Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   KPSS Lisans DİKAB Alan (https://www.forum.medineweb.net/769-kpss-lisans-dikab-alan)
-   -   MEDİNEWEB ÖABT DİKAB ÖNEMLİ BİLGİLER (https://www.forum.medineweb.net/kpss-lisans-dikab-alan/33684-medineweb-oabt-dikab-onemli-bilgiler.html)

mehmet akif2 13Haziran 2017 23:41

Toplam 1 Eklenti bulunuyor.
çay-kahve000

mehmet akif2 13Haziran 2017 23:42

Toplam 1 Eklenti bulunuyor.
c*.

mehmet akif2 13Haziran 2017 23:43

Toplam 1 Eklenti bulunuyor.
,,,,

mehmet akif2 13Haziran 2017 23:51


Taabbudi Hükümler:Taabbudi hükmün en temel özellikleri kesin nassa dayanmış olması dinin aslına dahil olması kıyasa konu olmaması ve özü itibariyle değişime kapalı olmasıdır.



Talili Hükümler:
Talili hükümler genişletilmeye ve değiştirmeye elverişli alanlarını oluşturmaktadır.

Hükümlerin bu şekilde ikiye ayrılması Zahiriler hariç tüm İslam bilginleri tarafından kabul edilmektedir.


Nevazil kelimesi
fıkıh tarihinin ilk dönemlerinde genel olarak yeni ortaya çıkan ve hakkında şeri bir hüküm verilmesi gereken mesele ve olayları ifade etmek üzere kullanılmıştır.

**Hanefilerde nevazil görüşlerini toplayan ve günümüze ulaşan ilk eser Ebu'l-Leys es-Semerkandi'nin Kitabun Nevazil adlı eseridir.

mehmet akif2 14Haziran 2017 00:26


SELEFİLİK (SELEFİYYE) MEZHEBİ



Daha çok bir Kelam ilmi terimi olarak kullanılan bu kelime, Selef'in mezhebi ve görüşü anlamına gelir.

Akaid konu ve meselelerinde nass (Kur'an-ı Kerim ve Hadis) da varid olan hususları müteşabih olanlar da dahil olmak üzere, olduğu gibi kabul edip,

teşbih ve tecsime (benzetme ve cisimlendirme) düşmemekle birlikte, te'vile (yoruma) de başvurmayan Ehl-i Sünnet-i Hassa'ya selefiyye denmiştir.

Bunlar, Hz. Peygamber ile Sahabenin akaid (inanç) hususlarında takib ettikleri yolu olduğu gibi izleyenler diye bilinir.

Tâbiîn mezhep imamları, önde gelen fakihler ve muhaddisler Selefiyye içinde kabul edilirler.

Hicrî dördüncü yüzyılda Eş'arî ve Maturidî tarafından Ehl-i Sünnet Kelâm ilmi kuruluncaya kadar yaşamış olan bütün Ehl-i Sünnet âlimleri Selefin görüşlerini paylaşmışlardır.

Selefiyye, sadece kendilerinin takib ettikleri yolun Kur'an yolu ve metodu olduğunu kabul eder.

Onlara göre Kur'an'da İslâm dinine ve Allah'ın yoluna davetin metodu gösterilmiştir:" Rabbinin yoluna hikmetle ve güzel öğütle davet et; onlarla, en güzel tarz hangisi ise onunla mücadele et" (en-Nahl, 16/125).

mehmet akif2 17Haziran 2017 10:31

Varlığın Niceliğiyle İlgili Görüşler

Niceliksel anlamda; Varlık bir midir? Çok mudur? Sorusuna ilişkin farklı görüşler vardır.

Bunlar

monizm(tekçilik),

düalizm(ikicilik) ve

plüralizm( çokçuluk)dir.


Monizm(tekçilik),
varolan her şeyin tek bir gerçeklikten oluştuğu yanıtını veren; gerçekliğin tek bir ilkeden türetilebileceğini ya da bu tek ilkeye indirgenebileceğini savunan görüştür.

Thales, Hegel, Marx vb. filozoflar monist filozoflardır.






Düalizm(ikicilik), varlık anlayışı olarak birbirine indirgenemeyen iki varlık ilkesinin olduğunu kabul eden görüştür.

Örneğin; düalist bir anlayışa sahip olan Descarta göre varlığın temelinde birbirine indirgenemeyen iki ayrı töz bulunmaktadır. Bunlar; ruh ve bedendir.





Plüralizm( çokçuluk); gerçekliğin açıklamasının ancak birden çok ilkeyle mümkün olabileceğini ileri süren görüşe verilen addır.

Evrenin yaratılması, varoluş sürecinin işlemesi ve varlıkla ilgili kategorilerin ortaya çıkısında tek belirleyicinin değil, ikiden fazla belirleyicinin olacağını ileri süren bir görüştür.

Empedokles; kendin önceki doğa düşünürlerinin temel öğe (arkhe) olarak belirlediği, su, ateş, hava ve toprak öğelerini bir arada kabul ederek plüralist anlayışa sahip bir filozoftur.

mehmet akif2 17Haziran 2017 11:07

Toplam 1 Eklenti bulunuyor.
HRİSTİYANLARIN BAYRAMLARI

mehmet akif2 18Haziran 2017 10:36

Mübah, yapılması veya yapılmaması dini yönden hiçbir sakıncası bulunmayan, mükellefin yapıp yapmamakta tamamen serbest olduğu eylemlerdir.

Mübah olan eylemlerin ne yapılmasında sevab vardır, ne de yapılmamasında günah vardır.

Bir şeyin mübah olması, yapılabilir olduğu anlamına geldiği için, eylem caizdir. Bu sebeple mübah yerine caiz sözcüğünün de kullanıldığı olur.

İslam'a göre mübah olan eylemler, iyi niyetle yapılırsa sevap olur. Kötü niyetle yapılırsa, günah olur. Önemli olan kişinin niyetidir.

Örneğin,
Yemek yemek mübahtır, ama haram yemeklerden yemek mübah değil haramdır.

Haram bir şeyi yemek haramken, eğer kişi can tehlikesiyle karşı karşıyaysa, açlıktan ölmek üzere iken yanındaki tek şey olan haram bir şeyi yemesi mübah sayılır.

Burada haram yemek, içki içmek mübah değildir haramdır, fakat can tehlikesi gibi unsurlar, eylemi mübah kılabilir.

mehmet akif2 18Haziran 2017 10:40

MENDUP;Sevilen, yapılması uygun olan, işlenmesi teşvik edilen iş.

Dinen yapılması iyi sayılmakla birlikte yapılmamasında sakınca olmayan ve Rasulullah (s.a.s)'ın bazan yapıp, bazan terkettiği işler.

Buna; müstehap, nâfile, tatavvu ve ihsan adları da verilir.


Farz, vacip ve sünnet-i müekkede dışında kılınan namazlar, tutulan oruçlar ve verilen sadakalar bu niteliktedir.

Güzel bir iş sayıldığı için mendubu işleyen sevap alır, terkeden ceza görmez. Bu değerlendirme Hanefi mezhebine göredir.

Çoğunluk İslâm hukukçularına göre, mendûb, sünnet ve müstehab terimlerini de içine alan genel bir kavram olup şöyle tarif edilir: Allahu Teâlâ veya Rasûlûnün bağlayıcı olmaksızın yapılmasını istediği ve yapılmamasını kötülemediği fiildir.

mehmet akif2 18Haziran 2017 11:07

Gazzalî;

1- Allah'ın küllileri bilip, cüz'îleri bilmediğini,

2- Âlemin ezelî olduğunu kabul etmeleri;

3- Cismanî haşr kabul etmemeleri nedeniyle

Fârâbî ve İbn Sînâ başta olmak üzere filozofları tekfir etmiştir.


mehmet akif2 20Haziran 2017 12:38

Toplam 1 Eklenti bulunuyor.
NOT: İleriye Ket Vurma

Eski bilgi yeninin hatırlanmasını engelliyorsa ileriye ket vurmadır.

Önceki bilginin sonraki bilgiyi unutturması, karıştırması durumudur.

Haliyle önceki bilgi yani geri bilgi, sonraki bilgiyi yani ileri bilgiyi unutturduğu için, unutulan da ileri olduğu için, ileriye ket vurma oluyor.


Geriye Ket Vurma

Yeni bilgi eskisinin hatırlanmasını engelliyor.

Sonraki bilginin önceki bilgiyi unutturması karıştırmasıdır.Sonraki bilgi yani ileri bilgi, önceki bilgiyi yani geri bilgiyi unutturduğu için geriye ket vurma oluyor.




Öncelik Etkisi


Önceden öğrenilen bilgilerin sonraki öğrenilenlere göre daha iyi hatırlanmasıdır.




Sonralık Etkisi


En son öğrenilen bilgilerin önceki bilgilere göre daha iyi hatırlanmasıdır.

mehmet akif2 20Haziran 2017 12:40

Toplam 1 Eklenti bulunuyor.
ileriye ve geriye ket vurma resimli anlatımı

mehmet akif2 20Haziran 2017 12:45


Olumlu Transfer

Öğrenilen bir bilginin ya da becerinin benzerini kolaylaştırmasıdır.

Önceden öğrendiğimiz bir bilginin yeni bilginin öğrenilmesini kolaylaştırması ve hızlandırmasıdır.

Matematiği biliyorsanız, fiziği daha rahat öğrenirsiniz.





Olumsuz Transfer

Önceki bilgi ya da davranışın yeni öğrenme durumunda yeni öğrenmeyi zorlaştırması ya da engellemesidir.

Önceki bilginin, yeni bilgiyi öğrenilmesini zorlaştırması ve yavaşlatmasıdır.

F klavyeyi öğrenmişse, Q klavyeyi öğrenirken F klavye bilgilerimden dolayı yavaş ve zor öğrenirim.

mehmet akif2 21Haziran 2017 00:33

Sakrament, Hıristiyanlık'ta tanrının aktif olarak yer aldığına inanılan kutsal ayinlere verilen addır.

Hıristiyanlık inancına göre sakrament tanrının kutsamasını, merhametini, lütfunu iştirak eden inananlara ulaştıran veya görünmeyen gerçekliği temsil eden görünen semboldür.


Sakramentler


1) Eucharist/Komünyon/Mass=Ekmek Şarap Ayini(evharistiya)
İsa’nın havarileriyle son yemeği nedeniyle yapılır. Ekmek ve şarap/et ve kan.

2) Vaftiz

3) Holy order=makamdır yani Arcbishop, Cardinal ve Papa. Katolik holy order evlenemez. Mal sahibi olamaz.
Protestanlar holy order’ı kabul etmez. Sadece pastor ve herkesin priestliği vardır.

4) Tövbe/Penitance/Günah itirafı

5) Son yağlama/anoit = Ölmeden önce kutsanma.

6) Evilik

7) İkrar/Confirmation= Vaftiz esnasında yapılan imanın, burada ikrar
edilmesi.

mehmet akif2 21Haziran 2017 00:36

2. VATİKAN KONSİLİ: daha önce konsillere sadece katolikler katılırken katolik dışındakiler de katıldı..

katoliklerle ortodoksların arasındaki aforozlar kalktı..

islamla ilgili ilk olumlu ifade kullanıldı...

dinler arası diyalog ilk burada görüldü

mehmet akif2 21Haziran 2017 00:41

Hıristiyanlık inancına göre “İsa’nın tanrılığı” hangi konsilde kabul edilmiştir?
a) İznik b) Bursa c) İstanbul d) Efes e) Kadıköy





Hıristiyanlık inancına göre “İsa’nın iki tabiatı olduğu” fikri hangi konsilde kabul edilmiştir?
a) İznik b) Bursa c) İstanbul d) Efes e) Kadıköy





Hıristiyanlık inancına göre “Kutsal Ruhun tanrı olduğu” fikri hangi konsilde kabul edilmiştir?
a) İznik b) Bursa c) İstanbul d) Efes e) Kadıköy





Hıristiyanlık inancına göre “Meryem’in tanrı annesi olduğu” hangi konsilde kabul edilmiştir?
a) İznik b) Bursa c) İstanbul d) Efes e) Kadıköy

mehmet akif2 21Haziran 2017 00:54


Hıristiyanlıkta Baba ile Oğul İsa’nın aynı özden olamayacağını dile getirdiği için görüşleri 325 İznik Konsilinde rededilen din adamı kimdir?
a) Arius
b) Michel Servetus
c) Uşaklı Montanus
d) Samsatlı Pavlus
e) Aziz Agustin





Hristiyanlıkta asli günah anlayışını kim yerleştirmiştir?
a) Michel Servetus
b) Aziz Pavlus
c) Uşaklı Montanus
d) Samsatlı Pavlus
e) Saint Paul

mehmet akif2 22Haziran 2017 03:11

BAZI İSLAM FELSEFECİLERİN LAKAPLARI:

A: ALBUBATOR: ZEKERİYA ER RAZİ


B: AVAMPACE: İBN BÂCCE


C: ABUBACER VEYA ABEN TOFAL: İBN TUFEYL


D: AVERROS: İBN RÜŞD

mehmet akif2 22Haziran 2017 03:13

Gazali’nin mantık alanında ele aldığı ve kelamcıların kullandığı yöntemi
eleştirdiği eserin adı aşağıdakilerden hangisidir?
a.İhya-u Ulumuddin
b.Kıstas-ul Müstakim
c.Tehafüt’ül- Kelamiyye
d.El- Basıt





Gazali sebeplilik ilkesini neden reddetmiştir?
a. Deterministlere tepki göstermek
b. Ontolojik zorunluluğu ispatlamak
c. Mucizelere yer açmak
d.Mantıksal zorunluluk olmadığını ispatlamak

mehmet akif2 28Haziran 2017 09:13


Nefsin bu yedi basamağı ya da mertebesi:


Nefs-i emmâre: Münker ve günah olan şeyleri işlemeyi teşvik ve emreden nefis.


Nefs-i levvâme: tevbeye temayül gösteren nefistir.


Nefs-i mülheme:
Şehvet isteklerine karşı kısmen direnme gücü bulunan nefistir.


Nefs-i mutmaine: Kötü ve çirkin sıfatlardan kurtulup güzel ahlak ile hemhal olan nefistir.


Nefs-i râziye: Kendisi hakkında ki kaza hükümlerine tereddütsüz teslim olup rıza gösteren nefistir.


Nefs-i marziyye: kulun Allah‟tan, Allah‟ın kuldan razi olduğu makamdır.


Nefs-i kâmile: marifet makamlarını kazanarak irŞad mevkiine yükselen nefistir..

mehmet akif2 28Haziran 2017 09:28


Mutezile,
ahlaki açıdan Allahın adalet ve hikmet sıfatlarının irade hürriyetinin temeli olduğunu savunur.

İnsan kendi fiillerinin yaratıcısıdır.

Ahlaken iyi ve kötü akıl tarafından bilinebilir.


Çünkü iyi ve kötü objektiftir ve bu anlamda evrenseldir.



Eşarilere göre ise,
insan fiillerinin yaratıcısı olamaz.

Çünkü Allahın kudret ve iradesi dışında hiçbir şey gerçekleşemez. insanın fiillerinde hürriyet değil sorumluluk önemlidir.

iyi ile kötü akıl tarafından bilinemez.


Bir şey Allah iyi dediği için iyi, kötü dediği için kötüdür.

Diğer bir ifadeyle Allahın emrettiği iyi, yasakladığı ise kötüdür.

iyi ile kötü sübjektiftir ve bu nedenle evrensel olamaz.



Maturidiler de
ahlaki iyi ile kötünün akıl tarafından bilinebileceğini dolayısıyla objektif ve evrensel olduğunu kabul eder.

Bu nedenle insan fiillerinde hürdür.

İnsan fiillerinin yaratıcısı değil, kazananıdır.

mehmet akif2 28Haziran 2017 14:43

Toplam 1 Eklenti bulunuyor.
ewet000

İSLAM AHLAK FELSEFESİ

mehmet akif2 28Haziran 2017 14:46

Toplam 1 Eklenti bulunuyor.
c*.

İSLAM AHLAK FELSEFESİ

AŞIRILIK: İFRAT

AZLIK: TEFRİT

mehmet akif2 28Haziran 2017 17:02


Hikmet Erdeminin Altında Yer Alan Erdemler

a) Zekâ
b) Çabuk anlama
c) Zihin açıklığı
d) Kolay öğrenme
e) İyi düşünme
f) Ezberleme
g) Hatırlama










Cesaret Erdeminin Kapsamına Giren Erdemler

a) Olgun nefs
b) Olayları cesur karşılama
c) Yüksek gayret
d) Sebat
e) Yumuşak huyluluk
f) Ölçülü olmak
g) Yüreklilik
h) Dayanıklılık, katlanmak
i) Tevazu
j) Onur duygusu
k) Yufka yüreklilik (Rikkat)

mehmet akif2 28Haziran 2017 17:03

İffet faziletinin kapsamına giren erdemler:
a) Hayâ
b) Merhamet
c) Yumuşaklık
d) Nefsin güzel ahlâkla donanmaya rağbet etmesi
e) Uyumlu ve geçimli olmak
f) Arzuları dizginlemek
g) Sabır
h) Kötülük sebeplerine karşı dirençli olmak
i) Musibet ve belaya karşı sabır
j) Kanaat
k) Vakar
l) Fedakârlık etmek
m) Cömertlik
n) Kerem

mehmet akif2 28Haziran 2017 17:04

Adalet Erdemine Dâhil Olan Erdemler:
a) Sadâkat
b) Ülfet (uzlaşma, kaynaşma)
c) Vefâ
d) Şefkat
e) Yakınlarıyla ilgilenmek,
f) Mükâfat
g) Müşterek işlerde insaf ve itidal üzerine davranmak
h) Herkese karşı dürüst davranmak
i) Yakın ve dostlarının sevgisini kazanmak
j) Teslim (her şeyi ile ilâhî iradeye dayanmak)
k) Tevekkül
l) İbâdet

mehmet akif2 28Haziran 2017 17:06


Ahlâkî Hastalıklar
İslâm ahlâkçıları ruhanî hastalıkların rezilet olduğunu belirtir.

Dolayısıyla onlara hastalık gözüyle bakarlar.


1) Temyiz Gücünün Hastalıkları

Temyiz: Şaşkınlık reziletinin bağlı olduğu nefsani güçtür

(a) Fazlalık yönünde: Şaşkınlık (hayret),

(b) Eksiklik yönünde: Basit cahillik





2) Öfke Gücünün Hastalıkları
(a) Fazlalık yönünde: Öfke

(b) Eksiklik yönünde: Korkaklık






3) Arzu Gücünün Hastalıkları

(a) Fazlalık yönünde: Arzunun fazlalığı (şehvet hastalığı)

(b) Eksiklik yönünde: Tembellik
Üzüntü
Kıskançlık

mehmet akif2 28Haziran 2017 17:54

“Çerağ Uyandırma” Ne demektir?

Alevilikte CEM bir bütün olarak ibadettir. Cem’de belirli bir süre sonra 3 tane mum (ÇERAĞ) yakılır.

Çerağ yakmanın amacı, mü'minlerin gönlünde Allah, Muhammed ve Ali Nurunun, batın çerağ’ının uyanması ve böylece Allah'ın vahdaniyet, sır ve hikmetlerini kavramaya, anlamaya hazırlanmaktır.

Yani, Hakk'ın nurunu görebilmek, Tanrı'ya ulaşabilmektir.

Delil (Çerağ) Tanrı'nın nurunu simgeler.

Canların muradı Hakk'ın nurunu görebilmektir. Yani Tanrı'ya ulaşabilmek, gerçeklere erebilmektir.

Çerağ, Ahzab 45,46 ve Nur Süresi 35,36. Ayetler Hükmünce Uyarılır.

mehmet akif2 28Haziran 2017 17:56

“Düşkünlük” Nedir?

Alevîlik inanç ve ilkelerine karşı suç işleyen, Yol’un, Erkân’ın kurallarını çiğneyen, yani Hak-Muhammed-Ali Yolu’nda yasaklanan eylemleri yapan, bu nedenle Yol’dan süreli ya da süresiz olarak uzaklaştırılan kimseye Düşkün (Suçlu) denilir.

mehmet akif2 28Haziran 2017 17:59

Tevellâ ve Teberrâ Ne Demektir?

Tevellâ: Ehl-i Beyt’i cân-ü gönülden sevmektir.

Teberrâ: Ehl-i Beyt’e düşman olanlara, Kerbelâ’da İmam Hüseyin’i şehit edenlere lânet etmektir.

Bu Alevi-Bektaşilikte temel olan ehlibeyte inancın, yaşamın bütününe etki etmesini sağlamaktır.

Çünkü Alevi-Bektaşiler, Tevella ve Teberra’nın kendilerini “gürûh-ı nâcî” olmalarının bir şartı olarak görmektedirler.

mehmet akif2 28Haziran 2017 18:00

Şia ile Alevilik Arasındaki Farklar Nelerdir?

İlk bakışta Alevilikle pek çok ortak noktaya sahip gibi görünmekle birlikte gerçekte bu durum tümüyle yüzeysel ve simgeseldir.

Çünkü Şiilerin inandığı Hz.Ali ile 12 İmam ile Alevilerin inandığı Hz.Ali ve 12 İmam aynı değildir.

Aleviler 5 vakit namaz kılan, 30 gün Ramazan orucu tutan, kadın ile erkeği ibadette ayıran, kadını horlayan, çarşafa büründüren ve Muta Nikahını savunan bir Ali ye inanmazlar.

Alevi-Bektaşi geleneğinde Hz.Ali, Kırklar İnancıında yerini bulan, kadın ve erkek karışık ibadet ettiren, halka namazı kılan, üzüm suyu içen, Muhammed ile semah eden, kahraman biridir.

Şiilik şeriattır,

Alevilik İse İslamın tasavvufi bir yorumudur.

mehmet akif2 28Haziran 2017 22:25

Karizma terimi sosyolojiye WEBER tarafından kazandırılmıştır.

Weber karizma terimini sosyoloji alanında kullanır.

Weber’e göre hakimiyet ilişkilerini meşrulaştırmada üç sistem vardır, bunların sonuncusu karizmadır.


Weber karizma kavramını iki bölümde ele alır :

1-şahsi karizma:
dinin ilk tecrübesini yaşayan şahısla belirlenmiştir.


2-Fonksiyon karizması: İlk cemaatin davranışlarıyla belirlenmiştir.
Bir peygamberin karakteristik özelliği karizmaya sahip olmasıdır.


Karizma:
ilahi varlıkla aniden gerçekleşen bir yakınlığı içerir.

mehmet akif2 28Haziran 2017 22:28

Kült kavramı, yaygın bir tanımla, hem toplumda yaygın bir kabul gören, kurumsallaşmış yerleşik Ortodoks dini gruplardan ayrı bir takım inançlar ve ibadet şekillerini ve hem de bunları benimseyen insanların bir araya gelmesiyle oluşan toplulukları ifade etmektedir.

mehmet akif2 28Haziran 2017 22:30

Toplam 1 Eklenti bulunuyor.
ewet000

İSLAM HUKUKU

mehmet akif2 28Haziran 2017 22:33

İSTİRDAT NEYE DENİR?
Cevap:
Bir karşılığı veya bedeli olmayan (ıvazsız) mal ziyadesi elde eden kişi, ya onu sahibine iâde ve teslim edecek ya da fakirlere sadaka verecektir.Yani hak sahibine teslim edilmesine denir

mehmet akif2 30Haziran 2017 12:34

Toplam 1 Eklenti bulunuyor.
(:.

mehmet akif2 30Haziran 2017 12:36

Toplam 1 Eklenti bulunuyor.
cy.

mehmet akif2 30Haziran 2017 12:42

Toplam 1 Eklenti bulunuyor.
/cic/ek/

mehmet akif2 01 Temmuz 2017 11:29

Toplam 1 Eklenti bulunuyor.
cicekver

mehmet akif2 01 Temmuz 2017 11:30

Toplam 1 Eklenti bulunuyor.
ga/li/p


SAAT: 12:51

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321