Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.MEDİNEWEB FORUM GENEL.::. > Edebiyat > Makale ve Köşe Yazıları

Konu Kimliği: Konu Sahibi HALUK GÜMÜŞTABAK,Açılış Tarihi:  30 Aralık 2009 (19:10), Konuya Son Cevap : 03 Ocak 2010 (12:04). Konuya 12 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 02 Ocak 2010, 23:51   Mesaj No:11
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart RE: KUR'ANI DOĞRU ANLAMADA TAKİP EDİLMESİ GEREKEN YOL NASIL OLMALIDIR?


Değerli Fecr kardeşim Sayın İslam oğlunun yazdığı bu yazı bana verilen ve benim ona yazdığım bir yazıya cevaptı. Tabi daha sonra benim ona verdiğim cevaplarda vardı, belki okumuşsunuzdur.

Şimdide Sayın Yitik sevda arkadaşıma, bana yazdığı kendi yazısından alıntı yaparak ve o yazının Başörtüsü savunmasında geçen mantıkla cevap vermek istiyorum. Önce peygamberimiz devrinde giyim kuşamın nasıl olduğunu açıklayan bölüme bakalım.

(Nitekim bu ayetler başı açıklığın yaygın olduğu bir topluma inmiş değildir. O günkü toplumda değil kadınlar erkekler bile, kimisi sıcaktan, kimisi Arap örfünden zaten başlarını bir şekilde örtmektedirler. Yani erkek kadın hemen hiç kimse "başı açık" dolaşmamaktadır. Sarık, kaftan, tül, renkli bez vs. başlarına bir şeyler dolayıp sararak veya alarak dışarı çıkmaktadırlar.)

Yukarıdaki bilgileri düşünelim. Karşınızdaki toplumun tamamının başı örtülü ama göğüsleri açıkta kalıyor ve buna dikkat edilmiyor. Karşınızda ki bu toplumun kadınlarına ve tüm Müslüman âlemine Dünya durdukça bir emir vereceksiniz ve giydiğiniz başörtülerinizi yakalarınızın üzerine salın ki göğüsleriniz görünmesin diyeceksiniz. Şimdi size soruyorum burada geçerli olan emir nedir? Zaten başınızı örtüyorsunuz bunu söylememe gerek yok, onun için burada yalnız göğsün örtülmesini emretmekle, ikisinin de örtülmesini anlayın mı demek istiyor sizce Rabbim? Şimdide bu düşüncenin savunmasını yapan yazıdan alıntı yapalım ve özgür irademizle düşünelim.

(Peki, öyleyse ayet ne demektedir?
Dikkat edilirse "Başörtüsü takın, başınızı örtün" denmiyor da "Başınıza aldığınız o örtüleri boyunlarınıza, omuzlarınızdan aşağıya da salın" deniyor. Bunun sebebi, o dönem kadınlarının başörtülerini arkadan bağlayarak, omuzlarını ve göğüslerine kadar boyunlarını açıkta bırakmalarıydı. Böyle daha çekici olacaklarını düşünüyor olmalılar.
Buradan "Başörtüsü değil, boyun örtüsü emrediliyor" diye bir sonuç çıkarmak, işi yokuşa sürmek ve anlamamak için diretmekten başka bir şey değildir.)

Yukarıdaki izahı okudunuz. Burada başınızı örtün denmediğini ama zaten başın örtülü olduğundan yola çıkarak bunu söylemesine gerek yok deniyor. En sonunda söylenen düşündürücüdür.

( Buradan "Başörtüsü değil, boyun örtüsü emrediliyor" diye bir sonuç çıkarmak, işi yokuşa sürmek ve anlamamak için diretmekten başka bir şey değildir.)

Acaba işi yokuşa sürmek hiç emredilmeyen bir farzı zaten kullanıyorlar neden böyle bir emir verilsin diyerek izah etmek, esas işi yokuşa sürmek değil midir sizce, lütfen bunu düşünün.

Şimdi de yukarıdaki düşünceyi kurandan araştıralım gerçekten daha önceden farz ise şimdi Kuranda izah etmesine gerek yok mudur? Rabbim biz gönderdiğimiz kitaplar arasında bazı ayetlerin hükümlerini kaldırdığını yani nesh ettiğini söylüyor ama dikkatle düşünün lütfen, hangileri olduğunu asla söylemiyor ve diyor ki onun yerine daha iyilerini getiririz. Hatta bakın size bir ayet örnek vermek istiyorum konumuzla çok ilgili.

Maide Suresi 101 ayet; Ey iman sahipleri; size açıklanınca hoşunuza gitmeyecek şeyleri sormayın. Kuran indirilirken onları sorarsanız size açıklanır. Allah onları affetti. Allah Bağışlayandır, Merhametlidir.

Yukarıdaki ayeti çok dikkatli düşünelim, kuran ayetleri indiriliyor ve indirilirken bazı ayetlere şaşıran ve de itiraz edenler olmuş ki, hoşunuza gitmeyen ayetleri o an indirilirken sorarsanız sizlere açıklanır diyor. Daha sonra sormayın çünkü onları Allah affetti, kaldırdı yani nesh etti diyor. Peki, bunlar hangileri diye sorduğumuzda hiç birisi açıklanmıyor. Bu durumda bizler, daha önceki peygamberlere gelmiş bir farz emri Kuranda açıkça göremediğimizde, zaten daha önceki kitaplarda var onu söylemesine gerek yok diyebilir miyiz? Asla bunu söyleyemeyiz.

Şimdide şu sözlerin üzerine düşünelim.

(Çünkü Kuran'ın çoğu emri zaten böyledir. Yani ayetler çoğunlukla "yürürlükteki durum" üzerine gelir ve onu düzene sokar.)

Allah daha önce farz olan tüm ibadetleri bizlere söylüyor ama dikkat edin hepsi konusunda tekrar çok net detaylı açıklamalarda bulunur. Örneğin namaz kılmak, oruç tutmak, hacca gitmek gibi ibadetlerin sizden öncekilere de farz olduğunu söyler ve çok detaylı açıklamalarda bulunur. Bizler bize öğretilenleri kuranda bulamadığımızda ne yazık ki bakın bunlar yok işte diyebiliyoruz. Saydığım bu ibadetler sizden öncekilere farzdı siz devam edin demiyor, hatta hatırlayın sizden öncekilere oruç geceleri cinsel ilişki yasaktı ama şimdi sizlere serbest bıraktım sizleri bağışladım diye açıklıyor. Şimdi düşünün bu açıklamayı yalnız yapar diğer kısımlarını yapmazdı. Neden oruç konusunda çok detaylı açıklamalar vardır kuranda. Hac konusunda da aynı şekilde, daha önce farzdı herkes yapıyordu diyerek bırakmıyor, en ince detayına kadar anlatır, seva ve Merve tepelerinin bile ziyaretinin bir sakınca olmayacağına kadar açıklama yapılıyorsa, neden Allah göğsün örtülmesi emrinde başında örtülme emrini açıkça vermesin? Diyelim ki bu ayette vermedi neden kuranın hiçbir yerinde tek bir cümle bile kadın saçı örtülmelidir demesin? Bakın Rabbim ne diyordu Kuran ayetleri için hatırlayalım.

(Yemin olsun, size bir Kitap gönderdik ki, öğüt ve uyarınız yalnız ondadır.)
(Ey insanlar, bakın size Rabbinizden kesin bir delil geldi; size açık bir nur indirdik.)

(Yemin olsun, biz bu Kur'an'da, insanlar için her benzetmeden nice örnekler sıraladık.)

(Yemin olsun, biz, bu Kuran'da, insanlar için her türlü örneği değişik ifadelerle gözler önüne koyduk.)

Zühruf Suresi 44 Gerçek şu: Bu Kuran sana ve toplumuna elbette ki bir hatırlatıcı/bir düşündürücü/bir şeref/bir öğüttür. Bu kitaptan sorumlu tutulacaksınız.

Sizlere şimdi şu soruyu soruyorum. Acaba yukarıda yaptığım izah ve açıklamalardan sonra, rabbim zaten sizin başınız örtülü, daha önceki kutsal kitaplarda başörtüsü emri vermiştim şimdi bundan bahsetmeye gerek yoktu diyerek, kuranda hiç bahsetmemesi yukarıdaki ayetlere uyuyor mu? Rahman sizin için bir öğüt dediği, apaçık delillerin olduğunu söylediği, her benzetmeden nice örnekler, her türlü örneği değişik ifadelerle verdim dedikten sonra son noktayı koyup, SİZLERİ BU KİTAPTAN SORUMLU TUTACAĞIM diyerek acaba başın örtülme emrini söylemeye gerek duymamışmıdır? Yeminle kolaylaştırdım dediği kitabın özelliklerine uyar mı bu düşünce? Nasıl olurda açıkça söylemediği bir emirden hesaba çeker bunu hiç düşünüyor muyuz?

Şimdide tüm bu kuran gerçeklerini örtmek için verilen örneklere bakalım gerçekten doğrumu. Bakın nasıl bir örnek vermişler.

(Örneğin, "Cuma namazı kılın" demez de, "Zaten kılmakta olduğunuz o cuma namazı var ya, işte onun için çağrıldığınızda alışverişi bırakın" der.)

Şimdi söylediklerini ayetle karşılaştıralım.

Cumua 9: Ey inananlar! Cuma günü, namaz için çağrı yapıldığında, Allah'ı anmaya/Allah'ın Zikri'ne koşun! Alış-verişi bırakın! Eğer bilirseniz bu sizin için daha hayırlıdır.

Siz bu sözleri okuduğunuzda ne yapmak için işi gücü bırakın dediğini anlamadınız mı? Yani çağrılmanın namaz için olduğu açıkça söylenmiyor mu? Düşünebiliyor musunuz bir tek kılın, sözü yok diye nasıl olurda başörtülerinizle göğüs açıklarınızı örtünüz ayetiyle eş tutarda bunu örnek veririz? Cumua ayetinde açıkça işini bırak namaza koş diyor, orada sohbet etmek için gidileceğini anlayan var mı? Namaz için çağrıldığı açıklaması zaten var. Ayet çok açık koş ve namaz kıl diyor. Diğerinde de aynı başını örttüğün örtüyle göğüslerini de ört. Bakın ben bu sözün başörtüsü olduğunu kabul ederek tüm açıklamalarımı yapıyorum. Daha öncede örnek vermiştim bir benzerini tekrar vereyim. Karlı kışlı bir açık hava toplantısın da kar yağıyor, hava çok soğuk herkes çok sıkı giyinmiş kaşkollerini takmış ama bir gurup çok dikkatsiz kaşkolleri olduğu halde onu göğsüne sarmamış kenarda sallanıp duruyor. Konuşmacı guruba seslenip hava çok soğuk çocuklar, kaşkollerinizi göğsünüze sıkıca sarın hasta olacaksınız dediğinde siz ne anlarsınız?

Son olarak bir alıntı daha yapmak istiyorum.
(O zaten takmakta olduğunuz başörtüleriniz var ya, işte onları aşağıya doğru da salın, başınıza toplayıp da boynunuzu, omuzunuzu, göğsünüzü, sırtınızı açıkta bırakmayın" demek olur.)

Sonuç olarak Nur suresi 31. ayetten bunları anlamalıyız açıkça söylemediği halde diyor bunu yazan. Eğer bunları anlarsak yukarıda yazdığım onlarca ayeti kabul etmemiş oluruz, sırf bizlere öğretilenleri doğrulamak adına. Allah kuranda daha önceki toplumlara farz olan tüm ibadetler konusunda, asla açıklamadan geçmediğini ve her konudan örnekler verdiğini söylüyor. Fakat bu yazıda bazı ayetler tam açıklanmamış çünkü daha önce zaten farzdı onun için bahsedilmesi gerekmezdi düşüncesini savunuyor ve başörtüsünün kuranda farz olduğu açıklamasının yapılması gerekmediği söyleniyor. Benim buna inanmam mümkün değil dostlarım. İnandığımda yüzlerce ayete iman etmemiş olduğumun farkındayım. Bunu benden istemeyin. Elbette bende sizlere saygılıyım, her insan istediğine inanır, çünkü hesabı herkes kendisi verecektir. Benim söylediklerim eğer kurana aykırı sözlerse ben yanılıyorum demektir, Allah yardımcım olsun derim. Ama yok söylediklerim kurana uyuyorsa sizlerin daha dikkatli düşünmesi ve karar vermesi gerekecek. Rabbim hepimizin yardımcısı olsun SAYGILARIMLA Haluk GÜMÜŞTABAK
Alıntı ile Cevapla
Alt 03 Ocak 2010, 00:04   Mesaj No:12
Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:47
Mesaj: 5.078
Konular: 295
Beğenildi:124
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Standart RE: KUR'ANI DOĞRU ANLAMADA TAKİP EDİLMESİ GEREKEN YOL NASIL OLMALIDIR?

Haluk abim tabiki saygı duyarız düşüncenize o zaman size şöyle bir soru sorayım Herkes Kuran'i kerimi farklı anlayacaksa bizler hangisini baz alacağız ?


Gök yarılmış, o gün o; zayıflamış sarkmıştır.
(Hakka 16)

Melekler de onun kenarlarındadır. O gün Rabblerinin tahtını, bunların da üstünde sekiz (melek) taşır.(Hakka 17)

Haluk abim vermiş olduğum ayetleri nüzul sebebine bakmadan bana açıklayabilirmisiniz Rablerinin tahtını özellikle ?
Alıntı ile Cevapla
Alt 03 Ocak 2010, 12:04   Mesaj No:13
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart RE: KUR'ANI DOĞRU ANLAMADA TAKİP EDİLMESİ GEREKEN YOL NASIL OLMALIDIR?


Değerli arkadaşım Rabbim kuranda bazı konulara inanmak istemeyen ya da zorlanan insanlar için Aliimran suresi 7.ayetinde bakın ne diyordu bizlere hatırlayalım?

( Şu var ki, kalplerinde bir eğrilik ve bozukluk bulunanlar, fitne aramak, onun yorumuna öncelik tanımak için Kitap’ın sadece müteşabih kısmının ardına düşerler.)

Değerli arkadaşım lütfen bunu sizin şahsınıza asla söylemiyorum, beni yanlış anlamayın sakın, böyle anlarsanız üzülürüm. Rabbim kolaylaştırdım, düşünün anlayacaksınız dediği kuranın anası olan muhkem ayetlerin bizleri ibadet konusunda bağlayıcı, yön gösterici, kötüden alıkoyan ayetleri muhkemdir açıktır. Örneğin ibadet konusunda verilen detaylar. Yardımlaşma konusunda teşvikler. Hayatımızı yaşarken ailemizin ve toplumun nasıl yönlendirileceği konusunda çok net açıklamalar yapar. Bizlerin aklı başında olan insanların bunu anlayacağını bakın ben söylemiyorum, Yüce Rabbim söylüyor. Bende diyorum ki madem öyle söylüyor Yaratan bende buna inanıyorum. Daha önceki toplumlarda bakın her şey açık değil diyerek, açık ayetleri bırakıp anlaşılması zamana bırakılmış yada Rabbin özellikle detay vermek istemediği açıklamaktan kaçındığı, gizlediği ayetlerin peşine düşüldüğünü söylüyor bizlere. Şimdide aynı düşünce işlenmiyor mu toplum üzerinde?

Şimdi gelelim sizin sorduğunuz ayetlere, önce yazalım.

Gök yarılmış, o gün o; zayıflamış sarkmıştır.
(Hakka 16)

Melekler de onun kenarlarındadır. O gün Rablerinin tahtını, bunların da üstünde sekiz (melek) taşır.(Hakka 17)

Yukarıdaki ayetleri okuyan bir insan, sözlerindeki detayları anlamasa da, bu anlatım şeklinden kıyametin tasvirinin olduğunu hemen anlar. Devamındaki ve öncesindeki ayetleri okuduğunuzda mahşer gününün, hesap gününün bahsedildiği hemen anlaşılır. Şimdi kendimize soralım. Bu ayetlerden başka ne anlamamız beklenebilir? Örneğin sekiz melek taşır sözlerinden bir şey çıkaramadığımızda ayeti eksik mi anlarız? Şimdi sormak isterim bu meleklerin sayısı yada melekler sözlerinden ne anlatılmak istendiğine dair hiçbir açıklama yokken, bizlere değişik anlamlar verenlere inanmalı mıyız? Rabbim bazı konularda çok net açıklamalar yapmışken acaba kendi katından bahsederken neden detay vermez hiç düşündük mü? Bakın size bir ayet hatırlatmak istiyorum, bu Rabbin bizlere apaçık bir uyarısıdır. Acaba Rahman kendi katından açıklamadıkları konularda bizlerin konuşmasına ne diyor? Bunun cevabını yine kuranda aramalıyız.

Araf suresi 33. ayet; De ki: Rabbim ancak açık ve gizli kötülükleri, günahı ve haksız yere sınırı aşmayı, hakkında hiçbir delil indirmediği bir şeyi, Allah'a ortak koşmanızı ve Allah hakkında bilmediğiniz şeyleri söylemenizi haram kılmıştır.

Yukarıdaki ayete bakalım, bakın ne diyor Rabbim? hakkında hiçbir delil indirmediği bir şeyi, Allah hakkında bilmediğiniz şeyleri söylemenizi haram kılmıştır. Şimdi bu sözler üzerinde düşünelim. Yazdığınız ayette bazı sözler var ki, detay verilmeden bahsedilmiş ama ayetlerde kıyamet tasvir edilerek, hesap günü hatırlatılmış. Şimdi bizler bunun anlatılmak istenen anlamına mı bakmalıyız, yoksa açıklanmayan melek ve onların sayıları üzerinde mi düşünmeliyiz? Sanırım bu ayeti çok diyi düşünmeli ve idrak etmeliyiz. İyice düşündüğümüzde Rabbin Kuranda hiç bahsetmediği yüzlerce konuda o kadar çok detaylar anlatılıyor ve bunların Allah katından olduğu söyleniyor, bizlerde kurandan habersiz inanıyoruz. Daha açıkçası her gün Rabbin yasakladığı ve büyük günahlar arasında saydığı bu HARAM suçunu işlemiyor muyuz?

Değerli arkadaşım bizlere düşen, Rabbim in açıkladığı ve dinin anası olan konular üzerinde kendimizi yoğunlaştırmak olmalıdır. Zamanla birçok konu İlim adamları tarafından çözülecektir. Allah göğün yedi katından bahsederken bundan 300 yıl önce bu sayının ne olduğu bilinmiyordu. Bilmediği zamanda imanlarında bir eksiklikte olmuyordu. Tatlı suyla acı suyu birbirine karıştırmayız ayetini elli yıl öncesine kadar iman edenle etmeyeni ayırırız anlamındadır diye anlatılıyordu, ama bilim adamları gerçekten okyanusta bunu buldu. Şimdi düşünelim bu ayeti yanlış anladıklarında imanlarında bir eksiklik mi oldu, günaha mı girdiler? Bunlara benzer o kadar çok ayet var ki, bizler bilinmeyenlerin peşinden gitmeyi daha heyecanlı görmüşüz sanırım, apaçık sözleri görmezden gelerek. Yaratanın da bizleri yönlendirdiği, bizleri bağlayan apaçık ayetlerdir, apaçık ve detaylı dediği ayetler bizleri bağlayan imanımız için gerekli olan muhkem ayetlerdir. Rabbim yazdığınız ayette geçen melek sayısının ne olduğunu sormayacak bizlere, soracağı seni O gün için ikaz etmiştim ama anlamadın diye hesap soracaktır. İşte benim anlatmak istediğimde buradan başlıyor ve diyorum ki, Rabbim dinin anası olan Muhkem ayetleri bizleri bağlayan ayetleridir ve onları da apaçık nice örneklerle verdim sizlere diyorsa, ben bunun peşine düşerim, açıklanmayanların izah edilmeyenlerin ya da detay verilmeyenlerin değil. Bu yolu takip etmemin nedeni rabbin bunları söylediği içindir. Hatırlayın peygamberimiz devrinde bazı inançlarının değiştirildiğini, nesih edildiğini kaldırıldığını gören birçok insan, kuranı yeterli görmeyip eski geleneklerini bırakmak istemediklerinde nasıl bir ayet indirmişti Rabbim?

Ankebut 51. Karşılarında okunup duran bir kitabı sana indirmiş olmamız onlara yetmiyor mu? Bunda, inanan bir toplum için elbette ki bir rahmet ve bir öğüt vardır.

Size sormak isterim, burada Rabbim apaçık o günkü topluma size Kuran yeter demiyor mu? O günkü topluma kuran yeteceğini söylüyorsa bizler bu kitaba tabi değilmiyiz? Şimdi ben bu ayetleri gördüğüm halde nasıl bunların tam tersini söyleyenlere inanırım? Bu düşünceden yola çıkarak Rabbim apaçık gönderdim dediği, kolaylaştırdım derken yemin ettiği bir kitabın muhkem ayetlerini acaba herkes okuduğunda ayrı şeyler mi anlar? Kuran nasıl namaz kılacağımızı, nasıl oruç tutacağımızı, nasıl hacca gideceğimizi, mirasımızı nasıl paylaşacağımızı, boşanan bir kadının bekleme sürelerini, kimlerle evlenmemizin yasak olduğu, daha açıkçası bizleri bağlayıcı yol gösterici ayetleri kimler değişik anlamış bana lütfen söyleyin? Kuranın hiç bahsetmediği hacca gittiğinde şeytan taşlama bakın kuranda yok dersek işte burada yanlış yapmış oluruz. Genellikle yaptığımız yanlışta bu türden yanlışlar. Yanlış yapılan hiç bahsedilmeyen konuları Allah aslında burada bundan bahsediyor denmesinden çıkıyor yani hiç açıklanmayan izah edilmeyen konulara beşerin ilavelerinde çıkıyor ayrılık. Bana lütfen örnek gösterin bakın muhkem ayetlerden şu ayet açık değil deyin bana size hak vereyim. Dikkat edin din ve iman adına yapmamızı emrettiği apaçık denilen ayetlerden bahsediyorum.

Değerli arkadaşım çok ama çok üzülüyorum çünkü Rabbin apaçık ayetleri görmezden geliniyor, beşerin sözleri iltifat görür olmuş, nasıl üzülmeyeyim? Allah yardımcımız olsun işimiz gerçekten çok zor. Ben apaçık Rabbim bir şey söylüyorsa bunun tersini söyleyene asla iltifat etmem, inanmam. Çünkü imtihanı yapacak Rabbim sorularını soracağı Kitabı elimize vermiş. Sizce, sizi bu kitaptan imtihan edeceğim diyen Rabbim, daha sonra (HÂŞÂ) sözünden dönüp başka kitaplardan da hesaba çeker mi? Karar sizin. Selametle Haluk GÜMÜŞTABAK


NOT: Bu yazıma abone olmama rağmen verilen cevaplar meylime gelmiyor sanırım bir sorun var.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Namaza Nasil Basladınız ..? MERVE DEMİR Anket'ler-Röportaj'lar 43 15 Mart 2022 23:19
NASIL BiR MUSLUMAN Medineweb Serbest Kürsü 3 06 Mayıs 2011 19:06
Kur'an anakitabimiz anayasamiz olmalidir. Hazan Mevsimi Kur'ân-ı Kerim Genel 0 21 Ocak 2010 18:45
Kur'an nasıl okunmalıdır? okumada ve anlamada metodumuz ne olmalıdır? Yitiksevda Kur'ân-ı Kerim Genel 1 01 Kasım 2009 23:05
Kur'an ı Anlamada Hadis NUR Hadis-i Şerif 6 16Haziran 2008 09:02

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.