Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Serbest Kürsü (https://www.forum.medineweb.net/658-serbest-kursu)
-   -   nikah ile ilgili soruma cevap alabilir miyim? (https://www.forum.medineweb.net/serbest-kursu/22046-nikah-ile-ilgili-soruma-cevap-alabilir-miyim.html)

hakkadost 24 Mayıs 2012 18:33

nikah ile ilgili soruma cevap alabilir miyim?
 
ArO*nişanlı iki genç aile arasında nikah kıyılıyo.

erkek askere gidiyo ve bazı anlaşmazlıklardan dolayı askerde iken kıza telefonda; (yanında şahit olmadan)
"seni boşuyorum,boşuyorum,boşuyorum Alah'da şahit olsun" diyerek kızı boşuyo fakat 1 hafta sonra iki genç pişman oluyo ve erkek bu sefer;
"nikahıma geri dönüyorum,nikahıma geri dönüyorum,nikahıma geri dönüyorum Alah'da şahit olsun" diyor ve kız da bunu "kabul ettim" diyerek onaylıyor. (bu durum yine sahitsiz oluyo)

sorum şu; bu durumda yanlarında şahit olmadan konuşulan bu nikah boşanmış oluyor mu ve eğer boşama olduysa erkek tekrar nikahıma geri dönüyorum dediğinde nikaha dönülmüş oluyor mu?

1- kız o erkekle evlenirken tekrar yeni bir nikah kıyılmalı mı?
2- kız başka biri ile evlenmeye karar verirse yeniden boşama yapılması gerekir mi?

ArO*

Medine-web 25 Mayıs 2012 07:05

Cevap: nikah ile ilgili soruma cevap alabilir miyim?
 
“O talak iki defadır. Her birinden sonra kadını ya iyilikle tutmak, ya da güzellikle ayırmak gerekir.” (Bakara 2/229)

“...Kadınlar sürelerinin sonuna geldiklerinde onları ya mâruf ile tutun veya mâruf ile ayırın. İçinizden güvenilir iki kişiyi şahit tutun; şahitliği Allah için yerine getirin. ..(Talak 65/1-3)

Eşini boşamak isteyen erkeğin yapacağı şeyler şöyle sıralanabilir:
1. İddet içinde boşamak
2. İddeti saymak,
3. Kadını evden çıkarmamak,
4. Kadının evden çıkmaması,
5. Süre içinde veya süre sonunda iyilikle tutmak veya iyilikle ayırmak.
6. Kadını gerek boşarken gerek dönüş sırasında ve gerekse ayrılırken iki kişiyi şahit tutmak.
“Adetten kesilmiş olanlar hakkında şüpheye düşerseniz iddetleri üç aydır; adet görmeyenler de öyle. Hamile olanların süreleri doğumları ile biter. Kim Allah’tan sakınırsa Allah onun işinde bir kolaylık oluşturur.” (Talak 65/4)
rkek, bu durumlarda olan eşini her an boşayabilir. Onun iddeti, boşama anından itibaren başlar.
ŞAHİT BULUNDURMA
Boşamanın şahitler huzurunda olması şarttır. Allah Teâlâ Talak Suresi 2. âyette şöyle buyurur:
“İçinizden güvenilir iki kişiyi şahit tutun; şahitliği Allah için yerine getirin.”
İlgili âyetler dikkatle düşünülürse talakın her safhasının şahitlerle tespitinin şart olduğu ortaya çıkar.

Erkek, iddetin bitmesini beklemeden eşine dönebilir. Bu konuda Allah Teâlâ şöyle buyurur:
“Kocalar arayı düzeltmek isterlerse, onlara iddet içinde dönmeye daha çok hak sahibidirler”(Bakara 2/228)
“Kadınları boşadığınızda bekleme sürelerinin sonuna varırlarsa ya maruf ile tutun, ya da maruf ile serbest bırakın. Onları zarara uğratıp haklarına saldırmak için tutmayın. Bunu yapan, kendini kötü duruma düşürür. Allah’ın âyetlerini hafife almayın. Allah’ın üzerinizdeki nimetini düşünün. O, indirdiği Kitap ve doğru bilgi ile sizi uyarmaktadır. Allah’tan çekinin. Bilin ki, Allah her şeyi bilir.” (Bakara 2/231)
Erkeğin eşine, süre sonunda iyi niyetle döndüğünün veya ondan güzellikle ayrıldığının da şahitlerle tespiti gerekir. Allah Teâlâ şöyle buyurur:
“Kadınlar sürelerinin sonuna geldiklerinde onları mâruf ile tutun veya maruf ile ayırın.” (Talak 65/2)
Demek ki, talakın her safhasının şahitlerle tespiti şarttır.
Talak 1. âyette iddeti sayma görevi erkeğe verilerek şöyle buyurulmuştur:
“Ey Peygamber! Kadınları boşadığınızda iddetleri içinde boşayın ve iddeti sayın.”
Adeti gören kadın, iddeti saymakla görevli olan erkektir. Bu emir onun, bu süre içinde eşiyle yakından ilgilenmesini zorunlu kılar. Eğer iddeti saymazsa dönüş imkanı varken süreyi geçirerek hakkını kaybedebilir. Kadın, iddeti ile ilgili olarak kocasını doğru bilgilendirmek zorundadır.
“Allah’ın rahimlerinde yarattığı” şey çocuk da olabilir. Hiçbir kadın babasız çocuk doğurmak istemez ama hamileliğini gizleyerek bir an önce kocasının evinden ayrılmak isteyebilir. Hamile kadın adet görmez. Kocasının evinden ayrılması için adet gördüğünü söylemesi gerekir. Bu da onu günaha sokar.


YUKARIDAKİ TEMEL KURALLARI VERDİKTEN SONRA,GELELİM SORUNUZA;
1-nikah ilandır yani iki şahit şarttır.nikahı iptal etmekde aynı kurala bağlıdır.şahitsiz nikah olmadığı gibi şahitsiz boşamada olmaz.ama boşayan koca,boşadım diye ısrar ederse iki şahit de bunu duysa boşama gerçekleşir.
2-boşama üç talakla aynı anda gerçekleşirmi? bu ihtilaflıdır.gerçekleşir diyenler olduğu gibi gerçekleşmez sadece bir talak gider diyenlerde çoğunluktadır.
3-geri dönerse,nikah kıymasına gerek yoktur.
4-boşama gerçekleşmişse,kadın iddetini tamamlar başkasıyla evlenir.2.ci sorunuza cevaben bu ikinci bir defa boşamayı gerektirmez.ama şahitsiz boşamışsa şahitler huzurunda boşaması gereklidir.


NOT :TALAK ÇOK HASSAS BİR KONUDUR.ŞAKASI SİNİRİ LAUBALİLİĞİ OLMAZ.ERKEĞİN BUNA DİKKAT ETMESİ GEREKİR.BOŞAMA KONUSU TAMAMEN ERKEĞİN İFADESİNE BAĞLIDIR.DOĞRU YADA YALAN VEBALI ERKEĞİN BOYNUNDADIR.

ÖZETLE İFADENİZE GÖRE SİZE VEREBİLECEĞİMİZ CEVAP ŞU :
ERKEK EŞİNE DÖNSÜN,GÜZELLİKLE NİKAHINDA TUTSUN,NİKAH KIYILMASINA GEREK YOK.TEKRARI HALİNDE HANIMI KENDİSİNDEN GERİ DÖNÜŞSÜZ BOŞ OLUR.ALLAHU ALEM..

İRFAN hocamızın dikkatine!
kardeşimizin sorusuna verdiğim cevapta yanılabilirim.düzeltmen yada eklemen gereken bir izah varsa,eklemenizi rica ediyoruz.

FECR 25 Mayıs 2012 08:44

Cevap: nikah ile ilgili soruma cevap alabilir miyim?
 
Açıklamaların için Allah razı olsun Muhsin Hoca

Aslında olayın başında bilinçsizlik var. İki kişi evlenmeye karar verdiğinde kendi aralarında ya da ailelerin şahitliği ile imam nikahını kıydırıyorlar. Böylelikle gerek kız, gerekse erkek bir birleriyle daha rahat konuşa bilsinler, daha rahat görüşe bilsinler diye.Günümüzdeki bu uygulama sakat bir uygulamadır ve sakıncaları çok görünüyor.İnsanlar bu nikahı flört yerine kıydırıyorlar. Birbirlerini tanımaya çalışıyorlar. Bir yıl imam nikahlı olarak nişanlı olanlara bir de bakıyorsunuz anlaşamamışlar, ayrılıyorlar. Ama erkek tarafı "Ben eşimi boşadım" diye bir ifade de bulunmuyor.Halbuki nikahın şakası da ciddidir, ciddisi de ciddidir. Nikahın gerek erkek tarafına gerekse kadın tarafına bir sorumluluğu ve hukuku vardır.Zifafa girmelerinde bir sakınca olmaz ve kadının kocasından izinsiz işler yapmasına müsaade edilmez. Bu yüzden günümüzde nişanlılık süresinde hele ki 1-2 sene gibi uzunsa nikah kıyılması doğru değildir. Düğünden 1-2 gün öncesinde nikah kıymak daha evladır.
Boşama konusuna gelirsek,Kur'an'da boşama ile şartlar bellidir. Muhsin Hoca açıklamış.Yine şu vardır ki nikah yapılmış ama zifaf gerçekleşmemiş olursa boşamanın fonksiyonu değişik, zifaf yapılmış ise boşanmanın hukuku farklıdır. Bununla ilgili ayetler de vardır.
Nikah öncelikle topluma bir ilandır. Şahitsiz olmaz, boşanma da bir ilandır.Buna da şahit gerekir.
Bugün insanlarımız maalesef kendi durumlarıyla ilgili ilmihalini okumaktan, öğrenmekten imtina ediyorlar, keyiflerine göre hareket ediyorlar ve işler sarpa sarınca çıkış yolunu bulmaya çalışıyorlar. Her müslümana içinde bulunduğu fıkhı öğrenmesi farzdır.

Mevlüt HÖNÜL 25 Mayıs 2012 11:55

Cevap: nikah ile ilgili soruma cevap alabilir miyim?
 
Nikah Allah ile yapılan bir akittir:

Allah’a zinaya yanaşmayacağımıza, adaletle davranacağımıza, hak ve hukuk çerçevesinde davranacağımıza, onların iffetlerini koruyacağımıza, temiz bir nesil için gayret edeceğimize, komşu haklarını gözeteceğimize dair iki kişinin yapmış olduğu karşılıklı sözleşmeden ibarettir.

Allah ile yapılacak olan anlaşma esnasında ister resmi olsun ister imam nikahı olsun çok önemli değildir önemli olan husus Allah’a karşı verilen sözlerin tutulup tutulmayacağı mevzuudur. Çünkü sözleşmenin ana gayesi İnsan hak ve hukukunu gözetme adalet vb kavramlar ile aile ortamında verilen sözlerin devamlılığını sağlamaktır. İmam Nikahı kıyıpta zina, fuhuş, adaletsizlik, hakkı gasp etme vb bir çok Münker fiilleri işleyenler çok fazla hani imam nikahı olunca ne değişti ya da resmi nikah olaya bu pencereden bakmak lazım. Kısacası mesele Allah’ın hoşnut olacağı aile hak ve hukuk ilkelerini hayata aktarıp aktarmamaktan ibarettir.

Hz Ömer döneminde cereyan eden şu olay bunu göstermektedir Hz Ömer zamanında bir kadının komşusu, yabancı bir şahsın sürekli kadının evine gidip geldiğini görünce adamın zina ettiğini düşünerek Hz Ömer’e şikayette bulunur Hz Ömer bu şahsı çağırıp durumu sorar.Şahıs, kadınla az bir mehir karşılığında evlendiğini ve bu evliliği gizlediğini söyleyince, Hz Ömer şahidin kimler olduğunu sorar Adam şahitlerini gösterince Hz Ömer şahısa herhangi bir ceza uygulamaz, ancak bu nikahın ilan edilmesini emreder.

Bu olay o dönemde yetkili mercinin iki şahidin beyanına itibar ettiğini ve şahitlik müessesesinin gerekli fonksiyonu icra ettiğini göstermektedir. Amaç şahitler huzurunda evlendiğini ilan etmektir tüm şüpheleri ortadan kaldırmaktır.

Emri Bil Maruf Nehyi Anil Münker esastır.İslamın esası güzeli iyiye teşviktir ve İslamın bu emrine uygun olan tavır ve davranışlar kabul edilir. Bu kabul Kitap ve Sünnete aykırı olmaması şartı ile benimsenir. Böyle uygulamaları akıl ve din güzel bilgi ve davranış sayar.


SAAT: 22:49

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306