|
Konu Kimliği: Konu Sahibi NUR,Açılış Tarihi: 17 Mart 2009 (12:38), Konuya Son Cevap : 17 Mart 2009 (12:38). Konuya 0 Mesaj yazıldı |
![]() ![]() |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
![]() | Mesaj No:1 |
![]() KUR'AN'IN TERCÜMESİNİN HÜKMÜ Kur’ân Tercümesinin Hükmü Kur’ân-ı Kerim'in harfî tercümesi çoğu ilim adamına göre imkânsız bir şeydir. Çünkü bu tür tercümede gerçekleşmesine imkân bulunmayan birtakım şartlar aranır. Sözkonusu şartlar şunlardır: a- Kur’ân'ın tercüme edileceği dilde kendisinden tercüme edildiği dilin karşılığında harfiyyen kelimelerin varlığı. b- Tercüme edilecek dilde kendisinden tercüme yapılan dil olan Arapçaya benzer edatların manalarını karşılayacak edatların varlığı. c- Kendisinden tercüme edilen dil ile tercüme yapılacak dilin kelime sıralanışı itibariyle cümle, sıfat ve izafetlerde benzerlik arzetmesi. Kimi ilim adamının görüşüne göre harfî tercümenin, bir âyetin bir bölümünde ya da ona benzer buyruklarda tahakkuku mümkündür. Fakat bu kadarında bile tahakkuku mümkün ise yine haramdır. Çünkü anlamın tamamını ifade etmesine imkân olmadığı gibi, Arapça ve herşeyi beyan eden Kur’ân'ın ruhlara yaptığı tesiri yapmasına da imkân yoktur. Ayrıca böyle bir tercümeyi gerektiren bir zorunluluk da bulunmamaktadır. Çünkü mana yoluyla tercüme ona ihtiyaç bırakmamaktadır. Buna göre harfî tercüme, fiilen bazı kelimelerde mümkün olsa bile, şer'an kabul edilmemiştir. Ancak özel bir kelime, terkibin tamamı tercüme edilmeksizin muhatabın anlaması için muhatabın dili ile tercüme edilmesi hali müstesnâdır. Bunda bir sakınca olmaz. Mana yoluyla Kur’ân'ın tercümesi ise, esas itibariyle caizdir. Çünkü bunda bir sakınca yoktur. Hatta arapça konuşmayan kimselere Kur’ân ve İslâmın ulaştırılmasına araç olacaksa vacip dahi olabilir. Çünkü bunların ulaştırılıp, tebliğ edilmesi vaciptir. Kendisi olmadan vacibin yerine getirilmesi mümkün olmayan herbir iş de vaciptir. Fakat bunun caiz olabilmesi için bazı şartlar aranır: 1. Bu tercüme, Kur’ân'a ihtiyaç duyulmayacak şekilde alternatif haline sokulmamalıdır. Buna göre bu tercümenin yanıbaşında Kur’ân'ın arapça olarak yazılması da gerekir. Böylelikle bu tercüme Kur’ân'a tefsir gibi olur. 2. Tercümeyi yapan kimsenin her iki dildeki lafızların medlûlleri ve anlatım bağlamında neleri gerektirdiğini bilen kimse olması. 3. Kur’ân-ı Kerim'deki şer'î lafızların anlamını bilen bir kişi olması. Kur’ân-ı Kerim tercümesi ancak bu hususta kendisine güven duyulan bir kişi tarafından yapılmışsa kabul olunur. Bu tercümeyi yapacak kimsenin dininde istikamet sahibi bir müslüman olması gerekir.
__________________ EN GÜZEL AŞK: ALLAH! | |
![]() |
![]() | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
![]() | Hadis-i Şerif | NUR | 0 | 2645 | 10 Ağustos 2009 20:09 |
![]() | Hadis-i Şerif | Hâdimul İslam | 1 | 3039 | 10 Ağustos 2009 20:07 |
![]() | Hafta'nın Konusu | NUR | 1 | 3053 | 09 Ağustos 2009 23:05 |
![]() | Hafta'nın Misafiri | kurtmehmet | 11 | 7041 | 09 Ağustos 2009 22:35 |
![]() | Çocuk ve Aile Sağlığı | NUR | 0 | 2657 | 07 Ağustos 2009 22:03 |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
![]() | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Hükmürra (ra nın hükmü) | Medineweb | Kur’an-Kerim Bilgisi | 0 | 21 Kasım 2012 19:42 |
Zannın Hükmü | KuM TaNeSi | Soru Cevap Arşivi | 1 | 09 Nisan 2009 11:38 |
Ayakta İçmenin Hükmü | Aysima | Hadis-i Şerif | 0 | 24 Kasım 2008 09:26 |
Çocukların Hükmü | Huzurİslam | Hadis-i Şerif | 0 | 22 Kasım 2008 01:19 |
Haccın hükmü | MERVE DEMİR | Hacc-Umre-Kurban | 0 | 06 Eylül 2008 11:53 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|