Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Makale ve Köşe Yazıları (https://www.forum.medineweb.net/516-makale-ve-kose-yazilari)
-   -   İslam Dininde Ekoller (Mutezile-Şia-Ehli Sünnet-Vahhabi) /Mevlüt Hönül (https://www.forum.medineweb.net/makale-ve-kose-yazilari/21975-islam-dininde-ekoller-mutezile-sia-ehli-sunnet-vahhabi-mevlut-honul.html)

Mevlüt HÖNÜL 20 Mayıs 2012 23:20

İslam Dininde Ekoller (Mutezile-Şia-Ehli Sünnet-Vahhabi) /Mevlüt Hönül
 
İslami bir ekol olan Mutezileye sapık diyenler bana yanlışlarını tek tek sunabilirlermi.Öncelikle Kimse putum değildir Rehberim Kur'an= Sünnet=Sahih Hadisler ve İslam ulemasının görüş birliği içerisinde olduğu İlim dallarıdır.

İlmi eğitimden yoksun Kur'an Ahlakı ile ahlaklanamayan, bazı Kardeşlerimizin Tekfirci yaklaşımları beni rahatsız etmektedir. Çünkü kişi bilmediğinin düşmanıdır Mutezile Şia Vahhabi Ehli Sünnet gibi İslam ekollerinin çıkış nedenleri ilmi dayanakları vb hususları bilmeden bunlara Sapık vb kavramlar kullanılması İslam şahsiyeti üzere olan kişilere yakışmamaktadır.

Eğer bir ekolün hatasına rastladı iseniz bunu en güzel şekilde dile getirmek dururken hemen holiganca bir uslup ile tekfir etmek hangi dinin ahlakına girer bunu yapanlara soruyorum ?Yıllarca Müslümanları birbirine kırdıran Mezhep holiganları asla ümmete fayda sağlamadılar bilakis ümmeti fırkalara bölerek güçsüz bir duruma getirdiler..Dillerinden vahdeti düşürmeyip Müslümanlar arasına teferruat hususlarını ikide bir sunarak sözüm ona kendilerini fırkayi naciye diğerlerini dalalet ehli gösterenleredir.

İnançta birbirinden bağımsız düşünülemeyecek olan,Öncelikle Akıl=Kuran=Sünnet ve diğerlerini birbirinden kopararak yol almaya çalışanlar sadece kendilerini kandırmaktadırlar..Kur'an öyle bir kaynaktır ki isteyen istediği hususta delil sunabilir lakin bunu yapmaya çalışanlar Kur'an bütünlüğünden öte Yahudileşme eseri olan parçacı bir birinden bağımsız yaklaşımlar ile kendilerini haklı çıkarabilmektedirler...İmam Ali'nin bu konuda haricilere gönderdiği sahabelere özellikle onlar ile Sünnet=Hadis ile konuşun söylemi Kur'an ile tartışmaya girildiğinde her iki kesiminde kendini haklı çıkaracak delilleri bulabilmesinden ötürüdür...

....Namaza yaklaşmayın.... ayetini kesip alınca kendi kıt akıllarına göre kendilerini haklı görebilenler kes böl parçala yaklaşımı ile Kur'an'ı kendi heva ve heveslerine göre yorumlayabilmektedirler...

Yıllarca nakli esas alıp Akıllarını kiraya veren bazı şahışlar bugünkü Emevi zihniyetinin ürünü olan Halkın dini anlayışını hakim kılmışlardır .Münazara hususunda en son tartışmak istediğim husus islam ekolleridir.

Ben ehli sünnet olmasamda tüm ailem ve dostlarım bu kesimden o yüzden kimsenin inancına karışmak istemiyom ve aynı zamanda saygı duyuyom, eğrisi ve doğrusu ile ama inandığım değerlerede asla laf ettirmem her hususta delilleri ile savunurum da Mutezileye Sapık diyebilecek kadar cesaretli google alimlerini kaale dahi almıyorum...

Ekollerin çıkış sebeplerinin temelinde Fasık yönetimler vardır sindirilmiş insanlar o yönetimlere karşı hakkı haykıramadıkları için sessizliğe bürünüp kendilerinden sonra takipçileri olacak şahıslarıda sessizliğe mahkum etmişlerdir...Hakkı haykıran Alimer ise darağaçlarında sallandırılmışlardır yada zindanlarda İmam Ebu Hanife İmam Şafii İmam Ahmet İmam Malik Şeyh said Üstad Saide Kurdi İmam Zeynelabidin İmam Hüseyin vb Binler....

Şia-Sünni-Mutezile-Vahhabi vb kim olursa olsun baş tacımdır ama Hakikatleri sadece yanlışlarını almadığım gibi eleştirmesinide bilirim bu konuyu açmamın sebebi bir kardeşimizin ikide bir Mutezileye sapık fırka diye ithamından dır yoksa bu tür suni gündemler ile uğraşacak zamanım yoktur...

Allah Resulü yaşadığı dönem içerisinde bulunduğu bölgedeki insanları yeterince aydınlatmasından ötürü farklı bir arayışa ihtiyaç bırakmamıştır.İnsanlar arasında dengeli ve sistematik bir anlama ve anlatma faaliyetini sunarak.


İslam sınırlarının genişlemesi neticesinde farklı kültür ve etnik kimliklerin artması yeni yorumlara kapı aralamıştır.İlk örneğini Kur'anın toparlanması olarak görebilmekteyiz.Daha sonraki dönemlerde Hz Ömer döneminde vilayetlere ''Muallim'' sıfatı ile giden sahabeler farklı kültür ve etnik kimlik sahiplerinin ihtiyaçlarına cevap vermenin gerekliliğini iyi bilmekte idiler.


Bu çaba ve anlayışlara kimi zaman bireysel kimi zaman grup çalışmaları şeklinde yapmışlardır.Bu çalışmalar neticesinde insanlar arasında belli fikirler ekseninde düşünce okulları oluşmaya ve onların ortaya koymuş oldukları sistematik düşünceler etrafında yeni ekoller var olmaya başlamıştır.


Bu düşünce sistematiği içerisinde ''Kelam'' ekolü ihtiyaçlara cevap verme hissi ile hareket ederek sorunlara çözüm üretmeye başlamıştır.


İslam çoğrafyasında ekollerin hemen hepsi ırak bölgesinde ırak bölgesinde ortaya çıkmıştır.Buda bizlere o bölgenin şartlarının bu tür oluşumlara zemin olduğunu göstermektedir.Bölgenin siyasi yapısı nazara alındığında ekonomik ve siyasal boyutu dini zemini oluşturmuştur. O asra baktığımızda en üst belirleyici unsur din olarak görülmekte ve fikri akımların burda neşet etmesine imkan kılmaktadır.


İslami ekoller bu yapılanmalar içerisinde kimi zaman gizli olarak faaliyetlerini yürütürken kimi zaman aşikar olarak yapmışlardır...İmansız amel yoktur Ya da İdareci İmanlı ama amelsiz olduğunda Amelsiz iman yoktur gibi sözler zalim idarecilere karşı söylenmiş hakikatleri temsil etmektedir....


Siyasi ve Kelam yönünden sessiz kalan gruplar Mutezile Alimleri Şia Alimleri Sünni Alimler vb tüm ekollerin çıkış noktalarını inşaallah detaylı bir şekilde izah etmeye çalışacağım ....


Örneğin: İdareci zalim olduğu zaman İlim ehli olanların onlara açıktan söz söyleme hakları gasp edildiğinden farklı yollar ile yönetimin zalimliği deşifre edilmeye çalışılmıştır..

İslam dini her zaman dinamik bir yapıya sahiptir. Durağan değildir Vahiy ve akıl insanın din anlayışını ortaya koyar. İslamın temeli ‘’Tevhid merkezli’’ iman ibadet ve diğer evrensel ilkelerdir. İnsanların dini doğru anlayabilmeleri için doğru bir tarih bilincine sahip olmaları gereklidir. Her ne kadar geçmiş olarak kullanılıyorsa da bizlere ulaştırdığı vesikalar yaşamsal olaylar vb bizlere ibret ve ders vermek için önemlidir.


Mezheplerin çıkış süreci din anlayışında farklı anlayışların kurumsallaşması sonucu ortaya çıkan beşeri oluşumlardır. Temel iman esasları olan Allah’a ahiret gününe peygamberlere meleklere kitaplara vb inanıyor ve iman ediyor ise Müslüman’dır İslam dairesi içerisindedir. Hiç bir mezhep imamı ben mezhep kuruyorum iddiası ile çıkmamıştır. Bilakis kendi asırlarında karşılaştıkları sorunlara çözümler bulmak için uğraşmışlardır bunları kurumsallaştıranlar sonraki takipçileridir.


Mezhepli olmayı bir kenara bırakıp günümüzde ‘’Mezhepçilik’’ yapan anlayışlar İslama hiçbir şey kazandırmadıkları gibi İslam dairesi içerisinde yaşamaya çalışan Müslümanları bölmeden başka bir işe yaramamışlardır. A ve B gibi isimlendirmeler etrafında sosyal ve ekonomik alandan uzak insanların sorunları ile ilgilenmeyen kafa yapıları oluşturmuşlardır…


Mal biriktiricilerinin egemen olduğu bir toplumda insanları bölme hareketlerine daha çok imkan sağlayarak. Sosyal adalet sağlanmadan Kur’ani müeyyideleri uygulamaya çalışarak sözde Kur’ani ruhu inşa etmeye çalışmak kadar Kur’an ruhuna aykırı hiçbir şey yoktur.


Bu dönüşüm, Allah resulünün yaşamış olduğu dönemde ruhları harekete geçiren Kur’an örnekliği ile tarihi şartlara uygun sorumluluk bilincini kuşanma anlama ve çözme ile gerçekleştirilebilir. Asırlar boyunca yapıla gelen Bizans veya Pers imparatorluklarına yakın olan Emevi ve Abbasi monarşisini Kuran’dan bazı ayetler ile meşrulaştırmaya çalışanların yapmış oldukları aldatmalardan arınarak.


İnanç sistemi ne olursa olsun, bütün insanların en büyük düşmanı para putperestliği, ekonomik gücü elinde bulundurmadır. Bu düşman güçlere karşı insanları harekete geçirecek gerçek kaynaklara dönmek, sosyal adaletsizliklere karşı bir bütünlük içerisinde birleşmek ile olur.


İslam’ın hayranlık uyandıran en büyük özelliği, her yönü ile evrensel olmasıdır. Allah’ın insanoğlunu yaratmasından bugüne kadar var olan en önemli esas evrensel bir anlayış olan İslam ahkamının hakim olduğu yaşamsal şartların oluşturulmasıdır.


Bu yaşam şartları oluşturulmadan İslam adına ‘’Şeriat’’ı uygulanamaz.Sosyal adalet ve tevhid inancını tesis etmek ile ancak hayata hakim kılınabilir. İslam tarihinde Kur’an’i bir emir olan hırsızlık yapanın elini kesme hakikati Hz Ömer döneminde sosyal adalet sağlanamadığı ve kıtlık olduğu için uygulanmamıştır.


Günümüzde eğer tekfir yapılacak ise öncelikli olarak tekfir edilecek kişilere ne kadar hakikati anlatabildik yaşadık hayata hakim kılabildik gibi soruları kendimize sormamız lazım kendisini eleştiremeyen vicdan muhasebesi yapamayan anlattığını yapmayan kişiler isek önce kendi hayatımızı Kur'an'a uyarlamak zorundayız emin olun tekfir etmek çok kolay bir hal almış ve aşırılığa kaçmıştır...


İnsanların emeğini gasp eden hakkını tam olarak vermeyen mülkü kendi tekellerine alarak Mülk yalnızca Allah'ındır ayetini görmezden gelen anlayış sahibi Müslümanlar sayesinde insanlar dinden uzaklaşmış ve sapkın yollara düşmüşlerdir Allaha emanet olunuz.....


Mevlüt HÖNÜL
MALAZGİRT
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

@MAVERA@ 23 Mayıs 2012 17:36

Cevap: İslam Dininde Ekoller (Mutezile-Şia-Ehli Sünnet-Vahhabi)
 
bu yazıya davetulhak ta gerekli bir şekilde reddiye yazılmıştır

aslıı 23 Mayıs 2012 18:03

Cevap: İslam Dininde Ekoller (Mutezile-Şia-Ehli Sünnet-Vahhabi)
 
şianın hepsine birden hüküm veremeyiz yani şia şudur denilmez lakin hz aişeye fuhuş iftirasını atarsa ki nur suresinde 18 yerde aklanmıştır sahabeye kafir derse tabikide şianın bu kısmı sapık bi görüştür....
mutezile ye göre kul kendi işini kendi yaratır diyor bu dogrumudur sizce?
ayetlerdede geçtigi gibi insan ya cennete ya cehenneme gidecek fakat mutezileye göre bazı kimseler cennetle cehennem arasında duracak bu ayete hadise ters degil mi?sizin konularınıza yorum yapmamamı söylemiştiniz ama yapmak zorunda kaldım kusura bakmayın

Mevlüt HÖNÜL 23 Mayıs 2012 23:44

Cevap: İslam Dininde Ekoller (Mutezile-Şia-Ehli Sünnet-Vahhabi)
 
Alıntı:

aslıı Üyemizden Alıntı (Mesaj 177937)
şianın hepsine birden hüküm veremeyiz yani şia şudur denilmez lakin hz aişeye fuhuş iftirasını atarsa ki nur suresinde 18 yerde aklanmıştır sahabeye kafir derse tabikide şianın bu kısmı sapık bi görüştür....

Alıntı:

aslıı Üyemizden Alıntı (Mesaj 177937)

mutezile ye göre kul kendi işini kendi yaratır diyor bu dogrumudur sizce?
ayetlerdede geçtigi gibi insan ya cennete ya cehenneme gidecek fakat mutezileye göre bazı kimseler cennetle cehennem arasında duracak bu ayete hadise ters degil mi?sizin konularınıza yorum yapmamamı söylemiştiniz ama yapmak zorunda kaldım kusura bakmayın



Aslı Hanım Şia ile İfk hadisesinin ne alakası var Bir defa İfk hadisesinde Annemiz Aişe ve İmam Aliye iftira atanlar Münafıkların başı Abdullah bin ubey ve arkadaşlarıdır.İffet abidesi Annemize iftira olayında Şianın alakası yoktur Ona dil uzatmak hiçbir Mümine yakışmaz yapanlar var isede haddini aşanlardır Allah resulünü incitenlerdir İsmi ister Şia ister başka bir şey olsun Kur'an ile hükmü belirlenmiş bir konuda fikir beyan edemez haddine de değildir...Şianın içinde barındırdığı Hurafe ve Bidatleri asla kabul etmedim etmemde aklım kiralık değil Doğruları beni bağlar yanlışlarını bizzat kendim eleştiririm taassupçu değilimdir.

Kul kendi fiilinin yaratıcısıdır bu yaratma Allah'ın yaratması ile kıyas edilmiyor algı farklılığı yanlış anlaşılmaya sebep oluyor.Örneğin: Şimdi size burda cevap yazan benim demi bu cevap yazmaya Allah yazdırıyor diyebilirmiyiz hayır Allah'ın herşeyi bilmesi ol demesi İnsanın fiilleri üzerinde zorlayıcı bir güç değildir kişi kendi fiilini kendisi ortaya koyar Hayra yönelirse Allah hayrın kapılarını açar Şerre yönelirse şerrin yollarını açar Hidayet ve sapkınlık insanın özgür iradesi iledir ...

Cennet ve Cehennem Hususunda Mutezile gibi düşünmüyorum Ya Cennet Yada Cehennemdir bazı ayetlein yorumunda zorlama ile o sonuç çıkarılmıştır Görüşlerine saygı duyarım lakin Cennet ve Cehhennemdire. Girenlerin çıkması fikrini savunan Ehli Sünnenin görüşü Kur'ana göre geçersizdir Girenler ebedi olmak üzere yerleşirler Günahımın cezasını çekip çıkacam görüşü Kur'ana aykırıdır....

Konularıma yorum yapmamanız hususunda sizi uyarmamın sebebi Kur'ani Kavramları net olarak bilmediğiniz kanısındayım ve geleneksel efendilerinizin öğretileri ile yetişmeniz ele almış olduğum konularda sizin yanlış görüş beyan etmenize sebebiyet vermekte olduğunu hissetmemdendir yoksa sizin şahsınız ile bir sorunum yok daha Zalime zalim demeye dahi yanaşmayan bir öğretidin uydurmaları ile konulara katılımınız kendini bilmez bir iki kişinin beni germesine ve yanlış şekilde konuşmama neden oluyor delilleri sunarak itiraz ederseniz bende size delillerinizin hakkmı batılmı olduğunu ispatlayarak cevap veririm lakin geleneksel öğretiler ve Şeyhlerin dini algısı ile verilen cevaplar benim nezdimde değersizdir ...

Mevlüt HÖNÜL 23 Mayıs 2012 23:47

Cevap: İslam Dininde Ekoller (Mutezile-Şia-Ehli Sünnet-Vahhabi)
 
Alıntı:

@MAVERA@ Üyemizden Alıntı (Mesaj 177933)
bu yazıya davetulhak ta gerekli bir şekilde reddiye yazılmıştır


Okudum Abim eleştirilerinizi saygı duyuyorum kendinizce haklı nedenleri sunmuşsunuz size ordan cevap verecem inşallah....

aslıı 23 Mayıs 2012 23:48

Cevap: İslam Dininde Ekoller (Mutezile-Şia-Ehli Sünnet-Vahhabi)
 
eyvallah bu kanıdaysanız daha yorum yapmam allaha emanet olun

Mevlüt HÖNÜL 23 Mayıs 2012 23:54

Cevap: İslam Dininde Ekoller (Mutezile-Şia-Ehli Sünnet-Vahhabi)
 
Yorum yapmayın demiyom Kur'ani deliller ile eleştiriniz bu konuda sıkıntım yok Kur'ani boyutu ile hatamı ortaya koyarsanız asla yanlış anlamam hatta size minnettar olurum hatamı bana göstermeye vesile olduğunuz için anlatabildimmi bacım...

aslıı 24 Mayıs 2012 00:08

Cevap: İslam Dininde Ekoller (Mutezile-Şia-Ehli Sünnet-Vahhabi)
 
şianın ifk hadisesiyle alakası şia hz aişeye atılan iftirayı dogruluyo yani 18 ayeti yoka sayıyo alaka budur abim araştırırsanız bunu görebilirsiniz inşallah ayrıca hz aliyi peygamber boyutunda gösteriyolar hz aliyi çoook severiz fakat peygamber dendimi iş başkalaşır bu konuda bi bilginiz vardır sanırsam açarmısınız biraz
mutezile görüşünü yani kul kendi fiilini kendi yaratır görüşünde sizinle aynı kanıda degilim çünkü yaratmak oldurmak allaha mahsustur degil mi eger ben buraya yorum yapıyorsam bunu allah yaptırıyo evet allahın izniyle ben düşünüyorum yazıyorum ama bunları allah bana yazdırıyo allah düşündürüyo onun dilemesiyle oluyo

Mevlüt HÖNÜL 24 Mayıs 2012 00:20

Cevap: İslam Dininde Ekoller (Mutezile-Şia-Ehli Sünnet-Vahhabi)
 
aslıı

şianın ifk hadisesiyle alakası şia hz aişeye atılan iftirayı dogruluyo yani 18 ayeti yoka sayıyo alaka budur abim araştırırsanız bunu görebilirsiniz inşallah ayrıca hz aliyi peygamber boyutunda gösteriyolar hz aliyi çoook severiz fakat peygamber dendimi iş başkalaşır bu konuda bi bilginiz vardır sanırsam açarmısınız biraz ...

Şianın gulat kesimleri mevcuttur İmam Ali hususunda aşırı yücelten kesimler vardır.Şia kendi içerisinde yanlış değilsem on iki on üç gruba ayrılır bunların içerisinde en makul görüş belirtenleri yani sünni anlayışa yakın olanları ...

Caferilik; İmam Cafer'i Sadık'ın adını taşıyan mezheptir.
Zeydilik; İmam-ı Zeynel Abidin'in oğlu Zeyd bin Ali'nin adını taşıyan mezheptir.
İsmaililik; İmam Cafer'i Sadık'ın büyük oğlu imam İsmail'in adını taşıyan mezhep.

Bunun dışında kalanlarda çok büyük yanılgılar vardır ismini verdiklerim caferilik,zeydilik,ismailiye görüşlerinde elbette ifrat ve tefrit boyutunda görüşler mevcuttur Hz Ömere Hz Ebubekire Hz Osmana küfredenleri bile vardır bu onların kendi aymazlıklarıdır Yanlıştır hatadır edepsizliktir Ha şunuda belirteyim Hz Osmanın şahsına asla dil uzatmam Zühd ve Takvada üstündür siyaset ehli değildir derim Siyasetini eleştiririm. Çünkü onun mütevazi kişiliğinden yararlanan fırsatçılar onun döneminde onun Mührünü kullanarak ondan habersiz iş yapacak kadar ileri gitmişlerdir Allah kendisinden razı olsun Rıdvan beyatı ayetinin nuzül sebebi Hz Osmandır ....

mutezile görüşünü yani kul kendi fiilini kendi yaratır görüşünde sizinle aynı kanıda degilim çünkü yaratmak oldurmak allaha mahsustur degil mi eger ben buraya yorum yapıyorsam bunu allah yaptırıyo evet allahın izniyle ben düşünüyorum yazıyorum ama bunları allah bana yazdırıyo allah düşündürüyo onun dilemesiyle

İşte ablam bu anlayış yanlış kader inanışından ötürü geliyor.Ben buraya yazmasan Allah niye bana yazdırsın o zaman yanlış yazacağım cümleleride Allahmı yazdırıyor olacak istişare ediyoruz sadece fikir alışverişi...

Mevlüt HÖNÜL 24 Mayıs 2012 01:33

Cevap: İslam Dininde Ekoller (Mutezile-Şia-Ehli Sünnet-Vahhabi)
 
Aslı bacım : Öncelikle İnsanın yaradılış gayesini net öğrenmemiz lazım şu makale

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Kader hususunda ise İnsanın fiillerini incele sonucu paylaşırsın inşallah...

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]


SAAT: 11:31

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306