![]() |
Morgem ( Tek sözcük) : Dil gelişiminde “tek sözcük” evresi olarak bilinen evredir. Bu evrede tüm çocuklar tek kelime ile birden çok şey anlatmak istemektedir. Kullanılan kelimenin herkes tarafından bilinen veya kabul edilen bir kelime olmasına gerek yoktur. Çocuk kendi oluşturduğu ses dizilerini de morgem olarak kullanabilir. Örnek; 2 yaşındaki İrem çok sevdiği köpeği kastederek “hav” demektedir |
Toplam 2 Eklenti bulunuyor. (:... |
Drama:Sabit bir metin olmaksızın,katılımcıların doğaçlama olarak belirli rolleri canlandırdıkları bir tekniktir. Bilinen en eski öğretim tekniklerinden biri olması ve yaratıcı-empatik düşünceyi geliştirmesi bağlamında önem taşır. Dramanın, rol almaya nazaran tek sınırlılığı,öğrencileri kontrol etmenin güç oluşudur. (Sonuçta doğaçlama bir eylem söz konusu) Rol Alma ise; yine öğrencilerde yaratıcılık ve empatik düşünceyi geliştirmekle birlikte; sabit bir metin üzerinden oynanır. Bu sebeple,öğrencide sorumluluk,belli bir izleği takip edebilme gibi yetenekleri geliştirmesi de beklenmektedir. |
Toplam 1 Eklenti bulunuyor. c*........ |
Toplam 1 Eklenti bulunuyor. cicekver |
YAŞAM BOYU ÖĞRENME Yaşam Boyu Öğrenmede 3 Beceri Gelişir: Temel Beceriler Okuma, yazma, anlama, konuşma, öz bakım becerileri Düşünme Becerileri Yaratıcı Düşünme Yansıtıcı Düşünme Kişilik Özellikleri Girişken, yeniliklere açık, sosyal, marjinal Yaşam Boyu Öğrenmenin Ögeleri Süreklilik Doğumdan ölüme kadar. Yaratıcılık Özgünlük Kendi Kendine Öğrenme |
Vee Diyagramı(Gowin) Ölçme değerlendirme aracıdır. Kavramları tespit ederken öğrencide var olan kavram yanılgılarının tespit edilmesinde bir araç olarak kullanılır. Bilginin nasıl öğrenileceğini, aynı zamanda bilginin nasıl yapılandırılacağını gösteren araçtır. V raporu olarakda bilinir. Öğrencilerine bilgilerini daha iyi organize etme, daha etkili bir biçimde araştırma yapma ve öğrenmelerini sağlamak için kullanılan ölçme değerlendirme uygulamasıdır. Daha çok Fen derslerinde kullanılır. Tek başına bir konuyu öğretmez.Çünkü aslında bir teknik değil, deney tekniğiyle beraber kullanılan bir araç gereçtir. |
Beyin Eseri Beyin fırtınasına benzeyen bir tekniktir. Arasındaki farklar şunlardır. Beyin fırtınası kısadır.Beyin eseri uzun sürer. Beyin fırtınasında çok sayıda fikir, beyin eserinde ise her öğrenciden 3 fikir alınır. Beyin fırtınasında fikirler yorumlanmazken, beyin eserinde fikirler yorumlanıp, sınıflandırılır. Öğretmen üzerinde çelişkili düşünceler olan konuyu sınıfa açıklar. Öğrencilere 3 farklı renkte kağıt dağıtır.Her öğrenci konuyu düşünür ve 3 kartın hepsine farklı farklı bakış açılarını yazar. Kartlar toplanıp rastgele öğretmen masasının üzerine serilir. Öğrenciler sırayla masaya gelir kar çeker, okur ve yorumlar. Birbirine benzeyen görüşleri içeren kartlar sınıflandırılır. |
Toplam 1 Eklenti bulunuyor. ewet000 |
Sokrat Semineri Öğrenciler düzeylerinin üzerindeki yazılı bir metni inceler ve tartışırlar. Anlaşılması zor, üst düzey akademik bir konunun bir metin üzerinden tartışılmasını içerir. Analiz düzeyinde davranış kazandırılır. Değerlendirme hem süreç hem ürüne dönüktür. Kararlar bağlayıcıdır. Metinler; hak, adalet, insanlık, eşitlik metafiziksel olabilir. |
SAAT: 00:58 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.