|
Konu Kimliği: Konu Sahibi MERVE DEMİR,Açılış Tarihi: 05 Şubat 2008 (11:02), Konuya Son Cevap : 16 Mart 2021 (06:56). Konuya 719 Mesaj yazıldı |
![]() ![]() |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme: ![]() |
![]() | Mesaj No:51 |
Durumu: ![]() Medine No : 4458 Üyelik T.:
19 Ekim 2008 | ![]()
Diyorsun ki; "ben sana gönlümü verdim." İyi de gönül dediğin nedir ki ey sevgili? Ben sana hiç gönlümü verir miyim? Çünkü gönül dediğin toprağa girince toz olur, toprak olur. Ben sana ruhumu veririm. Çünkü ruhum sende sonsuzluk olur! Mevlana
__________________ Birbirimize Fikirlerimiz uyuşmasa bile İNSAN olduğumuz için SAYGI duymamız lazım... Ne MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE.... |
![]() |
![]() | Mesaj No:52 | |
Durumu: ![]() Medine No : 6969 Üyelik T.:
10 Şubat 2009 | ![]() Alıntı:
Söz bir özden bu kadar muhdeşem çıkar defalarca okudum ![]()
__________________ Doğru zamanda yapılan yanlış ,yanlış zamanda yapılan doğrudan evladır.. | |
![]() |
![]() | Mesaj No:53 | |
Durumu: ![]() Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 | ![]() Alıntı:
ESMA NUR bacım şuna inanıyorumki siz bu sözleri en temiz duydularınızla anlamaya çalışyorsunuz bundan hiç bir şüphem yok. fakat bu sözyleyen zat sizin gibi temiz duygularla bu sözleri söylememektedir. Şimdi sözlere bir bakalım "Diyorsun ki; "ben sana gönlümü verdim." İyi de gönül dediğin nedir ki ey sevgili? burda ey sevgiliden hitap yanlıyorsan yüce Allah olarak kast etmeketdir. Mevlana bu cümlesinden yüce Allah'ın kendisne gönül verdiğini beyan etmektedir. "İyi de gönül dediğin nedir ki ey sevgili?" Mevlana yüce Allah'ın kendisine gönül vermesini küçümseyerek gönül dediğin nedir bundan daha fazlasını talep etmemektedir "Ben sana hiç gönlümü verir miyim? Bu mısraları dikkatle baktığımızda vahdeti vucud anlayışı yavaş yavaş ortaya çıkmaktadır.Mevlana yüce Allah ile adeta konuşarak sen bana gönül vermiş olabilirsin fakat ben sana gönül vermem diyor. "Çünkü gönül dediğin toprağa girince toz olur, toprak olur. Ben sana ruhumu veririm." Çünkü ruhum sende sonsuzluk olur! İşte final söz bu ben sana gönlümü değil ruhumu veririm çünkü ruhum sende sonuzluk olur. Şimdi şöyle düşünelim bir kulun ruhu Allah'ta nasıl sonsuzluk olur bir kul ruhu ile Allah'ın ubudi vasfı nasıl birbirleri içerisinde erime meydana getirebilir. İnsan allahın kuludur onun saltanatının bir göstergesi ve ol emrinin bir sonucudur. Kul Allah'ın kendisi değil Allah'tan bir parçada değildir o halde kul ne cismani nede ruhani bir şekli ile Allah'ın zatında ubudiyetinde erime yada birleşme meydana getiremez.Böyle düşünmek şirktir Allah'ın tüm ayetlerine muhalefet etmek demektir. Bu konuda uzman olan hocalarımız varsa Allah ile kul ilişkisini Kur'an-dan örnekler vererek ortaya koyabilirler.
__________________ Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli. | |
![]() |
![]() | Mesaj No:54 |
Durumu: ![]() Medine No : 4458 Üyelik T.:
19 Ekim 2008 | ![]()
[QUOTE=kamer34;123947]ESMA NUR bacım şuna inanıyorumki siz bu sözleri en temiz duydularınızla anlamaya çalışyorsunuz bundan hiç bir şüphem yok. ![]() hocam nasıl bu kdr emin olabiliyorsunuz sözleri söyliyen zatın benim anladıgımın zıttını söylediğini ?
__________________ Birbirimize Fikirlerimiz uyuşmasa bile İNSAN olduğumuz için SAYGI duymamız lazım... Ne MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE.... |
![]() |
![]() | Mesaj No:55 |
Durumu: ![]() Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 | ![]() BAK BACIM Güvendiğin hangi hoca var ise o sözleri bir tercüme ettirirseniz eminiminm ne demek istediğimi daha anlarsınız. Bakın şöyle birşey diyeyim abartısız takriben 15-16 yıllık bir mevlana araştırmam vardır. Eğer bir kişinin ne amaçla hangi sözleri söylediğini anlamak istiyorsak onun tüm kitaplarındaki fikirlerinin ana temasını bilmemiz gerekmektedir. Örenğin diyelimki bir mealci yazar 20 tane kitap yazmıştır.Bu mealci yazarın tüm kitaplarındaki fikirlerinin ana teması peygamberi inkardır. Şimdi vahdedi-vucud görüşüne sahip bir zatın tüm söylemleri bu ana eksen etrafında söylenmiştir. İslam dinide böyledir mesela tüm vurgular sonuç itibari ile tevhid ile şirk teması etrafındadır. Gelmiş geçmiş tüm peygamberlerin ortak çağrısı allahın tek ilah tek rab olarak bilinmesi ve kabul edilmesi üzerine bina edilmiştir.Şeriatlerinde farklılıklar olsada durum özünde aynıdır. işte bu sebeble yukarıdaki sözleri mevlanın vahdeti vucud görüşlerinin bir vurgulaması olarak anlamak hiç zor değildir.Ve o sözler şirk içeriklidir. Ben sadece bacımı uyardım takdir sizin.
__________________ Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli. |
![]() |
![]() | Mesaj No:56 |
Durumu: ![]() Medine No : 4458 Üyelik T.:
19 Ekim 2008 | ![]()
madem bu kdr şirk doludur mevlanın szöleri kaldıralım bu bölümü yok bölüm kAlsın derseniz kimse sesini çıkarmasın isteyen istediğini anlasın
__________________ Birbirimize Fikirlerimiz uyuşmasa bile İNSAN olduğumuz için SAYGI duymamız lazım... Ne MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE.... |
![]() |
![]() | Mesaj No:57 | |
Durumu: ![]() Medine No : 458 Üyelik T.:
23 Ekim 2007 | ![]() Alıntı:
"Suskunluğum asaletimdendir, her lafa verecek cevabım var ama; bir lafa bakarım laf mı diye, birde adamına bakarım adam mı diye!" | |
![]() |
![]() | Mesaj No:58 |
Durumu: ![]() Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 | ![]() Bu açıklamanızı okuyunca aklıma Mevlana'nın şu sözü geldi: "Suskunluğum asaletimdendir, her lafa verecek cevabım var ama; bir lafa bakarım laf mı diye, birde adamına bakarım adam mı diye!" ebda adlı üyeden alıntı Şuna inanın sizin bu cümlelerinizi görünce benimde aklıma şu ayet geldi. "kul huva 'llahu ahad.Allahu s-amed.Lem yelid ve lem yuled.Velem yekun lehu kufuven ahad" "Deki o Allah bir tektir. Allah samed'dir.Doğurmamış ve doğmamıştır. Hiç birşey ona denk değildir. Eğer mevlanın çok sözü varsa Allah'ın çok ayetleri vardır. Denizler mürekkep olsa yine Allah'ın sözü bitmez ama mevlanın sözü bitmiştir. Mevlanın artık söyleyecek hiç bir sözü kalmamıştır. "ALLAH "HAYY VE "KAYYUM'DUR.
__________________ Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli. |
![]() |
![]() | Mesaj No:59 |
Durumu: ![]() Medine No : 6969 Üyelik T.:
10 Şubat 2009 | ![]()
Mevlanadan bahsediliyor değilmi yanlışmı okuyorum ?
__________________ Doğru zamanda yapılan yanlış ,yanlış zamanda yapılan doğrudan evladır.. |
![]() |
![]() | Mesaj No:60 |
Durumu: ![]() Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | ![]()
kamer abi mevlana nın birçok güzel sözü şems i tebrizi içinde söylenmiş olanlarıdır...bence bu sözüde şems için sölenmişdir..sizin yazdıklarınız çok doğru katılıyorum eğer söylediği söz şems için değilse ama şems için söylenmişse sonu uymuyo bu defa ![]() Ben sana ruhumu veririm. Çünkü ruhum sende sonsuzluk olur! buda kula söylenmez..şaşırdım walla |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 7 Kişi okuyor. (0 Üye ve 7 Misafir) | |
![]() | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
:)))Tebessümlük SözLeR Medineweb | enderhafızım | Komik Paylaşımlar | 140 | 09 Şubat 2025 18:25 |
RESİMLİ SÖZLER SLAYT-medineweb.net | alperkara | Fon Müzikleri | 2 | 22 Eylül 2021 17:35 |
Ölüm ile ilgili sözler/medineweb | MERVE DEMİR | Güzel Sözler-Deyımler-Nükteler | 5 | 17 Eylül 2020 01:29 |
Yunus Emre'den Sözler /medineweb | MERVE DEMİR | Güzel Sözler-Deyımler-Nükteler | 26 | 07 Ekim 2018 21:45 |
Mevlanadan Yaşlılık Üzerine... | FERHAT37 | Makale ve Köşe Yazıları | 0 | 02 Aralık 2007 16:12 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|