![]() |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman Yitiksevda Ya Rabbim bu sapkın anlayışları tarumar et kahret Şeyhleri ile beraber... Birinci Madde: Şeyh =Muhammed (s.a.a) gibi algılanmalı İkinci Madde: Şeyh’in her dediği Doğrudur Kur’an ve Peygamber onun kadar Bilemez Üçüncü Madde: Tevbe Şeyhin Elini Tutmadan Olmaz Kur’anda Nasuh Tevbe Şartı Şeyhlerine bağlıdır Dördüncü Madde: Şeyhlerin söylemleri delildir Çünkü Her gece Peygamber onlar ile görüşür dilekçelerini alır cevap verir. Beşinci Madde: Her gün Namazlarda Fatiha okunur ama idrak edilmez Şeyhe Kulluk esastır. İyyake na’budu ve İyyake Nestein demek Şeyhe Kulluk ederiz ve Ondan isteriz mealindedir. Altıncı Madde: Canlı örnek Kuran bize yetmez Ölülerin Ruhları daha tesirlidir. Yedinci Madde: Şeyhimiz zenginlikte sınır Tanımamalı Kur’anda Servet Birilerinin tekelinde birikmesin Ayeti Şeyhimize hitap etmiyor. Sekizinci Madde: Muaviye Kimseye zarar vermemiştir Hindu Sufyan Amr Bin As Sahabelerin en üstünleridirler. Ehlibeyt İmamları ve Sahabeleri onlar katletmemiş hepsi Hastalıktan Vefat etmişlerdir. Dokuzuncu Madde: Aman Ha sakın başka Kitaplar Okumayın Bizim Kitaplar bize yazdırıldı Diğer Kitapların Hepsi Kur’an ile ele alınmamış heva ve heves ürünleridir. Sizin Tahkiki! İmanınıza zarar verir Onlar taklidi İmanı benimsedikleri için siz bizim kitaplardan başka okumayın. Onuncu Madde: Efendileriniz istedikleri zaman dilimine gidip gelme kabiliyetine sahiptirler İki Âlem onların yanında birdir. Cima esnasında onları düşününki sizin veletlerinizde onlar gibi olsun. Keramet haktır maazallah inkâr eden Kâfir olur Şeyhhhhhlereeeeee İman (sızlık) Esasları... alkış000alkış000alkış000evet000:) |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman Bu vıdyoyu dinlerken ürperdim.Onlar yanılmaz diyor.Bu sıfat peygamberlerin ismet sıfatından başka birşey değildir.Bu ne cüret yaw. Konuşmasının devamında onlar ezbere konuşmaz.Onlar: Levh-i Mahfuza bakıp öyle konuşuyorlar diyor.Fe sübhanAllah.Bunlar çok büyük şirkler.Tartışmayı baştan sona okudum ve şunu gördüm halen böyle şirklere itikat eden insanlar var.Hayret doğrusu. Bir yönetici hanımda dışarda kafirler dururken biz birbirimizle uğraşıyoruz diyerek rahatsızlığını dile getirmiş.Peki acaba dışardaki kafirlerin şirkleri bu kadar büyükmü ki.? dışardakilerle uğraşılsın.Kendi içini temizleyememiş toplumlar nasıl olurda dışardaki pislikleri temizleyemecekler.Bir hıristiyan gençle din konuşma imkanı buldum.Gözü pek bir delikanlı ve bir haylide bilgili biri idi.Bana aynen şöyle söyledi sen: Hıristiyanlığın batıl bir din olduğunu söylemeye çalışyorsun peki: Siz ve toplumunuz (Türkiye toplumu) acaba Kuran’ın kast ettiği müslümanlarmısınız . Ben de ona: Siz hiç Kuran’ı okudunuz mu.? Cevaben: Hemde baştan sona.Sonra bana Kuran’dan birçok ayet ezbere okudu.Yani dışardaki kafirler bile bizim içimizdeki bu pislikleri bizlere koz olarak kulanmaktadırlar.Fakat toplum olarak ecnebi kafirlerle fazla muhatap olmadığımız için onların bu uçtu kaçtılara ne gözle baktıklarından bi haber yaşıyoruz. Benim şeyhim hergün Levh-i Mahfuza bakıp ordan okuyor diyen bir zihniyet nasıl oluyorda bizden olabilyor orası manidardır. Levh-i Mahfuz dediği kitap ancak Allah katındadır ve gayba dair her ne varsa o kitapta yazılıdır.Hatta insanın, doğanın, evrenin, kısacası herşeyin yaradılış bilgisi bu kitaptadır.Bu kitaba ne pyegamberler nede melekler ulaşabilmez iken sizlerin şeyleri nasıl oluyorda o kitabı hergün okuyorlar.Pes doğrusu.İnsanın canını acıtan ve sıkan bu sapkın anlayışlar başka hiçbir dinde yoktur.O halde uğraşılmaya değer bir şirk anlayışıyla uğraşmak her müslümanın aslı görevleri arasında yer almalıdır. |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman işte size fevzeddin erolun ilmi....KÖLELİĞE ÇEĞRI YAPIYOR VE BUNUN FARZ,VACİB,SÜNNET OLDUĞUNU SÖYLÜYOR,AMA HANGİ DİNİN FARZI,VACİBİ SÜNNETİ ONU DEMİYOR...Bilen varsa yazsın lütfen hangi dinin farzı,vacibi,sünneti.. [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman Alıntı:
Yazdklarımdan sadece bunumu çıkardınız hocam :)Ben orda Doğruları yumuşak bir uslüpla dile getirin Birbirinize karşı saldırıya geçmeyin dalga geçmeyin dedim. Medineweb tartışma platformudur herkes karşısındaki aşağılamadan tekfir etmeden düşüncelerini özgürce sunma yetkisi vardır ilim sahibi olmak ayrı kişiler ile sağlıklı dyalog kurmak ayrı bir olaydır.Doğruları anlatırken saldırıya geçerseniz bilakis insanları uzaklaştırırsınız. |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman öncelikle herkese selamlar bir insanın bir insana itamda bulunması için o konuları çok araştırması lazım.. diğer taraftan kendi nefsini görmeden bir başkasına söz söylememesi lazım.. sonra o insanlara söz söylemek için aynı mertebede olması lazım.. sizmi büyüksünüz onlarmı ... onlar arkasında iz bırakmışlar .. senin neyin var ...??? Mevlana mı oldun sen .. Geylani mi ?..Muhyiddin arabi mi... ? imamı Dehlevi mi. .. ? Abdulkerim ceyli mi ? Bediüzzaman mı ? hacı Bayram mı ? Muhammed Raşid mi ? Fevzettin erol mu ? cübbeli mi ? hangisisin sen ??? arkanda veya önünde kim var.. sen bu nesile ne bıraktın .. senden sonra gelenler senin hangi varlığını ele alıp senden söz eder ??? senin ele alınır neyin var ? ehli sünnettenmisin .. hangisi ?? tasavvuf a tarikatlere cemaatlere söz söyleyeciğimize kendimize baksak .. diyorlar ki .. şeyhini düşündü şirk oldu.. sen hiç eşini düşünmedin mi ... sen ananı babanı düşünmedin mi .. sen arabanı evini .. işini düşünmedin mi... ALLAH tan başka herşeyi düşündün . o zaman ALLAH tan başkasını düşününce şirk olmuyor mu.. sen O'na ulaşmayı istiyorsun bir yandan dünya işlerini düşünüyorsun.. bu nasıl bir iş ..? saygılarımla ... |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman Alıntı:
Arkadaşım bunların isimlerine değil fikirlerine,yani fikirlerindeki ŞİRKLERİ yazmış ve belirtmişiz,ve HİÇ BİR YERDE BİR,İNSANIN DİĞER BİR İNSANI DÜŞÜNMESİNİN ŞİRK OLDUĞUNU YAZMAMIŞIZ:).BİR BİRİNE MAHREM OLAN BAYAN VE ERKEKLERİN Birbirini düşünmesi ise DÜŞÜNCEYE GÖRE YA HELAL,YADA HARAMDIR[düşünmenin içeriğine göre]. AYRICA TASAVVUF ERBABININ KENDİ KAYNAKLARINDAKİ ŞİRK OLAN FİİLERİ,BİZZAT KENDİ İSİMLERİYLEDE AÇTIĞIMIZ, konularda bula bilirsiniz,varsa çürütecek fikirleriniz buyrun,çürütün bakalım... |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman Alıntı:
|
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman Alıntı:
Esedullah Arkadaşım ,FEVZEDDİN EROL yukardaki videoda GAVSIN ÇOCUKLARINA,köle olmak,FARZ,VACİB,SÜNNETTİR ,diyor .KÖLELİK HANGİ DİNİN FARZI,VACİBİ,SÜNNETİDİR...Buyrun delillendirin o zaman.Bizde yanıldığımızı görelim.. |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman Alimlerin fazileti 4078 - Ebu'd-Derda radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ın şöyle dediğini işittim: "Kim bir ilim öğrenmek için bir yola sülûk ederse Allah onu cennete giden yollardan birine dahil etmiş demektir. Melekler, ilim talibinden memnun olarak kanatlarını (üzerlerine) koyarlar. Semavat ve yerde olanlar ve hatta denizdeki balıklar âlim için istiğfar ederler. Âlimin âbid üzerindeki üstünlüğü dolunaylı gecede kamerin diğer yıldızlara üstünlüğü gibidir. Âlimler peygamberlerin vârisleridir. Peygamberler, ne dinar ne dirhem miras bırakırlar, ama ilim miras bırakırlar. Kim de ilim elde ederse, bol bir nasib elde etmiştir." Ebu Davud, İlm 1, (3641); Tirmizi, İlm 19, (2683); İbnu Mace, Mukaddime 17, (223). 4072 - Ebu Ümame radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'a biri âbid diğeri alim iki kişiden bahsedilmişti. "Alimin âbide üstünlüğü, benim, sizden en basitinize olan üstünlüğüm gibidir" buyurdu." Tirmizi, İlim 19, (2686). (Kim bir âlimi aşağılarsa, Allahü teâlâ da, onu aşağılar.) [R. Nasıhin] Âlimler, dünyada Peygamberlerin halifeleridir, ahirette ise şehitlerdendir.) [Hatib] Benim ümmetimin alimleri beni israil Peygamberleri gibidir..İmam Gazali ve Musa a.s ın diyaloğu.. Hadis-i şeriflerde de buyuruldu ki: (Kim bir âlimi aşağılarsa, Allahü teâlâ da, onu aşağılar.) [R. Nasıhin] (Âlimin mürekkebi, şehidin kanı ile tartılır, âlimin mürekkebi ağır gelir.) [Hatib, İ. Neccar, İ, Rafii] (Âlimler, yeryüzünün kandilleri, Peygamberlerin halifeleri, benim ve diğer Peygamberlerin vârisleridir.) [Ebu Nuaym, İbni Adiy] (Kıyamette şefaat edecek olanların ilki, Peygamberler, sonra âlimler, sonra da şehitlerdir.) [Deylemi, Ebu-ş-şeyh, Hatib] (Âlimler, dünyada Peygamberlerin halifeleridir, ahirette ise şehitlerdendir.) [Hatib] (Âlimlere tabi olun! Çünkü onlar, dünya ve ahiretin ışıklarıdır.) [Deylemi] (Âlimler, kurtuluş yolunu gösteren birer rehber ve kılavuzdur.) [İ. Neccar] (Âlimler olmasaydı, insanlar helak olurdu.) [İ. Maverdi] (Bilmediklerinizi salih[âlim]lerden sorup öğrenin!) [Taberani] (Bilmediklerinizi salih âlimlerden sorup öğrenin!) [Taberani] (Âlim, Allahü teâlânın güvendiği kimsedir.) [Deylemi] (Salih âlim ile nebi arasında bir derece fark vardır. O da nebilik makamıdır.) [R. Nasıhin] Benim ümmetimin alimleri beni israil Peygamberleri gibidir..İmam Gazali ve Musa a.s ın diyaloğu.. Ümmetimin âlimleri, dalalet üzerinde birleşmezler, yanlış bir iş üzerinde ittifakta bulunmazlar.) [İbni Mace] Âlim, ictihadında hata ederse bir, isabet ederse iki sevap alır.) [Buhari] Âlimlerin ihtilafları, farklı ictihadları rahmettir.) [Beyheki] (Âlime hürmet eden, bana hürmet etmiş, onu ziyaret eden beni ziyaret etmiş olur.) [İ. Rafii] (Âlim olmayan veya ilim öğrenmeye çalışmayan bizden değildir.) [Deylemi] (Ya âlim, ya öğrenci, ya dinleyici veya bunları seven olun. Yoksa helak olursunuz.) [Beyheki] (Âlim ile oturmak, yüzüne bakmak ibadettir.) [Hakim] (Âlim ile beraber olun, diz dize oturun. Çünkü Allahü teâlâ, yağmurla ölü toprağı dirilttiği gibi, ölü kalbleri de ilim nuru ile diriltir.) [Taberani] (Kıyamette Peygamberler, âlimler ve şehidler şefaat eder.) [İbni Mace] (Cennette de âlime ihtiyaç olur. Cennet ehline "Ne arzunuz varsa isteyin" diye sorunca, ne isteyeceklerini şaşırıp âlimlere bakarlar. Âlimler de, "Şunu isteyin" derler.) [Deylemi] (Âlimin âlim olmayana üstünlüğü, Peygamberin ümmetine üstünlüğü gibidir.) [Hatib] (Âlimin âbide üstünlüğü, dolunayın, yıldızlara olan parlaklığı gibidir.) [Ebu Nuaym] (Âlim, âbidden yetmiş derece üstündür. Bid at ortaya çıkınca âlim, halkı ikaz eder. Âbid bid atten habersiz, ibadetle meşgul olur. Bu bakımdan da âlim, âbidden kıymetlidir.) [Deylemi] (Şeytanın bir âlimden korkması, cahil olan bin âbidden korkmasından daha çoktur.) [Beyheki] (Kıyamette âbide Cennete gir, âlime ise halka şefaat için bekle denir.) [İ Maverdi] (Bir âlim, bir şehirden gelip geçse, onun ayak basmasının hürmetine, oradaki kabristandan kırk gün azap kaldırılır.) [R.Nasıhin] İşte böyle kıymetli olan âlimin vefatı büyük kayıptır. Hadis-i şeriflerde buyuruluyor ki: (Allahü teâlâ, sizden ilmi almak için ilmi ile amil olan âlimleri kaldırır. Cahiller kalır. Dinden sual edenlere, kendi akılları ile cevap verip, insanları doğru yoldan ayırırlar.) [Buhari] (Bir âlim ölünce, İslam da bir gedik açılmış olur ve kıyamete kadar kapanmaz.) [İ. Süyuti] (Âlimin ölümüne üzülmeyen, münafıktır. Bir âlimin ölümünden daha büyük musibet yoktur. Bir âlim ölünce, gökler ve göklerde olanlar, yetmiş gün ağlarlar.) [R. Nasıhin] (Âlim ölünce, denizdeki balıklar bile kıyamete kadar ona istiğfar ederler.) [Deylemi] (Bir âlimin ölmesi, bir şehir halkının ölümünden daha büyük ziyandır.) [Taberani] (Ahir zamanda, âlimler ölür, cahiller din adamı yerine geçirilir. Onlar da bilmeden yanlış fetva verir, kendisi sapar, başkalarını da saptırır.) [Buhari] (Âlime hürmet eden, Rabbine hürmet etmiş olur.) [İ. Maverdi] (İlim öğrendiğiniz zata tevazu gösterin!) [Taberani] (Âlimin sohbetinde bulunmak, bin rekat nafile namazdan üstündür.) [İ. Gazali] (Siyah başlı habeşli bir köle de olsa emirinize itaat edin!) [Buhari] Peygamber efendimiz, dine riayet etmeyen, şeytan gibi emirlerin geleceği zamanlar olacağını bildirince, Eshab-ı kiramdan Hazret-i Huzeyfe, (Ya Resulallah o zamana yetiştirsem ne yapayım?) diye sordu. Resulullah buyurdu ki: (Sırtına vurup malını alsa da, emirin sözünü dinle ve ona itaat et!) [Buhari] (Haramdan sakinan kimse ile oturmak ibadettir) [Deylemi] (Ülül-emir, fıkıh âlimleridir.) [Darimi] İbni Abbas (Ülül-emir, fıkıh ve din âlimleridir) buyurdu. (İtkan, Müslim şerhi, Tefsir-i kebir) .. bende diyorum ki arkadaşım bu duruma göre alimlere dil uzatmayın günaha girersiniz .. bırakın herkesin ameli kendine . senin amelinden o sorumlu değil onun amelinden sen sorumlu değilsin NOT: bir önceki mesajlarda aklıma gelen isimlarden imam-ı rabbani ve imam-ı gazali şemsi tebrizi var .. onlarıda eklemek isterim .. bir önceki mesajdaki isimler ve bu 3 isimlerin ve daha fazlasının bilgilerine sahipseniz fikirlerinide tartışın .. yoksa tartışmayın... yazdılarımda da tartışma çıksın diye yazmıyorum ... günaha girmemizden korktuğum için yazıyorum.. saygılarımla |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman MAHMUUD,bey alimlerin oluşu VE ONLARA SAYGI DUYMAK tabiki tartışılmazdır,lakin alim ile zalimide ayırmak lazım.. insanlara kendi kitaplarında,KİTAPLARININ VAHİYNİN ASLIDIRVEYA BİLGİLERİN RASULULLAHTA MANA ALEMİNDE GÖRÜŞÜLEREK VEYA ASHABLA GÖRÜŞÜLEREK ALINDIĞINI,diyen veya islam ile çakışan,kurana,peygambere ve islama iftira atanların,kitapları ve alimlikleri tarafımdan red edilir,yukarda saydığıklarınızın HEPSİNİN KİTAPLARINDADA BU TÜR İFTİRALAR MEVCUT.BU İFTİRALARIDA KURANI AZDA OLSA ANLAMAK İSTEYEN HER KESTE RED EDER,BENİM RED ETTİĞİM GİBİ..Bizim bu red edip ,bu tavrımız Allahın dinine bağlılığımızdandır,yoksa bu kitaplardaki şirkler,küfürler,pornografik yazılarda KENDİ DİNİNİ VE ALİMİNİ BULANADA DİYECEK LAFIMIZ YOK TABİKİ... |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman Alıntı:
yukarda KIRMIZIYLA,BELİRTTİKLERİM Allaha ,peygambere e islama atılan iftiralardır.... |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman (Siyah başlı habeşli bir köle de olsa emirinize itaat edin!) [Buhari]soruyorum size bu ve diğer hadislerin iftira olduğunu nasıl çıkardınız çok merek ediyorum |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman Alıntı:
NİSASÜRESİ ..59 - Ey iman edenler! Allah'a itaat edin, Peygambere de itaat edin ve SİZDEN olan emir sahibine de itaat edin. Eğer herhangi bir şeyde anlaşmazlığa düşerseniz; Allah'a ve ahiret gününe gerçekten inanıyorsanız, onu Allah ve Resulüne arz edin. Bu, daha iyidir ve sonuç bakımından da daha güzeldir. İftira olduğu bu ayete göre gün gibi ortada çünü Allahın kitabına ve Rasulune göre ancak,EMİR SAHİBİ ALLAHIN KİTABINA GÖRE MÜSLÜMAN İSE VE ALLAHIN KİTABIYLA HÜKMEDİYORSA ,Emir sahibine uyulur,yoksa RED EDİLİR..Bunun için yukardaki söz uydurmadır veya BUHARİNİN METNİNDE BU HABER BÖYLE geçmemişte,buraya aktaran kişi böyle eksik geçmiş olabilir... |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman HEM NEFiS TERBİYESi DERLER,HEMDE BÜYÜK,KÜÇÜK DEMEDEN,BÜYÜKLÜK TASLAYARAK ALLAHIN EN ÇOK KIZDIĞI KİBRE SEBEB OLAN Bİ HAREKET OLAN EL ÖPTÜRME AYİNLERİDENDE VAZGEÇMEZLER... [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman zaten itaatten bahseden hadis ALLAHU TEALA HAZRETLERİ nin kitabıyla yönetmesi şartıyla yani hemen okuduğunuz şeyler hakkında peşin hüküm vermeyin birde el öptürme olayı kibirse o zaman toplumda kibirli olmayan yok |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman Müslümanların kendi aralarında tokalaşma ve musâfaha yapmaları genel bir ahlâkı davranıştır: el öpme ise ana-babaya, saygıya lâyık yaşlılara ve hocalara karşı yöneltilen bir davranıştır. Bunların dışında herhangi bir menfaat için başkalarının elinin öpülmesi mekruh olarak görülmüştür. Sahâbilerin, "Peygamber (s.a.s.)'in elini öptükleri rivâyet edilmiştir" (Ebû Dâvûd, Sünen, Kitâbu'l-Edeb, 5223). "İki Yahudi'nin Resulullah'a gelip ona soru sorduktan sonra elini öptüklerini Tirmizî nakletmektedir (Tirmizî, Sünen, İsrâ Tefsiri, İbn Mâce, II, 1221). "Zari İbni Amir (r.a.) şöyle buyurmuştur: "Biz Medine-i Münevvere'ye geldiğimizde yüklerimizi bırakır bırakmaz hemen Rasulullah'a koşup onun elini ve ayağını öptük." (Ebû Dâvûd, Sünen, Kitâbu'l-Edeb, 5225) "Abdullah b. Ömer (başından geçen) bir olayı abdurrahman b. Ebu Leyla'ya anlatmış (sonra) şöyle demiştir: "Bunun üzerine Peygamber (s.a.v.)'e yaklaşıp elini öptük." (Tirmizi, Cihad 36.) "Fatima, Peygamberimizin yanına girdiği zaman (Peygamberimiz) onun için ayağa kalkar, elini tutar, onu öper ve kendi yerine oturturdu." (Peygamberimiz de) Fatima'nın yanına girdiği zaman Fatima hemen ayağa kalkar, elini tutar, O'nu öper, kendi yerine oturturdu." (Tirmizi, Menakib 37. Ebu Davud, Edeb, 5217.) Aliyyü'l-Kari'nin açıklamasına göre, buradaki Peygamberin kızı Fatımayı öpmesinden maksat alnından ve başından öpmesidir. Fatima'nın Peygamberi öpmesinden maksat mübarek ellerinden öpmesidir. İbni Abbas'dan rivayet edilen merfu bir hadisi şerifte açıklandığına göre "Kim annesini iki gözünün arasından öperse, bu öpüş kıyamet gününde onun için cehennem ateşine karşı bir perde olacaktır." İşte Peygamber, Fatima'yı annesi yerine koyarak böyle iki gözlerinin arasından öpmüştür. (Aliyyü'l Kari, Miftahu'l Mefatih, IV,579.) müçtehidlerin görüşleri şöyledir; Hanefiler; göre "tebberük yolula vera sahibi alimin ve adil sultanın elini öpmekte beis yoktur, belki sünnettir.(güzel adettir)." (İbni Abidin, Reddu'l Muhtar, V, 245.) Maliki'ler; "Mütekebbirin elini öpmek mekruh, din, ilim ve şerefinden dolayı olursa caizdir." (İbni Hacer Askalani, Ferhu'l Bari, XIII, 296." Şafiiler; "Zühd, salah ve dininden, ilim ve şerefinden dolayı el öpmek müstehap; zenginlik, mevki ve mansıbından dolayı öpmekse mekruhtur." (a.g.e. ve yer.) Hanbeliler; "Şayet dindarlığından dolayı ise beis yoktur, çünkü Ebu Ubeyde, Ömer b. el-Hattab'ın elini öpmüştür. Dünyalık için ise makbul değildir." (Gızau'l-Elbab şerh Manzumeti'l-Adab, I, 287.) Ancak bu elin sahibi alim ve adil değilse, İslamın tazimini kast etmek bahis konusu değilse icmaen mekruhtur. (İbni Abidin, V, 245.) |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman (Ahir zamanda, âlimler ölür, cahiller din adamı yerine geçirilir. Onlar da bilmeden yanlış fetva verir, kendisi sapar, başkalarını da saptırır.) [Buhari] bu hadislerin iftira olduğunu nerden çıkardınız |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman Sahabenin Peygamberin elini öptüğü doğru olsaydı ömer ra nın elini öpmeye yelteneni meydanda uyarıp,SEN ALALHIN EN ÇOK KIZDIĞI KİBREMİ SEBEB OLMAK İSTİYORSUN demezdi...Hatta bu olayı ÖMER RA nın 32 bölümlük dizisindede ele almışlardır,merak edenler izleye bilir.. |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman Alıntı:
hak ile batılın karıştırıldığı bi toplumda bu tür doğruların bilinmemesi kadar doğru şey olmaz tabiki,elini öptürmek isteyenlere bakın temel sebeb BÜYÜKLÜKTENDR.. Ve şanı yüce Alemelerin Rabbi olan Rabbimiz,kuranı mübinde ,ALLAH BÜYÜKLÜK VE KİBİRLİK TASLAYANI SEVMEZ diye beyanda etmiştir.. |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman Alıntı:
annenizin babanızın, hatta çocunuzun elini öpmezmisinz asıl el öpmem diyen kibirlidir... |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman Alıntı:
Rasulullah bu tür gaybi haberler vermeye kadir değildir,Rasulullaha Alalh tarafından bildirilen gayb haberleride KURANIN VAHİYSİYLE ZATEN BİLDİRİLMİŞTİR.. Ve Rasulullah KURANDADA BEN GAYBI BİLMEM,BİLSEYDİM ONA GÖRE DAVRANIRDIM DİYE AYETETDE BEYAN ETMİŞTİR... AYRICA VEDA HUTBESİNDE Burda bulunanlar bulunmayanlara iletsin OLURDA, BURDA BULUNMAYANLAR,BURDA BULUNANLARDAN DAHA İYİ ANLAR Dİye rivayetlered var,yani daha sonraki zamanlarad insanlar KENDİNDEN ÖNCEKİLERDEN DAHA İYİ ANLAYA BİLİRLER,YETERKİ KURANI MERKEEZ ALSINLAR... |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman İmam Nevevi; "Bir adamın, zühd ve takvası veya din bilgisi oluşu, ya da faziletli eşraftan oluşu gibi dini meziyetlerinden dolayı elinin öpülmesi mekruh değildir, hatta müstehaptır. Fakat zenginliği, nüfuzu veya dünya etiketi için elinin öpülmesi şiddetle mekruhtur. Ebu Said el-Mütevellü bunun caiz olmadığını söylemiştir, der." İslâm âlimleri, hürmet ve dindarlıktan dolayı kucaklaşıp, el ve bası öpmenin mübah olduğunu, dünyalık için el öpmeninse mekruh olduğunu belirtmişlerdir (Şeyh Muhammed es-Sefarini, Sülasiyâtü Müsnedi'l İmam Ahmed, Dımeşk 1961, II, 178-179). El öpmeyi, tek başına bir ahlâki davranış olarak değil, müslümanlar arasında geçerli olan ahlâkı davranışların; kucaklaşma, tokalaşma, güzel söz söyleme vb. hareketlerin bütünlüğü içerisinde bakılmalıdır. __________________ faziletli el, öpülmeye lâyıktır. |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman EL öpmek ,saygı değil TAZİME GİRER,bunun için saygı insanlar arasında olur ama TAZİM SADECE ALLAH a yapılır... Zaten el öpmenin MEKRUH GÖRÜLMESİDE BUNDANDIR.. Ayrıca çocuğun elinin öpülmesi ,şefkate binaendir..ayrıca BURDA KONUŞTUĞUMUZ TARİKATLERDEKİ ŞEYHİN ELİNİN ÖPTÜRME TÖRENLERİDİR,ve şeyhlerin elini kendinden yaşça büyüklerde öper... |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman Bakın sizlered EL ÖPMENİN SAKINCASI VAR bilgilerini veriyorsunuz,buda bu işin sakat olduğunun belirtisidir..ve hatat halkın arasında bazı insanlar ELLERİNİ ÖZELLİKLE ÖPTÜRMEKTENDE ÇEKİNİP,HEP GERİ ÇEKERLER,öptürmek isteyenler ise HEP BÜYÜKLÜK TASLARLAR.. |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman Alıntı:
bunu için ayrıca bir tören düzenlendiği yok buda iftiradır... |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman TÖREN DEMEM,toplu bi el öpmeden dolayıdır,ayrıca TOPLU TEVBE AYİNLERİ YAPILMIYOR MU MENZİLDE HATTa İP BİLE ATILIP TUTULMUYOR MU... |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman Alıntı:
sadece sakıncalı tarafa bakmayın ameller niyetlere göredir sen menfaat için öpüyorsan tammam bu şeyhinin değil kimin eli olursa olunsun sakıncalı ama sevgi ve saygından öpüyorsan hiç bir sakıncası yoktur. neyse herşeyin doğrusunu Allah bilir |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman iyi amelde niyete bakılır ve niyetide Alalh bilir,yoksa batıl amelde niyet iyide olsa ,niyetin önemi yok hükmündedir,amel niyet aynı doğrulukta olması lazım... her kes inandığı gibi yaşar... |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman Şeyhin eli öpülünce cennetemi gidiliyormuş.? Bu ne merak????? |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman Alıntı:
|
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman Alıntı:
ben nerdeyim siz nerdesinz |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman Alıntı:
sadece el öpmeyle cennet girilseydi önümüze gelenin elini öperdik ama kibir varya o kibir Hadis:Resulullah (sav): "Kalbinde zerre miktar kibir bulunan kimse asla cennete girmeyecektir! benim kasdettiğim şey el öpmem demek bence kibirlenmektir,saygıdan ve sevgiden ötürüdür |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman Bilinmezin bence yeter bu tür ifşalar ile uğraşmak lütfen hayatın gerçekliğine kendimize nasıl çeki düzen verebilirize dönelim kimseye fayda sağlamaz bu tür ifşalar selametle kal. El öpme hususunda bilirsin doğu güneydoğuda büyüklere saygıdandır kim olursa olsun eve bir misafir geldiğinde bile ayağa kalkarız bunu şimdi şirkmi sayacağız güzel geleneklerden el çekelim elimizde geleneklerimiz kaldı bari onlarıda yitirmeyelim. |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman Allah aşkına başkalarının yanlışları üzerinde durduğumuz kadar çevremizde olan olaylar toplumsal çöküşler fakirlik ve benzerleri ile uğraşsa idik toplum düzelirdi ama bizim işimiz gücümüz başkasının yanlışı ile uğraşmak hayat sistemi haline gelmiş gel güzelce tebliğ et a yada b ismi ile uğraşmadan. |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman Siz ey imana ermiş olanlar! (Birbiriniz hakkında) yersiz zanda bulunmaktan kaçının; çünkü (bu şekildeki) zannın bir kısmı (da) günahtır; birbirinizin gizli yönlerini araştırmayın ve arkanızdan birbirinizi çekiştirmeye kalkışmayın. Aranızdan, hiç ölmüş kardeşinin etini yemek isteyen kimse çıkar mı? Hayır, siz ondan iğrenirsiniz. Ve Allah'a karşı sorumluluğunuzun bilincinde olun. Şüphesiz Allah, tevbeleri kabul edendir, rahmet kaynağıdır.(Hucurat-12) Bu ayet bizi durdurmuyorsa daha ne diyim .. |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman Alıntı:
|
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman Alıntı:
Akıllı müslüman, ibadette aşırılıga kacıp hatta bazende hatalara düşen bir zümre ile ugrasmak yerine, alnı secdeye gelmeyen, tesettürün tadını almayan, cogu zaman kasten günaha giren ihtiyac sahipleri ile ilgilenir, dini teblig görevini onların üzerinde icra eder, enerjisini hakiki hizmet icin harcar. Amma velakin nerdeeeeeeeeeeeeee... |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman Aynen iklimya kardeşim bizler dinimizi başkalarının hatalarını ifşa etme üzere endeksledikçe istenmeyen olaylar gün geçtikçe çoğalır . Müslümanların birbirleri ile çekişmeleri ne yazık ki her daim başkalarının saman altından su yürütmelerine sebep olmuştur bir dönemlerin bilim merkezi olan İslam beldeleri bugün birbirini Allah'u ekber nidaları ile öldüren bunuda din adına hizmetmiş gibi yapanların doğmasına gelişmesine sebep oldu heyhat ki ne heyhat halimize. |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman birde el öptürme konusunda filimden nakil yapıyor |
Cevap: Menzil tarikatı şeyhi Fevzeddin Erol'a İman Şu galiz başlığı ve iftira dolu devam yazılarını mutlaka kaldırırlar diye beyhude bekledim.Doğrusu ısrarla gündemde tutmanın altında yatan psikolojıyı hiç çözemedim.Eğer size karşı bir haksızlık yapılsaydı.Kasteddiğiniz kişi haksızlık karşısında susan şeytan olmazdı. Ama ısrarla haksızlık yapmaya devam ediyorsunuz.Kin beslediğiniz kişinin hocasına saldırarak içinizde nekadar kötü ahlak kırıntıları varsa hepsini gösteriyorsunuz. Değer olarak ne varsa onu çöpe atmak istiyorsunuz.İnsanların sabırlarını zorluyorsunuz.Müslümanların ağlanacak haline ağlayacağınız yerde ,asıl düşman koca ordu halinde size doğru namusunuza ırzınıza kastetmiş gelirken ,az sonra tepenizde olacakken ,ayağınıza bile basmamış savaş arkadaşınıza neden ayağımıa bastın diye ağlayan ,ve ortalığı vaveyla eden çoluk çocuğa benziyorsunuz... Ben çok kez şahit oldum ki kim birisine iftira atmışsa kendisi daha beter iftiralara muhakkak uğramıştır. Ders sınav arefesinde yazıp kendimi meşgul etmeyeyim diyorum ama nafile...İnsanında bir tahammül sınırı var. |
SAAT: 04:00 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.