![]() |
Kuddüs-Selam-Mü'min Esmâ'larını Tanıyalım Eûzu billahi mineş-şeytânirracîm. Bismillahirrahmanirrahîm. “Göklerde ve yerde olanların tümü, Melik; Kuddüs; Aziz; Hakim olan Allah’ı tesbih eder.” (Cuma,1 ) “O Allah ki, O’ndan başka ilah yoktur. Melik’tir; Kuddûs’tur; Selam’dır; Mü’min’dir; Müheymin’dir; Aziz’dir; Cebbar’dır; Mütekebbir’dir. Allah, (müşriklerin) şirk kostuklarından çok yücedir.” (Haşr, 23 EL KUDDÜS: hatadan, gafletten, âcizlikten, her türlü eksiklikten uzak, pek temiz, bütün kemâl sıfatları üzerinde toplamış, bütün övgülerin üstünde olan demektir. Her türlü ayıptan, kusurdan ve ihtiyaçtan uzak olan, her türlü hayır ve bereketin kaynağı olan mübarek zât demektir. Her türlü eksiklikten, lekeden, pastan, kirden son derece temiz demektir. O hatâdan, gafletten, acizden ve her türlü eksiklikten çok uzak ve pek temiz olan şanı yücedir. ES-SELAM: Es Selâm huzurun, kurtuluşun, barışın garantisi.Selamete çıkartan, selametten olan ve kullarına cennette selam veren. Her çeşit arıza ve hadiselerden salim kalan, her türlü tehlikelerden kullarını selamete çıkaran, Cennet’teki bahtiyar kullarına selam eden manasına gelir. EL-MÜMİN:Mahlukatı korkulardan emin kılan ve onları güven içinde yaşatan, Kullarına vadinde, verdiği sözde sadık olan, kalplere iman nurunu veren ve onları mümin yapan, her türlü korkudan kurtarıp, güvenliğe kavuşturan. Eman ve emniyet sahibi. Güvene layık olan. |
Insallah kaliteli bir ders olacak. Bakalım Rabbimizi ne kadar tanıyoruz |
1. ''Kuddüs'' ismi lügat olarak hangi manya gelmektedir? a) Ka de se kökünden gelir. Arap dilinde arılık ve duruluğa delalet eder b) Kuds, kökünden türemiş, mübalağa bildiren bir sıfattır. Tertemiz, pak, kusurdan arınmış demektir. c) Kuds, bereket manasınada geliyor d) Hepsi 2.''Kuddüs'' isminin manaları arasında aşağıdakilerden hangisi yoktur? a) Hatadan, kusurdan, eksiklik ve acizlikten temiz, mukaddes ve münezzeh olan demektir. b) Takdis ve mukaddes kavramları da kuddüs fiilinden gelmektedir. c) Kuddüs, sadece mü'minlere adil olan ve merhamet eden anlamına gelir. d) Kuddüs, Kur'anda değişik manalarda ve bir çok yerde geçmektedir. 3. ''Kutsallık yalnızca Allah'adır. Esere atfedilemez. Kutsallığı hakkındaki hükmü insana verdiğimizde sapıtmaya başlar''Bu ifadeye göre aşağıdaki ifadelerden hangisi doğru bir yorum olabilir? a) İsa a.s'ı kutsar Allah yerine koyar. b) Şeyhini kutsar minderi, eteğini öper. c) Partisini, cemaatini kutsar oy vermeyenin, ondan olmayanın imanından şüphe eder. d) Hepsi 4. Aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? a) Vahyin hakim olduğu toprak parçaları kutsaldır b) Kutsallık eşyaya da nispet edilebilir. c) Vahyin yüklediği görev ve hizmetler kutsaldır. d) Kuddüs isminin ifade ettiği manaları herşeye rastgele kullanamayız. 5. Aşağıdakilerden hangisi ''Kuddüs'' esmâsının bizlere yüklediği görev ve sorumluluklardan biri olamaz? a) ''Kuddüs'' isminin ifade ettiği 'kutsal ve mukaddes' kelimelerini gelişigüzel herkese ve herşeye kullanamayız. b) Allah şirke bulaşmış, riyadan uzak olmayan ibadetleri katına yükseltmez (Beyyine-5) c) Sen yeter ki kulluk yapta, nasıl yaparsan yap d) Allah kendisi için yapılmayan ibadetleri kabul etmez. |
Alıntı:
1.D 2.C 3.D Umarım dogrudur /cic/ek/ |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
6. “O, kendisinden başka ilah olmayan, hükümran, çok kutsal, esenlik veren, güvenlik veren, görüp gözeten, güçlü, buyruğunu her şeye geçiren, ulu olan Allah'tır. Allah putperestlerin koştukları eşlerden münezzehtir’’ Ayetinde Allah’ın hangi isimleri geçmemektedir? a) Es Selam-el Melik b) El Mümin- el Cebbar c) El Aziz- Rahman d)El Kuddüs-el Müheymin 7. Aşağıdakilerden hangisi doğrudur? a) Allah Kuddüstür. Mübarektir. Tertemizdir, kusursuzdur, mükemmeldir, ayıbı, lekesi, kusuru yoktur. Zâtı temiz olduğu gibi, mülkü de temizdir. b) Allah Selâmdır. Kullarına selâmet verendir. Kullarına selâmet, esenlik verendir. Allah selâmdır, kullarını selâmet yurdu olan cennete çağırmakta, cennet yollarını göstermektedir. c) Allah Mü’mindir. Allah imanı ortaya koyandır, imanı gösterendir, imana sevk eden, imana çağırandır. Allah emindir, emniyeti ortaya koyandır, kullarına emniyet verendir. d) Hepsi doğrudur. 8.Aşağıdaki eşleştirme ve tanımlardan hangisi yanlıştır? a) El Mümin : Kalpleri emniyete, güvene kavuşturan O’dur. Kalplerden korkuyu atan O’dur. b) Es selam: Cennet yollarını açmak için insanların önlerine kitap koymuş, peygamberler koymuştur. c) El Mümin: Kullarına istediğini, dilediğini yaptırandır. Kullarına hükmedendir d) Kuddüs: Rabbimizin kulları adına belirlediği hayat programı da, dini de temizdir. 9. Şu anda kendilerini ve yasalarını, sistemlerini lekesiz, hatasız, eleştirilmez, dokunulmaz olarak lanse edenleri görüyoruz. Peki sormak lâzım şimdi bu adamlara: Söyleyin, gerçekten siz lekesiz misiniz? Sizin yasalarınız, sizin sisteminiz lekesiz midir? Her tarafınız pislik, her tarafınız soygun, vurgun değil midir? Şu insanların huzurunu siz kaçırmadınız mı? Şu insanları cehenneme gönderen siz değil misiniz? Şu tabiatın dengesini bozan siz değil misiniz? Her şeyi, insanın, hayvanın, çevrenin sağlığını bozan sizler değil misiniz? Kendi bozduklarınızı tamir etmek için çabalayanlar sizler değil misiniz? Bu yorum ve öz eleştiri, bize hangi esmanın önemini, hayatımızdaki yerini hatırlatmaktadır? a) El Kuddüs b) Es Selam c) El Mümin d) El Cebbar 10. Aşağıdakilerden bilgilerden hangisi yanlıştır? a) O Kuddüstür. Zatına yakışmayan her şeyden münezzeh, bütün vasıflarda en mükemmel, tahdîd ve tasvire sığmayan, övülmeye lâyık kemâl, fazilet ve güzellik sıfatları kendisinde olandır. b) Kuddüs, Yüce Allah'ın ismi olarak iki yerde, Haşr-23 ve Cuma-1 ayetlerinde geçmektedir. c) Kuddüs kelimesi, Allahu Teâlâ'nın meleklere insan neslini yaratacağını bildirdiği Bakara 30. ayetinde , ‘’nukaddisu" kalıbıyla zikredilmektedir . d) Kuddüs, Bakara 30. ayette Allah'ın ismi olarak geçmektedir. 11. 10. O Allah ki: O'ndan başka ilah yoktur; Melik'tir, ........ tür, Selam'dır, ........ dir, Muheymin'dir, Aziz'dir, Cebbar'dır, ...... 'dir Boşluklara sırayla hangi esmalar gelmelidir? a) Hayy-Kayyum-Rahman b) Kuddüs-Mümin-Mütekebbir c) Mümin-Müheymin-Kuddüs d) Müheymin-Kuddüs-Mümin |
Alıntı:
|
6. Sorunun cevabı sorunlu Nurşen hoca.)) SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi |
Alıntı:
Yine yanlışsa cevabı diğer hocalarıma bırakıyorum:):) |
6.sorunun cvbı c.şıkkı diyorum . .Nurşencigim dogru yanlış yapara öğrenecez bizlerde .. Dogrular hocalarimizdan (:: |
Alıntı:
Nurşen hocam.Haşr süresi 23. Ayette Rahman ismi geçmez. Diğerleri geçer. |
1 D 2 C 3 D 4 B 5 C 6 C şıkkı diyeceğim rahman yok ama aziz var. Bu soru biraz garip. 7 D 8 C 9 A Bu soru çok güzel olmus. Insani tefekküre sevk ediyor 10 D 11 B |
nurşen ve su damlasından cevapları kontrol edebilirsiniz. Kimler yeni sorular bekliyor bakalımc* 11. * ………. Onu tenzih etmeğe, takdis etmeğe müsait olsun,feyizlerini alabilecek niteliğe kavuşsun diye müminin kalbine tertemiz ışınları, aydınlanmayı aşılamaktadır. Onun kalbini temizlemekte ve arındırmaktadır * …….. Bütün bir evren canlı ve cansız herşeye karşı güven içindedir. Bu isimle insanın kalbi huzura, rahata ve güvene kavuşmaktadır. Artık bu kalpte kötü hisler dinmiş, tereddütleri sükunete kavuşmuş, olgunluğa ve selamete kavuşmuştur. * ……….. Bu ismin ifadesi insanın kalbine imanın değerini kavratmakta, hissettirmektedir. Çünkü bu isimle insan Allah'la temasa geçiyor. O'nun sıfatlarından biriyle nitelenmiş oluyor ve o zaman iman sıfatıyla yüceler alemine yükseliyor. Boşluklara sırayla hangi Esmalar gelmelidir? a. Kuddüs-Selam-Mümin b Selam-Kuddüs-Mümin c. Melik-Kuddüs-Selam d. Mümin-Müheymin-Aziz 12.Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? a.Mümin güven verendir b.Kuddüs şekil verendir c.Kuddüs mukaddestir d.Selam hem esenlik verendir, hem esenlik yurdu olan cennetin sahibidir. 13.''Selam'' sıfatıyla ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur? a. Kuran bize, gamsız, dertsiz, kasavetsiz, çilesiz, sıkıntısız, üzüntüsüz, yâni her tür olumsuzluktan uzak bir ortamı yani cenneti Darus selam olarak tanıtıyor. b. Müslüman, müslümanla selâmlaşır. Böylece der ki; “Allah sana selâm versin, Allah seni selâmda kılsın, ya da Allah seni dâru’s selâmda, yâni cennette kılsın” İşte bu sadece müslüman için söylenir. c. Namazdayken insan aslında Allah’ın selâm sıfatını canlı bir eylem olarak hatırlıyor, bunu da sözlü olarak ifade ediyor. Namazdan sonra ise Resûl-i Ekrem Efendimiz; “Allahümme entes selâm ve minkes selâm” dememizi ister. d. HEPSİ DOĞRUDUR. 14. ''Kuddüs'' sıfatıyla ilgili verilenlerden hangisi doğrudur? a. Allah'ın bu ismi, O'nun, teşbîh ve tecsîmden, bir başka şeye benzemekten münezzeh olduğunu ifade etmektedir. b. Kuddüs İsmi, beşerî sıfatlardan münezzeh olduğunu ifâde etmektedir c. Bakara sûresi 30. âyette "nüsebbihu" ve "nukaddisu" kalıplarıyla "tesbîh" ve "takdîs" bir arada kullanılmıştır. d.Hepsi doğrudur. 15. “O, kendisinden başka tanrı olmayan, hükümran, çok kutsal, esenlik veren, güvenlik veren, görüp gözeten, güçlü, buyruğunu her şeye geçiren, ulu olan Allah'tır.’’ Ayetinin devamı hangisidir? a. O, acıyıcı olandır, acıyandır b. Allah putperestlerin koştukları eşlerden münezzehtir. c. En güzel isimler O’na aittir. d. O güçlüdür, Hakimdir |
11. a 12.b 13.d 14.d 15.b Acep hangileri doğrudur sayın yöneticim,,, :) |
11 A 12 B 13 D 14 D 15 B DEVAM INSALLAH |
Alıntı:
|
Alıntı:
Kendime çay verimgülümseyen000gülümseyen000cy Hepimize verim cycycy |
Sorular yolda...Hazır mısınızcy h/ic/a/b |
16. Aşağıdakilerden hangisi, ''kutsal olanla'' ilgili doğru bir bilgidir? a. Kuran'a göre kutsal, dokunulamaz ve kuşatılamazdır ve bu alan imanın konusudur. b. Allah, peygamber başta olmak üzere, kimseye kutsama yetkisi vermemişitir. c. Tüm peygamberler aslında, dinin içini boşaltan,kutsallık atfedip sahteleştirenlerle mücadele ettiler. Allah Rasulü, İbrahim a.s ın dinini tahrif eden müşriklerle mücadele etti. d. Hepsi isabetli yorumlardır. 17. Aşağıdakilerden hangisi ''Allah’ın Selam olması''nın manaları arasındadır? a. Es Selam olan Allah, zatı her türlü eksik ve noksandan münezzehtir. b. Ahirette ebedi selamet yurduna ulaştıracak olandır. c. Kuddüs olan,dokunulmaz,kuşatılamaz olan Allah,mutlak barışın, huzurun, saadetinde kaynağıdır d. Hepsi 18. *Fiilinde Allah’a şer isnat etmemek *Allah’tan başkasını mükemmel görmemek *O'nu noksansız kusursuz eksizksiz, şer ve , kötülükten uzak bilmek Yukarıdaki tanımlar hangi kavramın içeriğidir? a. Takdis etmek b. Tahkik etmek c. Tasdik etmek d. Tasvip etmek 19. Kuddüs olan Allah’ın bu ismiyle tecelli ettikleri arasında aşağıdakilerden hangisi yoktur? a. Hz Musa’da, vahiy inen mekanlara tecellisi b. Hz İsa’da Ruhul Kuds c. Hz İsa’ya Allah’ın yardımı d. Meleklerin saf saf inişi 20. Hangisi bizden istenen ''Allah'ı tesbih etmek'' kavramının ifade ettiği anlamdan biri değildir? a. Zikirmatik veya tesbihle 5 binden aşağı çekmemek b. O'na itaat etmek, O'nun çektiği yere gitmektir c. Göklerde ve yerlerde olan ne varsa hamd ile Allah’ı tesbih ediyor. İnsanda O'nun adını yüceltmeye, gündeminde tutmaya çağrılıyor. d. Eğer bu davete (hamd ile tesbih edip, adını yüceltmek, gündeminde tutmak) uymazsanız, Allah aziz ve Hakimdir. Yenilecek olan sizlersiniz. |
16.d 17.b 18.bu konu hakkında hiç bir bilgim yok kelimeler bana çok yapancı ve anlamadım mamaları,,, :) 19.c 20.a |
16 D 17 B 18 A Yanılmıyorsam El Kuddûs ismi celile 19 C bu soruda zorlandım açıkçası 20 A. Allah razı olsun güzel sorulardı |
Alıntı:
Sükut hocam;18. soruya dair;bütün esmalar bize , Allah'ı her türlü noksan ve eksik sıfatlardan tenzih etmeyi öğretiyor. Bütün gökler,yerler, ve arasındakiler, melekler O'nu tesbih ediyor.O'nu tanımak, şanını yüceltmek, arı duru, şirksiz,riyasız tanıyabilmek ve ibadet edebilmek için, Tenzih etmek, tesbih, hamd,takdis kavramlarını bilmemiz gerekiyor. Bu açıklama ışığında 17.soruyu da tekrar gözden geçirebilirsiniz. Diğer arkadaşlardanda cevap bekleyelim bakalım... Soruların devamı gelecek. |
17 A 19 A diyecegim ama değil sanki. mecazi anlamda verilen yer aslinda kudsiyet verilmiş yerin kendisi degil imiş şekline. Kafam karıştı bu maddede :) |
17. A 18. C 19. D Emin olmadan cevapladım bilesiniz (: |
Alıntı:
a şıkkı kesinlijkle.. b şıkkı darus selam c. şıkkı Kuuddüs sıfatından sonra Selam sıfatının gelişi. 19. soru nurşen hocam doğruewet000 Taha 11-13 Naziat 17-19 b ve c şıkkı birbirini tamamlayan ifadelerdi Bakara 87-253 Maide 110 a bakınız. Dikkatinizi toplayıp, es Selam ve el Mümin Esmasına çalışın bakayım.)) Hatta Selam ve Mümin isimlerinin geçtiği 2 ayet yazınız sofi |
Yok kesinlikle esma dersleri pekişmeli. Ince ayrıntıları nasıl kaçırıyoruz:) Siz bolca soru sorun hocam eksikligimizi görelim |
Alıntı:
Yalnız ayet istedim kimseden ses soluk yok... yazmazsanız yeni sorular gelmez ona göre/cic/ek/Çok güzel sorular var benden söylemesi.)) |
17.a 19.d Bu 19. Soruyu farklı algılamışım,,, :) cicekverc* |
"Size bir selâm verildiği zaman, ondan daha güzeliyle veya aynı selâmla karşılık verin. Şüphesiz Allah, her şeyin hesabını gereği gibi yapandır." (Nisâ Sûresi 86) "Rahmân’ın kulları, yeryüzünde vakar ve tevazu ile yürüyen kimselerdir. Cahiller onlara laf attıkları zaman, “selâm!” der (geçer)ler." (Furkan Sûresi 63) Muhteşem ayetler Furkan süresindeki ayeti en güzel şekilde uygulamak lazım hepsi için geçerli bazen bam teline dokunuyor ya,,,:) Haşr süresi 23.ayet O, kendisinden başka hiçbir ilâh bulunmayan Allah’tır. O, mülkün gerçek sahibi, kutsal (her türlü eksiklikten uzak), barış ve esenliğin kaynağı, güvenlik veren, gözetip koruyan, mutlak güç sahibi, düzeltip ıslah eden ve dilediğini yaptıran ve büyüklükte eşsiz olan Allah’tır. Allah, onların ortak koştuklarından uzaktır. |
Ve bir selamla selamlafığımız zaman o taktirde siz ondan daha güzeli ile selam verin veya onu iade edin . Muhakkak ki Allah herşeyi en iyi hesap edendir Nisa 86. Ayet Rablerinin katında onlar için selam yurdu vardır. Yapmış olduklarından dolayı O, onların dostudur En'am 137. Ayet Mümin olarak erkek veya kadın her kim salih ameller işlerde işte onlar Cennete girerler ve zerre kadar haksızlığa uğratılmaz Taha 75. Ayet Hiç mümin fasık gibi olur mu. Bunlar ( elbette) eşit olmazlar Secde 18. Ayet Bir yandan yazıp bir yandan misafirlerle sohbet ediyorum:) Ancak cevap verebildimc* |
Alıntı:
Araya çocuğun soruları girer, meyve faslı aarsında, çay faslı arasında, misafirden, işten güçten artırıp yitik malımızı bulmak için burdayızelhm Allah gayretimizi artırsın... Misafir belki erken gider gelirsin diye soruları senin için beklettim Nurşen hocam:))) Gelsin sorular... |
21. Allah neden el Mü’mindir? a.İmanın kaynağı olduğu için b.Mutlak güven veren olduğu için c.Sonsuz,sınırsız,eşsiz,benzersiz güvenilen olduğu için d. Hepsi 22.Aşağıdakilerden hangisi ''Mümin'' olabilmenin tarifleri arasında sayılamaz? a.Mümin iman etmekle güvenlik içinde olur b.Mümin imanı olan demektir. c. Mümin sadece kendine karşı sorumlulukları olandır d.Mümin kullarının güvenlerini boşa çıkarmayan demektir. 23. Ebu Davud’dan nakledilen bir hadiste; Allah Rasulü, Mü'minin mü’mine haram olan vasıflarını saymıştır. Aşağıdakilerden hangisi bunlardan biri değildir? Hadisi yazınız? a.Kanı, ırzı b.Hüsnü zannı c.Suizannı d.Malı 24.Bu hadis ekseninde suizanna örnek verir misiniz? (Herkes birer örnek versin) 25.Aşağıdakilerden hangisi Allah’ın ‘’ el Mümin ‘’ oluşunun manalarından biridir? a.Kullarından zatına güven ve iman bekleyen b.İmanın eşsiz benzersiz tek kaynağı olan c.İman esaslarını belirleyen tek merci d.Hepsi |
21.d 22.c 23.b 24. (Suizan ettiğiniz zaman, gerçekten öyle mi diye araştırmayın.) [İbni Adiy] 25.d |
21 D 22 C 23 C 24 Suizan ( kötü zan üzere olmak) iftiraya gitmeden meseleyi araştırmadan direk yapabilir demek. Yapma ihtimali vardır tarzında iyi olmayan şüpheye yer vermek. Kalbe gelen kötü düşünce o hâliyle suizan olmaz ama Kalbin o tarafa kayması suizan olur. Mesela kardeşimiz aktif ve islam yolunda heyecanlı ama dışarıdan baktığımız da bu insan riyakar mi acaba dediğimizde suizan etmiş oluruz. 25 D |
Alıntı:
Ebu Ömer hocam 23.soruyu yanlış işaretlediniz galiba..Sizide doğru kabul edelim..Hepimizin bildiği bu hadisi şerifi istedim ama yazan olmadı. Hala bir dikkat eksiğimiz mi var? Soruları hızlıca çözmeye değil de ne sorduğuna odaklanırsak daha verimli olurc* “Müslüman Müslümanın kardeşidir. Her Müslümanın, diğer Müslümana ırzı, malı ve kanı haramdır. Takvâ buradadır. Bir kimseye şer olarak Müslüman kardeşini hor ve hakir görmesi(suizannı) yeter.” Suizannın,bu HADİSİ ŞERİFTE kana mala cana ırza kastetmeyle BİRLİKTE zikredilmesi çok manidar. Demekki; bir mümin hakkında düşünürken içinde bulunduğu 10 ihtimali bırakıp 11. olmayacak ihtimal peşinden koşmamalıyız. Günlük hayatın içinde ne çok yapıyoruz kimbiliruz/gn Devamla... |
26. ……… ……….. Allah’ındır. O’nu o isimlerle çağırın (adlandırın). O’nun isimleri konusunda ilhâd’a (eğriliğe) sapanları bırakın. Onlar yaptıklarının cezâsını göreceklerdir.” (A’raf, 180) Ayetinde boşluğa hangi ifade gelmelidir? a. Ashabul Yemin b.Esmaul Husna c. Gökler ve Yerler d. Yaratılan her şey 27.Kuranı Kerimde Esmaul Hüsna’lar, hakkında verilen bilgilerden hangisi yanlıştır? a. Kur'an, marifetullah (Allah'ı tanıma) bilgisini Allah'ın isim ve sıfatları yoluyla vermektedir. b. Bu isim ve sıfatların birçoğu müşrik ve münkirlerin Allah hakkındaki düşüncelerini reddetmek için zikredilmiştir c. Kuran da geçen Allah’ın isimleri birer sırdır. Anlayamayız d. Kuran’ın birçok yerinde Allah, kendi kendisini tanıtmaktadır. 28. Kuran’ı Kerim de ‘’Esmaul Husna (En güzel isimler)’’ lafzı hangi ayette geçmez? a.A’raf 180 b.Taha 8 c.Haşr 20 d. İsra 110-111 29. "Allah'ın güzel adları vardır. O'nu, onlarla -o güzel adlarla- çağırın ve O'nun adlarında sapkınlık yapanları bırakın. Onlar yaptıklarının cezasını çekeceklerdir." (7/A’râf, 180) Bu ayeti kerime bize hangi gerçeği göstermektedir? a. Allah Teâlâ'nın, Kur'ân-ı Kerim'de bize bildirdiği O'nun "Güzel İsimleri" vardır b. Rabb'imiz, O'na duâ ederken bu Güzel Adlar'la O'nu anmamızı; dertlerimizi O'na dökerken, sorunlarımızın çözümünü O'ndan dilerken, düşmanlarımızın şerrinden ve tehlikeler¬bizi koruması için O'nu imdadımıza çağırırken; günahlarımızı bağışlamasını, ibâdetlerimizi kabul buyurmasını ve bizi her iki cihanda mutlu kılmasını isterken hep bu güzel adlarla dilekte bulunmamızı emretmektedir. c. O'nun bu güzel isimleri yerine, kendisine ait olduğunu bildirmediği yabancı birtakım adları O'na yakıştıranlara uymamızı kesin şekilde yasaklamaktadır d.Hepsi 30.Aşağıdakilerden hangisi ‘’Allah’’ lafzının anlam ve mahiyetiyle alakalı doğru bir ifadedir? a. Allah; Kâinatın ve kâinatta bulunan tüm varlıkların yaratıcısı, koruyucusu olan tek varlık, ibâdet edilmeye lâyık tek Rab b. Allah; En yüce varlık olarak inanılan, bütün kemâl sıfatları şahsında bulunduran ve her türlü noksan sıfatlardan uzak olan gerçek Ma'buddur. c. Allah ismi, ifâde ettiği İlâhî mânâsıyla yalnız Allah'a aittir ve hiçbir kelime bu ismin anlamını ve muhtevâsını ifâde gücüne sahip değildir. Bu isim başkası için de kullanılamaz d. Hepsi doğrudur. |
Iyice ben 23 B diye yazdigimi biliyorum. C nasıl işaretlemişim ki |
Alıntı:
27. C 28. C 29. D 30. D |
SAAT: 01:04 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.