Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Namaz-Abdest-Teyemmüm (https://www.forum.medineweb.net/210-namaz-abdest-teyemmum)
-   -   Tahiyatta Parmak Kaldırmanın Hükmü   (https://www.forum.medineweb.net/namaz-abdest-teyemmum/5560-tahiyatta-parmak-kaldirmanin-hukmu%A0%A0.html)

NUR 23 Ağustos 2008 16:25

Tahiyatta Parmak Kaldırmanın Hükmü  
 
Hanefi mezhebine göre: Namaz oturuşundaki Teşehhüdlerde "La İlâhe" denirken, sağ elin şehadet parmağı kaldınhp "İll" denirken indirilmesi sünnettir. Bunu yaparken baş parmak ile orta parmak halka edilip diğer iki parmak bükülmelidir. Birçok kimseler bu sünneti gereği üzere yapamayacaklarından dolayı bunun terk edilmesini uygun görenler olmuştur. (ama mutlaka yapın / bu sünneti ihmal etmeyin) Müslim



Şafi mezhebine göre: teşehhütte oturan kişi sağ elini sağ uyluğu üzerine kor ve elin küçük parmağı ile onun yanındakini ve orta parmağını yumar. Sonra işaret parmağı ile işaret ederek "İll" sözünde parmağı kaldırır, fakat sağa sola hareket ettirmez. Hz. Peygamber böyle yapmıştır. Şafiilerin bu konuda dayandıkları delil İbni Ömerin rivayet ettiği hadistir. "Hz: Peygamber (as) sağ elini sağ dizinin üzerine koyup elli üç sayısı eklinde parmaklarını yumdu ve işaret parmağı ile işarette bulundu.(1) Ahmed, Ebu Davud, Nesei ve İbni Mace

Parmakları hareket ettirmemesi gerektiğinin delili Abdullah b. Zubeyrin rivayet ettiği şu hadistir: "Hz. Peygamber (as) dua ettiği zaman parmağı ile işaret eder ve parmağına hareket ettirmezdi. (2) Sad b. Ebu Vakkasın rivayetinde ise şöyle buyurulmaktadır: "Ben parmaklarımla dua ederken Hz. Peygamber (as) bana uğradı, ve "ehad, ehad" diyerek işaret parmağı ile işaret etti.(3) Nesei


Kaynak: İslam Fıkhı Ansiklopedisi Prof. Dr. Vehbe Zuhayli

Seleme 23 Ağustos 2008 20:50

Cvp: Tahiyatta Parmak Kaldırmanın Hükmü  
 

Bu sünneti uygularken oldukça dikkatlı olmak lazım parmağın kaldırılacağı yeri doğru bilip uygulamak lazım.Eğer kelime-i şahadetin sonuna kadar parmak havada olursa Allahtan başka ilah vardır anlamına gelir o yüzden o süreyi iyi ayarlamak lazım...

TÜRKcan 23 Ağustos 2008 21:14

Cvp: Tahiyatta Parmak Kaldırmanın Hükmü  
 
bunu ilk defa bu yıl bir rkadşımda görmüştüm yeni öğrendim..
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] nurum:)

medinelii 23 Ağustos 2008 21:17

Cvp: Tahiyatta Parmak Kaldırmanın Hükmü  
 
EVet guzel bır baslık oldu bu

NUR 26 Ağustos 2008 18:46

Cvp: Tahiyatta Parmak Kaldırmanın Hükmü  
 
selamün aleyküm,

foruma bir yazı gönderirken , dikkat ettiğim ilk nokta kaynağının neresi olduğudur.okuduğum yazılarda da ilk buna dikkat eder, kaynağı şüpheli yazılara pek itibar etmem. şimdi sıralayacağım ve alıntı yaptığım yazıda da mevcud olan raviler, kütüb-ü sittedendir:Nesei ,Ahmed, Ebu Davud, Müslim, ve İbni Mace

baki kardeşimin kaynakları da fetva kitaplarında verilmiş hükümlerdir...ben aklıma bir şey takıldığında önce Kuran ı kerime, sonra sevgili peygamberimizin hadislerine yönelirim.buralarda doyurucu bilgiye ulaşamazsam, değerli alimlerimizin içtihatlarına göre davranırım. nitekim peygamber efendimiz ilim yolculuğa giden sahabelerden muaz r.a. bunu tembihlemiştir.

hal böyle iken, ben de hadislere dayanılarak ortaya konmuş bir yazıyı foruma taşıdım.amacım sünnet olarak yapılan bir davranışın usulüne uygun bir şekilde eda edilmesine yardımcı olmaktı. sizin muhalif yazınızın bazı kısımlarına da katılıyorum.çünkü tahıyyatta usulüne uygun parmak kaldırılmazsa, bu sevap işleyim derken mekruh bir davranışa dönüşür.bu sünneti doğru yapamayanlar yapmamalıdırlar, burayı da belirtiyorum..

saygılar ,hürmetler..




sakafi 19 Eylül 2008 14:57

Cvp: Tahiyatta Parmak Kaldırmanın Hükmü  
 
selamun aleyküm.

bu konu gayet açık bir konu aslında. doğru yapabildikten sonra peyganber efendimizin bir sünnetini yerine getirebilmek ne büyük şereftir.
bazı hanefi alimler kişinin namaz kılarken yanındaki yada yakınındaki bir çocuğun o parmak işaretini görerek tam anlamıyla anlamadan yapması zihnine ve efaline sadece parmak kaldırmak olarak yerleşmesi, yerini ve zamanını tutturamaması durumu meydana geleceğinden yapılmamasını daha uygun görmüşlerdir.
ehli sünnet alimlerin müsbet ravileden naklettikleri ve peyganber efendimizin uyguladığı bir şey nasıl haram olabilir. yapılamaması ya da yanlış uygulamalara mehal vermemek için yapılmaması daha uygundur demek daha uygun olasa gerek.

selamlar...


SAAT: 15:48

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306