Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   İslam Felsefesi (https://www.forum.medineweb.net/604-islam-felsefesi)
-   -   OMU İlitam İslam Felsefesi (2013)Vize (https://www.forum.medineweb.net/islam-felsefesi/33351-omu-ilitam-islam-felsefesi-2013vize.html)

Mihrinaz 15 Kasım 2016 07:31

OMU İlitam İslam Felsefesi (2013)Vize
 
İSLAM FELSEFESİ VİZE 2013

1-İslam Düşüncesine giriş ne anlama gelmektedir?

A)İslam düşüncesine dair bir giriş kitabını okumaya başlamaktır.
B)İslam düşüncesini tarihsel oluşum sırasına göre okumaktır.
C)İslam düşüncesini sistematik bir düzen içinde okumaktır.
D)İslam düşüncesi hakkında genel bilgiler edinmektir.
E)Okurun İslam düşüncesiyle yüzleşmeye başlamasıdır.


2-İslam düşüncesini pozitivistik tarzda incelemek ne anlama gelir?

A)İslam düşüncesini bir nesneler yığını gibi görmektir.
B)İslam düşüncesini inanarak anlamaktır.
C)İslam düşüncesine karşı çıkmaktır.
D)İslam düşüncesiyle hiç ilgilenmemektir.
E)İslam düşüncesini diğer dini düşüncelerle karşılaştırmaktır.

3-İslam düşüncesinin bir “hadise” haline gelmesi ne demektir?

A)İslam düşüncesinin geçmişte kalmasıdır.
B)İslam düşüncesinin modern çağa ayak uydurmasıdır.
C)İslam düşüncesinin okurlarını etkilemesi ve dönüştürmesidir.
D)İslam düşüncesinin gayri Müslimleri hala ilgilendirmesidir.
E)İslam düşüncesinin ezberlenen bir tekrar konusu haline gelmesidir

4-Diyalojik düşünmenin anlamı aşağıdakilerden hangisidir?

A)Başkalarıyla birlikte düşünmektir.
B)İnsanın kendi başına düşünmesidir.
C)İnsanın başka düşünceleri reddetmesidir.
D)İnsanın kesin inanca dayalı olarak düşünmesidir.
E)İnsanın her hangi bir inanca dayanmaksızın düşünmesidir.


5-İslam düşüncesini bir soru olarak ele almak ne demektir?

A)Onun bizler için anlam ve öneminin hala keşfedilmeyi beklediğini varsaymaktır.
B)Onun asla anlaşılamaz bir karmaşık konu olarak ele alınmasıdır.
C)Onun gereksiz yere tartışılmasıdır.
D)Onun bazı kısımlarını İslam bilginlerinden öğrenmektir.
E)Onun inanmayan insanlara görünme şeklidir.


6-Kur’an’ın hem bir metin hem de bir yorum olması ne demektir?

A)Onun sayfalara yazılması ve tefsirler tarafından yorumlanmasıdır.
B)Onun sadece yaşanmasıdır.
C)Onun sadece akademik olarak ele alınmasıdır.
D)Onun bizlere hem yeni şeyler söylemesi hem de insanların eylemlerini sorgulamasıdır.
E)Onun kendi kendisini yorumlaması yani Kur’an’ın, Kur’an ile tefsiridir.

7-Gelenek aşağıdakilerden hangisiyle tanımlanabilir?

A)Esas itibarıyla bir praksis olmasıdır.
B)Onun geçmişte kalmasıdır.
C)Onun artık benimsenmemesidir.
D)Onun her şeyiyle benimsenmesidir.
E)Onun daha çok akademik ortamlarda incelenmesidir.


8-Geleneğin anlamı neden sınırlandırılamaz?

A)Çünkü gelenek herkes tarafından keyfi yorumlanır.
B)Çünkü gelenek ancak toplumda otorite olanlarca yorumlanır.
C)Çünkü gelenek her bölgede farklı yaşanır.
D)Çünkü gelenek anlaşıldıkça ortadan kalkar.
E)Çünkü gelenek yorumlandıkça bize yeni şeyler söylemeye devam eder.





9-Geleneğin eleştirisi ne ölçüde mümkündür?

A)Onu tümüyle eleştirmek mümkündür.
B)Onu eleştirmek mümkün değildir.
C)Onu eleştiren düşünce de geleneğin bir parçası olduğundan daima sınırlıdır.
D)Onu başka geleneklere bakarak eleştirmek gereklidir.
E)Onu sadece akla dayalı eleştirmek mümkündür.

10-İbn Tufeyl’in Hayy b. Yakzan figürü geleneğin eleştiri bağlamında neyi temsil eder?

A)Yalnız okuru temsil eder.
B)Bir adada kendi başına var olan insanı temsil eder.
C)Yalnızca bir roman kahramanıdır.
D)Çizgi filmlere konu olan bir tasarımdır.
E)İbn Tufeyl’in kendisini temsil etmektedir.

11-Bir eleştiriye değerini kazandıran şey aşağıdakilerden hangisidir?

A)Onun eleştirdiği şeyi yok etmesidir.
B)Onun sadece eleştirmesidir.
C)Onun insanın zihnini uyanık tutmasıdır.
D)Onun eleştirdiği şey ile birlikte yaşayabilme gücüdür.
Onun bazı insanların düşüncelerini yansıtmasıdır.

12-Geleneğin açık uçlu olması ne demektir?

A)Geleneğin bir türlü anlaşılamamasıdır.
B)Geleneğin sürekli farklı yorumlanabilmesidir.
C)Geleneğin geçmişte hapsolmasıdır.
D)Geleneğin gelecekte kitaplara konu olarak kalacak olmasıdır.
E)Geleneğin sürekli kendisini tekrarlamasıdır.


13-Hadis metinlerini orijinal metin olarak görmek aşağıdakilerden hangisine işaret eder?

A)Onun Kur’an’ı yorumlamasıdır.
B)Onun Hz. Peygambere ait olmasıdır.
C)Onun kutsal olarak değer görmesidir.
D)Onun Kur’an’ın yanı sıra bize varoluşumuz hakkında yeni şeyler söyleyebilmesidir.
E)Onun sahih hadis kitaplarında yer tutmasıdır.

14-“Müslümanların durduğu yer bizzat Kur’an ve hadislerin üzerinde durduğu eşiktir” sözü ne anlama gelmektedir?

A)Müslümanlar bu metinlerin işaret ettiği ayrımlar ve buluşmalar çizgisinde varolurlar: dünya-ahiret, ruh-beden, geçmiş gelecek gibi.
B)İnananın mutsuzluğu anlamına gelir.
C)İnananın mutluluğu anlamına gelir.
D)İnananlar kendilerini inanmayanlardan üstün görürler.
E)İnananlar bu dünyayı kendilerine yabancı görürler.

15-Orijinal kelimesi aşağıdakilerden hangisini gösterir?

A)İlk olan
B)En son ortaya çıkan
C)Sürekli kopyalanan
D)Asla kopyalanamaz olan
E)Farklı zaman ve mekanlarda kendisini yenileyebilen

16-Hakikat Müslümanlar için ne anlama gelir?

A)Bir kez bulunan ve asla yitirilmeyen
B)Asla bulunamaz olan
C)Büyük insanların dediği her şey
D)Müslümanların uğrunda çaba harcamakla görevlendirildikleri bir süreç
E)Kesin inanç


17-Kendini anlamak ne demektir?

A)İnsanın sadece kendisini anlamasıdır.
B)İnsanın başkalarını anlayamamasıdır.
C)İnsanın başkalarını anlarken kendisini fark edecek duruma gelmesidir.
D)İnsanın bencil olmasıdır.
E)İnsanın kendi hayalleri ile baş başa kalmasıdır.

18-Metinler-arasılık’ın anlamı aşağıdakilerden hangisidir?

A)Her bir metnin başka metinlerle ilişki içinde anlam kazanmasıdır.
B)Metinlerin birbirine karışmasıdır.
C)Yorumların birbirine karışmasıdır.
D)Metinler arasında bir ilişkinin olmamasıdır.
E)Metinler arasında zoraki ilişki kurulmasıdır.

19-Kur’an’ın tevhid ifadesini anlamak felsefi olarak ne anlama gelmektedir?

A)Yalnızca Kur’an metninin özünü kavramaktır.
B)Yalnızca Allah’ın birliğini kavramaktır.
C)Allah’ın hitabı karşısında insanın kendisini yersiz yurtsuz olarak algılamasıdır.
D)Şirk inancını reddetmektir.
E)Teslis inancını reddetmektir.

20-Kur’an’ın tevhid ifadesini açıklamak felsefi olarak ne anlama gelmektedir?

A)
Tevhid kavramının dilsel analizini yapmaktır.
B)
Tevhid kavramının kelami analizini yapmaktır.
C)
Tevhid kavramının metafiziksel analizini yapmaktır.
D)
Tevhid kavramının sosyolojik analizini yapmaktır.
E)
Yukarıdaki tüm hususları kapsayacak şekilde tevhid kavramını anlamı sınırlanabilir, aktarılabilir, konumlandırılabilir bir zihni nesneye indirgemektir.


1-e 2-a 3-c 4-a 5-a 6-d 7-a 8-e 9-c 10-a11-d12-b 13-d 14-a15-e16-d 17-c 18-a 19-c 20-e


SAAT: 20:00

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306