![]() |
Alıntı:
kesilir, sonra derisi soyulur. Burada bir gariplik yok. |
Alıntı:
Ek olarak, eğer gerçekten "kesmek" kastedilseydi, Allah-u Teala neden doğrudan bu anlama gelen bir kelimeyi kullanmadı? Kısacası, Rabbimizin bu ayetinde kelimeyi bilinen manasında okuduğumuzda ortaya çıkan mantık gayet tutarlı iken, bazı zayıf rivayetlere bakarak "bu da olabilir" diyerek zorlama yaptığımızda ayet birçok yönden tutarsız hale geliyor. Ve genel olarak baktığımda, üzerinde en çok durduğum detay: Süleyman (aleyhisselam)'ın, kendisine ait olduğu söylenen bir gaflet hali sebebiyle, iyi bir cihad atının -ki yetiştirilmesi oldukça zordur- "tercih edilen bir gıda olmadığı hâlde" kesilmesi. Böyle bir zararı insan normalde kendine yapmaz. Ancak düşmanının sevineceği bir şey olur bu, haliyle ancak düşmandan beklenir. |
Alıntı:
İrfan hocam, Konu Kuranı Kerim ise Allah Hz peygamberine bile ekleme ya da iskonto yetkisi verilmemiştir.karşılaştırmalı mealler konusunda uzun bir çalışma sürecimiz olmuştu.yukarıdaki zorlayıcı yorumu fikri yavuz dışında bir müffesir hatırlamıyorum.biraz gramer sarf nahiv bilgisi olan,kuranın hiç bir ilminden habersiz bir arap bile mesehan kelimesini katean olarak anlaması mümkün olmaz. oraya kateanı anlamlandırmak ya cehalettir ya da artniyettir. ayetin kelime luğatına bakalım; ruddû-hâ aleyya : red, terk, bırakmak, aslına dönüş, o, yüce olan Fe tafika meshen : böylece temizlenmeye başladı, değişme, mesh bi el sûkı : çarşı, yön, taraf, bacak, döndü, gitti, yürüdü, ve el anak : boyun, gerdan, döndüğü taraf, yön, ayetin cümle toparlanmasına bakalım; (Sonra) “Onları (atları) tekrar bana getirin!” demiş ve ayaklarını ve boyunlarını sıvazlamaya(meshetmeye) başlamıştı. mealcıların genel anlamlandırması böyle. eğer mesehan kelimesini ketaan olarak anlamlandırırsak ki mümkün değil.kuranın teyemmüm kısmındaki muhkem ayetlerdeki " el ve ayaklarınızı meshedin" ibaresini el ve ayaklarınızı kesin olarak mı anlamamız gerekir? tefsir konusunda yorum ve hüsnüzan mümkün.ancak meal konusunda böyle bir lüks yoktur.ayetlere takla attırmak laztikleştirmek kitaba değil kitabına uydurmak dahası Allaha din öğretmek daha dahası değişmez şaşmaz eksiksiz ve dokunulmaz olan kuran orjinalinden sapmak olarak...burda iyi niyet hüsnü zan kabul edilemez. Allahu alem.. |
SAAT: 03:11 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.