www.medineweb.net, ykleniyor... 'den beri Kesintisiz Yaynda....

Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.LAHYAT-NLSANS -AIK RETM FAKLTES.::. > 1.SINIF*Bahar Dnemi* > Tefsir Tarihi Ve Usul

Konu Kimlii: Konu Sahibi nuren35,Al Tarihi:  12 Nisan 2018 (18:41), Konuya Son Cevap : 20 ubat 2019 (18:21). Konuya 10 Mesaj yazld

Beeni Ald1Kez Beenildi
Yeni Konu a  Cevapla
 
LinkBack Seenekler Deerlendirme
Alt 12 Nisan 2018, 18:41   Mesaj No:1
Medineweb Emekdar
nuren35 - ait Kullanc Resmi (Avatar)
Durumu:nuren35 isimli ye imdilik offline konumundadr
Medine No : 38944
yelik T.: 09 ubat 2014
Arkadalar:60
Cinsiyet:Bayan
Mesaj : 9.475
Konular: 1144
Beenildi:4426
Beendi:3685
Takdirleri:5169
Takdir Et:
Konu Bu  yemize Aittir!
Standart Tefsir Tarihi ve Usul Tm zetler/MEDNEWEB

Tefsir Tarihi ve Usul Tm zetler/MEDNEWEB

1.NTE ZET

slm Dininin en nemli kavramlarndan olan vahyi tanmlayabilmek
Szlkte, gizli ve sratli bir ekilde bildirmek, bir eyi bakasna intikal
ettirmek, eli gndermek gibi manalara gelen vahiy terim olarak, Yce
Allahn insanlara ulatrmak istedii mesajlarn peygamberlerine,
allmn dnda gizli bir yolla sratli bir ekilde bildirmesidir. nsanlarn keyfiyetini bilemedii vahiy olay, Allah ile Resl arasnda, ok ksa bir
srede hzlca gerekleen bir iletiim hdisesidir.
Vahiy Reslullaha ilk nce, Hir danda Alak sresinin ilk be yetinin
inmesiyle balam, sonra bir mddet kesilmitir (fetret devri). Daha sonra
Mddessir sresinin ba tarafnn inmesiyle vahyin gelii devam etmitir.
Metlv ve gayr-i metlv ksmlarna ayrlan vahiy, Reslullaha eitli
ekillerde gelmitir.
Mrikler ve zellikle de oryantalistler tarafndan vahiy hakknda ne
srlen aslsz iddialarn yanl olduklarn kantlayabilmek
Reslullaha vahiy geldii esnada onda bir takm sra d haller meydana
gelmitir. Bu nedenle mrikler ona khin, ir ve deli gibi menf sfatlar
isnat etmilerdir. Bunun zerine, onda bu tr olumsuz sfatlarn olmadna
dair yetler inmitir. Tpk mrikler gibi msterikler de vahiy esnasnda
grlen bu olaan d hallerin, sara hastalnn belirtileri olduunu iddia
etmilerdir. Ancak bu iddiann da aslsz olduu mspet ilimlerle ortaya
kmtr.
Vahiy hdisesi, ilham, kef, mkefe, basret, ferset, ilm-i ledn, marifet,
tecell ve sezgi gibi olaylardan tamamen farkldr. Vahiy olgusu, sadece
peygamberlere mahsustur.
Kurnn, vahyedildii gibi korunduunun ispatn yapabilmek
nce Levh-i Mahfza, sonra toplu halde Beytul-zzeye, oradan da
Reslullaha, eitli hikmetlere binn yaklak 23 ylda peyderpey inen
Kurnn yet ve sreleri, bata kendisi olmak zere ashb tarafndan hem
ezberlenerek ve hem de eitli yaz malzemelerine yazlarak titizlikle
korunmutur. Bylece Kurnn, indii gibi bize kadar ulamas
salanmtr.
Kurnn, nuzlnden Hz. Osman dneminde oaltlmasna
kadar geen srecini zetleyebilmek
Satrlarda ve sadrlarda byk bir hassasiyet ve itina ile muhafaza edilen
Kurna kar bu ilgi, Reslullahn vefatndan sonra da devam etmitir. lk
halife Hz. Eb Bekir dneminde Kurn, en kk bir parasnn dahi
kaybolmamas iin bir cilt halinde toplanmtr.
Hz. Osman dneminde, Kurnn krat konusunda meydana gelen bir
takm ihtilaflar neticesinde Kurn, Hz. Eb Bekir dneminde toplanan
Mushaf esas alnp oaltlarak belli bal ehirlere gnderilmitir. Bylece
Kurnn krat zerinde birliktelik salanmtr.
nsanlarn Kurn doru okuyabilmeleri iin yaplan almalar
aklayabilmek
Sonra Kurnn doru olarak okunmasna ynelik almalar yaplmtr.
Ona, nce hareke grevi yapacak, sonra, ekilleri birbirine benzeyen harfleri
birbirlerinden ayrmak iin noktalar konmutur. stelik, iltibas nlemek iin,
hareke yerine konan noktalarla ekilleri birbirine benzeyen harfleri
birbirinden ayrmak iin konan noktalar, farkl renklerde mrekkeple
konmutur. Daha sonra ise bu gnk harekeler konarak bu konuya son ekil
verilmitir. Bu ekilde onun yanl okunmasnn da nne geilmitir.
__________________
O (cc)NA SIINMAK AYRICALIKTIR
Alnt ile Cevapla

Konu Sahibi nuren35 'in am olduu son Konular Aada Listelenmitir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Gndem Korona As Gndem/ Manetler Esma_Nur 6 1638 10 Aralk 2020 12:20
DHBT Muhteem zetler DHBT-Hazrlk/Notlar/zetler nuren35 4 2436 08 Aralk 2020 18:40
Kssalar Hayatmza Tayalm Kssalar-Hikayeler-Nasihatler nuren35 1 1100 08 Aralk 2020 17:46
TENKD Serbest Krs nuren35 0 974 08 Aralk 2020 12:44
Vitir Namazn Niye Klyoruz Biliyor musunuz... Namaz-Abdest-Teyemmm nuren35 0 1109 04 Aralk 2020 13:56

Alt 12 Nisan 2018, 18:41   Mesaj No:2
Medineweb Emekdar
nuren35 - ait Kullanc Resmi (Avatar)
Durumu:nuren35 isimli ye imdilik offline konumundadr
Medine No : 38944
yelik T.: 09 ubat 2014
Arkadalar:60
Cinsiyet:Bayan
Mesaj : 9.475
Konular: 1144
Beenildi:4426
Beendi:3685
Takdirleri:5169
Takdir Et:
Konu Bu  yemize Aittir!
Standart

2.NTE ZET
-Kurnn Tanm ve Unsurlar
Kurn terim olarak doru bir ekilde tanmlayabilmek
Kurn lafznn kk hakknda, slm limleri ve oryantalistlerin farkl
grleri vardr. slm limleri bu kelimenin hemzeli veya hemzesiz, tremi
ya da trememi olduunu savunurlar. Bu grler arasnda en doru olan,
Kurn lafznn, okumak anlamndaki karaeden trediini savunan grtr.
Kurnn terim anlam ise yledir: Kurn, Hz. Muhammede vahiyle
indirilmi, tevtrle nakledilmi, mushaflarda yazlm, tilvetiyle ibdet
edilen, bir sresinin dahi olsa- meydana getirilmesi iin meydan okuyan,
Ftiha sresiyle balayp Ns sresiyle sona eren, Allahn kelmdr.
Asl hedefi, btnyle insanlar hidyete getirmek olan Kurn, insanlar
doru yola getirecek ve her iki dnyada da onlar huzur ve mutlulua
kavuturacak tm emir ve tavsiyeleri iermektedir.
Oryantalistlerin, Kurn lafznn etimolojisi hakknda ileri srdkleri
maksatl grlerin doru olmadn kantlayabilmek
Oryantalistler, Kurn lafznnn kknn, brnice veya Sryanice olan
keryani ya da kiryaniden tretmektedirler. Ancak bunun hibir tutarl taraf
yoktur. nk Arapa, Srynice ve brnice, Smi dilleri ailesindendir. Bu
dil ailesinin en eskisi, gelimii ve zengin olan Arapadr. O halde, bu
dillerden Arapaya deil, Arapadan o dillere kelime gemesi lazmdr.
slmiyet ncesi Araplar, mm bir toplum idi. Byle bir toplumda diller
arasnda kelime geilerinin tespiti salkl olmaz. Ayrca, ortaya kan yeni
eyalara yeni isimler koyulur. Olmayan bir ey ise isimlendirilemez.
Chiliyye devrinde Kurn yoktu. O halde oryantalistlerin iddialar temelden
yanltr.
Kurn, nceden nzil olmu ilh kitaplarla karlatrabilmek
Kurn, hem lafz ve hem de manas Yce Allahtan olan muciz bir kitaptr.
Ne nceki semv kitaplara ve ne de btn eitleriyle hadislere
benzemektedir. Kurnn, -aralarnda baz benzerlikler olsa da- indirilii,
hedefi, tertibi, korunmas, muhtevs, olaylara bak, konular anlat ve
ileyii, ierdii prensipler vb. bakmdan dier ilh kitaplardan ok farkl ve
ok daha stn vasflar vardr.
Mekk ve Meden srelerin zelliklerini karlatrarak Kurnn, tedrc bir
metot uyguladn farkedebilmek
Kurn, yet ve srelerden meydana gelmektedir. yet, Kurnn sreleri
iinde, bir veya birka kelime ya da cmleden meydana gelen ve bandan ve
sonundan ayrlm olan blmlerdir. yetlerin tertbi vahye dayanmaktadr.
Saylar hakknda ihtilaf edilmitir. lk nce, Alak sresinin ilk be yeti, en
son ise Bakarann 281. yeti inmitir.
Sre, yetlerden meydana gelen, ba ve sonu bulunan mstakil Kurn
parasdr. Srelerin tertibi konusu ihtilafldr. Fakat tevkf olduu gr
daha arlkldr. Srelerin isimlendirilmesinin de tevkf olup olmad
tartmaldr. Bunun da tevkf olduu gr arlkldr. Srelerin, Mekk ve
Meden eklinde taksiminde en muteber gr, hicretten nce inenlerin
Mekk, sonra inenlerin de Meden olduu grdr. Tam bir sre olarak ilk
nce Ftiha, en son da Nasr sresi inmitir.
Kurn doru ve anlamna uygun olarak okumann metot ve kurallarn
uygulayabilmek
Kurnn kelimelerinin eda keyfiyetlerini ve ihtilaflarn nakledenlerine isnat
ederek bilmek eklinde tanmlanan kratn mtevtir, mehur, hd ve z
gibi eitleri bulunmaktadr. Bunlar arasnda sadece mtevtir ve mehur
kratla Kurn okunur. Bu gn sadece, Hafs rivyetine gre sm, Ver
rivyetine gre Nfi ve Eb Amrn krat okunmaktadr.
Kelime zerinde, krata tekrar balamak niyetiyle nefes alacak kadar bir
zaman sesi kesmekten ibaret olan vakf ve ilk defa okumaya balamaya veya
vakftan sonra krata devam etmek iin tekrar balama anlamndaki ibtidnn
Kurn, manasna gre okuma asndan byk nemi vardr.
Kurn okuyu ekilleri unlardr: Tahkk, tecvd kurallarn yerine
getirmede, okuyu hassasiyetinin en son imknn kullanarak okuma; tertl,
acele etmeden, dura dura, anlaya anlaya okuma; hadr, tecvid kidelerine
uymak suretiyle hzl bir ekilde okuma; tedvr ise, tahkk ile hadr arasnda
bir okuma tarzdr.
__________________
O (cc)NA SIINMAK AYRICALIKTIR
Alnt ile Cevapla
Alt 12 Nisan 2018, 18:42   Mesaj No:3
Medineweb Emekdar
nuren35 - ait Kullanc Resmi (Avatar)
Durumu:nuren35 isimli ye imdilik offline konumundadr
Medine No : 38944
yelik T.: 09 ubat 2014
Arkadalar:60
Cinsiyet:Bayan
Mesaj : 9.475
Konular: 1144
Beenildi:4426
Beendi:3685
Takdirleri:5169
Takdir Et:
Konu Bu  yemize Aittir!
Standart

3.NTE ZET
Tefsirin Tanm ve Nitelii
Tefsrle ilgili kavramlar tanmlayabilmek
Kurnn anlalmas iin gelitirilen disiplinin ad tefsrdir. Bu disiplin iin
kullanlan bir baka kavram da tevl kavramdr. Sz konusu iki kavram
anlam yaknlndan dolay ilk dnemlerde birbirinin yerine kullanlm olsa
da mam Mtridnin tefsr, Hz. Peygamberin ve ashbn szlerine dayal
olmas sebebiyle hakikat, tevl ise bireysel tercihin bir sonucu olmas
hasebiyle zan ifade eder, eklindeki yaklam nedeniyle sz konusu
kavramlar yeniden tanmlanmlardr. te bu tanmlamann ardndan artk bu
kavramlar birbirinin yerine kullanlmamlardr. Bylece tefsr Kurn
retisini deiik zamanlara tayan aktiviteye isim olarak verilmitir. Ancak
tefsr bu alanda yeterli olamaynca devreye tercme faaliyeti sokulmutur.
nk tercme ile sonuca daha pratik yolla ulamak mmkndr. Halbuki bu
zellik tefsrde yoktur. Tabii burada tercmesi sz konusu olan metin Kurn
olunca onun iin de lafz deil tefsr tercmeden sz etmek kanlmaz
olmutur. Zira lafz tercme tarz, beer szler iin bile ok skntlar ortaya
karrken, onun ilh kelam iin uygun bir yntem olduunu sylemek
imknsz grnmektedir. in bir baka boyutu da tefsr tercmenin bile
Kurnn btn mana ve maksatlarn aktaramad ynndedir. Esasen
byle olduu iindir ki yaplan Kurn tercmelerine mel denilmitir.
Tefsrin konusunu, gayesini ve nemini aklayabilmek
Tefsr ilimler iinde ok nemli bir yere sahiptir; nk onun konusu
Kurndr. Gayesi ise, Yce Allahn insanla gndermi olduu ilh
kelmn hakikatlerini ortaya karp, ona gnl verenlerin manev
kurtuluunu gerekletirmektir. Bu bakmdan tefsr kanlmaz derecede
nemli bir faaliyettir. nk ondaki nasslar sadece muhkem deildir, bilakis
onda antropomorfik (insan biimci) ve sembolik ifadelere yer veren
mtebih yetler de mevcuttur. Ayrca mecazlar, kinyeler tebihler vb.
edebi sanatlar yannda, manalar henz anlalan bir takm kozmolojik yetler
de bulunmaktadr.
Kurn farkl yorumlamann nedenlerini farkedebilmek
Tefsrde iki ynl bir znellik sz konusudur. Bunlardan biri Kurndan
dieri de mfessirlerin bilgi birikimlerinden, donanmlarndan ve yetlere
farkl yaklamalarndan kaynaklanmaktadr. Ancak btn bunlara ramen
tefsr yine de ilh hakikatleri yanstmaktadr. Ondaki ihtilaflar ise
Mslmanlar iin bir zenginlikten ibarettir.
Mfessir iin gerekli donanmn neler olduunu listeleyebilmek
Bir mfessirin tefsr yapabilmesi iin u ilimlerde bilgi ve birikimi olmas
gerekir: Arap dili ve Edebiyat, Kurn limleri, Fkh, Fkh Usl, Hadis,
Nzl Sebepleri, Sosyo-Kltrel Tarih, Sosyal-Psikoloji, Astronomi.
Grld gibi bu snflandrmada temel iki zellik ne kmaktadr.
Birincisi, Arap dili dieri de Kurnn nzil olduu tarih arka plan bilgisidir.
nk dil bakmndan ortaya kan eksiklik, Kurnn lafz ynden doru
anlalmasna mni olacak; tarihsel balam konusundaki eksiklik ya da
yetersizlik de Kurn mesajnn doru anlalmasn zorlatracak hatta yerine
gre imknszlatracaktr. Bu bakmdan tefsrci ncelikle Arap dili ile ilgili
gerekli bilgi birikimi ve donanmna sahip olmaldr. Zira Arap dili ile ilgili
bilgiler, lafzlarn anlamlarna ulamada nemli birer aratr. Arap dili
konusunda kendisini yeterli duruma getirmi olan tefsrci, ayn zamanda
yeterli bir tarih bilgisi de edinmelidir.
Tefsre neden ihtiya duyulduunun sebeplerini tespit edebilmek
Kurnda muhkemlerin yannda mtebih, mutlak, mkil ve mcmel
yetler yannda mecz, kinye, istire gibi eitli sanatlarn yer almas; ayrca
kozmolojik nasslarda farkl bir slubun kullanlm olmas, daha da nemlisi,
ibdet, hukuk ve mumelatla ilgili nasslarn tafsilatna ihtiya duyulmas gibi
sebeplerden dolay Kurnn tefsri gereklidir.
Tefsri dier slm ilimlerle karlatrabilmek
Tefsr yetlere ynelik aklamalar getirirken dier slm ilimlerle bir iliki
ierisine girmektedir. Bu ilikide iki yn vardr. Birisi tefsrin sz konusu
ilimlerden yardm almas, dieri de onlara katk salamasdr. Yararland
ilimler hadis ve tarih; katk saladklar ise, fkh ve kelmdr. Hadis ve tarih
ilminden Hz. Peygamberin yetlere getirdii aklamalar, yetlerin indii
nuzl ortamn yani ini koullarn, Kurn kssalarnn ayrntlarn ve
Mekke-Medine tarihini renmek iin yararlanr. Fkh ve kelm
disiplinlerine de, Kurn nasslarna doru bir ekilde yaklamalar iin katk
salar. Bylece tefsr bir taraftan hadis ve tarih gibi disiplinlerden yardm
grrken, dier taraftan da fkha ve kelma yardm etmi olur. Ancak
normatif bir ilim olmad iin tefsrin katk anlamnda rettii bilgilerin bir
yaptrm sz konusu deildir.
__________________
O (cc)NA SIINMAK AYRICALIKTIR
Alnt ile Cevapla
Alt 12 Nisan 2018, 18:43   Mesaj No:4
Medineweb Emekdar
nuren35 - ait Kullanc Resmi (Avatar)
Durumu:nuren35 isimli ye imdilik offline konumundadr
Medine No : 38944
yelik T.: 09 ubat 2014
Arkadalar:60
Cinsiyet:Bayan
Mesaj : 9.475
Konular: 1144
Beenildi:4426
Beendi:3685
Takdirleri:5169
Takdir Et:
Konu Bu  yemize Aittir!
Standart

4.NTE ZET

Tefsirin Douu ve Tedvni
Hz. Peygamber dneminde tefsrin nasl baladn aklayabilmek
Kurn tefsri Hz. Peygamber ile balamtr. Dolaysyla Kurnn ilk hfz
ve ilk teblicisi olan Hz. Muhammed ayn zamanda onun ilk mfessiridir.
Hz. Peygamberin tefsri vahye dayal olduu iin en doru, en isabetli ve en
gvenilir bir tefsrdir. nk Peygamberimiz ya kendisine bildirilen
manalarla ya da kendi bilgi birikimiyle Kurn tefsr ediyordu. Cebril
tarafndan kendisine nakledilen anlamlara dayal olarak yapm olduu tefsr
zaten vahiydir. Dolaysyla gvenililirlik asndan burada herhangi bir
problem yoktur. ctihdda bulunarak yapt tefsre gelince, ayet bu noktada
bir isabetsizlik sz konusu olursa, o zaman yeni bir vahiyle bu husus da
tashih ediliyordu. Bu da esasen onun ahsi tecrbesine dayal tefsrinin
Allahn onayndan gemesi anlamna geliyordu. Yani bu erevedeki tefsri
de vahye dayal bir tefsr demekti. Bu bakmdan en doru ve en gvenilir
tefsr Peygamberin tefsridir. Byle olduu iindir ki Peygamberimizin
tefsri balayc kabul edilmitir. zellikle Kurnda hkm belirtilmeyen
konularda yapt ictihadlarda mutlak olarak balaycdr. Ancak Hz.
Peygamber szl olarak Kurnn tamamn tefsr etmi deildi. nk
Kurnn nemli bir ksm (muhkem yetler) ilk muhataplar tarafndan
anlalyordu. Bu yzden o, sadece mutlak, mcmel, mtebih ve mbhem
yetleri zaman zaman ihtiya orannda tefsr etmiti. Szl snnetle (hadis)
tefsr noktasnda durum byle olmakla beraber, Allah Resl yaant
itibariyle Kurn esas ald iin, fiil snnet anlamnda Kurnn
tamamnn Peygamber tarafndan tefsr edildii de sylenebilir.
Sahbenin tefsre katklarnn neler olduunu listeleyebilmek
Hz. Peygamberden sonra Kurn tefsri grevini stlenen sahbiler bu alanda
zerlerine deni fazlasyla yapmlardr. zellikle Kurnn mphem
yetlerini aklamlar, gayb konularda Hz. Peygamberden rendiklerini
nakletmiler, vahiy dneminde yaadklar iin yetlerin nzl sebepleriyle
ilgili mhedelerini aktarmlar ve Kurn yetleri arasnda gerekletii
ifade edilen nesih konusunda aydnlatc bilgiler vermilerdir. Esasen bu
hususlarda akl yrtme ve yorum yapma imkn olmad iin onlarn bu
alandaki nakilleri, slm bilginlerinin ekserisi tarafndan balayc olarak
grlmtr. Sz konusu nitelikte olmayanlar ise ki onlara mevkuf haber
denilmektedir- balayc deil etkileyicidir.
Tbiiler zamannda tefsrin hangi dzeyde olduunu tespit edebilmek
Szl nakil dneminde Kurn tefsrine nemli katk salayan bir kuak da
hi kukusuz tbilerdir. Bu kuak Kurn tefsrinde ya dorudan ashaptan
nakilde bulunmu ya da kendi znel tecrbeleriyle yetleri aklamtr. Her
iki durumda da tbin limlerinin ittifak ettikleri hususlar kendilerinden
sonrakiler iin gvenilir bilgi olarak kabul edilip nakledilmi; ihtilaf ettikleri
ise tercihe konu olmutur. Tbinun ileri gelen mfessirleri, baz sahbiler
tarafndan oluturulan ekollerde/mekteplerde yetierek tefsre dair rivyetleri,
szl nakil dneminin bir gelenei olarak nakletmilerdir.
Tedvin dneminde tefsrin geirdii merhaleleri zetleyebilmek
Yaklak bir buuk asr sren szl nakil dneminin ardndan Hz.
Peygamberin hadislerini toplamak zere deiik slm beldelerini dolaan
baz muhaddisler, hadislerle birlikte tefsr rivyetlerini de toplayp yazya
geirmiler, bylece tefsre ait birikim ilk olarak hadis ilmiyle birlikte tedvn
edilmitir. Bu dneme etbut-tbin dnemi ad verilmektedir. Buraya kadar
hadiscilerin nezretinde meydana gelen tefsr faaliyeti, bundan sonra gerek
sahiplerinin eliyle istiklaline kavuturulmutur. Sz konusu merhale, filolojik
bir mahiyet arzetmi olsa da Kurn tefsrinin mstakil olarak yazya
geirildii en nemli bir merhaledir.
__________________
O (cc)NA SIINMAK AYRICALIKTIR
Alnt ile Cevapla
Alt 12 Nisan 2018, 18:44   Mesaj No:5
Medineweb Emekdar
nuren35 - ait Kullanc Resmi (Avatar)
Durumu:nuren35 isimli ye imdilik offline konumundadr
Medine No : 38944
yelik T.: 09 ubat 2014
Arkadalar:60
Cinsiyet:Bayan
Mesaj : 9.475
Konular: 1144
Beenildi:4426
Beendi:3685
Takdirleri:5169
Takdir Et:
Konu Bu  yemize Aittir!
Standart

5.NTE ZET

Temel Tefsir Yntemleri
Tefsrde yntemin gereklilik ve nemini saptayabilmek
Maksada ulamada yntemin byk nemi vardr. Kurn da dahil her kitab
okuyup anlamann ve yorumlamann bir yntemi bulunmaktadr. Yntem
bireyi hata yapmaktan ve keyfi davranmaktan korur. Rivyet ve diryet tefsr
yntemlerindeki temel esaslar ile Tefsr Usul tr eserlerde belirtilen dier
ilkeler Kurnn salkl olarak anlalp tefsr edilmesine yardmc olurlar.
Tefsr tarihindeki temel yntemleri tanmlayabilmek
Tema itibariyle zengin bir muhtevaya sahip olan Kurn tefsr eden limler,
onun farkl ynlerini n plana karan tefsr almalar yapmlardr. Genel
olarak tefsrlerinde rivyet ve diryet adyla bilinen iki temel yntemi
kullanmlardr.
Rivyet ve diryet tefsrleri kavramlarn aklayabilmek
Rivyet tefsr metodunda yetler, Kurn, Hz. Peygamberin hadisleri, sahabe
ve tbin kavilleri ile tefsr edilmektedir. Rivyet tefsri balangta hadis
ilminin bir dal olarak ortaya km, sonradan mstakil ilim haline gelerek
varln srdrmtr.
Diryet tefsri ise mfessirin dil, edebiyat, tarih, mantk ve msbet bilim gibi
alanlara kendi bilgi birikimini de katarak Kurn tefsr etmesi olarak
tanmlanabilir. Bu ekol, balangta yoktur ve daha nceki dnemlerde
olmayan eitli meselelerin ortaya kmasyla beraber balam, bir anlamda
ihtiyatan domutur.
Rivyet ve diryet tefsrlerinin olumlu ve zaaf ynlerini tartabilmek
Rivyet tefsr ekolne, zayf ve uydurma haberler ihtiva etmesi, isnatlar
drmesi ve israiliyat haberlerine ska yer vermesi gibi ynlerden eletiriler
yneltilmitir.
Salkl bir diryet tefsri ise rivyet tefsrinin malzemelerini de dikkate
almak durumundadr. Bu yzden salt kiisel gr veya keyfi yaklam ile
Kurn tefsr etmek ho karlanmam, makbul saylmamtr.
Her iki yntemin baz nemli temsilcilerini ve bunlarn eserlerini birbirleriyle
karlatrabilmek
Rivyet tefsri alanna mensup en nemli tefsr, Tabernin Cmiul-Beyn
adl eseridir. Buna karn Taber tefsrinde akl muhakeme, tercihte bulunma,
deerlendirme yapma gibi baz diryet nitelikleri de bulunmaktadr. Bu
yzden Taber tefsri iin rivyet alannda bir diryet eklindeki tespit
mmkn grnmektedir.
Diryet tefsri alannn en nemli tefsrleri arasnda ise Fahreddn Rznin
Meftihul-Gayb ile Zemahernin Kef adl tefsirlerini saymak
mmkndr. Bu tefsirler de rivyet tefsrinin temel esaslarndan yararlanm,
bu esaslara kar kaytsz kalmamlardr. Bu zelliklerinden dolay da ok
deerli ve nemli grlmlerdir.
__________________
O (cc)NA SIINMAK AYRICALIKTIR
Alnt ile Cevapla
Alt 12 Nisan 2018, 18:45   Mesaj No:6
Medineweb Emekdar
nuren35 - ait Kullanc Resmi (Avatar)
Durumu:nuren35 isimli ye imdilik offline konumundadr
Medine No : 38944
yelik T.: 09 ubat 2014
Arkadalar:60
Cinsiyet:Bayan
Mesaj : 9.475
Konular: 1144
Beenildi:4426
Beendi:3685
Takdirleri:5169
Takdir Et:
Konu Bu  yemize Aittir!
Standart

6.NTE ZET

Tefsr Ekolleri
Klasik ve ada tefsr ekollerini eitleriyle tanmlayabilmek
Klasik tefsr ekolleri, 19. yzyl ncesi tefsr ekollerdir. eittir: ari,
Mezheb ve Fkh. Mezheb ekoller de eittir: Mutezil, ve Hric ekol.
Mutezile tefsr ekol, akla youn ekilde nem veren ve Kurn tefsrinde
kendi mezheb grleri dorultusunda yorum yapan bir ekoldr. a
(immiye) ekol, immet doktrininden dolay immlarn yapt tefsrleri
sahih gren ekoldr. Hricye ekol ise sadece Kurn metninin lafz
dzeyini nemseyen ve yetleri kendi mezhebi dorultusunda tefsr eden
ekoldr. r tefsr ekol ise, kef ve ilham yoluyla elde ettikleri lednni
ilimle Kurn yetlerinin btn ynn tefsr eden sufi bir ekoldr. Fkh
tefsr ekol ise, sadece Kurndaki ahkm yetlerini tefsr eden ekoldr.
ada tefsr ekolleri, 19. yzyl sonras sistemleen tefsr ekolleridir.
eittir: Konulu, ctim ve Bilimsel. Konulu tefsr ekol, Kurndaki bir
konuyu gayesine uygun bir ekilde btncl olarak ortaya koymay
hedefleyen bir ekoldr. ctim tefsr ekol, Kurnn mesajn dorudan
anlatmay ve ictim hayatta meydana gelen problemlere Kurn erevesinde
zmeyi amalayan bir ekoldr. Bilimsel tefsr ekol ise Kurndaki kevn
yetleri pozitif ilimlerin verileriyle tefsr eden bir ekoldr.
Her bir ekol, tarihe, yntem, rnekleme, temsilci ve literatr dzeyinde
aklayabilmek
Temelde kelam ekol olan Mutezili tefsr ekolnn konusu, itikad yetleridir.
Be prensibe uygun bir tefsr yntemi gelitirmi, akla nihai bir zgrlk
vermitir. yetleri mezhepleri dorultusunda tefsr etmi, zahir anlam
veremedikleri yetlere mecazi ve sembolik yorumlar getirmilerdir.
tikadi ve siyasi ekol olan mamiye i tefsr ekol, tefsr yntemini immet
ve teki doktrinel prensiplerine ynelik yapmaktadr. Tefsrde tek yetkin
unsur, imamlardr. Kurnn zahir ve batn bilgisine onlar sahip
olduklarndan sadece onlarn tefsrine itimad ederler. Zahiri yorumdan daha
ziyade batini yorumu benimserler. teki tefsr unsurlarn dikkate almazlar.
iadan kopan Hric tefsr ekol, Kurn, lafzyla kesin bir kanun olarak
grr; tevl veya tefsre ihtiya gstermeksizin lafzi hviyetiyle deimez bir
ekilde hem itikd hem de amel hayat iin yegane bir nizam olarak
deerlendirir. Kurn lafzlarnn tek anlamllna inanrlar.
r tefsr ekol, sufilerin tefsr yntemidir. ki ksma ayrlmaktadr: r
sufi tefsr ve nazar sufi tefsr. Sufilere gre, Kurnn bir zhiri bir de btn
vardr. Zhir anlam Arapay bilen limler; btn anlam ise lednni bilgiye
sahip arifler bilir. Nazar sufi tefsr, mezheb grlerini desteklemek iin
Kurnn zhirini aan ar btn ve ilhad yorum yaptklar ve btn anlam
nemseyip zhir anlam kabul etmedikleri iin reddedilmitir. r sufi tefsr
ise btn anlamn zhire ters dmemesi ve btn yorumun zhirin nne
geirilmemesi kaydyla kabul edilmitir.
Fkh tefsr ekol, fakhlerin ahkmla ilgili yetleri tefsr yntemidir. Ahkm
tefsrleri, iki ksmdr: Bandan sonuna kadar tefsr yaplp ahkm yetlerine
younluk verenler ve sadece ahkm yetlerini tefsr edenler.
Konulu tefsr ekol, pratik olarak Hz. Peygamberden beri basit dzeyde
yaplmasna ramen 19. yzyl sonras sistemlemitir. Konulu tefsrin
gelimesinde, mesajn btncl bir ekilde ulatrlmas, ada problemlere
derli toplu cevap verilmesi, msteriklerin iddialarnn rtlmesi gibi
etkenler rol oynamtr.
ctim tefsr ekol, pozitivizme ve klasik tefsr anlayna bir tepki olarak
ortaya kmtr. Bu ekol taklide sava am, islah temel perspektif olarak
kabul etmitir.
Bilimsel tefsr ekol, Kurndaki kevn yetleri pozitif ilimlerin kesinlemi
verileriyle tefsr etmeyi hedefleyen ekoldr. lgili akmn ortaya kmasnda
teknoloji ve pozitif bilimlerin gelimesi etkin olduu gibi, Kurnn pozitif
ilimlerin alanna giren konularda yetlerinin mevcut olmas ve bunlarn
aratrlp ibret alnmas ynndeki emir ve tavsiyeleri de etkili olmutur.
Klasik ve ada tefsr ekollerini, Ehl-i Snnet mantalitesi ve temel tefsr
yntemleriyle (diryet ve rivyet) karlatrabilmek
Mutezil, ve Hric ekolleriyle mezheb ekoller, itikd konularyla
ilgilidir; akaide ynelik yetlere younlamakta; itikd grlerine gre
tefsr yapmaktadrlar. Mutezile akl nemsemesi ve insann czi iradesine
ar vurgu yapmas; a, tefsri 12 immn rivyetlerine hapsetmesi; Hricler
ise Kurnn lafz dzeyini kanun olarak grmesiyle birbirlerinden ayrrlar.
Her ekol karsnda yer alan Ehl-i Snnet ise, Mutezileye kar nakli
merkeze yerletirip akl nakli anlamann bir arac olarak kabul etmekte;
mutezilenin mecz ve sembolik aklamalarn zhire aykr olmadka
benimsemekte; ar yorumlarn ise reddetmektedir. ann yorumunda
immlar tabusunu ve ar btn yorumlarn kabul etmemektedir. Hriclerin
Kurnn lafznn tek anlamll ve kanuni olmas fikrini reddetmekte;
Kurnn zhirinin zengin bir anlam ana sahip olduunu kabul etmektedir.
Fkh tefsr ekol, fakhlerin ekol olup ahkm yetlerinin tefsrine
younlarken, ir tefsr ekol ise mutasavvflarn ekol olup Kurnn
tasavvufun kapsamna giren konulardaki yetlerini, lednni bilgi vastasyla
zhirden ok btna ynelik olarak tefsr ederler. Fkh tefsr ekolnn
ounluunun Ehl-i Snnet olmas hasebiyle ortada bir problem olmad
halde, Ehl-i Snnet tarafndan nazar sufi tefsrin ar yorumlar
reddedilirken, ir sufi tefsrin zhirin yannda, zhiri zorlamayan yorumlar
artlarna uyduu srece bir zenginlik olarak telakki edilmektedir.
ada tefsr akmlarna gelince, gerek konulu tefsr, gerek ictim tefsr
gerekse bilimsel tefsr ekolleri hem Snni hem de dier mezhepler arasnda
mterek olduu iin temelde bir problem bulunmamaktadr.
Diryet ve rivyet balamnda bakldnda, ister modern isterse klasik olsun
tm tefsr ekolleri diryet tefsrinin belli dzeylerinin mstakillemi halini
yanstmaktadr. Mezheb tefsr ekollerinden Mutezile, akl tefsr dzeyinde
diryetin en keskin izgilerini oluturur. mamiye ii tefsr, akla ehemmiyet
vermekle beraber immlardan nakli nemsedii iin rivyet yn daha baskn
bir ekol grnmndedir. Hariciler ise hem diryet hem de rivyet yn ok
zayf ve lafz dzeyine mahkm olan bir ekoldr. Fkh tefsr, diryet
tefsrindeki ahkm yetlerinin parac tefsrinin mstakillemi eklidir; hem
diryet hem de rivyet yn vardr. r tefsr ise, ahlak ve ibadet yetlerine
getirilen yorumlarn sf rengini temsil etmektedir. Konulu tefsr, diryet
balamnda yeni btncl bir anlama yntemidir. ctimai tefsr ekol, diryet
ynteminin faydasz ve ilgisiz bilgilerinden bir arnma; mesaja dnme
projesidir. Bilimsel tefsr ise, diryet balamnda klasik tefsrlerin kevn yet
yorumlarnn sistemlemi eklidir.
fatmabalci19 beendi.
__________________
O (cc)NA SIINMAK AYRICALIKTIR
Alnt ile Cevapla
Alt 12 Nisan 2018, 18:45   Mesaj No:7
Medineweb Emekdar
nuren35 - ait Kullanc Resmi (Avatar)
Durumu:nuren35 isimli ye imdilik offline konumundadr
Medine No : 38944
yelik T.: 09 ubat 2014
Arkadalar:60
Cinsiyet:Bayan
Mesaj : 9.475
Konular: 1144
Beenildi:4426
Beendi:3685
Takdirleri:5169
Takdir Et:
Konu Bu  yemize Aittir!
Standart

7.NTE ZET

Kurn Lafzlarna Dair limler

Kurnn temel ve yananlaml lafzlarn tanmlayabilmek
Kurndaki kelimeler temel ve yananlamlara sahiptir. Temel anlamlara
hakkat denir. Yan anlaml kelimeler ise mecz, istire, tebih ve kinyedir.
Hakkat, kelimenin, ilk konulduu anlamda; mecz ise hakk anlama engel
bir karine; ve hakk anlamla aralarndaki alakadan dolay hakk anlam
dnda bir anlamda kullanlmasdr. stire, bir eyin anlamn mecz ve
tebih yoluyla baka eyde kullanmaktr. Tebih ise bir eyi baka bir eye
benzetmektir. Kinye, hakk anlam kastedilebilmekle beraber bir alakadan
tr baka bir anlamda kelimeyi kullanmaktr.
Kurnn dar ve geni anlaml lafzlarn aklayabilmek
Hs, ilk vazda (icatta) tek bir manaya veya snrl saydaki fertlere delalet
eden lafzdr. Hkm, aksine bir delil olmadka, kapsad snrl fertler iin
geerli olmasdr. mm, bir kullanmda szlk anlamna uygun olarak btn
fertleri istisnasz bir ekilde kapsayan lafzdr. Hkm, bir delille tahss
edilmedii mddete kapsad tm fertler iin kesin olarak geerli olmasdr.
Kurnn anlam kapal olan lafzlarn ayrt edebilmek
Tefsrde kapallkla ilgili kavram vardr: Garb, mbhem ve mcmel.
Garb, az kullanm sebebiyle veya teki lehe ve dillerden alnmas sebebiyle
anlam kapal olan lafzdr; mbhem, ismi zikredilmeyip kapal ifadelerle
karlanan kapal lafzdr; mcmel ise sz syleyen sz genel zikredip
teferruat vermedii iin manas kapal lafzdr. Garb, Kurnn indii
dnemdeki dil malzemesini kapsayan dil kaynaklaryla; mbhem, Kurn,
snnet ve sahih rivyetlerle; mcmel ise yet ve hadislerle kapallktan
kurtarlr.
Kurndaki lafzlararas iliki trlerini karlatrabilmek
Kurndaki lafzlararasnda be trl iliki vardr: 1. Lafzlarnn da
anlamlarnn da ayr olmas; buna tebayn denir; bu tr lafzlara da
mtebayin denir. Bu tr kelimeler, hepsi kendi anlamyla kullanlr. 2.
Lafzlarnn farkl, anlamlarnn ayn olmas; buna teradf; bu tr kelimelere
de mteradif denir. 3. Lafzlarnn farkl, anlamlarnn yakn olmas; buna
tekrb, bu tr kelimelere de mtekrib denir. Aralarndaki farklar tespit
edilerek kullanlmaldr. 4. Lafzlarnn ayn manalarnn ise farkl olmas;
buna itirak, bu tr kelimelere de mterek denir. Hangi balamda hangi
anlamn kullanld tespit edilmelidir. 5. Lafzlarnn ayn, manalarnn ise
zt olmas; bunlara tezad; bu tr kelimelere de mtezad veya zt denir. ki zt
anlamda balamda hangisinin kullanlaca tespit edilmelidir.
Dil merkezli Kurn ilimlerini zetleyebilmek
Dil merkezli Kurn ilimlerinin en nemlileri, Emsall-Kurn ve AksamlKurndr.
Mesel, temsili anlatm karlar. Kurnn meselleri sarh, kinye
ve mrsel olarak e ayrlr. Kasem, sylenen sz tekit etmek iin kullanlan
bir dil unsurudur. eitli harfler ve kasem fiilleri ile yaplr.
__________________
O (cc)NA SIINMAK AYRICALIKTIR
Alnt ile Cevapla
Alt 12 Nisan 2018, 18:46   Mesaj No:8
Medineweb Emekdar
nuren35 - ait Kullanc Resmi (Avatar)
Durumu:nuren35 isimli ye imdilik offline konumundadr
Medine No : 38944
yelik T.: 09 ubat 2014
Arkadalar:60
Cinsiyet:Bayan
Mesaj : 9.475
Konular: 1144
Beenildi:4426
Beendi:3685
Takdirleri:5169
Takdir Et:
Konu Bu  yemize Aittir!
Standart

8.NTE ZET

Kurnn Manalarna Dair limler

Kurnn muhkem ve mtebih kavramlarn tanmlayabilmek
Muhkem-mtebih, Kurnn harici bir delile ihtiya duymayacak derecede
ak, anlalr ve kati yetleriyle anlam ak olmayan yetlerini tasnif eden
iki nemli teknik kavramdr. Mtebihlerin manas ve tefsri konusunda
selef ve halef ekolleri olmak zere iki temel yaklam ortaya kmtr. Selef
ekol limleri, mtebihleri bilinen szlk manalar dnda tefsr etmekten
kanm, mana ve tefsrlerini Allaha havale etmilerdir. Halef ekolne
mensup limler ise mtebihleri Allahn zatna yakr ekilde manalandrp
tefsr etmeye ynelmilerdir.
Kurndaki 29 srenin banda yer alan kesik harfler, mtebih
ksmdandr. Bu tr yetlerin tevllerini Allahtan baka kimsenin
bilmeyeceini l-i mran sresinin 7. yeti haber vermektedir. Bu harfler
zerinde eitli limlerin birok gr sz konusu olmutur.
Kurnda ihtilaf vehminin sebep ve problemlerini zmleyebilmek
Bazen yetler arasnda, cehaletten ve bir meselenin farkl ynlerinin ifade
edilmi olduunu fark edememekten kaynaklanan eliki vehmi
uyanabilmektedir. yetlerin gerek anlamlarn izah ederek ortaya kan
eliki vehimlerini kaldran ilim, Mkill-Kurndr.
Kurnn siyakn rnekleriyle birlikte aklayabilmek
Kurn yetlerinin manalaryla ilgili ilimlerden bir dieri de siyak ilmidir. Bu
ilim her metnin doru anlalmasna katk salad gibi Kurn metninin
doru anlalp tefsr edilmesine de katk salamaktadr. Kurn baznda
siyak ilkesinin gereine riyet edilmediinde ise pek ok yanl mana ve
tefsre yol alm olmaktadr.
Kurnn mucize olduu ynleri tespit edebilmek
Kurn, slm dininin en byk mucizesidir. Kurn mucizesi mana zerine
bina edilmitir, bu yzden de nceki peygamberlerin mucizelerinden farkl
olarak evrensel ve ebeddir. Son derece salam bir nazma sahip olmas, gayb
haberler iermesi, indii dnemin bilgi dzeyini ok telere tamas gibi pek
ok ynyle Kurn inkarclara meydan okumutur. Allahtan geldiinin en
byk iareti, Kurnn taklit edilememesi, benzeri yaplamamas olmutur.
Bazlar Kurnn icz fikrini, sarfe teorisiyle aklamtr. Buna gre
Allah, muarzlarn Kurnn benzerini getirme yeteneklerini kreltmitir, bu
yzden de onlar Kurnn benzerini getirememilerdir. Bu yaklam zellikle
de ehl-i snnet ulemas tarafndan asrlardr tartlm ve reddedilmitir.
Kurnn slup zelliklerini zetleyebilmek
iir ve nesir tarznn tesinde kendine has niteliiyle n plana kan bir dier
husus da Kurnn slubudur. Kurnn ifadey-i meram tarz insaf ve vicdan
sahibi her insan derinden etkilemi, kendine hayran brakmtr. Mana ve
mesaj ileten slubu; veciz olmak, harmoni, hazifler, belagat ve fesahat
artlarn yerine getirme gibi pek ok nitelik ihtiva eder.
Kurnn gramer yapsn tanmann nemini ve konuyla ilgili nemli
kaynaklar listeleyebilmek
yetlerin manalarn en doru ekilde tespit etmeye ynelik ilimlerden birisi
de onun gramer yapsn ortaya koyan ݒrabul-Kurn ilmidir. Bu ilim
sayesinde Kurnn kelime ve cmlelerinin anlamlar, cmle eitleri ve
nitelikleri, cmle elerinin farkl harekelendirilmeleri durumunda ne tr
anlam ve yorum deiikliine sebep olduu en salkl ekilde tespit
edilmektedir.
__________________
O (cc)NA SIINMAK AYRICALIKTIR
Alnt ile Cevapla
Alt 12 Nisan 2018, 18:47   Mesaj No:9
Medineweb Emekdar
nuren35 - ait Kullanc Resmi (Avatar)
Durumu:nuren35 isimli ye imdilik offline konumundadr
Medine No : 38944
yelik T.: 09 ubat 2014
Arkadalar:60
Cinsiyet:Bayan
Mesaj : 9.475
Konular: 1144
Beenildi:4426
Beendi:3685
Takdirleri:5169
Takdir Et:
Konu Bu  yemize Aittir!
Standart

9.NTE ZET

Tarih Olgularla likili Kurn limleri

yetleri, nzl dneminde meydana gelen hadiselerle ilikilendirebilmek
Kurn yetlerinin kahir ekseriyeti herhangi bir sebep olmakszn inmitir.
Bununla birlikte baz yetler de vardr ki nzl dneminde meydana gelen
hadiselerle ilgili olarak nzil olmutur. Bunlarn bir ksm Hz. Peygambere
sorulan sorulara cevaben, bir ksm da toplumda iz brakan bir olay
mnasebetiyle inmitir.
Kurnn Hz. Peygamber dneminde belirli olaylara cevap olarak inmesi
sonraki dnemde mfessirlerin Kurn yorumlarken bavurduklar nemli
bir tarih referans ve anlama yntemi haline gelmitir.
Kurn kssalar ile nceki semavi kitaplardaki kssalar karlatrabilmek
Kurnda anlatlan kssalarn nemli bir ksm, Kitab- Mukaddeste de yer
almaktadr. Ne var ki Kurn kssalarnn slubu onlardan farkldr. nceki
kitaplarda yer, ahs ve mekn gibi unsurlara sk sk iaret edilse de
Kurnda bu tr hususlar bulunmamaktadr.
sril rivyetlerin Tefsre giri yollarn tespit edebilmek
Kurnda kinat hakknda baz yetler bulunur. Bu yetler, lemin varedilii,
ilk insann yaratl gibi konulara temas eder. slubu itibaryla Kurn
detaylara girmediinden, mminler bu yetlerin yorumu hakknda kendi
dndaki din mensuplarnn bilgisine bavurmutur.
Kurnn belirli tarih artlara mnhasr olmadn, tm zaman ve
meknlarda uygulanabilecek mesajlar tadn aklayabilmek
Kurnda pek ok yet dorudan ahlak mesajlar ierdii gibi bazlar dolayl
olarak bu mesajlar verir. Mesel Meden srelerde yer alan hemen her
hkm yetinin ardndan, bu hkmn bir ahlak deer tad ve bu hkme
uygun davranmann, ferd ve itima anlamda insanlarn mutluluunu temin
edecei vurgulanr.
__________________
O (cc)NA SIINMAK AYRICALIKTIR
Alnt ile Cevapla
Alt 12 Nisan 2018, 18:48   Mesaj No:10
Medineweb Emekdar
nuren35 - ait Kullanc Resmi (Avatar)
Durumu:nuren35 isimli ye imdilik offline konumundadr
Medine No : 38944
yelik T.: 09 ubat 2014
Arkadalar:60
Cinsiyet:Bayan
Mesaj : 9.475
Konular: 1144
Beenildi:4426
Beendi:3685
Takdirleri:5169
Takdir Et:
Konu Bu  yemize Aittir!
Standart

10.NTE ZET

Kurn Anlama ve Yorumlamada Yeni Yneliler

Kurn anlamaya ynelik son dnem almalar zetleyebilmek
slm dnyasnn birka asrdan bu yana siyas, ekonomik ve kltrel adan
geri kalmas, bir ok alanda olduu gibi din alanda da kendisini
sorgulamasna sebep olmutur. Bu erevede lkemizde de Kurnn, an
problemlerine cevap verebilecek yeni yorum neri ve yntemleri
tartlmaktadr.
Batdaki yorum felsefelerini ve bunlarn slm dnyasndaki temsilcilerini
tespit edebilmek
Modernist yneliler erevesinde Kurn yorumlayan dnrler, Bat
dncesinden ciddi biimde etkilenmiler ve buna bal olarak Batda
gelitirilmi tefsr yntemlerinin Kurn zerinde de uygulanabileceini
deerlendirmilerdir. Her ne kadar bu dnrler mevcut geri kalml-
mzdan bir k yolu aramak gayretinde olsalar da Bat felsefesine
yaslanan sylemleri slm dnyasnda ciddi eletirilere uramtr.
Trke meller ile mel-tefsrleri karlatrabilmek
Genelde slm dnyasnda zelde Trkiyede din meselelerde an
problemlerine cevap verebilmek iin yeniden Kurna dnlmesi gerektii
dncesi hkim olmu, ardndan Kurn birok dile evrilmitir. Trkede
tam mellerin neredilmesi, 1920den sonra hz kazanmtr.
Trkede neredilen meller ve mel-tefsrler k noktas itibaryla benzer
sebeplere dayansalar da yetleri tercme ederken dayandklar ilkeler ve
tercmede gzettikleri hedefler itibariyle farkllklar arzederler. Hepsinin de
mterek noktas, okuyucu iin sade ve bu an problemlerine cevaplar
veren bir mel ya da mel-tefsr yazmaktr. Ancak zellikle mel-tefsrlerde
gndeme getirilen konular ve izah tarzlar, birbirinden olduka farkldr.
Srelerin nuzl srasn dikkate alan tefsr almalarnn dier almalarla
benzer ve farkl ynlerini ayrt edebilmek
Kronolojik tefsrler Kurnn toplumsal ina srecini tespit etmek asndan
olduka nemli almalardr. Modern dnemde ne kmalarnn sebebi de
bu ilikilerin tespitinin gnmzde nem kazanm olmasdr; ancak
Kurnn nihayet bir kitap olduu, bu kitabn neresinden okunursa okunsun
ana mesajn elde edilebilecei hakikati, bazen bu tefsr tarznda gz ard
edilmektedir.
__________________
O (cc)NA SIINMAK AYRICALIKTIR
Alnt ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kii okuyor. (0 ye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Balklar Konuyu Balatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
tefsir tarihi ve usul notlarmz mehmet akif2 Tefsir Tarihi Ve Usul 17 17 Nisan 2019 15:20
Atatrk lkeleri ve Inkilap Tarihi II 2018 Yeni zetler/MEDNEWEB nuren35 nkilap Tarihi 2 8 22 ubat 2019 21:43
Tefsir Tarihi ve Usul Ders Snav nuren35 Tefsir Tarihi Ve Usul 3 13Haziran 2018 15:54
Medineweb/ Tefsir Tarihi ve Usl 5/6/7/8/9/10 zet fani38 Tefsir Tarihi Ve Usul 24 20 Nisan 2017 20:51
Medineweb Tefsir tarihi ve usul 10.nite bar Tefsir Tarihi Ve Usul 0 10 Nisan 2012 11:42

.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Þerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarýmýz:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularýný Kullanýyoruz.