Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İLİTAM İLAHİYAT LİSANS TAMAMLAMA.::. > İlitam 4.Sınıf Dersleri > İslam Felsefesi

Konu Kimliği: Konu Sahibi Mihrinaz,Açılış Tarihi:  15 Kasım 2016 (08:31), Konuya Son Cevap : 15 Kasım 2016 (08:31). Konuya 0 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 15 Kasım 2016, 08:31   Mesaj No:1
Medineweb Baş Editörü
Mihrinaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: Mihrinaz isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 14593
Üyelik T.: 15 Kasım 2011
Arkadaşları:68
Cinsiyet:Anne
Memleket:MEDİNEWEB
Yaş:43
Mesaj: 12.364
Konular: 1263
Beğenildi:11771
Beğendi:8954
Takdirleri:26191
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart OMU İlitam İslam Felsefesi (2013)Vize

OMU İlitam İslam Felsefesi (2013)Vize

İSLAM FELSEFESİ VİZE 2013

1-İslam Düşüncesine giriş ne anlama gelmektedir?

A)İslam düşüncesine dair bir giriş kitabını okumaya başlamaktır.
B)İslam düşüncesini tarihsel oluşum sırasına göre okumaktır.
C)İslam düşüncesini sistematik bir düzen içinde okumaktır.
D)İslam düşüncesi hakkında genel bilgiler edinmektir.
E)Okurun İslam düşüncesiyle yüzleşmeye başlamasıdır.


2-İslam düşüncesini pozitivistik tarzda incelemek ne anlama gelir?

A)İslam düşüncesini bir nesneler yığını gibi görmektir.
B)İslam düşüncesini inanarak anlamaktır.
C)İslam düşüncesine karşı çıkmaktır.
D)İslam düşüncesiyle hiç ilgilenmemektir.
E)İslam düşüncesini diğer dini düşüncelerle karşılaştırmaktır.

3-İslam düşüncesinin bir “hadise” haline gelmesi ne demektir?

A)İslam düşüncesinin geçmişte kalmasıdır.
B)İslam düşüncesinin modern çağa ayak uydurmasıdır.
C)İslam düşüncesinin okurlarını etkilemesi ve dönüştürmesidir.
D)İslam düşüncesinin gayri Müslimleri hala ilgilendirmesidir.
E)İslam düşüncesinin ezberlenen bir tekrar konusu haline gelmesidir

4-Diyalojik düşünmenin anlamı aşağıdakilerden hangisidir?

A)Başkalarıyla birlikte düşünmektir.
B)İnsanın kendi başına düşünmesidir.
C)İnsanın başka düşünceleri reddetmesidir.
D)İnsanın kesin inanca dayalı olarak düşünmesidir.
E)İnsanın her hangi bir inanca dayanmaksızın düşünmesidir.


5-İslam düşüncesini bir soru olarak ele almak ne demektir?

A)Onun bizler için anlam ve öneminin hala keşfedilmeyi beklediğini varsaymaktır.
B)Onun asla anlaşılamaz bir karmaşık konu olarak ele alınmasıdır.
C)Onun gereksiz yere tartışılmasıdır.
D)Onun bazı kısımlarını İslam bilginlerinden öğrenmektir.
E)Onun inanmayan insanlara görünme şeklidir.


6-Kur’an’ın hem bir metin hem de bir yorum olması ne demektir?

A)Onun sayfalara yazılması ve tefsirler tarafından yorumlanmasıdır.
B)Onun sadece yaşanmasıdır.
C)Onun sadece akademik olarak ele alınmasıdır.
D)Onun bizlere hem yeni şeyler söylemesi hem de insanların eylemlerini sorgulamasıdır.
E)Onun kendi kendisini yorumlaması yani Kur’an’ın, Kur’an ile tefsiridir.

7-Gelenek aşağıdakilerden hangisiyle tanımlanabilir?

A)Esas itibarıyla bir praksis olmasıdır.
B)Onun geçmişte kalmasıdır.
C)Onun artık benimsenmemesidir.
D)Onun her şeyiyle benimsenmesidir.
E)Onun daha çok akademik ortamlarda incelenmesidir.


8-Geleneğin anlamı neden sınırlandırılamaz?

A)Çünkü gelenek herkes tarafından keyfi yorumlanır.
B)Çünkü gelenek ancak toplumda otorite olanlarca yorumlanır.
C)Çünkü gelenek her bölgede farklı yaşanır.
D)Çünkü gelenek anlaşıldıkça ortadan kalkar.
E)Çünkü gelenek yorumlandıkça bize yeni şeyler söylemeye devam eder.





9-Geleneğin eleştirisi ne ölçüde mümkündür?

A)Onu tümüyle eleştirmek mümkündür.
B)Onu eleştirmek mümkün değildir.
C)Onu eleştiren düşünce de geleneğin bir parçası olduğundan daima sınırlıdır.
D)Onu başka geleneklere bakarak eleştirmek gereklidir.
E)Onu sadece akla dayalı eleştirmek mümkündür.

10-İbn Tufeyl’in Hayy b. Yakzan figürü geleneğin eleştiri bağlamında neyi temsil eder?

A)Yalnız okuru temsil eder.
B)Bir adada kendi başına var olan insanı temsil eder.
C)Yalnızca bir roman kahramanıdır.
D)Çizgi filmlere konu olan bir tasarımdır.
E)İbn Tufeyl’in kendisini temsil etmektedir.

11-Bir eleştiriye değerini kazandıran şey aşağıdakilerden hangisidir?

A)Onun eleştirdiği şeyi yok etmesidir.
B)Onun sadece eleştirmesidir.
C)Onun insanın zihnini uyanık tutmasıdır.
D)Onun eleştirdiği şey ile birlikte yaşayabilme gücüdür.
Onun bazı insanların düşüncelerini yansıtmasıdır.

12-Geleneğin açık uçlu olması ne demektir?

A)Geleneğin bir türlü anlaşılamamasıdır.
B)Geleneğin sürekli farklı yorumlanabilmesidir.
C)Geleneğin geçmişte hapsolmasıdır.
D)Geleneğin gelecekte kitaplara konu olarak kalacak olmasıdır.
E)Geleneğin sürekli kendisini tekrarlamasıdır.


13-Hadis metinlerini orijinal metin olarak görmek aşağıdakilerden hangisine işaret eder?

A)Onun Kur’an’ı yorumlamasıdır.
B)Onun Hz. Peygambere ait olmasıdır.
C)Onun kutsal olarak değer görmesidir.
D)Onun Kur’an’ın yanı sıra bize varoluşumuz hakkında yeni şeyler söyleyebilmesidir.
E)Onun sahih hadis kitaplarında yer tutmasıdır.

14-“Müslümanların durduğu yer bizzat Kur’an ve hadislerin üzerinde durduğu eşiktir” sözü ne anlama gelmektedir?

A)Müslümanlar bu metinlerin işaret ettiği ayrımlar ve buluşmalar çizgisinde varolurlar: dünya-ahiret, ruh-beden, geçmiş gelecek gibi.
B)İnananın mutsuzluğu anlamına gelir.
C)İnananın mutluluğu anlamına gelir.
D)İnananlar kendilerini inanmayanlardan üstün görürler.
E)İnananlar bu dünyayı kendilerine yabancı görürler.

15-Orijinal kelimesi aşağıdakilerden hangisini gösterir?

A)İlk olan
B)En son ortaya çıkan
C)Sürekli kopyalanan
D)Asla kopyalanamaz olan
E)Farklı zaman ve mekanlarda kendisini yenileyebilen

16-Hakikat Müslümanlar için ne anlama gelir?

A)Bir kez bulunan ve asla yitirilmeyen
B)Asla bulunamaz olan
C)Büyük insanların dediği her şey
D)Müslümanların uğrunda çaba harcamakla görevlendirildikleri bir süreç
E)Kesin inanç


17-Kendini anlamak ne demektir?

A)İnsanın sadece kendisini anlamasıdır.
B)İnsanın başkalarını anlayamamasıdır.
C)İnsanın başkalarını anlarken kendisini fark edecek duruma gelmesidir.
D)İnsanın bencil olmasıdır.
E)İnsanın kendi hayalleri ile baş başa kalmasıdır.

18-Metinler-arasılık’ın anlamı aşağıdakilerden hangisidir?

A)Her bir metnin başka metinlerle ilişki içinde anlam kazanmasıdır.
B)Metinlerin birbirine karışmasıdır.
C)Yorumların birbirine karışmasıdır.
D)Metinler arasında bir ilişkinin olmamasıdır.
E)Metinler arasında zoraki ilişki kurulmasıdır.

19-Kur’an’ın tevhid ifadesini anlamak felsefi olarak ne anlama gelmektedir?

A)Yalnızca Kur’an metninin özünü kavramaktır.
B)Yalnızca Allah’ın birliğini kavramaktır.
C)Allah’ın hitabı karşısında insanın kendisini yersiz yurtsuz olarak algılamasıdır.
D)Şirk inancını reddetmektir.
E)Teslis inancını reddetmektir.

20-Kur’an’ın tevhid ifadesini açıklamak felsefi olarak ne anlama gelmektedir?

A)
Tevhid kavramının dilsel analizini yapmaktır.
B)
Tevhid kavramının kelami analizini yapmaktır.
C)
Tevhid kavramının metafiziksel analizini yapmaktır.
D)
Tevhid kavramının sosyolojik analizini yapmaktır.
E)
Yukarıdaki tüm hususları kapsayacak şekilde tevhid kavramını anlamı sınırlanabilir, aktarılabilir, konumlandırılabilir bir zihni nesneye indirgemektir.


1-e 2-a 3-c 4-a 5-a 6-d 7-a 8-e 9-c 10-a11-d12-b 13-d 14-a15-e16-d 17-c 18-a 19-c 20-e
__________________

~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~




Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi Mihrinaz 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Duyulmayan Çığlık...Va Mutasımah Muhtelif Konular Mihrinaz 0 36 25 Mart 2024 14:21
Rabia Sessizliği Gündem/ Manşetler Mihrinaz 0 68 08 Mart 2024 10:32
ABD Sahtekarlığın Kitabını Yazdı İslami Haberler Esma_Nur 2 100 06 Mart 2024 23:24
Ömer Seyfettin 140 Yaşında Kitaplar/Kütüphane Mihrinaz 2 64 06 Mart 2024 17:43
İnsan Hayatta İken Çocuklarından Birine Malını... İlmihal Bölümü Mihrinaz 0 69 06 Mart 2024 15:30

Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Konuyu değerlendir
Konuyu değerlendir:

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Dicle İslam Tarihi-1 ve İslam AHLAK Felsefesi 2013 Final soruları Mihrinaz DİCLE İlitam 1 08 Nisan 2019 22:21
0MU İlitam İslam Felsefesi (1-5) Sunum Mihrinaz İslam Felsefesi 0 15 Kasım 2016 09:12
OMU İlitam İslam Felsefesi 2014 Vize Mihrinaz İslam Felsefesi 0 15 Kasım 2016 08:41
OMU İlitam İslam Ahlak Felsefesi (2014)Vize Mihrinaz SAMSUN OMÜ İlitam 0 07 Kasım 2016 09:11
OMU İlitam İslam Tarihi (2014) Vize Mihrinaz SAMSUN OMÜ İlitam 0 07 Kasım 2016 08:50

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.