Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Kur'ân-ı Kerim Genel (https://www.forum.medineweb.net/200-kur-i-kerim-genel)
-   -   Görünen yerler müstesna (https://www.forum.medineweb.net/kur-i-kerim-genel/17423-gorunen-yerler-mustesna.html)

esracık 30 Nisan 2010 20:05

RE: GÖRÜNEN YERLER MÜSTESNA
 
Bkz:

Murtaza Mutahhari / HİCAP / Örtünmenin Felsefesi... Kitapta yazanlarla birebir örtüşen düşünceleri var Abdülhamit abinin..güzel gidiyor, sonunu merak ediyorum.

HALUK GÜMÜŞTABAK 01 Mayıs 2010 10:38

Re: Görünen yerler müstesna
 
Cevapları dikkatle okuyorum. Abdulhamit kardeşim ile uzun zamandır yazışırız. Söylediği gibi birçok konuda hemfikir olmuşuzdur. Elbette aynı düşüncede olmadığımız konularda vardır. Allah ondan razı olsun.
Her kez düşünce ve inançlarında hürdür. İnandıklarından asla kimse kınanamaz ve aşağılanamaz. Cevaplar içinde FERDİ rumuzlu arkadaşımız benim için şunları söylemiş.(haluk gümüştabak bana göre kaale bile alınmaz.Resulullahı kaale almayanı ben çöpe atarım.) Resulü kale almamak gerçek iman etmemek demektir. Çünkü Rabbim böyle söyler kur'anda. Onu gale almamaktan ona saygısızlık yapmaktan YÜCE RABBİM E SIĞINIRIM. Bu arkadaşımın bu sözlerine üzüldüm. Ben hiç bir zaman, asla benim gibi düşünmeyenler için böyle bir söz etmedim, ne bu sitede nede başka sitelerde. Peki bana neden bu sözler reva görülüyor? Bu sözlere de elbette cevap vermeyeceğim ama Yüce Rabbim e havale ediyorum. Benim peygamberimi nekadar sevdiğimi hatta onun adına uydurulan bir çok sözü yine onun söylediği bir hadise sıkı sıkıya sarılarak onu nekadar sevdiğimi gösterdiğimi Yüce Rabbim biliyor. Benim Peygamber sevgim okadar büyük ki, onun söylemediği birçok sözü onun adına uyduranlara inanmayarak ona sevgimin büyüklüğünü gösteriyorum. Ben aşağıdaki hadisi asla unutmadan onu kendime rehber edinen aciz bir kulum. Bana söylenen bu ve buna benzer tüm sözlerin hükmünü Rabbim e havale ediyorum. SAYGILARIMLA Haluk GÜMÜŞTABAK

Benden sonra, benim adıma söylenecek çok söz duyacaksınız, Bu sözleri KURAN İLE KARŞILAŞTIRINIZ ki, benim sözüm olup olmadığı hakkında delalete düşmeyesiniz. Her kim ki, ben söylemediğim halde bu sözü peygamber söyledi dese BUYURSUN KENDİNİ CEHENNEMDEKİ YERİNE HAZIRLASIN

Armagan 01 Mayıs 2010 11:10

Re: Görünen yerler müstesna
 
Alıntı:

HALUK GÜMÜŞTABAK Üyemizden Alıntı
Cevapları dikkatle okuyorum. Abdulhamit kardeşim ile uzun zamandır yazışırız. Söylediği gibi birçok konuda hemfikir olmuşuzdur. Elbette aynı düşüncede olmadığımız konularda vardır. Allah ondan razı olsun.
Her kez düşünce ve inançlarında hürdür. İnandıklarından asla kimse kınanamaz ve aşağılanamaz. Cevaplar içinde FERDİ rumuzlu arkadaşımız benim için şunları söylemiş.(haluk gümüştabak bana göre kaale bile alınmaz.Resulullahı kaale almayanı ben çöpe atarım.) Resulü kale almamak gerçek iman etmemek demektir. Çünkü Rabbim böyle söyler kur'anda. Onu gale almamaktan ona saygısızlık yapmaktan YÜCE RABBİM E SIĞINIRIM. Bu arkadaşımın bu sözlerine üzüldüm. Ben hiç bir zaman, asla benim gibi düşünmeyenler için böyle bir söz etmedim, ne bu sitede nede başka sitelerde. Peki bana neden bu sözler reva görülüyor? Bu sözlere de elbette cevap vermeyeceğim ama Yüce Rabbim e havale ediyorum. Benim peygamberimi nekadar sevdiğimi hatta onun adına uydurulan bir çok sözü yine onun söylediği bir hadise sıkı sıkıya sarılarak onu nekadar sevdiğimi gösterdiğimi Yüce Rabbim biliyor. Benim Peygamber sevgim okadar büyük ki, onun söylemediği birçok sözü onun adına uyduranlara inanmayarak ona sevgimin büyüklüğünü gösteriyorum. Ben aşağıdaki hadisi asla unutmadan onu kendime rehber edinen aciz bir kulum. Bana söylenen bu ve buna benzer tüm sözlerin hükmünü Rabbim e havale ediyorum. SAYGILARIMLA Haluk GÜMÜŞTABAK

Benden sonra, benim adıma söylenecek çok söz duyacaksınız, Bu sözleri KURAN İLE KARŞILAŞTIRINIZ ki, benim sözüm olup olmadığı hakkında delalete düşmeyesiniz. Her kim ki, ben söylemediğim halde bu sözü peygamber söyledi dese BUYURSUN KENDİNİ CEHENNEMDEKİ YERİNE HAZIRLASIN

alkış000 Bazen susmak en buyuk cevaptır bravo sıze yakısır bi cvp olmuş.

Medine-web 01 Mayıs 2010 14:38

RE: GÖRÜNEN YERLER MÜSTESNA
 
ferdinin o sözü haddini aşan bir cümle olmuş :(
arkadaşımızın kötü niyetli olacağını sanmıyorum.
bedua etmemek gerek haluk hocam..
saygılar...

Abdulhamit 1 01 Mayıs 2010 18:05

Re: Görünen yerler müstesna
 
Alıntı:

Abdulhamit 1 Üyemizden Alıntı
Peygamberimize hitap şudur ? Bir bayanın açık yüzüne baktığında güzelliği hoşuna gitse bile bu sana helal olamaz.

GÖRÜNEN YERLER MÜSTESNAYI tefsir eden bir başka ayet ise Ahzab 53 ayetidir.


Ahzab- 53- "Ey inananlar! …………… Peygamber eşlerinden bir şey isteyeceğinizde onu perde arkasından isteyin. Bu sayede sizin kalplerinizde onların Kalplerde daha temiz kalır. Allah'ın Peygamberini üzmeniz ve O'ndan sonra eşlerini nikahlamanız asla caiz değildir. Çünkü bu Allah katında büyük bir günahtır
Perde arkasından istemek ne demek ? Şayet tesettürde yüz kapalı olduğunda ,Yüz kapalı ise bu zaten perde vazifesi görmez mi ?

Halbuki emredilen ayette her ikisinin birbirlerine gözlerinin kaymaması ve bu açıdan kalplerinin temiz kalması istenmiştir

ŞİMDİ BENİM AKLIMA DİKKATLE TAKILAN SORU ŞU:

Peygamberin hanımları dışarıya çıktıklarında, bu ayet gereği yüzleri örtülü mü çıkıyorlardı ? Veya yüzleri açık çıkmış iken kendilerini tanıyanlar oluyor muydu ?

Bakın ayet pek açık, peygamber hanımlarından birşey istendiği zaman veya kendileriyle hitapla konuşulduğunda O peygamber hanımları perde arkasından konuşacak. Yani yüzünü göstermeyecek

Ya da peygamber hanımlarıyla hitapla konuşanlar !

Yani Göz göze gelmeyecek. Göz göze değmeyecek. . Her iki taraf için geçerli olan bu durum.

Yani bire bir ,tek tek bir durum olmayacak

Başörtüsünü açıklayan ayetle devam edeceğim

HALUK GÜMÜŞTABAK 01 Mayıs 2010 18:47

Re: Görünen yerler müstesna
 
Abdulmelik Bey ben asla beddua etmedim, etmemde zaten. Bana karşı söylenen sözlerin, örneğin peygamberimizi saf dışı bırakan bir insan olarak zikredilmem konusundaki sözlerin hükmünü rabbim e bıraktım okadar

Abdulhamit 1 01 Mayıs 2010 19:52

Re: Görünen yerler müstesna
 
Alıntı:

müslümanlardan Üyemizden Alıntı
konuya birden daldığım için başta hepinizden izinle konu hakkında bir parantez olur diye DALDIM KONUYA,

Görünen yer müstesna KAZARADA OLABİLİRMİ YANİ BİLMEDEN FARKINDA OLMADANDA BU DURUMA GİREBİLİR ÇÜNKÜ ,Örtünmedeki ayetlerde bu durumdanda bahseder ,bu durumuda gözden kaçırmasak iyi olur herhalde .....

perde arkasında olayına gelince zaten ,her haram genelde gözle başlar......

Konuya müdahil olup fikir sunduğunuz için teşekkür ederim.

Kadın tepeden tırnağa her şeyi örtünecek( Yüz, el dahil ) diyenlere karşı kuranın cevabını vermiştim. AYET kendiliğinden görülecek kısımlar hariç demektedir, bu ayete bazı müfessirler zorunlu olarak, zoraki anlam bindirmesi yaparak derler ki, bu ÖRNEĞİN şöyle olabilir, örneğin , bir rüzgar çıkarda, örtüleri savrulursa süsleri görünebilir ve bu şekilde süsler kendiliğinden görülebilir hale gelir.

Halbuki, bu zaten zorunluluk olan ve çaresizlik bir durumdur ki, ayet buna işaret etmez,

Kendiliğinden görülebilecek süsler yüz , el, ayaklardır ki, siz buraları örtseniz de bu hatlar kendisini yine belli edecektir. Örneğin yüzü ne ile örteceksiniz ? Yüzü örtüğünüzde kadın önünü nasıl görürde yüreeibilir Körden ne farkı kalır ? Yok eğer dışarısını gösterecek kadar ince bir örtü ile yüzünü örter deseniz, bu örtününde yüz hatlarını belli etmemesi gerekir ki, örtünmeden maksat bu hatları göstermemek olduğuna göre yüz kesin açılmayacaktır.

Alıntı:

perde arkasında olayına gelince zaten ,her haram genelde gözle başlar......
ANCAK BURADA SORDUĞUM SORU ÇOK ÖNEMLİYDİ

Alıntı:

GÖRÜNEN YERLER MÜSTESNAYI tefsir eden bir başka ayet ise Ahzab 53 ayetidir.

Ahzab- 53- "Ey inananlar! …………… Peygamber eşlerinden bir şey isteyeceğinizde onu perde arkasından isteyin. Bu sayede sizin kalplerinizde onların Kalplerde daha temiz kalır. Allah'ın Peygamberini üzmeniz ve O'ndan sonra eşlerini nikahlamanız asla caiz değildir. Çünkü bu Allah katında büyük bir günahtır

Perde arkasından istemek ne demek ? Şayet tesettürde yüz kapalı olduğunda ,Yüz kapalı ise bu zaten perde vazifesi görmez mi ?

Halbuki emredilen ayette her ikisinin birbirlerine gözlerinin kaymaması ve bu açıdan kalplerinin temiz kalması istenmiştir

ŞİMDİ BENİM AKLIMA DİKKATLE TAKILAN SORU ŞU:

Peygamberin hanımları dışarıya çıktıklarında, bu ayet gereği yüzleri örtülü mü çıkıyorlardı ? Veya yüzleri açık çıkmış iken kendilerini tanıyanlar oluyor muydu ?

Bakın ayet pek açık, peygamber hanımlarından birşey istendiği zaman veya kendileriyle hitapla konuşulduğunda O peygamber hanımları perde arkasından konuşacak. Yani yüzünü göstermeyecek

HALUK GÜMÜŞTABAK 01 Mayıs 2010 20:13

Re: Görünen yerler müstesna
 
Değerli Abdulhamit kardeşim bende müsaade ederseniz bu konuda düşüncelerimi söylemek isterim. Önce ayetin tamamını yazalım daha sonra kur’an bütünlüğünde ayet ne anlatmaya çalışıyor onu anlamaya çalışalım.


Ahzap 53: Ey iman edenler, Peygamberin evlerine, vaktine dikkat etmeksizin ve yemek için izin verilmedikçe girmeyin; ancak çağrıldığınızda girin, yemeği yediğinizde de hemen dağılın; sohbet etmek için de izinsiz girmeyin! Çünkü o, peygambere eziyet veriyor, üstelik sizden utanıyor; ama Allah, gerçeği söylemekten sıkılmaz. Bir de hanımlarına, gerekli bir şey soracağınızda bir perde arkasından sorun! Öyle yapmanız, hem sizin kalpleriniz hem de onların kalpleri için daha çok temizdir. Sizin, Allah'ın peygamberini incitmeye hakkınız yoktur; arkasından hanımlarını nikâhlayamazsınız da. Çünkü bunlar, Allah katında çok büyük bir günahtır


Önce kur’anı bütün olarak düşünelim. Rabbim peygamber eşlerini diğer kadınlarla aynımı görüyor burası çok önemli. Kuranı düşündüğümüzde özellikle peygamber eşlerine hitap eden birçok ayet indiğini görürüz. Örneğin peygamberimiz eşlerinden birisine gizli bir söz söylemişti ve o bu sözü diğerlerine iletmiş ve arada üzüntü verici bir durum çıkmıştı. Rabbim bu durumu peygamberimize bildirdikten sonra bakın Allah peygamber eşlerini nasıl ikaz ediyordu?

Tahrim 4: Eğer ikiniz, ey hanımlar, Allah'a tövbe ederseniz ne iyi, çünkü kalpleriniz kaydı; yok eğer peygamber'e karşı dayanışmaya girerseniz hiç kuşkusuz bizzat Allah, onun destekçisidir. Cebrail'le iman sahiplerinin barışçıları da. Bütün bunlardan sonra melekler de ona arka çıkarlar

Bu ayetten de anlıyoruz ki Rabbim, elçisini önce en yakından koruma ve kollama ya alıyor. Onun önce iç huzurunu sağlamak için her türlü tedbiri alıyor. Şimdi Rabbim peygamber eşlerini bakın nasıl uyarıyor.

Ahzap 32: Ey peygamber hanımları! Siz, kadınlardan herhangi biri gibi değilsiniz. Eğer korunup takvaya sarılıyorsanız sözü kırıtarak söylemeyin ki, kalbinde maruz bulunan biri ümide kapılmasın. Örfe uygun söz söyleyin.

Bu ayetten de anlaşılıyor ki peygamber eşleri Rabbin katında çok özel bir konuma sahip. Buradan yola çıkarak kesinlikle bizler kendi eşlerimizle bir tutmayacağımız anlaşılıyor. Hatta sanırım peygamberimizin eşleri bazı sorunlar yaratıyor ve peygamberimizi üzüyor olmalı ki bakın yaratan nasıl bir ayet gönderiyor.

Ahzap 28: Ey peygamber, eşlerine şöyle söyle: "Eğer şu iğreti dünya hayatını ve onun süsünü istiyorsanız, haydi gelin size boşanma bedellerinizi vereyim de sizi güzellikle serbest bırakayım.

Bunlarda yetmiyor ki daha titiz önlemler alıyor rabbim ve bakın neler söylüyor peygamberimizin eşlerine.

Ahzap 30: Ey peygamber hanımları! Sizden kim açık/kanıtlanmış bir edepsizlik yaparsa, kendisi için azap iki katına çıkarılır. Ve bu, Allah için çok kolaydır.

Hâlbuki Rabbim bizlere ne yaparsanız yaptığınızın misli kadar ceza ile karşılık görürsünüz der. Dikkat edin burada ise iki katı diyerek adeta peygamberimizin önce aile içindeki huzurunu sağlıyor ki, işi kolaylaşabilsin. Demek ki peygamber eşleri bizler için çok farklı bir konumda. Şimdi gelelim yazımızın en başında verdiğimiz Ahzap 53. ayete. Burada da Allah yine peygamberimizin zor durumda kaldığı fakat söyleyemediği bir durumu açıklığa kavuşturarak elçisine yardımcı oluyor. Gelişigüzel peygamberinizin evine gidip onu rahatsız etmeyin diyor. Şimdide ayetin son kısmında bahsedilen peygamberimizin eşleriyle muhatap olurken perde arkasından sorun diyor. Acaba bu perde arkasından neyi bahsediyor burası bence önemli. Ayetin devamına bakarak bunu anlamaya çalışalım. (Öyle yapmanız, hem sizin kalpleriniz hem de onların kalpleri için daha çok temizdir.) Demek ki Rabbim elçisinin eşleriyle, hiç kimsenin yanlış bir harekete, davranışa girişmesini tamamen önlemek için önlemler alıyor. Peki, neden bu önlemi alıyor? Ayetin devamında verdiği emir gereği olduğu anlaşılıyor, bakın ne diyor orada? (arkasından hanımlarını nikâhlayamazsınız da. Çünkü bunlar, Allah katında çok büyük bir günahtır.) İşte yüce Rabbim verdiği hükmün garantisini de alıyor, çünkü bu çok özel bir durum da ondan. Açıkça peygamber eşlerini bu konuda iradelerine bile bırakmadan, nefislerine hükmediyor.

Şimdide bana göre çok önemli bir ayet örnek vermek istiyorum. Tüm bu önlemleri alan Rabbim peygamber eşlerini çok ama çok özel bir konuma getirdiğini ve bu nedenle bir başkasıyla yan yana getirmemek için çok özel önlemler aldığının nedenini, şu ayette daha açık görüyoruz.

Ahzap 6: O peygamber, müminlere öz benliklerinden daha dost, daha yakındır. Onun eşleri de o müminlerin anneleridir. Anne tarafından akraba olanlar da Allah'ın Kitabı'nda, birbirlerine diğer müminlerden ve muhacirlerden daha yakındırlar. Ancak yakın dostlarınız için örfe uygun bir vasiyette bulunmanız müstesnadır. Bu, Kitap'ta satırlara geçirilmiştir

İşte tüm bu önlemlerin nedenini Rabbim açıklıyor. Peygamber eşleri sizlerin annesidir. İşte bu hükümden sonra, Allah kullarının hata yapma riskini en aza indirmek, hatta yok etmek için bu kadar güzel ve itinayla önlemler almıştır. Şimdide gelelim peygamber eşleri dışarıda nasıl geziyorlardı, yüzlerini göstermemek için peçemi takıyorlardı? Ahzap 53. ayeti düşünelim, burada bahsedilen peygamberimizin bizzat evi ve oraya gelen misafirlerle Resulün eşlerinin onlarla yakından ilgilenmeleri söz konusu. Allah burada özellikle bu yakınlık dolayısıyla fazla yakınlaşmaları önlenmeye çalışılıyor dikkat ederseniz. Peki, şimdide sorumuza gelelim, Allah elçisinin eşleri dışarıda gezerken yüzlerini mi örtüyorlardı? İşte o sorununda cevabı bana göre çok açık bu ayette veriliyor.

Ahzap 59: Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına (bir ihtiyaç için dışarı çıktıkları zaman) dış örtülerini üstlerine almalarını söyle. Onların tanınması ve incitilmemesi için en elverişli olan budur. Allah bağışlayandır, esirgeyendir.

Demek ki dışarıya çıkarken evin içinde serbest ve daha rahat giyindiğimiz kıyafetle değil, daha dikkatli, iffetli bir kadına yakışır bir şekilde giyinilmesini istiyor Rabbim. Dikkat edin burada herhangi bir yüz örtüsü olmadığı gibi, tam tersine kim oldukları anlaşılması isteniyor, çünkü iffetli namuslu bir kadın oldukları anlaşılsın ki rahatsız edilmesin. Ayete baktığımızda asla Rabbim özel bir kıyafet tarifi yapmıyor. Önemli olan yaşadığı toplumun geleneklerine göre giyinilmiş ve namuslu, iffetli bir kadın görüntüsü vermesi özellikle hatırlatılıyor. Çünkü her ülkenin iklim şartları gelenekleri çok farklılık arz ediyor, önemli olan ayetin özünde verilen namuslu ve iffetli bir kadın olduğunun anlaşılacağı bir kıyafet olmasıdır. İşte kur’anın evrenselliği bu sözlerden çok daha iyi anlaşılıyor. Ben de bu konuda, Rabbin kelamından anladıklarımı sizlerle paylaştım. Rabbim hatalarımı bağışlasın ve doğruyu anlamam için bana hikmetini nasip etsin. SAYGILARIMLA Haluk GÜMÜŞTABAK

Efser 01 Mayıs 2010 23:32

RE: GÖRÜNEN YERLER MÜSTESNA
 
Bir Müslüman kadın kendi örtünüş biçimini idealize edip diğer örtünme biçimlerini çizgi dışı addedip karikatürize etmesi en başta tesettürün ruhuna terstir. Zira örtülü olan bedende örtülü olmayan ya da ne kadar örtünse de yine bir şeylerin açık kaldığı yerleri işaret ve ifşa etmek bilmeden nazarları teyakkuza geçirmektir.Kuran ve sünnet apaçıktır mühim olanda budur..teşekkürler bu konunun üstünde duran herkeze..

Abdulhamit 1 02 Mayıs 2010 19:00

Re: Görünen yerler müstesna
 
Alıntı:

Ahzap 59: Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına (bir ihtiyaç için dışarı çıktıkları zaman) dış örtülerini üstlerine almalarını söyle. Onların tanınması ve incitilmemesi için en elverişli olan budur. Allah bağışlayandır, esirgeyendir.

Demek ki dışarıya çıkarken evin içinde serbest ve daha rahat giyindiğimiz kıyafetle değil, daha dikkatli, iffetli bir kadına yakışır bir şekilde giyinilmesini istiyor Rabbim. Dikkat edin burada herhangi bir yüz örtüsü olmadığı gibi, tam tersine kim oldukları anlaşılması isteniyor, çünkü iffetli namuslu bir kadın oldukları anlaşılsın ki rahatsız edilmesin. Ayete baktığımızda asla Rabbim özel bir kıyafet tarifi yapmıyor. Önemli olan yaşadığı toplumun geleneklerine göre giyinilmiş ve namuslu, iffetli bir kadın görüntüsü vermesi özellikle hatırlatılıyor. Çünkü her ülkenin iklim şartları gelenekleri çok farklılık arz ediyor, önemli olan ayetin özünde verilen namuslu ve iffetli bir kadın olduğunun anlaşılacağı bir kıyafet olmasıdır. İşte kur’anın evrenselliği bu sözlerden çok daha iyi anlaşılıyor. Ben de bu konuda, Rabbin kelamından anladıklarımı sizlerle paylaştım. Rabbim hatalarımı bağışlasın ve doğruyu anlamam için bana hikmetini nasip etsin
Şu sözünüz oldukça dikkatimi çekti

HALUK GÜMÜŞTABAK :
Ayete baktığımızda asla Rabbim özel bir kıyafet tarifi yapmıyor. Önemli olan yaşadığı toplumun geleneklerine göre giyinilmiş ve namuslu, iffetli bir kadın görüntüsü vermesi özellikle hatırlatılıyor.

Çünkü her ülkenin iklim şartları gelenekleri çok farklılık arz ediyor, önemli olan ayetin özünde verilen namuslu ve iffetli bir kadın olduğunun anlaşılacağı bir kıyafet olmasıdır

Evet ayet özel bir giyim tarzı tarifi yapmıyor. Ama genel bir giyim tarzını tarif ediyor. Bu genel kıyafet tarzını Nur 31 ayeti açıklamış, artık hangi örtüyle örtünürseniz örtünün hangi iklim şartlarında olursanız olun bu ayet hükmüne göre örtüneceksiniz.

Ahzab 59 ayetini tefsir eden ayet ondan sonra inen Nur 31 ayetidir


SAAT: 05:52

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321