Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Makale ve Köşe Yazıları (https://www.forum.medineweb.net/516-makale-ve-kose-yazilari)
-   -   Müslümanlarda Kuran Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL (https://www.forum.medineweb.net/makale-ve-kose-yazilari/19606-muslumanlarda-kuran-paradoksu-mmetin-adiguzel.html)

Medine-web 22 Temmuz 2011 20:51

Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
 
değerli dostum,
düşüncelerin genel anlamda doğruları içersede,teknik yani kuran ilimleri bazında bazı sıkıntıları doğuruyor.şöyle ki ;
demişsin ki

"Kuran herhangi bir siyasi, felsefi, tasavvufi vb. sistem yada liberal, sosyalist bir ideoloji ile insanların karşısına çıkmış değildir. İslam inancı monarşiye uygulanabileceği gibi demokrasiye de uygulanabilir. Komün sisteme uygulanabileceği gibi serbest piyasa sistemine de uygulanabilir. Yeter ki adalet, özgürlük, birliktelik ve ahlak elden bırakılmasın. Kuran özgürlüğe, birlikteliğe ve adalete sadık kalınmasını emreder. Köleliği, azgınlığı ve zulmü de yasaklar."

bilakis kuranı kerim tüm beşeri sistemleri yerle bir eden(hakk geldi batıl zail oldu),hepsi ile savaşan,hakimiyetin,kanunun,yasanın Allaha ait olduğunu vurgulayan bir mesaj.kuranı kerim hiç bir sisteme uyarlanamıyacak kadar yüce olup,hiç bir sisteme sentez olmayı asla kabullenmemektedir.tüm sentezler zaten kuranda vardır.sentezler dejenere edildiğinden kuran rededer.vahy kaynaklı diğer üç semavi kitabı bile kabuıl etmemektedir.red gerekçesi "dejenere edilmesi,beşerin içeriğe kirlilik,mikrop aşılaması..." sizin mantığınıza göre hak hukuk adalet ve ahlak var ise hangi sistem olursa olsun kurana uygundur.bu biraz değil çok sorunlu bir düşünce.kuran kendisinden beslenen,kendi ruhuna ters düşmeyen sistemleri kendi içerisinde barındırır zaten.
evrensel demokrasi köleliği red eder mesela.ama bu kavrama yüklenen dejenere anlamlar farklı farklı.afrika demakrasisi,ortadoğu demokrasisi,kafkaslar demokrasisi veya batı(L)demokrasisi çok faklıdır.
evrensel laiklik kuran'a (lekum dinukum weliyedin---la ikrahe fiddin)uygundur mesela.kuran toplumun inancına yaşantısına karışmaz.kimseyı zorla islama getirmez.tek istediği olmazsa olmazı,islami ahlak kuralları çiğnenmiyecek.yani bir hafif meşrep inançsız kadını sokakta kıyafetini fiilini içkisini şuhluğunu sergileyemez.kendi toplumunun vahy kaynaklı yapısının zararına olan fiillere izin vermez.
ama türkiyedeki laiklik çok farklı bir olay.dinlere tahakumu şeklinde anlamlandırır.dinlere karşı tarafsız olması gerekirken,dinleri bizzat uygulayan,kural koyan,din adamlarına maaş veren,dini barınakları restore eden tuhaf bir sistem.
yani kavram karmaşası yaşanmaktadır.
kuranın ahlak anlayışı ile beşeri sistemlerin ahlak anlayışı çok farklı.kuran hafifmeşrep bir kadına zaniye derken,beşeri sistem buna hayat(!) kadını diyebiliyor.
kuran Allaha itaat etmeyene zalim derken,beşeri sistem medeni diyebiliyor.
bu cihetle kuran hiç bir beşeri sisteme sentezlenemez.tüm beşeri sistemler kurandan beslenerek terbiye edilebilir.
vaktim olsa diğerlerine de değineceğim inşaallah.

bilinmez 23 Temmuz 2011 08:00

Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
 
sayın başeditörüm kamer34, Yukardada verdiğim ELMA -ARMUT ÖRNEĞİNİN ÜZERİNDE DURACAM MAALESEF ,değerli baş editörüm MUHSİN HOCA ELMAYI ,ARMUY OLARAK TANIMLASA ELMA ARMUT OLMAZ...[Muhsin hocaya saygılar ismi üzerinde örnek verildiği için örneğe ismini kullandım].şimdi TASAVVUF DA böyledir YOK BİRİNİN YÜKLEDİĞİ ANLAM DEĞİL,Tasavvufun çıkışındaki ANLAMI VE İÇERİĞİ NEYSE O DUR..
Müslüman kimliğinde olanlar farklı YAŞAMA BİÇİMİ,İBADET ŞEKİLLERİNİ İSLAMLA YOĞURUP İSLAM DA VARMIŞ GİBİ ANLATMA LÜKSÜ OLAMAZ VELEVKİ PEYGAMBER OLSUN BU KİŞİ,Ha bunu yaparsa ne olur kendiliğinden,VAHİYE BİR ŞEY KATMIŞ OLUR Kİ PEYGAMBERDE BU DURUMDA UYARILMIŞTIR...yani muhsin hocamın yüklediği doğru bir tanım TASAVVUFU DOĞRU yapmaz.demokraside,kominizmde,saosyalizmdede İZMLERİN HEPSİNDEDE DOĞRULAR VAR VE BUNLARIDA TANIMLIYALIM O ZAMAN NE OLUR FACİAYI GÖRÜYOR GİBİYİM. SANKİ SANIRIM KAMER34 BAŞ EDİTÖRÜM NE DEMEK İSTEDİĞİM ANLATA BİLMİŞİMDİR..Örneğin KONUYU AÇAN KARAKÖSEDE DOMOKRASİYİ TANIMLASA , BAŞKASIDA KOMİNİZMİ,Bİ BAŞKASI BUDİZMİ KENDİNCE DOĞRULAR YÜKLESE KURANADA UYSA TAMAM O ZAMAN BUNLARDA DOĞRUDUR BUNLARDA İSLAMDA VAR DİYE BİLİRMİYİZ ....

Bizler KURANİ KAVRAMLARLA ANCAK KURAN MÜMİNİ OLABİLİRİZ,TASAVVUF DA FELSEFİK Bİ YAKLAŞIMLA ORTAYA ÇIKMIŞ Bİ KAVRAMDIR KÖKENİNDE BU VARDIR,Tıpkı diğer izmler gibi.....Tasavvuf alimlerine bakın hepsi HİNT MİSTİKSİZMİNDEN ETKİLENMİŞ,FELSEFEYLE YOĞRULMUŞ ,Daha sonrada KURANIN İÇİNE KENDİLERİNİ KOYMUŞ HARMANLI Bİ BİLGİYE MEVCUT Bİ AKIMDIR İLK ÇIKIŞLARINA BAKIN SAYIN DEĞERLİ SİTE YÖNETİCİLER VE KATILIMCILAR...

Abdulmelik hocanın yaptığı şu açıklama da takdire şayan KURAN HİÇ BİR BEŞER İDARELERİ KABUL ETMEYİP SENTEZLERİNİDE RED EDER ..Evet örneğin sünnetullah gereği RABBİMİZ RIZIK OLARAK İNSANLARI BİRBİRİNDEN ÜSTÜN YANİ MAL FAZLALIĞI OLARAK ÜSTÜN LÜK VERMİŞ AMA KOMİNİZMDE EŞİTLİK İLKESİ BAZ ALINMIŞ BUDA YERLE BİR OLMUŞTUR SSCB zamanında..sünnetullah aykırı olan herşey ZAYİ OLMAYA MAHKUMDUR DEMOKRASİDE DİĞER İZMLERDE BÖYLEDİR...

bilinmez 23 Temmuz 2011 08:34

Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
 
Ayrıca müslümanlar,düşüncelerini,ilkelerini,ölçülerini,pr ensiplerini ve değerlerini sadece İSLAMDAN ALIRLAR..

İNZAR 23 Temmuz 2011 22:01

Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
 
Eleştiri sunan kardeşlerime bir sorum olacak:

Kur'an niçin inmiştir,Kuranın muhattapları kimdir,Peygamberler niçin seçilir,İnsan aklı ile Rabbini tevhidi bir inanç ile tanıyamazmı?İslam'ın yönetim bazında bakışı ADALETTİR adaleti tesis edebilen kim olursa olsun itaat edilir örneğin:Bizler avrupa ülkesinde yaşıyor olalım ve İslami bir yönetim metodu yok yalnız insanlar arasında tüm konularda adil davranılıyor ise buna ne diyeceğiz Kur'an insanı muhattap alır bu muhattap olmada ölçüsü adalet iledir.

bilinmez 23 Temmuz 2011 23:05

Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
 
Alıntı:

İNZAR Üyemizden Alıntı (Mesaj 138986)
Eleştiri sunan kardeşlerime bir sorum olacak:

Kur'an niçin inmiştir,Kuranın muhattapları kimdir,Peygamberler niçin seçilir,İnsan aklı ile Rabbini tevhidi bir inanç ile tanıyamazmı?İslam'ın yönetim bazında bakışı ADALETTİR adaleti tesis edebilen kim olursa olsun itaat edilir örneğin:Bizler avrupa ülkesinde yaşıyor olalım ve İslami bir yönetim metodu yok yalnız insanlar arasında tüm konularda adil davranılıyor ise buna ne diyeceğiz Kur'an insanı muhattap alır bu muhattap olmada ölçüsü adalet iledir.


Kuran şunun için inmiştir güzel arkadaşım...

ENAM SÜRESİ...

156- "Bizden önce kitap yalnız iki topluluğa indirildi, biz ise onların ders gördüklerinden habersizlerdik" dememeniz;
157- Ya da: "Kitap bize de indirilseydi, elbette onlardan daha çok doğru yolda olurduk" dememeniz (için) işte size Rabbinizden apaçık bir belge, bir hidayet ve bir rahmet gelmiştir. Allah'ın ayetlerini yalanlayandan ve (insanları) ondan alıkoyup-çevirenden daha zalim kimdir? Ayetlerimizden alıkoyup-çevirenlere, bu 'engelleme ve çevirmelerinden' dolayı pek çetin bir azapla karşılık vereceğiz.

Ayrıca güzel arkadaşım ADELET BEŞERİ HÜKÜMLERLE OLMAZ,ADALET ALLAHIN HÜKMÜYLE OLUR YOKSA KİM OLURSA OLSUN NE YAPARSA YAPSIN ALLAHIN HÜKMÜNE UYMASSA BU ZULUM OLUR...İnsanlar arasında adelette sadece Allahın hükmüyle olur yok öyle değil diyorsanız buyrun delilinizi sunun...Çünkü Alemlerin rabbi olan rabbimiz KİM ALLAHIN HÜKMÜYLE HÜKMETMEZSE O zalimdir, diyor maide süresi,44,45,46,47 bakın ...

Ayrıca müslümanlar İKİ KÜFÜR[BEŞER KANUNUN TASARLAYICISI] ARASINDAN EN ılımlısını SEÇME HAKKIDA YOKTUR...AHZAB SÜRESİ 36...- Allah ve Resûlü, bir işe hükmettiği zaman, mü'min bir erkek ve mü'min bir kadın için o işte kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Kim Allah'a ve Resûlü’ne isyan ederse, artık gerçekten o, apaçık bir sapıklıkla sapmıştır.

yani günümüzde GÜNCEL ANLAMIYLA TAĞUT[Allahın hükmüyle hükmetmemek kendi aklına uymak VAHİYE DEĞİL] olayını iyi aqnlamak ve PIRATİKEN GÖSTERMEK ZORUNDADAIR MÜSLÜMANLARIN...

KARAKÖSE 23 Temmuz 2011 23:44

Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
 
sn bilinmez,
şayet müslüman olmamış olsaydım ve siz bana islamı tebliğ etmiş olsaydınız, muhtemelen islamın düşmanı olurdum. sizin tebliğ ettiğiniz dinde akıl yok, fikir yok, anlama yok,kısacası hiç bir şey yok. şimdi düşünün elinizde bir kitapla tebliğ yapıyorsunuz ama tebliğinizde diyorsunuzki, aklını kullanma, yorum yapma, düşünme, iyi yada kötü nedir sen bilemezsin, sen anlayamazsın vs vs. sadece benim sana gösterdiğim kitaptakilere iman et ve cenette gir. sizce mantıklımı. aaaaa pardon sizin tebliğ ettiğiniz inanca mantık doğru yolu göstermiyordu değilmi. afedersiniz unutmuşum. peki doğru yolu ne gösteriyor. söylermisiniz müüslüman olmayan birinin sizin tebliğnize göre müslüman olması için ne gibi bir sebebi olabilir.bu tıpkı şuna benzer gaipten bir ses duydum bana iman et dedi. sizce bu uygun bir sebep olabilirmi

sn: abdulmelik
Allah kuran ile tüm beşeri sistemleri yıkmıştır diyorsunuz. beşeri sistem derken neyi kastediyorsunuz. serbest piysayımı, kömün sisteminimi, anarşizmimi.
peki, sizce islam hem serbest piyasayı, hem sosyal piyasayı, hem komün sistemini, ortak piyasayı, bireysel ekonomiyi hepsini ortadan kaldırdıysa ne sundu? kuran da özel mülkiyet varmıdır, yoksa herşey ortakmıdır. hangisi doğru, hepsi kaldırıldıysa yerine ne var.Hz.ömer toprak revizyonu ile arazileri kiraya veriyordu ve 3 yıl ekip biçmeyenlerin elinden arazileri alıyordu.al sana beşeri bir sistem. oysa Allah tüm beşeri sistemleri kaldırmıştı, hz.ömer kendisi sistem geliştirmek yerine niçin işi Allaha bırakmadı.Hz.Ali herkese maaş bağlatmıştı, al sana beşeri bir sistem daha, Bu insanlar allahın kaldırdığı beşeri sistemleri niye geliştiriyorlardı.

olay şurya çıkıyor;hiç bir şey yapılmamalı,çünkü allah beşeri herşeyi yasaklamıştır. iyi o zaman en iyisi yan gelip yatmak,çünkü biz ne aklımızla hayrı bilebiliriz, nede şerri, ne iyiyi anlarız nede kötüyü. o zaman uzanıp ölümü beklemeli ve dünyanın yönetiminide kuran sayfalarına bırakmalıyız. olabilir ki, sayfalardan bir melek çıkar ve dünyayı kurtaran adam olur. yada gökteki kargalara bakıp işlerimizi onlara göre ayarlarız, çünkü onların sistemi beşeri değil(kabil bahsine atfen)

bu arada sn bilinmez sizin hayrı şerri bilemezsiniz mealindeki ayet güzellik ve çirkinliklerden söz etmiyor, sonucu tahmin edilemeyen olaylardan söz ediyor, mesela sınavı kazanıp kazanmamanın hayır yada şer getirmesi gibi. yoksa hırszlık, adaletsizlik, tecavüz, cinayet konuları için allah hayır olabilir demiyor

kamer34 23 Temmuz 2011 23:46

Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
 
Alıntı:

İNZAR Üyemizden Alıntı (Mesaj 138986)
Eleştiri sunan kardeşlerime bir sorum olacak:

Kur'an niçin inmiştir,Kuranın muhattapları kimdir,Peygamberler niçin seçilir,İnsan aklı ile Rabbini tevhidi bir inanç ile tanıyamazmı?İslam'ın yönetim bazında bakışı ADALETTİR adaleti tesis edebilen kim olursa olsun itaat edilir örneğin:Bizler avrupa ülkesinde yaşıyor olalım ve İslami bir yönetim metodu yok yalnız insanlar arasında tüm konularda adil davranılıyor ise buna ne diyeceğiz Kur'an insanı muhattap alır bu muhattap olmada ölçüsü adalet iledir.

Bu acayip bir yaklaışım olmuş fakat bu mantığın altında çok tehlikeli bir borutta mevcuttur.
konuyu biraz açacak olursak

Tüm beşeri sistemler sözüm ona insanlığın refahı güveni mutluluğu ve huzurunu sağlamak onların mutlu mürefeh bir şekilde yaşamlarını sürdürmelerini sağlamak üzere bina edilmiştir.

Örneğin şuanki yeryüzündeki rejimlerin tamamı kendi toplumlarını daha mutlu yaşatmak için kanunlar yasalar düzenlenmiştir.

İşte tam burada cenabi Allah bu rejimlerin tamamını akılsızlıkla itham ederek sizleri ben yarattım sizler için neyin doğru neyin yanlış olduğunuda en iyi bilen benim buyurmuştur. Peygamberlerin gönderiliş gayeside budur.

Güzel insan İNZAR şimdi diyelimki birileri çıkıp adalet adına hukuk adına refah adına ülkemizde ilahlık taslayarak bizler için en doğrusunu bulduğunu ilan ederse ki etmiştir bizler buna itaatmi edeceğiz.

Adalet insanların menfatlerine ve çıkarlarına göre değişebildiği gibi insanların Allah'ın vahyine dayanmadan adalet dağıtabilceklerinde inanmak çok acı vericidir.

Bazı rejimler kendi toplumlarına mürefeh bir hayat takdim edebilirler hatta onları sosyal rahatlığıda kavuşturabilirler fakat Allah'ın kast ettiği manada asla adelet dağıtamazlar.Eğer böyle düşünürsek o zaman insanlarında allahın yasaları gibi yasa (kanun koyuculuk) yapabileceklerine inanmış oluruzki bu tam bir faciadır.

Bugün avrupa ülkelerindeki refah düzeyinin yüksek olması bizleri asla aldatmasın.

Avrupadaki kokuşmuş aile yapısı ve çökmüş insanın insana sevgisi artık hayvanlarda arar hale gelmiştir.

Çok yazık çok üzüldüm bu düşünceye.

Adalet dağıtabilen avrupa ülkelerini hakikaten tanıyamamış kurandaki adalatide bir nebze olsun anlayamaışsınız.

İnsaların insanlara kulluk yaptığı düzenlerde adaletten söz etmek hakikaten içler acısı bir durumdur.

Adil Allah'ın sıfatlarından biridir onun kadar hak hukuk tayin edebilecek hiç kimse yoktur.

Hakkını helal et ve şunu unutma adalaet kavramı tüm rejimlerde farklı farklıdır sadece islamda bu kvramın anlamı tektir. onunda sebebi şudur çünkü islam dininin sahibi din günün sahibidir ondan. "maliyevvmiddin"

KARAKÖSE 23 Temmuz 2011 23:57

Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
 
aklıma gelmişken bir dipnot düşmeliyim.
murtaza mutaharinin felsefe dersleri kitaplarını okurken şöyle bir değerlendirme ile karşılaşmıştım. muttahari freud dan söz ediyordu ve insan psikolojisi ile ilgili freud dan delil getiriyordu. sonrada diyordu ki, islam dünyası küfrü kötülemeyi, tüm kafir bilim adamlarını kötülemek olarak algılamıştır. kafir bilginlerin kimi düşünceleri sapkınlıktır, sömürüdür, çirkindir ancak kimi düşünceleride insanlık için faydalı ve yararlıdır.

bende diyorum ki, beşeri sistem deyip herşeyi çöpe attığınızı ancak söyleyebilirizsiniz ama pratikte böyle bir şey yok. sonuçta bir devlet yönetilecekse her şubesi bir sistem ile yönetilmeli, bunun idari işleri var, ekonomisi var, sosyal ihtiyaçları var, enerji konusu var, sağlığı var, eğitimi var vs vs. mesela hukuk kurallarını kurandan aldınız, peki herşeyi kadı dediğini bir kişiyemi yükleyeceksiniz, yani bir kadı çıkıp hem cinayetlere, hem boşanmalara, hem çocuk haklarına, hem yönetim işlerine, yani asliye, sulh ve ne bileyim her ne varsa hepsinemi bakcak.
yaw arkadaş kuran hukuk kurallarını koymuş ama sen kalkıp betonarme bina beşer işidir onda kuran hukuku olmaz dersen, senin din algında bir sorun var demektir.çünkü kuran hukuk kurallarını belirlemiş, mahkeme binasının hangi malzemeden, kaç kat yapılacağına karışmamış.şimdi batı adalet sarayının harcında kireç kullandı diye bir adalet binamızı saman çamur karışımı ilemi yapalım.

KARAKÖSE 24 Temmuz 2011 00:06

Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
 
sn kamer;
Allah en iyisini göndermiştir deyip kestirip atıyorsunuz. eyvallah Allah en güzelini göndermiş ama insanada sistem geliştirme sorumluluğunu yüklemiştir.Allah temel noktaları bildirmiştir. detayları insanlara bırakmıştır.
hatta Hz.Ömer kuranda 80 sopa olan içki haddini 100 sopaya çıkaracak kadar yorum yapmada kendinden amin olabilmiştir. ancak adaltten ayrılmamıştır değilmi.

kamer34 24 Temmuz 2011 00:18

Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
 
Sayın yazarımız

Meseleleri birazcık karıştırdığınızı görüyorum.

Bakın sayın abim sizde biliyorsunuz islam devleti temelini kuran üzere bina eder. Kuran da yer almayan yada islam fıkhında yer almayan meselelerde o günün örf ve adetlerindende yararlanan bir sistemdir.

Daha önce bir çok yazımdada izah etmiştim yinede bir iki örnek vermeye çalışayım.
örneğin: Bugün 18 yaş altı çocukların hastahane muayeneleri ve ilaçları üceretsizidir yada çok düşük bedellidir. bu uygulama kuranda yok sünette de yok şimdi bu güzel uygulamayı biz redmi edeceğiz tabiki hayır.

Tağuti rejimlerin koydukları yasaları bizler kalkıp bunlar serbest piyasadır diyerek kabul edecek olursak o zaman nerdee kaldı Allah'ın kanunları.

Ama yok Allah'ın dini salt bir düşünceden ibarettir dersek o zaman "iman edip salih amel işlme" prensibnini nasıl anlayacağız.

İslam dini beşeri tağutların tamamını red etmedikçe imanı geçerli kılmaz. Bakara/256 Nahl/36

İslam dininin uygun gördüğü ekonomik piyasa ancak Allah'ın istediği şekilde olduğu zaman kabul görürür.

Örneğin: Serbest piyasa yada serbest ekonomi adı altında faiz yapılabilinirmi? bu mümkün değil . Fakat bu durum günümüzde serbest piyasa adı altında tefeciliğin faizciliğin her türlü mübah görüldüğü hatta mevcut olan devlette bu işi bono tahvilleri adı altında yada uzun vadeli kredi adı altında bi zat kendisi yapmaktadır.

Faize helal kılan fuhuşu vergi adı altında meşrulaştıran ülkeme turizmden gelir gelecek diye akdeniz sahillerini çıplaklar ve fuhuş kampına çeviren şu kokuşmuş beşeri aklına dayalı güyya ekonomi güyya adalet diye savunmayalım Allah için.

Güzel insanlar bizler sosyal siyasal ekonomik kültürel kısacası hayatımızın tüm alanlarını Allah'ın razı olacağı ve onun dininde aykırı düşmemek kaydıyla yaşarsak o zaman göreceksinizki hak hukuk adalet gerçek anlamda hayatımıza yansımış olur.

Şimdi yukarıda saymış olduğum islama aykırı meseleleri helalleri haramları hz. ömerin misalını vererek işin içinden çıkamayız.

Müslüman düşüncelerini yaşam biçimini kuran vahyine uygun tesis ettikten sonra tabiki günlük hayatında briçok konuda beşeri bir takım uygulamalar gerçekleştirecektir. Malı mülküde kendisine ait olacaktır. çünki islam sosyalizm değildir.

ALLAHA emanet olunuz


SAAT: 03:10

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320