Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Risale_i Nur (Said Nursi) (https://www.forum.medineweb.net/655-risale_i-nur-said-nursi)
-   -   100 soruda bediüzzaman said nursi (https://www.forum.medineweb.net/risale_i-nur-said-nursi/2909-100-soruda-bediuzzaman-said-nursi.html)

Efsa_Rana 27 Nisan 2008 17:46

100 soruda bediüzzaman said nursi
 
Genel Değerlendirme:
Risale-i Nur’u ve Bediüzzaman Said Nursi Hazretlerini merak e-denler için faydalı bir eser. Yazar 100 soruda Üstadı ve Risaleleri tanıtıyor. Bunda da risalelerden bir çok alıntı yapıyor. Bir bakıma Üs-tadı kendi eserleriyle tanıtıyor.

A) İttihad-I Terakki İle Üstadın İlişkisi Var Mıydı?
İttihad-ı Terakki ilk kez 1895'te Ermeni harekatı karşısında varlığını belli etti. Bunlara Osmanlı’da ilk siyasi parti de denilebilir. 1897’de hak-larında soruşturma açıldı bir kısmı sürüldü, bir kısmı Paris’e kaçtı. Jöntürklerle bütünleştiler. Gayeleri 76 anayasasını yürürlüğe koydurmak ve meşrutiyeti tekrar ilan ettirmekti. Bu nedenle Sultan II. Abdülhamid’e muhaliftiler.
Hazret-i Üstad bunların faydalı fikirlerini desteklemiş; kavmiyetçilik, din düşmanlığı, Batı taklitçiliği gibi konularda da karşı çıkmıştır.
Osmanlı Devleti’nde yeniçeri isyanı çoktur. Ama ordunun ilk defa si-yasete karışması başka partilere hayat hakkı tanınmaması, siyasi enaniyetle hedefe yürüme İttihat ve Terakki ile başlamıştır.
II. Meşrutiyet’in verdiği imkanlarla 1913’te siyasi parti haline gelen bu cemiyet Bab-ı Ali baskını ile iktidarı ele geçirip Enver, Cemal ve Ta-lat üçlüsü Devlet idaresini ele aldı ve 1918’de devletle birlikte yıkılıp gittiler.
B) Hazret-I Üstad Kürt Müydü? Zira Mahkemelerde
Said-i Kürdi Deniyordu.
İnsanın anadili onun ırkını tayin eder. Üstadın anadili Kürtçe oldu-ğundan Kürt diyenler olmuştur, fakat aslı seyyidtir.
C) Kürt Devleti Kurmak İstemiş midir?
Kendisine yapılan devlete isyanla alakalı tekliflere tepki gösterip ayaklanma niyetinde olanları da vazgeçirmiştir.
D) Daru’l Hikmeti’l İslamiye Nedir?
1918’de Sultan Reşad’ın fermanı ile Şeyhülislam Musa Kazım kur-muştur. 1922’de kapatılmış olan bu teşkilata İslam Akademisi veya Yük-sek İslami Şura da denilebilir.
E) Üstad II. Abdülhamid’e Karşı Çıkmış Mıdır?
Üstad kendisiyle görüşmemiş, dilekçeyle başvurmuş, Şarktaki durumu anlatmış ve üniversite açmasını teklif etmiştir. Yıldız Sarayı’nın da Üni-versite yapılmasını maddi manevi kalkınmaya hız verilmesini istemiştir.
Lozan Anlaşması’ndan sonra gelecek dini yasakları hisseden bir kısım münevver zamanı tayin edemediklerinden hata edip taşları II. Abdülha-mid’e atmışlardır. Üstad “Maksat doğru fakat hedef hata “ diye buyur-muştur.
F) Teşkilat-I Mahsusa Nedir? Üstad’ın İlişkisi Var Mıdır?
Haber alma servisi bugünkü M. İ. T Ortadoğu’nun zengin petrol ya-taklarına sahip olmak isteyen İngiltere Osmanlı Devleti’ni bölüp parça-lamak istiyordu. Lawrens gibi pek çok casus Ortadoğu’da cirit atıyordu. Buna mukabil Enver Paşa Müslüman birliğini temin etmek gayesiyle Teşkilat-ı Mahsusa’yı kurdurmuş, dünya Müslümanlarının ecnebi devlet-lere karşı cephe alıp güç olabilmesi için Ortadoğu ile beraber Hindistan, Endonezya, Afganistan ve Afrika ülkelerine adamlar gönderilerek bazen Panislamizm bazen Pantürkizm havasında güç toplamaya çalışıyorlardı. Ecnebilerin de en çok korktuğu kelimeler bunlardı. Bunun için her türlü birlik ve beraberliği önlemeye çalıştılar. İttihatçıların başa geçmesi ve Nazım ve Mahmud Şevket paşaların öldürülmesi herşeyi bitirdi.
İttihad-ı İslamla alakalı pek çok konuşmalar yapan Üstad bu çalışma-ları nedeniyle Teşkilat-ı Mahsusa safında zannedilmiştir.
Üstad’ın teşkilatla, teşkilatın da bu günkü MİT ile alakası yoktur.
G) Tevhid-I Tedrisat Kanununu Açıklar Mısınız?
3 Mart 1924’te kanun kabul edildi. Öğretim ve eğitimin bütünü MEB’e bağlandı.1924’te yayınlanan bir genelge ile dini esasa dayalı eği-tim ve din propagandası yasaklandı. Okullardan dini semboller ve işaret-ler kaldırıldı, 1 Haziran 1926 yılında okulların bütününe Mustafa Ke-mal’in resminin asılması emredildi, işte bu sırada azınlık okullarında kıyamet koptu. İsa (as), Meryem Ana’nın resimler asılmayacak bunların yerine Atatürk resmi asılacak. Her okul bulunduğu devlete müracaat etti. Gelen cevap enteresandı. Türkiye’de din yasağı yerleştirebilmek için yardımcı olacağız.”Bilindiği gibi azınlık okullarda sivil elbise giymiş rahipler, rahibeler ve papazlar öğretim üyesi idi. Bunlardan mutaassıp olanlar “hayır” cevabı verdiler. Onlar için azizeler odası yaptılar. Hristiyanlıkla ilgili resim, heykel ve işaretleri bu odaya yerleştirdiler.
H) Bediüzzaman Mevcut Eğitim Sisteminin Dışında
Bir Eğitim mi Getiriyor?
Eğitim nedir? Eğitim önceden belirlenmiş amaçlara göre insanların davranışlarında değişmeler sağlayan planlı faaliyetlerdir. Öyleyse her devlet önceden belirlediği amaçlara göre halkı eğitir. Bundan dolayı dev-letlerin eğitim sistemi farklı farklıdır. Peygamberimiz Allah’tan başka ilah yoktur diye işe başlamış. Demek başka ilahlar edinenler de varmış. Nemrut firavun gibi insanlar nefis, kötü alışkanlıklar vs. Bir bakıma İs-lami eğitim putları devirirken öte yandan insanı Allah inancına bağlıyor. Anayasada yer alan Atatürk milliyetçiliği ahlak, maneviyat, kültür, laik-lik, cumhuriyet, demokrasi gibi kelimelerle yeteri kadar tarif edilmemiş-tir. Herkesin anlayışı farklı farklıdır. Eğer 70 senede 5-10 kelimede itti-fak sağlanamadıysa bu nasıl eğitimdir.
Bediüzzaman 1400 senelik İslami eğitimi devam ettirmeye çalışmıştır. Kuran’a bağlı ilimlerin yanında okul ders kitaplarının da doğru hedefle-rini göstermiş, inkarcılık yerine Allah’a imanı ve O’na itaati göstermiş ve anlatmıştır.
Risale-i Nur’lar Müslüman halka İslamiyet’i öğretiyor ki gerçek eği-tim de budur.
İ) Kültür Mü Yoksa Zihniyet Değişikliği mi?
Her milletin kendine ait kültürü vardır. Aynı şeyi kıtalar için de söyle-yebiliriz. İslamiyet ise bunların dışında bir kültür ortaya koyar. Fakat kültürler arasında sınır olmayacağından bunlar az-çok birbirlerine karışır. Böylece bir “Dünya kültürü” ortaya çıkar.
Her zaman zayıf kuvvetliyi taltif eder. 19. asırda şiddetlenen Batılı-laşma cereyanı zayıf Osmanlı’nın güçlü Avrupa’yı taklidinden ibarettir.
İslam’ın emrine girmeyen akıl pozitivist aklın emrine girer.
Şurası hiçbir zaman unutulmamalı ki; her başarıda her üstünlükte bir veya birkaç tane İslami hikmet vardır.
Dinle aklı bütünleştiremeyenlerden hikmet ve meziyetler kaçıp Avru-pa pazarlığında kendilerine müşteri bulurken Müslümanlar da Avrupa’ya pazar olmuş.
Eğitim, kültür ve zihniyet değişikliği… Bu üç kelimede soruların bü-tünü düğümlenmiş.
Ekseri Müslümanlar eğitimden, kültürden, zihniyet değişikliğinden öylesine uzak ki;insan gayri ihtiyari soruyor.”Neye yakınlar”
J) Devlet Felsefesi Veya Resmi İdeoloji Olmalı mıdır?
Atatürkçülük hem devlet felsefesi hem de resmi ideoloji olarak kabul edilmiştir. Fakat Atatürkçülük tartışmaya açık değildir. Böylece akıldan ilimden uzaklaşıp dogmatik bir hal almıştır. Bu sebeple devletin Atatürk-çülük anlayışı ile bir kısım zümrelerin “sınıfların” hatta insanların Ata-türkçülük anlayışı arasında farklar vardır.
Sosyalistler de kapitalistler de Atatürkçü geçiniyor. Birbirine zıt eko-nomik sistemlerin Atatürkçülükte müşterek nokta bulmaları mümkün değildir. Kaldı ki sosyalizm de kapitalizm de yerini yeni sistemlere terkediyor. Peki;Atatürkçülük halen 1938’deki halini devam ettirecek mi?
Evet, Osmanlı kurulurken dinle akıl bir bütündü. Osmanlı yıkılırken akıl, mektep ve medrese, seccade ile tezgah birbirinden ayrılmıştı. Türki-ye Cumhuriyeti ise Batılılaşma cereyanı ile sadece akla istinat etmiyordu. Çünkü Batı Hristiyandı. Dolayısı ile İslam medeniyetinden Hıristiyan Medeniyetine geçiliyordu. Bunun için camiler boşaldıkça kahveler dolu-yordu.
Demek ki Osmanlı Devleti gerileme devrinde din ve aklı birbirinden ayrılması ne kadar hatalı ise cumhuriyet devrinde aklın batının emrine verilmesi de o kadar hatalı olmuş.
Bugün 70 yaşındaki devlet anarşinin, enflasyonun, işsizliğin, emper-yalizmin elinde sarsılmaktadır.
K) Said Nursi Zamanında Sağcılık-Solculuk Çok Yaygındı, Nurcular’a Sağcı Diyebilir miyiz?
Sağcılık solculuk Avrupa’nın içimize attığı oyundur. Müslüman sağcı-solcu olmaz. O sadece müslümandır.
Kuran’ı Kerim’de geçen ashab-ı yemin,ashab-ı şimal yani kitabı sa-ğından veya solundan verirler tabiri ahirete aittir.
L) Bitaraf Ne Demek Ve Müslüman Tarafsız Olur mu?
İnsan pek çok olayda tarafsız olabilir. İdeolojilerde,rejimlerde taraf tutmayabilir. Fakat İslamiyet’te bir rejim veya ideoloji mukayese ve mü-cadele planına gidilirse “İslam dan taraf” İslam dan yana olmak mecburi-yeti vardır. Çünkü İslam’dan yana olmayan İslam’a karşıdır.
Amma öğrenmek niyetiyle sorular sorulabilir.
-Gerçekten melekler var mı?
Bu soruyu cahile değil de alime sorarsa niyeti iyidir. Gayesi öğren-mektir. Mesul olmaz.
Ayet ve hadis mealleri tenkit edilebilir. Müslüman’ın da tenkit edile-cek yönleri bulunabilir. Fakat ayet, hadis ve bizatihi İslamiyet tenkit edi-lemez.

selametle...

KürtOğlu 28 Nisan 2008 15:35

Cvp: 100 soruda bediüzzaman said nursi
 
B) Hazret-I Üstad Kürt Müydü? Zira Mahkemelerde
Said-i Kürdi Deniyordu.
İnsanın anadili onun ırkını tayin eder. Üstadın anadili Kürtçe oldu-ğundan Kürt diyenler olmuştur, fakat aslı seyyidtir.

el insaf yedi sülalesi kürt olan,bitlisin nurs köyünden olan,ailesi meydanda olan üstadıma kürt demekten bile çekiniyorsunuz..onun anadilide babadilide sülale dilide kürtçedir.anaırkıda babaırkıda sülale ırkıda kürtoğlu kürttür.seyyit olması demek kürt olmasını engellemez..

kahramanurfadan selamlar...

Emekdar Üye 28 Nisan 2008 20:32

Cvp: 100 soruda bediüzzaman said nursi
 
Alıntı:

KürtOğlu Üyemizden Alıntı
B) Hazret-I Üstad Kürt Müydü? Zira Mahkemelerde
Said-i Kürdi Deniyordu.
İnsanın anadili onun ırkını tayin eder. Üstadın anadili Kürtçe oldu-ğundan Kürt diyenler olmuştur, fakat aslı seyyidtir.

el insaf yedi sülalesi kürt olan,bitlisin nurs köyünden olan,ailesi meydanda olan üstadıma kürt demekten bile çekiniyorsunuz..onun anadilide babadilide sülale dilide kürtçedir.anaırkıda babaırkıda sülale ırkıda kürtoğlu kürttür.seyyit olması demek kürt olmasını engellemez..


Katılıyorum...

Salahaddin_Ayyoubi 07 Temmuz 2013 10:29

Cevap: 100 soruda bediüzzaman said nursi
 
Seyyid olduğunu bilmiyordum.

YaŞuHa 14 Kasım 2013 20:24

Cevap: 100 soruda bediüzzaman said nursi
 
Said nursiden ziyade,burda Resulullahın ahlakından bahsetsenis,sahabilerden bahsetsenis çok daha yararlı olcak inşallah:)

EyMeN&TaLhA 15 Kasım 2013 12:49

Cevap: 100 soruda bediüzzaman said nursi
 
Alıntı:

YaŞuHa Üyemizden Alıntı (Mesaj 302023)
Said nursiden ziyade,burda Resulullahın ahlakından bahsetsenis,sahabilerden bahsetsenis çok daha yararlı olcak inşallah:)

Üstad Peygamber efendimizin(SAS) soyundan gelir.ve amacı da efendimizin sünnetleri ve kur'an çerçevesinde bize yol göstermektir.YANİ BEDİÜZZAMAN dır bu yüzden.

Resullullah(sas) SÜNNETLERİNİ yaşayan ve sadece iki sünnetini (evlenmek,sakal bırakmak)yapamayan bi zattır kendileri...yani yararlı yönlerini ararsanız bulursunuz kanımca.

YaŞuHa 17 Kasım 2013 16:18

Cevap: 100 soruda bediüzzaman said nursi
 
:) tm tm kısma güsel insan :)


SAAT: 08:50

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320