther B) Jerome C) Saint Augustin D) Akinaslı Saint Thomas E) Nestorius 8. Küreselleşmeyi zaman-mekan sıkışması olarak tanımlayan düşünür aşağıdakilerden hangisidir? A) Immanuel Wallerstein B) David Harvey C) Bryan S. Turner D) lhab Hassan E) AkbarS.Ahmad 17. Hz. İsa'nın tekrar yeryüzüne gelip ilahi bir krallık kuracağına inanan yaklaşıma ne ad verilir? A) Mormonizm B) Protestanlık C) Adventizm D) Ortodoksluk E) Moonculuk 18. Aşağıdaki hareketlerden hangisi öğreti olarak Hıristiyanlık kaynaklı değildir? A) Mormonlar B) Yedinci Gün Adventistleri C) Moonculuk D) Yehova Şahitleri E) Transandantal Meditasyon 19.Aşağıdakilerden hangisi ritüellerin işlevlerinden biri değildir? A) Liderin yakın bağlılar halkasını korumak B) Grup üyelerini bir araya getirmek C) Aidiyet bilinci oluşturmak D) Grubun tarihini hatırlatmak E) Manevi anlamda tatmin sağlamak 26. Fundamentalizm kavramı kökeni itibariyle hangi ülkede ortaya çıkmıştır? A) Kanada B) İtalya C) Amerika Birleşik Devletleri D) İran E) Türkiye |
Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü cvp anahtarları da olsaymıs keske |
Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü Alıntı:
Burada sorularin tumu mevcut. [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] |
Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü hmmm anladım tesekkur ederımm.. bu sıteyı ne zaman kullanmayı ogrencem bılmıyorumm |
SAAT: 16:43 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.