![]() |
birileri uzaktan eğitimi durdursun Birileri uzaktan eğitimi durdursun!" Türkiye; siyasileri ile, sivil toplum örgütleri ile, medya üzerinden eğitimi tartışır gibi yapıyor. Maksat bağcıyı dövmek diyeceğiz de ortada bağcı yok. Hepimiz üzümüz. Sıkılan bizim suyumuz. Eğitim tartışmalarını izliyorum. Çocukların eğitiminin bir yıl öne çekilmesine itiraz ediyorum. Sayın Başbakanımız'ın ve Sayın Milli Eğitim Bakanımız'ın bu konuyu dikkatlice düşüneceğini ve apar topar böyle bir uygulamaya geçilmeyeceğini ümit ediyorum. Eğitimi imam hatipler üzerinden, "dindar gençlik" üzerinden tartıştığımız zaman bu tartışmanın frekansı en çok dindar gençleri yaralıyor. Yaralanmamak için kabuklarını kavileştiriyorlar ama günümüzün İlahiyat mezunları ile yirmi yıl öncenin, on yıl öncesinin imam hatip mezunlarını bilgi, görgü, ideal, ahlaki duyarlılık açısından mukayese ettiğimizde ortaya çok vahim bir tablo çıkıyor. Çarşamba günü haberlerde DİP tarafından yapılan şu açıklama yer aldı: "6932 Kur'an kursu öğreticisinin ataması yapıldı. Bilgisayar ortamında yapılan yerleştirme sonuçlarına göre, İlahiyat Fakültesi mezunu 271, İlahiyat ön lisans ve diğer lisans mezunu 106, İlahiyat ön lisans mezunu 3 bin 542, İmam Hatip Lisesi mezunu ve diğer lisans mezunu 139, İmam Hatip Lisesi mezunu ve diğer ön lisans mezunu 136 ve İmam Hatip Lisesi mezunu 2 bin 738 olmak üzere toplam 6 bin 932 kişinin yerleştirme işlemleri gerçekleştirildi." Rakamlara bakınca her şey güzel ve şık görünüyor. Ama rakamlar hayatı kurtarmaya yetmiyor. Tam da bu konu ile ilgili olduğu için sizlere İlahiyat Fakültesi mezunu, doktorasını tamamlamış bir okuyucumun satırlarını sunmak istiyorum. Sevgili hocam; Geçen hafta, bir genç kızla tanıştım. Bu hanım kız, açık öğretimden ilahiyat önlisans okumuş, şu anda da ilitam programından İstanbul İlahiyat'tan uzaktan eğitimle devam ediyor, Kur'an kursu öğreticisi. Benim sıkıntım şu ilitam meselesinde başlıyor ve sizinle düğümlenme noktası da sizin bu meyanda yazmış olduğunuz bir yazınız. Biliyorsunuz ilitam programına dahil olanlar, herhangi bir üniversiteye devam etmiyorlar, evlerinin konforunda diplomalarına kavuşuyorlar. Ancak üniversitelerde şöyle bir uygulama var: Final haftası öncesinde, bir hafta boyunca ilitam öğrencilerine dönem içerisinde sorumlu oldukları dersler, hocalar tarafından özet olarak da olsa anlatılıyor. Yani en azından göz hizasından bir temas sağlama çabası var. Ben de bu genç kıza İstanbul İlahiyat'ın yüzyüze eğitimine devam edip etmediğini sordum, hani en azından birkaç saatliğine de olsa x hocanın tedrisinde bulundum diyebilmek açısından. "Hayır" dedi. Hem ne gerek vardı ki zaten... Ensar'a devam ediyor musun, destek almak açısından dedim. "Vaktim yok" dedi. Zaten sınavlarda kitaplardakini soruyorlardı, hem bakalım sordukları soruları soranlar biliyorlar mıydı ki... Neticesi hocam, bu hanım kız çözmüş zaten eğitimin gayesini, hayatın anlamını... Bir ilitam programında, bir sene sonunda 5000 diploma "dağıtılıyor" (veriliyor bile demek istemiyorum) bunun 10 üniversitede olduğunu var saysak... 5000X10: 50000... Bence uyku kaçırmaya yetecek korkunçlukta bir rakam. Ve daha da korkuncu, kendisinin öğrencilerine nasıl da bakış açısı kazandırdığından, ne kadar da "başarılı" bir öğretici olduğundan o kadar emin ki... Yüksek lisans öğrencisi adayı olarak karşılaşıyoruz bazen, hazırlık sürecinde tavsiye isteyenler falan oluyor ama (diyelim alan tasavvuf) o alanın okunması en temel eserlerini bırakın okumuşluğunu, adını bile duymadığını görüyorsunuz. Okuması gereken konuları hızlıca kotarabilmesi için dergilerden faydalanabileceğini söyledim bir tanesine, "aaa evet ben takip ediyorum zaten" dedi, "hangisini" dedim. "..." demez mi? Bahsettiği dergide 2 röportaj, birkaç çarpıcı resim, 1-2 makale. ÖYP'de (öğretim elemanı yetiştirme programı) durum biraz farklı, öğretmen ataması gibi işliyor süreç. ALES puanı ve dil puanıyla atanıyorsunuz. Yani hocam, yeterli midir bir öğretim görevlisi olmak için ALES ve dil puanı! Bu konunun sizdeki düğüm noktası, baya bir eskiye dayanıyor. Sizin bir yazınız vardı, açık öğretimdeki sosyoloji ve felsefe programlarının sıkıntısından, eğitim sürecinin sağlıksız olduğundan bahsediyordunuz, ben o listeye ilahiyatın da dâhil edilmesi konusunda eskisinden daha fazla ısrarlıyım. Yazılarınızda evlilikten, eğitime gündelik hayatın her safhasını ele aldığınız için hayatın her anında karşımıza çıkabiliyor satırlarınız. Paylaşmak istedim.Baki muhabbet ve dua ile...E.Y. Yeni Şafak yazarı Fatma Barbarosoğlunun marta yayınlanan ve çok tepki alan, artık güncelliğini kaybetmiş bir yazısından benim yeni, haberim oldu.. Burada birçok ilahiyat okuyan kardeşimiz var. ben ne düşündüklerini hatta haberdar olup olmadıklarını merak ediyorum. |
Cevap: birileri uzaktan eğimi durdursun buda ertesi günkü yazısı Cuma günü yayınlamış olduğum yazıya tepkiler devam ediyor. Eleştirilerini rasyonel bir mesafe üzerinden dile getirenlere şükranlarımı sunuyorum. Hatırlayacaksınız Cuma günü bir mektubu paylaştım sizlerle.Zaman zaman bu köşede sizlerden gelen mektupları temsil düzeyine göre fırsat buldukça yayınlıyorum. İLİTAM öğrencilerinin tepkisine tercüman olmak üzere Sivaslı bir okuyucumun satırlarını dikkatinize sunuyorum. "Ne olacak uzaktan eğitim durunca Fatma Hanım işler düzene mi girecek. Eğitim problemimiz çözümlenmiş mi olacak. Elbette hayır. Takdir edersiniz ki bir işin artılarının yanın da eksilerinin de olması kaçınılmazdır. Hayatta bana % 100 tamam ve pozitif kabul edebileceğiniz bir iş gösterebilir misiniz? Her işin artı ve eksilerinin olması normal, önemli olan eksilerin oranının artının oranında az olması. Uzaktan eğitim sayesinde hiç diploma alma imkânı olmayan fakat içerden okumuş diplomalılardan binlerce defa o işe layık insanların mağduriyetleri giderilmiştir. İLİTAM dediğiniz şey 28 Şubatın yarattığı mağduriyetleri ortadan kaldırması bakımından büyük bir şans olmuştur. yok herkes diploma sahibi oluyormuş.. Olsun... Kalite düşüyormuş... kalite var mı ki düşsün yahu baştan sona batmış bir eğitim sistemi ... İdeolojik endişelerini her zaman taşıyan ve bu rengini boyasını devamlı öğrencilere bulaştırma derdinden başka bir derdi olmayan bir sistem yok mu zaten. Bu gün diyanetin yaptığı yeterlilik sınavı gerçekten üst düzey bir sınavdır. Hak etmeyenin alamadığından emin olabilirsiniz. Son sınavlarda tanıdığım bildiğim bir sürü arkadaş döküldü... Şimdi soru bankaları bile çıktı bir inceleyin isterseniz..." DİB'in yapmış olduğu sınav ile ilgili bir fikir serdediyor değilim.DİB'in günün değişen şartlarına yetişmek için çaba sarf ettiğini; bu çaba ve gayretlerinde samimi olduklarını biliyorum.Üstelik Diyanet İşleri Başkanı Sayın Prof.Dr.Mehmet Görmez'in, iyi niyetle yapılmış her türlü eleştiriyi dikkate aldığını ve önemsediğinin farkında olarak kuruyorum cümlelerimi.Çünkü kendilerinin bu dikkatinin, bizleri daha fazla sorumluluk sahibi kıldığını düşünüyorum.DİB'i yönetmenin Türkiye'yi yönetmek kadar zor olduğunun da farkındayım. Klasik eğitim anlayışımız, bilginin yanı sıra hal dilinin öğretildiği bir ruhtan beslenir. Daha önce her mahalleye açılan üniversiteler ve özel üniversiteler, iyi denetlenmediği için, üniversite diplomasının hiçbir fonksiyonunun kalmadığını, gençlerin hayatını sadece ertelemeye yaradığını yazdım. Bu yazıya karşı hiç kimse örgütlenmedi. İLİTAM ile ilgili bir okuyucunun mektubunu köşemde yayınladım diye bu kadar şedit bir tepki ile karşılaşmamda sizce bir sorun yok mu? Yukarıda yayınlamış olduğum mektubu kast etmiyorum. Sosyal medyada şahsıma yapılmış ağır hakaretleri kast ediyorum. Ki daha önce de açık öğretimde sosyoloji, psikoloji okunamayacağını yazdım. Açık öğretimde sosyal bilim okuyan öğrenciler face üzerinden bendenize hakaret etmek üzere örgütlenmediler. Ya ne yaptılar? Aldığımız eğitimi daha kaliteli hale getirebilmek için okuduklarımızı anlamak için ne yapmamız gerekiyor diye tavsiye beklediler. Sivaslı okuyucu kalite var mı ki düşsün diyor. Ben böyle bak(A)mıyorum. Yaptığımız her işin kalitesini arttırmak zorunda olduğumu bilerek yaşadım şimdiye kadar. İLİTAM'ın kaldırılmasını değil; bilgiyi, ilme çevirecek; İLİTAM öğrencilerinin ilim sahibi olmak konusunda motive edecek yapılanmalara girişilmesi gerektiğini düşünüyorum. İLİTAM öğrencileri, aldıkları diplomanın bir "değer" olarak önemini korumasını istiyorlarsa, küfür konusunda değil, kendilerini nasıl yetiştirecekleri konusunda birbirlerini motive edici bir eylem içinde bulunmalarını canı gönülden tavsiye ediyorum. Kendinizi sizden daha kötü durumda olan "örgün eğitim" görenler ile mukayese etmeyin. İlk Yüksek İslam Enstitüsü mezunlarının kalitesi bizi bu günlere getirdi. Lütfen onların, kendilerini nasıl geliştirdiklerini, örgün eğitimin dışında kendilerini yetiştirmek için nasıl gayret sarf ettiklerini ibret ile okuyunuz. Kalite konusunda bir örgütlenme içinde bulunursanız bu sizin ve sizden sonra geleceklerin yolunu açar, diplomanız bir kağıt parçası olmaktan çıkar. Bir okuyucuya ait satırları yayınladım diye ağır hakaretlerde bulunanlar için, her zaman olduğu gibi sükûtumu bir ikram olarak takdim ediyorum.Muhatabımızı yaralamak üzere hakaret ederiz, lakin kullandığımız kelimeler önce bizi yaralar. Din eğitimi alan öğrenciler olarak ifadeleriniz benden önce sizi yaraladı. Ne ki farkında değilsiniz. |
Cevap: birileri uzaktan eğimi durdursun Kimse kimseye bedava diploma dağıtmıyor,ilahiyatı uzaktan okumak çokmu kolay sanki evde kendi kendine çalışmak ,ordan burdan bilgi toplamak, bu yazılar bundan 5 yıl öncesinde yazılsa belki haklılık payı vardı senede 1 kitabı bitiren ve birebir aynı sorularla geçen ilahiyat önlisansı rahat rahat geçenler için geçerli başörtüsünden taviz verip okuyan ve bitirenler için geçerli ama şimdi asla ama asla katılmıyorum asıl şimdi herkes hak ederek okuyor alnının teriyle kazanıyor o puanları uzaktan eğitimi kimse altın tepside sunmuyor iki dönemin notları ortalama üstünde olacak birde dgs de sözel bölüm full yapılacak ancak öyle durup dururken suyu bulandırmanını alemi yok bence heleki bunca yıl sonra taviz vermeden okuma hakkımız elimize verilmişken lüffen konuyu başka mecralara döküp tepki çekmeye çalışmayalım.Son yazınızdaki iitamın iyileştirilmesine ayrıca katılıyorum. |
Cevap: birileri uzaktan eğimi durdursun Alıntı:
|
Cevap: birileri uzaktan eğimi durdursun ilitamı kazanmanın da okumanın da kolay olmadığını en yakınımdan biliyorum önlisans ilahiyatı da okumak hiç de kolay değil okumanın öğrenmenin bilincine varmış birisi için çok zor çoğu açıköğretim bölümleri ve bizim bölümümüze laylaylom olarak katılan kişiler olduğundan bizlerin çabaları gayretleri ve fedakarlıkları arada kaybolup gidiyor |
Cevap: birileri uzaktan eğimi durdursun Alıntı:
ben de size tümkalbimle katılıyorum,örgün eğitimin verimi inkar edilemez ancak iş şahıslarda bitiyor;maalesef karşımıza öyle insanlar çıkıyor ki,en kısa ve kolay yoldan itibar-azçalışma -düzenli maaş için geliyor ve üstüne üstlükhoca hanım havalarına her zerresiyle girmiş;kaşlar alınmış,hafif makyaj yapılmış,inceçoraplı ,pantolonlu,içi boş-aklı bomboş-gönlü zaten boş hoca hanımlar!bu vakıa bu insanlar örgün eğitim alsa da değişmez! kesinlikle bundan emin olun! kardeşim akademisyendir,inanın sınav sorularının çoğu kez ana-babaya acınıp yazdırıldığı-hatta verilerinin bile değiştirilmeden sorulduğu oluyor,talebe takmıyor,bölümüyle ilgili ilmi talep etmiyor,onun için de önemli olan diploma,işin ehliolmak değil!iş dönüpdolaşıp insanda bitiyor,bizler idealist kuşaklar yetiştirmenin bir yolunu bulmalıyız,bu sorun ancak böyle çözülür. ilitam evde çalışmanın konforuyla okunmuyor,ilmi kaynağından alamamanın ıstırabıyla,ulaşılabilen tümkaynaklardan o ilmi elde etme çabasıyla okunuyor,bu imkan en azından idealist insanlar için rahmet oldu,diğerleri için pek birşey fark etmez,Türkiye'de şu kadar üniversite var,gider en ücra köşeden diplomasını alır,içiboş davulgibi tıngırdamaya devam eder vesselam |
Cevap: birileri uzaktan eğimi durdursun ilitam evde çalışmanın konforuyla okunmuyor,ilmi kaynağından alamamanın ıstırabıyla,ulaşılabilen tümkaynaklardan o ilmi elde etme çabasıyla okunuyor alkış000alkış000alkış000alkış000alkış000alkış000al kış000alkış000alkış000 |
Cevap: birileri uzaktan eğimi durdursun Alıntı:
Çok güzel ifade etmişsin, |
Cevap: birileri uzaktan eğimi durdursun ArO*msl* c* yorum yapan tüm arkadaşlara kalben katılıyorum c*..maksat diploma olsaydı başımızı açar bizde okurduk zamanında taviz vermediysek hak içindir ...para için,hava olsun diye değil vesselam elhm |
Cevap: birileri uzaktan eğitimi durdursun Bıurakın ilitamı aöf ilahiyat birinci sınıfım ve kitaplarımı aldığım ilk günden beri 4 aydır çalışıyorum.Hele şu sıralar 2.5 ta anca uyuyorum.Biz kendi dersimizin öğretmeniyiz yan gelip yatmayla ders de geçilmiyor.Benim üniversite okuyan arkadaşlarım daha çok dinleniyo,sadece son gece çalışıyor.Kimse ezbere konuşmasın |
Cevap: birileri uzaktan eğitimi durdursun Alıntı:
|
Cevap: birileri uzaktan eğitimi durdursun Özellikle açık öğretim İlahiyat çok güzel ben ilahiyatla beraber dini kitapları daha çok okumaya başladım ve kendimi islami olarak daha geliştirdiğime inanıyorum.tabii Allah öğrendiklerimizi hayatımıza tatbik etmeyi nasip etsin.Herkesin düşüncesi kendine ama bugün ülkemizde ençok öğrencisi olan açıköğretimdir... |
Cevap: birileri uzaktan eğitimi durdursun Alıntı:
|
Cevap: birileri uzaktan eğitimi durdursun bugün ilahiyatı dışardan okuyan özellikle bayan ablalarım elleri öpülesi insnalardır benim gözümde( benim annemde imam hatp orta okuldan terk)mahcup000 zamanında hepsi de gidip üniv. örgün olarak okuyabilirlerdi ama başörtülerinden taviz vermek istemeyen ve bugün evli çocuklu insanlar olmalarına rağmen canla başla ders çalışıp birşeyler öğrenmeye çalışıyorlar.. |
Cevap: birileri uzaktan eğitimi durdursun Alıntı:
|
Cevap: birileri uzaktan eğitimi durdursun Konuya yeni bakma fırsatı buldum cevap veren ve destekleyen herkesten allah razı olsun tüm sınavlarımızda başarılar!!!!!! |
Cevap: birileri uzaktan eğitimi durdursun arkadaş sadece olumsuz yanlarından bahsetmiş olayları.örgün eğitimin güzel yanlarını hiç söylememiş.mesela derse gelmeyen hocalar bazen herkese 100 verir sadece final yapar herkes AA alır.ortak derslerde tüm bölümlere sorduğu soruların aynısını sorar sende o sorularla girersin ve AA alırsın.yada hoca özet dağıtır o özetlerle iyi not alırsın.vs...vs..vs.. |
Cevap: birileri uzaktan eğitimi durdursun biz örgün öğretime kötü demedik şartlarımız uzaktan eğitime elverdiği için uzaktan eğitimle okuyoruz dedikc*c* asıl örgün eğitimdekiler(istisnalar hariç) uzaktan eğitimi kötülüyor:) |
Cevap: birileri uzaktan eğitimi durdursun diploma açısından uzaktan eğitim ile örgün eğitim arasında hiçbir fark yoktur.ben uzaktan eğitimde en iyi bölümün ilahiyat olduğunu düşünüyorum...evet000 |
Cevap: birileri uzaktan eğitimi durdursun aslında bu konunun muhatabı, okuduğu halde ilim sahibi olamamış,mezun ilahiyatçı arkadaşlar...hali hazırda örgün okuyupta ilahiyat bitiren cahil insanlar da var.bence mesele ilatamlı-örgün meselesi değil.mesele okumuş cahillik meselesi...insan branşı ne olursa olsun kendini yetiştirmeli.alan bilgisi ve genel kültür yanında iyi ahlak ve örnek insan modeli..bunlar da sırf okumakla örgünle,ilitamla olucak şeyler değil..bu yazının tahlilini yaparsak, inanın bana üstesinden gelemeyeceğimiz ayrıntılar çıkar...önemli olan insanın kendisini dini anlamda yetiştirip iman kurtarma aşamasına geçmesi... |
Cevap: birileri uzaktan eğitimi durdursun Kesinlikle katılıyorum.mesele kendini geliştirme ilahiyatı bitirip namaz kılmayan kişiler var onları Allah ıslah etsin. |
Cevap: birileri uzaktan eğitimi durdursun arkadaşlar ilahiyat mezunu olduktan sonra,bizler zan altında tutulacağız toplumda.bi komşumuzun yardıma ihtiyacı var,dini anlamda destek istiyor...biliyor seni de iLAHİYAT okudun.kem küm dedin mi bocalayacak komşun.içinden nası okudu bu ya böyle...diycek.sonrada ''ya bırak falanca kişi de okudu bu ilahiyatı bi soru sordum ben ondan daha iyi biliyorum'' diycek..adam sana soru sorduğunda kaynaklarla destekleyicek açıklama yapıcaksın. ona en azından başvurması için bi kaynak önericeksin.elimizi vicdanımıza koyalım arkadaşlar böyle insanlar da var biliyorum..çok örnekler var böyle çooook.. |
Cevap: birileri uzaktan eğitimi durdursun konuşma diliyle yazdım çok çokozr* diliyorum.. |
Cevap: birileri uzaktan eğitimi durdursun Alıntı:
Ama ilahiyat okumayı seçmiş kişi diploma ile yetinmememli .gerekli okumayı yapmalı.En azından bir fıkıh kitabını baştan sona bitirmeli anlamalı.Her Müslümanın görevi bu aslında !Ama bari ilahiyat okuyanlarımız bunu yapsınlar. |
Cevap: birileri uzaktan eğitimi durdursun Alıntı:
|
Cevap: birileri uzaktan eğitimi durdursun ilitama aöfe karşı çıkanlar ya bunlar test çözerek yattığı yerden diploma alıyorlar diye bir kanıya sahip olabilirler belki kısmen doğru olabilir ama arkadaşlar biz kendimizi geliştirirsek daha fazla çalışırsak arada fark yok asıl amaç örgün olsun ilitam olsun kişi kendini geliştirecek |
Cevap: birileri uzaktan eğitimi durdursun AÖF ASLA DURDURULMASIN güneydoğudaki kızların tek umudu benim arkadaşlarımın çoğu evli hepside açıktan okuyor sabaha kadar ders çalışanı bile var şimdi bir iki çalışmayı sevmeyen yüzünden durdurulursa onlarca kişi aöf ten yani tek üniversite hakkından mahrum kalacak üstelik kalite her yerde kendini belli eder bu bayan fazla bilgili bir kkö değilse eminim öğrencileri daha iyi bir kkö arayacak çünkü insanlar artık çok seçicidüşünceli000 |
Cevap: birileri uzaktan eğitimi durdursun benim kardeşim de örgün ilahiyat okuyor.aöf okuduğum halde ben ondan daha fazla çalışıyorum.sonuçta hiç kimse yata yata geçmiyor nedir bu tepki? siz çalışıyorsanız biz de telepatik güçlerle geçmiyruz sınavı..ilahiyat fakültelerinde sigarayla bir bütün olmuş,ezan kamet getirmeyi bilmeyen,isimle fiili ayırt edenler çok mu matah yani? devlet bu hakkı veridyse kendine güvenen herkes okuyabilir... |
Cevap: birileri uzaktan eğitimi durdursun Okumaya devam inş...evet000 |
SAAT: 05:31 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.