Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Makale ve Köşe Yazıları (https://www.forum.medineweb.net/516-makale-ve-kose-yazilari)
-   -   “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?” (https://www.forum.medineweb.net/makale-ve-kose-yazilari/19010-ve8220olulere-kurve8217an-okumak-caizmidirve8221.html)

kamer34 22 Mart 2011 03:00

“Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
“Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
"Rahman ve Rahim olan Allah'ın adı ile"
Konu ölülere Kur'an okumak meselesi olunca konuyu tam olarak aydınlatmakta fayda vardır.

Kabirlerin Yanında Yapılan Şeyler Üç Türlüdür:
1 - Helal ve meşru olan şeyler.
2 - Haram ve şirke sebep olabilecek şeyler.
3 - Büyük şirke götüren şeyler.

1-Belli bir zaman tayin etmemek belli bir mezarlık türbeyi özellikle seçmemek kaydıyla ölümü hatırlamak ibret almak kendi sonununda o mezarlıklarda yatanlar gibi olunacağını düşünmek amacıyla kabir ziyareti caizdir hatta sünnettir.

2-Mezarlara el sürmek, kabirde yatanların yüzü suyu hürmetine Allah'tan bir şey istemek, kabrin yanında namaz kılmak, onların üzerine bina inşa etmek, kabirleri aydınlatmak büyük şirke sebep olabileceği için haramdır

3-Kabirde yatanlardan yardım istemek, onlardan medet ummak, dünya ve ahiretle ilgili şeyler istemek insanı İslam dininden çıkaran büyük şirklerdendir.Böyle yapan kişi ister ölünün kendisi yapabildiğini inansın ister ölünün Allah katında bir vasıta olduğunu inansın fark etmez, şirk işlemiş olur.Allah-u teala Kur'an-ı Kerim'de müşriklerin taptıkları putlar hakkında şöyle dediklerini bizlere bildiriyor:

"Bizi Allah'a daha çok yaklaştırsınlar diye onlara ibadet ediyoruz."(Zümer: 3)
"Bunlar Allah katında şefaatçilerimizdir."(Yunus: 18)

Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellemşöyle buyurdu:
"Allah'ım! Benim kabrimin tapılan bir put haline gelmesine müsaade etme. Allah'ın gazabı rasullerinin kabrini mescid edinenlere şiddetli olur."(Malik, Ahmed)

İbn-i Abbas radiyallahu anh şöyle demiştir:
"Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem kabir ziyaret eden kadınlara, kabirleri mescid yapanlara, ibadet edilen yer haline getirenlere, orada mum yakanlara lanet etti." (Ebu Davud, Nesei, Tirmizi, İbn-i Mace, Tirmizi bu hadis için hasen dedi)

İslam'da dilek ve istekler sadece Allah'a arzedilir. Allah'tan başkasına sığınmak ve O'ndan gayrisinden mağfiret dilemek doğru değildir. Gerçek böyle olmasına rağmen, halkımızdan bazıları dua şeklini ve adabını adeta değiştirmişlerdir. Duaya bir sürü batıl hareketleri sokmuşlardır.

Bazıları dua ederken sanki kavga ediyor gibi bağırıp çağırıyor. Kimisi dua yapmak için türbelere, yatırlara koşuşturuyor. Kimisi de mezarlara elini yüzünü sürmekte, türbelerin eşik ve pencerelerini öpmektedir. Bir çeşit tapınma hareketleri yapmaktadırlar.
Bu hareketlerin cümlesi yanlıştır ve batıldır.

Kuran kimler içindir?
Bu soru günümüzde artık gerçek anlamını yitirmiş cevabı tamamen şu şekilde olmuştur.Kur'an ölülere hatim çıkarılan birilerinin ceplerini ısıtan bir araç olmuştur.Ölülere Bakara suresi hatim çıkarmak şu kadar para, Yasin suresini hatim çıkarmak bu kadar para diyerek Allah'ın ayetlerini adeta birer pazarlık unsuru haline gelmiştir.

Halbuki Kur'an Allah'ın rasulunun ve onun yolunda yürüyen sahabinin imanını güçlendiren,günlük muamelatlarını düzenleyen helal haramlarını belirleyen had cezalarını uygulatan savaşa hazırlayan,ahiret ile ilgili düşüncelerini oluşturan rabblerini gerçek manada tüm sıfatlarıyla izah eden,tam olarak hayatlarını ölümlerine kadar düzenleyen tertipleyen bir hayat nizamıydı.
Hz.ali olsa gerek şöyle buyurduğunu okumuştum.

Biz Kur'ana öyle bir sevdalıydıkki birimizin bir terliği kaybolsa nerdeyse Kur'ana bakacaktık. İşte rasullahın yetiştirdiği güzide ashabının Kur'ana bakışı bu idi.

Peki ya günümüzde biz Kur'anı nasıl biliyoruz.Kur'an kutsaldır kutsal olduğundan dolayı başımızın tacıdır.Bu sebeple süslü örtülerle evimizin bir duvarında okunmaya okunmaya tozlanmış haliyle bırakarak Kur'an'a olan saygınlığımızı ifade etmekteyiz.

Yada Kur'an kutsaldır ölülerimizin ruhana bir Fatiha bir Yasin okuyarak ölelerimizin ruhuna el Fatiha.Aslında ölülelirimizin ruhuna değil yaşayan bedenimizin ölmüş ruhunu bir parça tezkin etmek için yapmış olduğumuz bir son çırpınıştır.

Çünkü günlük hayatımızda bir kere dahi Kur'an'ı açıp yapacağımız işin Kur'an'a uygunluğuna bakmak aklımızın ucundan dahi geçmemektedir. Ahiretimiz ve dünya işlerimiz ile ilgili düşüncelerimizi oluştururken Kur'an'ı açmak bakmak yerine anne babadan ne gördüysek kardır hesabı vurdum dumazlığımız hiçte ashabın Kur'an'a bakış açısı olmadığı gün gibi aşikardır.

Ölülerimize Yasin suresini hatim çıkarırken bakın “Yasin suresi/70” ayette yüce Allah ne buyuruyor.

“(Bu Kur'an,) Diri olanları uyarıp-korkutmak ve küfre sapanları üzerine sözün hak olması için (indirilmiştir) .”

Allahın rasulu adına yalanlar iftiralar atarak siz” Ölülerinizin üzerine Yasin okuyun” diye rivayet edilen hakkında ibnu’l-Kattan onun muzdarip hadis olduğunu "Darakutni"de o hadis hakkında isnadı muzdarip metni mechul sahih olmayan bir hadisdir demişlerdir.

(Bu Kur'an,) Ayetlerini, iyiden iyiye düşünsünler ve temiz akıl sahipleri öğüt alsınlar diye sana indirdiğimiz mübarek bir kitaptır. Sad/29

Kur'an temiz akıl sahiplerine bir hitaptır.Bu kitap ne fizik ne matematik nede ölülerin ruhuna okunan bir kitaptır. Bu kitap insanlar iman etsinler rablerini tanısınlar bütün ibadetlerine O'na has kılsınlar diye Allah katından indirilmiş ve kolaylalaştırılmış bir kitaptır.

De ki: "Şahitlik yönünden hangi şey daha büyüktür?". De ki: "Allah, benimle sizin aranızda şahittir ve bana bu Kur'ân vahyolundu ki, onunla hem sizi, hem de sizden sonra kendisine ulaşan herkesi uyarayım. Allah'la beraber başka ilâhlar olduğuna siz gerçekten şahitlik eder misiniz?" De ki: "Ben buna şahitlik etmem". "O, ancak ve ancak bir tek ilâhtır ve gerçekten ben, sizin ortak tuttuğunuz şeylerden uzağım"de. (EN'AM/19)

Bu Kur'ân, kendisiyle uyarılsınlar, Allah'ın ancak bir tek ilâh olduğunu bilsinler ve akıl sahipleri öğüt alsınlar diye insanlara gönderilmiş bir tebliğdir. (İBRAHİM/52)

Elif, Lâm, Râ. Bu Kur'ân öyle büyük bir kitaptır ki, insanları Rablerinin izni ile karanlıklardan aydınlığa, her şeye galip ve hamde lâyık olan Allah'ın yoluna çıkarman için onu sana indirdik. (İBRAHİM/1)

Onu dosdoğru (bir kitap) olarak (indirdi) ki katından gelecek şiddetli azaba karşı (insanları) uyarsın ve yararlı işler yapan müminlere kendileri için güzel bir mükafat bulunduğunu müjdelesin. (KEHF/2)

(Ey Muhammed!) Onlara de ki: "Kur'ân'ı Cebrail, iman edenlere sebat vermek, müslümanlara bir hidayet ve bir müjde olmak için Rabbinin katından hak olarak indirdi. (NAHL/102)

(Ey Resulüm!) Biz, sana bu kitabı (Kur'ânı) sırf hakkında ihtilafa düştükleri şeyi insanlara açıklaman için ve iman edecek topluma bir hidayet, bir rahmet olsun diye indirdik. (NAHL/64)

(Ey Muhammed!) Biz Kur'ân'ı senin dilin üzere kolaylaştırdık ki, onunla Allah'tan korkup sakınanları müjdeleyesin, inat edenleri de korkutasın. (MERYEM/97)

(Bu), diri olanları uyarmak ve kâfirlere de azab sözünün hak olması içindir. (YASİN/70)

Bu ayetlerden açıkça amlaşıldığna göre kuran yaşayan bedenlerdeki ölü kalpleri yeniden diriltmek için gönderilmiştir.O halde ölülere Kur'an okumak dinde Aslı olmayan bir bidattır. Başkada bidatler günümüzde mevcuttur.Bunlardan bazıları şunlardır.
MUSKA bu çok yaygındır ve büyük bidatlerden biridir
SİHİR
BÜYÜ
TILSIM
Çaput Bağlamak ağaçlara yatırlara bez parçalarını bağlamak
Kurşun Dökmek
Mum Yakmak
Fal Açmakta baktırmakta haramdır
Kabirlere Kurban Adamak kabirler başında hayvan boğazlamak
Ay ve Güneş Tutulmasının şeytanın işi olduğu inanmak
Kuş Ötmesi, Hayvan Ulumasından bir takım zararlar bellemek
Günlerin Uğursuzluğu İnanmak
Nazar boncuğu takmak ondan zarar ve fayda beklemek şirktir
Ölülerin ruhundan medet ummak
Gaybı biliyorum diyenlere inanmak işte tüm bunlar ve daha nice dinde aslı olmayan şeylere inanmak insanın İslam kimliğini bozar ve dinden çıkmasına yol açar.
Allaha emanet olunuz

kamer34 22 Mart 2011 14:23

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
Yakuti arkadaşım bizler hakikaten ayetleri anlamamak içi malesef elimizden geleni yapıyoruz.

E be güzel abim bu ayetler yahudilere öbür ayetler hıristiyanlara kalan ayetler de müşriklere bizede elde var sıfır öylemi.Bu nasıl bir yaklaşım böyle bir.

Bakın bizler Kuranın her bir ayeti içerisinde kendimizi görmedikçe iman etmiş olmayız bunu unutmayalım.İslamda dininde günahda kuşatıcılık olmaz,şirk te kuşatıcılık olmaz,küfürde kuşatıcılık olmaz.

Bizler kendimizi semavi bir kitaba nisbet eden insanlarız bu kitap Kurandır.Yahudiler de kendilerini semavi bir kitaba nisbet ediyorlardı şunu unutmayalım ne biz nede yahudiler Allah'ın yeryüzünde seçilmiş kulları değiliz.

Ancak Allah'ın yeryüzündeki halifeliğini hak etmek için onun emirlerine olan bağlılığımız bunu belirleyecektir.Bakın Yakuti arkadşım sorgulamak söylenen haberi hemen kabul etmemek güzel bir yaklaşımdır.Fakat en güzel yaklaşım hak ortaya çıktığında teslim olmak ve kabul etmektir.

Bakın sizin dün Kurana bakış açınızı yukarıya almış olduğum ayetlerle bir kıyaslayın ne kadar yanıldığınızı göreceksiniz.

Kim bir günah işler ve bu günah onun hayatını kuşatmış ise bu kişi 70 bin defada "lailaheillallah" derse yine müslüman olmaz ayetler açık sizin bildiğiniz başka deliliniz varsa buyrun ortaya koyun üzerine mülaza edelim.

@MAVERA@ 22 Mart 2011 15:28

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
Bazı insanlar her nedense kişi ne yaparsa yapsın dinden çıkmaz gibi düşünüyorlar.

halbuki allahın resulu sa. şöyle buyurmuştur.
Tarık b. Şihab (r.a) Resulullah (s.a.s)'in şöyle buyurduğunu rivayet ediyor:
"Bir sinek yüzünden adamın biri cennete, diğeri de cehenneme girdi." Sahabeler:
"Bu nasıl oldu ey Allah'ın Resulü?" dediler.
Resulullah (s.a.s) şöyle buyurdu:
"İkisi beraber bir şehre uğradılar. Bu şehir halkının oradan her geçenin mutlaka kurban takdim etmesi gereken bir putları vardı.
Birine: "Bir kurban takdim et" dediler. O da: "Takdim edecek hiçbir şeyim yok ki" dedi. Onlar da: "Hiç değilse bir sinek takdim et" dediler. O da bir sinek takdim etti, yolunu açtılar, serbest bıraktılar. Allah (c.c) o kişiyi bu amelinden dolayı cehenneme soktu. Diğerine: "Sen de takdim et" dediler. O da: "Allah'tan başka hiçbir şeye sinek dahi takdim etmem" dedi. Boynunu vurdular. Ve o adam bu yüzden cennete girdi."(Ahmed


FECR 22 Mart 2011 17:06

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
ÖLÜYE 3 GULHÜ 1 ELHAM OKUYALIM BAKALIM-
Mezarlığın önünden geçiyoruz olum teybi kapat.
- Niye?
- Ölüye hiç mi saygın yok lan. Onlar işitir.
- Sen mi ölülere işittireceksin?
- Onlar bizim burdan geçtiğimizi sezer.
- Yalanın batsın emi.
- Tamam susta üç gulhü bi elham oku bari.
- O niye
- Yav ne lüzumsuz adamsın, o niye bu niye elinin körü işte. Oku dediysek oku.
- Abi tamam da bunun ölüye ne faydası olacak, merak ettim.
- Şifa niyetine ruhlarına hediye edeceksin.
- Hediye alıyorlar mı?
- Allah belanı yav sus oku.
- Tamam okuyorum. De ki "Allah tektir"
- O ne lan, çift diyen mi oldu?
- İyi de sen demedin mi gulhü oku diye, ben de okuyorum işte.
- Şunun arapçasını adam gibi oku, allamei cihansın bi gulhüyü ezberleyemedin mi?
- Anlaşalım o halde, sen arapçasını oku, ben türkçe mealini vereyim. Daha iyi anlasın ölüler.
- Bıdı bıdı yaptın mezarlığı da geçtik bak.
- Bak şimdi ben sana türkçelerinin ne olduğunu söyleyim gerisine sen karar ver.
- Söyle bakalım.
- De ki: Allah ahaddir, sameddir, doğmamış ve doğrulmamıştır, hiçbirşey O'nun dengi değildir. Şimdi bunu ölülere söyleyince ölüler fazladan iki rekat namaz mı kılacak.? Hele bir de fatiha oku diyorsun. Ölmüş adam nasıl hamdetsin, Kulluğunu yapmış pılısını pırtısını toplamış gitmiş.

Bizi doğru yola ilet diyorsun. Yahu ölü yaşıyor mu doğru yola gelecek. Eğrisiyle doğrusuyla çekip gitmiş. Kalk gününü bekliyor. Ölülere hidayet eder mi ALLAH. Hidayet bu dünya için geçerli. Bu dünyada hidayete ermişse mesele yok zaten.
Sırf millet yapıyor diye yapıyorsun. Ölüye güttüğün saygının onda birini dirilere gütmezsin.

Ölülere gelince saygıda kusur etmessin. Ne biçim adamsın sen. Ölülere okuyacan o sureler dirilere gönderildi. Sen diri değil misin. Sana okuyum mu üç gulhü bi elham şimdi. Belki faydası dokunur. Bu sureler ölülere değil dirilere rahmettir. Sen bu rahmetten faydalanmak istemiyorsan, aha burda yatanlardan ne farkın var. Yarın senin evin önünden geçerken ben de sana okuyam o zaman. Olmaz mı?
- Tamam tamam sus da teybi aç.

Not: Hele bir de Yasin okumaları var ki, tam evlere şenlik. Diri olanları uyarmak için (36/70) gönderilen bu sureyi, ölülere okumak riyakarlığın daniskasıdır. Görevden kaçmaktır. Dirilerin misyonunu ölülere yüklemektir. Gerçekten bu toplum KUR'AN'ı unuttular. Ona arkalarını döndüler. Vahye kulak verenlere selam olsun.

ALINTI

Esma_Nur 22 Mart 2011 17:14

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
geçende otobüste gidiyorum adam telde konuşuyor arkadşına buluşalım dior anladıgım kdr ile arkadşı cenazeye katılıcak ve onada gelmesini söylüyor adamın cevabı şu: benim yerimede fatiha oku ::::( toplum gittikçe iğrençleşiyor RABBİM uyandırsın cümlemizi

yakuti 22 Mart 2011 17:39

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
Kabirdekilerin ruhlarına hediye için kuran okumayı bu kadar ti'ye alan bir forumda benim de aklıma Temel' e ait bir fıkra geldi...

Temel bir gün yakınlarının kabr-i şeriflerine uğrayarak ruhlarına kurna hediye eder...Tesadüf bu ya, ölülere Kuran okumanın hiç bir faydası olmayacağına inanan biriyle karşılaşır. Adam:
---Heşerim, hayırdır buradaki mezarlıkta bu vakitte ne arıyorsun ? diye sorunca ; Temel :
---Bizum hisimlerun ruhlarina kuran hediye ettum da...
Adam:
---Hemşerim, Kuran-ı kerim okumanın ölülere ne faydası olsun ki ?..
Temel :
---Peki ya köftehor ! Okumiş oltuğum Kuranun Olara bi faydasi olmayisa, bağa ta mi bir faydasi olmayi ?

kamer34 22 Mart 2011 18:26

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
Yakuti arkadaşım bu forum kuran sünnet doğrultusunda kendi fikirlerini şahıslara hakaret etmemek şartı ile görüşlerini paylaştıştığı sosyal bir paylaşımdır.

Yukarıda Kur'an-ın nasıl bir kitap olduğu ile ilgili ayetleri yazdık dileyen dilediği gibi düşünebilir.

Dinde zorlama yoktur hak ile batıl gün gibi ortadadır herkes kendi düşündükleri ve kendi yaşadıkları ile hesaba çekilecektir.

Bu ayetlerin başka anlamları var ise buyrun sizden yorumunu dinleyelim.
Allaha emanet olunuz

yakuti 22 Mart 2011 20:49

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
Alıntı:

kamer34 Üyemizden Alıntı (Mesaj 123311)
Yakuti arkadaşım bu forum kuran sünnet doğrultusunda kendi fikirlerini şahıslara hakaret etmemek şartı ile görüşlerini paylaştıştığı sosyal bir paylaşımdır.

Yukarıda Kur'an-ın nasıl bir kitap olduğu ile ilgili ayetleri yazdık dileyen dilediği gibi düşünebilir.

Dinde zorlama yoktur hak ile batıl gün gibi ortadadır herkes kendi düşündükleri ve kendi yaşadıkları ile hesaba çekilecektir.

Bu ayetlerin başka anlamları var ise buyrun sizden yorumunu dinleyelim.
Allaha emanet olunuz


Kardeş kamer34 ,
yukarıya asmış olduğunuz ayet meallerinde "ölülere kuran-ı kerim okunamz !" diye bir hüküm ve anlam yok ...Böyle bir hükme ve anlama siz kendiniz kail olmuşsunuz -oluyorsunuz ! Yani, ayetlerin meallerinde böyle bir anlam yok ! Sizlweein bu mantığına göre ölüler için cenaze namazı da kılınmamalıdır ! Çünkü, ölülere faydası olmayan bir şeyin yapılması akla ve mantığa aykırı olmaz mı ? İmamlar ve cemaat cennaze namazında üçüncü tekbirden sonra cenaze duası okumaktadırlar. Madem hiç bir duanın ve kuran okunmasının ölüye faydası yok ne diye, böyle bir namaz kılınıp içinde de ölüye dua ediliyor ? Buyrun cevabınızı bekliyorum !


Not : Cenaze Namazlarında ölüler için namazda okuna dua ve meâli şöyledir:

Allahümmağfir li-hayyinâ ve meyyitinâ ve şâhidinâ ve gâibinâ ve zekerinâ ve ünsânâ ve sagîrina ve kebîrinâ Allahümme men ahyeytehü (ahyeytehâ) minnâ fe ahyihî (ahyihâ) alel-islâmi ve men teveffeytehü (teveffeytehâ) minnâ fe teveffehü (teveffeh) alel-îmâni ve hussa hâzel-meyyiti (hâzihil- meyyitete) bir-revhi ver-râhati vel-mağfireti ver-rıdvâniAllahümme in kâne (kânet) muhsinen (muhsineten) fezid fî insanihî (ihsânihâ) ve in kâne (kânet) müsîen (müsîeten) fe tecâvez anhü (anhâ) ve lekkıhi (lekkıhâ) emne vel-büşrâ vel-kerâmete vez-zülfâAllahümmec’al kabrehü (kabrehâ), ravdaten min riyadil cinâni ve lâ tec’al kabrehü (kabrehâ) hufraten min huferin-nîrâniRabbiğfirlî ve li-vâlideyye ve lil-mü’minîne vel-mü’minâti vel-müslimîne vel-müslimâti ve li cemi’ıl müslimîne vel-müslimâti el-ahyâ-i min hüm vel emvâti bi-rahmetike yâ erhamer-râhimîn

Tercümesi:

Allah’ım! Dirilerimizi, ölülerimizi, hazır olanlarımızı, burada olmayanlarımızı, erkeklerimizi, kadınlarımızı, küçüklerimizi ve büyüklerimizi af ve mağfiret eyle! Ya Rabbi, içimizdeki kimseleri İslâm üzere yaşat, ölenleri iman üzere öldü Bilhassa bu ölüyü, kolaylığa, rahata erdir! Onu mağfiret et ve ondan razı ol! Allah’ım! Eğer bu ölü, iyilerdense, iyiliğini artır Kötülerdense, onu affet! Ona emniyet, müjde, ihsan ve yakınlık nasip et! Allah’ım! Onun kabrini Cennet bahçelerinden bir bahçe eyle! Onun kabrini Cehennem çukurlarından bir çukur yapma! Ya Rabbi! Beni, ana babamı, ölü diri bütün müminleri ve Müslümanları affet, bi-rahmetike yâ erhamer-râhimîn

kamer34 22 Mart 2011 22:52

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
Yakuti arkadaşım sanırım yanlışlıkla olmuş fakat lütfen bir daha olmasın neyseki ben düzelttim.Başka sitelere ait logo reklam ve tavsiye ediciye şeyler Medineweb forum sitemizin kurallarına aykırıdır herkesi bu konuda duyarlı olmaya davet ediyor teşekkürlerimi sunuyorum.


Şimdi konuya gelecek olursak bak güzel abim bizler Kur'an-ı anlamamak için adeta elimizden geleni yapıyoruz.Allah Kur'an da açıkça bu kitap diriler içindir dediği halde biz halen Kur'an ölülere okunmaz diye birşey yazmıyor diyoruz.


Bakın Kur'an da viski yada eroinde yazmıyor fakat biz sarhoş edici bütün maddelerin haram olduğunu ayeti genelleştirerek biliyoruz.Cenaze namazına gelince Namaz duadır.


TEVBE : 84 - Ve onlardan biri ölürse asla namazını kılma ve kabirinin başına gidip durma. Çünkü onlar Allah'ı ve Resulünü tanımadılar. Ve fasık olarak can verdiler.
Burada bizim konumuz Kur'an-ın ölülelere okunurmu okunmazmıdır?Allah'ın emri olarak ölen müslümanların cenazelerinde iki rekat namaz kılmaları farzdır bu Kur'an-la ve sünnetle sabittir.

ŞİMDİ ölen müslümanlara dua etmek ayrı birşey gidip mezarları başında Kur'an okumak yada güya hatim çıkarmak ayrı birşeydir.Bizler Muhammed (sav) Peymaberimizin ismini zikir ederken ona salat ve selam göndeririz yada ölen bir müslümana Allah'tan mağfiret diler ona rahmet okuruz yani dua ederiz.

Fatiha suresine dikkat edin şöyle deriz ilet bizi yarabbim nimet verdiklerinin yoluna deriz işte böyle hem kendimiz hem ölmüş kardeşlerimiz için dua ederiz.

Bakın yukarıya alıntı yapmış olduğunuz metnin içerikliğine tamamı duadır.Zaten namazda bir çeşit duadır yani Kur'an da geçtiği şekline bakarsanız "Salat" olarak geçmektedir.İşte bundan yola çıkarak mealciler islam da şekli namaz olmadığını ancak duanın var olduğunu iddia etmektedirler.

Şimdi kimsenin şöyle bir iddiası yok ölülere rahmet okunmaz ölülere dua edilmez diye.Şunu iyi bilelimki bu Kur'an bir hayat nizamıdır bunu böyle anlamdığımız müddetçe sağlam bir akideye sahip olmuş olmayız.Allah Kur'an da aklımızı vahy doğrultusunda kullanmamızı emir ediyor.

2:170 -Onlara: "Allah'ın indirdiğine uyun." dendiği vakit de: "Yok, atalarımızı neyin üzerinde bulduysak ona uyarız." dediler. Ya ataları bir şeye akıl erdiremez ve doğruyu seçemez idiyseler de mi onlara uyacaklar?

2:242 -İşte akıllarınız ersin diye, Allah size âyetlerini böylece açıklıyor

İşte böylece bizlerin aklımızı kullanmamızı yüce Allah bizden istemektedir.Bizde Allah'ın kitabını okuyacağız ona göre hidayet bulacağız eğer biz aklımızı kullanmayıp Kur'an-ı mezarlıklara haps edersek o zaman zelil olmaktan kurtulamayız.

(Ey Resulüm!) Biz, sana bu kitabı (Kur'ânı) sırf hakkında ihtilafa düştükleri şeyi insanlara açıklaman için ve iman edecek topluma bir hidayet, bir rahmet olsun diye indirdik. (NAHL/64)

(Ey Muhammed!) Biz Kur'ân'ı senin dilin üzere kolaylaştırdık ki, onunla Allah'tan korkup sakınanları müjdeleyesin, inat edenleri de korkutasın. (MERYEM/97)

Allah'ın kitabı bu

Fakat insanların kitabı mezarlıklarda özel gecelerde kutlu doğum haftalarında mevlütlerde cenazelerde filan okunan kitaptır biz o kitabı kabul edemeyiz.

Bu Kitap (Kur'ân), kendinden önceki kitapları tasdik eden, şehirler anası (Mekke) halkını ve çevresindeki bütün insanlığı uyarman için indirdiğimiz mübarek bir kitaptır. Ahiret gününe iman edenler bu Kitab'a da iman ederler ve onlar namazlarına da devamlıdırlar. (EN'AM/92)

Hayır, hayır, O kur'ân kuşkusuz bir öğüttür. Dileyen onu düşünür.
(MÜDDESSİR/54-55)

Andolsun ki biz size açık açık bildiren âyetler, sizden önce yaşayıp gitmiş olanlardan örnekler ve takvaya ulaşmış kimseler için öğütler indirdik. (NUR/34)

Biz, bu Kur'ân'da akıllarını başlarına almaları için türlü şekillerde (ikaz ve ihtarı) açıkladık. Fakat bu açıklamalar ancak onların nefretini artırmıştır. (İSRA/41)

Bu (Kur'ân) insanlar için bir açıklama, Allah'dan gereğince korkanlar için doğru yolu gösterme ve bir öğüttür. (AL-İ İMRAN/138)

O hiç kuşkusuz, takva sahipleri için unutulmayacak bir öğüttür . (HAKKA/48)

Bgünkü yazının birinde bir bacı şöyle yazıyordu birileri sevgililer gününü kutluyor birileri bilmem ne haftası yada şu haftası bu haftası kutluyor bizde peygamberimizi kutlamış isek bunda ne var.

Şimdi böyle bir cümle kullandığımız vakit bizim Kur'an-dan sünnetten haberimiz yok demektir.Dinde ilaveler ve eksiltiltmeler olmaz.Dört halife dönemine bakın ölülere Kur'an okunduğuna dair bir tek rivayet varmı? Halifeler buna izin vermişlermidir? Bir bakalım arkadaşlar lütfen.

Dinde aslı olmayan din adına ortaya çıkan herşey bidatdır her bidatda dalalettir ve sapıklığa doğru bir adım daha ileri gitmektir.

Selametle kalın

yakuti 23 Mart 2011 10:14

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
kamer34 arkadaşım,


Cenaze Namazı Kuranda geçtiği için bu namaza onayın çıkmış grünüyor. Şu halde, bu namazda ölü için okunan dua ve kuran için bir sözün yok öyle anladım. Demişsin ki ; "ŞİMDİ ölen müslümanlara dua etmek ayrı birşey gidip mezarları başında Kur'an okumak yada güya hatim çıkarmak ayrı birşeydir." Yalnız bir husus var ki, eskiden yani devr-i saadette cenaze namazları mescidlerde değil, mezarlıklarda kılınırdı. Yani, cemaat cenaze namazını kabristanlıklarda eda ediyordu. Dolasıyısıyla namazdaki dua ve kuran'da henzü daha mevta gömümelden orada yapılıyordu. Kaldı ki, cenaze namazında yapılan duada sizin itikad ve inanışınıza tekzip vardır. Yani, bu duada bulunan içerik sizi yalanlamaktadır. Örneğin ; duadaki "Bilhassa bu ölüyü, kolaylığa, rahata erdir! Onu mağfiret et ve ondan razı ol! Allah’ım! Eğer bu ölü, iyilerdense, iyiliğini artır Kötülerdense, onu affet! Ona emniyet, müjde, ihsan ve yakınlık nasip et! Allah’ım! Onun kabrini Cennet bahçelerinden bir bahçe eyle! Onun kabrini Cehennem çukurlarından bir çukur yapma! Ya Rabbi! Beni, ana babamı, ölü diri bütün müminleri ve Müslümanları affet..." ibareleri sizin inancınıza uyan ibareler değil ! Buradaki ibareere göre onlar için af ve mağfiret dilemek, ondan razı olunmasını istemek ve buduaya göre cevaz verilmiş oluyor. Bunun cenaze namazından sonra da yapılmamamsı için bir yasak görülmüyor! Yoksa, ben mi yanlış anlıyorum ?

yakuti 23 Mart 2011 14:26

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
Bizim kabir ziyaret ve okumalrına karşı inancımız aşağıdaki gibidir. Buy açıklamalrla konuyu da noktalıyorum.Vesselâm.

Kabirleri Ziyaret Etmek
Müslümanların kabirlerini ziyaret etmek, erkekler için mendub'dür. Bunda icma vardır. Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur:
Kabirleri ziyaret etmekten sizleri men etmiştim. Artık onlan ziyaret edebilirsiniz.
[Müsiim/977. 'Çünkü kabirleri ziyaret etmek ahireti hatırlatır. (Tirmizî/1054)]
Hz. Peygamber'in, annesinin kabrini ziyaret ettiği biliniyor.
Kabirleri ziyaret hususunda belli bir vakit yoktur. Kabirler istenildiği her vakitte ziyaret edilebilir. Ancak kadınların kabir ziyaretine
gitmeleri mekruhtur. Çünkü kadınların açılmaları, sesli olarak ağlamaları ihtimali vardır. Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur:
Allah, kabirleri ziyaret eden kadınlara lanet etmiştir![Ebu Dâvud/3236 ve başka muhaddisler, (İbn Abbas'tan)] Ancak kadınların,
Hz. Peygamber'in kabrini ziyaret etmeleri sünnettir.
Buna diğer peygamberlerin ve salihlerin kabirlerini ziyaret etmek de eklenirse uygun olur. Ancak açık-saçık olmamaları, erkeklerle
karışmamaları, dar geçitlerde erkeklere sürtünerek geçmemeleri, yüksek sesle Kur'an okuyup salâvat getirmemeleri gerekir.
Çünkü bu durumlar fitne çıkmasına sebep olabilir.

Kabir Ziyaretinin Âdabı
Ziyaretçinin, kabristana girdiğinde ölülere hitaben şöyle demesi sünnettir:
Ey mü'min bir kavmin evi, sizlere selâm olsun! Allah dilerse biz de size ilhak olunacağız. [Müslim/249]
Kabristanda, kişinin bildiği sûre veya ayetlerden okuması sünnettir. Çünkü nerede Kur'an okunursa oraya rahmet iner.
Kur'an okunduktan sonra kabristandakilere dua edilmelidir. Okunan Kur'an'ın sevabı ölülerin ruhlarına hediye edilmelidir.
Çünkü duanın kabul olunması umulur. Duası kabul edildiğinde ölüler onun okuduğu Kur'an'ın sevabından istifade ederler.
Allah hakikati daha iyi bilir.


kamer34 23 Mart 2011 16:47

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
Selamun aleykum

Bakın sizin yukarıda dua olarak verdiğiniz şu metin nerde geçiyor onu bilmeyorum şimdi hem sizin hem benim verdiğim hadisleri bir araya getirelim

Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellemşöyle buyurdu:
"Allah'ım! Benim kabrimin tapılan bir put haline gelmesine müsaade etme. Allah'ın gazabı rasullerinin kabrini mescid edinenlere şiddetli olur."(Malik, Ahmed)

İbn-i Abbas radiyallahu anh şöyle demiştir:
"Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem kabir ziyaret eden kadınlara, kabirleri mescid yapanlara, ibadet edilen yer haline getirenlere, orada mum yakanlara lanet etti." (Ebu Davud, Nesei, Tirmizi, İbn-i Mace, Tirmizi bu hadis için hasen dedi)
Bu hadisler benim almış olduğumum hadisler

Kabirleri ziyaret etmekten sizleri men etmiştim. Artık onlan ziyaret edebilirsiniz.
[Müsiim/977. 'Çünkü kabirleri ziyaret etmek ahireti hatırlatır. (Tirmizî/1054)]

Bu hadiste sizin almış olduğunuz hadis aradaki ahenke bakarmsınız

Allah’ım! Dirilerimizi, ölülerimizi, hazır olanlarımızı, burada olmayanlarımızı, erkeklerimizi, kadınlarımızı, küçüklerimizi ve büyüklerimizi af ve mağfiret eyle! Ya Rabbi, içimizdeki kimseleri İslâm üzere yaşat, ölenleri iman üzere öldü Bilhassa bu ölüyü, kolaylığa, rahata erdir! Onu mağfiret et ve ondan razı ol! Allah’ım! Eğer bu ölü, iyilerdense, iyiliğini artır Kötülerdense, onu affet! Ona emniyet, müjde, ihsan ve yakınlık nasip et! Allah’ım! Onun kabrini Cennet bahçelerinden bir bahçe eyle! Onun kabrini Cehennem çukurlarından bir çukur yapma! Ya Rabbi! Beni, ana babamı, ölü diri bütün müminleri ve Müslümanları affet, bi-rahmetike yâ erhamer-râhimîn

Buda sizin alıntı yapmış olduğunuz kaynağı belli olmayan rivayet bu rivayette islama aykırı hiç bir şey yok.Bu metnin içerikliğine baktığımızda tamamen duadan ibaret olduğunu görürüz.Daha önceden açıkladığım gibi Müslüman olmak şatıyla kişiye dua etmek islamda caizdir.Size şunuda söylemiştirm Fatiha suresindede dua vardır.

Bizim mülaza ettiğimiz konu Kur'an-ın ölüler kitabı olarak algılanması ölülere fayda sağlaması meselesidir. Konuyu başka taraflara çekersek konu dağılmış olur. Kadınların kabir ziyaretinde men ediliş veya edilmeyiş meselesi başka mevzudur.

Allahın rasulu (sav) kabirleri ziyaretiniz ancak ölümü hatırlamak olmasıdır buyurduğu halde mezarlıklarda dükkanlar açarak Allah'ın ayetlerini hediye diyerek satanlar hüsranda olanlardan başkası değildir.

(2/128) Rabbimiz, ikimizi sana teslim olmuş (Müslümanlar) kıl ve soyumuzdan sana teslim olmuş (Müslüman) bir ümmet (ver). Bize ibadet yöntemlerini (yer veya ilkelerini) göster ve tevbemizi kabul et. Şüphesiz, Sen tevbeleri kabul eden ve esirgeyensin."

Amin işte bak yüce Allah böyle dua etmemizi istemektedir
Bak güzel abim Allah Yasin suresini/5-6.ayetlerinde Allah ne buyuryor

“Babaları korkutulmamış ve kendileri de gafil olan bir kavmi, çok güçlü ve çok merhametli olan Allah'ın indirdiği (Kur'ân) ile korkutasın.”

Kur'an bu işte Allah açıklamış şüphesiz bize düşen iman etmek.

Yasin/10- “Onları korkutsan da korkutmasan da onlara göre birdir, inanmazlar.”

Yasin/11- “Sen ancak Kur'ân'a tabi olan ve görünmediği halde Rahman olan Allah'tan korkan kimseyi sakındırırsın. İşte onu bir bağışlanma ve çok şerefli bir mükafatla müjdele.”

Kur’an kendi kendini tefsir eder birde Allah’ın rasulu (sav) Kur’an-ı tefsir eder. Mutlak manada doğru olan tefsir şekli budur. Ayetlere bakın biz bu ayetleri mezara gidip ölülere okuduğumuzda hem komik duruma düşmezmiyiz? Ölünün kendisine faydası ancak yaşarken bu dünyada yaptıkları ve yapmadıklarıyla ölçülür.Ayetlere bakalım.

Yasin/12- “Gerçekten biz ölüleri diriltiriz, onların önceden yapıp gönderdiklerini ve bıraktıkları eserlerini yazarız. Zaten biz her şeyi açık bir kütükte, bir "imam-ı mübin"de (ana kitapta, yani Levh-i mahfuzda) sayıp tesbit etmişizdir. “

Bakara/180) “Sizden birinize ölüm gelip çattığı zaman eğer geride bir hayır bırakmışsa anaya babaya ve yakın akrabaya bilinen (uygun meşru) bir tarzda vasiyette bulunması -Allah'a karşı gelmekten sakınanlara bir hak olarak- size yazıldı (farz kılındı).”

İşte Yasin suresi ölüler dirilecek ve yapmış oldukları amelleri ile karşı karşıya kalacaklarını bu ayetlerden öğreniyoruz.Şimdi şu ayetlere bakalım

13- Sen onlara, o şehir halkını örnek ver. Hani oraya peygamberler gelmişti.

14- Hani biz onlara iki peygamber göndermiştik, fakat onlar ikisini de yalanlamışlardı. Biz de (onları) üçüncü bir peygamberle destekledik. Onlara: "Şüphesiz ki biz size gönderilmiş elçileriz." dediler.

15- Onlar da: "Siz bizim gibi insandan başka birşey değilsiniz, hem Rahman olan Allah, hiçbir şey indirmedi. Siz sadece yalan söylüyorsunuz." dediler.

16- Peygamberler dediler ki: "Rabbimiz biliyor ki biz gerçekten size gönderilmiş elçileriz."

17- "Bize düşen de sadece apaçık tebliğdir."

18- Onlar dediler ki: "Herhalde biz sizin yüzünüzden uğursuzluğa uğradık. Eğer bu işten vazgeçmezseniz, andolsun ki, sizi hiç tınmadan taşlarız ve mutlaka bizden size pek acıklı bir azab dokunur."

19- Peygamberler de şöyle cevap verdiler: "Sizin uğursuzluğunuz beraberinizdedir. Size öğüt verildi diye mi (uğursuzluğa uğradınız)? Doğrusu siz israfı âdet etmiş bir kavimsiniz."

20- O sırada şehrin ta ucundan bir adam koşarak geldi ve: "Ey kavmim! Uyun o elçilere!"

Bu ayetler Yasin suresinden
Yakuti bey Allah’ın adına söylermisiniz bu ayetlerin ölülerle ne alakası var? Bu ayetleri belli bazı kesimler bir takım menfaat için eğer ölülere okuyorlarsa bende diyorum ki bu kişiler kendileri ölüdürler bunun farkında değildirler.Bizim gidip bu yaşayan ölülere bu ayetleri okumamız gerekir diyorum.
Ölenler ölmüştür onların kabirleri ile uğraşmamak gerekmektedir.Bu tarz fikir taşıyan bazı din adamları ile tartışıtğımızda biz onlara Allah’ın ayetleri bu kadar açok net olduğu halde siz halen neden ısrar edip duruyorsunuz verdikleri cevap şu.

(8/6) “(Herşey) Açıkça ortaya çıktıktan sonra bile sanki kendileri göz göre göre ölüme sürükleniyorlarmış gibi seninle hak konusunda tartışıp duruyorlardı.”
(14/17) “Yutkunmaya çabalayacak ve boğazından geçirmeyi başaramıyacak, ona her yandan ölüm gelecek oysa ölmeyecek de. Ardından daha katı bir azab olacak.”

(35/22) “Diri olanlarla ölüler de bir değildir. Gerçekten Allah, dilediğine işittirir; sen ise kabirlerde olanlara işittirecek değilsin.”
Şimdi yakuti abim hak ortaya çıktığında onu kabul etmek gerekir onlar sözü dinler en güzeline uyarlar Allah’ın kavlı gereği Müslüman doğru söz nerden gelirse gelsin kabul eder.

Allaha emanet olunuz

yakuti 23 Mart 2011 17:38

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
kamer34 arkadaşımıza,
Kuran-ı Kerim hem diriler ve hem de ölüler için ve hem de diriler rahmete, berekete ve mağfirete sebep ve şifa olan İlâhi bir kitaptır. Sdanırım siz, Kuran-ı Kerimin ayetlerini ve tilâvetini pazarlayarak dünyalık temin edenlerle, böyle bir niyeti olmadan amelde bulunanları biribirine karıştırıyorsunuz ! Bu dünyada herkes kendi amelini işleyecektir. Hiç kimsenin buna engel olamsı mümkün değildir. Çünkü, herkese kendi ameli kolaylaştırılacak ve öte alemde hiçbir itiraza mahal kalmayacaktır. Yulkarıda yazılan ayetlerin hiçbirisine "yanlıştır" demiyoruz. Bilâkis inandık ve iman ettik diyoruz. Lâkin, yorumlarında bazı çarpıklık olanlar vardır. Şimdilik konuyu uzatmamak için noktalıyorum.

yakuti 23 Mart 2011 18:47

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
Alıntı:

müslümanlardan Üyemizden Alıntı (Mesaj 123347)
NECM 39...KİŞİYE KENDİ ELİNİN KAZANCINN DIŞINDA HİÇ BİR ŞEY YOKTUR....

İmam şafii bu ayeti söyleyerek ÖLÜLERE OKUNAN KURANIN Bİ FAYDA VERMEYECEĞİNİ SÖYLEMİŞTİR....[KURAN FİHRİSTİ RECEP AYKAN...KAYNAK KİTAP]


müslüman kardeş,
Bakınız bu âyet-i celîleye Hülâsatu'l-Beyan adlı tefsirde terddüt ettiğiniz sual ve konu hakkında şöyle cevap verilmektedir. İyi okuyunuz ve tefekkür ediniz :


Bu âyet-i celîleye«Enbiyanın, sulehânın şefaatları, meleklerin istiğfarları, müminlerin duâsı, geride kalan evlâd ü ahvadın vefat etmiş olan babaları ve dedeleri için vermiş oldukları sadakaları ile intifa; sa'yinin gayrı ile yani sa'y olmayan şeylerle intifa» diyerek vârid olan sualin cevabı şöyledir : Enbiyanın şefaatından, meleklerin istiğfarından, ihvanın duâsından ve evlâdın sadakasından intifa'ın sebebi; îmândır. Binaenaleyh; bunlardan intifa'; imana ve salâh-ı hâle sa'yinin semeresidir. Eğer îmâna sa'yetmemiş olsaydı enbiya şefaat ve melekler istiğfar etmezdi. Şu halde bu intifa; ancak imanın neticesidir, iman da müminin sa'yinin mahsulüdür, evlâd ü ehibbanın duâ ve sadakalarından intifa etmek dahi imanın sevabı olduğu gibi evlâd ve ahbabı kisbe sa'yin dahi semeresidir. Sanırız Recep Aykan Bey de bu hususlara ve bilgilere daha önce hiç rastlamamış !

kamer34 23 Mart 2011 19:28

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
Yakuti arkadaşım siz konudan konuya geçip duruyorsunuz.

Bizim konumuz burada Kur'an-ın ölülere okunup okunmaması meselesidir. Siz şefaat konusundan tutunda kadınların mezarlara gidişine gyri matluv vahye kadar giderek konuları parçaldınız.Bizim sitede şefaat konusu ile ilgili konu başlıkları dilersiniz oraya bir göz atı verin.

Kur'an-ın ölülere değil dirilere indiğini dirilerin hayat nizamlarını düşüncelerini tertiplediği ile ilgili görüşlerimizi ortaya koyduk.Birde kutsi hadislerden söz etmeşsiniz onu biraz açarmsınız kutsi hadis ne demektir yani Kur'an-ın dışında bir vahy şeklimidir nedir.

Kudsi hadis olayına Haluk bey size cevap versin onun maşallah bu konuda bilgisi çok.

yakuti 23 Mart 2011 21:22

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
müslüman kardeş,

Söz bakımından Peygamberimiz (s.a.v.)’e anlam bakımından Allah (c.c.)’e ait olan çok sağlam hadislere Kutsi Hadis veya Hadis-i Kutsi denir.

Bu konuda şu linkte [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
yazmış olduğum 9. yazımda vahyin çeşitleri hakkında 2. olarak zikrettiğim VAHİY olan "Hadisler vahiydir." şıkkında yeterli bilgi olduğunu sanıyorum. Eğer, böyle bir vahiy yoktur diyorsanız o zaman başka deliller gösterebilirim.

kamer34 23 Mart 2011 22:45

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
2-İlhâm tarikıdır. Allah-u Azimüş-şan dilediği şeyleri peygamberlerinin kalplerin eyakaza hâlinde bilâ-vasıta=vasıtasız ilhâm ve ilkaa buyurur. Hadis-i Şerifler ve Kutsi hadisler böyle bir ilhâm eseridir.
ALINTI

Bu görüşünüzü desdekleyen ayetler varmıdır gerçi bu konu Haluk beyin uzmanlık alanı fakat biz yinede sormuş olalım.

Örneğin böyle bir Vahy şeklinde ahkam ayetleri varmıdır bunlar nelerdir?

Helal haramlar bu vahy şeklindeki ayetlerde hangileridirler?


__________________

yakuti 23 Mart 2011 23:04

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
Alıntı:

kamer34 Üyemizden Alıntı (Mesaj 123365)

Bu görüşünüzü desdekleyen ayetler varmıdır gerçi bu konu Haluk beyin uzmanlık alanı fakat biz yinede sormuş olalım.

Örneğin böyle bir Vahy şeklinde ahkam ayetleri varmıdır bunlar nelerdir?
Helal haramlar bu vahy şeklindeki ayetlerde hangileridirler?


__________________

Böyle bir vahiy şekliyle Raslullah (s.a.v.) Efendimiz ehil eşek etini yemeği müslümanalara yasaklamış ve haram kılmıştır. Eğer, O bunu yasaklamış olmasaydı, şimdi müslümanlar bu hayvanların etini yiyor olacaklardı ! Sahi siz, böyle bir hayvanın etini yemiyorsanız neden yemiyorsnuz, yiyorsanız neden yiyorsunuz açıklar mısınız ? Çünkü, Kuran-ı kerimde bu hayvanın etinin yeyilip-yeyilmeyeceğine dair bir ayet-ibare yok !

Pejmurde 23 Mart 2011 23:50

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
Allah razı olsun, konu güzel anlatılmış, arada yorumlar konuyu başka boyuta taşısa da, durum açık ve belli aslında.
Yani Kur'an da ölünün üzerine veya ölünün ardından Kur 'an okumakla ilgili birşey demiyor, Efendimizinde ve onunla beraber olan sahabelerinde böyle bir uygulama da bulunmadıklarınızı biliyoruz.

...

Sahih olandan ziyade geleneksel uygulamalar üzerine bina etme çabasındayız dini, Allah doğru yoldan ayırmasın.

yakuti 24 Mart 2011 09:48

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
Alıntı:

PhiloSophiaLoren Üyemizden Alıntı (Mesaj 123371)
Allah razı olsun, konu güzel anlatılmış, arada yorumlar konuyu başka boyuta taşısa da, durum açık ve belli aslında.
Yani Kur'an da ölünün üzerine veya ölünün ardından Kur 'an okumakla ilgili birşey demiyor, Efendimizinde ve onunla beraber olan sahabelerinde böyle bir uygulama da bulunmadıklarınızı biliyoruz.

...

Sahih olandan ziyade geleneksel uygulamalar üzerine bina etme çabasındayız dini, Allah doğru yoldan ayırmasın.

FesubhanAllah!'
Yaw, Arkadaşlar!
Bugünden tezi yokk bu ölülere Kuran okunmasını doğru bulmayanlar, derhal vasiyetlerini hazırlasınlar ve kendilerinin dar-ı beka ettikleri günde kabrileri başında ve daha snraki günlerde zinhar kabirleri ziyaret edilerek Kuran okunmamasını, evlerinde ya da camilerde Hatim indirilmemsini ve dua edilmemesini VASİYET ETSİNLER ! Öülülerin böyle br fayda görmyeceğine madem bu kadar inanan insan var da bir dernek kurup neden sesleini duyurmuyorlar ve msülümanlara yapılan merasim gibi her ölünün merasimi, Namazlı-niyazlı ve Kuran-ı Kerimli oluyor ! Sizleri ve yakınlarınızı inançlarınız doğrultusunda amel işlemeye ve işletmeğe çağırıyorum. Şu an için başka da yapabileceğim bir şey yok ! Çünkü, biz şu ana kadar bir tek Aziz nesin'in "Naaşım Camiye götürülüp, cenaze namazıım falan kılınmasın!" sözünün bu ülkede uygulandığını biliyoruz. Kabirleri üzerine Kuran okunmayan kimseye de rastlamadık ! Vesselâm.

Pejmurde 24 Mart 2011 12:00

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
=))

Hocam dernek kurmaya gerek yok, Efendimizin ve sahabenin uygulaması yok, kaldı ki gelenek dedik, ulemanın ortak görüşü ölünün üzerine ya da ölünün ardından ölüye değil okuyan kişiye ferahlama sağlaması açısından bu duruma ses çıkarmamış. Yani yine ölüye değil okuyan kişiye faydası var.

..
mesel bazı hadisler var , ölüleriniz üzerine yasin okuyun gibi,fakat hadisin devamında aslen ölüye değil, ölmek üzere olanların üzerine okuyunuz der.

kamer34 24 Mart 2011 14:58

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
Din Allah'ın emir buyurduğu peygamberlerin uyguladığı ve tebliğ ettikleridir.
Bunun dışında olan ve din adına ortaya çıkarılan her ne varsa bidat ve hurafedir işin aslı budur.

Ayetler açıktır Allah'ın rasulunun uygulaması açıktır dinde muamelat ile ilgili tüm mesleler muhkem olup hükümleri açıktır.Dileyen dilediği dini seçebilir çünkü dinde zorlama yoktur.

Aziz nesine gelince inanın geleneksel din anlayışına sahip olanlar aziz nesin gibi insanları bile dini törenlerele göndernmektedirler. Yakuti bey bak geçenlerde bu mantık kilise açılışını yaparken şöyle dedi "bismillah"

Yani kiliseyinin bile "bismillah" ile açlılışını yaptılar bunu yapan sn.başbakan idi.İşte islam dininin insanlanrda algısı bu hale gelmiş malesef

kamer34 24 Mart 2011 15:07

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
Alıntı:

yakuti Üyemizden Alıntı (Mesaj 123375)
FesubhanAllah!'
Yaw, Arkadaşlar!
Bugünden tezi yokk bu ölülere Kuran okunmasını doğru bulmayanlar, derhal vasiyetlerini hazırlasınlar ve kendilerinin dar-ı beka ettikleri günde kabrileri başında ve daha snraki günlerde zinhar kabirleri ziyaret edilerek Kuran okunmamasını, evlerinde ya da camilerde Hatim indirilmemsini ve dua edilmemesini VASİYET ETSİNLER ! Öülülerin böyle br fayda görmyeceğine madem bu kadar inanan insan var da bir dernek kurup neden sesleini duyurmuyorlar ve msülümanlara yapılan merasim gibi her ölünün merasimi, Namazlı-niyazlı ve Kuran-ı Kerimli oluyor ! Sizleri ve yakınlarınızı inançlarınız doğrultusunda amel işlemeye ve işletmeğe çağırıyorum. Şu an için başka da yapabileceğim bir şey yok ! Çünkü, biz şu ana kadar bir tek Aziz nesin'in "Naaşım Camiye götürülüp, cenaze namazıım falan kılınmasın!" sözünün bu ülkede uygulandığını biliyoruz. Kabirleri üzerine Kuran okunmayan kimseye de rastlamadık ! Vesselâm.

YAKUTİ BEY "Allah ve rasulunun arasını ayıranlar" başlıklı yazıma bakın orada görüşlerimi çok geniş çeşkilde açıklamışım teşekkürler.

MERVE DEMİR 25 Mart 2011 11:03

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
kuran ölülere okunmak için inmemiştir.
Eğer bu dünyada kuranı okuyup uygulamamışsam öldükten sonra arkamdan okunmasının ne manası var.
şu skolastik düşünceyi yıkmanın zamanı geldi. atalar zihniyetinden sıyrılalım sorgulamayı düstur edinelim. korkmaya hacet yok..

yakuti 25 Mart 2011 11:16

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
Alıntı:

MERVE DEMİR Üyemizden Alıntı (Mesaj 123394)
kuran ölülere okunmak için inmemiştir.
Eğer bu dünyada kuranı okuyup uygulamamışsam öldükten sonra arkamdan okunmasının ne manası var.
şu skolastik düşünceyi yıkmanın zamanı geldi. atalar zihniyetinden sıyrılalım sorgulamayı düstur edinelim. korkmaya hacet yok..


Hiç şüphe yok ki, "Kuran Okumak" bir ibadettir. Okumak SÜNNET, dinlemek ise FARZDIR. Bu ameliyenin ille de şu mekânda ve mahâlde yapılması diye bir şey yoktur. Kuran, ayak-yolları hariç, başka her yerde okunabilir. Ölülerin arkasından Kuranın okunmasında ve sevabının ölüye bağışlanmasında, hiç bir skolastiklik yoktur ! Dinimiz buna cevaz vermiştir.

**** 25 Mart 2011 13:02

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
Alıntı:

yakuti Üyemizden Alıntı (Mesaj 123396)
Hiç şüphe yok ki, "Kuran Okumak" bir ibadettir. Okumak SÜNNET, dinlemek ise FARZDIR. Bu ameliyenin ille de şu mekânda ve mahâlde yapılması diye bir şey yoktur. Kuran, ayak-yolları hariç, başka her yerde okunabilir. Ölülerin arkasından Kuranın okunmasında ve sevabının ölüye bağışlanmasında, hiç bir skolastiklik yoktur ! Dinimiz buna cevaz vermiştir.


Mantığa bakın Kuran okumak ibadet dinlemek farz bu nasıl bir çelişki sorumlu kılınacağımız kaynak ne kadarda değersiz bir hale indirgenmiş Farz olan kelam dahi ibadet hükmüne indirgenmiş ve anlaşılmadığı halde dinlenmesi farz kılınmış ne günlere kaldı Muhammedi din! Kardeş gayretiniz ölülere dinletmek Allah'ın kelamı ise onlara siz işittiremezsiniz diyor kime duyurmaya çalışıyorsunuz o kelamı! mezarlar insanlar için en güzel yerler çünkü ölüler rahatsız etmiyor insanı buyrun siz ölülere duyurmaya çalışın biz dirilerin beynine vura vura akletmeye çağıralım hangisi daha efdal.

kamer34 25 Mart 2011 13:16

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
KURAN OKUMAK FARZDIR

Bu aytlerlele sabittir Kur'an-ın ilk emride ikra'dır oku emridir.Namaz gibi oruç gibi hac islamın farzlarından biride kuran okumaktır.

yakuti 25 Mart 2011 14:39

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
Alıntı:

**** Üyemizden Alıntı (Mesaj 123401)
Mantığa bakın Kuran okumak ibadet dinlemek farz bu nasıl bir çelişki sorumlu kılınacağımız kaynak ne kadarda değersiz bir hale indirgenmiş Farz olan kelam dahi ibadet hükmüne indirgenmiş ve anlaşılmadığı halde dinlenmesi farz kılınmış ne günlere kaldı Muhammedi din! Kardeş gayretiniz ölülere dinletmek Allah'ın kelamı ise onlara siz işittiremezsiniz diyor kime duyurmaya çalışıyorsunuz o kelamı! mezarlar insanlar için en güzel yerler çünkü ölüler rahatsız etmiyor insanı buyrun siz ölülere duyurmaya çalışın biz dirilerin beynine vura vura akletmeye çağıralım hangisi daha efdal.

Kardeş, ölülere kimse kurna-ı kerimi işittirmeye çalışmıyor ! Okunan >Kurnaın sevabı run-u şeriflerine bağışlanıyor. Ayrıca sık sık mealini buraya astığınız " Sen ölmüş olan kimselere söz işittiremezsin" (Rûm : 52- Neml:80.) ayet-i celielsinde zahiri anlam yok mecaz vardır. Yani, bu ayette, hakkı duymayan kimseleri son derece zem vardır. Zira; işitmek şanından olmayan mevtaya ve işitmek hissinden mahrum olan sağırlara teşbih olunmuşlardır. Filhakika hakkı kabul etmeyen muannitlere söz duyurmak ve dinletmek imkânı olmaz. Hatta sağırlara duyurulabilir ve lâkin muannitlere duyurulamaz. Çünkü; batılı hak itikad ettiğinden her ne söylersen fayda etmez denilmek istenmektedir. Ayetin manâsı muteber bütün tefsirlerde bu şekildedir.

Lütfen, ayetleri gazete okur gibi okumayalım !

KARAKÖSE 25 Mart 2011 14:45

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
ölülere kuran okunmasına hiç bir zaman anlam verememişimdir.
Yaa bu öyle garip bir ata geleneğidir ki, Allaha küfr eden insanların ölümlerinde bile kuran okunduğunu görmüşsünüzdür. sağlığında Allaha küfr edene, islamla dalga geçene bile yapılabiliyorsa daha ne diyebiliriz ki.

yakuti 25 Mart 2011 15:19

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
Alıntı:

KARAKÖSE Üyemizden Alıntı (Mesaj 123411)
ölülere kuran okunmasına hiç bir zaman anlam verememişimdir.
Yaa bu öyle garip bir ata geleneğidir ki, Allaha küfr eden insanların ölümlerinde bile kuran okunduğunu görmüşsünüzdür. sağlığında Allaha küfr edene, islamla dalga geçene bile yapılabiliyorsa daha ne diyebiliriz ki.


Açıkça küfrünü ilân etmeyen ve ben de müslümanalrdnaım diyen herkes müslüman sayılır. Kimin kafir ve kimin de mümin olarka öldüğünü tesbit eden bir makam olmadığına ve cenaze merasiminde Kuran Okutmayı men edici bir vasiyetve karine olmadığına göre bütün mevtalar adet olan cenaze merasimi ile gömülürler. sizin, bu konuda özel bir isteğiniz varsa lütfen yakıalrınıza vasiyet ederek o şekişlde hareket etmelerini sağlayınız, başkalarına karışmayınız !

**** 25 Mart 2011 15:23

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
Ala ala mecaz vurgusu olduğunu öğrenmiş oldum Ölü olan diriler ile ölü olanlar birmidir?

Kuran açık bir beyandır gazete ile karşılaştırmanız tutarsızlıktır nerden biliyorsunuz benim kuran'i ilimlere vakıf olmadığımı son sözüm siz ölülere istediğiniz ayeti okuyun onlarda dinlesin sevabından faydalansın ölü olan diriler ile meşkul olmak lazım gayb gayb elimizden Kuran alınmış daha gayb gayb

yakuti 25 Mart 2011 15:34

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
Alıntı:

**** Üyemizden Alıntı (Mesaj 123414)
Ala ala mecaz vurgusu olduğunu öğrenmiş oldum Ölü olan diriler ile ölü olanlar birmidir?

Kuran açık bir beyandır gazete ile karşılaştırmanız tutarsızlıktır nerden biliyorsunuz benim kuran'i ilimlere vakıf olmadığımı son sözüm siz ölülere istediğiniz ayeti okuyun onlarda dinlesin sevabından faydalansın ölü olan diriler ile meşkul olmak lazım gayb gayb elimizden Kuran alınmış daha gayb gayb


Kuran-ı kerimde sadece mecaz ve teşbih bu ayetlerde değil, daha başka birçok ayette dahi vardır. Zahiriler bile bu hususları kabul edip biliyorlar ki, Kuran- Kerim her hususta olduğu gibi, Teşbih-İ Beliğ (Güzel benzetme) Sanatı açısından en güzel bir kitaptır.

**** 25 Mart 2011 15:37

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
Bak işte bu açıklaman Kurani metoda uygun teşekkür.

**** 25 Mart 2011 15:47

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
Kur’an’ın isimlerinden ölülere hitap eden varmı yakuti kardeş !!!!!!!!

Mübin: Gerçekleri apaçık ortaya koyan okuma demektir.
Zikir: Uyarı, hatırlatma anlamına gelir.
Furkan: Hakkı Batıldan Ayıran demektir.
Nur: Aydınlatıcı,
Hüda: Yol gösterici,
Hakim: Hikmetli, hüküm kaynağı,
Beyan: Açıklama,
Mevize: Güzel öğüt,
Mecid: Şerefli, Rahmet, Ruh, Hak, Adl, Aziz, Kerim, Mübarek vb.


İsimleri çoğaltabiliriz Hangi ismine bakarsak bakalım şehadet alemine hitap vardır eğer yasin 70 ayeti kerime anlaşılmıyorsa daha ne diyim ölülere yapıp ettiklerinden başka bir şey fayda sağlamaz sağlamaz kişiler yapmış olduklarını elde edeceklerdir Allah'ın rahmet sıfatına elbette sığınmak lazım ama kendimizi kandırmadan kardeş.

KARAKÖSE 25 Mart 2011 16:05

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
şahsen ben öldükten sonra bana kuran okumalarını istemem, mezarımın başına gelip bana uzun uzun yasin okuyarak kendilerini iyi hisetmeye çalışmalarınıda istemem. hatta mümkünse insanların gelip geçtiği yollardan uzak, bir tepeye gömülmek isterim. kendi halini değiştirmeyen, kapitalist kişiliklerin ve onlara çanak tutan gariban kişiliklerin ve kölelik ile efendiliği benimsemiş kişiliklerin bana fatiha okumalarınıda istemem. bana fatiha okuyacaklarına kendileri okuyup anlamaya çalışsınlar.

kamer34 25 Mart 2011 17:48

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
Alıntı:

yakuti Üyemizden Alıntı (Mesaj 123413)
Açıkça küfrünü ilân etmeyen ve ben de müslümanalrdnaım diyen herkes müslüman sayılır. Kimin kafir ve kimin de mümin olarka öldüğünü tesbit eden bir makam olmadığına ve cenaze merasiminde Kuran Okutmayı men edici bir vasiyetve karine olmadığına göre bütün mevtalar adet olan cenaze merasimi ile gömülürler. sizin, bu konuda özel bir isteğiniz varsa lütfen yakıalrınıza vasiyet ederek o şekişlde hareket etmelerini sağlayınız, başkalarına karışmayınız !

Açıkça küfrünü ilân etmeyen ve ben de müslümanalrdnaım diyen herkes müslüman sayılır DİYORSUNUZ
ki bu doğrudur.
Yakuti abim besmele ile kilise açmak sizce açık bir ....nedir?

Yada güyya demokrasi ve adalet adına kafirlerin ordulalarına kendi askerlerini vermek sizce

açık küfürmüdür?

Size göre açık küfür nedir?

Bunları yapanlarda biz müslümanız demektedirler.

yakuti 25 Mart 2011 17:53

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
Alıntı:

kamer34 Üyemizden Alıntı (Mesaj 123426)
Açıkça küfrünü ilân etmeyen ve ben de müslümanalrdnaım diyen herkes müslüman sayılır DİYORSUNUZ
ki bu doğrudur.
Yakuti abim besmele ile kilise açmak sizce açık bir ....nedir?

Yada güyya demokrasi ve adalet adına kafirlerin ordulalarına kendi askerlerini vermek sizce

açık küfürmüdür?

Size göre açık küfür nedir?

Bunları yapanlarda biz müslümanız demektedirler.

Sorularınız dini olmaktan çıkıp, siyasi bir hüviyete büründü !
Ben olsam, bu her iki amelin ikisini de yapmazdım. Yapanların dinen hükümlerini de
bilmiyorum.

kamer34 25 Mart 2011 19:35

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
Güzel abim siyaset ayrı din ayrımı ki konuları siyasi olarak telaki etmişiniz.

İnsanın yaşamı ölümü alemlerin rabbi olan Allah için olmadıkça iman sahih olmaz.

Bizler siyaset adı altında kafirleri dost edineceğiz onların saflarında yer alarak yada kendi ülkelerimiz de onlara askeri üs vereceğiz ve bu üslerden yine müslüman kardeşlerimiz dediğimiz halkların yaşam haklarını ellerinden alacağız hala müslüman kalacağız hala "lailaheillallah" diyeceğiz yada şöyle diyeceğiz din ayrı siyaset ayrı. Neyse bu konu farklı.

Ama size şunu söyleyiyim bizler Allah'ın kitabına dönmediğimiz müddetçe çelişkilerden kurtulamayız.

**** 25 Mart 2011 21:05

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
Allah hiç kimseye kapasitesini aşacak bir yükümlülük yüklemez. Herkesin kazandığı iyilik kendi yararına ve işlediği kötülük de kendi zararınadır. Ey Rabbimiz, eğer unutacak ya da yanılacak olursak bizi sorumlu tutma. Ey Rabbimiz, bizden öncekilere yüklemiş olduğun gibi bize de ağır yük yükleme. Ey Rabbimiz, bize gücümüzün yetmeyeceği yükü taşıtma, bizi affet, günahlarımızı bağışla, bize merhamet eyle, sen mevlamızsın bizim. Kâfirlere karşı yardım et bize. (Bakara-286)

Yakuti kardeşim Kuran ölülere okunmaz yalnız şu hususu şöyle anlamamız lazım dua ayetleri ile rabbimizden yardım dilemek zaten Kur'ani emirdir.

Örneğin: Sen çok acıkmışsın ve akşam yatmak üzere hazırlanıyon ve bende gelip sana diyom Yakuti kardeş sen yat ben senin yerinede yemek yerim sende doymuş gibi olursun mantıklı ise eğer o zaman ölenlerin işlemiş oldukları günah yada sevabı biz kuran okuyarak affedilmelerini diliyelim yada sevabından bir pay istiyelim verilirmi!! hayır çünkü Allah azze ve cellenin açık beyanı herkesin kazandığı kendinedir ne kimsenin günahı kimseye yüklenir nede sevabı kim ne etmiş ise onun karşılığını alacaktır ama bize düşen Kuranın dua ayetleri ile Allah'tan mağfiret inayet feraset hilm istemek ve bunu elde etmek için çalışmak dualarımıza karşılık verecek olan Allah'ın takdirini beklemek...

yakuti 25 Mart 2011 21:40

Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”
 
Alıntı:

**** Üyemizden Alıntı (Mesaj 123431)
Örneğin: Sen çok acıkmışsın ve akşam yatmak üzere hazırlanıyon ve bende gelip sana diyom Yakuti kardeş sen yat ben senin yerinede yemek yerim sende doymuş gibi olursun mantıklı ise eğer o zaman ölenlerin işlemiş oldukları günah yada sevabı biz kuran okuyarak affedilmelerini diliyelim yada sevabından bir pay istiyelim verilirmi!! hayır çünkü Allah azze ve cellenin açık beyanı herkesin kazandığı kendinedir ne kimsenin günahı kimseye yüklenir nede sevabı kim ne etmiş ise onun karşılığını alacaktır ama bize düşen Kuranın dua ayetleri ile Allah'tan mağfiret inayet feraset hilm istemek ve bunu elde etmek için çalışmak dualarımıza karşılık verecek olan Allah'ın takdirini beklemek...




Bakınız bu konuyu size açıklayıcı bilgiyi vermiştm. Bakınız okunan Kuran-ı kerimlerin veya duaların sevabından hasıl olan bu faydalanmalar ; ancak imanın bir neticesidir, iman da müminin çalışmasının bir mahsulüdür, evlâd ü ehibbanın duâ ve sadakalarından intifa etmek veya faydalanmak dahi imanın sevabı olduğu gibi, evlâd ve ahbabı kisbe sa'yin (çalışmaya gayret etmelerinin) dahi bir semeresidir.
Bilmem anlatabildim mi ?


SAAT: 07:25

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320