Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.MEDİNEWEB FORUM GENEL.::. > Edebiyat > Makale ve Köşe Yazıları

Konu Kimliği: Konu Sahibi HALUK GÜMÜŞTABAK,Açılış Tarihi:  14 Eylül 2010 (20:46), Konuya Son Cevap : 21 Aralık 2010 (00:44). Konuya 40 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 14 Eylül 2010, 20:46   Mesaj No:1
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Ahzap suresi 56. Ayeti nasıl anlamalıyız?

Ahzap suresi 56. Ayeti nasıl anlamalıyız?

Bugün sizlerle konuşmak istediğim konu, Kuranda geçen Ahzap suresi 56. ayetin de Allah acaba bizlere ne emrediyor ve neler anlatmak istiyor, onu anlamaya çalışalım Allahın izniyle. Önce Diyanet mealinden alıntı yaptığım şekliyle yazmak istiyorum.

Ahzap 56: Şüphesiz Allah ve melekleri Peygamber’e salât ediyorlar. Ey iman edenler! Siz de ona salât edin, selâm edin.

Bu konuda düşüncelerimi yazmadan önce bu ayetten geleneksel İslam’ın ne anladığını ve bundan dolayı da kabul edilen hadisleri sizlere aktarmak istiyorum. Önce salât sözcüğünden günümüzde ne anlam çıkarıyorlar ve onun doğrultusunda neler yapılıyor ona bakalım.

Salât kelimesinin günümüzdeki sözlük anlamı namaz, dua ve destek olmak gibi değişik anlamları olduğunu söyleyebiliriz. Geleneksel İslam’ın öğretisinde ne yazık ki yukarıdaki ayet, yalnız peygamberimize dua etmek ve saygı gösterisi olarak algılandığını görüyoruz. Peygamberimize salât, çoğulu salâvat getirmek olduğu böylece ona dua etmek, anmak olduğu anlaşılmış ayetten. Peki, yukarıdaki ayeti nasıl anlamışlar da, günümüzde neler yapılıyor önce ona bakalım.

Günümüzde bu ayet öne sürülerek peygamberimizin adı anıldığında ona saygı göstermek için okunan dua olduğunu görüyoruz. Hatta yine bu ayet öne sürülerek, peygamberimize rahmet duası yapılması gerektiği çıkarılmıştır. Örnek vermek gerekirse; Sallallahü Aleyhi Vesellem” Veya “Aleyhissalâtü vesselâm” denilerek getirildiği gibi, daha uzun dua metinlerinin içinde de salâvat vardır. Meselâ, namazda okuduğumuz Allahümme Salli ve Bârik duaları da salâvat örnekleri olup peygamberimizi ve ailesine karşı bir duadır.

Yukarıda yazdığım ve peygamberimize hitaben yapılan bu duanın acaba Ahzap suresi 56.ayetle bir ilgisi var mı, gelin birlikte bakalım ayeti anlamaya çalışalım, acaba bu ayette Allah ne anlatmak istiyor bizlere. Önce günümüzde yapılan anlamda düşünelim Allah ve melekleri ona rahmet duası mı yapıyor anlamında dersiniz bu sözler? Allah gönderdiği elçisine dua eder mi sizce? Dua kime edilir? Yüce bir makama ve ondan istekte bulunmak için yapılır. Allah emreder ve o iş olur. Demek ki burada dua anlamında kullanılmadığı çok açık. Çünkü Allah ve melekleri peygambere dua etmiş anlamında olamaz. Ne olabilir, yine bir başka anlamında olduğu gibi, DESTEK anlamı, en doğru anlam olacaktır. Böyle anladığımızda bakın ayet nasıl yerli yerine oturuyor.

Ahzap 56: Şu bir gerçek ki, Allah ve melekleri, o Peygamber'e destek verirler/onun şanını yüceltirler. Ey inananlar! Siz de ona destek olun/onun şanını yüceltin ve ona içtenlikle selam verin.

Ayette Allah ve melekleri peygambere destek olup, onun şanını yüceltirler derken, onu büyük bir makamın sahibi yaparlar anlamını da vererek, kurandan peygamberinize itaat ediniz ve ona uyunuz sözlerini de hatırlayıp, ona verilen değeri de belirtmiştir. Düşünün bir insana destek vermek onu büyük bir makama getirmekle de yapılır. Bir insanı Vali yaptığınızda o ilin en yetkili insanı yapmış olursunuz. Allah ta elçi olarak görevlendirdiği bir insana yine açıkladığı yetkilerle destek olmuştur. Ayetin devamından da yine bu manayı çıkarmalıyız ve Ey inananlar sizde benim elçime destek olun, ona yardım edin ki ona verdiğim görevi daha rahat ve daha güzel gerçekleştirsin anlamındadır. Buda peygamberimize bir destektir. Çünkü aldığı görevi daha rahat ve kolay yapabilmesi için onunda yardıma ihtiyacı vardır. Bu görevde tüm inananların görevidir diyor Allah. Ayetin sonundaki ona içtenlikle selam verin sözünden de, ona samimi ve açık olun ona saygılı olun, ona itaat edin demek istemektedir. Bu ayetin birkaç ayet öncesinde (Ahzap 53) peygamberimizin evinde onu gereksiz yere rahatsız edilmemesi gerektiği konusunda açıklama yapılır. Selam, bir insana ya da bir topluluğa onlara verilen saygının bir nişanesidir, ama burada daha çok ona itaat edilmesi ona saygılı olunması anlamındadır.

Gelelim bu ayetin iniş sebebine. Kuranda bazı ayetler vardır ki o devrin gerekliliği için indirilmiş gibi görünür. Fakat bu ayetlerden de bizler, günümüzde çok şeyler öğrenir ve günümüze adapte ederiz. İşte bu ayette peygamberimizin yaşadığı dönem için, peygamberimize özellikle İslam dinini yaymak adına, yardım edilmesi, destek olunması ve ona saygı duyulması için dikkat çeken ayetlerdendir. Allah peygamberimize verdiği görevde başarılı olması için onu desteklediğini, onu büyük bir mertebeye getirdiğini söylüyor. O günün Müslümanlarına da sizde ona destek verin, İslam ı yayabilmesi ve kuranı anlatması için diye de belirtiyor. Onun şanını yüceltin ona değer verin ki sözü dinlenir birisi olarak, görevinde başarılı olsun.

Yukarıdaki ayeti okudunuz ve Rabbin ne söylediğini anlamaya çalıştık elimizden geldiğince, Allah yanıltmasın. Şimdide günümüzde bu ayet öne sürülerek yapmamızı istenenlere bakalım ve bu doğrultuda bizlere aktarılan hadis örneklerini yazalım. Acaba Ahzap suresi 56. ayetle bir ilgisi var mı onun yorumunu da sizlere bırakıyorum. Allah herkese akıl vermiş kullansın diye. Birileri kullansın, diğerleri seyretsin diye değil.
Peygamberimiz üzerine ömürde 1 defa salâvat getirmek farzdır. Ve adı her anıldığında ona salâvat getirmek vaciptir.(imamı kurtubi)

"Kıyamet günü insanların bana en yakın olanları üzerime en çok salâvat getirenlerdir"
"Kim benim üzerime 1 salâvat getirirse Allah onun üzerine 10 salâvat getirir. Kim benim üzerime 100 salâvat getirirse Allah onun iki gözü arasına nifaktan kurtuluş beratı yazar. Ayrıca ateşten kurtulduğuna dair bir beraat yazar. Ve kıyamet günü onu şehitlerle beraber cennete iskân eder"

Efendimiz, “Yeryüzündeki Allah’ın seyyah melekleri ümmetimin salât u selamını bana, hemen anında ulaştırırlar.” (Nesai, Sehv 46) ve “Şüphesiz ki, benim üzerime salâvat getiren kimsenin selamını almak için Allah bana ruhumu iade eder.” (Ebu Davud, Menâsik 96) buyurur.

"Duâ sema ile arz arasında durur. Rasulullaha salâvat getirilmedikçe Allah'a yükselmez." (Tirmizi, Altınoluk yayınları Üsve-i Hasene-33)

1- Her dua semaya çıkmadan memnudur. Buna salât vasıl olursa o dua yükselir.

2- Yanında ben anıldığım halde üzerime salât etmeyen kişinin burnu yere sürtülsün. (Müslim)
Ebû Hüreyre radiyallahu anh’den rivayet edildiğine göre Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem söyle buyurdu: “Yanında adım anıldığı halde bana salatü selam getirmeyen kimse perişan olsun.”
Hem Müslüman olduğunu söylediği halde hem de peygamberin ismi anıldığında salâvat getirmeyen kimse Ahzab: 33/56 gereğince bir farzı yerine getirmemiş olacağından, peygamberin cimri demesine ve bedduasına hak kazanmış oluyor.

Yine Ebû Hüreyre radiyallahu anh’den rivayet edildiğine göre Resûlullah Sallallahü aleyhi ve sellem söyle buyurdu: “Bir kimse bana salatü selam getirdiği zaman, onun selamını almam için Allah Teala ruhumu iade eder.

Ayeti okudunuz ve birlikte Allah ne anlatmak istiyor anlamaya çalıştık. Peki, dostlar ayetin bahsettikleri ile yukarıda yazan konuların bir ilgisi var mı sizce? Peygamberimize dua etmenin, onun şanını yüceltmek için konuşmanın elbette hiçbir sakıncası yoktur, tam tersine çok da güzel bir harekettir. Eğer anamıza babamıza, yakınlarımıza dua ediyorsak, elbette peygamberimize de dua etmeliyiz, ama yukarıdaki sözleri, anlamları çıkarmanın ve bunu yapmadığımız takdirde, Allahın farz emrini yerine getirmemiş oluruz demenin, hüküm vermenin hele hele aşağıdaki sözlere inanmanın peygamberimize karşı çok büyük bir saygısızlık olduğunu asla unutmayalım.

(-Yanında ben anıldığım halde üzerime salât etmeyen kişinin burnu yere sürtülsün.
— Yanında adım anıldığı halde bana salatü selam getirmeyen kimse perişan olsun.
— peygamberin cimri demesine ve bedduasına hak kazanmış oluyor.)


Tüm bunları söyleyip inanmanın, Allah katında bir sorumluluk olduğunu da bilmeliyiz. Bu yanlış düşüncenin İslam ı yaşayışımızdaki, farkında olmadan yaptığımız yanlışların bir örneğini sizlere hatırlatmak istiyorum. Camilerde namaz bitiminde imam Lillahil Fatiha der( Allah için bir Fatiha okuyun). Peki, Fatiha okuyun demesine rağmen bizler içimizden ne söyleriz, hatırlayın lütfen Fatiha duasını mı okuruz? (Bilmeyenler belki okuyordur.) Elbette hayır, birçoğumuz peygamberimize salâvat getiririz, çünkü bizlere böyle öğretildi de ondan. Ne kadar ilginç değil mi? Allahın Kur’an dan çok güzel bir ayetini okumasını istiyor İmam, ama kendisi dâhil her kez kur’an ayetini okumuyor da, peygamberimize salâvat getiriyor, yani ona selam veriyor dua ediyor. Lütfen tüm bunları düşünün, acaba daha bilmeden ne kadar büyük yanlışlar yapıyoruz ve de bizlere yaptırılıyor kim bilir.

Ben sorumlu olduğum, hesabın sorulacağı kitaba iman etmek için elimden geldiğince çırpınıyorum, onu anlamaya çalışıyorum. Yanlışlarımı rabbim affetsin. Benim yaptığım kur’anı anlayarak defalarca okumaları tavsiyesinde bulunmaktır. Çünkü Yaratan bizlere rehber olsun diye gönderdim dediği kitabı, yemin ederek kolaylaştırdım diyorsa birçok kez, bu kitap zor anlaşılır olamaz. Hesabın sorulacağı, imtihanın yapılacağı kitabın kur’an olduğunu söylüyorsa Rabbim, o çetin gün geldiğinde asla başka kitaplardan başka bilgilerden, başka hükümlerden sorumlu tutmayacaktır. Bunun aksini söyleyenler Rabbimle inatlaştıklarının ve adaletini sorguladıklarının farkına varmalıdır. Peki, bizler bu kadar açık deliller varken, her şeyden nice örnekler verdiğini söylüyorken Rabbim, nasıl olurda rehberin yolundan gitmek yerine, beşerin sözlerine inanıyoruz, bunu anlayamıyorum.

Bizler uyuşturulduk mu, yoksa aklımız yerinden mi oynadı? Ben bu soruların cevabını arıyorum ama ne yazık ki bulamadım. Bulan varsa lütfen bana da söylesin. Dilerim Rabbimden bizleri aklı yerli yerinde olan ve onu gerektiği gibi kullanan kulları arasına, bizleri alması dileklerimle. SAYGILARIMLA Haluk GÜMÜŞTABAK

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi HALUK GÜMÜŞTABAK 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
İbretlik bir kıssadan hisse. Kıssalar-Hikayeler-Nasihatler kamer34 6 2581 21 Nisan 2011 21:45
Kendi ellerimizle cehennemin kapısını açmayalım. Makale ve Köşe Yazıları HakikaT 10 5421 12 Nisan 2011 12:36
Allah Kur'an ayetlerini elçisine, RÜYASINDA vah... Makale ve Köşe Yazıları yakuti 7 2752 20 Mart 2011 19:44
Bakara 85. ayetten almamız gereken önemli dersler. Makale ve Köşe Yazıları kamer34 6 2647 16 Mart 2011 12:48
Kader konusunu kur'an ışığında nasıl anlamalıyız? Makale ve Köşe Yazıları talibetün 5 2289 11 Mart 2011 21:19

Alt 15 Eylül 2010, 18:45   Mesaj No:2
Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:48
Mesaj: 5.077
Konular: 295
Beğenildi:128
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Standart

Ferdi kardeşim bende bu konuda Haluk abiye katılmaktayım doğru olanı nakletmiştir...
__________________
Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır .

-İmam Ali- (a.s)
Alıntı ile Cevapla
Alt 15 Eylül 2010, 18:53   Mesaj No:3
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Abdulhamit 1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11167
Üyelik T.: 09 Aralık 2009
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Mesaj: 329
Konular: 17
Beğenildi:2
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart

Peygamabere salat getirmek farz mıdır ? Veya ismi okunduğunda veya işitildiğinde söz ile selavat getirmek farz mıdır ? Değil midir ?
Alıntı ile Cevapla
Alt 15 Eylül 2010, 19:05   Mesaj No:4
Medineweb Site Yöneticisi
Medine-web - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medine-web isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 1
Üyelik T.: 14Haziran 2007
Arkadaşları:8
Cinsiyet:Erkek
Yaş:50
Mesaj: 3.032
Konular: 341
Beğenildi:1421
Beğendi:475
Takdirleri:10448
Takdir Et:
Standart

ferdi yazıyı okuduğunu sanmıyorum.
başlığa bakarak kılavyeye dalıyorsun be kuzum.
haluk beyı sevmediğini biliyorum ama bu senin peşin hükümlü olmanı gerektirmez.keşke makaleyı okusaydın da yorumlasaydın.
okudun diyelimmmm.
karşı düşünceni yazacağına çocukça hakaret etmek marifetmidir.kocaman adam oldun ama baliğ olamadın.
ayıptır ferdi!
saygısızlıklarına devam edersen seni ebediyen medinewebden emekli ederim bilmiş ol!
Alıntı ile Cevapla
Alt 15 Eylül 2010, 19:52   Mesaj No:5
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Abdulhamit 1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11167
Üyelik T.: 09 Aralık 2009
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Mesaj: 329
Konular: 17
Beğenildi:2
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart

HZ MUHAMMED (AS) (SAV )

AHZÂB suresi 56. ayet

إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا

Okunuş: İnnellahe ve melaiketehu yüsallune alen nebiyy ya eyyühellezine amenu sallu aleyhi ve sellimu teslima


MEAL:Şüphesiz Allah ve melekleri Peygamber’e salât ediyorlar. Ey iman edenler! Siz de ona salât edin, selâm edin.

MEAL:Şüphe yok ki Allah ve melekleri, salavat getirir Peygambere; ey inananlar, siz de ona salavat getirin, tam teslîm olarak da selâm verin.

MEAL: Şu bir gerçek ki, Allah ve melekleri, o Peygamber'e destek verirler/onun şanını yüceltirler. Ey inananlar! Siz de ona destek olun/onun şanını yüceltin ve ona içtenlikle selam verin.

MEAL: Allâh'ı ve melekleri, Peygambere salât etmekte(onun şerefini gözetmeğe, şânını yüceltmeğe özen göstermekte)dir. Ey inananlar, siz de ona salât edin, (onun şânını yüceltmeğe özen gösterin); içtenlikle selâm edin (ona esenlik dileyin).
Alıntı ile Cevapla
Alt 15 Eylül 2010, 19:55   Mesaj No:6
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Abdulhamit 1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11167
Üyelik T.: 09 Aralık 2009
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Mesaj: 329
Konular: 17
Beğenildi:2
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart

BANA GÖRE AYETTE

ÖVMEK=METHETMEK=ŞANINI YÜCELTMEK ANLAMI BİRİNCİ DERECEDE BASKINDIR

Tabii bu anlamlardan destek olma anlamı da çıkarılabilir.

Her müslümanın peygamberimizi (sav ) saygıyla anması, onu överek desteklemesi, ona güvenmesi Farzdır.


AYETE DİKKAT Kİ, BİZDEN PEYGAMBERİMİZE HEM SALAT VE HEM DE SELAM ETMEMİZ İSTENMİŞTİR.

Salat ile Selam bir arada.

Hz. Peygamber ve diğer Peygamberlere salât ve selâm getirmek, onlara gösterilen bağlılığın, sevgi ve saygının bir tezahürüdür.

"Salât" kelimesi sözlükte "dua, namaz, rahmet" mânâlarına geldiği gibi kendisinden türetilen bazı fiillerde "bereket" mânâsına da gelir.

Kaynaklarda birbirine yakın ve ortak anlamları ifade eden kelime, yerine göre bunlardan birine karşılık olarak kullanılmıştır. Bu sebeple konuyla ilgili Ahzâb Sûresinin 56. âyetine Salât kelimesinin aslında "rahmetle dua etmek" mânâsına geldiği, Allah tarafından yapıldığında "rahmet", melekler tarafından yapıldığında "Allah'ın rahmetini istemek" demek olduğu belirtilmiştir.

Nitekim melekler bir şahsa salât getirirken, "Allah'ım onu bağışla, ona merhamet et" derler.
Allah'ın Peygambere salâtı, O'nu övmesi ; meleklerin O'na salâtı ise, O'na dua etmeleridir

Sonuç olarak "salât", Allah'tan olunca rahmet, meleklerden olunca mağfiret-i İlâhîyi istemeleri, mü'minler tarafından getirilince de hayırla dua etmek mânâlarına gelmektedir.Tabii bu anlamlardan DESTEKLEMEK ,destek olma anlamı da çıkarılabilir VE ÇIKAR DA

"SELAM" kelimesi de ortak sayılan bir çok mânâya gelmiştir. Daha önce zikredilen Ahzâb Sûresinin 56. âyetinde Hz. Peygambere salât gibi çok selâm etmemiz de istenmektedir. Selâm, sözlüklerde Allah'ın ismi olarak kullanıldığı gibi, selâmlaşmak, kusurlardan beri olmak, emniyet ve sulh mânâlarına da gelir.

Salât ve selâm getirmekten maksat, Hz. Peygamberi yüceltme, ona saygı ifadesidir. Dünyada O'na yapılacak destek, O'nun hatırasını yüceltmek, dini yaymak ve sürekliliğini temine çalışmaktır.

O HALDE BUYRUN NAMAZLARDA YAPTIĞIMIZ GİBİ ONA DUAYA( SALAT VE SELAMA )

Ettehiyyâtü lillâhi vessalevâtü vettayibât. Esselâmü aleyke eyyühen-Nebiyyü ve rahmetüllâhi ve berakâtüh, Esselâmü aleynâ ve alâ ibâdillâhis-Sâlihîn. Eşhedü en lâ ilâhe illallâh ve eşhedü enne Muhammeden abdühû ve Rasûlüh.

Allahümme salli alâ Muhammedin Ve alâ âli Muhammedin. Kemâ salleyte alâ İbrahim'e ve alâ âli İbrahim'e İnneke hamidun mecidun".
Alıntı ile Cevapla
Alt 15 Eylül 2010, 19:55   Mesaj No:7
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Abdulhamit 1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11167
Üyelik T.: 09 Aralık 2009
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Mesaj: 329
Konular: 17
Beğenildi:2
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart

BANA GÖRE AYETTE

ÖVMEK=METHETMEK=ŞANINI YÜCELTMEK ANLAMI BİRİNCİ DERECEDE BASKINDIR

Tabii bu anlamlardan destek olma anlamı da çıkarılabilir.

Her müslümanın peygamberimizi (sav ) saygıyla anması, onu överek desteklemesi, ona güvenmesi Farzdır.

AYETE DİKKAT Kİ, BİZDEN PEYGAMBERİMİZE HEM SALAT VE HEM DE SELAM ETMEMİZ İSTENMİŞTİR.

Salat ile Selam bir arada.

Hz. Peygamber ve diğer Peygamberlere salât ve selâm getirmek, onlara gösterilen bağlılığın, sevgi ve saygının bir tezahürüdür.

"Salât" kelimesi sözlükte "dua, namaz, rahmet" mânâlarına geldiği gibi kendisinden türetilen bazı fiillerde "bereket" mânâsına da gelir.

Kaynaklarda birbirine yakın ve ortak anlamları ifade eden kelime, yerine göre bunlardan birine karşılık olarak kullanılmıştır. Bu sebeple konuyla ilgili Ahzâb Sûresinin 56. âyetine Salât kelimesinin aslında "rahmetle dua etmek" mânâsına geldiği, Allah tarafından yapıldığında "rahmet", melekler tarafından yapıldığında "Allah'ın rahmetini istemek" demek olduğu belirtilmiştir.

Nitekim melekler bir şahsa salât getirirken, "Allah'ım onu bağışla, ona merhamet et" derler.
Allah'ın Peygambere salâtı, O'nu övmesi ; meleklerin O'na salâtı ise, O'na dua etmeleridir

Sonuç olarak "salât", Allah'tan olunca rahmet, meleklerden olunca mağfiret-i İlâhîyi istemeleri, mü'minler tarafından getirilince de hayırla dua etmek mânâlarına gelmektedir.Tabii bu anlamlardan DESTEKLEMEK ,destek olma anlamı da çıkarılabilir VE ÇIKAR DA

"SELAM" kelimesi de ortak sayılan bir çok mânâya gelmiştir. Daha önce zikredilen Ahzâb Sûresinin 56. âyetinde Hz. Peygambere salât gibi çok selâm etmemiz de istenmektedir. Selâm, sözlüklerde Allah'ın ismi olarak kullanıldığı gibi, selâmlaşmak, kusurlardan beri olmak, emniyet ve sulh mânâlarına da gelir.

Salât ve selâm getirmekten maksat, Hz. Peygamberi yüceltme, ona saygı ifadesidir. Dünyada O'na yapılacak destek, O'nun hatırasını yüceltmek, dini yaymak ve sürekliliğini temine çalışmaktır.

O HALDE BUYRUN NAMAZLARDA YAPTIĞIMIZ GİBİ ONA DUAYA( SALAT VE SELAMA )

Ettehiyyâtü lillâhi vessalevâtü vettayibât. Esselâmü aleyke eyyühen-Nebiyyü ve rahmetüllâhi ve berakâtüh, Esselâmü aleynâ ve alâ ibâdillâhis-Sâlihîn. Eşhedü en lâ ilâhe illallâh ve eşhedü enne Muhammeden abdühû ve Rasûlüh.

Allahümme salli alâ Muhammedin Ve alâ âli Muhammedin. Kemâ salleyte alâ İbrahim'e ve alâ âli İbrahim'e İnneke hamidun mecidun".
Alıntı ile Cevapla
Alt 16 Eylül 2010, 20:41   Mesaj No:8
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Değerli arkadaşım ben tam tersine, bir kelimenin tek bir anlamı olduğunu söylemeyi bırakın, birçok yazıma tekrar dönüp okuyun, tam tersine aynı kelime çok farklı anlamlara geldiğini hep söylemişimdir yazılarımda. Bunu bana nasıl isnat ettiniz doğrusu anlayamadım.

Bana hiç hak etmediğim birçok isnatta bulunmuşsunuz. Şu sözleri bana nasıl söylediniz bilemiyorum, sanırım yazdıklarımı okumuyorsunuz.

( geçmişe bağlı kalınarak kuran merkezli fıkhederek din yaşanır MANTIĞIMA UYGUN DİN ANLAYIŞI OLMAZ.....BU ÇOK KAVRAMLI DİN OLUR Kİ NE YAPTIĞINI BİLMEMEKTİR.)


Siz benim yazdıklarımdan bunu söylediğimi mi anlıyorsunuz? Doğrusu sizi anlamakta zorluk çekiyorum, canınız sağ olsun, beni rabbim anlıyor, fakat şunu unutmayınız siz benim gibi düşünmediğiniz halde, ben sizi hiç birşeyle suçlamıyorum, isnatta bulunmuyorum, bu sözlerimi iyi düşünmenizi ve analiz etmenizi öneririm. Şunuda tekrar söylemek isterim, bende bir beşerim elbette rabbin kelamını anlamaya çalışırken hata yapabilirim. Hiç bir zaman benim söylediklerim en doğrusudur demedim, aslada demem, çünkü bu aptallık olur. Fakat benim yöntemim Rabbin önerdiği yöntem olduğu için bana göre en az hata yapılacak bir yoldur. Rabbim ne diyor? Sizlere anlaşılır, kolaylaştırılmış bir rehber gönderdim. Bu rehberi bir bütün olarak al ona sarıl, oku ve aklet, düşün doğru sonuca mutlaka ulaşacaksın diyor. Bunu yaparken elbette hatalarım olacaktır ama en azından en az hata olacaktır. Rabbim sizlerin rehberiniz kur'an diyorda velilerin ardı sıra gitmeyin diyorsa, buna uymayan en fazla hata yapan olacaktır. Rabbim sizleri bu kitaptan hesaba çekeceğim dediği halde, birileri bu kitap yetmez bakın şu kitaplarda var diyerek yüzlerce, binlerce ilaveleride dinleştirenlere inanıyorsak, bu yolun en fazla hata yapan bir yol olacağınıda unutmayalım.

Bir işe başlarken ve takip ederken en kısa yol, en basit yol EN EMİN VE ENAZ HATASI OLAN YOLDUR ARKADAŞIM. Bunu öneren YÜCE RABBİMDİR.
SAYGILARIMLA haluk GÜMÜŞTABAK
Alıntı ile Cevapla
Alt 17 Eylül 2010, 20:38   Mesaj No:9
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Sayın arkadaşım yazdığınız cümlelerden tam anlayamadım ama, anladığım kadarıyla cevap vereyim. Sanki benim söylediklerim peygamberimizin söylediklerinden, kur'anı anlayışından çok farklı şeyler olarak söylemişsiniz. Ben bunu anladım. Eğer bunu söylediyseniz bu büyük bir iftiradır, ayrıca bunun vebalide vardır hatırlatmak isterim. Benim söylediklerim Rabbin apaçık söyledikleridir. Bunu açıkca ben anlamışsam peygamberimizinde farklı anlaması mümkün değildir. Apaçık sözlerin dışında birileri aslında Allah bunu anlatmak istiyor diyenlerin sözlerine inanmak elbette sizin sorumluluğunuzdur. Ayrıca peygamberimizin üzerinden nakledilen yüzlerce hatta binlerce yanlış bilgilerin peygamberimizin gerçek sözleri olduğuna inanıyorsanız, tabi buda sizin sorumluluğunuzdur. Benim yaptığım yine peygamberimizin bizleri uyardığı hadisinde olduğu gibi, onun sözleri diye nakledilen bilgileri, kur'an ile karşılaştırıyorum ve öyle kabul ediyorum. Çünkü peygamberimiz bu yolu izlememizi istemiştir bizlerden.

Bana sorduğunuz soruya gelince. Kur'ana yönelen yani okuyan her insan aynı şeyimi anlar demişsiniz. Sanırım siz benim yazdığım yazıları okumuyorsunuz, okumuş olsaydınız bu soruyu sormazdınız, çünkü bu konu ile ilgili yazım bu sitede vardır. Aşağıda linkini veriyorum. Birçok arkadaşım ön yargıyla yaklaşıyor bana, yazdıklarımı okumadan birçok ithamda bulunuyorlar.
SAYGILARIMLA Halukgta

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Alıntı ile Cevapla
Alt 17 Eylül 2010, 23:25   Mesaj No:10
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Nekadar güzel söylüyorsunuz, samimiyetimi elbette Allah bilir, ama siz benim samimiyetimi, niyetimi bilmediğiniz halde bana nasıl olur da ithamlarda bulunabilir siniz? Yoksa siz benim samimiyetimi bildiğinizden eminmisiniz?

Benim ortalığı yıkıp geçtiğimi söylüyorsunuz, bundan eminmisiniz? ya siz bu sözlerinizle ortalığı yakıp yıkıyorsanız? Ya siz yanlış yapıyorsanız bunu hiç düşündünüz mü? Bakın ben size böyle bir ithamda bulundummu hiç? Bulunmadım nedenmi arkadaşım? çünkü Rabbim ne diyor, kimin takvaca üstün olduğunu yanlız ben bilirim. Fakat birileri çıkıyor ve diyorki sen insanları yanlışa yönlendiriyorsun, senin söylediklerin yanlış sözler. Siz benim istikametimin yanlış olduğunu söylüyorsunuz. Lütfen yazdığım yazılara, verdiğim cevaplara bir bakın, ben hiç bir zaman benim gibi düşünmeyenlere, sen yanlış düşünüyorsun, insanları yanıltıyorsun dedimmi, yada sizin tabirinizle ortalığı yakıp, yıkıp gidiyorsun dedimmi? Demem çünkü bunu söylemek büyük bir yanılgıdır. Benim söylediğim ayetten benim anladıklarımdır diyorum. Hatta yanlız beni bağlar diyede açıklık getiriyorum. Çünkü ben de bir insan olduğumu ve hata yapabileceğimi asla unutmadan bakıyorum olaylara.

Bir yazı yazdığımda kaç kez okuyorum ve düşünüyorum bir bilseniz, acaba söylediklerim Rabbin ayetlerine ters düşüyormu diye. Verilen cevaplarıda itinayla okuyor ve düşünüyorum, acaba yanlışmı yaptım diye. Fakat bana verilen cevaplara bakıyorum, söyledikleri kur'an ile karşılaştırıp yanıldığımı yine kur'an ile göstermek yerine, bana ayetin karşısına rivayetleri ve kur'ana asla uymayan sözleri peygamberimizin sözüdür diye çıkartıyorlar. Yada hiç bir delil göstermeden karşı çıkıyorlar, söyledikleri sözleri hatırlamak bile istemiyorum. Bunları söylemek ve yapmak bana göre iki günahı birden işlemektir. Birincisi Rabbin ayetinin karşısına doğru olması mümkün olmayan, emin olmadığımız peygamberimizin sözüdür dedikleri bilgileri çıkarmaktırki bu şirktir, ikincisi peygamberimizin söylemesi asla mümkün olmayan, kur'ana ters düşen Rabbin hükümlerine uymayan sözleri, peygamberimizin gibi göstermekle bir başka suç işlenmektedir. Buda peygamberimize bir iftiradır. Size soruyorum aşağıdaki sözleri peygamberimiz söylemişmidir? Buna inananların peygamberimize apaçık hakaret ettiğini göremiyormuyuz_

_Yanında ben anıldığım halde üzerime salât etmeyen kişinin burnu yere sürtülsün.
_Yanında adım anıldığı halde bana salatü selam getirmeyen kimse perişan olsun.


İşte benim yaptığım ve çabalarım bu yanlışları düzeltmek adınadır. Peygamberimiz bizleri kur'an ile uyarma görevi almıştır, kitabın dışınada asla çıkmayacağına göre, peygamberimize atılan iftiraları temizlemek bizlerin asıl görevi olmalıdır. Yoksa huzuru mahşerde peygamberimizin yüzüne asla bakamayız, bunuda unutmayalım. SAYGILARIMLA Halukgta
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 2 Kişi okuyor. (0 Üye ve 2 Misafir)
 
Seçenekler
Konuyu değerlendir
Konuyu değerlendir:

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Zümer 36. Ayeti nasıl anlamalıyız? NUR Kur'ân-ı Kerim Genel 3 24 Aralık 2009 23:12
Kur’an-i kavramları nasıl anlamalıyız? ABDULLAH ALMAZ Makale ve Köşe Yazıları 1 02 Kasım 2009 19:53
“Ümmî peygamber” tabirini nasıl anlamalıyız? _bülbül_ Bilgi Dağarcığı 0 10 Nisan 2009 12:59
Lokman Suresi /27 Ayeti seydanur Tefsir Çalışmaları 4 28 Kasım 2008 09:51
Fizilalil Kuran Ahzap Suresi Tefsiri MERVE DEMİR Fizilalil Kur'ân 6 08 Ekim 2008 12:26

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.