|
Konu Kimliği: Konu Sahibi KARAKÖSE,Açılış Tarihi: 15 Ekim 2010 (15:45), Konuya Son Cevap : 16 Ekim 2010 (22:57). Konuya 3 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
15 Ekim 2010, 15:45 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 5710 Üyelik T.:
18 Aralık 2008 | Müslümanlarda Dini Algılama Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL Müslümanlarda Dini Algılama Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL . Din, dini mahkûm etmeyi amaç edinmiş kişilerce hep dogmalarla ilişkilendirilmiştir. Dogmalarda anlam aranmaz, onlarda ezberler vardır. Dolayısıyla din dogma olarak kabul görürse, akıl dışılığı da kolayca kabul edilmiş olacaktır. Günümüzde farkında olmadan birçok kişi ezber mantığıyla hareket etiğinden din-dogma ilişkilendirilmesine destek olmaktadır. Allah oku emri ile anlamayı kastetmiştir, ezberlemeyi değil. Yaratan Rabbinin adıyla oku derken, akıl, kalp ve beden arasındaki ilişkiyi anlamlandırmayı ve bu anlama göre ortaya çıkan yükü sırtlamayı emretmiştir. Allah emirlerinin papağan gibi ezberlenip tekrar edilmesini hiçbir şekilde değerli bulmamıştır. Saatlerce tespih çekmek yerine birkaç dakika yaptığı zikrin anlamını düşünmek daha makbuldür. İslam’ın insanlardan istediği şey hayatın anlamını bulmalarıdır. İslam, üzerinde düşünülmemiş, akıl ve kalp süzgecinden geçirilmemiş sadece bedene hapsedilmiş bir hayatı yaşamaya değer bulmadığı gibi, bilerek böyle bir yola sapan iradeleri de zalim iradeler olarak görmüştür. Bu sebepledir ki, Allah sürekli hiç düşünmezmisiniz, hiç akletmezmisiniz demektedir. Düşünmek insanın algıladığı şeyler üzerine yoğunlaşıp ben kavramına, hayata, var oluşa anlam yüklemesi işidir. Bu anlam arama aynı zamanda hakikati aramadır. Düşünmek hakikatin peşine düşmektir. “Ben neden varım” sorusunun karşılığı “Allaha ibadet etmek için” gibi klasik ve basit bir cevap olamaz. Bu soru her zihinde farklı bir dalgalanma yaratmalı ve mahiyetleri aynı olsa da farklı kişiliklerde farklı sonuçlara ulaştırmalıdır. İslam, kuran-varlık ikilisinin anlamlarının çıkarılmasını, daha sonra bu her iki değerdeki fıtri parelelliğin görülüp, analiz edilmesini istemektedir. Bu işin iman kısmıdır. Anlamlarının uygunluğu görüldükten sonrada kuranın emir ve yasaklarına tabi olunmasını ister. Bu da işin amel kısmıdır. Günümüz Müslüman’ı iman kısmını anne ve babasından miras olarak alır. Amel kısmını da içinde yaşadığı toplumun genel ezberlerini yaşayarak sonuçlandırır. Haliyle adı Müslüman olan ama İslam hakkında herhangi bir fikri olmayan topluluklar türer. Benim günümüz Müslümanlarında gördüğüm en büyük dini özellik, peygamber isimlerine sözlü olarak gösterdikleri sınırsız saygı ile kuranda adı geçen Allah düşmanlarına ağır küfürler savurmalarıdır. Buna karşın İslam ne sözlü saygı ister nede Allah düşmanlarına küfredilmesini. İslam teslimiyeti ister. Ancak soruşturmadan, incelemeden teslim olunmasını da ahmakça bulur. Her Müslüman İslam’ı ve diğer dinleri incelemek, aralarındaki farkları bilmek ve İslam’ın neden hayata en uygun inanç olduğunu ortaya koyabilecek ilme sahip olmak zorundadır. Çünkü inanılması istenen şeyin içeriği öğrenilmeden iman edilemez. Ben kuranın içini pek bilmem ama Allah her neyi emrettiyse başım gözüm üstüne demek tam bir saçmalıktır. Allahın neyi emrettiğine iman etmekten daha önce, Allahın neyi emrettiğinin bilinmesi akli bir mecburiyettir. Aksi takdirde bir taştan yada bir hayvandan farklılıktan söz edilemez. İslam’ın kendi içinde de itikadi değerler ameli değerlerden daha önceliklidir. Hangi açıdan bakarsak bakalım önce anlamak sonra iman etmek ve daha sonra amel etmek gelmektedir. İslam; peygamberi övmek ya da peygamber düşmanlarına sövmek değildir. İslam; önce peygamberin sistemini öğrenmek, anlamak ve doğruluğuna ikna olmak, sonrada hayatını o sistemle programlamaktır. Öğrenmeye gayret etmediyseniz, yada öğrenmeye niyetlenip anlamanıza yetecek derecede öğrenimi devam ettirmediyseniz yani anlamadıysanız yada anladığınızı düşünüp ikna olmadıysanız Müslüman olduğunuzu söyleyemezsiniz. Bu kademelerin herhangi birine takılan kişi amel basamağına adım atmaya kalkarsa onu kirletir. Çünkü niçin amel ettiğini bilemez, niçin var olduğunu bilemediği gibi KARAKÖSE www.medineweb.net |
Konu Sahibi KARAKÖSE 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Müslümanlarda Din İşleri Müdürlüğü... | Makale ve Köşe Yazıları | KARAKÖSE | 0 | 1928 | 16 Mart 2012 16:51 |
Müslümanlarda Sahabe Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | Makale ve Köşe Yazıları | Yitiksevda | 6 | 3290 | 03 Ocak 2012 11:45 |
Müslümanlarda Hadis Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | Makale ve Köşe Yazıları | Medine-web | 22 | 8898 | 05 Ağustos 2011 10:04 |
Müslümanlarda Kuran Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | Makale ve Köşe Yazıları | Medine-web | 23 | 10196 | 20 Temmuz 2011 10:29 |
Müslümanlarda İman Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | Makale ve Köşe Yazıları | Yitiksevda | 4 | 2020 | 02 Mayıs 2011 10:36 |
16 Ekim 2010, 00:40 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | İslam teslimiyetin adıdır.Öyle bir teslimiyet ki İnsana insan olma şerefini kazandıracak değerler manzumesi ile olan bir teslimiyet. Adı Müslüman fiili Müslüman olmayan Adı Müslüman Ticareti Müslüman olmayan Adı Müslüman Aile içi Müslüman olmayan Adı Müslüman Eminlikte Müslüman olmayan Adı Müslüman Sözü Müslüman olmayan Adı Müslüman İbadette Müslüman olmayan Adı Müslüman Dostlukta Müslüman olmayan Adı Müslüman İlimde Müslüman olmayan Adı Müslüman Mazluma Müslüman olmayan Adı Müslüman Irkçılık yaparak Müslüman olmayan Sadece adı Müslüman olmak yetmiyor Müslüman teslim olan Allah'a abd ve asker olduğunu idrak ederek Yalnızca Allah'a kulluk eden Mazlumu destekleyen,ticareti ölçü tartıyı helalinden yapan,Aile içi düzeni sağlayan,Verdiği sözde duran,İbadette riyadan uzak,Dostlukları menfaat üzere kurmayan,İlmini menfaat için kullanmayan,Şeytani desise Irkçılıktan korunan .Söylem ve Eylemde tutarlı davranan Muvahhid kişiliktir....
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
16 Ekim 2010, 13:25 | Mesaj No:3 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 |
orta öğretim okullarının birinde din derslerinde ders işliyoruz.konumuz iman.. arkadaşlar iman 2 çeşittir. taklidi iman : dogma,ezber,taklid sonucu elde edilen şuursuz meyvesiz imandır. tahkiki iman :kuşkusuz,ilme,samimi kalbe dayanan meyveli imandır. arka sıralarda gözlüklü zayıf bir öğrencim parmak kaldırdı. -Hocam iman çeşitleri 2 değil 3 tür. biraz bozulmuştum acaba hatalımıyım diye... anlat bakalım delikanlı üçüncüsü ne? -"kere ker iman" dedi. tüm sınıf gülmeye dersi kaynatmaya başladılar.. -anlat neymiş şu kere ker iman? -hocam dedi.bir amcam var.yemediği halt yok.ağzı küfürlü.zalimlikte eşi yok.onu seven komşu yok.günde 3 kez karısını döver suçsuz.faizcilik üçağıtçılık yalancılık.. -gıybet yapma sadede gel delikanlı ! -dur bi anlatayım hocam! -amcam eşini döver taki yorulana kadar.veya ezan okunana kadar.ezan okunduğu an sopayı bırakır.titrer heyecanlanır.dövdüğü eşinden abdest için yardım ister.çarçabuk camiye yetişir.5 vakit camiden ayrılmaz. -eee -işte kere ker iman budur hocam |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Konuyu değerlendir | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Müslümanlarda Nüfus Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | KARAKÖSE | Makale ve Köşe Yazıları | 1 | 29 Aralık 2010 23:02 |
Müslümanlarda İdeoloji Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | KARAKÖSE | Makale ve Köşe Yazıları | 3 | 09 Ekim 2010 23:41 |
Müslümanlarda Totalitarizm Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | KARAKÖSE | Makale ve Köşe Yazıları | 5 | 29 Eylül 2010 21:22 |
Müslümanlarda İbadet Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | KARAKÖSE | Makale ve Köşe Yazıları | 1 | 18 Eylül 2010 22:29 |
Müslümanlarda Milliyetçilik Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | KARAKÖSE | Makale ve Köşe Yazıları | 0 | 03Haziran 2010 23:06 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|