Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   İlmihal Bölümü (https://www.forum.medineweb.net/654-ilmihal-bolumu)
-   -   Namazların cem i konusu ve teravih namazı (https://www.forum.medineweb.net/ilmihal-bolumu/19773-namazlarin-cem-i-konusu-ve-teravih-namazi.html)

bilinmez 21 Ağustos 2011 12:43

Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
Namazların CEM`i konusu ve TERAVİH namazı

Kur’an’da namazların birleştirmesinden-cem edilmesi diye bir uygulamadan bahsedilmez.

Kur’an’da bahsedilmeyen bir hususun Hz. peygamberin sünnetinde-uygulamasında olduğunu söylemek de mümkün değildir.. Esasen cem uygulaması Kur’an hükümüne aykırıdır. Kur’an namazın vakti bildirilen bir ibadet olduğunu söylüyor. (Nisa-103) Namazlar birleştirildiği zaman-cem edildiği zaman cem edilen namazlardan biri bildirilen vakitte kılınmamış olur.

Bir namazı bildirilen vaktinde kılmayıp diğer bir namazın vaktinde o namazla birleştirerek kılmak ayet hükmüne aykırıdır..

Namazların cem’i konusu mezhep kökenli bir kabüldür, uygulamadır.
Sünni eköle göre cem edilebilen namazlar, öğle ile ikindi namazı ve akşam ile yatsı namazıdır.

Sünni eköl Kur’an’da üç vakit olarak bildirilen namaz vakitlerini önce beş vakit olarak ilan etmiş sonrada Kur’an’da bildirildiği gibi üç vakte indirmak için cem uygulamasını devreye sokmuştur.

“Hz. peygamberimiz beş vakit namazı cem ederek üç vakitte birleştirerek de kılmıştır” Söylemi yerine; “ Hz. peygamberimiz Kur’an hükümlerine uygun olarak sabah, akşam ve gece-teheccüd namazlarını kılmıştır. Bunların haricinde evinde günün değişik zamanlarında fazladan, nafile namazlar da kılmıştır. ”Demek, Kur’an ve sünnet verilerine daha uygun bir ifade olacaktır..

Dileyen dilediği zaman, dilediği kadar Allah’ın rızası için namaz kılar. Ancak, Kur’an’da bildirilmeyen, farz olmayan namazların, farz namazlar olduğunun söylenmesi, kabul edilmesi Allah’ın yetkilerine müdahaledir. Teravih ve tespih namazları gibi çeşitli isimlerle kılanan namazlar farz olmayan namazdır. Sadece farz namazların mescitte cemaatle kılınması, fazladan nafile olarak kılınan namazların ise evde kılınması Hz. peygamberimizin uygulaması, sünnetidir. Hz. Peygamberimizin sünnetine sıkı sıkıya bağlı olduğunu söyleyen mezhepçi, tarikatçı, tasavvufçu, cemaatçi geleneksel İslamcıların teravih namazlarını peygamberimizin sünnetine aykırı şekilde camilerde kılması anlaşılır bir tavır değildir. Sünnete bağlı olduğunu söyleyen ve Hz. Muhammad’e saygısı olan kişiler teravih namazını evlerinde kılmalıdırlar.

Teravih namazlarının camide kılınmaması; evde kılınması Hz. Muhammed’in sünnetidir.

Hz. Peygamberin sünneti İslam’ın-dinimizin bir unsurudur, parçasıdır.
Teravih namazını dinine uygun kılmak isteyen Müslümanlar, bu namazı evlerinde kılmalıdır.ayrıca rasulullahın SADECE RAMAZANA HAS BİR NAMAZDA KILMAMIŞTIR.

Saygılarımla,
Mustafa Kallavi..

FECR 21 Ağustos 2011 14:34

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
Namazların cem'i meselesini Kur'an'da geçmiyor diye yoksaymak, bugüne kadar bize kadar hadis rivayetlerini bir çırpıda reddetmek demektir. Bayram namazı da Kur'an da geçmez, şimdi Bayram namazı Kur'an'da geçmiyor diye yok mu sayılması lazımdır. Kur'an'da namazın vakitli farz kılındığı belirtirken sayısal anlamda "5 vakit" ibaresi geçmez. Ama Allah rasulu a.s sözleriyle ve uygulamalarıyla bunun 5 vakit olduğunu bizlere bildirmiştir. Ayrıca Allah Rasulunun Hacc zamanı Arafat'ta öğle ile ikindiyi ve akşam ile yatsıyı cem ederek kıldığı mütevatirdir ve halen uygulanmaktadır. Böylece cem olayı yaşayan sünnet halindedir. Arafattaki cem olayından başka Rasulullahın seferde de bazen cem ettiği güçlü rivayetler ile sabittir.
Yukardaki yazıdaki mantık Allah Rasulunu devreden çıkarmanın ürünüdür.

bilinmez 21 Ağustos 2011 15:42

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
fecr hoca sizin anlatımınıza göre ALLAH RASULU KURANA AYKIRI BİR ŞEY yapmış çıkmaz mı...

FECR 21 Ağustos 2011 17:02

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
Kur'ana aykırı olduğunu nerden çıkardınız?. Peygamber Kur'an'a aykırı olarak cem yapmış olsaydı, hemen ayetle uyarılırdı. Uyarılmadığına veya Allah Rasulunun yaptığının (Cem konusunda) yanlış olduğunu beyan eden bir ayet olmadığına göre Kur'an onaylamış olmuyor mu?.
Bir şey Kur'an'da yoktur diye o şeyin yanlış olduğu anlayışını nerden çıkarıyorsunuz?

bilinmez 21 Ağustos 2011 18:08

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
kuranda olmayan rasulullahın hayatında varsa BU SÜNNET olmaz mı...burda anlatmak istediğim kuranda üç vakit olan namazın nasılda beş olduğudur.

Ayrıca kuranda namazı SAVAŞ ESNASINDA DAHİ ,CEM DEĞİLDE KISALTMADA Bİ MAHSUR YOK DEYİP RUHSAT VERİYOR,Cem olayında olan nafile ibadet olmaz mı o zaman...

bilinmez 21 Ağustos 2011 18:42

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
Bir şey Kur'an'da yoktur diye o şeyin yanlış olduğu anlayışını nerden çıkarıyorsunuz?fecrden alıntı...

kuranda olamayanı İSLAMIN Bİ ŞARTIYMIŞ gibi insanlara dayatmak varmıdır islamda....

Hayırda yarışmak adına kişi kendine nafile ibadet yapar ,yalnız bunu sünnettir veya farzdır derse ve buda islamda yoksa buda BİDAT VE SAPIKLIK OLMAZ MI...

FECR 22 Ağustos 2011 09:20

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
Alıntı:

bilinmez Üyemizden Alıntı (Mesaj 140954)
kuranda olmayan rasulullahın hayatında varsa BU SÜNNET olmaz mı...burda anlatmak istediğim kuranda üç vakit olan namazın nasılda beş olduğudur.

Ayrıca kuranda namazı SAVAŞ ESNASINDA DAHİ ,CEM DEĞİLDE KISALTMADA Bİ MAHSUR YOK DEYİP RUHSAT VERİYOR,Cem olayında olan nafile ibadet olmaz mı o zaman...

Kur'an'da 3 vakit olduğunu nerden çıkardın. 5 vakit olduğunun delillerini geniş bir şekilde rahmetli BEDİİ HAMİT ( Abdülhamit Abi ) 'in geniş bir çalışması vardı. İslami Düşünce de yayınlamıştı, burda yayınlandı mı tam hatırlamıyorum.

Cem olayın nafilede olması imkansızdır.


Alıntı:

kuranda olamayanı İSLAMIN Bİ ŞARTIYMIŞ gibi insanlara dayatmak varmıdır islamda....

Cem olayını hiç kimse İslam'ın şartı diyemez ve dememiştir. Dayatma da yok, zorlama da yok, sadece Arafatta ve Müzedelife Hacc zamanında CEM ETMEK gibi zorunluluk var. Bu da Müminler için bir kolaylıktır. Hanefi Mezhebi cem olayını sadece Arafatta ve Müzdelifede yapıldığını kabul eder, diğer Cem'i kabul etmezler. Diğer mezhepler ise Cem'i bir zaruret değil, sadece gerektiğinde kullanılabilecek bir ruhsat / kolaylık olarak kabul ederler.
Alıntı:

Hayırda yarışmak adına kişi kendine nafile ibadet yapar ,yalnız bunu sünnettir veya farzdır derse ve buda islamda yoksa buda BİDAT VE SAPIKLIK OLMAZ MI...
Cem olayı nafile ibadet değildir. Hiç kimse de bu sünnettir / vaciptir / farzdır demiyor ki. Olaya yanlış pencereden bakıyorsun. Bid'at ile sapıklıkla uzaktan yakından ilintisi yoktur. Namazların Cem'i devamlı yapılan bir olay değil, sadece bazı zamanlarda kullanılabilecek bir ruhsattır. İsteyen kullanır, istemeyen kullanmaz. Ama Hacc zamanı " Bu ruhsatı ben kullanmıyorum, cem yapmıyorum " da diyemez. Hacca nasip olursa gidersen, o mahşeri kalabalıkta bunun ne kadar da uygun bir şey olduğunu anlarsın.

EbdA 22 Ağustos 2011 10:22

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
Bilinmez kardeş Fecr kardeşin açıkladığı gibi Cem olayı bir kolaylıktır Hanefi mezhebinde sadece hac yolculuğunda diğer mezheplerde ise uzun yolculuklarda istenirse namaz cem edilebilir. Onlarda şu hadislere dayanarak bu sonuca ulaşmışlardır.

"Hz. Peygamber ile beraber Tebük savaşına çıktık. Hz. Peygamber, öğle ile ikindiyi birlikte, akşam ile yatsıyı da birlikte kılardı." (Müslim, II, 10; Ebu Davud, I, 285; İbn Mâce, I, 340)

"Rasûlullah (s.a.s.) Medine'de korku veya yağmur yokken, öğle ile ikindiyi, akşamla yatsıyı da birlikte kıldı." İbn Abbas'a Rasûlullah'ın bununla ne yapmak istediği sorulmuş, o şu cevabi vermiştir: "Ümmetine meşakkat vermemeyi kastetti..." (Sahîh-i Müslim Trc., IV,136,137)

Bunun kolaylığını bizzat ben yaşadım.

BU OLAY KURAN'A AYKIRI MI?

Birşeyin Kuran'ı Kerim'e aykırı olması demek açıkça bildirilen bir emrin tersini yapmak demektir. Kuran'da "namazı birleştirmeyiniz" diye açık bir var mı ki yapılan Kuran'a ters düşsün? Ayrıca Kuran'da açıkça bildirilmeyen durumlar için Peygamberimiz (AS) yetki vermiştir. Bunlardan bazıları şu ayetlerdir;
"Onlar ki, ellerindeki Tevrat ve İncil'de yazılı bulunan o elçiye, o ümmi peygambere uyarlar. O ki kendilerine iyiliği emreder, onları kötülükten men eder; onlara temiz ve hoş şeyleri helal, pis ve çirkin şeyleri haram kılar…." (A'raf, 7/157)
"Kendilerine kitap verilenlerden Allah'a ve ahiret gününe iman etmeyen, Allah'ın ve Resulünün haram kıldığını haram saymayan ve hak dini din edinmeyenlerle, ezilip büzülüp kendi elleriyle cizye verinceye kadar savaşın." (Tevbe, 9/29)
Bu ayetlerde Peygamberimiz'in (asm) haram kılma yetkisi açıkça görülmektedir.

İkinci ayette "Allah'ın haram kıldığı..." denildikten sonra Resülünün haram kıldığı da ayrıca belirtilmiştir. Bu nedenle her ikisini de sadece Allah'ın haram kıldığı ayetler olarak sınırlamak yanlış olur. Allah'ın haram kılması ayetlerle olduğuna göre, Resülünün haram kılması bundan ayrı olmalıdır. Ancak Resülünün haram kılması da Allah'ın izni iledir. (sorularlaislamiyet)

İlave bilgi için: [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

bilinmez 22 Ağustos 2011 10:50

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
Kur'an'da 3 vakit olduğunu nerden çıkardın. 5 vakit olduğunun delillerini geniş bir şekilde rahmetli BEDİİ HAMİT ( Abdülhamit Abi ) 'in geniş bir çalışması vardı. İslami Düşünce de yayınlamıştı, burda yayınlandı mı tam hatırlamıyorum.fecr den alıntı....

Fecr abim,asıl sorun burda,kuranda niisa süresi 103,te VAKTİ BELİRLENMİŞTİR DİYOR,

Bu vakit 5,yoksa üç müdür onu bulmak lazım,abdulhamit[bediihamit],in yazısını hem okudum hemde çıktısını alıp tekrar tekrar okudum,ORDADA ZORLAMAYLA OLAN Bİ ÇOK TEVİLLE 5 tir deniyor..hatta o yazıyı islami düşüncede bende yayınladım ...

cemin bidat oluş tarzı şuşekilde savunma yapanlar için dedim NAMAZ 3 VAKİTTİR,diğer iki vakti İSE PEKİŞTİRİLMİŞ SÜNNETTİR[Çoğunlukla şia kaynakları bunu savunur]

Diğer taraftan hanefiler sadece ARAFATTA kabul eder demişsiniz tamamda hocam Allah rasululunun hiç bir sıkıntı olmadanda CEM ETTİĞİNİ SÖYLEYEN BİR ÇOK RİVAYET VAR hatta EBDA arkadaşımızda vermiş bu rivayetlerden bi kaç tane...

not..fecr hocam tam olarak kuranda 5 vakitse siz bu beş vakti kısaca verebilirmisiniz...

bilinmez 22 Ağustos 2011 11:10

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
Alıntı:

EbdA Üyemizden Alıntı (Mesaj 141108)
Bilinmez kardeş Fecr kardeşin açıkladığı gibi Cem olayı bir kolaylıktır Hanefi mezhebinde sadece hac yolculuğunda diğer mezheplerde ise uzun yolculuklarda istenirse namaz cem edilebilir. Onlarda şu hadislere dayanarak bu sonuca ulaşmışlardır.

CEVABIM...tamamda değerli ebda,savaş ve yolculuk esnasında NAMAZDAN KISALTMAYA RUHSAT vardır kuranda bu kısaltma ruhsatına rağmen rasulullah nasılda kuran dışı bir şey yapar yani bir müslümanın peygambere yaklaşımı bu olmamalı....

"Hz. Peygamber ile beraber Tebük savaşına çıktık. Hz. Peygamber, öğle ile ikindiyi birlikte, akşam ile yatsıyı da birlikte kılardı." (Müslim, II, 10; Ebu Davud, I, 285; İbn Mâce, I, 340)

"Rasûlullah (s.a.s.) Medine'de korku veya yağmur yokken, öğle ile ikindiyi, akşamla yatsıyı da birlikte kıldı." İbn Abbas'a Rasûlullah'ın bununla ne yapmak istediği sorulmuş, o şu cevabi vermiştir: "Ümmetine meşakkat vermemeyi kastetti..." (Sahîh-i Müslim Trc., IV,136,137)

Bunun kolaylığını bizzat ben yaşadım.

BU OLAY KURAN'A AYKIRI MI?

Birşeyin Kuran'ı Kerim'e aykırı olması demek açıkça bildirilen bir emrin tersini yapmak demektir. Kuran'da "namazı birleştirmeyiniz" diye açık bir var mı ki yapılan Kuran'a ters düşsün? Ayrıca Kuran'da açıkça bildirilmeyen durumlar için Peygamberimiz (AS) yetki vermiştir. Bunlardan bazıları şu ayetlerdir;
DEğerli arkadaşım ebda , Kuranda açıkça,savaş ve yolculukta,namazdan kısa bilirsniz diyor CEM TAM TERSİ DEĞİL MİDİR SİZCE...

"Onlar ki, ellerindeki Tevrat ve İncil'de yazılı bulunan o elçiye, o ümmi peygambere uyarlar. O ki kendilerine iyiliği emreder, onları kötülükten men eder; onlara temiz ve hoş şeyleri helal, pis ve çirkin şeyleri haram kılar…." (A'raf, 7/157)

"Kendilerine kitap verilenlerden Allah'a ve ahiret gününe iman etmeyen, Allah'ın ve Resulünün haram kıldığını haram saymayan ve hak dini din edinmeyenlerle, ezilip büzülüp kendi elleriyle cizye verinceye kadar savaşın." (Tevbe, 9/29)

Bu ayetlerde Peygamberimiz'in (asm) haram kılma yetkisi açıkça görülmektedir.

CEVAB...bu ayetten şunu anlaıyorum insanlar rasulullaha vahiy gelmeden önce kendilerine gelen bi önceki peygamberden iletilen vahiyi kendi gelenekleriyle harmanlayıp,kendi kafalarına göre YASAK VEYA SERBESTLİKLER koyuyorlardı ve rasulullahta onlara [halka] dayatılan bir çok ağır yasaklarIN vahiyle değilde hevayla olduğunu açıklıyor ve BU YÜKTEN KURTARIYORDU bu ayettei böyle anlamak lazım YOKSA RASULULLAH ALLAHIN HÜKMÜNE ORTAK DEĞİLDİ ALLAH ONA NEYİ İLETİYORSA VAHİYSİYLE İNSANLARA ONU BİLDİRİYORDU...

İkinci ayette "Allah'ın haram kıldığı..." denildikten sonra Resülünün haram kıldığı da ayrıca belirtilmiştir. Bu nedenle her ikisini de sadece Allah'ın haram kıldığı ayetler olarak sınırlamak yanlış olur. Allah'ın haram kılması ayetlerle olduğuna göre, Resülünün haram kılması bundan ayrı olmalıdır. Ancak Resülünün haram kılması da Allah'ın izni iledir. (sorularlaislamiyet)

CEVABIM,,,,Rasulullah Allah tan aldığı vahiyle NEYİN HARAM NEYİN HELAL OLDUĞUNU ÖĞRENİYOR ÖYLEDE ANLATIYORDU VE BUDA ALLAH IN KOYDUĞUYLA AYNIYDI BUNUN İÇİNDE AYET ÖYLE BEYAN EDİYOR,Siz rasulullahın vahiye bir şeyler mi kattığını söylüyorsunuz,


İlave bilgi için: [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]


NOT..RASULULLAHIN HARAM KOYMA YETKİSİ HAKKINDA SİTEDE KONULAR AÇILMIŞTI....Rasulullah illete göre haram koyar illet kalktımı ortadan hükümde kalkar HARAM KOYMA YETKİSİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞÜM BUDUR buda kurandada var,içkinin ,domuz etinin haramken helal kılındığı ve daha sonra illet ortadan kalkınca tekrar haramhükmü devam eder...


SAAT: 23:29

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306