Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Hafta'nın Konusu (https://www.forum.medineweb.net/113-haftanin-konusu)
-   -   8.Haftanın Konusu İslam'da Tevbe. (https://www.forum.medineweb.net/haftanin-konusu/14913-8haftanin-konusu-islamda-tevbe.html)

Belgin 21 Nisan 2009 10:57

RE: Tevbe edilen günahlar ahirette karşımıza çıkacak mı?
 
Rabbim günahlarımızı affeylesin..

Yitiksevda 31 Mayıs 2009 21:15

8.Haftanın Konusu İslam'da Tevbe.
 
Bu hafta " islam'da Tevbe "Konusunu Açalım.....
1- Ayetler ışığında Tevbe .
2-Hadisler ışığında Tevbe.
3-Tarikatlar ve Cemaatlerde Tevbe.
4-Tevbe Duası
5-Tevbeyi Bozma
6:Tevbe Nasıl edilir bir kelimedenmi mevcut
Bu Hafta Tevbe konularının detaylıca masaya yatıralım.
Konuya Bütün kardeşlerimizin katkısını bekleriz.Kopyala Yapıştır yapmadan kendi bilgimiz kadarıyla, konuyu sabote etmemek,konuyu kişiselleştirip anlamsız kavgalara girmemek şartıyla 1 hafta boyunca konu üzerinde duralım Buyrun Kardeşlerim.....

nuryuzlum 31 Mayıs 2009 22:45

RE: 8.Haftanın Konusu İslam'da Tevbe.
 
tevbe:lugat anlamı itibariyle rucu etmek dönmek demektir.
tevbe:her günah için her nefse mutlaka vacip olan dini bir emirdir.
tevbe:nedamet etmekgünahlardan ve isyandan itaata dönmek gafletten uyanmaktır.
tevbe:kişinin kendinden surur eden günahtan kaçmaya başlaması.ALLAH a uzak olmaktan hakikaten vazgeçip ona yakın olmaya gerçekten azm etmesidir.
tevbe:herşeyden önce kalbte hasıl olacak bir karardır.
tevbe:insanın nefsine ait ayıp ve noksanları araştırmasıdır.
tevbe:kötü sıfatlardan iyi hallere,ALLAH u TEALA nın yasak ettiklerinden emrettiklerine masiyetten taate ve yaradanımızın çirkin gördüklerinden güzel görüp hoşnut olacağı hallere dönmektir.
tevbe:şerden hayra dönüş,günahtan sevaba geçiş,karanlıktan aydınlığa çıkıştır.
tevbe:manevi bir pislik hükmünde olan günah ve masiyyet kirlerini yıkamaktır.
tevbe:günahlara buğz etmek ve hatıra geldikçe istiğfar eylemektir.
tevbe:yolunu şaşırmışın yeniden yola gelmesidir.
tevbe:zuhur eden marifet ve iman nurudur.
tevbe:kulu ilahi cezadan kurtulma yoluna sevkedendir.
tevbe:bir lahzada asiyi muti kılandır.
tevbe:ALLAH a dönmek ve ona sığınmaktır.
tevbe:müslümanın şeytanın elinden kurtulabilmesi için yapmış olduğu mücadeledir.
tevbe:din yolunda ilerleyenlerin ilk adımıdır.
tevbe:kabahatten kabahat olduğu için nedamet ederek vazgeçmektir.
tevbe:suç işleyenlerin pişmanlığının mükafatıdır.
tevbe:ALLAH ın kullarına rahmetidir.

alıntı

Yitiksevda 31 Mayıs 2009 23:09

RE: 8.Haftanın Konusu İslam'da Tevbe.
 
Tevbe kelime anlamı ile geri dönmektir. Tevbe insanların Allah'ın emir ve yasaklarına yerine getirmeyip sonradan pişmanlık duyarak Allah'a dönmesi ve Allah'a dönmeye muvaffak etmek veya onun günahlarını affetmek suretiyle Allah'ın kuluna rahmetiyle affediciliğiyle karşılık vererek dönmesidir.

İyilikler Allah'tan olduğu gibi güç ve kudrette Allah'a aiddir.Güç ve Kudret sahibi olan Allah kulun tevbe etmesini ve uzaklaşmasını karanlıklarından sıyrılarak Allah'a dönmesini sağlayan yine Kudret sahibi Allah'tır.Kul tövbe edip kötülüklerden,haramlardan,kesin bir dönüş ile Allah'a yönelmesiyle,bu huylardan kurtuluşu sağlayabildikten sonrası Allah'ın rahmeti,şefkati,ve affına kalmıştır.

Yitiksevda 31 Mayıs 2009 23:43

RE: 8.Haftanın Konusu İslam'da Tevbe.
 
Allah tövbeleri kabul etmeyeceği onun indindedir. Tek hüküm sahibi Allah dilediğini yapar ve istediği gibi hükmeder.Dolayısıyla istediği tövbeyi vaat ettiği gibi kabul eder, istediğini reddeder.

Doğrusu iman ettikten sonra inkar edip sonra da inkarlarını arttıranların tövbeleri kesinlikle kabul edilmez.(Ali İmran 91) Bu ayeti kerime devamında vereceğimiz diğer ayetle karşılaştırıldığında bu tür tövbelerinin kabul edilmeyeceği anlamı çıkarır.

Allah önce iman edip arkasından inkar edenleri, sonra yine iman edip arkasından inkar edenleri, sonra da inkarlarını arttıranları asla affetmez, onları doğru yola iletmez. (Nisa 137)

Bu ayetler hakkında şu örnek verilebilir, Firavunun boğulması ve tövbe etmesi ile ilgili olarak söylenen sözdür. Önce bu olayı anlatan ayeti okuyoruz Sonunda Firavun boğulmanın eşiğine geldiğinde İsrail oğullarının inandıkları ilahtan başka ilah olmadığına inandım. Ben de ona teslim olanlardan biriyim dedi.
Şimdi mi aklın başına geldi? Daha önce hep Allah'a karşı gelmiş ve bozgunculardan biri olmuştun. (Yunus 91)

Tövbe, insanın ruhu üzerinde etki yapan gerçektir. Bu gerçek insan ruhunun ıslahı onun dünya ve ahiret mutluluğunu sağlayan insani iyiliğe hazırlar.tövbe şartları gerçekleşince dünya ve ahiret hayatında bütün bedbahtlıkları insana yönelten, onu mutluluk koltuğuna oturmaktan alıkoyan nefsani kötülüklerin giderilmesinde faydalı olur.

Yoksa sürekli kötülük yapıp dururken ölümün eşiğine gelince Şimdi tevbe ettim diyenler ile kafir olarak ölenlerin tevbesi geçerli değildir. Biz böyleleri için acı bir azap hazırladık.(Nisa 18)

Eğer her pişmanlık tövbe ve her tövbenin makbul olduğunu varsaysak dahi kıyamet günü günahkarların durumunu anlatan
Onlar azabı görünce pişmanlığı yüreklerine gömdüler. (Sebe 33) ile daha birçok ayet bunu reddediyor.

Bu ayetlerde günahkarların yaptıklarına pişman oldukları, iyi ameller işlemek için dünyaya geri dönmek istedikleri açıklanıyor ve bu isteklerinin geri gönderildikleri takdirde tekrar kendilerine yasaklanan kötülüklere dalacakları yalancı oldukları gerekçesi ile reddedildiği anlatılıyor.

Yitiksevda 01Haziran 2009 00:12

RE: 8.Haftanın Konusu İslam'da Tevbe.
 
10 - Herhalde sana beyat edenler ancak Allah'a beyat etmektedirler. Allah'ın eli onların ellerinin üzerindedir. Kim ahdi bozarsa ancak kendi aleyhine bozmuş olur. Kim de Allah'a verdiği ahde vefa gösterirse Allah ona büyük bir mükafat verecektir.

Tarikatlarda genel olarak Fetih suresi 10.Ayeti kerimesi Tevbe almak için delil olarak gösterilir.Bu kişiler şeyhin elini tutup hem tarikat alma hem de günahlarından tevbe istiğfar etme anlamında yaparlar.ve delil olarak bu ayeti kerime gösterilir.

Bu ayeti kerime sahabenin Peygamber efendimize biat edenlerin Allah'a biat ettiklerini bildirmek için inmiştir.Ama ne yazıkki bazı kesimler bu ayete binaen kendilerini aynı konumda görerek biat aldıklarını zannederek masum bilgisiz insanlara aracılık ettiklerini zannediyorlar.Bu yetkiyi kimden alıyorlarda tevbe alıyorlar,ve tarikat dinine kabul ediyorlar demekki tarikat islam üzereki islama girenleri birde tarikat dinine almak gerekiyor.bu garip dinde olmayan tavır ve davranışlarıyla kendilerini dinin merkezi görenler elbet hakk ile batılın ortaya çıkacağı günde Allah'a verecekleri hesabı akletmiyorlarmı !!

Şurası bir gerçek ki, insanı yaratan biziz. Ona şahdamarından da yakın olduğumuzdan biz, içinin ona ne fısıldadığını biliriz. (Kaf 50/16)

Kullarım sana beni sorarlarsa, ben onlara yakınım. Bana dua edince, dua edenin duasına karşılık veririm. Onlar da bana karşılık versinler bana güvensinler. Belki olgunlaşırlar. (Bakara 2/186)

Allah'u Teala bizlere apaçık bir şekilde şah damarından da yakın olduğunu bizlere bildirdiği halde halen günümüz tasavvufi çevrelerde aracılar nasıl oluyorda rol alıyorlar?

Fatiha suresinde Yalnız sana ibadet ettiğimiz için yalnız senden yardım dileriz. Ayeti kerimesine bakacak olur isek Tek yardım istenecek Allah'tır.
O halde bu apaçık örnekler var iken birilerini aracı tayin etmeyi dinin neresine koyalım?Uyuyan bu toplumlar daha ne zamana kadar islam'da olmayan bidatler,hurafeler,yalan yanlış bilgiler,atalar,şeyhler,aracılar vs ile islamın özü ile bağdaşmayan ideolojiler,İlahi kaynağımız olan Kuran'i Kerim'den ne kadar uzaklaştığımızın ve bugünkü içler acısı bölünmüşlüğümüzle başkalarının ekmeğine yağ sürmekten başka bir şey değildir.Kuran hakikatlerine yönelmemiz gerekir iken halen şeyhlere,mezheplere, aracılara,vesilecilere, yönelmeler bize bir şey kazandırmadığı gibi alıp götürmektedir.

Yitiksevda 02Haziran 2009 00:05

RE: 8.Haftanın Konusu İslam'da Tevbe.
 
Biz ne elçi göndermişsek Allah’ın iz*niyle sırf kendisine boyun eğilsin diye göndermişiz*dir. Onlar kendi*lerini kötü duruma düşürdükle*rinde sana gelseler ve Allah’tan bağış dileselerdi, Resul de onla*rın bağış*lanması için dua etseydi, Allah’ın tevbeleri kabul ettiğini ve ne kadar merha*metli olduğunu elbette görürlerdi.(Nisa 4/64)

Yanlış bir iş yaptıkları zaman on*ların Hz. Muhammed sallallahu aleyhi ve sel*leme gelmeleri, pişman olmaları demektir. Bu bir tevbedir. Allah'tan bağış dilemeleri de is*tiğ*fardır. Hz. Muhammed'in Allah'tan onları bağış*lamasını iste*mesi ise onlar için duada bulun*masıdır. Allah'ın Elçisi‘nin duasını almak pek gü*zeldir.

Burada bir aracılık söz ko*nusu değildir. Allah'ın tevbeleri kabul ettiği ve çok merhametli olduğu zaten pek çok ayette vurgu*lanmaktadır.

SELVER 02Haziran 2009 11:05

RE: 8.Haftanın Konusu İslam'da Tevbe.
 
kardeşlerim tevbe çok büyük birilaç bence
eğerki gafletteyse gönlünüz ve yoksa bir çare dönüp bi bakın geriye
pis nefsinizin çirkinliklerinden arınıp kaldırın ellerinizi göklere ve yalvarın sizi asla terketmeyen rabbinize açın ellerinizi semaya ve ağlayın haykıra haykıra ağlayın tevbe edin
çok tevbe edin çok ağlayın RABBİM ONA AÇILAN ELLERİ GERİ ÇEVİRMEYECEK KADAR C
ÖMERT!...................

SELVER 02Haziran 2009 11:10

RE: 8.Haftanın Konusu İslam'da Tevbe.
 
Peygamber Efendimiz buyuruyor ki: "Allah’ın öyle sevimli kulları var ki onlar; Allah’a Allah’ın kullarını, Allah’ın kullarına da Allah’ı sevdirirler."

FECR 02Haziran 2009 11:52

RE: 8.Haftanın Konusu İslam'da Tevbe.
 
Tevbe kavramı da Kur'an'ın bazı dejenere edilmiş,yalama olmuş kavramlarından biri haline getirilmiştir maalesef.
Tevbe;geri dönmek,aslına dönmek yani fıtrata-öze dönmek,yapılan hatayı,günahı farkedip terketmek,bırakmak anlamlarına gelir.
Tevbe,insanın hayatında beyaz sayfa açmasıdır,bir anlamda bulunduğu,yaptığı hatayı hayatında silip rektefe yapmasıdır.
Halk tevbeyi nasıl anlıyor,Kur'an nasıl anlatıyor?
Halkın tevbe anlayışı yalama bir anlayıştır.Gençliğinde her türlü fahşayı-kötülüğü yaparken yaşlanınca bu işleri terketmek olarak anlıyorlar.Adam,torun sahibi olmuştur,yaşlanmıştır,artık el ayaktan düşmeye başlamıştır,bir hacca gider gelir,"artık tevbe ettim ben" der işin içinden çıkmaya çalışır.
Tevbeyi sanki günah çıkarma şeklinde anlıyor insanlar.Bazı insanlar da tevbeyi illa bir şeyhin gözetimi altında olması gerektiğini sanarlar.Halk arasında "tevbe aldım,tevbe verdim" gibi ifadeler kullanılır.Bu anlayışlar sakat bir anlayıştır.
Tevbe;yaptığı hatayı,günahı bıraktıktan sonra,o günahı işleyecek gücü olduğu halde yapmamakta direnmesi,sebat göstermesi ve tamamen terketmesidir.
Örnek vererek olayı somutlaştıralım:
Bir adam 50 yaşına kadar içki içmiş diyelim.Bu adam içki nedeniyle hasta olmuş,Doktor "Bir daha içki içersen ölürsün" dedi.Bu adamda içki içmeyi bırakıyor ve çevresine "Ben artık içkiye tevbe ettim" diyor.Bu tevbe gerçek anlamda tevbe değildir.
Bu kişi Allah haram kılmıştır diye içkiyi bırakmıyor,doktor dedi diye bırakıyor.Bu gerçek anlamda nasuh bir tevbe olmaz.
Tevbenin nasuh ve kabul olabilmesinin şartları vardır:
-Yalnızca Allah için bırakacak
-Samimi olacak
-Pişman olacak
-Pişmanlığını hareketlerinde gösterecek
-Hatırlatıkça bıraktığı için Allaha şükredecek.Yoksa adam eski cahiliyye zamandan övgüyle bahsederse o gerçek anlamda tevbe olmaz.("Eskiden bir oturuşta 5 şişe içki içerdim" gibi övünç meselesi yaparsa o işin özlemini duyuyordur.)
-Bir daha o hareketi-fahşayı yapmayacak
-Hayatında sıfırı tüketmeden önce olması lazım.(Firavun gibilerin ölüm anındaki tevbesi kabul olunmaz)
-Tevbe sadece Allaha yapılması lazım.Çünkü günahları bağışlamak yetkisi Allaha aittir.Kulun bağışlama yetkisi yoktur.Bir insan (Şeyh falan) Allah adına kulun günahlarını affedemez.


SAAT: 07:01

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306