Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Muhtelif Konular (https://www.forum.medineweb.net/657-muhtelif-konular)
-   -   İman – Sâlih Amel İlişkisi (https://www.forum.medineweb.net/muhtelif-konular/13827-iman-%96-salih-amel-iliskisi.html)

BEDİİ HAMİT 21 Eylül 2010 18:58

Alıntı:

BEDİİ HAMİT

ŞİRK KOŞAN İLE İNKAR EDEN ARASINDA NE FARK VAR. HEPSİ BİRBİRİNİN AYNI DEĞİL MİDİR ?

İster şirk koşan olsun ister inkar eden olsun bunların hepsi kafir sınıfından değil mi ?

Sanırım kafir tanımını daha geniş bir çerçevede işleyebilirsiniz.

Şirk-i esbab:
Yaratıcıyı inkar eden şirk çeşididir. Bu çeşit şirkte, her şeyin Yaratıcının yaratmasıyla oluşmadığı, maddenin kendi kendisinin sebebi ve yaratıcısı olduğuna inanılır. Naturalist ve Materyalist inanışlar bu türden bir şirke girerler.

BU tanıma göre ateistlerde Şirk mensupları olmaktadır.. O HALDE tüm inkar edenler Şirk mesupları mı olmaktadır ? Tüm inkar edenler Şirk mesuplarıdır diyebilir miyiz ?

Bilhassa ateistler tanımadıkları Allaha ortak mı koşmaktadırlar ? Tanımadıkları ve inkar ettikleri ALLAHA nasıl ortak koşarlar anlayamadım ?

Yitiksevda 21 Eylül 2010 23:06

Bu tanıma göre ateistlerde Şirk mensupları olmaktadır.. O HALDE tüm inkar edenler Şirk mesupları mı olmaktadır ? Tüm inkar edenler Şirk mesuplarıdır diyebilir miyiz ?

Bilhassa ateistler tanımadıkları Allaha ortak mı koşmaktadırlar ? Tanımadıkları ve inkar ettikleri ALLAHA nasıl ortak koşarlar anlayamadım ?


Küfr-ü İnadi:Tanımını verdiğimiz kavram dahilinde düşünecek olursak,Aklın ve Vahyin getirdiği delillere rağmen inkar etmek, Herşeyin maddeden geldiğini varsayma,Yaradanı inkar edip kabul etmeme,Ateistler Allah'ı tanımadıklarını iddia ederek Maddeyi yaradan görme anlayışları ile ''ŞİRK'e düşmektedirler.Yani Allah ortak koşma noktaları madde üzerinden düştükleri hata iledir.

Hakikati inkara sartlanmış olan İnkarcılar ''İnkar'' Kelimesi köken itibari ile ''K-F-R'' den gelir.Küfür kavramını iki bazda ele almıştık anlaşılabilmesi adına yalnız bu kavram bir araştırma konusu olup bir iki cümle ile tarif edilmemeli bu hususta daha sağlam sonuçlara ulaşmak adına Kur'anda geçen İnkar kavramını tüm boyutları ile ele almamız gerektiği kanısındayım...

Esbab kelime anlamı olarak "sebep" kelimesinin çoğuludur, yani sebepler demektir. Dikkat edersek Kur'an'ı anlama yöntemleri içerisinde ''ESBAB'I NÜZUL'' (Nüzul) iniş,inme (Esbab'ı) sebebi, kavramı ayetler, sureler hangi sebeplerle, hangi olaylar üzerine, niçin inmiştir,Bu ayetler kimi zaman olaylar üzerine vuku buluyor(hükmünü açıklamak amacıyla), kimi zaman da uyarı mahiyeti taşıyor ve tüm müminlerin sorularına cevap niteliğinde iniyordu.

Şirke götüren sebeplerin aşında Ataistlerin yapmış olduğu haddini aşarak sorgulama,yaradılışını aciz olduğunu unutarak yaradanı sorgulama,teslimiyetsiz bir anlama arayışı şirke götüren sebeplerdendir. İnsan yaradılışı gereği belli bir kapasite ve biligiye sahiptir bu kapasitenin üzerinde davranmaya çalışmak ile sapkınlığa düşebiliyor...

Yitiksevda 21 Eylül 2010 23:25

Birde şu hususu belirtmem gerekiyor. Allah'ın isimleri ile olaylara bakmak gerekiyor. Kahhar ismi ile bakılabildiği gibi Rahman Rahim isimleri vb tüm isimlerinin anlamları ve tecellilerini idrak ederek olayları ve konuları ele almak lazım ...Toptancı olmak ve bir kavram üzerinden konuyu ele almak düşünce ufkumuzun dar olmasına sebep olur ...

BEDİİ HAMİT 22 Eylül 2010 01:02

Bu tanıma göre ateistlerde Şirk mensupları olmaktadır.. O HALDE tüm inkar edenler Şirk mesupları mı olmaktadır ? Tüm inkar edenler Şirk mesuplarıdır diyebilir miyiz ?


Bilhassa ateistler tanımadıkları Allaha ortak mı koşmaktadırlar ? Tanımadıkları ve inkar ettikleri ALLAHA nasıl ortak koşarlar anlayamadım ?

DEMİŞTİM

CEVABINIZ ŞÖYLE OLDU

Küfr-ü İnadi:Tanımını verdiğimiz kavram dahilinde düşünecek olursak,Aklın ve Vahyin getirdiği delillere rağmen inkar etmek, Herşeyin maddeden geldiğini varsayma,Yaradanı inkar edip kabul etmeme,Ateistler Allah'ı tanımadıklarını iddia ederek Maddeyi yaradan görme anlayışları ile ''ŞİRK'e düşmektedirler.Yani Allah ortak koşma noktaları madde üzerinden düştükleri hata iledir.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Benim Bildiğim şirk kavramı Allahı tanıyorken , Allahı inkar etmiyorken ona eş veya ortaklar koşulmasıdır..Allahı inkar edenin ilahı bir başka ilah ise o şirk üzerine değil, küfür üzerinedir.

Hem Allahı tanımayıp inkar edeceksin,yaratan , yaratıcı olan bir zat yok diyeceksin . Sadece Yaratan ve yaratıcı maddedir diyeceksin. ve ateistlerin tanrısı Allah değil maddedir diyeceksin , Bir hakikat ki ateistler maddeye de yaratıcı sıfatı yüklemezler. Onlara göre herşey tesadüftür. Madde bile tesadüfen ortaya çıkmıştır. Yaratıcı olan maddedeki TESADÜFLERDİR. VE BU TESADÜFLERE DE TAPMAZLAR. YANİ TANRISIZDIRLAR. ALLAHI İNKAR EDİP, ALLAHTAN başka bir başka tanrıyı edinenler Şirk mi ilişliyor acaba ? Emin değilim.

Benim bildiğim şirk kavramı şudur: Allahı inkar etmeksizin,( Allahın varlığını kabul ettikleri halde ) Allahın yanında başka ilahlar edinenler ,yaratana eş ve ortak koştukları için şirk kavramı üzerinedir. Allahı inkar edenin ilahı bir başka ilah ise o şirk değil apaçık küfür üzerinedir. Belki yanlış biliyorum .

Belki düşündüklerim veya bildiklerim yanlıştır.

Yitiksevda 22 Eylül 2010 01:14

KUR’AN’DA ŞİRKİN TANIMI:

Şirk kelimesi, ortaklık sözcüğünden gel­me, edebi anlamı, ortağı, şeriki olmadır ki, eşi ve dengi manasına gelmektedir. Şirk'in şeriattaki anlamı putperest olmadır. Eğer insan, yüce yaratıcıya diğer yaratıkları eş koşarsa, şirk ehli, yani müşrik olur. Şirk, Allah'a karşı her çeşit ortaklığı reddeden tevhidin zıddıdır. Mukaddes

Kur'an bunu şöylece doğrulamaktadır:
“... O ancak tek bir ilâhtır. Doğrusu ben O'na ortak koşmanızdan masumum, de.”(39)

Büyük Günah:
Şirk, Kur'an'da en büyük günah olarak belirtilmiştir.
“...Allah'a ortak koşan kimse şüphesiz büyük bir günahla iftira etmiş olur.”[40]

Büyük Adaletsizlik (Haksızlık):
“Lokman oğluna öğüt vererek: 'Ey oğul­cuğum, Allah'a eş koşma. Doğrusu O'na eş koşmak büyük haksızlıktır”, demişti.”[41]

Büyük Cehalet:
İsrail oğullarının denizden geçmelerini sağladık. Puta gönülden tapan bir millete rastladılar. “Ey Mûsâ! Onların tanrıları gibi bize de bir tanrı yap” dediler. Mûsâ:
“ Doğ­rusu siz bilgisiz bir milletsiniz,” dedi.”[42]
“O'nu bırakıp tanrılar mı edindiler? De ki, “kesin delilinizi getirin. İşte benim ve ümmetimin kitabı ve benden Öncekilerin ki­tabı.” Hayır onların çoğu gerçeği bilmez de yüz çevirirler.”[43]

Apaçık Sapıklık:
“Allah, kendisine ortak koşulmasını el­bette bağışlamaz, bundan başkasını diledi­ğine bağışlar. Allah'a ortak koşan kimse derin bir sapıklığa sapmış olur.” [44]
“Allah'ı bırakıp da, kıyamet gününe ka­dar cevap veremeyecek şeylere yalvaran­dan daha sapık kimdir? Çünkü, yalvardıkları şeyler yalvarışlarından habersizdir.”[45]

Büyük Alçaklık:
“Allah'a ortak koşmaksızın O'na yöne­lerek pis putlardan kaçının, yalan sözden de çekinin. Allah'a ortak koşan kimse, gök­ten düşüp de kuşların kaptığı veya rüzga­rın bir uçuruma attığı şeye benzer.”[46]
“Buzağıyı tanrı olarak benimseyenler, Rablerinin öfkesine ve dünya hayatında al­çaklığa uğrayacaklardır. İftira edenleri böy­lece cezalandırırız.” [47]

Ahlâk Bozukluğu:
“İbrahim şöyle demişti: “Rabbim! Bu şehri güvenli kıl; beni ve oğullarımı putla­ra tapmaktan uzak tut.” [48]

Zatına Göre Hareket:
Yeryüzündekilerin çoğunluğuna itaat edersen seni Allah yolundan saptırırlar. On­lar ancak zanna uyarlar, sadece tahminde bulunurlar.” [49]

Hakkı Batılla Karıştırma:
“Ey kitap ehli! Niçin hakkı bâtıla karış tırıyor ve bile bile hakkı gizliyorsunuz?”[50]

Dünya Hayatına Düşkünlük:
“And olsun ki, onların hayata, diğer in­sanlardan ve hatta Allah'a eş koşanlardan da daha düşkün olduklarını görürsün. Her biri ömrünün bin yıl olmasını ister. Oysa uzun ömürlü olması onu azaptan uzaklaştırmaz. Allah onların yaptıklarını görür.”[51]

Halkı, Sağlam Temellerden Uzak Tutma:
Allah'tan başka dostlar edinenlerin durumu, kendine yuva yapan örümceğin du­rumu gibidir. Evlerin en dayanıksızı ise şüphesiz örümceğin yuvasıdır. Keski bilse­ler.”[52]

Beyhude Arzuların Kölesi Olmak:
“Ey kitap ehli! Haksız olarak dininizde taşkınlık etmeyin. Daha önce sapıtan, çoğu­nu saptıran ve doğru yoldan ayrılan bir mil­letin heveslerine uymayın, de.”[53]

Kalblerin Korku ile Doldurulması:
“Hakkında hiç bir delil indirmediği şe­yi Allah'a ortak koşmalarından ötürü, inkâr edenlerin kalbine korku salacağız. Onların varacağı yer cehennemdir. Zalimlerin dura­ğı ne kötüdür.” [54]

Cennetin Kapılarının Onlara Kapanması:
“...Kim Allah'a ortak koşarsa, muhak­kak Allah ona cenneti haram eder, varaca­ğı yer ateştir, zulmedenlerin yardımcıları yoktur.” [55]
“Allah, kendisine ortak koşmayı elbette bağışlamaz. Bundan başkasını dilediğine bağışlar. Allah'a ortak koşan kimse şüphe­siz büyük bir günahla iftira etmiş olur.”[56]

Tevhid İnancında Olanlara Karşı Düşman­lık Yapanlar:
“Ey Muhammed! İnananlara en şiddetli düşman olarak, insanlardan yahudileri ve Allah'a eş koşanları bulursun. Onlardan, inananlara sevgice en yakın “Biz Hristiyanız” diyenleri bulursun. Bu onların içinde bilginler ve rahipler bulunmasından ve bü­yüklük taslamamalarındandır.” [57]

[39] En'âm: 6/19.

[40] Nisa: 4/8.

[41] Lokman: 31/13.

[42] A'raf: 7/138.

[43] Enbiya: 21/24.

[44] Nisa: 4/116.

[45] Ankebût: 29/5.

[46] Hacc: 22/31.

[47] A'raf: 7/152.

[48] İbrahim: 14/35.

[49] En'âm: 6/116.

[50] Âl-i İmrân: 3/71.

[51] Bakara: 2/96.

[52] Ankebût: 29/41.

[53] Mâide: 5/77.

[54] Âl-i İmran: 151.

[55] Mâide: 5/72.

[56] Nisa: 4/48.

[57] Mâide: 5/82. M. İ. Hafız İsmail Surti, Kur’an’da Şirk Kavramı, Akabe Yayınları: 21-25.

BEDİİ HAMİT 22 Eylül 2010 01:33

Değerli kardeşim, Allah razı olsun Kurandaki şirkin tanımını ayetlerle yapmışsınız.

Dikkat edin sizinle tartışmıyorum. Belki benim bildiklerim veya düşündüklerim yanlıştır diye de ifade ettiğim şirk kavramı doğru bir araştırma yöntemiyle en güvenilir bilgiyi elde etmenin yolunun Sadece sizinle bilgi münzarası yaparak soru sormuştum. Haydi bunu açıklığa kavuşturalım .

İsrail oğullarının denizden geçmelerini sağladık. Puta gönülden tapan bir millete rastladılar. “Ey Mûsâ! Onların tanrıları gibi bize de bir tanrı yap” dediler. Mûsâ:
“ Doğ­rusu siz bilgisiz bir milletsiniz,” dedi.”[42]
“O'nu bırakıp tanrılar mı edindiler?

Puta gönülden tapan bir millete rastladılar.

Burada Allahtan başka tanrılar edinme sevdası var. Sorum şu idi .

Benim Bildiğim şirk kavramı Allahı tanıyorken , Allahı inkar etmiyorken ona eş veya ortaklar koşulmasıdır..Allahı inkar edenin ilahı bir başka ilah ise o şirk üzerine değil, küfür üzerinedir.

DOĞRU MUDUR DEĞİL MİDİR ? DEĞİLSE NEDEN DEĞİLDİR.

Kürt_Mücahide 22 Eylül 2010 01:38

bu kadar derli toplu,kaynaklarla desteklenen makaleleriniz için Rabbim ecrini zait etmesin.kendi adıma hazır sofra olarak görüyor faydalanıyorum.bu makaleler uzun emekler sonucu bir araya geldiğinden eminim.bu hevese imreniyorum gerçekten.
konu o kadar detaylı ki,bu konuda yuksek lisans öğrencisine yetecek kadar geniş ve anlamlı olmuş.
okumak yeter bize.
tüm katılımcılara teşekkür ederim.hepsinde kalite fışkırıyor sağolsunlar.
aslında medineweb böyle olmalı derim.alimler yazsınlar biz sessiz okurlar okuyalım derim.biz yorum değil konuyu batırıyoruz genelde.:)

BEDİİ HAMİT 22 Eylül 2010 01:54

DEĞERLİ YİTİK SEVDA KARDEŞİM,

Sorumu Tekrar şöyle izah edeyim.

Şirk yaratıcıya ortak ve eş tutma ise,

Varlığını Tanımadığınız, kabullenmediğiniz ve reddettiğiniz kimselere nasıl eşler ve ortak edinirsiniz ?

Varlığı Tanınmayan, kabullenmeyen ve reddedilen bir zata eşler ve ortaklar isnat edilebilir mi ? Tanınmayan bir kimseye Nasıl eş ve ortak koşulur ve bunun adı nasıl şirk olur. Bakın size çok basit örnek vereceğim.

BEDİİ HAMİT 22 Eylül 2010 02:21

Alıntı:

Sorumu Tekrar şöyle izah edeyim.

Şirk yaratıcıya ortak ve eş tutma ise,

Varlığını Tanımadığınız, kabullenmediğiniz ve reddettiğiniz kimselere nasıl eşler ve ortak edinirsiniz ?

Varlığı Tanınmayan, kabullenmeyen ve reddedilen bir zata eşler ve ortaklar isnat edilebilir mi ? Tanınmayan bir kimseye Nasıl eş ve ortak koşulur ve bunun adı nasıl şirk olur. Bakın size çok basit örnek vereceğim.
ÇOK BASİT ÖRNEK OLMASI BAKIMINDAN

Eş aklıma gelmiş iken, siz evlisiniz . Tek eşlisiniz. Adı A olan Eşinizi seviyor ve sayıyorsunuz ve kalbinizde onun sevgisinden başka kimseye yer açmıyorsunuz. Ve açmıyor iken Fikrinizi değiştirip kalbinizde adı B olan ikinci bir sevgiliye yer vermek istiyorsunuz . Ve evli olduğunuz kişinin yanına bir eş daha alıyorsunuz. Bu nedir ? Kalbinizde iki sevgiliye veya iki sevgiye yer açma değil midir ? Hem A ya ve hem B ye

Bir de şöyle düşünün, Bekarsınız Adı A olan kişiyi tanımıyorsunuz, onu kabullenmiyorsunuz , üstelik redediyorsunuz bu durumda benim sevdiğim ancak B olur diyorsunuz. Şimdi bu duruma göre A şahsına ortak koşulmuş olunur mu ?

Bu çok basit bir örnekti.

Daha güzel ve çarpıcı örnekleri de var. aynı şeklilde bir ülkeyi yöneten bir sultan veya kral düşünün. Sen benim sultanımsın ama ben başka bir sultanı da sana denk görürür ve ona bağlanırım dediğinizde ona eş ve ortak koşmuş olurken,

Ben bu ülkenin sultanını tanımıyorum, o benim sultanım ve kralım değidir ve olamaz da . Benim sultanım ve kralım ondan ayrı kişidir dediğinizde tanımadığınız redettiğiniz sultana eş koşmuş olmazsınız ancak küfür ve hakarette bulunmuş olursunuz.

Yitiksevda 22 Eylül 2010 08:47

Çok güzel bir soru abi inşaallah tüm detayları ile izah etmeye çalışacam. Allah razı olsun banada çok faydası olacak soruları sormanız onur verir abi.

KürtMücahide kardeşim Allah razı olsun inşaallah faydalı olabiliyoruzdur...Yorumlarınız bizlere fikir verir...


SAAT: 18:42

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306