Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   KPSS Eğitim Bilimleri (https://www.forum.medineweb.net/785-kpss-egitim-bilimleri)
-   -   MEDİNEWEB "EĞİTİM BİLİMLERİ" ÖNEMLİ BİLGİLER (https://www.forum.medineweb.net/kpss-egitim-bilimleri/34337-medineweb-vequotegitim-bilimlerivequot-onemli-bilgiler.html)

mehmet akif2 27Haziran 2018 23:59

Morgem ( Tek sözcük) : Dil gelişiminde “tek sözcük” evresi olarak bilinen evredir.

Bu evrede tüm çocuklar tek kelime ile birden çok şey anlatmak istemektedir.

Kullanılan kelimenin herkes tarafından bilinen veya kabul edilen bir kelime olmasına gerek yoktur.

Çocuk kendi oluşturduğu ses dizilerini de morgem olarak kullanabilir.

Örnek;

2 yaşındaki İrem çok sevdiği köpeği kastederek “hav” demektedir

mehmet akif2 30Haziran 2018 20:29

Toplam 2 Eklenti bulunuyor.
(:...

mehmet akif2 09 Temmuz 2018 14:11

Drama:Sabit bir metin olmaksızın,katılımcıların doğaçlama olarak belirli rolleri canlandırdıkları bir tekniktir.

Bilinen en eski öğretim tekniklerinden biri olması ve yaratıcı-empatik düşünceyi geliştirmesi bağlamında önem taşır.

Dramanın, rol almaya nazaran tek sınırlılığı,öğrencileri kontrol etmenin güç oluşudur. (Sonuçta doğaçlama bir eylem söz konusu)





Rol Alma ise;
yine öğrencilerde yaratıcılık ve empatik düşünceyi geliştirmekle birlikte; sabit bir metin üzerinden oynanır.

Bu sebeple,öğrencide sorumluluk,belli bir izleği takip edebilme gibi yetenekleri geliştirmesi de beklenmektedir.

mehmet akif2 09 Temmuz 2018 15:11

Toplam 1 Eklenti bulunuyor.
c*........

mehmet akif2 09 Temmuz 2018 21:11

Toplam 1 Eklenti bulunuyor.
cicekver

mehmet akif2 11 Temmuz 2018 18:05


YAŞAM BOYU ÖĞRENME


Yaşam Boyu Öğrenmede 3 Beceri Gelişir:




Temel Beceriler

Okuma, yazma, anlama, konuşma, öz bakım becerileri



Düşünme Becerileri

Yaratıcı Düşünme

Yansıtıcı Düşünme



Kişilik Özellikleri

Girişken, yeniliklere açık, sosyal, marjinal


Yaşam Boyu Öğrenmenin Ögeleri

Süreklilik

Doğumdan ölüme kadar.

Yaratıcılık

Özgünlük

Kendi Kendine Öğrenme

mehmet akif2 11 Temmuz 2018 21:21

Vee Diyagramı(Gowin)

Ölçme değerlendirme aracıdır.

Kavramları tespit ederken öğrencide var olan kavram yanılgılarının tespit edilmesinde bir araç olarak kullanılır.

Bilginin nasıl öğrenileceğini, aynı zamanda bilginin nasıl yapılandırılacağını gösteren araçtır.

V raporu olarakda bilinir.

Öğrencilerine bilgilerini daha iyi organize etme, daha etkili bir biçimde araştırma yapma ve öğrenmelerini sağlamak için kullanılan ölçme değerlendirme uygulamasıdır.

Daha çok Fen derslerinde kullanılır.


Tek başına bir konuyu öğretmez.Çünkü aslında bir teknik değil, deney tekniğiyle beraber kullanılan bir araç gereçtir.

mehmet akif2 12 Temmuz 2018 15:01

Beyin Eseri



Beyin fırtınasına benzeyen bir tekniktir.

Arasındaki farklar şunlardır.


Beyin fırtınası kısadır.Beyin eseri uzun sürer.

Beyin fırtınasında çok sayıda fikir, beyin eserinde ise her öğrenciden 3 fikir alınır.

Beyin fırtınasında fikirler yorumlanmazken, beyin eserinde fikirler yorumlanıp, sınıflandırılır.

Öğretmen üzerinde çelişkili düşünceler olan konuyu sınıfa açıklar.

Öğrencilere 3 farklı renkte kağıt dağıtır.Her öğrenci konuyu düşünür ve 3 kartın hepsine farklı farklı bakış açılarını yazar.

Kartlar toplanıp rastgele öğretmen masasının üzerine serilir.

Öğrenciler sırayla masaya gelir kar çeker, okur ve yorumlar.

Birbirine benzeyen görüşleri içeren kartlar sınıflandırılır.

mehmet akif2 12 Temmuz 2018 15:11

Toplam 1 Eklenti bulunuyor.
ewet000

mehmet akif2 12 Temmuz 2018 16:55

Sokrat Semineri

Öğrenciler düzeylerinin üzerindeki yazılı bir metni inceler ve tartışırlar.

Anlaşılması zor, üst düzey akademik bir konunun bir metin üzerinden tartışılmasını içerir.

Analiz düzeyinde davranış kazandırılır.

Değerlendirme hem süreç hem ürüne dönüktür.

Kararlar bağlayıcıdır.

Metinler; hak, adalet, insanlık, eşitlik metafiziksel olabilir.


SAAT: 00:58

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321