Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Gündem/ Manşetler (https://www.forum.medineweb.net/835-gundem-mansetler)
-   -   Çanakkale Köprüsü'nün açılışı yapıldı (https://www.forum.medineweb.net/gundem-mansetler/37663-canakkale-koprusunun-acilisi-yapildi.html)

Kara Kartal 18 Mart 2022 18:14

Çanakkale Köprüsü'nün açılışı yapıldı
 
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, "1915 Çanakkale Köprüsü'nde otomobil geçişleriyle alakalı fiyatı 200 lira olarak belirledik. 1 hafta ücretsiz olacak. 1 hafta ücretsiz, ondan sonra 200 lira. Yap işlet devret ve yüklenici firma buradan aldığı parayla buradaki aylık yıllık bedel eğer onun aleyhineyse onu bizler devletin kasasından biz ödeyeceğiz."

Erdoğan '1915 Çanakkale Köprüsü'nün açılışını yaptı.

Erdoğan'ın açıklamaları şöyle:

"Sayın Güney Kore Başbakanı, sevgili Çanakkaleliler, değerli misafirler bu tarihi günde sizleri en kalbi duygularımla muhabbetle selamlıyorum. Çoşkunuz coşkumuzdur. Binlerce yıl boyunca farklı medeniyetlerin, kültürlerin toplumların gözbebeği olmuş Çanakkale yepyeni bir geleceğe kucak açıyor. Boğaza taktığımız yakut bir gerdanlık olarak gördüğümüz 1915 Çanakkale Köprüsü açılışı için bir aradayız.

Biz de Peygamber yoldaşı şehitlerimize layık olabilmek için çalışıyoruz, mücadele ediyoruz. 1915 Çanakkale Köprüsü'nü büyük ecdada ithaf ediyoruz. 1915 Çanakkale Köprüsü'nün ülkemize milletimize şehrimize tüm insanlığa hayırlı olmasını diliyorum. Bu köprümüz de tıpkı 15 Temmuz Şehitleri köprüsü, Fatih Sultan, Yavuz Sultan Köprüsü, Marmaray, Avrasya Tüneli ve şimdi de işte burada Çanakkale'de 6. köprüyü açıyoruz. 140 yıl önce Sultan Abdulhamit Han o köprülerin eskiz çalışmalarını yapmıştı.

Hiç şüphesiz burada sadece bu köprüden bahsetmiyoruz. Karşımızda İstanbul'u, Tekirdağ ve Çanakkale üzerinden Balıkesir'e bağlayacak dev bir ulaşım projesi var. Bugün köprüyle birlikte Malkara'dan Çanakkale'ye kadar uzanan 101 kilometrelik otoyolun da açılışını geçrekleştiriyoruz. İş bilenin, kılıç kuşananındır.

Türkiye'nin en yoğun araç güzergahlarından biri olan bu yolda Lapseki Gelibolu arasında feribotlarla ulaşım sağlanıyordu. Burası saatlerce feribot sırası beklenen, ardından 1,5 saatlik bir yolculukta karşıya geçilen bir yerdi. Şimdi aynı yolculuk 1915 Çanakkale Köprüsü üzerinden sadece 6 dakikada tamamlanacak. Nereden nereye. Yapar mıyız? Beraber yapar mıyız? Eyvallah.

Köprümüzün temelini 4 yıl önce bir 18 mart günü atmıştık. Firmalarımız Güney Kore'li ortaklarıyla birlikte kolları sıvadı. 5 binin üzerinde personelin, 740 iş makinasının geceli gündüzlü çalışmasıyla köprümüzü söz verdiğimiz tarih olan bugünkü açılışa hazır hale getirdik. Dünyada böylesine devasa bir eseri bu kadar kısa sürede tamamlayabilecek başka bir ülke var mıdır bilmiyorum. Türkiye orta açıklığı itibariyle dünyanın en uzun köprüsü Japonya'yı geride bırakarak bu alanda ilk sıraya yerleşti. Tabi orta açıklık uzunluğu bakımından ilk 10 köprünün 3'ünün ülkemizde olduğunu da hatırlatmak isterim. Değerli kardeşlerim Marmara'yı otoyollarıyla, köprüleriyle, tünelleriyle çepeçevre kuşatan otoyol projemizin bugün açılışını yapacağımız kısmı evet burayı söylüyorum 2,5 milyar euroluk bir yatırım bedeline sahip. Peki bu 2,5 milyar dolarlık yatırım bize ne kazandıracak. Ülkemizin bu yatırımla sadece zamandan, akaryakıt tüketiminden ve karbon salınımı azalımından kazancı yıllık ne olacak biliyor musunuz? 415 milyon euro.


Değerli misafirler, 1915 Çanakkale Köprümüz 'Kamu Özel İşbirliği' de denilen yap-işlet-devret modeliyle inşa ettiğimiz son eserdir. İnşallah bunun devamı gelecek. Burada kalmayacak. Ülkemizde bu modelin 30 yıllık bir geçmişi olmakla birlikte en başarılı örnekleri bizim dönemimizde ortaya çıkmıştır. Dünyada 134 ülke bu modeli farklı sektörlerdeki yatırımlarında kullanıyor. 'Kamu Özel İşbirliği' modeli performansında Avrupa'da 3., dünyada 13. sırada yer alıyoruz. Mesela Almanya son 4 yılda 15 milyar dolarlık Kamu Özel İşbirliğine sayalı otoyol projesi yaptı. Amerika'nın açıkladığı 1,5 trilyon dolarlık altyapı projelerinin önemli bir kısmı bu modelle gerçekleştirilecek. Türkiye bu modelle sadece ulaştırma sektöründe 37,5 milyar dolarlık yatırımı hayata geçirmiştir. Yani kendi kasamızdan değil, dışardan getirmek suretiyle bunu başardık. Bu dönemde yaptığımız projelerden milli gelirimize katkıları nedir biliyor musunuz? Üretime katkısı 838 milyar dolar. İstihdama katkısı 1 milyon kişi. Şayet aynı yatırımları sadece bütçe kaynaklarıyla yapmaya kalksaydık on yıllarca beklememiz gerekirdi. Biz programlarımıza aldığımız yatırımları bütçeyle ve Kamu Özel İşbirlikleriyle yapılacaklar olarak ikiye ayırarak ülkemize en kısa sürede en çok hizmeti kazandıracak bir yolu izledik.


1915 Çanakkale Köprüsü'nde otomobil geçişleriyle alakalı fiyatı 200 lira olarak belirledik. 1 hafta ücretsiz olacak. 1 hafta ücretsiz, ondan sonra 200 lira. Yap işlet devret ve yüklenici firma buradan aldığı parayla buradaki aylık yıllık bedel eğer onun aleyhineyse onu bizler devletin kasasından biz ödeyeceğiz."


[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]


SAAT: 22:34

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320