Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Hafta'nın Misafiri (https://www.forum.medineweb.net/111-haftanin-misafiri)
-   -   18.Haftanın Konuğu Algı Bilgelik (https://www.forum.medineweb.net/haftanin-misafiri/10235-18haftanin-konugu-algi-bilgelik.html)

Medine-web 15 Mart 2009 21:09

18.Haftanın Konuğu Algı Bilgelik
 
Bu haftaki konuğumuz Algı bilgelik..
öncellikle sizi tanıyalım hemşerim :)
sonra 180 kitap özetini istiyeceğim...Ağzı-Açık000

Arasat 15 Mart 2009 22:12

RE: 18.Haftanın Konuğu Algı Bilgelik
 
Hayırlı olsun kardeşim nasılsınız ?


1, soru : Size göre Kuran'a felsefi yönden bakmanın faydaları ve zararları nelerdır?

2, soru :Peygamberimiz şefaat hakkını neden bu dünyada kullanmamış?

3, soru :En sewdiğiniz ilahi ezgi nelerdir ?

4, soru: Forumda en çok sewdiğiniz bölüm hangisi ?

nermin 15 Mart 2009 22:13

RE: 18.Haftanın Konuğu Algı Bilgelik
 
hayırlı olsun algı bilgelik...

şuan sorum yok ama zamanla gelcek inşAllah...:)

derin düşünceli sorulara hazırlıklı ol:)

Seleme 15 Mart 2009 23:04

RE: 18.Haftanın Konuğu Algı Bilgelik
 
Çok renkli bir hafta olacak çokkkk :D

Arasat 15 Mart 2009 23:05

RE: 18.Haftanın Konuğu Algı Bilgelik
 
Alıntı:

Seleme Üyemizden Alıntı
Çok renkli bir hafta olacak çokkkk :D

evet000

Seleme 15 Mart 2009 23:23

RE: 18.Haftanın Konuğu Algı Bilgelik
 
Evet vakit kaybetmek istemiyorum.Sorularımı sıralayayım:))

1)Herakleitos'a göre bir nehirde iki kez yıkanılmaz fikrinden yola çıkarak değişmeyen tek şey değişimin kendisidir fikrini nasıl açıklarsın bu bir çekişki değil midir? Değişim deyince neden hep akla artı yön gelir ama dünyada ki savaşlar,emperyalizm düşünüldüğünde negazıf yönlü bir değişimden söz etmek ne derece doğru olur?

2)Hiççiliği benimseyen bir felsefeci "hiçbir şey var değildir, var olsa da bilinmez, bilinse de başkalarına aktarılamaz" sözünü nasıl algılarsın?

3)Algılanmayan bilgi insanı mutlak bilgiye götürür mü? Aşamaları nasıl olmalı sence?

4)Felsefede de paradokslara yer var mı? sence felsefede ki en büyük paradoks nedir?

(Devam edecek...)

KARAKÖSE 15 Mart 2009 23:38

RE: 18.Haftan?uğµ lg?elik
 
Teşekür ederim arkadaşlar.
Öncelikle beni tanıyalım;79 Ağrı doğumluyum. İlk orta ve liseyi ağrıda okudum. Harita Kadastro mühendisiyim. Kamuda çalışıyorum.
Düşünsel şeyleri severim. Bu mutlaka kitap olmak zorunda değil, film, belgesel gibi kitap dışı bir şeyde olabilir.
Uzak doğu sporlarını severim, futbol, basketbol gibi sporlardan nefret ederim.
Özgün ve halk müziği dinlerim ama özellikle müzik dinlemek gibi bir çabaya girmem.
İnsanların alışkanlıklarının esiri oldukları düşüncesi bende bütün değerlendirmelerin zeminini oluşturur. İnsan çocukken kendisine öğretilen şeylere aşık olur ve büyüdüğünde bunların yanlışlığını görse bile kolay kolay terk edemez.
İnsanların modaya olan bağlılıkları beni en çok sinir eden şeydir. Örneğin evliliklerde öne sürülen eşyalar, takılar, mobilyalar gibi hayatın her alanına yayılmış abuk zubuk bir sürü moda kaynaklı alışkanlık vardır, bunların bir müslümanın hayatında olmaması gerektiği kanatindeyim.
Psikolojık olarak kendimi Soren Kierkegaard ile aşağı yukarı aynı psikolojıde görüyorum.
Şimdilik bu kadar yeter.

KARAKÖSE 15 Mart 2009 23:44

RE: 18.Haftanın Konuğu Algı Bilgelik
 
Teşekür ederim Nermin ve Nas, Allaha şükür orta şeker yaşıyoruz;

Nas ın sorularına geçelim
1: Size göre Kuran'a felsefi yönden bakmanın faydaları ve zararları nelerdir?
cevap) Kurana felsefi yönden bakmanın faydası şuki; akli bir tefsir yapma çabası içine girmeyi zorunlu kılar. Her ayeti akıl ile açıklama yolunu bulmaya çalışmayı gerektirir. Mutezile bu şekilde yaklaşmıştır, okumadım ama zemahşerinin keşşaf tefsiri akli temelde yazılmış bir tefsir diye bilinir.
Zararı; felsefe antik yunandan olsa gerek sürekli din ile karşı karşıya getirilir ve materyalist bir görünüm verilmeye çalışılır. Eğer felsefenin metafizik konularına materyalist gözle bakılırsa kuran ile çelişilir.

2: Peygamberimiz şefaat hakkını neden bu dünyada kullanmamış?
cevap )Şefaat kavramı bende bir soru işaretidir. Şimdilik bu kanuda mutezile düşüncesine daha yakınım.

3 : En sevdiğiniz ilahi ezgi nelerdir?
Cevap )Farsça ezgileri severim. Türkçe grup çağ hoşuma gider.

4: Forumda en çok sevdiğiniz bölüm hangisi ?
Cevap) Forumda hangi bölüm olduğu önemli değil, düşünsel paylaşımın olduğu başlıkları severim. Uzun yazıları sevmem, çünkü uzun okuyamam

KARAKÖSE 16 Mart 2009 00:15

RE: 18.Haftanın Konuğu Algı Bilgelik
 
Eyvallah seleme, anlaşılan topla tüfekle geliyorsun:)
1)Herakleitos'a göre bir nehirde iki kez yıkanılmaz fikrinden yola çıkarak değişmeyen tek şey değişimin kendisidir fikrini nasıl açıklarsın bu bir çekişki değil midir? Değişim deyince neden hep akla artı yön gelir ama dünyada ki savaşlar,emperyalizm düşünüldüğünde negazıf yönlü bir değişimden söz etmek ne derece doğru olur?

Cevap 1) Herakleitos değişimden söz eder, savaşıda bir değişim olarak görür. Değişimin olumlu yada olumsuz şekli yoktur, değişimin varlığı vardır.
Herakleitosa karşı parmanides değişim yoktur, evren bir bütündür ve sabittir der. Parmanidesin öğrencisi zenon değişimin olmadığına dair atılan ok örneğini verir, atılan bir ok varacağı hedefe ulaşana kadar her bir noktada durur der, yani atılan ok hareket ile yerine ulaşmaz her bir noktada durarak yerine ulaşır, kısacası hareket değil durgunluk vardır.

2)Hiççiliği benimseyen bir felsefeci "hiçbir şey var değildir, var olsa da bilinmez, bilinse de başkalarına aktarılamaz" sözünü nasıl algılarsın?

Cevap 2)Bu sözü şöyle anlarım: duyulara güven olmaz, dolayısıyla duyu algısından gelen hiçbir şeye güven olmaz, yani gördüğüz, duyduğumuz vs hiçbir şey gerçek olmayabilir. Bunların gerçekliği bir şekilde bilinse bile duyulara haps olan insan oğluna aktarılamaz.

3)Algılanmayan bilgi insanı mutlak bilgiye götürür mü? Aşamaları nasıl olmalı sence?

Cevap 3)Algılanmayan bilgi diye bir şey olamaz bence. Anlaşılamayan bilgiyi kastediyorsanız, anlaşılamayan bilgi insanı hiçbir yerden hiçbir yere götürür. Aşamaları hiçbir şeydir.

4)Felsefede de paradokslara yer var mı? sence felsefede ki en büyük paradoks nedir?

cevap 4)Felsefede paradokslara yer vardır tabi, bence materyalist düşüncenin ruh, benden, biyolojı, psikolojı gibi bütün kavramları madde üzerinden anlatmaya çalışması bir çelişkidir yani en büyük paradokstur.

NUR 16 Mart 2009 14:20

RE: 18.Haftanın Konuğu Algı Bilgelik
 
1- İnsan fiillerinde özgür müdür?Özgür değilse ilahi imtihanın ne manası vardır?

2-Ahlak mı dinden çıkmıştır , din mi ahlaktan çıkmıştır?

3-İyi ve kötü salt insan aklı ile bilinir mi, insan vahiy olmadan da Allah ı bulabilir mi?

4-Mutlak bilgiye nasıl ulaşılır, din, vahiy, ahlak, akıl, duyular, felsefe vs, hangisi?

5-Allah ın varlığını ispatlamada kullanılan delillerden hangisi daha önemlidir?

6-Teistik dinlerde Tanrı mutlak iyilik ve adalet sahibi ,olağanüstü güçlere sahip bir varlıktır.Peki alemdeki kötülükle, tanrının iyiliği bir arada nasıl oluyor, bu durum nasıl açıklanabilir?

şu an fazla vaktim olmadığı için şimdilik bu kadar:)


SAAT: 17:48

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306