Tekil Mesaj gösterimi
Alt 15 Kasım 2016, 08:05   Mesaj No:1

Mihrinaz

Medineweb Baş Editörü
Mihrinaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: Mihrinaz isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 14593
Üyelik T.: 15 Kasım 2011
Arkadaşları:15
Cinsiyet:Anne
Memleket:MEDİNEWEB
Yaş:44
Mesaj: 12.449
Konular: 1275
Beğenildi:11925
Beğendi:9025
Takdirleri:26452
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Omu İslam Felsefesi 6.ve 11.Ünite Soru-Cevapları

Omu İslam Felsefesi 6.ve 11.Ünite Soru-Cevapları

İSLAM FELSEFESİ 6.ÜNİTE ÇALIŞMA SORU VE CEVAPLARI

1-İbni sina Farabi ve diğer filozoflara verilen MEŞŞAİLİK isminin kaynağı kim veya nedir.
a. Tasavvuf
b. Aristo
c. Platon
d. İslam
e. Arapça

2-meşşaifilozzoflaragöre insan aklı nasıldır?
a.İleriyi kavrayamayan
b: sıfırdan olmayan önceden bişeyler kavrayan
c:sorgulayan akıl
d: hiçbiri

3-İslam düşüncesi kendi içinde akıl geleneğinin oluşmasında hangisi en etkili olmuştur.
a. Meşşailik akımına verilen cevaplar
b. Gazalinin el munkiz adlı eseri
c. Cebrailin getirdiği vahiy
d. Platonun güneş tanrı benzetmesi
e. Aristonun salt madde ilesalt akıl arasında belirlenen evren tasarımı

4-Aşağıdaki filozoflardan hangisi meşşai filzoflardan sayılmaz?
a. Farabi
b. Ebū Hāmid Muhammed bin Muhammed
c. İbni tufeyl
d. İbni sina
e. İbni rüşd

5-İslam düşünce tarihinin en büyük akıl (rasyonalite) eleştirmeni olan kimdir?
a-İbni tufeyl
b-Farabi
c-İbni sina
d-Gazali
e-İbni batuta

6-Aşağıdaki meşşailik önermelerinden hangisi yanlıştır.?
a. insan aklı hem kuramsal hem de eylemsel düzeyde gerçekleri kendi başına keşfedebilecek bir güçte değildir.
b. insan aklı daima kendisini sıfır noktadan ileriye doğru fırlatılmış bir konumda bulur.
c. sezgi (hads) hadisesi ile gittiği ve bilgiyi kendi bütünlüğü içinde yakaladığı andır. Aklın bu durumuna müstefad (kazanılmış) akıl adı verilir.
d. İnsan aklı daima dış güçlere açık olduğundan iradeden yoksundur
e. Tanrı ile insan arasındaki etkin akıl Cebrail dir

7-Aşağıda verilen meşşailik fikirlerinden hangisi yanlıştır?.
a. akıl, kendi farklılığını aşabilmek için büyülü bir gerçeklik olan hayatın merkezine doğru inme zorundadır.
b. Etkin akıl, hangi noktaya yönelmesi gerektiğini insan aklına sürekli olarak hatırlatan evrensel bir referans noktasıdır.
c. aklın rasyonel görünümlü metafiziksel söylemlere tutunarak gerçekliğe doğru tırmanamayacağını kabul ederler
d. insan aklı hem kuramsal hem de eylemsel düzeyde gerçekleri kendi başına keşfedebilecek bir güçte değildir.
e. Rasyonalite en gerçek anlamıyla ,metafiziksel söylem düzeyinde ortaya çıkar

8-Logos’un sessiz kaldığı noktada devreye giren nedir?
a-mejazi
b-gnoksis
c-sis
d-gromis
e-gnosis

9-Literalist nedir?
a-ortada olan
b-batinî
c-zahiri
d-Lider

10-islam düşüncenin kuramsal akıl geleneğini oluşturması aşağıdakilerden hangisi sayesinde olmuştur?
a)akıl ve bilinç
b)aristonun metafiziği
c)düşünce geleneği
d)insan aklı
e)irade

11-meşşai flozoflara göre aklın tanımı aşağıdakilerden hangisidir?
a)insanın düşüncesi
b)tanrının gücüdür
c)tanrı,evren,insan üçgeni
d)hayatta yaşamak için gerekli olan zihin düzeyi
e)geri plandaki kozmiktir

12-Aşağıda bu kainatın düzenini sağlayan akıl çeşitleri ve tanımları ile ilgili yanlış olan hangisidir?
a)metafizik akıl:insanın anladığı şeyi nasıl anladığını kavrama çabası
b)sezgisel akıl:insanın kendisini bir anda farklı bir dünyada bulması
c)teorik akıl:her şeyi merak eden akıl
d)kurumsal akıl:evren düzenini,ilkelerini,aklın kendi düzenini kavramaya çalışan akıl
e)müstefat(kazanılmış)akıl: akıl yürüterek kendine verilen bilgi

13-insan aklının özellikleri hakkında hangisinin doğru olduğu söylenemez?
a)hareket noktasına varamaz
b) insan aklı aktif olmakla beraber pozitif değidir
c)sıfır noktada asla bulunamaz
d)kendini anlıyor olarak bulur
e) metafiziksel akla sahip değildir

14-Aşağıdaki bilgilerden meşşai flozoflara göre yanlış olan hangisidir?
a)bilginin yükselişi insanı mükemmel kılar
b)insanın mükemmele ulaşmasının arkasında, pratik ortam içerisinde sürekli değişen gerçekliği irade etmesi vardır
c)üretmek ve bilmek arasında fark vardır
d)insan gerçekleşmemiş bir varlıktır
e)kozmik hakikatleri bilmede etkindir

15-1.gündelik hayat
2.herşeyin kaderini belirleyen akıl
3.evrenin anlamını insanın anlamını düşünen akıl
Yukarıdakiler sırasıyla hangi akıl çeşitlerine aittir?
a)teorik-metafizik-etkin
b)ameli-ay(Cebrail)-metafizik
c)kurumsal-etkin-metafizik
d)ameli-ay-teorik
e)pratik-cebrail-metafizik

16-Aşağıdaki bilgilerden yanlış olan hangisidir?
a)her akıln gerisinde bir kozmik akıl vardır
b)insan kozmik akla dayanır ama onu kavrayamaz
c)insan tanrının ifadesini anlar
d)pratik hayatı yaşayanlar için her şey belli olmaya bilir
e)insan kavramadığı iki uç arasında yaşar

17-“insan gerçekleşmemiş bir varlıktır.gerçekleşebilmesi, düşünebilmesi için bir başka potansiyel güce ihtiyacı vardır”
Burada insana bu gücü veren akıl çeşidi aşağıdakilerden hangisidir?
a)sezgiselakıl
b)metafizik akıl
c)pratik akıl
d)teorik akıl
e)Cebrail akıl

18-Aşağıdakilerden hangisi sayesinde kurumsal akıl gelişir?
a)insanın düşünmesi
b)teorik akıl
c)Cebrail
d)düşünülebilyi keşfetmek
e)ilahi akıl(hikmet)

19-“müstefad--madde--hikmet--el aklül faal-“kelimeler aşağıdakilerle eşleşdiğinde hangi şık karşılıksız kalır?
a)günlük hayattataki faaliyetler
b)kendine verilen bilgi
c)ilahi akıl
d)var olan şeyin sınırlı olması
e)insanın hem aktif hemde pozitif olması

20-gazzalinin felsefe tarihinde imancı biri olarak anılmasının asıl nedeni hangisidir?
a)fideist olması
b)işraiilik akımından olması
c)literalist olması
d)kurani söylemlere ayrımın eşiğinde yer vermesi
e)Cebrail aklına yer vermesi

21-Aşağıdakilerden hangisi meşşai flozoflar için en önemli konudur?
a)hakikat
b)bilginin kesinliği
c)geçmiş sorgusu
d)kurumsal etkileşim
e)etkin akıl

22-PRATİKHAYATI YAŞAYANLAR KENDİNİ NASIL GÖRÜR
A:EMNİYETTE
B:KORKAN
c:HERŞEYİ ARAYAN
D:VURDUMDUYMAZ
E:HİÇBİRİ


23-aşagıdakilerden hangisi filozzafların görüşünü yansıtır?
a:geriye doğru düşünen metafiziksel
b:ontoloik
c:zamansal
d:hiçbiri

*************************************

İSLAM FELSEFESİ 7.ÜNİTE ÇALIŞMA SORU VE CEVAPLARI

1.kuranda geçen kıssalarda insanın helak olmasına sebeb olan ahlaksızlık nedir
a.isyan
B:şirk
c:kurnazlık
d:hırs

2.kaderciliğin dini inanç içinde bir gerçek yere sahip olduğu düşünülürse” aşağıdakilerden hangisini söylemek mümkün olmazdı?
a)kurandaki ilkelerin dile getirilmesi anlamsızdır
b)kuranda sınırlandırmalar yanlıştır
c)hayal gücüne ihtiyaç yoktur
d)İslamın varlığını anlatması ihtiyaçtır
e)düşünme ve dine gerek duymak sebepsizdir

3-“muhayyiley--kader--abı hayat--kadercilik” kavramları aşağıdakilerle eşleştirildiğinde hangisi boşta kalır?
a)düşünüp taşınarak eyleme geçme
b)insan ve kuran arasındaki karşılıklı ilişki
c)dokunduğu şeyi büyülü bir gerçekliğe dönüştüren gizemli şey
d) yaratıcı hayal gücü
e)islamı tam anlamıyla ilkesiz,sınırsız ve yönsüz bir din haline getirmek

4.optimust nedir?
a:kötümser
b:iyimser
c:karamsar
d:kaderci
e:sevgili

5.İslam inancı önce neye hitap eder
a:insana
b:isteklere
c:hayale
d:zamanae

6.insanın daima farklı alternatifleri seçmasi neyin tanımıdır
a:hayalin
b:kaderin
c:pratik
d:kurnazlık

7.Kader nedir
a:düşünüp karar vermek
b:isteyip yapmak
c:biliçsiz teslim olmak
d:önceden belirlenen yazgı

8-“var olmayanı tasavvur etmek,ne yapılmasını keşfetmek,inanç” aşağıdakilerin hangisi sayesinde olur?
a) hayal
b)düşünce gücü
c)kozmik
d)düşünülen değil nasıl düşündüğünü bilmekle
e)düşüncenin keşfine

9-Aşağıdaki bilgilerden yanlış olan hangisidir?
a)insan etrafındaki varlıklarada şekil verir
b)her insan kendisinin sanatkarı sayılır
c)İslam insanın hayal gücüne hitap eder
d)islamın yeryüzündeki varlığı kozmik’e bağlıdır
e)inanç hayal gücüne bağlıdır

10-Aşağıdakilerden hangisi pratik hayat felsefesinin tanımlarından biri olamaz?
a)insanın hayata şekil verirken en doğru şekli vermesi
b)ahlaki,estetik,makül felsefe
c)Müslümanların kendi zaman ve mekanlarıyla ilişki kurma tarzı
d)Müslümanların yaşadığı bütün zaman ve mekanlar
e)kısaca kuranın emirlerini yapıp nehyettiklerini yapmamadır

11-“ İslam’ın pratik hayat felsefesi her anın yeni bir an ve her yeni hayat gerçekliğinin yeni bir gerçeklik olduğunu vurgulayarak iyimser bakış açısını telkin eder.”bu cümlede amaçlanan hedef aşağıdakilerden hangisidir?
a)düşünce ayrımı
b)hayal gücünü öğretmek
c)toplum dengesini bozmama
d)Allahtan ümit kesmemeyi
e)Ab-ı hayat

12-“ İslam inancı her şeyden önce pratik aklı ve geniş bir muhayyileyi öngürür”burada islamın amaçladığı hedef aşağıdakilerden hangisidir?
a)düşünce ayrımı
b)hayal gücünü öğretmek
c)toplum dengesini bozmama
d)Allahtan ümit kesmemeyi
e)Ab-ı hayat

13.Aşağıdakilerden hangisi düşünüp daşınarak eyleme geçmek anlamındadır.
A)Kadercilik,
B)Karamsarlık,
C)Kolaycılık
D)Kader.

14-Pratik hayatın anlamlı olması aşağıdakilerden hangisine bağlıdır?
a) hayal
b)düşünce gücü
c)kozmik
d)düşünülen değil nasıl düşündüğünü bilmekle
e)düşüncenin keşfine

15-1.insanın kaderi baştan belli değildir
2.hayat bize verilen büyülü bir gerçekten ibarettir
3.kuran haddi aşmayı ölümle aynı anlamda kabül eder
Yukarıdaki bilgilerden hangisi pratik gelişim için kabül edilen görüşlerden değildir?
a)1
b)2
c)3
d)1-3
e)hiçbiri

16.Aşağıdaki kuran metinleri ile ilgili ifadelerden yanlış olan hangisidir.
a. Kur’an’i metaforlar vs. bize hayatı farklı açılarıyla yansıtan aynalardır.
b. Kur’an ayetlerinde kendimizi de görürüz.
c. Kur’an yaşayan bir metin haline gelir ve bizler Allah’ın ayetleri olmaya başlarız.
d. Kuran aynasında kendini gören insan kuranı anlamaya başlamıştır.
e. Kuranın ayetlerinde geçmiş toplulukların helakında inançsızlıkları vardır

17-Aşağıdakilerden yanlış olan hangisidir?
a) Allah’ın ayetleri yalnızca Kur’an’da yer alan dilsel ifadeler veya bu ifadelerin gösterdiği
harici gerçeklikler değildir
b)kuranın yaşayan bir metin haline gelmesi ayetlerin biz olmasına bağlıdır
c) İnsan hayatı ve Kur’an arasındaki karşılıklı somutlaşma ilişkisi her an yenilenen ve farklılaşan bir ilişkidir
d)ayet bütün insanları içine alan bir göstergedir
e)felsefi açıdan değişmezlik diye bir şey yoktur

18.Aşağıdakilerden yanlış olan hangisidir?
a)insan Allahın kendisine verdiği hayatı yeniden şekillendirir
b)hayat alanın fakirleşmesi, kuranın anlam alanının daralmasına etki etmemektedir
c)insan hayatı her noktasıyla önceden belirlenmiş bir şey değildir
d)insan,”iyiyi” ne olduğunu bildikten sonra yapmaya çalışmaz
e)kurandaki kavramlar tercihimizi hangi yönde yapmamızı ifade ederler

19. “: Ben ne söylersem söyleyeyim sonuçta söylediğim şey, senin anladığın kadardır” Mevlana nın bu sözünün pratik hayatla ilgisi aşağıdakilerden hangisi olamaz
a. İnsanlar duydukları şeyleri çabuk anlamazlar
b. İnsanlar duyduklarını olduğu gibi anlama yeteneğine sahiptirler
c. Anlama ile öğrenme aynı şeyler değildir
d. Anlama pratik olarak hayata yansıtmaktır
e. Kişilerin anlama kapasiteleri her zaman aynı oolur

20.Hangisi yanlıştır.
A)İnanç muhayyile sayesinde gerçekliğe kanatlanır,
B)İslam inancı geniş bir muhayyileyi talep eder.
C)İslamın pratik hayat felsefesi bir sanat felsefesidir
D)Hegel:Akli olan gerçektir,gerçek olan akıllılardır demiştir.

21-insan hayatının pratik karakteri ile kur’an vahyi arasındaki benzerliği daha iyi görebilmek için bakış açımızın nasıl olması gerekmektedir?
a)rasyonel
b)zamansal
c)teorik
d)pratik
e)mantıksal

22-Aşağıdaki bilgilerden pratik hayat ile ilgili yanlış olan hangisidir?
a)pratik hayat felsefesi hz. peygamber zamanıyla sınırlandırılamaz
b)kuran alternatifler dünyası olmasından dolayı pratiktir
c)pratik genel olarak bir kez yapılan ve bir daha tekrarlanmayan eylem olarak görülür
d)insan bilincinin zamansallığı fark edememesi diğer canlılara benzemesi demektir
e)vahiy, kesin olarak rasyonel ve mantıksal bir tutarlılık içinde bütünlüğe eriştirilemez

23-Aşağıdakilerden hangisi pratik hayatın kapsama içinde değildir?
a)insanın kendini etkilemesi
b)insanın kendi dışındakileri şekillendirmesi
c)insanın kendini şekillendirmesi
d)insanın kendi dışındakileri etkilemesi
e)insanın kendini şekillendirip kendi dışındakileri şekillendirememesi

24.Bizi diğer Canlılarda ayıran Önemli bir detay hangi şıkda doğru olarak verilmiştir?
A-Hayatımızın zamansal bir mana taşıdğına emin olamamaktır
B- Hayat içinde ortaya çıkan bilincimiz de zamansal büyülü bir gerçektir
C-İnsan hayatı ve bilinci karekteri icabı pratiktir
D- hayatın zamansallığını fark edişimizdir

25.Aşağıdakilerden hangisi pratik kelimesinin kapsamına girmez .
a. “pratik”bir amaç doğrultusunda yeteneği geliştirmektir
b. -“Pratik” kelimesi, bir kez yapılan ve bir daha tekrarlanmayan eylemlerdir
c. “pratik”, belli bir yeterlilik düzeyine erişmek
d. “Pratik” karakteri biçimlendirmektir
e. “pratik” elde edilen tecrübelerden yararlanarak eylem gerçekleştirmek

26.Aşağıdakilerden doğru olmayan hangisidir
A- islamın pratik hayat felsefesi hz. Peygamber zamanındaki tezahürleride içine alır
B- Abbasi ve Emevi dönemide İslamın pratik hayat felsefesine bişeyler katmıştır
C-Günümüz coğrafyasında Afrikada bulunun Müslümanlar İslamın pratik hayat felsefesi içinde değildir
D-Müslümanların kendi zaman ve mekanlarıyla ilişki kurma tarzıdır pratik hayat felsefesi

27.Aşağıdaki şıklardan hangisi değiştirilmiştir?
A)Hayatımız her an bize verilen zamansal büyülü bir gerçektir.
B)İnsan hayatı ve bilinci karakteri icabı pratiktir.
C)Kuran vahyini tam anlamıyla rasyonel ve mantıksal bir tutarlılık içinde bütünlüğe eriştirmek mümkündür.
D)İnsan hayatı her noktasıyla önceden belirlenmiş bir şey değildir.
E)İnsan hayatı ve Kuran arasındaki ilişki her an yenilenen ve farklılaşan bir ilişkidir.


***************************************

İSLAM FELSEFESİ 8.ÜNİTE ÇALIŞMA SORU VE CEVAPLARI

1.Sokrat ve Platon gibi eski Yunan düşünürleri ……………………şehrin (polis) en belirgin özelliklerinden saymışlardır..
a.din
b.mimari yapılar
c.felsefe
d.halk
e.kültür
2.ibni sina Şifa: İlahiyat kitabında neyi kanıtlamaya girişmiştir.
a. Felsefe
b. Nübüvvet
c. Kültür
d. Şehrin kuruluşu
e. Ortak dil

3.ibni sina Şifa: İlahiyat kitabında ,,şehrin ahlaki ve siyasi gerçekliğine en uygun bir dil olarak gördüğü ………………… adil bir kurumlaşma sürecinin temeline yerleştirir. aşağıdakilerden hangisini gelmelidir
a. Felsefe
b. Peygamber
c. Şehir
d. Kültür
e. İslam

4.İbni sinaya göre islamın şehrin sınırları dışına götürülmesini sağlayan temel unsur nedir.
a. felsefi dil
b. diyalog veya diyalektik tarzda ortaya çıkan felsefe
c. yüce görülen sembol ve metaforlar
d. entelllektüel düşünce
e. kanaatler farklılığı

5.aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır.
a. İbn Sina, şehirde kaçınılmaz olarak kol gezecek yorumlar çatışması (kanaatler farklılığı) sorununu çözebilecek ortak dilin Peygamber yani İslam tarafından belirlenebileceğini söylemektedir
b. ibni sina felsefi dilin, şehrin ortak dili olan İslam karşısında yalnızca bir entelektüel üst dil olarak kalacağını ima eder
c. Dini sembol ve metaforların şehir siyaseti için esas olan “ortak dilin belirlenmesi” noktasında stratejik bir öneme sahip olduğu açıktır
d. felsefenin keşfedebileceği gerçeklikler insanların geneli tarafından anlaşılabilmektedir
e. felsefi bilgi, retoriği itibarıyla siyasi olan yani gerçeği dolaylı olarak sunan din dilinin ötesinde azınlığa ait bir husustur.

6.İbini sina ya göre aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır.
a. felsefi bilgi, retoriği itibarıyla siyasi olan yani gerçeği dolaylı olarak sunan din dilinin ötesinde azınlığa ait bir husustur
b. Şehir felsefi dilin doğuşunun ve anlaşılmasının imkanını sağlar
c. felsefenin olmadığı bir şehirde “gerçekliği olduğu şekliyle bilme sorunu” olacaktır
d. ibni sina felsefi dilin, şehrin ortak dili olan İslam karşısında yalnızca önemsiz bir entelektüel dil olarak kalacağını ima eder

7.Tedbiru’lMutevahhid (Governance of the Solitary) konusu aşağıdakilerden hangisidir.
a. Yalnız düşünürü anlatan romandır
b. Yalnız düşünür romanının latince tercümesidir
c. Yalnız düşünürün her türlü zarardan korunabilmek için izleyeceği yolu anlatır
d. İbni tufeylin hayy bin yekzanı anlattığı eserdir
e. Gazalinin filozofları eleştirdiği eseridir

8.Tedbiru’lMutevahhid (Governance of the Solitary)’ hangi filozofun eseridir.
a.ibni sina
b.platon
c.Farabi
d.İbni bacce
e.İbni rüşd

9.İbni tufeyl hayy bin yekzanı anlattığı eserde hangisine değinmemiştir
a. Hayy, tabiatı sanki zihnin bir aynası gibi ele alır. Tabiat, adeta insanın kendi zihninde doğrudan fark edemediği kavramları görünür hale getiren bir ayna işlevi üstlenir.
b. Ve tabiatın aynasında görünür hale gelen kavramlar gittikçe genelleşecek şekilde organize eder ve en sonunda tabiatın sınırlarını aşan bir metafiziksel noktaya erişir.
c. tabiat şimdi metafiziğin aynasında bir başka açıdan görünür hale gelir,Tanrı’nın yazdığı bir doğal metne dönüşür.
d. Tabiat insan zihnini aşan bir metafiziksel (aşkın) zemin üzerinde temellendirilen bir eser dir ki bu eserin sahibi veya yazıcısı olarak Tanrı fikrine ulaşılır.
e. batıdaki robinson cruzo isimli eserde esinlenerek işlenen yalnız bir adada ki yaşam ve bu adadan kurtuluşa giden yolun anlatıldığı felsefi bir eserdir.

10.İbni sina ve diğer filozoflara göre kuranın dili aşağıdakilerden hangisidir
a. felsefi dil
b. ilahi dil
c. kutsi dil
d. siyasi dil
e. ameli dil

11.ibni tufeyle ve diğer filozoflara göre felsefe var olmak için neye muhtaçtır
a. metin
b. sanı
c. kuran
d. şehir
e. metafizik

12.aşağıdaki eşleştirmelerden yanlış olan hangisidir
a. Mevlana -mesnevi –konya
b. Platon- devlet- polis
c. Farabi- medinetül fazıla- “Erdemli Toplum”
d. Mustafa yazgan-monark-ahmedland
e. İbni bace - hayy bin yekzan- tekbaşına bir ada

13.Aşağıdaki eserlerden hangisi ütopik değildir
a.Platon- devlet- polis
b.Farabi- medinetül fazıla- “Erdemli Toplum”
c.Mustafa yazgan-monark-ahmedland
d.İbni tufeyl-hayy bin yekzan-yalnız düşünür
e .Mevlana -mesnevi –konya

14.İslam Şehir felsefesi ile ilgili olarak aşağıda verilen filozof ve nazariye eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır;
a) İbn Tufeyl filozofun tabiat üzerinden,tabiatın da sınırlarını aşan metafiziksel bir noktaya eriştiğini söyler.
b) İbn Bace şehrin ürettiği felsefini yine şehir ve şehirliler tarafından anlaşılmaması sonucu şehirde var olabilmek için yalnızlaşmanın seçilmesini savunur.
c) Mevlana’nın mistik söylemleri bizi sadece ilahi aleme yönlendirir, O’nun felsefesinin bu dünyaya dönük tarafı yoktur.
d) İbn Tufeyl, şehrin praksisinin/diyaloğunun belirsizliğinden kaçılması ile yalnız düşünür fikirini savunur.
e) İbn Sina’ya göre Kur’an hem şehirli entelektüel hem de bedevi kişinin anlayabileceği bir dile sahiptir.

15.Aşağıdakilerden hangisi TopoGRAFya’nın karşılığıdır?
a) Şehirleşme nazariyesi
b) Ortak dili oluşturma çabası
c) Mekan bilgisi,şekillenmesi
d) İslam şehir felsefesi
e) İslam medeniyet felsefesi

16.Aşağıdakilerden hangisi Doğru değildir? A- Şehir kavramı; Özel beşeri praksis alanına işaret eder
B- Şehrin sınırları, Şehri oluşturan özel beşeri praksisin sınırlarıdır
C- Yahudilik ve hiristiyanlık şehirde meydana gelmeselerde İslam şehirde ortaya çıkmıştır
D- Sokrat,platon ve eski yunan düşünürleri felsefeyi Şehrin en belirgin özelliklerinden biri sayarlar

17.'Şehir' nedir?
a)İnsanlar arası iletişim ve etkileşim esnasında ortaya çıkan özel bir ifşa alanı
b)toplumların yaşadığı yerleşim birimi
c)aynı ırkı oluşturan insanların biraraya gelerek oluşturduğu topluluk
d)entellektüel birikime sahip, entellektüel insanların, entellektüel dili konuşarak yaşadığı yer

18.Hangisi İslam şehir felsefesinin temsilcilerinden değildir?
a) İbn Sina
b) İbn Bace
c) Mevlana
d) İbn Haldun
e) İbn Tufeyl

19.İbn Sina’nın şehir felsefesinden yola çıkarak yapılan yorumlardan hangileri doğrudur ;
1- Bilimin ve felsefenin dili tasviridir. (representational)
2- Kur’an’ını dili kurucudur. (inşai, constitutive, presentational)
3- Kur’an kavramları doğrudan verir.
4- Filozoflar Kur’an diline kurucu özelliğinden dolayı siyasi dil de derler.
a) 1-2 b) 2-3 c) 1-2-3 d) 1-2-4 e) Hepsi

20.Aşağıdakilerden hangisi şehircilikle ilgili sıkıntıları olan düşünürlerdendir?
A)Platon-Aristo
B)İbn-i Hazm-Mevlana
C)Farabi-İbn-i Sina
D)Hayy Bin Yekzan

21.Şehirle ilgili olarak hangileri yanlıştır;
1- Şehrin sınırları şehir oluşturan özel beşeri praksisin sınırlarıdır.
2- Şehrin dahilinde olan (felsefe,sanat,mimari..vs) şehrin mahiyetine uygun dili keşfetme çabalarıdır.
3- Şehrin temelinde bulunan beşeri praksis ortak dili keşfetme çanasıdır.
4- Şehrin insanlarının gerçekliğe uygun düşecek ortak dili keşfetmesi ahlaki bir çabadır.
a)Yalnız 2 b) Yalnız 4 c) 2-4 d) 2-3 e) hiçbiri

35.Hangisi ibni sinanın düşüncelerinden değildir
A-Şehrin kuruluşunu insanların ortak ihtiyaçlarının karşılanması için dayanışma durumunda kalmalarına bağlar
B-Şehirde birbirine karşı olan yorumların çözümünün İslam tarafından belirlenebileceğini söyler
C-Dini sembol ve metaforların işaret ettikleri hakikaetlerin keşfedilme sorunu karşısında Kurana yer verir
D Felsefi dilin,İslam karşısında Entelektüel üst dil olarak kalacağını ima eder.

36.Aşağıdakilerden hangisi şehrin tanımı olamaz?
a)praksis esnasında ortaya çıkan bir alandır
b)ortak dil oluşturmak için uygun mekan
c)eskinin, oluşan durumlara sürekli tatbik edilmesi
d)ortak ihtiyaçların karşılanması için kurulan yer
e)ibni sinanın,islamı kendisinden uzaklaştırdığı mekan

37-Şehir ve medeniyet hakkında yanlış olan hangisidir?
a)kişinin kendi dışındaki toplumdur şehir
b)sorunların aşılması için şehre gerek vardır
c)şehir felsefeyi üretir
d)şehir felsefeyi baskı altında tutacak düşünceyi üretir
e)şehir toplumdaki ön yargıların önüne geçer

38-Aşağıdakilerden hangisi ibni sinaya göre yanlışdır?
a) kuran hayal edilemeyecek hususlara kapı açar
b)İslam şehirdekilere hitaben bir dil kullanır c)İslam medeniyetle ilgisi olmayan insanlara hitaben bir dil kullanır
d)İslam entelektüel insanlara hitap eder
e) ayrı görüşle toplumda çatışmaya yol açar

39-“şehrin kendi üst entelektüel bilincine ve diline erişmesini sağlar” aşağıdakilerden hangisi tanımı verilen terimdir?
a)şehir
b)İslam
c)felsefe
d)ortak kanaat
e)presentational

40-ibni sinaya göre felsefe nasıl olmalıdır? a)şehrin imkanları içerisinde olmalıdır
b)salt entelektüel düzeyde olmalıdır
c)ortak kanaat şeklinde olmalıdır
d) entelektüel gerçekliğe uygun olmalıdır e) din dilinin yanında yer alarak olmalıdır

41-ibni sina adil bir kurumsallaşma sürecinin temelini neye bağlar?
a)şehir
b)İslam
c)felefe
d)kanaat farklılığı
e)monolojik düşünce

42-ibni sinaya göre kuran hakkında hangisi doğru değildir?
a)kuran tasvir etmez
b)kuran bir şeyi olduğu gibi dile getirir
c)kuran yeniden oluşum için uğraşır
d)kuran siyasi bir dildir
e)kuran diliyle bilim dili farklıdır

43-Aşağıdaki bilgilerden yanlış olan hangisidir?
a)kuran insanların gerçekleri olduğu gibi bilme çabasıdır
b)felsefe olmadan pratik hayat meydana gelir
c)flozoflarla peygamberler arasında benzerlikte vardır
d)peygamber kendisini anlamayan toplumda var olamaz
e)felsefeyle yaşayanlar kanaatsiz yaşayanlardır

44.-bir toplumun sahip olabileceği en üst dil hangisidir?
a)kanaat
b)İslam
c) presentational
d)felsefe
e)şehir

45-ibni tufeylin hayy b.yakzan figürü ile anlatmak istediği aşağıdakilerden hangisidir?
a)monolojik düşünmenin önemi
b)toplumsal kanaaterin kesin olmasının gereği
c)fikir kanaat çatışmasının gerekliliği
d)kanaaleri aşmamanın önemi
e)kendi başına hakikate ulaşmanın doğruluğu

46-Aşağıdakilerden hangisi şehrin özünde yoktur?
a)etkinlik
b)diyalog
c)diyalektrik
d)doxa
e)praksis

47-Aşağıdaki bilgilerden yanlış olan hangisidir?
a)insanın ahlaklı olabilmesi için başka insanlara ihtiyacı vardır
b)flozof halkın dilini kullanmamalıdır
c)İslam dünyasında medeniyetsizlik sorunu vardır
d)flozoflar kendi başlarına hakikate ulaşamaz
e)flozof toplumla beraber yaşar ve düşünür vede kanaatleri aşar

48-mevlananın ilahi aşk ve mistik söylemleri hakkında hangisi söylenemez?
a)bizi bu dünyanın ötesine götürmez b)dünya hayatının zamansallığını eleştirir c)dünyada birlikte vor olabilmenin yollarını sunar
d)ortak var oluşu savunan derin bir siyasettir
e)bilgi felsefesine işaret ederler

49-Aşağıdakilerden hangisi mevlananın ilahi aşk tanımlarından değildir?
a)beşeri düşüncenin anlam kaynağı
b)yaratılmışın gerisindeki aklen kavranamaz gizemler
c)tanrıya duyulan sevgi
d)ontolojik sembol
e) sınırlı gerçeklik

50-Mevlanaya göre aklı,bir şeyleri kavramaya sevk eden ve kavradığı şeylere tutunabilmesinini sağlayan şey aşağıdakilerden hangisidir?
a)felsefe-sevgi
b)felsefe-aşk
c)din-sevgi
d)tuku-aşk
e)felsefe-bilgi

51-mevlana, bir potansiyel olarak geleceğimizi şekillendiren şey……………..dir.boşluğa hangisi gelmelidir?
a)bireysel var oluş
b)kanaat
c)orijinal başlangıç
d)mütevahhid
e)ontoloji
__________________

~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~




Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi Mihrinaz 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Norveç'ten Filistin Devletini Tanıma Kararı İslami Haberler Mihrinaz 0 16 22 Mayıs 2024 11:34
Önce Hukuk Demeden Değişim Hayal Makale ve Köşe Yazıları Kara Kartal 1 55 17 Mayıs 2024 11:58
Filistin'in Bitmeyen Nakbası İslami Haberler Mihrinaz 1 49 15 Mayıs 2024 16:31
MedineWeb Forum Motto Satır Arası Birkaç Kelam Mihrinaz 4 112 07 Mayıs 2024 22:34
İsrail Refah'ın Gazze Tarafını Ele Geçirdi İslami Haberler Mihrinaz 1 45 07 Mayıs 2024 20:43