Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İLAHİYAT-ÖNLİSANS -AÇIK ÖĞRETİM FAKÜLTESİ.::. > 2.SINIF*Güz Dönemi* > Tefsir

Konu Kimliği: Konu Sahibi mehmet akif2,Açılış Tarihi:  21 Kasım 2012 (09:47), Konuya Son Cevap : 08 Şubat 2013 (23:59). Konuya 35 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 30 Aralık 2012, 23:57   Mesaj No:21
Medineweb Üyesi
batman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:batman isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 20073
Üyelik T.: 04 Eylül 2012
Arkadaşları:8
Cinsiyet:Bay
Memleket:Batman
Yaş:34
Mesaj: 54
Konular: 3
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: tefsir notlarımız

LOKMAN SURESİ ÖNEMLİ KISA NOTLAR
* SUREDE ALLAHA KULLUK GÖREVİNİ İÇTENLİKLE YERİNE GETİREN,NAMAZI DİKKATLİKILAN,ZEKATI VEREN VE AHİRET GERÇEĞİNE TUM KALPLERİYLE İNANANLAR ÖVULUR
* LOKMAN = L'DEN ÖNCE UZUN Bİ CİZGİ KOYUN = ELİF,LAM,MİM
34 AYETTİR.

LOKMANIN OĞLUNA VERDİĞİ ÖĞÜTLER:
--NAMAZ KIL --ALLAHA ORTAK KOŞMA
--BAŞINA GELENE SABRET
--İNSANLARDAN YUZ CEVİRME

* ALLAHA KULLUK GOREVİNİ İÇTENLİKLE YERİNE GETİREN KİMSELER MUHSİN

Muktasıd:İnkar etmekle inanmak arasında tereddüte düşmek bocalamak
LEVHEL HADİS ---->> ASILSIZ HİKAYE , OYALAYICI ANLAMLARINA GELMEKTE.

* MA'RUF--->> İYİ VE DOGRU OLARAK KABUL EDİLEN İNANÇ,DÜŞÜNCE VE DAVRANİŞLARDIR
* MUNKER İSE MARUFUN TERSİ

NUH SRESİ ÖNEMLİ KISA NOTLAR
* İSLAM DAVETİNİN EN SIKINTILI GUNLERİNDE BU SURE İNMİŞTİR.
28 AYETTİR

* BU SURE SADECE NUH (AS) DAN BAHSEDER.

* NUH SURESİNDE HZ.NUHUN PEYGAMBER OLARAK GONDERİLİŞİ,KAVMİNİ DİNE DAVETİ İNKARCILARA KARŞI VERDİGİ MUCADELEYİANLATMAKTADIR.

* HZ. NUH KAVMİNİN KURTULUŞA ERMESİ İCİN 950 SENE ÇABA SARFETMİŞ.
HZ.NUH SONUÇ BÖLÜMÜNDE GÖRDÜĞÜ EZİYET VE ÇEKTİĞİ SIKINTILARIN ETKİSİYLE ONLARA BEDDUADA BULUNMAKTAN KENDİNİ ALAMAMIŞ.
 
Alıntı ile Cevapla
Alt 03 Ocak 2013, 00:15   Mesaj No:22
Medineweb Usta Üyesi
Ehlibeyt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Ehlibeyt isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 21267
Üyelik T.: 02 Kasım 2012
Arkadaşları:8
Cinsiyet:Erkek
Memleket:Dünya'lı...
Mesaj: 283
Konular: 47
Beğenildi:14
Beğendi:8
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: tefsir notlarımız

Düzenlenmiş hali - sayfadaki özetlerin sıralı hali.

1.ünite soruları

lokman süresi

1.sure kaç ayettir
14
24
34




2.lokman suresinin kaçıncı ayetleri medenidir
a-13-14
b-33-34
c-27-28-29





3.lokman suresi adını kaçıncı ayetlerden alır
a-12-13
b-27-28-29





4.hurufu mukattanın bulunduğu 3 süre hariç diğerleri vahiyle ilintilidir.aşağıdakilerden hangisi bu 3 sureden değildir?
a-Rum
b-Ankebut
c-Kalem
d-Meryem





5.hangisi surede vurgulanmamıştır
a.hakim ve hikmet
b.zekat
c.namaz
d.oruç






6.hurufu mukattaa harflerine verilen manalar tahminden öteye geçmez,en iyi allah bilir,bu kuranın hangi yönüne işaret ediyor
a.caiz
b.icaz





7.Lokman suresi 4-5ayetlerinde geçen muhsinin özellikleri arasında sayılmamıştır?
a-Ahirete iman
b-Karşılıksız İyilik
c-Namaza ehemmiyet
d-Hacca gitmek
e-Zekat vermek





8.kuranın niteliği olarak hangi kelime kullanılır
a.hakim
b.hekim





9.birşeyi iyi bilmek iyi yapmak
a.ihlas
b.ihsan




10.Lehvel hadis hangi manaya gelmez?
a-Oyalayıcı sohbet
b-Asılsız hikaye
c-Hayırlı iş





11.namazın dikkatli ve devamlı kılınmasıyla..........ilişkisi,

zekatın verilmesiyle.............ilişkisi,

ahirete imanla ................ilişkisi her zaman diri tutulacaktır

allah-insan ilişkisi,insan-insan ilişkisi,allah-insan-toplum ilişkisi





12.lehvel hadis deyimi hangi ayette geçer ve hangi anlamdadır

a.6. ayet,hayırlı amel

b.6.ayet,asılsız hikaye






13.rabbini unutturacak,yapması gerekenleri ihmalettirecek herşey

a.bi gayri ilm

b. lehvel hadis






14.......Sözlükte eş bir şeyin zıt yönden dengi eşiti bileşik varlığın her bir öğesi gibi anlamlara gelir.

a-küfür
b-ifk
c-zevc






15)17. Ayette insanın iyi ve itaatkâr bir kul olduğunu gösteren üç örnek davranış sıralanır:
aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değildir?
a-namaz
b-sabır
c-oruç
d-emr-i bi’l ma’rûf-nehy-i ani’l-münker





16.bi gayri ilm kapsamında eleştirilenler kimlerdir

a.laf cambazlıkları,boş iddialar
b.namaz kılmak,zekat vermek





17.allaha eş tutulan ve allahla kul arasına aracı kabuledilen putlar,hiçbirşey yaratamaz,çünkü kendileri yaratılmıştır,bu mantık bizi hangi sonuca götürür

a.ben bir insanım öyleyse varım
b.yaratılan yaratamaz





18.".....hikmet ...üstün kavrama yeteneği,derinbilgi akıl yerinde ve doğru konuşma isabetli görüş ve davranış" olarak Lokman A.s verilen?





19)20.ayetteki;
İlim akla ve nakle dayanan bilgi
Hüdâ akıl ve basîret
Kitâbün Münîr ilâhî vahiy olarak açıklanmıştır.

Bu ayette inkârın üç nedeninden bahsedilir:

1)Herhangi bir bilgiye dayanma ihtiyacı duymayanlar
2)Yol gösterici bir rehbere dayanmayanlar
3)Bir belgeye dayanmayanlar
4) yol gösterici rehbere inananlar

yukardaki şıklardan hangisi yanlıştır

a-2
b-3
c-4






20.Bilgi birikimi olan ancak yerli yerince kullanamayan kimseye hangi isim verilemez
a-Hakim
b-Alim
c-Bilgin






21.allah hikmeti hangi kelimeyle zikretmiştir

a.zikir
b.şükür






22.......Herşeyi yerli yerince yapmak herkese hakkını vermektir
a-İyilik
b-Adalet





23.allah ortak koşmak 13 ayette hangi kelime ile ifade edilmiş

a. zulüm
b.kötülük







24.lokmana verilen hikmeti ilki nedir
a-gayb biilgisi
b-tevhid inancı






25.hz. lokman oğluna öğütlerinde sabırı tavsiye etmiş midir

a-evet
b-hayır






26.iyi ve doğru olarak kabul edilen inanç davranış.........,

yanlış islam dinineyabancı, yadırganan davranış.......dır

cevap:maruf-münker




27. aşağıdakilerden hangisi doğrudur?

a.ilim-akla ve nakle dayanan bilgi
b.hüda-akılve basiret
c.kitabün münir-ilahi vahiy
d.hepsi

28.Sûrede Hz. Lokman’ın hayatı ve tarihî şahsiyeti hakkında bilgi verilmiş midir?
a-evet
b-hayır





29.hangisi muhsinin manalarından değildir?
a-Allahtan hakkıyla sakınan
b-samimi kulluk bilinci olan
c-içten kulluk sergileyerek Allaha yönelen





30.ayette seslerin en çirkini neye benzetilmiş

a.eşek
b.borozan






31.cenab-ı hakkın yazılı ayeti.......,yazılı olmayan ayeti........dir
a-kuran-hadis
b-kuran-kainat






32.şeytan hangi kelimeyle ifade edilmiş

a.el garur
b.el guyur






33.muğayyebatı hamse nedir

a.allahtan başkasının bilmediği beş bilinmeyen
b.iki blinmeyenli denklem






34."urvetül vuska "manası
a-Sağlam kulp
b-Samimi kul




35........İnkar etmekle inanmak arasında tereddüte düşmek bocalamak

a-muktasıd
b-şirk






36.muğayyebat konularından değildir

a.kıyametin ne zaman kopacağı
b.insanın nerede öleceği
c.yağmuru ne zaman yağdıracağı






37)Lokman 27 ayetin benzeri Allahın ilminin zenginliği ve sınırsızlığının dile getrildiği Rabbimin sözlerini yazmak için denizler mürekkep olsa bir o kadarını da biz getirsek Rabbimin sözleri bitmeden denizler tükenirdi mealindeki ayet?

a-Ankebut 20
b-Kehf 109,




NUH SÜRESİ

nuh suresinin enteresan bir özelliği,Kuranda 71.sure,nuzül sırası 71.sure Kuranı kerimde 571.sayfada’’

1.nuh suresi bütün olarak nazil olmuştur?
a-doğru
b-yanlış




2.nuh suresi kimin kitabında 'suretü inna erselna' olarak geçiyor ?
a-buhari
b-tirmizi




3.Nuh suresi
a-mekkidir
b-medenidir




4.hangi nuzül sırası doğru?
a-nahl -nuh-ibrahim
b-ibrahim-nuh nahl
c-nuh nahl ibrahim




5.nuh suresi
a-28 ayettir
b-27 ayettir





6.nuh suresi rasullah açısından nasıl bir dönemde indi,

a-zafer
b-sıkıntılı dönem
c-gizli davet sırasında





7.hz. nuh ön planda olmak suretiyle surede dar anlamda işlenen konularda vardır. hangisi bu konulardan değildir?
a-iman rızık ilişkisi
b-günahların bağışlanmaıs
c-Allah'ın hoşlandığı insan modeli
d-gelecek ilahi azabın genelliği





8.Peygamberler " hassas ve yıkılmaz şahsiyetleri ile sarsılmadan,korkusuzca ilahi tebliği ilan ederek insanları uyuşukluk ve düşük ahlaki gerilim durumunda, Allah'ı Allah olarak, şeytanı da şeytan olarak açıkca görebilecekleri bir teyakkuz durumuna geçmeleri için vicdanlarını silkeyerek uyandıran olağanüstü insanlardır" diye tanımlayan kimdir?
a-Farabi
b-mevlana
c-Fazlur Rahman




9.hangisi Nuh kavminin taptığı putlardandır?
a-lat
b-menat
c-uzza
d-vedd




10.nuh suresinin nuzul sebebi ?

11.hansi nuh kavminin taptığı putlardan değildir?
a-isaf
b-süva
c-yeğus
d-yeuk
e-nesr





12.hangisi yanlıştır?
a-nuh suresi hud as.danda bahseder
b-sadece nuh as.dan bahseder
c-baştan sona nuh as.yakarışıdır





13.nuh suresinin hedefi nedir?
a-kalben fikrenmaddeten insanların aşamadığı menfaat merkezli eylemlerin nasıl aşıldığını göstermek
b-sıkıntıya düşünce hemen beddua edebileceğimizi öğretmek
c-nasıl gemi yapılacağını öğretmek





14.-Nuh (as) daveti ınzar (Uyarma) içeriklidir, Tebşir (Müjdeleme) söz edilmez.
a-doğru
b-yanlış





15.''peygambere itaat Allaha itaatir'' nuh suresinde vardır
a-doğru
b-yanlış




16.Kuranda Hz. Nuh'un özellikleri verilmiştir. Hangisi bunlardan değildir?
a-emin
b-salih
c-mümin
d-fetanet
e-çok şükreden





17.hangisi nuh as.mın özelliklerinden değildir?
a-Allahın seçtiği kul
b-muhsin
c-salih
d-mümin
e-çok şükreden
f-hakim
g-diğer peygamberlerden önce hidayete erdirdi





18.Nûh Sûresinde yapılan davet açısından üç önemli husustan değildir?
a-davette devamlılık
b-davetin belli metotta yapılması
c-müminler için dua
d-kararlılık





19.Nuh (AS ) Kime Peygamber Olarak Gönderilmiştir?
a-Fâsıkb-Kör
c-Cahil, düşünmeyen
d-Zalim
e-Hem çok zalim, hem çok azgın
f-Çok fena kavme
g- hepsi






20.A-nuh tufanı yerelmidir?(bir bölge)
b-genelmidir?(bütün dünyamı sular altında kalmıştır)





21.Nuh (as) ‘ın Hayır Duası kimleri kapsar?
a-kendisi, ana- babası ve inananları
b-inanmayanları





22.Hangisi nuh suresine göre davetçinin metodlarındandır.?
1-tebliğciler konusuna vakıf olmadan,ilimle donanmadan yola çıkmamalıdır
2-sade açık net,muhatapaları karşısında bocalamaztereddüt etmez
3-muhatabın anlayacağı dillle konuşur
4-toplum tarafından tanınır
5-medot geliştirir
6-peygamber bile olsa davetin herkes tarafından kabul edileceğini sanmaz
Hepsi






23.nuh as. zamanında üstünlük belirtileri neydi?
a-mal ve evlat çokluğu
b-kariyer sahibi olmak
c-çok puta tapamak




24.nuh as. kaç yıl yaşadı hangi surede yazar,
a.950 sene ankebut 14.ayet
b.950sene nuh suresi14.ayet
c.900 sene ankebut suresi14.ayet





25.Aşağıdaki konulardan hangisi Nûh suresinde yer almaz?
a. Dine davet
b. Müminler için dua
c. Nûh (as)’un bedduası
d. Münafıkların fitnesi
e. Allah’ın yedi kat göğü birbiriyle uyumlu yaratması




26.Aşağıdaki konulardan hangisi Nûh suresinde yer alır?
a. Nûh (as)’un gemi inşası
b. Mûsa (as)
c. Meleklere iman
d. Hûd (as)’un peygamber olarak gönderilmesi
e. Nûh kavminin helâki




27.Nuh as.mın bedduası neyi kapsıyor?
a-sapıklıklarının artırılması
b- hüsranalrının artırılması
c-onların soyundan kimsenin bırakılmaması
d-hepsi





28.مَالَكُمْلَاتَرْجُونَلِلَّهِوَقَارًاmeali aşağıdakilerden hangisi olamaz?
a. Ne oluyorsunuz ki Allah'a büyüklüğü yakıştırmıyorsunuz?
b. Size ne oluyor? Neden vakarlı olmayı istiyorsunuz?
c. Ne oluyor size de Allah'ın büyüklüğünü hesaba katmıyorsunuz!
d. Size ne oluyor ki Allah'a gereken saygıyı göstermiyorsunuz?
e. Niçin siz Allah’a bir vakar yakıştıramıyorsunuz?





29. لَمْيَزِدْهُمْدُعَائِيإِلَّافِرَارًا ayetinin meali aşağıdakilerden hangisidir?
a. Fakat benim davetim onları daha da uzaklaştırdı.
b. Benim duam onları kaçırdı.
c. Benim çağırmam, benden uzaklıklarını artırmadı.
d. Benim duam onların kaçışını engelledi.
e. Fakat benim davetim onları daha da uzaklaştırmadı.
hangisi nuh surenin konusudur?

a.inkarcılara karşı nuh as verdiği mücadele
b.davetçinin kimliği
c.davette ilk çağrının ne olması gerektiği
d.nuhun duası bedduası
e.hepsi
f.hiçbiri




peygamberler hassas yıkılmaz şahsiyetleri ile sarsılmadan, korkusuzca ilahi emri ilan eden olağan üstü insanlardandır

a.buhari
b.fazlur rahman




nuh as. daveti kaç yıl sürmüştür?

a.500
b.950




hangisi bir davetçinin tebliğde vazgeçemeyeceği bir metottur?

a.afaki ve enfüsi ayetleri çok iyi tertipleyerek, muhataplarına sunması
b.fazla çaba harcamaya gerek kalmadan, dua ya da bedduaya yönelmesi



Nuh suresinde anlatılan davet metotlarının özelliklerindendir?

a-Devamlılık
b-Kararlılık
c-Zaman mekan sosyal imkan özel şartların göz önünde bulundurulması
d-İkna yöntemi, delilleri iyi kullanmak
e-hepsi

TEFSİR 3. ÜNİTE SORULARI

surenin ilk üç ayetinde yüce yaratıcının dört özelliğinden bahsedilir, hangisi yanlıştır

a.herşeye gücü yetmesi
b.hayatı ve ölümü yaratması
c.peygamberleri göndermesi
d.egemenliğin elinde olması




MÜLK SURESİ NEREDE İNMİŞTİR, kaç ayet ve iniş sırasına göre kaçıncı suredir

a.mekki-30 ayet-67.

b.mekki-30 ayet-77.suredir




hangisi mülk suresinin isimlerinden değildir


a.vakiye
b.müncle
c.engelleyen
d.mücadile
e.kurtarıcı
f.çok seven




hangisi surenin ana konusudur

a.alhın varlığı bilgisi

b.gücü ve kudreti ile insanın bu aşkın varlığa karşı vereceği hesap şuurundan uzak oluşu

c.hepsi

d.hiçbiri




13. ayetin nüzul sebebi nedir

a.müşrikler
b.münafıklar
c.müminler



28.ayetle ilgili en doğrusu hangisidir

a.müşriklri uyarmak için indirilmiştir

b.müşriklerin tüm müslümanlara beddua etmeleri üzerine indirilmiştir



tebareke sözünün geçtiği sureler arasında değildir

a.araf
b.furkan c.rahman
d.buruc
e.mülk



hangisi surede geçen kavramlardan biridir


a.yedullah

b.hazene
c.seir
d.hepsi












kelimenin kök anlamı devenin çöküp yere yerleşmesi, kuşun suyun üzerine konmasıdır







a.araf

b.müncle
c.tebareke
e.menna











müşebbihe ve mücessime gibi kelam mezheplerinin zahiri anlamıyla yorumladığı meseledir







a.yedullah

b.hazene
c.seir











cehennemliklerin cezalandırılıp,cennetlikerin ödüllendirilmesiyle görevli melek

a.kiramen katibi
b.hazene
c.seir
d.münkir nekir




kelimenin farklı ayetlerde birden fazla anlama gelmesi..............,

farklı kelimelerin aynı anlama gelmesi de..........denir

a.nezair-vücuh

b.vücuh -nezair





kuranda cezaları çekileceği yerden söz edilirken buraların isimlerinden hangisi doğrudur?
a.haviye
b.cahim
c.hutame
d.cehennem
e.sakar
f.sair
g.hiçbiri
h.hepsi




umut ile korku arasında bulunma durumu

a.emribil mağruf
b.beynel havf verreca
c.nehyi anil münker




tıbakan kelimesi ne demektir, hangi surelerde geçer
a.birbirine benzeyen-milk ve hud
b.birbiriyle uyumlu-mülk-nuh




düzensizlik anlamındadır,bazı alimlere göre fate fiilinden tefaul babından bir kelimedir

a.tefavüt
b.tesavüt
c.tevafuk




5. ayetteki yakın gök, yedi kat gökten çıplak gözle görüleni anlamına gelen tamlama

a.essemaed dünya
b.kerrateyn
c.hiçbiri





6 ve 11.ayetlerin konusu nedir

a.müşriklere uyarı
b.güzel ve ahenkli bir şekilde gökleri yaratanı reddedenler
c.münafıklar




7.ayette rahatsız edici,insana ürküntü veren ses anlamında kullanılan kelime
a.mesıru
b.şehıg
c.ülgu




hangisi peygamberler için kullanılan sıfatlardan değildir
a.münzir
b.beşir
c.mübeşşir
d.ismet




imanın daha üst hali,eyleme ve ruha dönüşmüş halidir
a.halvet
b.huşu
c.haşyet




allah kullarına iki şey hazırlamıştır,biri büyük ödüldür,

bu büyük ödül beyyine suresinde ne olarak geçiyor

a.zümrüt köşkler
b.billur ırmaklar
c.adn cenneti



yeryüzünün yaşanabilir bir yer olduğu...............,yerlerde ve gökte herşeyin insanların hizmetine sunulması...........

a.zelul-teshir

b.haşyet-felek




yüce allahın insanları cazalandırma şekillerinden biri nedir.

a.gürültülü ses

b. rüzgar




ALLAH (c.c.), isyankar kullarını cezalandırdığını söyledikten sonra gücünü ve kuvvetini hangi hayvan üzerinden hatırlatıyor

a.deve
b.at
c.kuş





gul emri kaç yerde geçiyor
a.6
b.9



TEFSİR 4. ÜNİTE SORULARI

Beni nadir olarak da bilinen surenin adı nedir?
a-münafigun
b-tegabün
c-haşr




hangisi haşr suresini ''beni nadir olarak isimlendiren sahabilerdendi?

a-abdullah ibn mes'ud
b-abdulla ibn abbas
c-abdullah ibn ömer





medinenin 4.döneminde inen,24 ayetten müteşekkil surenin adı nedir?
a-hucurat
b-mümtehine
c-haşr




hangi sözcük kalkışma -ayaklanma-savaş için toplanma anlamında kullanılmaktadır?

a-ahzab
b-haşr
c-haazırun




haşr suresinde bahsi geçen yahudi kabilesinin adı nedir

a-beni kurayza
b-beni nadir
c-beni kaynuka





........Kendi ihtiyacı olduğu halde başkasını kendine tercih etmek.

a-isar
b-buhl





.......6. ayette gölge anlamına gelir. Dünya malının geçici, Allah (CC) ‘a ulaşmada vasıta olduğunu gösterir.

a-ganimet
b-fey






.......ayette Allah (CC) ‘dan izinsiz ağaç bile kesilemeyeceği anlatılır.

a-10.
b-5.
c-8.





Allah (CC) kendi zatı hakkında konuştuğu bölümdür.
Peygamberimiz bu ayetleri her sabah okumamızı tavsiye etmiştir.

yukarıda bahsedilen ayetler hangileridir?

a-haşr süresi son 3 ayet
b-haşr süresi ilk 3 ayet





.......ayette ensar ve ensarın özellikleri anlatılmıştır.
Bu ayette Ensara ”yardım edenler” manası verilmiştir.

a-10.
b-13.
c-9.






1)İmanı içselleştirmişlerdir.
2)İslam’ı daha iyi yaşamak için Müslümanları çok severler.
3) Muhacirlere verilen ganimetleri kıskanmazlar.
4)Kendi ihtiyacı olduğu halde muhacir kardeşini kendine tercih eder.( ÎSÂR)

yukarıda kimlerin özelliklerinden bahsedilmiştir

a-muhacir
b-ensar





Kendi elindekini başkasından kıskanmaya ne denir
a-buhl
b-isar





peygamber sas ve mü minleri hicv eden şiirler söyleyen beni nadirli şair kimdir?
a-ka'b bin eşref
b-hassan bn sabit





haşr kelimesi sürenin kaçıncı ayetinde geçer

a-1.
b-3.
c-2.





rasulallah(sas) neden beni nadir'e ya savaş-ya sürgün seçeklerini zorunlu tuttu?
A-suikast girişiminde bulundular
b-medine vesikasının şartlarına ihanet ettiler






fe'y in nasıl paylaşılacağını bildiren ayet hangisidir?
a-haşr-6-7
b-haşr 11-12





hangi yahudi kabilesi sürgün edilmemiştir?
a-beni nadir
b-beni kaynuka
c-beni kurayza



hangisi haşr suresinde sayılan manevi hastalıklardan değildir?

a-buhl
b-süm'a
c şuhh




Cenab-ı Hakk'ın muhacir ve ensardan razı olduğunu bildiren ayet hangisidir?
a-haşr 8
b-tevbe 100
c-haşr 10





.......Her varlığa en uygun şeklini veren
allahın hangi ismidir

a-musavvir
b-halık






.......Her şeyi gözetip koruyan, iyiyi-kötüyü belirleyen otorite sahibidir

allahın hangi ismidir

a-mütekebbir
b-müheymin
c-cabbar






.........Dağınıklıkları toplayan, yaraları sarıp sarmalayan kudret sahibidir.
allahın hangi ismidir

a-mütekebbir
b-cabbar





.........Yüceliğiyle övgüye layık olan, sınırsız olandır.

a-musavvir
b-mütekebbir
c-melik





.........Her türlü kusur ve noksanlıktan uzaktır.
a-melik
b-halık
c-kuddüs





.....iman, güven ve emniyet verendir.

a-mümin
b-aziz





.......Yoktan var eden

a-halık
b-bari





......Mutlak hükümranlık sahibi, mülkün sahibidir.

a-melik
b-bari





...... ayette sonraki Müslümanların nasıl davranması gerektiği anlatılır.

İdeal Mü’min tipinde bahseder

a-14.
b-12.
c-10.





allahın sıfatları hangi ayetlerde geçer

a-20-21-
b-22-23-24
c-3-4-5





hangi ayette tespih terimi kullanılmıştır

a-5.
b-8.
c-1.





Hangisi Fey kapsamında değildir?
a-Haraç
b-Cizye
c-Öşür
d-Bahçe ve araziler
e-Menkul mallar





Ganimet taksiminin geçtiği ayetler?
a-Enfal 1-41
b-Araf 4-12





Nadiroğullarını taşınmazının dağıtılmadığı grub
a-Muhacirler
b-Yetimler yoksullar
c-Peygamberin şahsına
d-Peygamberin ailesine
e-Ensara





İlk ganimet taksiminin uygulandığı savaş?
a-Bedir
b-Uhud
c-Hendek
d-Hayber





Hz Ömer Irak savaşında sevad arazisini eski sahiplerine zimmetlemişti hangisi bu durumun sonuçlarından değildir?
a-Gelirinden pay aldı
b-toprak ağalarını oluşumunu engelledi
c-Ayeti lafzi değil gerekçesine göre uyguladı
d-Kamu arazisi olduğundan sahiplerine iade etti




Yahudiler ile münafıklarıın kesiştiği inaç noktası?
a-Hz Peyg inkarları
b-Aynı kitabı benimsemeleri
c-Allahtan çok insanlardan korkmaları




Yahudiler için kullanılan anlayıp kavrayamamışlar ifadesi ile ne anlatılmak istenmiştir?
a-Kısa vadede insanlardan korkup,Allahtan korkmamaları
b-Müslümanlara savaşa cesaret etmeleri
c-Surların onları koruyacağına güvenmeleri




Kendilerinden kısa bir süre Medineden sürgün edilen öncekiler ile ifade edilen grub?
a-Kaynukaoğulları
b-Kurayza
c-Münafıklar
d-Kureyş





Hz Ebubekir yerdiği işlerdendir?
a-Allah yolunda harcanmayan mal
b-Allah rızası gözetilmeden söylenen söz
c-Allay yolunda başkasının kınamasından çekinme
d-Cehaleti hoş görüsüne galib gelme
e-Hepsi





Yoldan çıkmış Allah'ı unutmuş ,Allah'ın da onlara kendisini unutturduğu kimse?
a-Münafık
b-Fasık
c-Gafil
d-Sefil
e-Müşrik





5. ÜNİTE SORULARI
1) Hucurat Kelimesinin manasi ?

a.Dedikodu
b.Odalar
c.Caresizlik


2) Nuzul Sebeplerinde en cok ismi gecen kimdir?

a.Sad b. Umeyr
b.Sabit b. Kays
c.Amr b. ümeyye


3) Surede hangi kelimede kiraat farkliligi yoktur ?

a.beyne ehaveyküm
b.el hucurat
c.litearefu
d.la terfeu



4) Hangisi fasik terimiyle ilgili degildir ?

a.Haktan sapan kimse icin kullanilir.
b.Hem müslümanlar hem kafirler icin kullanilir.
c.Hucurat suresinde yanlis yapan müslüman icin kullanildi.
d.Sadece kafirler icin kullanilir.


5) Hangisi Hucurat suresinde gecen kavramlardan degildir ?

a.Nebe
b.Taife
c.Kıst
d.Tecessüs
e.Miras


6) Kesin olmayan bilgi, ihtimal üzere hüküm vermek hangi kelime ile ifade edilir?

a.zan
b.tecessüs
c.nemime
d.fasik
e.minnet


7) Görmedigi halde muhakkak bu calmisdir diye düsünen bir insan Hucurat suresinde yasaklanan hangi isi yapmisdir ?

a.Tecessüs
b.nemime
c.zanda bulunmak
d.minnet


8 ) Gördügü bir eksikligi, kusuru baskasina söyleyen kisi Hucurat suresinde yasa hangi isi yapmisdir ?

a.tecessüs
b.nemime
c.zanda bulunmak
d.lakap takmak


9) Kavga eden iki komsusunun arasinda neler olmus arastiran, Hucurat suresinde yasaklanan hangi işi yapmıştır?

a.nemime
b.zanda bulunmak
c.tecessüs
d.lakap takmak


10 ) Minnet kelimesi bu sürede hangi anlamda kullanilmisdir ?

a.iyiligi başa kakmak
b.ihsan etmek
c.bagislamak




11-Adl ile kıst kelimesinin anlamları aynı olduğu halde farkları nedir?

a.adl sadece mahkemelerde geçerlidir?

b.kıst sadece tartıda geçeridir.

c.kıst görünür işlerde adaletli olmak demektir.


12-Ey iman edenler! Eğer size fasık, güvenilir olmayan biri, bir haber getirirse, bilmeden bir topluluğa sataşıp da sonra yaptığınıza pişman
olmamak için, onu iyice araştırınız.

Bu ayet hangi surede kaçıncı ayettir?

a.Hucurat,6.ayet
b.Hucurat,8.ayet
c.Mülk,18.ayet



13)Hucurat suesinde, asagidaki fiillerden hangisi birbirine oldukca zit manalar icermez?
a- قسط
b- عدل
c- رحم
قسط = zulmetti , آ فسط = adil oldu , عدل= adil oldu, Sirk kosdu




14 ) Büyük günah isleyenlerin "müslüman " olduguna delil olan ayet hangisidir ?


a-Hucurat 1.ayet
b-Hucurat 3.ayet
c-Hucurat 6.ayet
d-Hucurat 9.ayet
(sayfa 93)

15 ) Hucurat suresi 6.ayetten hangi netice çıkmaz?

a- adil olan güvenilir kimsenin haberi delildir.
b- fasigin getirdigi haber muteber değildir ,araştırılması gerekir .
c- fasığın sahitliginin muteber olmadigi.
d- zanda bulunmamamız gerektiği


16-hucurat suresi 6.ayette ''Fe-tebeyyenü''kelimesi neyi ifade eder?

cevap-hemen araştır.

17-hucurat suresi 7.ayette özellikle seçilmiş ''anet''kelimesi ne ifade eder?

cevap-kırılan kemiğin sarıldıktan sonra tekrar kırılması(sayfa 94)manasındaki kelime rasulullah size uymuş olsaydı,işte böyle zor bir durum ortaya çıkardı.

18-''raşidun'' kelimesi kuranda kaç kez geçer.


a-sadece Hucuratta 1 kez
b-hucurat ve nuh suerinde 3 kez
c-çeşitli surelerde 6 kez



19- Takva kelimesinin en güclü ve kapsayici manasi hangisidir ?

a-Birinin himayesine girip korunmak
b-korkmak
c-kacinmak
d-çekinmek


20-Hucurat suresindeki "Ey Iman edenler" ifadesinin 5 kez geçmesi neye delil olmuştur ?

a-Medinedekilerin hepsinin müslüman olduguna
b-Hucurat Suresinin medeni bir sure olduguna
c-Hucurat Suresinin mekki bir sure olduguna
d-fasıkların haberlerine inanmamamız gerektiğine



21- ) Allahu Teala Kur'ani Kerimde bir cok yerde Allah ve Rasulu kelimelerini beraber kullanmasinda hangi sonuclar cikar ?

a-Gönderdigim elçiye değer verin.
b-Peygamber gösterilen saygı Allaha gösterilen saygidir.
c-Peygamber Müslümanlar icin hayatin merkezidir.
d-Bu ayetler Allah ve Rasulune muhalefeti yasaklar
e-Hüküm vermedeki sırayı gösterir,önce Kur'an sonra Sünnet
f-Hepsi

Nüzul sebeplerinde ismi en çok geçen şahıs kimdir?

a-Sâbit b. Kays
b-zeyd b. sabit



13. ayette üstünlüğün yalnızca ne ile olduğunun üzerinde durulmuştur?

a-sağlam kulp
b-takva




kaçıncı ayette müminler kardeş olduğu söyleniyor

a-11
b-4
c-10




hucurat süresindeki minnet kelimesi sürede ne anlamda kullanılmıştır?

a-İhsan etmek vermek bağışlamak
b-Yapılan iyi bir davranışı bir iyiliği söylemek başa kakmak




aşağıdakilerden hangisi Hakkında en çok nüzul sebebi bulunan sûrelerden biri olmasının nedenlerinden değildir?

a-medeni olması
b-mekki olması
c-hicretin 9. yılında inmiş olması



aşağıdakilerden hangisi 12. ayette geçen unsurlardan değildir

a-gıybet
b-lakap takmak
c-zanda bulunmak
d-kusur araştırmak



hucurat süresinin fasıla harfleri hangisidir

a-elif lam mim
b-elif ra
c-nun min




aşağıdakilerden hangisi 11. ayette üzerinde durulan unsurlardan değildir?

a-gıybet
b-lakap takmak
c-alay etmek
d-ayıplamak





fasık kelimesi sürede kimler için kullanılmıştır

a-kafirler
b-münafıklar
c-yanlış davranış sergileyen müslümanlar





aşağıdaki fillerden hangisinde korku manasından çok haşşyet manası vardır?
a-haafe
b-rahibe
c-ittega




hangi terim gözle görülebilen adaleti ifade eder?
a-adaletün
b-gıstün



hucurat suresinde odaların ardından seslerini yükselten kişiler hangi kabiledendir?
a-ğıfar
b-beni nadir
c-beni temim




aşağıdaki kavramlardan hangisi hem müslüman hem kafir için kullanılır?
a-münafık
b-fasık




aşağıdaki sözcüklerden hangisi geçmişte olmuş-gelecekte olacak olayları ifade eder?
a-nebe
b-haber-i istikbal
c-nebiyyin




bilginin değeri bakımından ilimden bir alt kategoride olan-kesin bilgi ile şüphe arasındaki bilgi türüne ne denir?
a-gıybet
b-zan
c-zayıf haber




hadis usulünde kişilerin güvenirliğini araştırmak için gelişen ilmin adı nedir?
a-cerh-tadil
b-adalet
c-siga



er Raşidun kelimesinin kur'anda geçtiği tek sure hangisidir?
a-hac sr
b-haşr sr
c-hucurat sr
d-lokman sr



müslüman iki grup savaştığında müslümanların alacağı tavrı ifade eden sure ve ayeti nedir?
a-ahzab -23
b-hucurat-9
c-enfal-13




mü’minlerin kardeş olduğu kur'anı kermin hangi suresiyle kayıtlanmıştır?
a-mü'min
b-hucurat
c-fetih
d-yasin






''ölmüş kişinin de gıybeti haramdır''doğru mu -yanlış mıdır?
a-doğru-haramdır
b-yanlış-tahrimen mekruhtur





aşağıdakilerden hangisi fıska sebeb olan davranışlardan değildir?
a-mü'minle savaş
b-mü'minle alay etme
c-mü'mine lakap takma
d-gayba iman etmeme




aşağıdakilerden hangisi kötü lakab takma manasına gelir*
a-lemz
b-lebz
c-anet
d-semme





müslüman için fıska sebebiyet olan davranışlar hangi surenin kaçıncı ayetinde bildirilir?
a-mümtehine21
b-bakara204
c-feth24
d-hucurat11





aşağıdakilerden hangisi hem insanlar hem Allah için kullanılan sözcüklerden değildir?
a-rahim
b-tevvab
c-samed
d-taib




...........dil ile ikrar edendir;........kalb ile tasdik edendir. boşluklara sırası ile hangi sözcük gelmelidir?
a-münafık-müslüman
b-müslüman-mü'min
c-müslüman-müttaki
d-münafık-müttaki
e-müttaki-muhsin






''mü'minler iman ettikten sonra şüpheye düşmez'' ifadesi,kur'an-ı kermde yalnız bir defa olmak üzere hangi surede geçer?
a-yasin17
b-enfal-43
c-tevbe23
d-hucurat-15
e-lokman 18




aşağıdaki surelerden hangisinin konusu adab-ı muaşerettir_
a-lokman sr
b-nuh sr
c-haşr sr
d-hucurat sr
e-tekvirsr




6.ünite soruları



1.nefsin mutmain olması-korkunun giderilmesi-kişinin güven içinde olması kavramları hangi sözcüğün kök manasıdır?
a-salah
b-takva
c-islam
d-iman
e-ihsan





2.küfür cahiliyye döneminde kangi sözcüğün zıddı olarak kullanılıyordu?
a-iman
b-şükür
c-ehli litab
d-putlara tapma




3.insanın en önemli vasfı nedir?
a-akıl sahibi olması
b-yeryüzüne halife olması
c-inanan varlık olması
d-irade sahibi olması




4.aşağıdakilerden hangisi küfrün neticelerinden değildir?
a-ssahte güvenlik duygusu
b-heva-hevesi Rab edinmek
c-dünya hayatının mal-oğulların artışı
d-Alla'ı unutma
e- kötümserlik





5.aşağıdakilerden hangisi imanın içindeki duygulardan değildir?
a-güven
b-sevmek
c-hubbu dünya
d-teslim olmak






6.aşağıdakilerden hangisiKur'anda inssanı inançsızlığa götüren duygulardan değildir?
a-cehalet
b-bile bile kötülük yapmak
c-arzuların esiri olma
d-zengin olma
e-başkalarına uyma






7.fitne kelimesi Allah'a isnad edilirse hangi manaya gelir?
a-Allah'a isnad edilmez
b-musibet
c-imtihan
d-azab








8.Hangisi Kur'anda münafıklardan bahseden surelerden değildir?
a-Bakara
b-A'li İmran
c-Mücadele
d-Maide
e-Münafigun







9.Aşağıdakilerden hangisi salah kökünden gelmez?
a-ıslah
b-sulh
c-ihlas
d-salih
e-muslih








10.aşağıdaki sözcüklerden hangisi hem kendini- hem de başkasını düzeltn manasındadır?
a-muttaki
b-muhsin
c-muslih
d-salih
e-mutı'






11.salah kelimesi hangi babdan gelirse kişilerin arasını bulma manasında olur?
a-tef'il
b-fiial
c-if'al
d-istif'al
e-te'ul






12.Faydalanılan bir şeyin bozulması.............,faydanılılan şeyin devamı...........dır
boşluklara sırasıyla hangi sözcük gelmelidir?
a-zarar-ziyan
b-israf-helal
c-fesad-salah






13.Kur’an’da “iman ve sâlih amel” kelimelerinin birlikte yer aldığı ilk sûre ?

a.haşr
b.ali imran
c.asr







14.Sâlih bir amelde dört şey bulunmalıdır:hangisi bunlardan sayılamaz ?

a.ihlas
b.şükür
c.niyet
d.ilim
e.sabır







15.''amel iyide olsa kötü de olsa isteyerek yapılır,fiil istemeden de yapılabilir'' yargısı hakkında aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
a-doğru
b-yanlış







16.Kur’an’da barışmak ve anlaşmak anlamına gelen kelimelerden olamaz
-Sulh
-Silm
-muhsin
-Muahede
-Misâk
-İll
-Zimmet







17.aşağıdakilerden hangisiKur'an-ı Kerimde barış-anlaşma anlamı ifade etmez?
a-sulh
b-muahede
c-misak
d-islah
e-ill






18.imandan önce gelen amel nedir?
a-şükür
b-minnet
c-tevbe
d-ihlas
e-ihsan






19.aşağıdakilerden hangisi muhlisin zıddı değildir*
a-müfsid
b-muhsin
c-münafık






20.aşağıdakilerden hangisi cahiliye döneminde salih amel olarak yapılan eylemlerden değildir?
a-gusül
b-hac
c-kurban
d-namaz
e-haftalık-aylık-yıllık ibadetler






21.Amel canlılardan bilinçli bir şekilde meydana gelen davranışlardır. Ameller ikiye ayrılır:
1) Sâlih amel
2) Kötü amel
a)doğru
b)yanliş






22.Bozulma ile ilgili olarak Kur’an’da kullanılan en kapsamlı kelime ?
a)gıybet
b)iftira
c)fesad





Kur'anda;

amel--350

iman--883

inananlar ve salih amel işleyenler---58


iman -salih amel izafetsiz olarak---13

iman--amel izafetle--17 yerde geçer
__________________

Alıntı ile Cevapla
Alt 08 Ocak 2013, 19:52   Mesaj No:23
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:mehmet akif2 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik T.: 25 Şubat 2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:43
Mesaj: 7.401
Konular: 425
Beğenildi:2286
Beğendi:4876
Takdirleri:3684
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: tefsir notlarımız

TEFSİR 7. ÜNİTE SORULARI

aşağıdakilerden hangisi kelimelerin anlamını belirleyen unsurlardan biridir

a) Dilin ait olduğu kültür

b) İlgili kelimenin semantiği (en önemlisi)

c) Konuşanın kelimeyi kullanırken taşıdığı niyet

d) Kelimenin muhatabın zihnindeki arka planı

e)hepsi






........terimin işaret ettiği muayyen ve sabit anlamdır.

a-kök anlam
b-kavram






...........çeşitli kelimelerin ilişkilerinden doğan ve birbirinden bağımsız olmayan bölgelere denir

a-semantik alan
b-odak kelime







aşağıdakilerden hangisi Kur’an’da Takvâ Kelimesinin Semantik Alanına Giren Kelimeler arasında değildir

a-haşyet
b-işfak
c-havf
d-rahbet
e-vera
f-zühd
g-vakin
h-vecell






........ahirette faydası dokunmayacak şeyleri terk etmek

......ahirette zararından korkulan şeyleri terk etmek


a-zühd-vera
b-vera-zühd







.......- .......- ........kelimeleri şüpheli şeylerden içtinap etmek kaçınmak anlamları itibariyle birbirleriyle örtüşmekte ve aynı semantik alan içerisinde yer almaktadırlar.

a-takva-zühd-vera
b-takva-zühd-vecell







........bir dildeki kelimelerin ilk/kök anlamlarını meydana çıkarmayı amaç edinen bir ilim dalıdır.


a-etimoloji
b-etik







..........kelimenin asıl manası hakkında yalnız ipucu verir.
Çoğu zaman kelime tahmininden öteye geçmez.

a-semantik analiz
b-etimoloji






..........kelimenin daha derinlikli bir anlam incelemesi söz konusudur.
a-etimoloji
b-semantik analiz







Herhangi bir kelimenin anlamı analiz edilirken

o kelimenin anlamıyla ilgili birçok kelimeyle karşılaşılır. Bu kelimelerin hepsinin bileşkesi olan anlamı taşıyan kelimeye ...... kelime denir.

a-odak
b-terim
c-kök






Takvâ kelimesinin kökü .........dir

a-)ve-ka-ye
b-)va-ki-ye






........göre takvâ için en gerekli kelime korumaktır.

a-elmalılı
b-ragıp isfahani





*Müminlere sürekli olarak “Allah’ın sınırlarını aşmayın” değil “Allah’ın sınırlarına ..........” diye emredilir.

a-aşmamalısınız
b-yaklaşmayın





*Kur’an-ı Kerim’in siyâkında “Takvâ” kelimesi dört farklı anlamda geçmektedir:

1-Tahzîr (Sakındırma) ve Tahvîf (Korkutma) manasında (Nahl-Bakara)
2-Havf ve Haşyet manasında (Nisâ)
3-İhlas ve Yakîn anlamında (Hucurât-Hac)
4-Tevhîd ve Şahâdet manasında (Ahzab)

bu bilgi doğru mudur

a-doğru
b-yanlış








.........göre Allah Korkusu; hem bu dünya hem de öbür dünya için hassas bir “sorumluluk hissi”nden kaynaklanan korkudur

a-ragıp isfahanı
b-elmalılı hamdi yazır
c-fazlur rahman







bütün insanlara atf edilen korku hangisidir

a-takva
b-vera
c-zühd
d-rahbet







Havf .......

haşyet .......dir.

a-genel-özel
b-özel-genel




Kelimelere üzerinde ittifak edilen manalar vererek,cümlenin anlamının doğruluğunu ifade etme merhalesine ne denir?
a-etimoloii
b-gramer bilgisi
c-sementik analiz
d-milli edebiyat






sözcüğün saadece ilk-kök anlamını ortaya çıkarmaya çalışan bilim dalıdır
a-sementik analiz
b-gramer bilmi
c-etimoloji
d-hepsi






kavram alanının eş anlamlısı olan alan nedir?
a-etimoloji alanı
b-sementik alan
c-etnoğrafya alanı
d-hiçbiri






...........kelimenin derinlikli anlam incelemesidir;..........kelimenin asıl manası hakkında saadece ipucu verir.Boşluklara sırasıyla hangi kelimeler getirilmelidir?
a-edebiyat-kelime bilgisi
b-etimoloji-sementik analiz
c-sementik analiz-etimoloji






muayyen ve sabit bir anlam ifade eden sözcüklere ne denir?
a-sözcük kökü
b-asıl anlam
c-terim anlam
d-mecaz anlam






sementik anlizin ilk basamağı nedir?
a-tarih
b-sosyoloji
c-etimoloji
d-dil bilgisi






cenin-cinn-ecenne-cenan-cünne-cennet sözcüklerinin odak kelimesi nedir?
a-gizli
b-görünmeyen
c-örtülü
d-hiçbiri






takva sözcüğünün odak kelimesi aşağıdakilerden hangisi değildir?
a-korunmaak
b-sakınmak
c-korkmak
d-himaye etmek
e-ictinab etmek






aşağıdakilerden hangisi takva için söylenemez?
a-korkmak manası kök anlamında yoktur
b-Allah'ın sınırlarını aşmamaktır
c-Allah'ın sınırlarına yaklaşmamaktır






kök anlamı ''helalliği şüpheli olan herşeyden sakınmak 'manasına gelen kelime aşağıdakilerden hangisidir?
a-takva
b-haşyet
c-zühd
d-vera







Kur'anı Kerim'de;ve laa havfün eleyhim ve la hüm yahzenün hitabının muhatabı kimlerdir?
a-mü'minler
b-münafıklar
c-müslümanlar
d-fasıklar
e-müttakiler







hangisi kafir ve münafıkların hissettiği korkuyu ifade içinözel olarak kullanılmaz?
a-feza'
b-rahbet
c-ru'b
d-rav






hz ibrahim as- hz musa as 'ın hissettikleri korku kur'anda nasıl ifade edilir?
a-haşyet
b-takva
c-rahbet
d-evcese
e-feza'






Takva kelimesinin ziddi aşağıdakilerden hangisidir?
A.vakin
B.zuhd
C.fücur








"sevilmeyen seylerin kendisinden degil, onlara sebep,
Ve kaynak olan varliklardan kormaktir"aciklamasi
Hangisidir?


A.haşyet
B.hazer
C.havf







" Kuan ilminden ilk defa ilgilenilmesi gereken kelime
Bilgisidir" sozu kime aittr?

A. Ragip isfahani
B.hz ebubekir
C.cenap murtedi






bir dilldeki kelimenin ilk kok anlamini ortaya cikarmayi
Amac edinen bilim dali?


A.biyoetik
B.etimoloji
C.fizyoloji








takva kelimesi kuranda turevleriyle birlikte kac ayette gecer?

A.245
B.279
C.258








"mutlak anlamda korku,bizzat korkunun kendisidir.butun insanlara atfen kullanilir"Asgidakilerden hangisinin aciklamasidir?

A. Hasyet
B.rahbet
C.takva






Dunyanin ihtiyac disindaki helal nimatlerinden gonlu uzaklastirmaktir?

A.vera
B.haya
c.zühd







Vuku bulmasi supheli olsun veya olmasin, her turlu zarardan sakinmaktir..Zarar karsi savunma soz konusudur

A.takva
B.muttaki
C.Hazer







Kuranla birlikte arapca kelimelerin, kurandan once yeni anlamlar kazandirilmasi

A.vera
b.islami şeri anlam
C.islami fikhi anlam











........ tefsirinde ittikâ; Allah’ın emirlerine sarılıp yasaklarından kaçınmak suretiyle kişinin ateşten korunmasıdır.

a-celaleyn
b-elmalılı







Tazim hürmet saygı hayâ (utanma) gibi kelimelerle açıklanan yüksek ahlakî faziletler (erdem)
Hangi siyâkta geçerse geçsin Kur’an’da geçen takvâda bu anlam mutlaka vardır.

bu bilgi doğru mudur?

a-yanlış
b-doğru








Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
Alıntı ile Cevapla
Alt 09 Ocak 2013, 22:13   Mesaj No:24
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:mehmet akif2 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik T.: 25 Şubat 2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:43
Mesaj: 7.401
Konular: 425
Beğenildi:2286
Beğendi:4876
Takdirleri:3684
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: tefsir notlarımız

TEFSİR 7. ÜNİTE BAZI KODLAMALAR

*Kur’an’da Takvâ Kelimesinin Semantik Alanına Giren Kelimeler

(ha-ra-ve- zü-h-i-ve)

-el-havf


-er-rahbet

-el-vera


-ez-hd


-el-haşyet

-el-işfak


-el-vecell


---------------------------------------

*Kur’an-ı Kerim’in siyâkında “Takvâ” kelimesi dört farklı anlamda geçmektedir:

Kodlama: (ta-h-i-te)

1-Tahzîr (Sakındırma) ve Tahvîf (Korkutma) manasında (Nahl-Bakara)


2-Havfve Haşyet manasında (Nisâ)

3-İhlas ve Yakîn anlamında (Hucurât-Hac)

4-Tevhîdve Şahâdet manasında (Ahzab)






--------------------------


*Takvâ; “kalbi günahlardan uzaklaştırmak haramlardan sakındırmak” demektir.

Bunun delili:


Kodlama: (ta-ba-n)

Talâk Sûresi 2-3. Ayet

Bakara Sûresi 177. Ayet (muttakîlerin sıfatı sayılmıştır)

Nûr Sûresi 52. Ayet (taât haşyet takvâ = üç kavram birlikte zikredilmiştir




----------------------------------




Alıntı ile Cevapla
Alt 09 Ocak 2013, 22:16   Mesaj No:25
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:mehmet akif2 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik T.: 25 Şubat 2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:43
Mesaj: 7.401
Konular: 425
Beğenildi:2286
Beğendi:4876
Takdirleri:3684
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: tefsir notlarımız

TEFSİR 7. ÜNİTE BAZI KODLAMALAR


*Kur’an’da “korku” kavramını ifade eden kelimeler başlıca iki alanda toplanabilir:

1. Semantik Alan: Mümin ve Müslümanlarla ilgili “bilinçli bir saygıyı içeren korku” (saygı ve sorumluluk bilincinden kaynaklanan korku)

Kodlama: (ra-ha-t- iş-ve)


-rahbet

-haşyet

-takva

-fak

-vecel




2. Semantik Alan: İnançsızlar kâfirler münâfıklar için kullanılan cehennem azabı gibi hiç de istenmeyen kötü bir sonuçtan dolayı onların hissedecekleri zikredilen korkudur.

(fe-r-ve-r)

-feza

ru’b

vecs

rav

*Bu kelimeler korkuyu ifade eder.

Ancak aynı anlamda kullanılmaz.


----------------------------------------


Kuran’da takvâ korkmak ve korku gibi anlamlara gelmez.

Kodlama: (sa-ç- al- h+iç)

Genellikle

sakınmak

çekinmek

Allah’ın azabından korunmak

haramlardan tinap etmek gibi anlamlara gelir.


---------------------------------------


Alıntı ile Cevapla
Alt 10 Ocak 2013, 09:30   Mesaj No:26
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:mehmet akif2 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik T.: 25 Şubat 2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:43
Mesaj: 7.401
Konular: 425
Beğenildi:2286
Beğendi:4876
Takdirleri:3684
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: tefsir notlarımız

TEFSİR 8. ÜNİTE BAZI KODLAMALAR

*** Ma’ruf “A-Re-Fe” kökünden gelir.

*A-Re-Fe’nin Kök Anlamları:

Kodlama: (at-ço-k-ka-bil- it-iş-ik- sa-k-i)

-Atın yelesini kırkmak
-Çok koku sürünmek
-Kokusu güzel olmak
-Kavmin reisiolmak
-Bilmek
-İtiraf etmek
-İşleri düzenlemek
-İkrar etmek
-Sabretmek
-Koku sürünmeyi terk etmek
-İdare etmek





----------------------------------



*** Münker Ne-Ke-Re kökünden gelir.

*Ne-Ke-Re’nin Kök Anlamları:

-Bilmemek

-Tanımamak

-Zeki ve güzel görünüşlü olmak

-Güç ve şiddetli olmak

-Hoş olmamak



KODLAMA:

Bilmediğim(bilmemek)

Tanımadığım(tanımamak)

Zeki ve güzel görünüşlü (zeki ve güzel görünüşlü olmak)

Bir kadın gördüm

O kadının güç ve şiddet kullanması(güç ve şiddetli olmak)

Hiç hoş olmadı(hoş olmamak)



-------------------------------------
Alıntı ile Cevapla
Alt 10 Ocak 2013, 09:37   Mesaj No:27
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:mehmet akif2 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik T.: 25 Şubat 2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:43
Mesaj: 7.401
Konular: 425
Beğenildi:2286
Beğendi:4876
Takdirleri:3684
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: tefsir notlarımız

TEFSİR 8. ÜNİTE BAZI KODLAMALAR


A-Re-Fe’nin İsim olarak geçtiği yerlerde kullanılan anlamlar:

Ma’ruf olarak;

-Karz-ı Hasen (malı Allah için harcamak)


-Zînet (süs)


-Kadının uygun şekilde iddetini beklemesi


-Hayırla dua etmek


-İnsana kolay gelen şeyler


-Tevhid


-Peygamberlere tabî olma


-İyi


-Güzel


-Hayırlı olan şeylerin emredilmesi


KODLAMA:

İnsana kolay gelen şey

Tevhid

Peygambere tabi olma

Hayır olan şeylerin emredilmesi(dir)

İyi

Güzel

Zinet(süs)

Kadının uygun şekilde iddet beklemesi

Hayırlara dua etmesi(dir)

Karz- hasen

Yani malı Allah için harcamak en büyük hayırdır




Alıntı ile Cevapla
Alt 10 Ocak 2013, 13:15   Mesaj No:28
Meal Gurubu Üyesi
Medineweb Emekdarı
Nesli_Nur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Nesli_Nur isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 20510
Üyelik T.: 01 Ekim 2012
Arkadaşları:24
Cinsiyet:
Mesaj: 1.012
Konular: 166
Beğenildi:76
Beğendi:1
Takdirleri:187
Takdir Et:
Standart Cevap: tefsir notlarımız

8.ünite


allah sadece onun adil ve kötülüklerden korunmasına raazı olur.
münker ve maruf olmaz ve maruf da zayi olmaz beyti kime aittir?
a-nabiği
b-ibn mukbil
c-ebu tammam


n-k-r kökünden ism-i meful olup kök anlamını bilmemek tanımamak ve zeki görüşlü olmak , güç ve şiddetli olmak hoş olmamak manasıyla kullanılan kavram?
a-münker
b-nekra
c-inkar


maruf ve münker kavramlarının lügat kavramlarının lügat anlamlarını yazınız..
bildirmek anlamında.tarif
bir lafzın gerçek manası için konulması tarif-i hakik-i
lafzın bir manaya delaletin açık olması.tarif-i lafz-i


felaket bilinmeyen zor iş anlamına gelen tanıma ve bilme anlamındaki marifetin zıddı olan kavram?
a-münker
b-nekir


bir şeyi kabul etmemek ,red atmek anlamına gelen kavram ?
a-inkar
b-münker
c-nekra


emr-il bil maruf nehy-i ani-l münker ile toplumdaki hangi yalnış düşünce geçerzileşmeye başlamıştır?
a-bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın
b-he rkoyun kendi bacağından asılır


Hem cahiliye hem de İslami dönemi yaşamış olan hasan ibn sabit kendisinden bahsederken maruf ile tanındığını dile getirirken aşağıdakilerden hangisinden bahsetmez?
a-onlar benim kavmimdir ,tamamını kavmin en hayırlılarındandır
b-her görev ve sorumlulğu en iyi şekilde yerine getirmeleri



hangi ayet maruf-münker-iman ilişkisinin göstergesidir?
a-siz insanlar için çıkarılmış en hayırlı ümmet oldunuz.iyiliği emreder kötülüğü men edersiniz ve Allah a inanırsınız .
b-kitaptan sana vahyedilenleri oku namazını kıl .çünlü namaz fahşa ve münkerden vazgeçirir.Allah ı anmak elbette en büyük şeydir.Allah yaptığınızı bilir.



kuşkusuz biz emaneti göklere yere ve dağlara teklif ettikde onlar bunu yüklenmekten çekindikleri için onu insan yüklendi çünkü o çok zalim ve cahildir.
geçen ayet aşağıdakilerden hangisiyle ilgilidir?

a-sorumluluk iliş
b-bir görevin yerine getirilmesi
c-sabır ilişkisi



emr-i bil maruf nehy anil münker aşağıdakılerde hangisiyle ilgisi yoktur?
a-sorumluluk iliş.
b-emanet iliş.
c-şüra iliş.
d-aile iliş



A-Re-Fe’nin Kök Anlamlarından biri değildir.
-İşleri düzenleme
-Atın yelesini kırkmak
-Çok koku sürünmek
-Kokusu güzel olmak
-Kavmin reisi olmak
-Bilmek
-İdare etmek
-İtiraf etmek
-İkrar etmek
-Sabretmek
-Koku sürünmeyi terk etmek
-zeki ve güzel görünüşlü olmak


Ma’ruf un
İsim olarak geçtiği yerlerde kullanılan anlamlarından biri değildir???
-günahı itiraf etmek
-Karz-ı Hasen (malı Allah için harcamak)
-Zînet (süs)
-Kadının uygun şekilde iddetini beklemesi
-Hayırla dua etmek
-İnsana kolay gelen şeyler
-Tevhid
-Peygamberlere tabî olma
-İyi
-Güzel
-Hayırlı olan şeylerin emredilmesi



Ne-Ke-Re Kur’an’da ........ayette geçer. Bunların ........’ü isim .........ü fiil olarak kullanılmıştır.

a-37-33-4
b-23-45-7


maruf kavramıyla ilgili aşağıdakılerde hangisi doğrudur_
a-arkadaşlıkla ilgilidir
b-komşulukla ilgilidir
c-kadınlarla ilgilidir



aşağıdakılerden hangisi emri bil maruf nehy anil münkerle ilgili ayetlerden değildir?

a- Al-i İmran/104-110-114
b-Tevbe/67-71-112
c-Hac/23
d-Lokman/17



...... kelimesi A-Le-Me kelimesinden türemiştir. İlim ........ zıddıdır. Kullanım yeri fark etmez. ......dir.

a-ilim-cehalet-geneldır
b-alim-cahıl-özeldir
__________________
Derdi dünya olanin dünya kadar derdi olur...
Alıntı ile Cevapla
Alt 10 Ocak 2013, 19:53   Mesaj No:29
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:mehmet akif2 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik T.: 25 Şubat 2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:43
Mesaj: 7.401
Konular: 425
Beğenildi:2286
Beğendi:4876
Takdirleri:3684
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: tefsir notlarımız

TEFSİR 8. ÜNİTE SORULARI


aşağıdakilerden hangisi a-re-fe nin kök anlamlarından değildir


-Atın yelesini kırkmak
-Çok koku sürünmek
-Kokusu güzel olmak
-Kavmin reisi olmak
-Bilmek
-İtiraf etmek
-İşleri düzenlemek
-İkrar etmek
-Sabretmek
-Koku sürünmeyi terk etmek
-İdare etmek
-işleri yapmak







aşağıdakilerden hangisi aynı kökten gelen kelimeler arasında değildir

a-arif
b-arafat
c-a'raf
d-tarif








Târif ikiye ayrılır:
1) Târif-i Hakikî: Bir lafzın ........manası için konulması
2) Tarif-i Lafzî: Lafzın bir manaya delâletinin .........olması

a-gerçek-açık
b-açık-gerçek







.........Tefekkür yolu ile bir şeyi idrak etmek.
a-marifet
b-maruf







....... kelimesi “A-Re-Fe” kelimesinden türemiştir.


a-marifet
b-arif








Marifet nekrenin zıddıdır.
Kesp vasıtasıyla idrak edilen şeylerde kullanılır.
..........


a-özeldir
b-geneldir








İlim kelimesi A-Le-Me kelimesinden türemiştir.
İlim cehaletin zıddıdır.
Kullanım yeri fark etmez.
...........


a-özeldir
b-geneldir






münker Ne-Ke-Re kökünden gelir.

a-doğru
b-yanlış






aşağıdakilerden hangisi Ne-Ke-Re’nin Kök Anlamları arasında değildir

-Bilmemek
-Tanımamak
-iyi olmak
-Zeki ve güzel görünüşlü olmak
-Güç ve şiddetli olmak
-Hoş olmamak






a-re-fe kuranda kaç defa geçer

a-75
b-70
c-71








aşağıdakilerden hangisi A-Re-Fe’nin Fiil olarak geçtiği yerlerde kullanılan anlamları arasında değildir

-tanımak
-bilmek
-haya etmek
-günahı itiraf etmek







Ne-Ke-Re’den sadece bir ayette emir sigası kullanılmıştır

bu ayet hangi surededir

a-neml (41)
b-kasas (12)






Maruf-Münker-Namaz İlişkisi olan ayet ankebut süresi kaçıncı ayettir

a-ankebut (45)
b-ankebut (35)





Maruf-Sadaka-Islah İlişkisi olan tek ayet ........ 114. ayettir

a-bakara
b-nisa






........ Sorumluluk; akıl sahiplerinin azim ve kast ile yaptıkları fiilden doğan sorumluluktur.

a-maddi
b-ahlaki







Emr Bi’l-Maruf / Nehy Ani’l Münker/Şûra İlişkisi
Kur’an-ı Kerim’de bu kavramı içeren üç ayet vardır aşağıdakilerden hangisi bu ayetelerin yer aldığı süreler arasında değildir

a-şura
b-bakara
c-nisa
d-ali imran






.Kuranda maruf munker ılıskısınden bahsedilmeyen katagorı?
A namaz
B iman
C sabır
D ıslah
E zaman




.Maruf konusunda aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A kadınları ilgilendirir
B ebeveynı ilgilendirir
C yetimleri ilgilendirir
D konuşmayı ilgilendirir
E komşular arasındaki ilişkileri ilgilendirir





.Islamda savaş hususunda batının malumatını yetersiz olduğunu söyleyen?
A Muhammed esed
B martin lıngs
C Abdullah draz
D ızutsu
E Roger garaudy








.İnsanların görüş beyanı ve fıkır alışverişi?

A sorumluluk
B emri maruf
C istişare
D ıslah
E dayanışma









A iyiliği emretmek
B kotulukten men etmek
C Allah a inanmak
D faizli alışverişi bırakmak
5.Alımran 110 ayette göre hangılerı hayırlı ummetın özellikleridır
A a,b
B b,c
C b d
D a b c
E Hepsi







Adalet Ihsan infak munker fahşa bağy başlığı altında olumlu olumsuz hususların birarada geçtiği tek ayet?
A nur 21
B nahl 90







Hapsetmek birkimseyi bırseyden alıkoymak tutmak terim olarak aklın dinin gerekli gördüğü şeye kişiyi yöneltmek
A maruf
b ıslah
C sabır
d adalet







Tanınmamış görülmemiş manasında nükür kelimesi hangi ayette geçer?
A talak8
B kamer 6
C hac 44
D sebe 45
E sura 47







Çocuğun emzirılmesı
Zor şartlarda mumınlerın kenetlenmesı
Allaha olan güvenin sarsılmaması


Yukarıdaki kavramlar emri marufun hangi başlığı ıle ilgilidir?
A şura
B sorumluluk
C emanet







Deha zeka güzel görüşlü olmak güç ve siddetli olmak anlamlarında
A nekr
B marifet
C ilim
D maruf







hangisi maruf ve münker kelimelerinin daha önceki anlamlarından farklı kullanılan,sözlü davranışı ifade eden kelimeler arsında değildir

a.kavlun marifun
b.zur
c.münkeren minel kavl
d.sabr








marufun kök anlamları içerisinde hangi anlam yoktur
a.çok koku sürünmek
b.işleri düzenlemk
c.kavmin başkanı olmk
d.atın yelesini kırkmak
e.bilmek
f.görebilmek
g.itirafetmek








aşağıddaki bilgilerden hangisi yanlıştır
a.marifet ilimden daha özel bir bilgiyi ihtiva eder
b.ilim kesb vasıtası olsun yada olmasın idrak edilen şeylerde kullanılır
c.ilim marifetten daha özel bilgiyi ihtiva edr
d.marifet hissi olarak,ilim ise haber olarak müşahade ettin şey ,tanımı tasavvufa aittir








en yüksek yer,en yüksek sur anlamına gelen kelime,
a.nekr
b.araf
c.kesb
d.hepsi







kelimenin manasında,bilmemek,tanımamak,zeki ve güzel görüşlü olmak,güç ve şiddetli olamk anlamları vardır

a.müşahade
b.marif
c.münker
d.urf







nekra,inkar,nekir kelimeleri hangi kavramla ilgilidir
a.maruf
b.marifet
c.hiçbiri
d.münker









maruf kelimesinin cahiliye dönemimde ifade ettiği anlamlardan değildir
a.maruf kelimesi tanınan bilinen iyi anlamlarında kullanılmaktadır,güzel söz gibi anlamada gelir
b.cahiliye döneminde kelime,asabiyeti anlatan,cahil anlmına gelir
c.hiçbiri
d.hepsi







akrabaya yardım etmenin zıdını ifade eden kelime nedir
a.bağy
b.ıslah
c.sabır







a.nahl suresi 90.ayette geçer
b.ayette adaletin zıddı olarak kullanılmış
c.aşırı derecede şehvete uymak,
d.zina gibi yasaklara sapmak
e.ölçü dışına taşmak

yukarda bahsedilen kavram hangisidir

a.münker
b.bağy
c.fahşa
d.ihsan
e.hepsi








hapsetmek,bir kimseyi bir şeyden alıkoymak,tutmak gibi anlamlara gelen kelime

a.sadaka
b.ıslah
c.sabır










hayırlı ümmet olma özelliği,
a.iyiliği emretmek b.kötülükten nehyetmek c.allaha inanmaya bağlanmıştır

yukarda maruf-münker kapsamında hangi kavramla ilişkiden bahsedilmiştir

a.namaz
b.sabır
c.adalet
d.iman












allah sadece onun adil ve kötülüklerden korunmasına raazı olur.
münker ve maruf olmaz ve maruf da zayi olmaz beyti kime aittir?
a-nabiği
b-ibn mukbil
c-ebu tammam







n-k-r kökünden ism-i meful olup kök anlamını bilmemek tanımamak ve zeki görüşlü olmak , güç ve şiddetli olmak hoş olmamak manasıyla kullanılan kavram?
a-münker
b-nekra
c-inkar








maruf ve münker kavramlarının lügat kavramlarının lügat anlamlarını yazınız..
bildirmek anlamında.tarif
bir lafzın gerçek manası için konulması tarif-i hakik-i
lafzın bir manaya delaletin açık olması.tarif-i lafzi








felaket bilinmeyen zor iş anlamına gelen tanıma ve bilme anlamındaki marifetin zıddı olan kavram?
a-münker
b-nekir









bir şeyi kabul etmemek ,red atmek anlamına gelen kavram ?
a-inkar
b-münker
c-nekra









emr-il bil maruf nehy-i ani-l münker ile toplumdaki hangi yalnış düşünce geçerzileşmeye başlamıştır?
a-bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın
b-her koyun kendi bacağından asılır







Hem cahiliye hem de İslami dönemi yaşamış olan hasan ibn sabit kendisinden bahsederken maruf ile tanındığını dile getirirken aşağıdakilerden hangisinden bahsetmez?
a-onlar benim kavmimdir ,tamamını kavmin en hayırlılarındandır
b-her görev ve sorumlulğu en iyi şekilde yerine getirmeleri









hangi ayet maruf-münker-iman ilişkisinin göstergesidir?
a-siz insanlar için çıkarılmış en hayırlı ümmet oldunuz.iyiliği emreder kötülüğü men edersiniz ve Allah a inanırsınız .
b-kitaptan sana vahyedilenleri oku namazını kıl .çünlü namaz fahşa ve münkerden vazgeçirir.Allah ı anmak elbette en büyük şeydir.Allah yaptığınızı bilir.









kuşkusuz biz emaneti göklere yere ve dağlara teklif ettikde onlar bunu yüklenmekten çekindikleri için onu insan yüklendi çünkü o çok zalim ve cahildir.
geçen ayet aşağıdakilerden hangisiyle ilgilidir?

a-sorumluluk iliş
b-bir görevin yerine getirilmesi
c-sabır ilişkisi









emr-i bil maruf nehy anil münker aşağıdakılerde hangisiyle ilgisi yoktur?
a-sorumluluk iliş.
b-emanet iliş.
c-şüra iliş.
d-aile iliş








A-Re-Fe’nin Kök Anlamlarından biri değildir.
-İşleri düzenleme
-Atın yelesini kırkmak
-Çok koku sürünmek
-Kokusu güzel olmak
-Kavmin reisi olmak
-Bilmek
-İdare etmek
-İtiraf etmek
-İkrar etmek
-Sabretmek
-Koku sürünmeyi terk etmek
-zeki ve güzel görünüşlü olmak







Ma’ruf un
İsim olarak geçtiği yerlerde kullanılan anlamlarından biri değildir???
-günahı itiraf etmek
-Karz-ı Hasen (malı Allah için harcamak)
-Zînet (süs)
-Kadının uygun şekilde iddetini beklemesi
-Hayırla dua etmek
-İnsana kolay gelen şeyler
-Tevhid
-Peygamberlere tabî olma
-İyi
-Güzel
-Hayırlı olan şeylerin emredilmesi








Ne-Ke-Re Kur’an’da ........ayette geçer. Bunların ........’ü isim .........ü fiil olarak kullanılmıştır.

a-37-33-4
b-23-45-7








maruf kavramıyla ilgili aşağıdakılerde hangisi doğrudur_
a-arkadaşlıkla ilgilidir
b-komşulukla ilgilidir
c-kadınlarla ilgilidir








aşağıdakılerden hangisi emri bil maruf nehy anil münkerle ilgili ayetlerden değildir?

a- Al-i İmran/104-110-114
b-Tevbe/67-71-112
c-Hac/23
d-Lokman/17







...... kelimesi A-Le-Me kelimesinden türemiştir. İlim ........ zıddıdır. Kullanım yeri fark etmez. ......dir.

a-ilim-cehalet-geneldır
b-alim-cahıl-özeldir








Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
Alıntı ile Cevapla
Alt 11 Ocak 2013, 17:52   Mesaj No:30
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:mehmet akif2 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik T.: 25 Şubat 2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:43
Mesaj: 7.401
Konular: 425
Beğenildi:2286
Beğendi:4876
Takdirleri:3684
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: tefsir notlarımız

TEFSİR 9. ÜNİTE SORULARI


Fitne kelimesi Arapça ........ kökünden türemiş bir isimdir.

a-)f-t-n
b-)f-n-t






fitne kelimesi mastar olarak da fetn fütun fitne ve meftun kalıplarıyla kullanılmaktadır
bu bilgi doğru mudur

a-doğru
b-yanlış





aşağıdakilerden hangisi f-t-n kökünün araplar arasındaki anlamlarından değildir?

*Bir şeyi ateşin içerisine atmak ve ateşte eritmek.

*Bir şeyi sınamak denemek test etmek ve denemek için özellikle güç işlere maruz bırakmak.

*altını gümüşü eritmek

*Öldürmek azap ve işkence etmek eziyet etmek sıkıntı ve belaya sokmak ve sıkıntıya düşmek.

* Bir şeyin kalbe çok hoş ve sevimli gelmesi insanı ne yapacağını bilmeyecek derecede şaşkına çevirmek tutkun olmak ve aşık olmak.






Kamusu’l-Kur’an kimin eseridir

a-ibn sina
b-dameğani








Dameğani “Kamusu’l-Kur’an” adlı eserinde fitnenin türevleriyle birlikte Kur’an’da şu onbir farklı anlamı içerdiğini belirtmiştir.

aşağıdakilerden hangisi bu onbir anlam arasında değildir?

Şirk;

küfür;

akıllı olmak;

azap;

imtihan;

ateşle yakma;

öldürme;

doğru yoldan alıkoyma;

sapıklı;

mazeret;

fitne;

delilik.







“Her nefis ölümü tadacaktır. Bir imtihan (fitne) olarak sizi hayır ile de şer ile de deniyoruz. Ve siz ancak bize döndürüleceksiniz.”

Mealindeki 21/Enbiya suresinin 35. Ayetinde geçen fitne kelimesi de .............ve .......anlamında kullanılmıştır.

a-imtihan-sınama
b-baskı-zulüm
c-sapma saptırma-ayartma








Bir kişinin bir kişiye veya bir topluluğun başka bir topluluğa eziyet ve kötülük yapması ..................sözcükleriyle ifade edilir.

a-baskı-zulüm ve işkence
b-sapma- saptırma ve ayartma







……… suresi 191. Ayetinde geçen fitne kelimesi özellikle inanca yönelik olarak yapılan baskı zulüm ve işkence anlamını ifade etmektedir.

a-bakara
b-en’am






......suresi 7. Ayetinde geçen fitne kelimesi hakikati karmaşık gösterip insanları şüpheye düşürmek ve şaşırtmak suretiyle doğru yoldan uzaklaştırmak ve saptırmak anlamını ifade etmektedir.

a-yasin
b-a'raf
c-al-i İmran







Dilimizde fesat karışıklık kargaşalık ortalığın birbirine düşüp karışması kötülük nifak hile kötülük düşünme insanları birbirine düşürme bozukluk çürüklük anlamındadır

bu bilgi doğru mudur?

a-doğru
b-yanlış







………. Suresi ……ayette maddi menfaat beklentileri ile imanın gerçekleşemeyeceğine işaret edilmiş olup müminin imanı sebebiyle dünyevi kar-zarar ve nimet-külfet dengesini hesap etmesinin doğru olmayacağına vurgu yapılmıştır.

a-hac/11
b-bakara/191









........ suresi 13-14. ayetlerinde yüftenun ve fitneteküm formlarında geçen fitne azap anlamını ifade eder.


a-zuhruf
b-zariyat






.......suresi 6. ayette el-meftun formunda geçen fitnenin anlamlarında biri de deliliktir.


a-kalem
b-alak






Aşağıdakilerden hangidi fitne kelimesinin semantik yapısıyla ilgili değildir?

1-F-t-n kökünün ilk temel anlamı yakmak ve bir şeyi ateşle yakmaktır.
2. Bir şeyi ateşim içerisine atmak ve ateşte eritmek.
3. Bir şeyi sınamak denemek test etmek ve denemek için özellikle güç işlere maruz bırakmak.
4. Öldürmek azap ve işkence etmek eziyet etmek sıkıntı ve belaya sokmak ve sıkıntıya düşmek.
5. Bir şyin kalbe çok hoş ve sevimli gelmesi insanı ne yapacağını bilmeyecek derecede şaşkına çevirmek tutkun olmak ve aşık olmak.
6. Bir şeyi istemede çok aşırı gitmek.
7. Döndürmek vazgeçirmek ve kişiyi üzerinde olduğu durumdan uzaklaştırmak.
8. Birini ayartmak azdırmak ve saptırmak.
9. Kötülüğü istemek ve kötü yola düşmek.
10. Fitnenin(fitne kabul edilen bir şeyin) içine düşmek birini fitnenin içine düşürmek ve dalalete düşmek.
11. İnsanlar arasında huzuru ve mutluluğu sağlama
12. Cin ve şeytanların musallat olmasıyla belaya uğramış ve fitneye tutulmuş kimse.






her nefis ölümü tadacaktır.bir imtihan olarak sizi hayır ve şer ile deniyoruz.ve siz ancak bize döndürüleceksiniz meali hangi ayette geçmektedir??
a-enbiya-35
b-enbiya-34
c-enfal-28





bilin ki mallarınız ve çocuklarınız birer sınav aracıdır. Allah katında ise büyük bir mükafat vardır.meali hangi ayette geçmektedir??
a-enfal-14
b-bakara-12
c-enfal-28






hangisi kuranda fitne kavramını karşılayan bir kelime değildir?
a-bela-ibtila
b-imtihan
c-müsibet
d-zulüm
e-eza
f-hayırhah





hangisi fitne kavramının kurandakı anlamları arasında yer almaz?
a-çelişki
b-imtihan
c-zulüm
d-delilik
e-iğva







hangısı fıtne kavramının kurandaki kullanımları arasında yer alır_
a-gitmek
b-ayartmak
c-düşünmek
e-gelmek





dilimizde .........dünyada günah işleyenlere ahirette verilecek ceza anlamındadır.zariyat süresi 13-14 ayetlerinde yeftenün ve fitneküm formlarında geçen fitne......anlamına gelmektedir.

a-azap
b-zulüm
c-musibet





imtihan anlamını ifade eden fitne daha çok.....ayetlerde geçer.baskı,zulüm,işkence ,sapma,saptırma ,ayartma anlamında kullanılan fitne daha çok medeni ayetlerde geçmektedir.
a-mekki-medeni
b-medeni,- mekki






*aslına vakıf olmak
*derinlemesine düşünmek
*denemek
*soruşturmak
*imtihan etmek
*arıtmak,temizlemek
*boyun eğmek
*kırbaçla dövmek
vb.anlamlarına gelen kavram hangisidir???????

a-eza
b-musibet
c-imtihan
d-fesad






*eskitmek
*sınamak
*yıpratmak
*sınamak
*gam
*musibet
vb.anlamlarını ifade eden kavram?

a-imtihan
b-eza
c-bela-ibtila








İmtahan anlamaini ifade eden fitne ...... Ayetlerde gecmekte.baski zulum iskence sapma saptirma...... Ayetlerde gecmektedir.

A.MEKKİ--MEDENİ
B.medeni...mekki
C.kapali...acik






"Bela musibet fesat kargasa karsiklik cikarma"..anlamini ifade eden fitnenin gectigi ayetler.....".azab ve delilik"anlamindaki fitnenin tamami.......ayrtlerdir


A.mekki medeni
B.MEDENİ--MEKKİ








Hangi ayette gecen fitne kelimesi inanca yonelik baski zulum.iskence anlamini ifade etmektedir?


A.BAKARA 191
B.ankebut 34
C.lokman 45







Fitne kelimesi kuranda en cok hangi anlamda kullanilmistir?
A.İMTİHANİ,KABİLİYETİ OLCMEK İCİN YAPİLAN YOKLAMA
B.ateste yanmak







F-t-n kokunun ilk temel anlami nedir?
A.iskence etmek acimamak
B.YAKMAK,BİR SEYİ ATESLE YAKMAK







Fitne kelimesinin bela musibet gibi anlamlarda kullanildigi s
Hac suresi 11.ayetidir
A.DOGRU
B.yanlis







bir kimsenin kendi kendine sapması,yolunu şaşırması,doğru yoldan ayrılması

a.iğva
b.gava
c.ibtila







kuranda fitnekelimesinin anlam alanına giren kelimelerden hangisi yanlıştır
a.musibet
b.zulüm
c.imtihan
d.fesad
e.eza
f.hıyanet
gdalalet
h.iğva









birinin ahlaksız arzusunu ifade etmektedir
hangisi bu ifadelerden değildir

a.fütinel kavm
b.fütiner racul
c.fütiner kulub







fitne kelimesi hangi surede türkçede kullanıldığı anlamda yani,fitne çokarma,
kargaşa ve karışıklık çıkarmak gibi anlamlarda kullanılmıştır
a.enbiya -35
b.teğabün-15-16
c.tevbe-47-48







arpların birşeyi çok isteyen,ona çok düşkün olan anlamında kullandıkları kelimelerden değildir

a.meftunun bid-dünya
b.fetenethüd-dünya
c.ah yalan dünya





Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 2 Kişi okuyor. (0 Üye ve 2 Misafir)
 
Seçenekler
Konuyu değerlendir
Konuyu değerlendir:

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
tefsir tarihi ve usulü notlarımız mehmet akif2 Tefsir Tarihi Ve Usulü 17 17 Nisan 2019 16:20
Muhteşem Tefsir Kulliyatı / 28 tane ayrı tefsir... enderhafızım Kitaplar/Kütüphane 21 08 Ocak 2019 11:13
arapça 2 notlarımız mehmet akif2 Arapça2 41 29 Nisan 2018 17:33
din sosyolojisi notlarımız mehmet akif2 Din Sosyolojisi 35 22 Nisan 2017 00:25
TBT 2 notlarımız mehmet akif2 Temel Bilgi Teknolojileri 2 20 28 Mayıs 2013 03:52

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.