|
Konu Kimliği: Konu Sahibi KalbinNûru,Açılış Tarihi: 29 Aralık 2007 (23:16), Konuya Son Cevap : 14 Kasım 2013 (11:00). Konuya 40 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
03 Ekim 2008, 22:37 | Mesaj No:11 |
Cvp: Sigara içmek haram mi?
ben bi kitapta sigarayla ilgili bi yazı okumuştum.efendimiz birgün yolda giderken bir ot görmüş ve üzüntülye yanındakı sahabiye şöyle demiş yazık ne yazık ki gelecekte insanlar şu otu kağıta sarıp içecekler demiş ne kadar doğru olduğunu bilmesemde yinede okuduğumu payaşmak istedim sadece | |
06 Kasım 2008, 16:05 | Mesaj No:12 |
Cvp: Sigara içmek haram mi? Sigaranın haram olduğunu bilmek için din bilgini olmaya ihtiyaç yoktur..” Meseleyi sadece israf boyutuyla ele alsanız dahi haramlığı aşikardır.. Yok eğer ilmi cevaplar isteniyorsa bu da kolay.. Usulü fıkıh ta ve mecellenin külli kaidelerinde bu ve benzeri mefhumlar üzerine ana kaideler mevcut. Fıkıh ve usul üzerine biraz çalışmış biri bunları bilirr. Mesela Külli kaidelerden ; “BÎR İŞTEN MAKSAT NE İSE HÜKÜM ONA GÖREDİR” hükmü bunu açıklar.. diyelim ki bunu bir faydaya binaen içiyorlar; (kafa tütsüleme, dinlenme stres atma vs..) şu hüküm gösteriyor ki, “DEFİ MEFÂSİD, CELBİ MENFAATTEN EVLÂDIR..” bu da gösteriyor ki, önce kötülüğün defi gerekir..bu ise o zararlıyı uzaklaştırmakla mümkün.. diyelim ki, buna alıştık bırakamıyoruz diyorsunuz..ve hemen her yerde içiyorsunuz bunu ki, bu da kul hakkına tecavüz demektir. Ben yanımda sigara içildiğinde çok ama çok rahatsız oluyorum. Elimde değil.. nefesim kesiliyor, menfi olarak etkileniyorum. Hatta açık havada bile bu böyle. Durakta beklerken içenler oluyor açık havada bile tesir altında kalıyorum. Bu da kul hakkı demek değilmidir. Peki bu nesneyi kullananlar kul hakkına girmekle sorumlu değiller mi? Onların; “alıştık ne yapalım, idare edin veya ne olacak birazda halimizi anlasınlar gibi ızdırar ifade sözleri kendilerini kurtarır mı?? Hayır Çünkü Mecellenin 32. maddesi “İZTİRAR GAYRİN HAKKINI ÎBTAL ETMEZ “ diyerek sizin mazeretinizin başkasının hakkını iptal etmeyeceğini söylüyor. Hem geçmişte sigara üzerine verilen fetvalar herhangi bir nassa dayanmadığına ve sadece kıyas yoluyla yapılan ictihada dayandığına veya şu güne göre zararları tespit edilemediğinden mübahlık kavramı içinde mütalaa edildiğine göre, haliyle helal yahut mekruh denilmiştir. Ama şu güne göre ve usulü fıkhın ana kaidelerinden “EZMANIN TEĞAYYÜRÜ İLE AHKAMIN TEGAYYÜRÜ İNKAR EDİLEMEZ” kaidesini de nazara alınca, bu zamanda fennin, tıbbın ve biyoloğların yeni tespitleriyle bu madde zararlı olarak ispatlanmışsa, değişen fıkıh kaideleri içinde bunun hükmü de HARAM olacaktır elbet.. “BURHAN İLE SABİT OLAN ŞEY AYNEN SABİT GİBİDİR “ hükmü, kesinlik ifâde eden mukaddemelerden meydana gelen veya bey-yine-i âdile ile sabit olan şeye «burhan» denilir. Buna kuvvetli ve kesin delil de denilebilir. Burhan ile sabit olan şey, ilm-i istidlalidir; gerçeğe dayanmakta üm-i zarurîye benzer. Bu itibarla burhan ile sabit olan şey, muayene ve müşâhade ile sabit olan şey gibi kesinlik ifâde eder. Kaç türlü bedehatle ispatlanmıştır ki “SİGARA İNSAN SAĞLIĞINA ZARARLIDIR.” İşin maddi israfı, “HAK MUHTEREMDİR VE KORUNMASI VÂCÎBDİR” hükmüne bakan yönüyle insan haklarına taalluk eden tarafı, çoluk çocuğunuzun ev halkının sofrasından çaldığınız rızkı müstesna. Kısaca şunu arz etmek isterim ki, bir şey hakkında NASS yok diye o şey hakkında hüküm verilemez diyemeyiz. Sigara hakkında nass yoktur bu sebeple haramdır denemez diyenler soruyorum. O zaman sigara hakkında helal olduğuna dair nas bulsunlar. Onlar ‘EŞYADA ASLOLAN İBAHADIR’ diyerek kendilerini kurtaracaklarını mı sanıyorlar. Bu sorumsuzlukla ancak bir büyük hesap gününe kadar avunabilirler. İslam hukukuna vakıf olanlar bilirler ki, edillei şeriyye 4 değil, Hanefi fıkhına göre 11 dir. Bunlar arasında KIYAS, İSTİHSAN, SEDD-E ZERAYİ, MESALİHİ MÜRSELE, İSTİSHAP gibi kaideler var.. bunları gözden geçirenler asıl hükme ulaşacaklardır.. selam ve dua ile.. | |
06 Kasım 2008, 16:21 | Mesaj No:13 |
Durumu: Medine No : 1390 Üyelik T.:
16 Nisan 2008 | Cvp: Sigara içmek haram mi? “Tedricî intihar olduğu için sigara haramdır” Sigaranın sebep olduğu çok çeşitli rahatsızlıklar var. Bu rahatsızlıkların yanısıra sebep olduğu ailevî, iktisadî ve içtimaî problemler var. Sigaraya verilen para tamamen israf olduğu için haramdır hem de çoluk çocuğun rızkından kesilerek verildiğinden, doğrudan kul hakkı ihlali söz konusudur. Sigara içilen kapalı mekânlarda, kahvelerde pasif içiciler dumanaltı oluyor, bundan çok olumsuz etkileniyor. Bu, hem içenler hem de pasif içiciler için tedricî bir intihardır. Sigarayı içen, zehirlediği insanın da hakkına girmektedir. Sayısını tahmin edemediğimiz binlerce gencecik insan bir hiç uğruna telef olup gidiyor. Bu gerekçeler göz önüne alındığında sigara haramdır. Selef ulemasının bu mevzuda net bir fetva vermemiş olması ihtimal o dönemde sigaranın zararlarının bu derece bilinmeyişindendir. Eğer onlar da sigaranın zararlarının bu derece olduğunu bilselerdi fetvaları daha farklı olurdu. PROF. HAYRETTİN KARAMAN : “Sigara, 3 sebepten dolayı dinen haramdır” Üç sebepten dolayı sigara tiryakiliği ve sigara dinen haramdır. Birinci olarak sağlığa zararlıdır. İkincisi çevreye ve insanlara zarar vermektedir. Şeran boşa para vermek israftır. Sigaraya verilen ise boşa verilmenin yanında sağlığa zarar veren bir şeye verilmesinden dolayı israftır. Bunlar tek başlarına bile haramken üçü bir arada olduğunda sigaraya ve tiryakiliğine haram hükmü verilir. Geçmişte İslam alimlerinin bir kısmı sigaraya mekruh veya mubah hükmünü vermeleri tamamen bilgisizlikten kaynaklanmaktadır. Tıbbi tahliller ortada yokken zararının bu kadar tehlikeli olduğu bilinmezken mubah veya mekruh hükmü verilmiştir.
__________________ ''Gönlüm Sükût-u Ezber Eyledi...!'' |
09 Nisan 2009, 12:37 | Mesaj No:14 |
Durumu: Medine No : 5998 Üyelik T.:
02 Ocak 2009 | Sigara Içmenin Dînî Hükmü
Günümüz müslümanlarının önemli problemlerinden biri hiç şühe yok ki sigara içmektir Zira dînî öğrenim görmüş olup müftü, vaiz, imam-hatip gibi din göervlileri veya din bilgisi öğretmenlerinin yanı sıra belli başlı dînî vecibelerini yerine getiren müslümanlardan en azından bir kısmının sigara içtiğini üzülerek görmekteyiz Bunun sebebi, muhtemelen sigara içmenin haram olmadığını zannetmektir Klasik dönem İslam alimleri sigara içmenin mekruh olduğuna hükmetmeleri bu zannın kaynağını teşkil eder Ancak çağdaş tıp araştırmalarının ortaya koyduğu bilgileri dikkate alarak ve İslam dîninin ana kaynaklarına başvurarak sigara içmenin dînî hükmünün yeniden belirlenmesi gerektiği kanaatindeyim Tıp biliminin verilerine göre sigara içmek insan sağlığına son derece zararlıdır Bu zararların başında ölümcül bir hastalık olan akciğer kanserine ve kalp yetmezliğine kesinlikle yolaçması gelmektedir Bunların dışında insan sağlığı üzerinde daha başka olumsuz etkiler yaptığı da kesinlikle belirlenmiştir Bilimin bu tespitleri ışığında sigara içmenin dînî hükmünü belirlemek için Kur’an-ı Kerîm’e baş vurduğumuz zaman onu, insan sağlığına zararlı olan içki içmekle kıyas etmemiz gerekmektedir Çünkü ikisi arasında inasan sağlığına zarar vermek ortak bir özelliktir İçki içmenin yasklanma sebebi insan sağlığına zararlı olmasıdır Her ne kadar insanı geçiçi olarak rahatlatmak gibi bir faydası varsa da içki içmek insanın beden ve zihin sağlığına son derece zararlıdr Kur’an’da temas edilen bu zararı tıp bilimi de günümüzde kanıtlamıştır Aynı durum sigara için söz konusu olduğuna göre sigara içmenin de tıpkı içki içmek gibi yasak olduğu açık bir şekilde ortaya çıkar Kıyas İslam fıkhının temel bir ilkesi ve dînî hükümleri belirlemekte baş vurulması gereken bir hüküm kaynağıdır Ayrıca İslamda şyle bir temel ilke vardır:”Zararlı olan şeyler haram, faydalı olan şeyler ise helaldır, aksine bir hüküm bulunmadıkça” Nitekim Kur’nda HzPeygamber’in insanlara faydalı ve iyi şeyleri helal, zrarlı ve pis şeyleri haram kıldığı açıklanmıştır (el-A’râf 7/157) Bu itibarla sigara içmenin dînen caiz olduğunu söylemek mümkün değildir, aksine sigara içmenin kesinlikle haram olduğuna hükmetmek zorunludur Sigara içmenin zararları dikkate alınarak beşerî hukuk tarafından da kapalı mekanlarda içilmesine sınrlama getirilmiştir
__________________ Söz işlemez yüreklere sükûtum dağlar gibi... |
09 Nisan 2009, 12:43 | Mesaj No:15 |
Durumu: Medine No : 5998 Üyelik T.:
02 Ocak 2009 | Sigara Haram mı Mekruh mu?
Sigara Haram mı Mekruh mu? Soru: Sigara hakkında bazı kimseler mubah derken, bazı kimseler ise mekruh demekte ve bu hükmü harama kadar götürmektedir Doğrusu nedir? Cevap: Peygamber (sav) Efendimiz'in şereflendirdiği asırda ve müctehidlerin devrinde sigara yoktu Bu sebeple, sigara içmenin hükmünde farklılıklar göze çarpmaktadır İslam alimlerinin görüşlerinde ortaya çıkan değişik hükümler, meselenin tetkikinde seçilen nokta-i hareketin birbirinden farklı olmasından ileri gelmektedir İlim sahiplerinden bir kısmı, "Eşyada aslolan ibahadır" fıkıh kaidesi ile tütün kullanmakta bir mahzur bulunmadığı görüşünü müdafaa etmiş ve bu istikamette fetva vermişlerdir Bir kısım din alimleri de bu nebatı, hoşa gitmeyen kokuSu yönünden tetkike koyulmuş, sarmısak, soğan ile tütünün kerih kokuları arasında bir benzeyiş yönü olduğu iddiası ile, onlar hakkında verilmiş bulunan "kerahat-i tenzihiye" hükmünü tütüne de teşmil etmişlerdir Bazı ilim adamları ise bu hususu biraz daha geniş olarak tahlil etmiş, çeşitli zararlara yol açmasını dikkate alarak, tütün içmenin harama yakın mekruh olduğu neticesine varmışlardır Dini meseleleri incelemekte mahareti bulunan ilim erbabı, tütünün insan sağlığında yaptığı tahribatı dikkate alarak, meseleyi üç bu'dLu ve mukayeseli olarak ele almışlar; tütünün insan sağlığındaki menfi tesirine dair tabip raporlarını nazar -ı dikkate alıp haram olduğu neticesine varmışlardır Sigara içmenin haram olduğu fikrinİ müdafaa eden ilim sahipleri, Şehr bin Havşeb'in Ümmü Seleme validemizden naklettiği "Resulullah (sav) müskir ve müftir her şeyi yasakladı" Hadis-i Şerifini, verdikleri hükmün delili olarak göstermişlerdir Hadis-i Şerifin metnindeki "Müftir" kelimesini, İbni Esir, "İçildiği zaman vücuda hararet veren; uzuvlarda kırıklık, güç azalması, göz kapaklarında mahmurluk ve zayıflama meydana getiren şey" diye açıklamaktadır Bilhassa tiryakisi olmayanların üzerinde tütünün tesiri incelendiği zaman, vücutta bir gerginlik, göz kapaklarında ağırlık ve mahmurluk hali, gerilen uzuvlarda bir gevşeme olduğu açıkça anlaşılmaktadır Şafii mezhebi alimlerinden Kalyubi, bir din alimi olduğu kadar tabip idi Bahsi geçen muhterem zat, her iki ilimdeki dirayeti ile tütün içmenin haramlılığına hükmetmiş bulunmaktadır Doktorların ifade ve beyanları ile zararları ve insan vücudundaki tahribatı gün ışığına çıkmış bulunan tütünü, birbirine ikram etmenin -zararı daha yaygın bulunduğundan-haram olduğu sarahatle ifade edilmektedir Bu alışkanlığın zararını yakinen anlamış birçok sigara müptelası, tütünü terketmeyi devamlı olarak temenni etmektedirler Bu hal, onların tütünden gördükleri zararın acı itirafı olmaktadır Son devrin ilim adamlarından Muhammed el-Hamid, "Hiç şüphe yok ki tütün, habis bir şeydir Onu içmeye devam, eliyle kendini tehlikeye atmaktır Bu sebeple kendimi onu haram olması hükmüne meyletmiş görüyorum" demiştir Bu zat, Muhaddis Şeyh Bedreddin el-Haseni ed-Dimeşki'nin, Şeyh Haşim el-Hatib'in ve Şeyh Ali Dark'ın, halka yapmış oldukları derslerde tütünün haram olduğu fıkrini açıkça ifade ettiklerini eserlerinde nakletmektedir Hiç tereddüt etmeden ifade edebiliriz ki, tütün ne besleyici ne de onarıcı bir vitamini ihtiva etmektedir Keçi ve benzeri canlıların, çalı yapraklarını tütüne tercih etmeleri, onda besleyici bir değer bulunmadığına işaret edici ve dikkat çekici bir husustur Nikotin, bazı haşeratın itlafında koruyucu ilaç imal etmekte kullanılmakta ise de, ağrıları dindiren, yaraları tedavi eden, tek kelime ile şifa verici bir hassayı içinde bulunduran ilaç imalatında kullanılmamaktadır Sigara, gıda değilse, şifa vermiyorsa ve hiçbir derde deva olamıyorsa ona verilecek para elbette israftır Peygamber (sav) Efendimiz, boş yere para harcamayı ve malını zarara uğratmayı yasaklamıştır Karnı doyduktan sonra yemeğe devam etmekte kerahet bulunduğu ve zararlı olacak derecede fazla bir şey yemenin haram olduğu bir gerçektir Bu hakikat karşısında çocuklarının ekmek parasını sigaraya vermek israf değil ise ya nedir? İslam dini, ağız kokularını gidermek için misvak kullanmanın sünnet olduğunu hükme bağlamıştır Ayrıca, çok olarak sarmısak, soğan ve pırasa yiyenlerin cemaate eza vermemek için, camiye gelmelerine müsaade edilmemektedir Sarmısak ve soğan kokusuna rahmet okutacak kadar fena bir kokusu bulunan tütünü içmek, misvak sünnetinin teşriindeki hikmete tamamen aykırıdır Efendimiz (sav)'in ve ashabının yoluna aykırı bulunduğu için bid'attır Sigara müptelası bulunan bir şahıs ile camide aynı safta, yanyana durma bahtsızlığına uğramış bir mü'mine sorunuz! Onun yanında geçirdiği sıkıntılı dakikalar ne kadar uzun ve çektiği işkence ne derece büyüktür? İnsanların eza duydukları şeylerden, meleklerin de eza duyacağı bir Hadis-i Şerifte ifade edilmektedir Peygamber (sav) Efendimiz'in bu beyanı karşısında tütün kokusundan meleklerin rahatsız kalacağında kimsenin şüphesi olmamalıdır Bir mesele hakkında helal ve haramlık hükümleri toplanacak olursa, haramlık hükmünden galip olacağına dair kaadie-i külliye dikkate alındığı zaman, sigara içmekle ilgili olan değişik hükümler arasından haramlığı tercih, ihtiyata muvafık bir davranış olur Bu ihtilafların ortaya çıkardığı bir durum vardır: Şüphe Zira kimi mubah, kimi tenzihen mekruh, kimi de tahrimen mekruh veya haram demektir Bu çekişmeler karşısında, istemeyerek insanda bir şek ve şüphe doğmaktadır Hadis-i Şerifte, "Kim şüpheye düşecek olursa harama da düşer" buyurulmuştur Bunun gibi, haramlıkla mübahlık hükmü bir meselede içtima ederse, haramlık yönü tercih edilmeli ve müteverri alimin sözü öne alınmalıdır Kendisi fakir, nüfusu kesir, yatağı hasır bulunan kimselerin, çocuğu ateşler içinde kıvranırken ona alacağı ilaca para bulamayan, kışın ortasında efradı ailesi soğukta titreşirken, sobada tüttüreceği dumanı ağzındaki sigara ile tüttüren kimsenin irtikap ettiği bu hal haramın katmerlisidir Çağımız ve Günümüz Meselelerine Fetvalar | Mehmed Emre
__________________ Söz işlemez yüreklere sükûtum dağlar gibi... |
30 Mart 2011, 19:08 | Mesaj No:16 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Cevap: Sigara içmek haram mi?
kişi kendi bedenine zulmediyo sonuçda..çevremdeki bazı insanlara söyleyince atın ölümü arpadan olsun diyolar..çok yaygındır bunu söyleyenler..yazıkki Allah ın kendilerine insan olarak verdiği değeri insan kendine vermiyo hayvanla misalleniyor... evli bir erkeği düşünürsek adam inşaatlarda çalışarak zar zor kazandığı parayla günde bir paket sigara içiyo..hadi maddi durumu iyi olsa bile aynıdır sonuçda..evde çocukların eşinin rızkından kısıyo bu bile yeterli değilmidir günah olamsı için.. yada bayanlar..hamileyken bile içen bayanlar var..daha karnındaki bebeğe zarar veriyor..örnekleri çoğaltmak mümkün..böyle bi konuda insanın çok bilgili olmasına bile gerek yok.düşünüp araştırmak yeterli.. |
30 Mart 2011, 19:58 | Mesaj No:17 |
Durumu: Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 | Cevap: Sigara içmek haram mi? Şüphesiz hamd yalnız Allah'adır. O'na hamd eder, O'ndan yardım ve mağfiret dileriz. Nefislerimizin şerlerinden, amellerimizin kötülüklerinden Allah'a sığınırız. Allah'ın hidayet verdiğini kimse saptıramaz. O'nun saptırdığını da kimse doğru yola iletemez. Şehadet ederim ki, Allah'tan başka hiçbir ilâh yoktur. O, bir ve tektir, O'nun ortağı yoktur. Yine şehadet ederim ki, Muhammed Allah'ın kulu ve Rasûlüdür. "Ey iman edenler! Allah'tan nasıl korkmak gerekirse öyle korkun ve siz ancak müslümanlar olarak ölünüz." (Al-i İmran; 3/103) "Ey insanlar! Sizi tek bir candan yaratan ve ondan da eşini var eden, her ikisinden birçok erkek ve kadın türeten Rabbinizden korkun. Kendisi adına birbirinizden dileklerde bulunduğunuz Allah'tan ve akrabalık bağlarını kesmekten de sakının. Şüphesiz Allah üzerinizde tam bir gözetleyicidir." (en-Nisâ; 4/1), "Ey iman edenler! Allah'tan korkun ve dosdoğru söz söyleyin. O da amellerinizi lehinize olmak üzere düzeltsin, günahlarınızı da mağfiret etsin. Kim Allah'a ve Rasûlüne itaat ederse büyük bir kurtuluşla kurtulmuş olur." (el-Ahzâb; 33/70-71) Bundan sonra, Şüphesiz sözlerin en güzeli Allah‟ın Kelam‟ı, yolların en hayırlısı Muhammed Sallallahu aleyhi ve sellem‟in yoludur. İşlerin en kötüsü sonradan çıkarılanlarıdır. Her sonradan çıkarılan şey bid‟attir ve her bid‟at sapıklıktır. Her sapıklık ta ateştedir. Allah Azze ve Celle şöyle buyurmaktadır: “Allah, yemek zorunda kaldıklarınız dışında size neleri haram kıldığını tek tek açıklamışken, üzerine adının anıldığı hayvanları yememenizin sebebi nedir? Gerçekten birçokları nefislerinin arzularına uyarak bilmeden (halkı) saptırıyorlar. Şüphesiz senin Rabbin, haddi aşanları çok iyi bilir” (En‟am 119) “Dilleriniz yalana alıştığı için “bu helaldir”, “şu haramdır” demeyiniz. Sonra Allah’a karşı yalan uydurmuş olursunuz. Allah’a karşı yalan uyduranlar ise kurtuluşa eremez” (Nahl 116) “De ki. Gelin Rabbinizin size neyi haram kıldığını okuyayım…” (En‟am 151) “Allah’ın size indirdiğinin bir kısmını haram bir kısmını helal kıldığınızı görüyor musunuz? Size Allah mı izin verdi, yoksa Allah hakkında yalan mı uyduruyorsunuz?” (Yunus 59) “De ki Haydi Allah şunu haram kıldı diye şehadet edecek şahitlerinizi getirin….” (En‟am 150) “Ne oluyor size? Nasıl hüküm veriyorsunuz? Yoksa sizin bir kitabınız var da oradan mı okuyorsunuz?” (Kalem 36 ve 37) Şimdi dinde birşeyin helal yada haram olduğuna hüküm vermek için elimizde sağlam nasların olması gerekmektedir.bir takım yorumlarla şuna helal buna haram dememizi cenabbi allah bizden istmemektedir. Bu günün insanların başına müptela olan sigaranın zararlarını saymakla bitiremeyiz.hiçbir aklı selim zigaranın iyi birşey olduğunu söylemsi düşünülemez.Fakat iş helal haram mevzusuna gelince bende acizane fikirlerimi sunma ihtiyacı hisettim. Baın arkadaşlar günümüzde sağlığa zaralı çok şeyler gösterebiliriz.örenğin: deri fabrikalaroında çalışan insanların ciğerlerine çektikleri havayı ancak o fabriklarda çalışanlar bilir. Bugün mobilya cilacılarının imalathanelerinde alışık olmayan kişi dakika duramaz.Bugün mermer atölyelerindeki toz zerreciklerinin insan vucuduna verdiği zarar had safhadadır. Ben istanbulda araba egsozlarından çıkan gazların hem insana hem doğaya verdiği zararın ne olduğunu çok iyi bilmekteyim. Belki diyeceksinizki bunları yapanlar mecburi yapıyorlar işleri icabı yapıyorlar.Bakın haram olan şeyler haramdır bunu ister iş icabı yapsın ister keyfi yapsın.Şunu diyorum haram demek farklı birşey fakat bu kötüdür buna yapmamak lazım gelir demekte ayır birşey. Rasulullah sallAllahu aleyhi ve selem; “Allah Azze ve Celle birtakım farzlar kılmıştır, onları zayi etmeyin. Birtakım sınırlar koymuştur, onları aşmayın. Bazı şeyler hakkında da unuttuğu için değil, merhametinden dolayı susmuştur. Onları da araştırmayın”1 buyurmuştur. Bazıları bu yazımı büyük bir cüret olarak değerlendirebilir. Ama bu yazıyı yazmamın sebebi, Allah ve rasulünden açık bir delili olmadan bir şeye haram demenin daha büyük bir cüret olmasıdır. Yukarıda kaydettiğim ayetlerle tespit edilen, “Eşyada asıl ibaha (mubahlık) helallıktır” kaidesi gereğince, sigaranın da haram olduğunu söyleyebilmek için ancak Kitap ve sahih sünnetten delil getirilmesi gerekmektedir. Bu yüzden sigaranın icat edildiği dönemlerden sonra haramlığa yakın hükmeden bir çok alimin yanısıra; 1 Taberani(22/222) Hakim(2/375) İbni Kayyım İ’lamul Muvakkiin(1/71) Elbani Gayetul Meram(s.14) Elbani haram değil fakat iyi bişey olmadığını belirtmişlerdir. İşte bu büyük alimler dahi hakkında açık nas olmayan meselelerde temkinli hüküm beyan etmişlerdir. Bu konuyla ilgili alimlerin görüşlerine bakılabilinir. Haram hükmünü verilmediği müddetçe bu konu fıkhi bir konudur. saygılarımla
__________________ Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli. |
30 Mart 2011, 23:15 | Mesaj No:18 |
Cevap: Sigara içmek haram mi? Öncelikle haramlar ve farzlar dinimizde zikredilmişlerdir. Bunların içinde tütünü kurutarak dumanını içmek yoktur. Örneğin, üzümün suyunu çıkarıp ekşiterek şarap yapıp içömek haramdır ama, tütün için böyle bir haramlılık bildirilmemiştir. Ha, içenin hem sağlığına ve hem de ekonomisine zararı dokunuyor o başka bir durum. Yani, bu noktada her hangi bir yiyecek ve içecek ki fazla yenilir-içilir bu dahi, yiyenin-içenin sağlığına zararı dokunur. Herşeyin fazlasını tüketmek hem sağlığa ve hem de ev ekonomisine zarardır. İllâ sigara olması şart değildir. Ayrıca, sigara içmeyenlerin bir çoğu, içenlere karşı sanki kendilerinde bir fazilet ve rüçhaniyet olduğunu sanmaktadırlar ! Bu çok çocukça bir düşünüş ve davranıştır. Sigara içmemek, insanlara bir fazilet kazandırmaz ! Halka-avama şeriat ve ruhsat (fetvalarıyla) hitba etmek lazımdır. Takva ve azimet amelleri mü sümanlara dayatılıp-dikte edilemez. Çünkü, onlar kişilerin kendi arzu ve isteklerine bırakılmıştır. Şeriatın zahirini tebliği etmek gerekir. Herkes, kendi noksan ve yanlışlıklarıyla meşgul olursa, etrafta hiç sigara içen görülmez Vesselâm. | |
31 Mart 2011, 00:30 | Mesaj No:19 |
Durumu: Medine No : 4458 Üyelik T.:
19 Ekim 2008 | Cevap: Sigara içmek haram mi?
sigara ile ilgili tek şey söylemek istiyorum. İçilmese tabiki çok iyi olur fkt bırakmakda o kdr kolay değil benım tek ricam ltfn hnmlar özellikle tesettürlü hnmlar duraklarda okul bahçelerinde sokakda bi kenarda çarşıda bi cafe veya restorantta inanın hiç yakışmıyor ...heleki tesettürlü olunca vel haya vel iman ltfn o anda o sigarayı siz tek başınıza içiyorsunuz ama karşıdan sizi gören bütün bynları baz alıp ortaya konusuyor havalar ısınmasıyla ortaya bu tür manzaralar fazlasıyle çıkmaya başladı dile getirmek istedim.
__________________ Birbirimize Fikirlerimiz uyuşmasa bile İNSAN olduğumuz için SAYGI duymamız lazım... Ne MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE.... |
31 Mart 2011, 19:18 | Mesaj No:20 |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | Cevap: Sigara içmek haram mi?
Sigara konusunda İmam Humeyni'nin şöyle bir fetvasını hatırlıyorum: Sigara içmeyene HARAM,içene de BIRAKIN tavsiyesi
__________________ Selam Hidayete Tabi Olanlara Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir(Müslim) |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Ayakta su içmek hasta ediyor! | KuM TaNeSi | Tıbbı Nebevi ve Alternatif Tıp | 5 | 13 Mart 2023 20:51 |
Bu çeşmeden müslümana su içmek haram..!!! | talibetün | Kıssalar-Hikayeler-Nasihatler | 1 | 10 Mayıs 2013 16:17 |
Cinler ve Sigara ! | Esma_Nur | Tıbbı Nebevi ve Alternatif Tıp | 11 | 04 Mayıs 2011 20:58 |
Bilmeden alkol icmek? | KuM TaNeSi | Soru Cevap Arşivi | 0 | 09 Nisan 2009 12:33 |
sigara... | Muhteşem | Fıkralar-Hikayeler | 0 | 08 Temmuz 2008 12:23 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|