Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Kur'ân-ı Kerim Genel (https://www.forum.medineweb.net/200-kur-i-kerim-genel)
-   -   İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim (https://www.forum.medineweb.net/kur-i-kerim-genel/157-ilim-ogrenip-onunla-amel-edelim.html)

AŞK'ÜL İSLAM 01 Temmuz 2007 02:20

RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim
 
İnsan kişiliğinin, fert veya toplum olsun, mutlaka üç temel boyutu bulunmaktadır: Bilgi ve inanç boyutu, aksiyon ve ahlak boyutu; estetik, sanat ve güzellik boyutu. Bunların biriyle, yahut ikisiyle kurtuluş ve yükseliş olmaz. İlle de üçü birden gereken seviyede olacaktır. Tabiî ki, bu söylediğim idareci, yüksek tabaka, temsilci, çoban, rehber zümresi içindir, avam takımı için değildir.
Temsilci bir Müslüman düşünelim, bilgisi ve tahsili yeterli, fakat ahlakı bozuk; bu adamdan bir hayır gelmez, o hizmet edemez. Diyelim ki, hem bilgisi var hem de ahlakı güzel, fakat estetik ve sanat boyutu güdük ve yetersiz. Bu ikinci adam da istenilen hizmeti veremez. Müslümanların bütün imkanlarını seferber ederek, her üç boyutta da güçlü ve yeterli olan temsilciler, hizmetkârlar,donanımlı olmalı ki donatabilsin.

sözün özü;

islamda insanlık için hangi ilim faydalı ise kabuludur.zaralı ise rededer.(sihir ilmi gibi)...İslam elbette bedevîlerin ve kırsal kesim mensuplarının da dinidir ama İslam bedevî dini, kırsal kesim dini değildir.bedevileşen alimler islamı bağlamaz.


Syglr

Medine-web 01 Temmuz 2007 02:20

RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim
 
hocam kestirip atan ben değil Allah cc dur.kesin reel olan bir hususu neden dallanıp budaklıyalım.ayrıca haşa sizi darvinci falan saymadım.konuyu açmak babından..
diyelim ki 2*2=4 bu kesin kattidir.biri çıkıp 3 tür veya 5 tir dese şüphecimi olacağız?
ayrıca islamın kaynağı ne demişse hepsi bir bir ispatlandı bilimle..islama kafa tutanların bile son durağı islam kaynağının dedikleri olmuştur.
kaptan kusto gibi..(rahman süresinde 1400 yıl önce bildirilmişti)suyun dibinde eşhedü...:)
başka örnek;güneşe gidilecek bilgisi verilmiş kuranın rahman süresinde..bilim hala ulaşmış değil..
örnekleri çoğaltabiliriz..

z-eynep 01 Temmuz 2007 02:45

RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim
 
Ben çok daha küçük boyutlu düşünüyorum kusura bakmayın.

Sorum şuna yönelik bakınız. Bir insan düşünün ki belki tüm insanlık için büyük şeyler yapamıyor ama oturup kendi konusunda çalışmalar yapıyor yani bilimle uğraşıyor. Ama ibadet boyutu sizin deyiminizle güdük kalmış. Bu insan belki Allahı reddetmiyor ama ona olan vazifelerini de yerine getirmiyor. Şimdi sizce bu insan Allah katında değersiz midir?

Ve yine bir insan düşünün ki alnı secdeden kalkmıyor ya da tümüyle ibadetine hassas. Gelgelelim ki bilimle alakası yok ve ibadeti sadece kendisi için. Şimdi bu insan mı yoksa diğeri mi daha değerlidir?

Bana kısa ve öz olarak söyleyin. Arapça terimler bana gerçekten çok yabancı geliyor.

islamiyetin bilime bakış açısından elbette eminim. Ancak bilime bakış açısı genelde çarpıtılmış ve diğer bilimleri dışlar hale getirilmiş. Birşeyler eksik ama ne bilmiyorum.

Bir yerlerde bazı yanlışlar ama bunun sorumlusu kimler onu biliyorum ama açıkçası konumuz bu değil şu an.

Kısa ve öz.

Kimdir daha değerli olan?

Ayrıca bir diğer soru: Kur an dinleme bölümünde diyelim ki kapandı, kaldığımız yerden devam etme şansı yok mu yoksa sure baştan mı dinlenmeli? Burası yeri değil ama admin bunu da belirtirseniz ayrı bir mesaj yazmam gerekmeden bunun yanıtını da almış olurum diye düşündüm.

İyi geceler dilerim. Saygılar:)

Medine-web 01 Temmuz 2007 02:55

RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim
 
hocam,
islamda alimin uykusu cahilin ibadetinden üstün görülmesi manidardır.
hiç bilenlerle bilmiyenler bir olurmu?
alimlerin mürekkebi şehitlerin kanıyla eşdeğerdir..
vb.
eğer kastettiğiniz ;
inançlı ama ibadetlerinde tenbellik vs ile geri kalmış bir insan profili çizmekse bu alim için değil belki tüm müslümanların zaafı olabiliyor.biz buna günahkar diyoruz.tevbe kapısı açıktır..
eğer inançsız ama insanlığa faydalı bir profil ise;islam imansız bir insanın hiç bir amelini işini ibadetini kabul etmez.öncellikle iman ister.
imanlı bir insan her zaman imansızdan üstündür ..imansızın güzel yanları buluşları elbette takdir edilir,lakin islam profilinde yeri yoktur.
[align=left]mantığım şahsi düşüncem insanlığa faydalı olan,ahlaklı,çalışkan,üretken ama ibadetlerinde pasif bir müslümanın,ibadetlerini yapan,aylak,tüketen,faydasız,cahil,ahlaki sorunlu bir müslümandan milyon kez değerli olsa gerektir.[/align]
not:kuran dinleme konusunda çalışmam devam ediyor,inşaallah en kısa zamanda halledeceğim.şu an kaldığınız yerden devam mümkün değildir.başarırsam yapacağım.
hayırlı gecelermi diyelim:)
sabah namazı vakti zaten..
saygı bizden.

AŞK'ÜL İSLAM 01 Temmuz 2007 14:33

RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim
 
Sorum şuna yönelik bakınız. Bir insan düşünün ki belki tüm insanlık için büyük şeyler yapamıyor ama oturup kendi konusunda çalışmalar yapıyor yani bilimle uğraşıyor. Ama ibadet boyutu sizin deyiminizle güdük kalmış. Bu insan belki Allahı reddetmiyor ama ona olan vazifelerini de yerine getirmiyor. Şimdi sizce bu insan Allah katında değersiz midir

Ve yine bir insan düşünün ki alnı secdeden kalkmıyor ya da tümüyle ibadetine hassas. Gelgelelim ki bilimle alakası yok ve ibadeti sadece kendisi için. Şimdi bu insan mı yoksa diğeri mi daha değerlidir

Sayın Zeynepekim;

Bu iki portreyi kuran haritasındaki yerlerine yerleştirdiğimizde ortaya iki tür insan çıkar ; evvela alnı secdeden kalkmayan, islamiyeti TESLİMİYET bazında yaşayan insan, artık Allah cc.'e tam anlamı ile kul olmuştur. İbadetinde hassas, Allah cc. yolunda ''Kuran ne derse o'' cümlesini düstur edinmiştir.

Şimdi burada bir parantez açalım; Allah cc.
Kuran_ı Kerim'de her canlının kendisine has özellikler ile yaratıldıgını belirtmiş; Öyle ki, hiç bir insan Allah cc.in kendisi için yazdıgı, hazırladıgından başka bir görev ile sorumlu tutulmamıştır. Şu ayetler konuyu açıklayıcı olur diye düşünüyorum buyrun birlikte göz atalım :

HAREKETTE OLAN HİÇ BİR MAHLÛK HÂRİÇ OLMAMAK ÜZERE HEPSİNİ ALNINDA (BEYNİNDE) ÇEKİP YÜRÜTEN O'DUR!.. (Hûd: 56)

DE Kİ: HEPSİ DE KENDİ PROGRAMLARI DOĞRULTUSUNDA (şakûllerinde) FİİLLER ORTAYA KOYARLAR. (İsrâ: 84)

Bir de hadislere göz atalım;

1_İmran İbn Husayn (radıya’llâhu anh) şöyle dedi
_Herkes niçin yaratıldı ise, onun yolları kendisine kolaylaştırılmıştır!..

2_Tâvûs şöyle dedi:

Ben Rasûlullah’ın sahabîlerinden birçok insanlara eriştim. Onlar "HER ŞEY KADER İLEDİR" diyorlardı. Ben Abdullah ibn Ömer radıyallâhu anh’dan şöyle işittim:

"Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem buyurdu ki:

– HER ŞEY KADER İLEDİR!.. HATTA ÂCİZLİK İLE ZEKÂ VE BECERİKLİLİK BİLE!.. YAHUT BECERİKLİLİK VE ZEKÂ İLE ÂCİZLİK BİLE.

Veee son olarak;

Ebû Hureyre (radıya’llâhu anh), Rasûlullah (salla’llâhu aleyhi vesellem) şöyle buyurdu, dedi:

– Her birinde hayır olmakla beraber, Allah’a göre kuvvetli mü’min zâif mü’minden daha hayırlı ve sevimlidir. Sana yararlı şeyler üzerinde hırs ile çalış, Allah’dan yardım iste acze düşme.

Bu durumda;Bu ayet ve hadisler ışığında Allah katında bu iki insanı değerlendirdiğimizde;

1_ İnsanoğlu Allah.cc'in kendisine kolaylaştırdıklarını yaşar.

2_ Allah insana 2 yol vermiş ve seçim sizin demiştir. Bahsettiğiniz bilim ile uğraşan, Belki allaha inanıyor fakat ibadet boyutu güdük kalmış bir insana Allah cc.der ki, sen beni sana verdiğim ilim ile bilim ile bulup da neden bana teslim olmadın ? Olsa idin benim rızamı alır idin. Benim ahlakım ile ahlaklanır idin... Gerisi Allah Azze ve Celle'nin hükmüne kalmıştır ki, orası bizi aşar...

3_Alnı secdeden kalkmayan ya da tümüyle ibadetine hassas. Gelgelelim ki bilimle alakası yok ve ibadeti sadece kendisi için olan insan ise yine Allah cc.in kendisi için kolaylaştırdıgını yaşamaktadır. Efendimiz Aleyhisselatü veselam, der ki; ''Aslolan Niyetlerdir'' ve Yanılmıyorsam İmam_ı Gazzali olmalı der ki, bu hadis 5000'den fazla fıkhi sorunun çözümüdür.

Yani tüm bunların özü;

Allah cc.Kul'un halis niyetine bakar. Kalplerin içini gören, bize şah damarımızdan daha yakın olan Allah cc'in bu iki insana da niyetlerine göre nazarla baktıgını bilişimiz sanırım tüm soruların cevaplarını açıklamaktadır...

Selametle efendim..
Saygılar...

Medine-web 01 Temmuz 2007 22:21

RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim
 
hocam sağolun elinize sağlık.ama sanırım zeynep hocamızın sorusuna cevap niteliğinde,onun öğrenmek istediği farklıdır...
sorusu:ilimibilim ehli islam değilsede,yaşamasada,emekdar olduğundan,insanlığa faydası olduğundan,pısırık tüketen cahil bir müslümandan hayırlıdır diyor..
cevaplarımızda bunu işlesek daha anlamlı olur sorunun hedefi bakımından..
kolay gelsin:)

z-eynep 01 Temmuz 2007 23:15

RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim
 
yanlış mı anlıyorum yoksa söylenenler mi bu şekilde bilemiyorum ancak benim edindiğim izlenim sanki müslüman olsun da çok da önemli değil üretmesi anlamı çıkıyor gibi..

hayır hemen karşı çıkmayın açıklayacağım. diyorsunuz ki herşeyden önce iman gerekir .tamam kabuldur. iman etmediyse dini profilde yeri yoktur. Allahın adına kimse değerlendirme yapamaz haşa. ancak ben diyorum ki örneğin penisilini bulan ve bugün onca insanın tedavisinde hayat kurtaran bir hıristiyan ya da başka dinden biri sadece kendi için ibadet edenden daha farklı değerlendirilir gibi geliyor bana..bilemiyorum. çünkü bana göre dinimizin özünde bilime ilme saygı ve büyük bir değer atfı var. siz demişsiniz ki alimin uykusu ibadettendir diye. bilime böyle bakan ve ilk emri oku olan bir din bence bunu farklı yorumlar.. bu benim fikrim ancak sizler belki dayanak gösterebilir ya da farklı yanıtlar verebilirisniz diye düşünüyorum. benim ilmi dayanağım yok açıkçası bilgiler sizde benim alanım değil..sadece islam mantığı bende neyi çağrıştırıyorsa onu söylüyorum şu an. davranışlarımda da islam ahlakı bende neyi çağrıştırıyorsa ona göre davranmaya çalıştığım gibi..el yordamıyla yani:)

yine de sanki soruma tam yanıt alamadım gibi.. belki beklediğim yanıtı alamayışın verdiği hayal kırıklığı bu bilemem. bence devam edelim.

saygılar:)

Medine-web 01 Temmuz 2007 23:28

RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim
 
alimin uykusu cahilin ibadetinden üstünder derken,alimin pısırık uykuda olanı değil,mecaz manada alimlerin uykusu bile değerli demek istedim sizin anladığınız anlamda değil..
iman olmak şartıyla profilini çizdiğiniz bir bilim adamı islamda alimler zümresindedir elbette bir farkla günahkar alim.
ben insanlara faydalıyım diye,buluş icat buldum diye,ibadetlerden Allaha karşı sorumluluğum bu noktada çalışmalarımla halledilsin mantığı kuranla çelişir.
kuranın çizdiği frofil:iman-ahlak-ibadet-muamelat(topluma karşı sorumluluğu yaşantısı faydası vs)
bir insana benzetelim;tüm organları hazır mukemmel sağlıklı ama,ruhsuz cansız...neye yarar.veya ruhu canı yerinde ama midesi aklı beyni kalbi sakat...bu neye yarar.?
islam hepsinin bir arada olmasıyla meydana gelen profili yeğler.
saygılar:101:

Medine-web 01 Temmuz 2007 23:44

RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim
 
konuyu açarsak..
Fen ilimleri, ilâhî kudretle yaratılmış bulunan şu kâinattan bahsederler.
Din ise, onun yaratıcısını tanıttırır.
Fen, âlemde hiçbir varlığın vazifesiz olmadığını ispat ederken,
din insanın da başıboş olmayacağını bildirir ve vazifesini de “ibadet” olarak tespit eder.
Fen, bedeni bütün incelikleriyle ele alırken, din o hanede misafir olan ruha hitap eder.
Meselâ, fen gözü incelerken, din nelere bakılıp nelere bakılmayacağını talim eder.

Medine-web 01 Temmuz 2007 23:49

RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim
 
sizi cümlenizi tenzih ederek konuyu genişletmek amacıyla...
Meselenin psikolojik yönü
Gördüğümüz kadarıyla, “Din ile ilim çatışır mı, çatışmaz mı?” Münakaşalarını sürdürenlerin çoğu ölümü unutmak, ibadetten kaçmak, âhireti düşünmek istemeyen kimseler...
Onlardan birisine soruyorsunuz:

Her nimet bir teşekkür ister, değil mi?
Evet,
diye cevap veriyor.
Devam ediyorsunuz:
Bu şükrü yapmamak nankörlüktür, değil mi?
Cevap yine aynı yolda:
Elbette!..
“Pekalâ”,
diye sürdürüyorsunuz konuşmanızı,
“Saatteki hızı yüz bin kilometreyi aşan bu arz küresi üzerinde seni yıllardır gezdiren, her nefeste kanını temizlettiren, ruhunu akıl, hâfıza ve hissiyatla..., bedenini de el, ayak, mide, ciğer... gibi maddî organlarla donatan Allaha şükür ve ibadet etmen gerekmiyor mu?”
Bu sorunuz karşısında ne diyeceğini şaşırıyor ve

Söyle bakayım, dinimize göre tüp bebek yapılabilir mi?”
gibi konuyla hiç alâkası olmayan bir soru atıyor ortaya. Böylece meseleyi saptırmak ve sahadan uzaklaşmak istiyor. Sanki, siz o soruya cevap veremeyince onun Allaha karşı teşekkür borcu ve ibadet mükellefiyeti kalkacakmış gibi... bilime hizmet etti diye ibadetlerden muaf olacakmış gibi..
“Din ilme ters düşer mi, düşmez mi?” tartışmalarının altında genellikle bu psikoloji yatar. Genellikle diyorum, çünkü sayıları az da olsa, bu gibi meseleleri öğrenmek için soranlar da yok değil... (sizi tenzih ediyorum)


SAAT: 00:37

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306