Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.MEDİNEWEB FORUM GENEL.::. > Genel Konular > Serbest Kürsü

Konu Kimliği: Konu Sahibi hakkadost,Açılış Tarihi:  24 Mayıs 2012 (18:33), Konuya Son Cevap : 25 Mayıs 2012 (11:55). Konuya 3 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 24 Mayıs 2012, 18:33   Mesaj No:1
Avatar Otomotik
Durumu:hakkadost isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 133
Üyelik T.: 10 Eylül 2007
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Mesaj: 5
Konular: 2
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart nikah ile ilgili soruma cevap alabilir miyim?

nikah ile ilgili soruma cevap alabilir miyim?

nişanlı iki genç aile arasında nikah kıyılıyo.

erkek askere gidiyo ve bazı anlaşmazlıklardan dolayı askerde iken kıza telefonda; (yanında şahit olmadan)
"seni boşuyorum,boşuyorum,boşuyorum Alah'da şahit olsun" diyerek kızı boşuyo fakat 1 hafta sonra iki genç pişman oluyo ve erkek bu sefer;
"nikahıma geri dönüyorum,nikahıma geri dönüyorum,nikahıma geri dönüyorum Alah'da şahit olsun" diyor ve kız da bunu "kabul ettim" diyerek onaylıyor. (bu durum yine sahitsiz oluyo)

sorum şu; bu durumda yanlarında şahit olmadan konuşulan bu nikah boşanmış oluyor mu ve eğer boşama olduysa erkek tekrar nikahıma geri dönüyorum dediğinde nikaha dönülmüş oluyor mu?

1- kız o erkekle evlenirken tekrar yeni bir nikah kıyılmalı mı?
2- kız başka biri ile evlenmeye karar verirse yeniden boşama yapılması gerekir mi?

Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi hakkadost 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
nikah ile ilgili soruma cevap alabilir miyim? Serbest Kürsü Mevlüt HÖNÜL 3 1730 24 Mayıs 2012 18:33
İster misin Rasûlullah Baban Olsun? Hadis-i Şerif hakkadost 0 1399 28 Nisan 2012 22:49

Alt 25 Mayıs 2012, 07:05   Mesaj No:2
Medineweb Site Yöneticisi
Medine-web - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medine-web isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 1
Üyelik T.: 14Haziran 2007
Arkadaşları:7
Cinsiyet:Erkek
Yaş:49
Mesaj: 2.988
Konular: 339
Beğenildi:1172
Beğendi:346
Takdirleri:7784
Takdir Et:
Standart Cevap: nikah ile ilgili soruma cevap alabilir miyim?

“O talak iki defadır. Her birinden sonra kadını ya iyilikle tutmak, ya da güzellikle ayırmak gerekir.” (Bakara 2/229)

“...Kadınlar sürelerinin sonuna geldiklerinde onları ya mâruf ile tutun veya mâruf ile ayırın. İçinizden güvenilir iki kişiyi şahit tutun; şahitliği Allah için yerine getirin. ..(Talak 65/1-3)

Eşini boşamak isteyen erkeğin yapacağı şeyler şöyle sıralanabilir:
1. İddet içinde boşamak
2. İddeti saymak,
3. Kadını evden çıkarmamak,
4. Kadının evden çıkmaması,
5. Süre içinde veya süre sonunda iyilikle tutmak veya iyilikle ayırmak.
6. Kadını gerek boşarken gerek dönüş sırasında ve gerekse ayrılırken iki kişiyi şahit tutmak.
“Adetten kesilmiş olanlar hakkında şüpheye düşerseniz iddetleri üç aydır; adet görmeyenler de öyle. Hamile olanların süreleri doğumları ile biter. Kim Allah’tan sakınırsa Allah onun işinde bir kolaylık oluşturur.” (Talak 65/4)
rkek, bu durumlarda olan eşini her an boşayabilir. Onun iddeti, boşama anından itibaren başlar.
ŞAHİT BULUNDURMA
Boşamanın şahitler huzurunda olması şarttır. Allah Teâlâ Talak Suresi 2. âyette şöyle buyurur:
“İçinizden güvenilir iki kişiyi şahit tutun; şahitliği Allah için yerine getirin.”
İlgili âyetler dikkatle düşünülürse talakın her safhasının şahitlerle tespitinin şart olduğu ortaya çıkar.

Erkek, iddetin bitmesini beklemeden eşine dönebilir. Bu konuda Allah Teâlâ şöyle buyurur:
“Kocalar arayı düzeltmek isterlerse, onlara iddet içinde dönmeye daha çok hak sahibidirler”(Bakara 2/228)
“Kadınları boşadığınızda bekleme sürelerinin sonuna varırlarsa ya maruf ile tutun, ya da maruf ile serbest bırakın. Onları zarara uğratıp haklarına saldırmak için tutmayın. Bunu yapan, kendini kötü duruma düşürür. Allah’ın âyetlerini hafife almayın. Allah’ın üzerinizdeki nimetini düşünün. O, indirdiği Kitap ve doğru bilgi ile sizi uyarmaktadır. Allah’tan çekinin. Bilin ki, Allah her şeyi bilir.” (Bakara 2/231)
Erkeğin eşine, süre sonunda iyi niyetle döndüğünün veya ondan güzellikle ayrıldığının da şahitlerle tespiti gerekir. Allah Teâlâ şöyle buyurur:
“Kadınlar sürelerinin sonuna geldiklerinde onları mâruf ile tutun veya maruf ile ayırın.” (Talak 65/2)
Demek ki, talakın her safhasının şahitlerle tespiti şarttır.
Talak 1. âyette iddeti sayma görevi erkeğe verilerek şöyle buyurulmuştur:
“Ey Peygamber! Kadınları boşadığınızda iddetleri içinde boşayın ve iddeti sayın.”
Adeti gören kadın, iddeti saymakla görevli olan erkektir. Bu emir onun, bu süre içinde eşiyle yakından ilgilenmesini zorunlu kılar. Eğer iddeti saymazsa dönüş imkanı varken süreyi geçirerek hakkını kaybedebilir. Kadın, iddeti ile ilgili olarak kocasını doğru bilgilendirmek zorundadır.
“Allah’ın rahimlerinde yarattığı” şey çocuk da olabilir. Hiçbir kadın babasız çocuk doğurmak istemez ama hamileliğini gizleyerek bir an önce kocasının evinden ayrılmak isteyebilir. Hamile kadın adet görmez. Kocasının evinden ayrılması için adet gördüğünü söylemesi gerekir. Bu da onu günaha sokar.


YUKARIDAKİ TEMEL KURALLARI VERDİKTEN SONRA,GELELİM SORUNUZA;
1-nikah ilandır yani iki şahit şarttır.nikahı iptal etmekde aynı kurala bağlıdır.şahitsiz nikah olmadığı gibi şahitsiz boşamada olmaz.ama boşayan koca,boşadım diye ısrar ederse iki şahit de bunu duysa boşama gerçekleşir.
2-boşama üç talakla aynı anda gerçekleşirmi? bu ihtilaflıdır.gerçekleşir diyenler olduğu gibi gerçekleşmez sadece bir talak gider diyenlerde çoğunluktadır.
3-geri dönerse,nikah kıymasına gerek yoktur.
4-boşama gerçekleşmişse,kadın iddetini tamamlar başkasıyla evlenir.2.ci sorunuza cevaben bu ikinci bir defa boşamayı gerektirmez.ama şahitsiz boşamışsa şahitler huzurunda boşaması gereklidir.


NOT :TALAK ÇOK HASSAS BİR KONUDUR.ŞAKASI SİNİRİ LAUBALİLİĞİ OLMAZ.ERKEĞİN BUNA DİKKAT ETMESİ GEREKİR.BOŞAMA KONUSU TAMAMEN ERKEĞİN İFADESİNE BAĞLIDIR.DOĞRU YADA YALAN VEBALI ERKEĞİN BOYNUNDADIR.

ÖZETLE İFADENİZE GÖRE SİZE VEREBİLECEĞİMİZ CEVAP ŞU :
ERKEK EŞİNE DÖNSÜN,GÜZELLİKLE NİKAHINDA TUTSUN,NİKAH KIYILMASINA GEREK YOK.TEKRARI HALİNDE HANIMI KENDİSİNDEN GERİ DÖNÜŞSÜZ BOŞ OLUR.ALLAHU ALEM..

İRFAN hocamızın dikkatine!
kardeşimizin sorusuna verdiğim cevapta yanılabilirim.düzeltmen yada eklemen gereken bir izah varsa,eklemenizi rica ediyoruz.
__________________

Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır.
Alıntı ile Cevapla
Alt 25 Mayıs 2012, 08:44   Mesaj No:3
Kur'ân Kürsüsü

Medineweb Emekdarı
FECR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:FECR isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 6340
Üyelik T.: 19 Ocak 2009
Arkadaşları:20
Cinsiyet:Erkek
Memleket:ANKARA
Yaş:56
Mesaj: 6.107
Konular: 546
Beğenildi:1003
Beğendi:221
Takdirleri:9161
Takdir Et:
Standart Cevap: nikah ile ilgili soruma cevap alabilir miyim?

Açıklamaların için Allah razı olsun Muhsin Hoca

Aslında olayın başında bilinçsizlik var. İki kişi evlenmeye karar verdiğinde kendi aralarında ya da ailelerin şahitliği ile imam nikahını kıydırıyorlar. Böylelikle gerek kız, gerekse erkek bir birleriyle daha rahat konuşa bilsinler, daha rahat görüşe bilsinler diye.Günümüzdeki bu uygulama sakat bir uygulamadır ve sakıncaları çok görünüyor.İnsanlar bu nikahı flört yerine kıydırıyorlar. Birbirlerini tanımaya çalışıyorlar. Bir yıl imam nikahlı olarak nişanlı olanlara bir de bakıyorsunuz anlaşamamışlar, ayrılıyorlar. Ama erkek tarafı "Ben eşimi boşadım" diye bir ifade de bulunmuyor.Halbuki nikahın şakası da ciddidir, ciddisi de ciddidir. Nikahın gerek erkek tarafına gerekse kadın tarafına bir sorumluluğu ve hukuku vardır.Zifafa girmelerinde bir sakınca olmaz ve kadının kocasından izinsiz işler yapmasına müsaade edilmez. Bu yüzden günümüzde nişanlılık süresinde hele ki 1-2 sene gibi uzunsa nikah kıyılması doğru değildir. Düğünden 1-2 gün öncesinde nikah kıymak daha evladır.
Boşama konusuna gelirsek,Kur'an'da boşama ile şartlar bellidir. Muhsin Hoca açıklamış.Yine şu vardır ki nikah yapılmış ama zifaf gerçekleşmemiş olursa boşamanın fonksiyonu değişik, zifaf yapılmış ise boşanmanın hukuku farklıdır. Bununla ilgili ayetler de vardır.
Nikah öncelikle topluma bir ilandır. Şahitsiz olmaz, boşanma da bir ilandır.Buna da şahit gerekir.
Bugün insanlarımız maalesef kendi durumlarıyla ilgili ilmihalini okumaktan, öğrenmekten imtina ediyorlar, keyiflerine göre hareket ediyorlar ve işler sarpa sarınca çıkış yolunu bulmaya çalışıyorlar. Her müslümana içinde bulunduğu fıkhı öğrenmesi farzdır.
__________________
Selam Hidayete Tabi Olanlara
Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir
(Müslim)
Alıntı ile Cevapla
Alt 25 Mayıs 2012, 11:55   Mesaj No:4
Medineweb Aktif Üyesi
Mevlüt HÖNÜL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Mevlüt HÖNÜL isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 18779
Üyelik T.: 20 Mayıs 2012
Arkadaşları:6
Cinsiyet:
Memleket:Malazgirt
Yaş:47
Mesaj: 151
Konular: 93
Beğenildi:17
Beğendi:0
Takdirleri:32
Takdir Et:
Standart Cevap: nikah ile ilgili soruma cevap alabilir miyim?

Nikah Allah ile yapılan bir akittir:

Allah’a zinaya yanaşmayacağımıza, adaletle davranacağımıza, hak ve hukuk çerçevesinde davranacağımıza, onların iffetlerini koruyacağımıza, temiz bir nesil için gayret edeceğimize, komşu haklarını gözeteceğimize dair iki kişinin yapmış olduğu karşılıklı sözleşmeden ibarettir.

Allah ile yapılacak olan anlaşma esnasında ister resmi olsun ister imam nikahı olsun çok önemli değildir önemli olan husus Allah’a karşı verilen sözlerin tutulup tutulmayacağı mevzuudur. Çünkü sözleşmenin ana gayesi İnsan hak ve hukukunu gözetme adalet vb kavramlar ile aile ortamında verilen sözlerin devamlılığını sağlamaktır. İmam Nikahı kıyıpta zina, fuhuş, adaletsizlik, hakkı gasp etme vb bir çok Münker fiilleri işleyenler çok fazla hani imam nikahı olunca ne değişti ya da resmi nikah olaya bu pencereden bakmak lazım. Kısacası mesele Allah’ın hoşnut olacağı aile hak ve hukuk ilkelerini hayata aktarıp aktarmamaktan ibarettir.

Hz Ömer döneminde cereyan eden şu olay bunu göstermektedir Hz Ömer zamanında bir kadının komşusu, yabancı bir şahsın sürekli kadının evine gidip geldiğini görünce adamın zina ettiğini düşünerek Hz Ömer’e şikayette bulunur Hz Ömer bu şahsı çağırıp durumu sorar.Şahıs, kadınla az bir mehir karşılığında evlendiğini ve bu evliliği gizlediğini söyleyince, Hz Ömer şahidin kimler olduğunu sorar Adam şahitlerini gösterince Hz Ömer şahısa herhangi bir ceza uygulamaz, ancak bu nikahın ilan edilmesini emreder.

Bu olay o dönemde yetkili mercinin iki şahidin beyanına itibar ettiğini ve şahitlik müessesesinin gerekli fonksiyonu icra ettiğini göstermektedir. Amaç şahitler huzurunda evlendiğini ilan etmektir tüm şüpheleri ortadan kaldırmaktır.

Emri Bil Maruf Nehyi Anil Münker esastır.İslamın esası güzeli iyiye teşviktir ve İslamın bu emrine uygun olan tavır ve davranışlar kabul edilir. Bu kabul Kitap ve Sünnete aykırı olmaması şartı ile benimsenir. Böyle uygulamaları akıl ve din güzel bilgi ve davranış sayar.
__________________
“...Kendinizi satmayınız. Hür, özgür insanlar olunuz, kendini satan satıcılardan olmayınız”
İmam HÜSEYİN (a.s)
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Ayağım alçıda iken gusül abdesti alabilir miyim? Medineweb Soru Cevap Arşivi 0 29 Nisan 2013 20:39
İslam tarihi ile ilgili soru cevap MERVE DEMİR İslam/Dinler/Mezhepler 26 12 Ekim 2010 17:03
Nikah ve düğün ile ilgili hutbe MERVE DEMİR Tebliğ-İrşad-Vaaz-Hutbe-Nasihat 0 14 Nisan 2009 10:42
Nikah ile ilgili ayetler nelerdir MERVE DEMİR Evlilik-Nikah Konuları 0 14 Nisan 2009 10:29
Nikah ve Düğün Merasimi - Nikah Akdinin Yapılış Şekli MERVE DEMİR Evlilik-Nikah Konuları 0 14 Nisan 2009 10:08

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.