![]() |
İki kız kardeşle aynı anda evli olmanın hükmü İslam dinine göre İki kız kardeşle aynı anda evlenmenin hükmü nedir ? Caiz midir, değil midir ? İki kız kardeşle aynı anda evli olan peygamberin Hz Yakup ( As) olduğu söyleniyor. Bu bilgi sahih midir ? Sahih ise kaynağı nedir ? İslam dinine göre haramdır. Nisâ, 4/23 İbrahim (a.s) şeriatinde iki kız kardeşle evlenmek caiz olarak kabul edilmekte idi. Şeriatlere göre farklılıklar mevcuttur. İslam dine göre haram olan birşeyin İbrahim dinine göre de haram olması lazım gelir. Şeritta farklılıklar olabilir .Ancak birbirine zıt hükümler olabilir mi ? Bence olamaz. |
Kurtubî bu konuda şunları kaydeder: ''Andolsun ki Yûsuf’un ve kardeşlerinin durumunda..." buyruğundaki kardeşlerinin adları şöyledir: En büyüklerinin adı Rûbîl idi. Diğerleri ise Şem`ûn, Lâvî, Yehûza, Zeyâlûn ve Yeşcer`dir. Bunların annesi Leyan kızı Leyâ`dır. Hz. Ya`kub`un dayısının kızıdır. Hz. Ya`kub`un ayrıca iki cariyesinden dört oğlu olmuştu: Dân, Naftalî, Câd ve Âşer diye. Daha sonra Leyâ vefat edince, Hz. Ya`kub onun kız kardeşi Râhil ile evlendi. Bundan n da Yûsuf ve Bünyamin adındaki oğulları dünyaya geldi. Böylelikle Hz. Ya`kub`un çocukları toplam oiki kişi idi…Râhil, Bünyamin`den lohusa iken vefat etmişti.” İmam Kurtubi, el-Camiu li-Ahkâmi’l-Kur’an, c.IX, s. 202. |
İki Kız kardeş ile aynı anda evli olmadığını Kurtubiden vermiş olduğumuz kaynakta öğrenmekteyiz ... |
Ben de şöyle kaynak var hemen hemen aynı Yakub aleyhisselam babasının vefatından sonra annesinin tavsiyesi üzerine Harran’da bulunan dayısının yanına gitti. Orada uzun müddet kaldı. Dayısının büyük kızı Leya ile evlendi. Bu evlilikten Rabil, Şemun, Lâvi, Yehûda, İsâhar ve Zablûn adlı oğulları ile Dînar isimli kızı doğdu. İbrahim aleyhisselamın bildirdiği dinde iki kız kardeşle evlenmek câiz olduğundan hz yakup ilk evliliğinden yedi sene sonra dayısının küçük kızı Râhil ile de evlendi. Bu hanımından da Bünyamin ve Yusuf adlı iki oğlu oldu. Belhe ve Zülfâ adlı iki câriyesi vardı. Belhe adlı câriyeden Dân ve Neftâle, Zülfâ adlı câriyesinden de Câd ve Âşir adlı oğulları doğdu. Böylece on iki oğlu oldu. Sorumu yeniliyorum. Bunların rivayet kaynaklar olması pek muhtemel, rivayet kaynakların birçoğu sahih kabul edilmeyen kaynaklardır. Sahih olabilecekler Allahın kitabı ve peygamberin hadis ve sünnetleridir. İslam dinine göre İki kız kardeşle aynı anda evlenmenin hükmü nedir ? Caiz midir, değil midir ? |
Geçmiş uygulamalar bir yana, bundan böyle analarınız, kızlarınız, kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek kardeşlerinizin kızları, kız kardeşlerinizin kızları, sizi emziren sütanneleriniz, sütkardeşleriniz, kaynanalarınız, cinsel ilişkide bulunduğunuz eşlerinizden doğan gözetiminiz altındaki üvey kızlarınız - eğer anaları ile cinsel ilişkide bulunmamış iseniz bu kızlar ile evlenmenizin sakıncası yoktur- öz oğullarınızın eşleri ile evlenmeniz ve iki kız kardeşi birlikte nikahınız altında bulundurmanız size haram kılındı. Hiç kuşkusuz Allah affedici ve merhametlidir. (Nisa 23) İki kızkardeş ile aynı anda Nikah altında bulundurmak Kur'ana göre HARAMDIR.Ancak şöyle bir şey olabilir Birinci eşi vefat ettiğinde kızkardeşi ile evlenebilir bu durumda bir sakınca yoktur ama örf ve adetlerimize göre halk arasında hoş karşılanmayacağı gözönünde bulundurulmalıdır ... |
Alıntı:5-iki kız kardeşle aynı anda evli peygamber? Abdulmelik kardeşimizin sorduğu soru buydu. Ben de bunun üzerine açıklama yapmam gereğini duydum. Demek ki soru hatalıymış. Aynı anda değil de eşinden boşanıp tekrar veya ölüm anından sonra diğer kız kardeşle evlenilebilir. Alıntı:
|
Rivayetlere Kur'an ve Sünnet ile bakmak gereklidir.Hurafe bidat ve israiliyatlardan arınmış temiz bir bilgi için ... |
1-islamda iki kız kardeş,kız ile halası ,kız ile teyzesi aynı anda bir nikahta bulununamaz,biri vefat etmesi yada boşanması halinde mümkündür.nisa 23 ile sabit. 2-ibrahimi dinlerin adı aynı olsa da,şeriatlerinde farklılık olmuştur.inanç tevhid konularında ayrılık yoktur.ama ibadet ve muamelat konularında farklılık arz etmektedir.değişmez olan kaideler ali imran 64 ile sabit.katl zina domuz eti şirk gibi.. 3-hz yakubun dayısı lebanın iki kızı ile aynı anda evli olduğu,ibn kesir,kıssası enbiya,peygamberler tarihi gibi muteber kaynaklarla ittifaklıdır. |
Alıntı:
her konuda ayet ararsanız kuranın ansiklopedi olması gerekir.unutmayın ki,fitri olarak hz ademin çocukları birbiriyle evlenmişlerdir.kardeşler evlenmişlerdir.fıtrata ters bi durum ama adem şeriatiyle helal idi. yahudilikte hayvanların iç yağ haram iken islamda helal. yahudilikte deve deve kuşu tavşan haram iken islamda helal. yahudilikte zinaya recim gerekir iken islamda tazir uygun görülmüştür. vs... |
habil ile kabil kardeş idiler.kavgalarının sebebi ikisininde kızkardeşi olan bir kızla evlilik mücadelesi olmuştur.ve habilin şehit edilmesi ile sonuçlanmıştır. hz adem ile havva evliliği sonucu; 33 batın doğum olmuştur. her batında bir kız ile bir erkek dünyaya gelmiştir. bir önce doğan kız bir sonraki erkekle evlenmiştir.bir önceki oğlan bi sonraki kızla evlenmiştir.insanlık soyu böyle başlamış,insanlar çoğaldıklarında hz şit as şeriatiyle kız kardeşle evlilik yasaklanmıştır. |
Alıntı:
ilk insan adem ve havva olduğuna göre.yeryüzünde ikisinden başkası olmadığına göre. çocukları kimle evlenmiş acaba :) |
değerli kardeşim, çirok olamaz esatirul ewwelin hiç olamaz. çünkü; ayet ile sabittir. ademden önce insan yaşamamıştır.yaşayan azazil başkanlığındaki cinler idi.eğer ademden önce insan yaşadı dersek ayete muhalif olup dinden çıkmış oluruz. habil ile kabilin kavgasının sebeblerinden biri de o kızdır. dediğini doğru var sayalım... peki kuran a göre ilk erkek adem ilk kadın havva.ve tüm insanlar ademin havvanın zürriyeti olduğu yine kuranca sabit iken; insanlar nasıl çoğalmıştır ? :) |
"Andolsun biz insanı kuru bir çamurdan, değişmiş cıvık balçıktan yarattık..." (Hicr, 26). "Andolsun ki biz insanı çamurdan süzülmüş bir hülasadan (özden) yarattık." (Mü`minun, 12). "İblis: `Ben bir salsaldan (kurumuş çamurdan) değişken bir balçıktan (Hamein mesnun) yarattığın insana secde edemem` dedi" (Hicr, 33). "Onun (şeklini) düzeltip ona ruhumdan üflediğim zaman kendisi için derhal (bana) secdeye kapanın" (Sa`d, 72). "Hani Rabbin meleklere muhakkak ben yeryüzünde bir halife (bir insan, Adem) yaratacağım" demişti (Bakara 30). "O insanı (Ademi) bardak gibi (çınlayan) kupkuru bir balçıktan yarattı (Rahman 14) "Ki o, yarattığı herşeyi güzel yapan, insanı (Âdemi) yaratmaya da çamurdan başlayandır" (Secde 7) Âdem çamurdan yaratılmıştır" (İsra 61, Araf 12, Sad76, Secde 7), 'Âdem cıvık çamurdan yaratılmıştır" (Saffat 11) "Âdem çamurdan süzülmüş bir hulâsadan yaratılmıştır" (Mü’minun 12) "Âdem kuru çamurdan suretlenmiş balçıktan yaratılmıştır" (Hicr 27, Rahman 4). (3). "Allah nezdinde İsa'nın durumu, aynen Âdem'in durumu gibidir. Allah Âdem'i topraktan yaratıp ona 'ol' dedi, o da derhal oluverdi." (Âl-i İmran Suresi, 3/59) bu ayetlerin hepsinin ortak noktası ; insan yokluktan var edilmiş,mayası çamur balçıktır.ondan önce insan yok idi.ilk yaratılan insan(adem) idi.eşi havva yaratılarak,evlilikleri sonucu ve çocuklarının evlilikleri ile insan nesli türemiş çoğalmıştır. biz varlıkları çift çift yarattık ayetine gelince,her canlı çift çift yaratılmıştır.hayvan insan cinler ve bitkiler için geçerlidir. insanlar için çift yarattık (adem -havva çifti) وَمِن كُلِّ شَيْءٍ خَلَقْنَا زَوْجَيْنِ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ ZARİYAT 49 |
İnsanlar Hz. Âdem’le Hz. Havva’dan doğarak çoğalmışlardır. Havva anamız hep ikiz doğum yapıyordu. Bunlardan birisi erkek, diğeri de kızdı. Hz. Âdem, aynı anda doğan ikizleri, bir önce veya bir sonra doğan ikizlerle evlendiriyordu. Habil’le beraber doğan kız çırkın, Kabil’le birlikte doğan kız ise güzeldi. Bu durumda Hz. Âdem, Habil’in, Kabil’le beraber doğan kızla, Kabil’in de Habil’le beraber doğan kızla evlenmesini istedi. Fakat Kabil buna razı olmadı, kendisiyle doğan güzel kızı Habil’e vermek istemeyerek kendisi almak istedi. (bk. Taberi, İbn Kesir, Razî Maide, 5/27. ayetin tefsiri ) Hz. Âdem’in çocuklarının birbirleriyle evlenmelerinin dindeki yerine gelince; Hz. Âdem’den Peygamber Efendimize gelinceye kadar bütün peygamberler hak dini tebliğ etmişlerdir. Dinin temeli olan îman esasları hep aynı kalmıştır. Fakat şeriat dediğimiz, ibadet ve dünyaya ait işlerde Hz. Âdem’den Peygamberimize kadar her devrin icaplarına, insanların ihtiyaçlarına göre bazı hükümler değişerek gelmiştir. Cenab-ı Hak her devrin insanının yaşayışını ve menfaatini gözeterek her ümmete ayrı bir şeriat göndermiştir. Mâide Sûresinin 48. âyetinde bu hususta, “Sizin her biriniz için Biz bir şeriat ve açık bir yol tayin ettik” buyurulur. Hz. Âdem ise ilk insan ve ilk peygamberdir. Allah ona da bir din ve bir şeriat göndermiş ve öğretmişti. O da Allah’ın kendisine gösterdiği şekilde hareket ediyordu. Cenab-ı Hak, Hz. Âdem’in çocuklarının birbirleriyle evlenmesini de bir zaruretten dolayı helâl kılmıştı. Çünkü insan neslinin artması gerekiyordu. Başka insan da olmadığına göre, bir zaruret olarak kardeşlerin birbirleriyle evlenmesi gerekiyordu. Bu âdet bir süre devam etti, fakat insanlar çoğalınca böyle bir evliliğe ihtiyaç ve zaruret kalmadı ve bu tatbikat da kalkmış oldu. mehmet paksu. |
Alıntı:
|
Ve onlara gerçeği göstermek için Ademin iki oğlunun kıssasını anlat; nasıl ikisinin birer kurban sunduklarını ve birinden kabul edildiği halde diğerinden kabul edilmediğini.(Onlardan biri, Kabil), "Seni mutlaka öldüreceğim!" demişti.(Kardeşi Habil) cevap vermişti: "Unutma ki Allah, yalnız Ona karşı sorumluluk bilinci duyanların (kurbanı)nı kabul eder. (Maide 27) İnsanlar Hz. Adem’le Hz. Havva’dan doğarak çoğalmışlardır. Havva anamız hep ikiz doğum yapıyordu. Bunlardan birisi erkek, diğeri de kızdı. Hz. Adem, aynı anda doğan ikizleri, bir önce veya bir sonra doğan ikizlerle evlendiriyordu. Habil’le beraber doğan kız çirkın, Kabil’le birlikte doğan kız ise güzeldi. Bu durumda Hz. Adem, Habil’in, Kabil’le beraber doğan kızla, Kabil’in de Habil’le beraber doğan kızla evlenmesini istedi. Fakat Kabil buna razı olmadı, kendisiyle doğan güzel kızı Habil’e vermek istemeyerek kendisi almak istedi. (Taberi, İbn Kesir, Razi Maide, 5/27. ayetin tefsiri ) Bu rivayet bir çok tefsir kaynağında geçmektedir. |
Alıntı:
Kuranda Ademin nasıl yaratıldığı bilgisi varken , havvanın var mıdır ? Ondan eşini yarattı der. Yani o nefisten havva annemiz de yaratılmış oldu. Şu pencereden neden bakılmaz . Madem ki, tek nefisten havva beşeri de yaratılıyorsa, bu nefisten diğer insanların da yaratılması mümkün değil midir ? Pekala mümkündür. Müslümanlardan kardeşimin söylemek istediği de sanırım bu. Yorum olarak bu tek nefisten havva yaratıldı ise ve çift olarak diğer insan çifti (erkek ve dişi de ) yaratılmış olabilir. Ve bunlar doğumla gerçekleşmediğinden kardeş sayılmaz. Dolayısıyla kardeşlerin birbirleriyle evlenmiş olması bana ahlaki gelmediği gibi zorunlu bir durum da değildir. Bu nesil çoğaldı ve günümüze kadar geldi. Şimdi asıl konu başlığına gelelim. Abdulmelik kardeşime cevap vereyim. |
Allah katında İsa'nın durumu Adem'in durumu gibidir, ki Allah onu topraktan yarattı ve sonra "Ol!" dedi; işte (insanoğlu böylece) oluverir. (A'li İmran 59) Ey insanlar! Sizi bir tek can(lı)dan yaratan, ondan eşini var eden ve her ikisinden pek çok kadın ve erkek meydana getiren Rabbinize karşı sorumluluğunuzun bilincinde olun. Kendisi adına birbirinizden (haklarınızı) talep ettiğiniz Allah'a karşı sorumluluk bilinci duyun ve bu akrabalık bağlarını gözetin. Şüphesiz Allah, üzerinizde daimi bir gözetleyicidir. (Nisa 1) Allah'ın ol demesi ile her şey varolur ve yok olur bu onun sonsuz kudretinin kanıtıdır. Rivayetler ile yol almak istemeyebilirsiniz o zaman ''La Yeğlemu Gaybe İlallah '' Gaybı Allah'tan Başka Kimse bilemez der Teslim oluruz irdelemeyede gerek kalmaz .. Adem ve Havadan olan çocukların nasıl çoğaldığını bilip bilmemek o kadarda gerekli değildir Bize gerekli olan hususlarda devam edelim derim ve fazlada irdelemem bu hususları Allah'a emanet olunuz... |
Alıntı:
En Muteber kaynak kabul ettiğim kurana göre böylesi asla söz konusu değildir ve olamaz da. Peki İmam kurtubinin kaynağı ne idi ve onun kaynağı muteber değil miydi ? Ki farklı bir kaynağı var. Evlilik aynı anda olmamıştır diye Kurtubî bu konuda şunları kaydeder: Daha sonra Leyâ vefat edince, Hz. Ya`kub onun kız kardeşi Râhil ile evlendi İmam Kurtubi, el-Camiu li-Ahkâmi’l-Kur’an, c.IX, s. 202. __________________ Allah katından muteber tek din İslam dinidir ki, Adem (as ) dan günümüze hep aynı din gelmiştir. Muteber din olan islam dini , muteber olan allah kelamından oluşur. Şeriat islam içinde olan bir yoldur , farklı şeriatlar olabilir, farklı yollar olabilir ama bu yolllar hep aynı hedefe ulaşır. Birbirine zıt yollarla hedefe varılmaz. Gidilen Aynı yol olmazsa bile farklı yollarla da hedefe ulaşabilirsiniz ancak birbirine zıt yollarla hedefe ulaşmak mümkün değildir. Yahudilikte hayvanların iç yağ haram iken islamda helal. Yahudilikte deve deve kuşu tavşan haram iken islamda NEDEN helal ? Yahudilikte hayvanların iç yağ haram iken islamda NEDEN helal ? Yahudilik de bir islam dinidir. Böyle bir örnek islam dinindeki şeriatlerin birbirinden farklı , zıt olduğunu göstermez ki ! Yahudilik'te bu konuda getirilen yasakların gerekçesi farklıdır. Kur'an'da taşkınlıkları ve zulümleri sebebiyle İsrâiloğulları'na bazı hayvanların tamamen, bazı hayvanların da belirli kısımlarının haram kılındığı bildirilir. Konuyla ilgili olarak Kur'ân-ı Kerîm'de şöyle buyurulur: "Yahudilere tırnaklı bütün hayvanları haram kıldık. Sırtlarında yahut bağırsaklarında taşıdıkları ya da kemiğe karışan yağlar hariç olmak üzere sığır ve koyunun iç yağlarını da onlara haram kıldık. Bu, zulümleri yüzünden onlara verdiğimiz cezadır. Biz elbette doğru söyleyeniz" (el-En`âm 6/146). Ayete dikkat ki, bu haram kılma, cezadır , Onlara verilmiş bir cezadır. Şeriaatla ilgisi yoktur. Bir kavme münhasır bir durumdur bu . Taşkınlıkları sebebiyle ...... Dikkat ki müslümanlara böyle bir ceza verilmemiştir. Elbette müslümanlara böyle bir ceza verilmezdi ve bu yiyecekler helal olacaktı. Cumartesi yasağı da bunlardan bir tanesidir. Devamı var |
Bedii Hamit kardeşim, doğrusunu isterseniz,haniflerden duymak alışkanlığı ile alışkınız ama sizden beklenmeyen bir durum.ne demek muteber dediğiniz kaynaklar bunlar mı? eleştiri dozumuzu ayarlıyamıyoruz,soya soya ,eleştire eleştire elimizde kuran tek kaldı.oda koruma altında olduğu için zarar veremiyoruz şükür. kuranın hangi ayetine el atıyoruz,dahi zekamızı kullanarak o ayeti tahrif etme zevkini yaşıyoruz :( tesettürü namazı orucu haccı tanınmaz hale soktuk. kaynaklarımızı küçümsüyoruz. alimlerimizi küçümsüyoruz. sahi nereye gidiyoruz,nereye varmak istiyoruz? kafamız o kadar karışık ki.... hadi kurana göre konuşalım diyorum ; kurana göre adem ilk insan mı ? EVET ilk kadın havva mı? EVET tüm insanlar adem ile havva zürriyeti mi ? EVET o halde adem babamız havva annemizden üreme sonucu insanlar çoğaldı ? EVET insanların ilk dönemde zarureten kardeşleri ile evlenmesi zorunlu idi? evlere şenlik cevaba bakın AKLIM ALMIYOR????? sünneti aklımız almıyor. hadisi aklımız almıyor. kaynakları almıyor. rivayetleri almıyor. müfesirleri almıyor. arkadaşlar bu gidiş gidiş değil.... saygılar.. |
Alıntı:
başka türlü anlatılmazdı hocam ağzına yüreğine sağlık |
Alıntı:
Eleştri dozumuzu nasıl ayarlıyamıyoruz ? Bu söz direk bana hitap eder. Benim muteber kaynak dediğim en başta Allah kelamı , peygamberin sünnet ve hadislerdir. Başkası varsa siz söyleyin. Sizin kaynak gösterip peygamberler tarihi, ibni kesir kıssasına göre söylediğiniz olayı, Kurtubi bir başka kaynakla kurana uygun nakletmiştir. Alıntı:
Alıntı:
Ya Yakup ( as ) iki kız kardeşle aynı anda evli olduğunu anlayamam ve anlayamadım da ( Bunun neresinde var böyle bir zaruret) |
ben kaynakları kutsamadım ki.elbette insan mahsulu onlar.hatasız tek kaynak kurandır... tarih konusunda islamda en muteber olarak,en hatasız olarak,kabul edilen kaynakları saydım.elbetteki sıfır hata mümkün değildir. sizin o cümleniz kaynakları kaale almamanın dozunu ayarlıyamamaktır diye algıladım ve eleştirdim.tamam eksik yalan uydurma yanları mümkündür,bu hadisler için bile geçerlidir.ama bu hanifler gibi tüm hadisleri red anlamına gelemez diye sizinle aynı fikirde buluşmuştuk. kaynaklarda sorun var diye toptan red edilemez ti'ye alınmamalı. ha keza kurtubide öyle... gerek islam kaynakları olsun,gerek sonradan yazılanlar tercümeler olsun gerekse batı kaynaklarında olsun,yeterince kolaçan ettiğimde,hz yakubun dayısı kızları ile 7 yıl ara ile evlendiğidir. israil oğulları teyze çocuklarıdır diye ikna oldum. kızkardeşlerin aynı anda bir kocada kurana göre evliliği elbette merduttur,haramdır. ama hz yakuba kadar bu neden helal olmasın ? olamaz mı ? hz adem çocukları neden evlenemezsin ? olamaz mı ? yahudilerde cumartesi haram iken bizde neden helal olmasın ? olamaz mı ? resulullaha 4 tten fazla evlilik neden helal olmasın? olamaz mı ? hz meryem babasız çocuk neden yapamasın ? olamaz mı ? vs vs vs .... peygamberlerin şeriati farklılık arzetmiştir islam ile kemale ermiştir diye inanıyorum. |
Alıntı:
Alıntı:
Olamaz. Açıklamaya devam edeceğim Alıntı:
Alıntı:
İşte bende bu konuya açıklık getiriyordum. Yazım devam edecek ayetler ışığında |
Adem (as ) çocuklarının birbirleriyle evlenmelerini ve nesillerin bu şekilde sürdürmelerini zaruretten olduğunu bir derece anlarım da İbrahim dininde erkeğin aynı kız kardeşle aynı anda evlenmesini anlayamam ,anlayamıyorum . İslam göre haram olan o zaman Neden haram değildi. Böyle bir zaruret mi vardı. Diye de sorusunu sormak icab eder. İslamda haram olan bir eylem o zamanlar neden haram değildi. Şimdi ise neden haram ? Bir izahı olabilir mi. Ne zaman haram kılındı ? Son din ve ve son kitap kuran gelene kadar helal miydi ? Hz İbrahimden Hz Musa ve Hz İsa kadar gelen nesil için de helal miydi ? Son din ve son kitap kuran mı yasakladı iki kız kardeşle aynı anda evlenemeyi ? Bir şeyin helal veya haram olması, Allah'ın emrine tabidir. Allah bir şeye "helal" derse helal, "haram" derse haram olur. Yani din bir imtihandır, insanlara yapılan bir tekliftir. Cenab-ı Hak, cennete layık bir duruma getirmek için, insanları imtihana tabi tutuyor. Bu sebeple, bazı emir ve yasaklar koymuştur. Esas olan da bu emir ve yasaklara uymaktır. Bu prensiplerin gerek insanın şahsi hayatına, gerekse cemiyet hayatına pek çok faydaları vardır. "O, pis olan bütün Şeyleri insanlara haram kılar" (el-Â'râf, 7/157) O temiz olmayan, murdar olan her davranışı da insanlara haram kılar. İslam erkeklere iki kız kardeşle aynı anda evli olmayı haram kılmıştır. Deniliyor ki, bu haram kılma önceden yoktu, ibrahim şeriatinde yoktu ve bundan dolayı hz yakup iki kız kardeşle de aynı nikah altında evlenmiştir. Alıntı:
İslam dininde farklı şeriatler var mıdır ? Evet vardır . Bu şeriatler birbirine zıt olabilir mi ? Yani önceden haram kılınan bir şey helal veya helal olan bir şey haram olabilir mi ? Bence olamaz . Neye göre konuşuyorum. Ali İmran 3: O, sana Kitab’ı hak ve kendisinden öncekileri doğrulayıcı olarak indirdi..............(Benzer ayetler Bakınız Yusuf 111, Fatır 31, Yunus 37 ) ALLAHIN SON KİTABI OLAN KURAN ÖNCEKİ KİTAPLARI TASDİK EDİYOR. YASAKLARI VE HELALLERİYLE BİRLİKTE TASDİK EDİYOR . O kitap veya sahifelerde çirkin ve günah olarak ne var ise kuranda da aynısı vardır. İşte ayeti Şura 13: Dîne âit hükümlerden, Nûh'a tavsiye ettiğini ve sana vahyettiklerimizi ve İbrâhîm'e, Mûsâ ve İsâ'ya tavsiye ettiklerimizi, size de gidilecek yol (ŞERİAT ) olarak bildirdi, açıkladı; dîne yapışın ve o hususta hiçbir ayrılığa düşmeyin.... ... Çünkü Allahın kitabına göre murdar ve çirkin olan herşey ,her eylem insanlara Allahın Nuha, İbrahime , Musaya ve İsaya tavsiye ettikleriyle Yasaklanmış ve bize de haram edilmiştir. (ŞERİAT OLARAK Öncekilere de, hem öncekileriyle ve hem de sonrakileriyle ) Şeriatın farklılığından söz edilerek şöyle örnekler veriliyor. Alıntı:
Yahudilikte hayvanların iç yağ haram iken islamda helal. Yahudilikte deve deve kuşu tavşan haram iken islamda NEDEN helal ? Yahudilikte hayvanların iç yağ haram iken islamda NEDEN helal ? Yahudilik de bir islam dinidir. Böyle bir örnek islam dinindeki şeriatlerin birbirinden farklı , zıt olduğunu göstermez ki ! Yahudilik'te bu konuda getirilen yasakların gerekçesi farklıdır. Kur'an'da taşkınlıkları ve zulümleri sebebiyle İsrâiloğulları'na bazı hayvanların tamamen, bazı hayvanların da belirli kısımlarının haram kılındığı bildirilir. Konuyla ilgili olarak Kur'ân-ı Kerîm'de şöyle buyurulur: "Yahudilere tırnaklı bütün hayvanları haram kıldık. Sırtlarında yahut bağırsaklarında taşıdıkları ya da kemiğe karışan yağlar hariç olmak üzere sığır ve koyunun iç yağlarını da onlara haram kıldık. Bu, zulümleri yüzünden onlara verdiğimiz cezadır. Biz elbette doğru söyleyeniz" (el-En`âm 6/146). Ayete dikkat ki, bu haram kılma, cezadır , Onlara verilmiş bir cezadır. Şeriaatla ilgisi yoktur. Bir kavme münhasır bir durumdur bu . Taşkınlıkları sebebiyle ...... Dikkat ki müslümanlara böyle bir ceza verilmemiştir. Elbette müslümanlara böyle bir ceza verilmezdi ve bu yiyecekler helal olacaktı. Cumartesi yasağı da bunlardan bir tanesidir. Bu yasakları veya haramları şeriatın farklılığı ile izah etmek mümkün değildir. İşte size bir başka örnek, bir kavme münhasır haram bir olayı açıklayan Şüphesiz Allah sizi bir ırmakla imtihan edecektir 2/249. Tâlût ordu ile hareket edince, "Şüphesiz Allah sizi bir ırmakla imtihan edecektir. Kim ondan içerse benden değildir. Kim onu tatmazsa işte o bendendir. Ancak eliyle bir avuç alan başka." dedi. İçlerinden pek azı hariç, hepsi ırmaktan içtiler. Tâlût ve onunla beraber iman edenler ırmağı geçince, (geride kalanlar) "Bugün bizim Câlût'a ve askerlerine karşı koyacak gücümüz yok." dediler. Allah'a kavuşacaklarını kesin olarak bilenler (ırmağı geçenler) ise şu cevabı verdiler: "Allah'ın izniyle büyük bir topluluğa galip gelen nice küçük topluluklar vardır. Allah sabredenlerle beraberdir". Bir kavme münhasır haram bir olaydı bu. Bir kavme münhasır geçiçi bir durumdu. İslamiyette veya günümüzde böyle bir yasak var mıdır ? Bütün bunlar O günkü şartlar gereği Allahın imtihanı idi. Alıntı:
Dikkat ! Ceza şeklinin farklı olması haram olan bir şeyin haramlığını hiçbir şekilde ortadan kaldırmıyor. Ancak ceza şekli değişiyor. Önceden Allahın kanununda zinaya recm cezası var iken bu kaldırılmıştır. Dikkat ki, Konu ile İlgisi yoktur. Yani Haram ve helallikle ilgisi yok ( Haram kılanan daha önce helal kılınmamış- Haram veya helal olma ile ilgili bir durum değil ) Her iki şeriattede zina haramdır. Ancak ceza şekli değişmiştir. Ceza şekli şeriatlerde farklı olabilir. Ve farklı olmuştur. Ceza şekli farklı olabilir, ancak ceza şekillerinin farklı olması haram olan bir olguyu ortadan kaldırmaz. İslama göre Aynı kardeşle aynı anda evlenmenin ceza hükmü nedir diye sorup önceki şeriatleri kıyaslarsanız belki bu ceza şekillerinde farklılıklar görürsünüz .Ancak Neticede her ikisi de haramdır. Şöyle bir örnek verilmesi uygun olur kanatindeyim. İslam dininde Hz muhammed ( as ) şeriatinde içki içmenin cezası 40 sopa iken, Musa şeriatinde belki daha farklı olabilir. Sonuç: Şeriatlerde Ceza şekli farklı olmakla birlikte esas ve asıl olan günahın kendisinin ( haramlığın ) ortadan kalkmayacağıdır. |
Ayrıca konu ile alakalı olduğu için Hazret-i Îsâ’nın Kur’an’da nakledilen “Benden önce gelen Tevrat’ı tasdik edici olarak ve size haram kılınan bazı şeyleri helâl etmek üzere gönderildim” sözünü de açmak isterim(Âl-i İmran: 50) Bilindiği gibi Hz İsa ( as ) israiloğullarına yani Yahudilere gönderilen son peygamberdi. Ayet açık ve net ,size haram kılınan bazı şeyleri helâl etmek üzere gönderildim ifadesi yer almaktadır. Onlara ( İsrailoğularına ) haram kılınan bazı şeyler ne idi ? Ne olabilir ? Ayete dikkat ! Bazı haramlardan söz ediliyor. Kendilerine haram edilen bazı haramların kendilerine helal edilmesinden. Tüm haramlardan değil sadece bazı haramlardan Ayette tüm haramlardan değil de sadece bazı haramların helal edilmesinden bahsedilmesi bu bazı haramların ne olabileceği hakkında aklımıza soru getirir. Kendilerine haram olup helal edilecek bazı şeyler ne olabilir ? Zina ,kumar, içki olabilir mi yoksa taşkınlıkları nedeniyle onlara önceden ceza olarak verilen iç yağı, deve haramını kaldırmak mı ? Enam 146 ayeti onlara haram kılınan bazı şeyleri sebebi ile şöyle açıklıyor. "Yahudilere tırnaklı bütün hayvanları haram kıldık. Sırtlarında yahut bağırsaklarında taşıdıkları ya da kemiğe karışan yağlar hariç olmak üzere sığır ve koyunun iç yağlarını da onlara haram kıldık.Bu, zulümleri yüzünden onlara verdiğimiz cezadır.Biz elbette doğru söyleyeniz" (el-En`âm 6/146). Soru: Enam 146 ayetinin açıklamasıyla Allah yahudilerin zulumleri ve yaptıkları taşkınlık sebebi ile onlara ceza olarak bazı yiyecekleri haram etmişti. O neslin çocukları ve torunları oldu. O neslin çocukları ve torunları da peşlerinden gelen yahudi nesli olarak bu haram kapsamı içindeydi. Bu haram kapsamı içinde olmak, Babalarının ,atalarının işlediği suç yüzünden onların da aynı ceza ile cezalandırılmış olması demektir.. Bu suçun cezası onlar içinde aynı haram yiyeceklerdi. Bu suçu işlememiş nesil olarak onlara bu ceza nasıl verilebilir ? Yani dedelerinin işlediği ( Zulum ) suçunun cezasını hem dedeleri , hem de onların torunları da mı çekmeliydi ? Atalarının işlediği suç yüzünden onların da bu ceza ile (Bazı yiyeceklere haram kılınarak) cezalandırılmasını Nasıl açıklayacağız ? Ki Hz İsa onlara haram kılınan bazı şeyleri size helâl etmek üzere gönderildim diyor. Devamı var |
Alıntı:
|
Alıntı:
Atalarının işleyip ,Kendilerinin işlemediği suçtan dolayı atalarıyla aynı ceza ile cezalandırılması hak olmaz. İşte ayeti Ki, hiç kimse başkasının günah yükünü taşımaz. (Necm-38) De ki: "Öyleyse, O her şeyin Rabbi iken Allah'tan başka bir Rab mı arayacağım?" İnsanların işlediği (kötü) fiiller yalnızca kendilerini ilgilendirir; ve sorumluluk taşıyan hiç kimseye başkasının sorumluluğu yüklenmez. Zamanı geldiğinde hepiniz Rabbinize döneceksiniz: ve o zaman üzerinde ihtilafa düştüğünüz her şeyi size (gerçek haliyle) gösterecektir.(En'am-164) Yahudilerin haram yiyeceklerle cezaların devam etmesi, onların ve nesillerinin de hak ettikleri ceza iledir. HİÇ USLANMADILAR Kİ, Hiçbir zaman uslanmadılar ki, günümüze kadar gelen zamanla dahi.... Öyle taşkın, öyle zulümkar , öyle nankör bir millet,bir kavim ve bir nesildirler ki, İLLALLAH Ayetler hep onların taşkınlıklarını ve münafıklarını anlatır. Bakınız [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] İşte hz isa (as) Allahın emri ile onlara şu hitabı yapar.“Benden önce gelen Tevrat’ı tasdik edici olarak ve size haram kılınan bazı şeyleri helâl etmek üzere gönderildim” Doğru yola geliniz, allaha itaat ediniz ki, size haram kılanan bazı şeyler helal edilsin, size şefaat edilsin. tevrat ve incile uyunuz. Aslında bu haram kılınan şeyler, zamanında İsrailoğullarının günahları ve sapmaları sonucunda ceza olarak haram kılınmıştı. Allah onlara helâl olan birtakım şeyleri haram kılmakla onları uslandırmak istemişti. Sonra Allah'ın iradesi Mesih (as) ile onlara merhamet etmek istemiş, kendilerine haram kıldıklarından bir kısmını helal kılmıştır. ( Hz isaya uymak şartı ile tabii ) Bu ayete bir benzer ayeti de Araf 157 ve tefsiri ile birlikte görüyoruz. |
Alıntı:
Alıntı:
Temiz şeyleri helâl kılacak, pis şeyleri haram sayacaktı. İsrailoğulları'ndan kendisine iman edenlerin omuzlarındaki ağır yükü ve zincirleri kaldıracaktı. Yüce Allah'ın İsrailoğulları'na günahları yüzünden yüklediği yükümlülükleri kendisine inandıkları zaman, bu ümmi peygamber iptal edecekti. |
Yazdıklarımla özetle SONUÇ: Yakup ( as ) mın iki kız kardeşle aynı anda nikah altında bulunması rivayetini kurana arzettiğimizde, rivayet kuranla uyuşmuyor. Ancak kesin yanlıştır hükmüde çıkarılamaz doğru da olabilir. Doğruluğu ancak şu şekilde olabilir. Bilindiği gibi pek önemli zaruretten kaynaklanan haramlar mubah olmaktadır. Yakub (as ) da zaruretten kaynaklanan bir durum ile başbaşa kalmış ve bu evliliği yapmış olabilir. ALLAHÜ ALEM |
Abim eğer araştırmanız bitti ise bende katkıda bulunacaktım ? |
Alıntı:
SONUÇ: Yakup ( as ) mın iki kız kardeşle aynı anda nikah altında bulunması rivayetini kurana arzettiğimizde, rivayet kuranla uyuşmuyor. Ancak kesin yanlıştır hükmüde çıkarılamaz. Doğru da olabilir. Doğruluğu ancak şu şekilde olabilir. Bilindiği gibi pek önemli zaruretten kaynaklanan haramlar mubah olmaktadır. Yakub (as ) da zaruretten kaynaklanan bir durum ile başbaşa kalmış ve bu evliliği yapmış olabilir. ALLAHÜ ALEM |
Alıntı:
çözdün işte. Rabbim ıslah etsin seni :) |
iki kız kardeş(kız -teyzesi,Kız-Halası) Aynı Zamanda bir erkeğin nikahında bulunması,İslam Şeriati dışındaki tüm şeriatlerde yasaklanmadığı,bu olması gereken evrensel ahlak islam ile zirveye çıkmıştır. |
Alıntı:
İslamiyette Olması gereken evrensel ahlak sadece islamın belirli dönemine münhasır olamaz ,İslamiyetin her dönemindedir. Ben bu olayı kurana arzettim, ayetler ışığında analizini yaptım ve kuranla örtüşmediğini gördüm. Yazdıklarımı enine boyuna okuyunuz bir itirazınız varsa siz de delilleriyle konuya ışık tutun |
bu konuyu her boyutta derinlemesine açan,delil akıl ve kişisel düşünceler eşliğinde olgunlaşmasına katkıda bulunan Başta yazarımız ve tüm kardeşlerimize teşekkür ederiz. sonuç olarak şunu diyebiliriz ; 1-Kuran yasası ile diğer ilahi dinlerdeki yasalardan( teferuat muamelat konularında )farklılık arzedebilir mi? cevap :evet mümkündür. 2-Hz Yakubun iki kızkardeşle aynı anda evli olduğu doğrumudur? cevap :Kurana göre hayır.bazı rivayetlere,kaynaklara,nakillere göre ise,evet mümkündür. Allahu a'lem. |
Alıntı:
Rivayetlerin kaynağı nedir ? Kuranı kerim ve peygamberin hadisleri olamayacağına göre geriye tek kaynak kalır ki, o da Tevrattır. Yani Yakup peygamberin aynı anda iki kız kardeşle evli olması Rivayetlerinin kaynağı yahudilerin elinde bulundurduğu Tevrattan ileri gelmektedir. Tabii ki, Tevrat ne kadar güvenilir kaynak ise Tevratta öyle bir rivayet var ki, bu rivayet aynı zamanda ayet olarak da geçmiş LUT Peygamberin Öz kızlarıyla ( Her iki kızıyla ) zina yaptığını biliyor muydunuz ? Bu rivayetin kaynağı nedir diye sorsanız ? Karşımıza Tevrat çıkar. Evet bu olayın tek kaynağı Tevrattır. Ve bu olay Tevratta çok açık geçer. Allah Lut kavmini cezalandırdıktan sonra Lut peygamber, kızları ile birlikte bir mağarada konaklar. Bir mağarada iken Lutun kızları babalarına şarap içirir. Lut içtiği şeyin şarap olduğunu anlayamaz. Sarhoş olan Lut iradesini Kaybeder. Kızların amacı da babaları ile zina etmek imiş. Ve kızları ona şarabı bu amaçla içirmiştir. Sarhoş olan Lut kendi kızlarının her biri ile yatar. Buyrun işte bu da bir rivayet ! Hem Tevrat kaynaklı hem de Tevrattan alıntı, Tevrat ayetli Şimdi biz bu rivayetin kaynağını Tevrat kabul ettiğimizde rivayet doğrudur mu diyeceğiz ? Rivayet doğru mudur, değil midir ? Doğruluğunu Kurana arzetmeyecek miyiz ? Ki Doğruluğunu Kurana arzettiğimizde Lut peygamberinin ailesinin çok temiz, çok iffetli olduğu İfade edilir. (Karısı hariç ) |
Alıntı:
Alıntı:
SEVMESEK DE,İĞRENSEKDE ,KALBİMİZ RED ETSEDE Bu açıklamalarınıza katılmam hiç mümkün değil, ne demek gerek ilahi şeriatlarda olsun,gerek geleneklerde olsun,gerek cahiliye adetleri olsun,islamdan önce her şey mümkün idi sözü. Cahiliye dönemini anlarım da, ilahi şeriatlarda herşey mümkündür sözünü anlayamam. Hem de hiç anlayamam. Belki siz Hz Lutun öz kızları ile de zina yaptığına da ihtimal verebiliyorsunuz, Çünkü ne de olsa sevmeksek de iğrensek de, kalbimiz red etsede sözünü kullanabilmektesiniz ve kullanabiliyorsunuz. |
Alıntı:
verdiğiniz örnekten bu anlam çıkardığınız için size malettim. şöyle demişsiniz ben hz yakubun araştırmalarım sonucu,iki kız kardeş ile aynı anda evli olduğunu sanıyorum. 7 yıl dayısının küçük kızı için hizmet etmiştir.aldatılmış büyük kız verilmiştir.hz yakub küçük kıza talip.7 yıl daha hizmeti göze alarak küçüğünüde almıştır. Evet araştırma yaptığınız bu bilgilerinizin hepsi Tevrat kaynaklıdır. Siz bu olaya inanabilirsiniz. Ama ben hep şüphe ile bakarım ( Kaynak Tevrat olunca ) içkinin safha saha haram kılınmasından bahsetmişsiniz Sizce geçmiş ümmetlerde de içki içme yasağı yok mudur ? Korkarım ki hayır diyeceksiniz. diğer sorularınız da cevaplayacağım |
Bedii Hamit abimin görüşlerine katılıyorum Kuranın onaylamadığı herşeye şüphe ile bakarım ... |
SAAT: 05:27 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.